Huawei Ascend G615 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 89 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Ascend G615 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

dwid 15-12-2014
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Opzich een mooie telefoon, echter is een enkeling voor mij geweest die een review heeft geplaatst met dezelfde (super)storende problemen.
Apps starten vaak, dus niet altijd, erg langzaam of niet op. Dit geldt voor alle apps, of het nou whatsapp is, of de wifi in/uitschakelaar, de weeronline app, noem maar op... 9 van de 10 keer heb ik er problemen mee. Heb de telefoon al diverse keren tegen de muur aan willen gooien, maarja das ook een beetje zonde geld.
Ik heb de telefoon nu tussen een half jaar en een jaar en heb hem inmiddels twee keer naar fabrieksinstellingen terug gezet, maar dat mocht niet baten. Na enkele uren was het probleem weer daar.
Een update is er ook niet voor deze telefoon !
Herkennen nog meer mensen zich met deze problemen en/of zijn er al oplossingen voor bedacht ?

dwid 30-10-2014
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Overall een prima telefoon,echter 1 groot nadeel, die ik in de overige recencies nauwelijks terug zie.
De telefoon werd al gauw erg traag, al een keer naar fabrieksinstellingen gezet, maar helpt allemaal niets. Ik heb het idee dat de wifi het probleem veroorzaakt als ik wifi aan heb staan. Echter komt het ook wel voor zonder wifi... Iemand enig idee waar dat in kan zitten ? En updates zijn er ook niet te krijgen zonder het toestel te rooten ?

renelly 16-12-2014

Ik heb de huawei ondertussen ingeruild voor een samsung. Was toch zo traag, zelfs na het terugzetten van fabrieksinstellingen. Aantal apps die ik ook niet draaiende kreeg. Dus voor mij geen huawei meer.

graspol61 11-06-2014
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Reeds aantal maanden in bezit .
Paar keer laten vallen :( maar niet stuk of zo .
Het werkt nog steeds snel, ben er zeer blij mee .
Goed geluid goede foto.s fil mee gemaakt staat op Youtube: schapen in Schiedam kijk maar .

Conclusie hele goede koop voor weinig geld echt een aanrader alleen deze type G615 zie ik nergens meer te koop staan !!

Groeten Fred

graspol61 21-02-2014
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Reeds meer dan een half jaar in bezit :)
Nog steeds een geweldige telefoon met goede foto en film eigenschappen .
Blijft snel en de accu gaat lang mee (want foto's maken kost veel stroom).
Dus ben zeer tevreden met deze telefoon.
Alleen jammer er is geen hoesje te krijgen voor de G615 :(

Groeten Fred

peetvanleeeuewn 10-01-2014

prima telefoon .
twee weken geleden scherm onduidelijk op gestuurd voor garantie reparatie.
Prima afgehandeld.

japie000 15-12-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Ik heb de Huawei G615 afgelopen lente aangeschaft. Na enkele weken kreeg ik de eerste problemen. Ik vind hem traag in openen van apps, ook geeft het vaak aan dat de app niet reageert en wordt dan afgebroken. Soms loopt de telefoon vast en veranderd het automatisch mijn achtergrond.
Heel frustrerend.

eagnijboer 12-11-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Ik vind dat het toestel erg langzaam aan het worden is. Al ik een applicatie open duurt het soms wel seconden voordat deze geopend wordt. Erg frustrerend. Misschien ligt het aan de WiFi verbinding, maar daar heb heeft de laptop geen problemen mee. Misschien dat ik een software/hardware foutje heb. Heb reeds een totale reset gedaan maar na een paar dagen was de snelheid weer dramatisch.
Overall ben ik niet heel blij met dit toestel.

dwid 09-12-2014

Ik vind het vreemd dat er maar zo'n enkeling is met deze problemen, ik heb namelijk exact hetzelfde. Traaaaag...
Ondertussen toevallig al uitgevonden wat het probleem was ?

Verder wel een ok toestel, ziet er leuk uit, geluid is goed, prima. Alleen dus op eerder genoemd, belangrijk punt, na !

graspol61 03-11-2013

Had eerder aangegeven dat de foon goed werkt.
Na ruim drie maanden spelen ook serieus gebruik werkt de Huawei heel goed en erg snel.
Nog niet mee gemaakt dat ik moest wachten tot de Huawei klaar was met een ????? opdracht of zo.
Alles gaat snel en zeker met WIFI werkt de Huawei erg snel.
Kortom voor een kleine prijs groot toestel die snel grote opslag zeker met sd kaartje .

Conniemamarazzi 10-10-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Ik heb eindelijk een mobiel waar ik zeer tevreden over ben.
En die van mij is goedkoper als de prijs die kieskeurig aangeeft.
Ik heb hem bij kijkshop gekocht voor 220 euro.
Door die reacties hier ben ik hem gaan kopen.
Ik stond bij kijkshop naar mobiel te kijken en zag deze liggen en dacht ff kijken wat kieskeurig aangeeft, en zag allemaal goede reacties en was meteen verkocht.

Ik kan je zeggen hij is super snel en ook supersnel opgeladen, een prachtige camera hij is zeer scherp in de avond als je foto's wilt maken.
Ik heb met geen 1 mobiel zulke duidelijke foto's gemaakt, maar met deze mobiel heb je top kwalitiet het lijkt net of het dag is.
Ik ben helemaal verliefd op deze mobiel,.

Vsetin 10-01-2014

Beste Connimamarazzi,

Ik heb deze mobiel ook. Vanaf zomer vorig jaar. Super tevreden en ik kan me helemaal aansluiten bij jouw opmerkingen. Nu komt mijn vraag. Ik heb totaal geen ervaring met het upgraden van apparaten.
Zou je mij zo uitgebreid willen laten weten hoe ik dit stap voor stap moet doen. Verder zou ik graag willen weten wat de uitbreidingen/vernieuwingen/veranderingen zijn van de versies 4.1 en 4.2. Ik gebruik de telefoon nog met 4.0, dus precies zoals ik hem gekocht heb.
Ik ben erg benieuwd naar je reactie.

Conniemamarazzi 26-01-2014

Hallo ik zal de link toevoegen naar versie 4.1 van de site Huawei zelf.
Ik had deze link gekregen van Huawei.
Maar let wel op je foto's en andere belangrijke dingen die je op de telefoon hebt staan sla die eerst op je computer op.

Ik had mijn sd kaartje geformatteerd en toen die update er opgezet.
Zoals daar op die site staat aangegeven lukt bij mij niet, maar wel via updaten vanaf sd kaart, maar dan moet je die update wel eerst op je sd kaart zetten.

Ik heb de mijne zelfs geupdate naar 4.2 maar niet via de officiële site van Huawei, die update had ik gevonden via twitter van een Italiaanse site, waar de update 4.2 opstond ik heb de grote gok genomen ik vond het wel eng om te doen maar het werkt 100% en in het Nederlands alle talen staan er zelfs op.
Versie 4.2 ziet er heel anders uit, maar werk super goed.

Dit is versie 4.1
doe precies wat daar staan en je kan updaten.
Dit heb ik gedaan samen met de helpdesk van Huawei alleen via die 2 knopjes aan de zijkant lukt mij niet maar wel via updaten vanaf de sd kaart.

En dit is versie 4.2

Dit gaat op de zelfde manier als versie 4.1

vollebg 27-01-2014

Beste Conniemamarazzi,

Bedankt voor de linkjes het upgraden is super gegaan, eerst gestart met versie 4.1 ziet er mooi uit, nu 4.2 update werkt top!

Dank je wel.

vollebg 10-01-2014

Heeft u misschien de link naar de 4.1 en 4.2 update voor dit toestel, die zoek ik al een tijdje maar kan hem tot nu toe niet vinden.

Conniemamarazzi 03-02-2014

Vsetin

ik vind het moeilijk om precies vanaf het begin uit te leggen hoe je moet updaten spijt me.
Ik hoop dat het je lukt via die site van Huawei versie 4.1 die ik heb gegeven, ik ben niet goed in engels dus ik heb op vertalen gedrukt en zo is het mij gelukt.
EN toen ging versie 4.2 wel makkelijk omdat ik wist wat ik moest doen.
Misschien kan iemand jou er mee helpen.

Conniemamarazzi 09-01-2014

Mijn tweede review.

Ik heb hem nu al een tijdje, en ben nog steeds zeer tevreden, ik heb hem geupdate naar versie .4.1 en van de week naar versie 4.2 en Hij is nog steeds snel en totaal geen krasje te vinden.
Alles werkt toppy.

dkerkhoff 05-09-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Pas 3 weken in bezit en tot nu toe ben ik blij met mijn aankoop. Hij reageert snel op alles wat ik aanraak. Bij het maken van video's ben ik gecharmeerd van het geluid en de beelden. Hoewel ik ze nog niet heb overgezet naar de computer om daar eens te bekijken. De foto's (in daglicht) zijn van goede kwaliteit, mooie natuurlijke kleuren. Met flitslicht krijg je ook goede foto's, zij het wel erg hel.
Ik heb helaas het blauwe navigatie pijltje verwijderd. Per ongeluk. Het stond er 2x, dus 1x weggegooid en toen waren ze allebei weg. Even een suggestie om die terug te krijgen? het was zo gemakkelijk.

ik hoop er over een half jaar nog zo enthousiast over te zijn, want mijn vorige (LG 5) was ik ook zo enthousiast, maar het duurde niet heel lang voordat ontzettend traag werd.

brendeke 06-08-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Goed toestel zie mijn eerdere beoordeling. Loop nu echter er tegenaan dat bij stoten, de simkaart en/of de sd kaart verschuiven in het slot. ??? Iemand een oplossing??????

graspol61 01-08-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Ik heb de foon bijna een week in bezit.
Is een goedekope geweldige foon.
Ik heb vrij grote handen dus moeite met tiepen op een kleinere scherm maar op deze Huawei 4.5 inch scherm heb ik geen moeite om een bericht te tiepen.
Is vrij snel en ene mooi scherm en een flinke accu :)
Ik kom over een tijd terug met een nieuwe review .
Maar een topper deze mobiel.

Mvrg. Fred

vollebg 22-02-2014

Fred,

Zoek voor een hoesje maar eens op de Internationale naam van de G615 de Huawei HONOR2.
Dan vindt je voor een paar Europa wel een hoesje.

Marcel

Wimpie1968 23-02-2014

Zoek op EBay naar Huawei Honor 2 voor hoesjes.
Voor een paar centen kun je ze bestellen in Hong Kong en China na zo'n 10 dagen heb je het in huis.
Ik was zelf zo'n 12 euro kwijt voor 2 backcovers en 2 screenfolies.
En ze passen perfect.

Groetjes Wim

SMSNG 24-02-2014

Google/zoek naar G600 hoesjes (exact zelfde formaat als de G615) want daar zijn genoeg van te vinden op Nederlandse sites. Eenvoudige oplossing. ;)
Succes!

graspol61 23-02-2014

Geachte Marcel & Wim ,

Dank jullie voor de goede tip, nu heb ik keus te over betreffende hoesjes :)

Mvrg. Fred

bigfoot1950 22-02-2014

moet er nog meer zijn ?

gewoon google
hoesje g615

groeten

benmantje 27-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Heb de Huawei Ascend G615 nu een paar weken bevalt wel goed redelijke foto's en filmpjes, geluid is prima
Het enige nadeel is dat hij moeite heeft met het verbinden van open wifinetwerken zoals ziggo hotspots dan blift hij maar op verbinden staan, heb al van alles geprobeerd, de configuratie handmatig ingesteld maar niets helpt
jammer een minpuntje.

vollebg 24-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Was al een tijdje op zoek naar een smartphone binnen mijn budget maar dit toestel overtreft mijn verwachting.
Hij is niet zo sexy als een Samsung Galaxy S3 of S4 maar is groter en sneller dan de Galaxy S advance.
Er zit zelf 3 jaar pickup and return garantie bij, wel even registreren op de site.
Dan heb je ook nog Huawei care en protect voor 3 jaar dan kan je het toestel op afstand volgen, blokkeren en zelfs wipen, Dit werkt net zo goed als Samsung Dive. Een dergelijke functie is een mirabel voor iedere smartphone user.
De batterij mag voor mij wel wat langer mee gaan, maar ik gebruik het toestel zeer intensief.
Als je op internet zoekt naar de Huawei Honor 2 vind je voldoende hoesjes etc.
Verder is er nog een Andries update aangekondigd maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

mombre 23-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Enkel de configuratie mogelijkheden zijn beperkt. Het zou handig zijn om bepaalde dingen te kunnen instellen om het gebruiksgemak te verbeteren, maar die geblokeerd zijn door huawei zelf. Dit is iets waar Huawei nog wat aan moet werken en dat is de software kant van het verhaal. Al bij al is het zeker en vast een heel goede gsm voor de prijs.

Twokkel 22-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Met dit toestel, voor die prijs (220euri) krijg je veel meer dan je verwacht.
Loopt als een klokje, nog geen vastlopers gehad, volledig aanpasbaar, batterij moet ik om de 3 dagen opladen, ziet er gelikt uit, voelt niet aan als een blok staal maar dat hoeft ook niet vermits ik er toch geen nagels mee in de muur moet kloppen.
Met een klein hartje gekocht maar ondertussen overtuigd dat ik een koopje gedaan heb.

JGroenn 17-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

1 juli jongstleden heb ik in de brievenbus 2 zeer mooie pakketjes van iBood ontvangen: 2x de Huawei Ascent G615 voor de prijs van €219,95 per stuk: eentje voor mijn vriendin en een voor mijzelf. Ikzelf heb het toestel nu iets meer dan 2 weken in gebruik en ik heb expres gewacht met het schrijven van een review omdat ik een goede indruk van het toestel wilde hebben.

Voor de mensen die niet de gehele review willen lezen is hier een summiere samenvatting van mijn review:
De Huawei Ascend G615 is een fantastisch toestel!

INLEIDING
Afgelopen jaren heb ik een Nokia E71 (met Symbian), een HTC HD2 (met Windows), een HTC Desire HD (met Android 2.3) en een iPhone 4 (met iOS) in mijn bezit gehad. Alle toestellen hadden voor- en nadelen. Alle toestellen waren ook zeer prijzige toestellen toen ze net nieuw uitkwamen. Het afgelopen jaar zijn er echter veel betere toestellen op de markt verschenen. Wat mij vooral interesseerde in deze toestellen, was de schermresolutie in combinatie met een toch wat compact toestel. Ook wilde ik een snelle processor, een goede accu, een snel OS, een betrouwbaar merk, een micro SD card mogelijkheid en goede garantie.

Elke week was ik wel te vinden op GSM review sites waar ik op zoek ging naar een goed toestel. Elke week zag ik wel weer een nieuw goed toestel, maar twijfelde vaak vanwege de prijs (bv de Samsung Galaxy S3), het gemis van microSD (LG Nexus 4) of vanwege de betrouwbaarheid (Alcatel, Acer of een Aldi telefoon).

Ik las echter steeds vaker goede reviews over Huawei GSM’s en zag hoe ze steeds meer voet aan Europese grond wilde krijgen. Huawei is de grootste smartphone fabrikant in China en in Europa zijn ze ook de grootste Chinese fabrikant. Ze hebben veel kantoren in Europa (ook 1 in Nederland) en dit liet mij zien dat ze veel van plan zijn.

Toen iBood eind juni met de Huawei Ascend G615 kwam, wist ik meteen dat ik dit toestel zou nemen. Het toestel was precies het toestel wat ik in gedachten en de prijs en de 3 jaar garantie trokken me meteen over de streep. Ik had er meteen 2 besteld!

SPECIFICATIES
- Spreektijd: ~ 650 minuten
- Stand-by tijd: ~ 360 uur
- Afmetingen: 134 x 67.5 x 10.5 mm
- Gewicht: 145 g
- 3 jaar pick-up & return garantie, 3 dagen repair service én 3 jaar dataprotectie

INHOUD VERPAKKING
De doos waarin de Huawei Ascend G615 zat, is zoals we tegenwoordig mogen verwachten: Compact, geen verrassingen, milieuvriendelijk en geheel recyclebaar.
In de doos zit het volgende:
- De Huawei Ascend G615
- De oplader met een losse USB kabel
- Oordopjes
- Kleine handleiding

De oordopjes zijn van redelijke kwaliteit welke zijn voorzien van rubberen kussens. Ze zijn erg klein, en steken daardoor minimaal je oor uit, ik denk dat je ze zelfs op zou kunnen hebben terwijl je een helm draagt. Ze zijn van iets betere kwaliteit dan de gemiddelde oordopjes die vaak bijgeleverd worden.

Het is een vrij goede oplader: de telefoon is heel snel, binnen een paar uur, opgeladen.

De inhoud is dus vrij standaard, ik had eigenlijk wel verrast willen worden, bijvoorbeeld met een extra screenprotector, een simpel (pullstrap of flipover) hoesje of andere extra's.

BOUWKWALITEIT & UITERLIJK
De telefoon weegt 145 gram, is 10.5mm dik, 134mm hoog en 67,5mm breed. Het is gemaakt van een combinatie van aluminium (waar het glas in zit) en polycarbonaat. Het gewicht past perfect bij de grootte van het toestel, hij voelt stevig aan en ook de afwerking is dik in orde.
De achterkant heeft een wat stroeve, matte afwerking. Daardoor ligt het toestel erg fijn in de hand en glijdt het toestel niet uit je hand. Ook zie je dan geen vieze vette vingervlekken op je toestel, wat je dus wel had gezien bij een gladde achterkant.

De lens voor de camera steekt een heel klein beetje uit, echter ligt hij ook een millimeter verzonken in de behuizing waardoor de lens zelf niet op de grond rust als de telefoon op de tafel ligt.

Er zijn een aantal aandachtspunten: de achterkant kan wat kraken als deze er niet helemaal goed op zit. Een paar keer de backcover eraf en erop doen, helpt veel. Toch kan dit in de toekomst worden opgelost door (denk ik) een wat steviger soort plastic te nemen.
De telefoon is verder erg clean, aan de bovenkant bevindt zich een 3.5mm jack. Aan de linkerkant vinden de USB aansluiting (om op te laden of aan te sluiten op de computer). Aan de rechterkant vinden we de Aan/Uit knop en de volumeknoppen.

Zowel de Aan/Uit knop als de volume knoppen zijn fijne knoppen en werken zoals het hoort: je hoeft niet te hard en ook niet te zacht te drukken.

Op de voorkant zien we een speakergrill en een frontcamera. Op de achterkant vinden we een dubbele LED flitser, de 8.0MP Camera en 2 speakergrills onderaan.

Aan de voorkant is een notificatie ledje te zien naast de speaker aan de bovenkant, welke verschillende kleuren weer kan geven. Zo wordt hij blauw bij een facebook bericht en groen bij een whatsapp bericht. De drie capacitieve menu knoppen zijn altijd zichtbaar. Ze lichten echter niet automatisch op als je het scherm aanraakt. Dat vind ik toch wel een minpunt. Vooral als het wat donkerder is, zie je niet precies waar je je moet drukken alhoewel dat denk ik na verloop van tijd wel automatisch goed gaat.

Het toestel heeft een wat zakelijke uitstraling en dit vind ik een groot pluspunt. Geen gezeur met glanzende oppervlakken of onnodige hoeken of krommingen. Gewoon heerlijk zakelijk zoals een telefoon hoort te zijn.

FEATURESET
De telefoon beschikt over alles wat de huidige high-end telefoons hebben: een Quad-core processor, 1GB RAM, 8GB opslag, een goede graphics processor, Wi-Fi, een 720p scherm, aGPS, Dolby Surround geluid, een 8 megapixel camera met dubbele flitser en een front camera voor bijv. videotelefonie. Ook is het mogelijk om de batterij te wisselen en een microSD card te plaatsen.
Wat ik wel mis, is zoals ik al zal melden bij het SCHERM hoofdstuk, is een sterker soort beeldscherm: Gorilla Corning Glass.

Mede door de snelle Quad-Core processor loopt het toestel zeer soepel en snel. Ik heb nog geen enkele hapering kunnen ontdekken. Antutu (v3.3.2’ geeft dan ook een zeer hoge score: 15700.

CAMERA
De camera bestaat zoals gezegd uit een 8.0Megapixel lens. Overdag maakt deze camera zeer mooie foto’s. Vooral buitenfoto’s zijn zeer mooi. Ze zijn scherp en zo goed als geen ruis. Als het wat donkerder is, zijn de foto’s niet zo goed. In donkere omgeving presteert deze telefoon dan ook slecht en produceert veel te veel ruis. Alhoewel dat laatste alleen geldt voor objecten die ver van je af staan. Het fotograferen van objecten van dichtbij produceert ook gewoon goede foto’s (vanwege de goede flitser). Het witgedeelte is echter wel wat flets dan. Maar dat is denk ik wel op te lossen door betere instellingen te kiezen binnen de camera software. Daar ben ik echter niet aan toegekomen.

De camera start trouwens zeer snel op en is meteen al gebruiksklaar. Doordat je de camera kan toevoegen als snelkoppeling bij een vergrendeld scherm, kan je echt heel snel de camera starten en binnen een 1-2 seconden kan je al een foto hebben gemaakt.

De foto’s worden trouwens automatisch op de externe microSD card opgeslagen, zodat de internal memory niet vol loopt en je zo al gelijk een goede backup hebt als je bijvoorbeeld wilt upgraden naar een nieuwe Android versie.

Een minpuntje vond ik wel dat het inzoomen met de volumeknoppen gaat. Het zou fijn zijn als er een (goede/betere) onscreen optie daar voor komt waardoor je snel met je vinger kan in en uit zoomen (/scrollen).

Met de camera kunnen ook Full HD (1080p) filmpjes worden gemaakt. Ik was echter niet tevreden over deze filmpjes. Om eerlijk te zijn, had ik ook niet verwacht dat deze camera perfecte 1080p filmpjes zou produceren. Maar met deze camera lijken filmpjes ook helemaal niet op video’s die in 1080p geschoten zijn. Dit vind ik dan ook wel een echt minpunt.

De frontcamera is een 1,3Megapixel lens met 720p video opname mogelijkheid. Erg fijn voor bijvoorbeeld Skype of videotelefonie! De frontcamera doet zijn werk goed, maar ook hier geldt dat dat wel in een goede verlichte omgeving moet gebeuren. Vooral aangezien de frontcamera geen flitser heeft. Dit is echter een probleem wat de meeste telefoons hebben.

Met de camera software kan je ook meteen al de foto’s bewerken. Van het bijsnijden tot licht en kleur effecten.

SCHERM
Nu komen we aan bij een van de hoofdredenen waarom ik dit toestel gekozen heb. Het scherm van de Huawei Ascend G615 is een 4,5inch SuperIPS+ scherm met een resolutie van 1280x720p, oftewel een HD Ready scherm. Al mijn vorige toestellen (inclusief de iPhone 4) hadden lagere resoluties. Maar wat een genot was het toen ik dit toestel in hadden kreeg. Je kan nu veel meer zien op het kleine scherm en alles is nog zeer scherp! De pixeldichtheid is 326dpi. Het is geen full HD scherm (1080p), maar een grotere pixeldichtheid is volgens mij toch niet met het blote oog te zien. Daar komt bij dat een hogere resolutie ook alleen maar van de batterij zal vergen.
Het scherm zelf geeft zeer heldere en trouwechte kleuren. Daarnaast is het scherm ook goed te zien in het zonlicht. Helaas moet de helderheid wel dan naar maximaal toe, maar als de helderheid op automatisch wordt gezet, doet het scherm dat uit zichzelf. Het scherm op automatische lichtsterkte is trouwens ook meer dan voldoende. Eventueel kan je het scherm op maximaal zetten als je bijvoorbeeld foto’s wil laten zien aan vrienden of familie. Met maximale helderheid zien de foto’s er dan net iets mooier uit.

Een nadeel van het scherm is dat er geen Gorilla Corning Glass in zit. Gorilla Corning Glass zorgt er voor dat het glas goed beschermd is tegen krassen of kleine klapjes op het scherm. Het is daarom ook dubbel zo jammer dat Huawei er geen screenprotector bij heeft geleverd. Een screenprotector had zo het kras-effect van het gemis van Gorilla Corning Glass kunnen wegnemen.

ACCUDUUR
De accuduur is gemiddeld, je komt er de dag ruim mee door. Met normaal/licht verbruik (mail elke uur, Whatsapp, wat surfen en wat bellen/sms’en) gaat hij zo’n 36 tot 48uur mee. Het fijne is dat de telefoon ook via de USB kabel oplaadt en dat je dus op je werk of thuis aan de PC kan hangen. Je kan echter ook gewoon voor de bijgeleverde oplader kiezen en dan is de batterij binnen een 2-3 uur al weer vol. Je hoeft hem dus niet heel de nacht aan de oplader te hangen!

CONNECTIVITEIT (3G, Bluetooth, Wi-Fi, GPS, USB)
De 3G verbinding is stabiel, snel en het is mij nog niet opgevallen dat deze wegvalt. Binnenshuis heb ik nooit eerder problemen gehad en ook met dit apparaat heb ik prima bereik.
Versie 3.0 van de Bluetooth chip doet z'n werk goed. Ik gebruik Bluetooth in m'n auto en met m'n Sennheiser MM100 headset. Verbinding is met 2 seconden gelegd (audio en phone) en heb deze tussendoor ook nog niet zien wegvallen.

De spraakkwaliteit in de auto was prima, mijn gesprekspartners verstaan mij goed en vice versa. Ook het streamen van muziek via Spotify werkt zoals verwacht.
De Wi-Fi van de Huawei Ascend G615 is perfect. Ook wat signaalsterkte betreft werkt 'ie zoals verwacht, ik kan zonder problemen m'n hele huis (3 betonnen woonlagen) doorlopen en het signaal blijft goed tijdens het streamen.

De USB connector zit aan zijkant. Het zou fijn zijn geweest als de USB connector aan de bovenkant had gezeten, zodat je de telefoon kon opladen terwijl deze in het hoesje zit. Echter is dit geen groot probleem, want vaak haal je je telefoon toch uit je hoesje wanneer je hem oplaadt omdat je dan sneller hem kan openen als er berichten binnen komen.

Ik vreesde eerst voor de GPS verbinding omdat er geen GLONASS bij zat. Maar mijn vrees was voorbarig: de GPS is in één woord, prima! Een fix krijgen kost gemiddeld een seconde of 6 en levert als resultaat minimaal 5 satellieten op, na zo'n 10 seconden kan je rekenen op 12 tot 16 satellieten en varieert de nauwkeurigheid van 10 tot 5 meter.

AUDIO (SPEAKERS & MICROFOON)
Via de meegeleverde oordopjes is het geluid ok. Zoals gezegd, gebruik ik zelf een Sennheiser MM100 headset (via Bluetooth) en via deze headset is het geluid erg goed. Wat betreft de externe speaker, deze is uitstekend. Als ik aan het ontbijten ben, zet ik Spotify op om van wat deuntjes te genieten en dat klinkt in de keuken aardig goed. Bij het voluit zetten van het volume kraakt de speaker niet en blijft het geluid kristalhelder. Dat komt waarschijnlijk door de Dolby Digital Plus-audiotechnologie die Huawei in dit toestel heeft gestopt.

Het geluid van de speaker tijdens het bellen is ook goed, ik kan m'n gesprekspartners aan de andere goed verstaan en ik krijg te horen dat ik ook goed verstaanbaar ben, dus ook de microfoon is prima. Dit geldt in zo goed als alle situaties. Bij heel druk straatverkeer of een trein die voorbij sjeest, is het voor de andere kant wat moeilijk te horen. Maar ik ken geen enkele telefoon die je dan in dit soort situaties wel goed verstaanbaar maakt.

SOFTWARE (ANDROID)
De Huawei Ascend G615 wordt geleverd met Android 4.0.4. Dit was toch wel een beetje jammer aangezien ik had gehoopt op minstens Android 4.1. Gelukkig is er deze week een update gekomen om Android 4.0.4 te upgraden naar Android 4.1. Ik heb zelf de nieuwe update nog niet geïnstalleerd, maar op de forums lees ik dat Android 4.1 sneller dan Android 4.0 op de telefoon draait.
Huawei levert trouwens een zo goed als kale versie van Android. En dat is zeer zeker een pluspunt! Je bent niet gebonden aan gemaakte skins zoals je die ziet bij HTC of Samsung. Een kale skin is te prefereren boven een skin van bijvoorbeeld HTC omdat er dan geen overbodige nonsens in zit.
Android 4.0.4 werkt vlekkeloos op deze telefoon. Ik heb nog geen haperingen gezien, en alles draait hij vlot, zelfs als je meerdere apps tegelijkertijd open hebt staan.

GARANTIE (3x3 SMARTDEAL HUAWEI)
Een van de andere hoofdredenen die mij direct over de streep trokken om dit toestel meteen te kopen, was de 3x3 Smartdeal van Huawei. Huawei heeft op dit moment een actie waarbij de eerste 100,000 personen een 3 jaar pickup-and-return garantie krijgen waarbij ze ook nog eens garanderen dat dit binnen 3 dagen geregeld is! Dit is echt ongekende garantie voor telefoons. Vaak zit er maar 1 of 2 jaar garantie op en moet je soms ook nog eens een maand wachten op je telefoon. Ik kan mij ook geen GSM fabrikanten bedenken die een betere garantie aanbieden.
Naast deze garantie kan je ook nog eens gebruik maken van de Huawei Track&Protect app. Via Huawei Track & Protect kun je je smartphone bij verlies of diefstal op afstand bedienen en je data beschermen. Erg handig als je toestel gestolen wordt.

PRIJS
De iBood prijs was €219,95 en dit is echt een zeer scherpe prijs voor een toestel met deze kwaliteiten. Ik kan me geen toestel bedenken die daar in de buurt komt. De iBood prijs was natuurlijk wel een hele goede aanbieding, maar zonder aanbieding kost de Huawei Ascend G615 ook maar €255 volgens kieskeurig. En zelfs dat is nog steeds een zeer scherpe prijs. Oftewel: het toestel heeft een zeer hoge prijs/kwaliteit verhouding!

CONCLUSIE
Dit is het beste toestel wat ik tot nu toe heb gekocht. Het toestel had alles wat ik heden ten dage verwacht van een high-end toestel verwacht. Met het verschil dat de prijs veel lager is dan een gemiddeld high-end toestel. De prijs/kwaliteit verhouding is dan ook super. Ik kan het aanraden om voor dit toestel te kiezen als 'ie binnen je scope valt, je zal niet teleurgesteld zijn! Ik heb dan ook vrienden en familie dit toestel aangeraden.

brendeke 17-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Erg duidelijk allemaal. Het is jammer dat er geen beschermvellen voor het scherm en geen klapcover te verkrijgen is.
Goede ervaringen opgedaan met de vele functies. Alleen het uitzetten van de melding er is voicemail voor u kan ik net vinden. Er is namelijk als je dan belt - helemaal geen voicemail bericht. Raar.
Vormgeving past goed bij mij in de broekzak in een schuifhoesje. Lijkt me degelijk gebouwd (heb hem maar niet laten vallen) Het toestel bevat voor mij meer dan genoeg mogelijkheden. Meer is voor mij niet nodig. Het enige is het fotograferen het ontspannen van de sluiter en de mogelijkheid van flitsen wat duidelijker aangeven. Wacht met spanning op de software update.

SMSNG 20-07-2013

Beste brendeke,

Er zijn genoeg screen protectors te vinden voor deze telefoon. Met zoekmachine makkelijk te vinden. Overigens is het scherm (vorm en formaat) van de Huawei G600 identiek aan die van de G615, dus kan je ook "beschermvellen" die voor de G600 worden aangeboden gebruiken. Kijk bij bijv. eBay of Conrad om maar wat te noemen.
Voor de z.g. klapcovers geldt precies tzelfde.

Gr. en succes!

Jeursen 17-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Ik heb het toestel nu twee weken in bezit en hij bevalt erg goed! Ik was al een langere tijd op zoek naar een nieuwe “high-end” (Android) smartphone waar ik de komende 2 a 3 jaar prima mee vooruit kan, maar wou hier geen 400,- a 500,- euro voor betalen. Voor een prijs van rond de 300,- euro kwam ik toch al snel uit bij de meer “mid-range” smartphones of oudere tweedehands “high-end” smartphones. Voor eventuele mooie aanbiedingen hield ik ook iBOOD.com dagelijks in de gaten, waar eerst de Samsung Galaxy Express voorbij kwam, wat naar mijn mening toch iets meer een “mid-range“ smartphone is en toen de Google/LG Nexus 4, waar ik meer intern geheugen / het uitbreidbare geheugen miste. Toen ik de aanbieding voor de Huawei Ascend G615 op iBOOD zag heb ik er eigenlijk zonder te twijfelen gelijk één besteld. Een 1,4 GHz quad-core processor, een 4,5 inch HD scherm met een pixeldichtheid van 326 PPI, 8GB intern geheugen wat met 32GB uitbreidbaar is, een accu met een capaciteit van 2150 mAh en een 8 megapixel camera voor maar 220,- euro (normale winkelprijs 250,- a 300,- euro). Zelfs voor de normale winkelprijs zijn er op dit moment denk ik weinig smartphones, waar je meer waar voor je geld krijgt dan bij de Huawei Ascend G615.

Prestaties
De prestaties zijn dik in orde. Zo doen de processor en de grafische chip prima hun werk en heb ik tot nu toe nog geen prestatieproblemen ondervonden. Alles werkt snel en soepel en multitasken is geen enkel probleem. Dat de telefoon op dit moment nog steeds op Android 4.0 loopt is voor mij geen probleem, zolang alle apps en spelletjes gewoon werken en soepel lopen (wat het geval is). Het enige wat in de loop van der tijd misschien voor prestatieproblemen kan zorgen is dat de telefoon maar over 1GB aan werkgeheugen beschikt en geen 2GB. De tijd zal dit echter uitwijzen.

Scherm
Een dikke plus voor het scherm. Het scherm geeft de kleuren erg mooi weer en er zijn geen afzonderlijke pixels zichtbaar! Het enige kleine min puntje is dat het scherm 1 a 2 mm onder het schermoppervlak ligt, waardoor de kleuren er niet echt uit lijken te springen zoals bij sommige andere nieuwe smartphones.

Vormgeving
De Huawei Ascend G615 heeft misschien niet de meest spannende of vernieuwende vormgeving, maar ziet er naar mijn mening zeker netjes en strak uit en de dubbele speaker aan de achterkant van een telefoon vind ik een leuk detail, waardoor de telefoon zich toch onderscheid van andere smartphones. De telefoon ligt verder lekker in de hand is prima met één hand te bedienen.

Degelijkheid
De bouwkwaliteit van de telefoon doet naar mijn mening niet onder aan die van HTC en Nokia en ik vind het zelfs beter dan de bouwkwaliteit van de meeste Samsungs. Alleen het achter frontje voelt los in de hand wat kwetsbaar, maar wanneer deze op de telefoon zit merk je hier weinig van. Om de telefoon netjes te houden heb ik een (Nillkin) hardcover en screenprotector besteld. In Nederland zijn er voor zover ik weet niet echt hardcovers voor deze telefoon te verkrijgen, maar via Ebay heb je uit China een hardcover + screenprotector inclusief verzendkosten voor minder dan 10 euro.

Geheugen
Het intern geheugen bedraagt 8GB, waar ongeveer zo’n 5GB van beschikbaar is, wat naar mijn mening genoeg moet zijn voor de apps en andere bestanden die niet naar de SD-kaart kunnen worden verplaatst. Verder kan het geheugen worden uitgebreid met een SD-Kaartje van maximaal 32GB. Dit is voor mij genoeg om al mijn foto’s, filmpjes, muziek, spelletjes, enz. op kwijt te kunnen. Het voordeel van het uitbreidbaar geheugen ten opzichte van alleen maar intern geheugen is daarnaast ook dat je nooit je foto’s, filmpjes muziek, enz. kwijt bent wanneer je telefoon het begeeft.

Accu
De accu met een capaciteit van 2150 mAh is groot pluspunt van de telefoon. Ik was op zoek naar een telefoon die bij gemiddeld verbruik met gemak een dag mee gaat. De Huawei Ascend G615 gaat met gemak 2 dagen mee, waardoor ik mijn telefoon nooit meer tussendoor en zelfs niet meer elke dag hoef op te laden. Het enige nadeel van de bijgeleverde oplader is dat deze gaat zoemen wanneer de telefoon volledig opgeladen is. Dit is wat minder aangezien ik mijn telefoon altijd de hele nacht naast mijn bed aan de oplader hang. Gelukkig heb ik nog een micro usb oplader van mijn vorige telefoon die ik kan gebruiken.

Geluidskwaliteit
Het geluid van de dubbele speakers is meer dan goed, zolang je deze niet op vol volume zet (2x zo hard als de gemiddelde telefoon). Dan gaat de kwaliteit van het geluid achteruit. De bijgeleverde oordopjes zijn helaas normale oordopjes en geen in ear oordopjes, wat bij de meer “high-end” smartphones tegenwoordig toch wel de standaard is en die vanwege de betere geluidskwaliteit, pasvorm en weinig omgevingsgeluid ook zeker mijn voorkeur krijgen. Ik blijf dus gewoon mijn oude in ear oordopjes gebruiken en kan over de bijgeleverde oordopjes verder geen uitspraak doen. Over de speaker van het bellen valt verder niets op of aan te merken, deze werkt gewoon naar behoren.

Camera
De 8 megapixel camera maakt overdag mooie en scherpe foto’s! Daarnaast kan je foto’s constant achter elkaar door schieten zonder dat je hoeft te wachten tot de vorige foto is opgeslagen. Dit is fijn als je een bewegend object snel goed op de foto wilt krijgen. Ook is focussen op één object mogelijk. In het donker zorgt de dubbele LED-flitser voor voldoende licht om scherpe foto’s te maken (zolang je geen objecten op grote afstand wilt fotograferen).

Gebruiksgemak
Wanneer je een Android telefoon gewend bent zal je geen enkel probleem hebben met het bedienen van deze telefoon. Alles staat op ongeveer dezelfde plek en werkt hetzelfde als bij een Samsung, HTC of andere Android telefoon. Voor mensen die onbekend zijn met Android, alles wijst eigenlijk zichzelf en is erg overzichtelijk.

Mogelijkheden
De Huawei Ascend G615 komt met een vrij kale android versie. Zo zijn er wel 3 verschillende thema instellingen, maar hierbij veranderen eigenlijk alleen de pictogrammen van de apps van uiterlijk. Er zijn niet allemaal verschillende skins aanwezig waarbij de hele vormgeving van de menu’s veranderd zoals bij bijvoorbeeld HTC. Qua apps is de Huawei Ascend G615 eigenlijk volledig naar eigen smaak in te richten. Huawei heeft een aantal handige apps zoals de rekenmachine-, zaklamp-, notieblok-, browser- en mail-app al op de telefoon gezet (deze zijn ook te verwijderen, wat soms bij andere merken niet het geval is). Daarnaast kan de telefoon helemaal naar eigen smaak worden aangevuld met apps uit de Google Play Store.

3x3 Smart Deal
Verder zijn de eerste 100.000 gebruikers die zich registreren voor de 3x3 Smart Deal verzekert van 3 jaar Pick-up & Return service aan huis. Zo wordt je telefoon kosteloos opgehaald en binnen 3 dagen gerepareerd weer terug gebracht. Daarnaast kan je met Huawei Track & Protect je telefoon bij verlies of diefstal op afstand bedienen en je data beschermen. Je kunt je toestel lokaliseren, blokkeren, meeluisteren en foto’s maken / wissen en op afstand. Dit is toch een meerwaarde, omdat je smartphone tegenwoordig eigenlijk onmisbaar is en je zo verzekerd bent van een goede service.

Het enige minpuntje wat ik verder nog kan bedenken is dat de telefoon niet geschikt is voor 4G, maar voor mij is dit verder niet zo’n probleem, aangezien 4G toch nog maar beperkt in Nederland beschikbaar is en de snelheid van 3G voor mij snel genoeg is.

Jeursen 17-07-2013

Camera

3x3 Smart Deal

Zoldersjop 16-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

De Huawei Ascend G615 heb ik nu een paar weken in mijn bezit en is vanaf dag 1 een prettige telefoon die goed in de hand ligt en uitstekende prestaties levert.

De quad core processor, het RAM van 1gb en de grafische processor leveren goed werk. Ondanks dat ik mijn telefoon zowel zakelijk als ook privé intensief gebruik heb ik nog geen processen ontdekt die voor vastlopers zorgen.
De interne opslag is laag, ca. 6GB. Gelukkig beschift de telefoon over een micro SD optie zodat het geheugen kan worden uitgebreid met 32GB extra.

Voor een telefoon die nog maar net in de schappen ligt is het OS Android 4.0.4 een beetje achterhaald. Gelukkig zal naar verwachting binnenkort een update komen naar 4.2 waardoor er meer functionaliteit beschikbaar komt. (http://www.gsminfo.nl/blog/nieuws/5181/huawei-update-android-4-2-voor-ascend-d1-ascend-p1-en-ascend-g615)

Met deze telefoon hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken of ik aan het eind van de dag nog wel bereikbaar zal zijn. Meestal is aan het eind van de dag de accu nog meer dan half vol. Met mijn vorige telefoon de Google Nexus S kon ik vaak na 6 uur het toestel alweer opladen. Deze accu gaat zelfs bij zeer intensief internetten, navigeren, appen & bellen nog mee tot mijn eigen accu het begeeft en ik zelf moet bijtanken door te slapen.

De 8MP camera maakt mooie foto's. Focussen op een bepaald object is mogelijk door met je vinger op het scherm et object aan de raken. Hierdoor is het mogelijk om creatieve beelduitsnedes waarbij het onderwerp toch scherp is. Bij het opnemen van video heeft de camera bij meerdere bewegende objecten moeite met goed scherp te stellen.

De schermresulutie is hoog en scerp. De kleuren zijn natuurgetrouw. Zelfs wanneer je af en toe een stripboek op je telefoon wilt lezen, dan is het scherm groot genoeg hiervoor om een prettige leeservaring te geven.

De aanraakgevoeligheid van het scherm en de virtuele knoppen is goed. Af en toe is het nodig de handeling te herhalen. Ik verwacht dat dit in de OS update 4.2 wordt verholpen.

De vormgeving is goed en subtiel maar niet spectaculair. De aan/uit - & volume knoppen zitten net als bij de Google Nexus modellen boven aan de rechterkant zodat ze eenvoudig met 1 hand te bedienen zijn. De kunststof batterijklep aan de achterkant ligt goed in de hand en is op zeer eenvoudige wijze te verwijderen, zonder dat dit de telefoon slap maakt!

Het ontbreken van NFC vind ik geen probleem. NFC staat nog in de kinderschoenen en is m.i. nog te fraude gevoelig.

Prijs/kwaliteit
Alles afwegend is mijn conclusie dat dit een mooie en degelijke telefoon is die goed kan opboksen tegen telefoons als de Samsung Galaxy SIII die vrijwel de zelfde specs heeft maar die wel even de helft meer kost! Mijn exemplaar heb ik via ibood.com/nl gekocht voor slechts €219,00!

robdoumen 16-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Schitterend toestel om m'n ondertussen versleten Galaxy S te vervangen. Ik wou ditmaal geen zotte bedragen uitgeven. Goede keuze gebleken.

'k Had m'n Galaxy al geupdate naar 4.0 maar was tergend traag. Wat een verschil met dit toestel. Stock Android werkt vlotjes, YeloTV werkt (nog niet moeten rooten, zou niet weten waarom), Remote Desktop, Teamviewer, 2 Exchange accounts, ... netjes. Daarnaast zonet DLNA getest: heel vlot, geen haperingen. Camera kan snel na mekaar foto's maken, autosync met dropbox, copy.com, google drive. Goede geluidskwaliteit, zowel bellen als muziek. Batterij gaat 2,5 dagen mee bij intensief gebruik omdat ik mobiel internet enkel op 2G heb gezet, dan heb je meer gsm signaal dus minder verbruik.
Enige minpunten:
- aansluiting voor voeding (mini usb) zit aan de zijkant
- aansluiting voor voeding en hoofdtelefoon hebben geen afdekkapje --> snel stof

prinspolley 15-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Dit is echt een super smartphone. Super beeld en geluid, en lekker snel. Ik moest een nieuwe telefoon aanschaffen en wilde kiezen voor een LG Nexus. Bij het bestuderen van de mogelijkheden stond de Huawei Ascend G615 tussen de alternatieve smartphones.

Wat wil je nog meer, gelijkwaardig toestel en voor minder dan de helft. Iedereen die mijn toestel bekijkt en even gebruikt, is super enthousiast.

Sander Spinder 15-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Ik heb het toestel nu een aantal weken in bezit en hij bevalt goed. Ik had hiervoor een oude Samsung smartphone, dus kan dit toestel niet vergelijken met de nieuwste modellen van Apple, Samsung of HTC, maar hierbij mijn beoordeling.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit van het toestel is meer dan prima te noemen. Zowel uit de speakers als met een hoofdtelefoon komt er echt prima geluid uit. Het geluid uit de speakers is natuurlijk niet extreem hard, maar tijdens het koken of iets dergelijks kan je er prima muziek mee af spelen van een behoorlijke kwaliteit. Ik heb de bijgeleverde headset ook een aantal maal gebruikt en deze werkte ook prima.

Mogelijkheden
In vergelijking met mijn vorige Samsung kan ik hier veel meer mee. Ik ben nog geen dingen tegen gekomen die ik graag zou willen en ik niet kan, dus ook hier een dikke plus.

Gebruiksgemak
Zoals met elke telefoon is het in het begin even wennen. Het scherm is erg groot, dus hier moest ik in het begin wel even aan wennen. Hetzelfde voor de terug-knop (die zit links, waar die bij de meeste toestellen rechts zit) en bijvoorbeeld de kleine spatiebalk tijdens het schrijven van berichten (hierdoor heb je wel direct beschikking tot de leestekens punt en komma bijv.). Ik denk dat het nog wel even wennen wordt voor mij om alles helemaal door te krijgen, maar het gaat al een stuk beter dan in het begin. Gewoon even aan wennen dus.

Vormgeving
De telefoon is vrij standaard en lang niet zo mooi vorm gegeven als bijv. een Iphone. Aan de andere kant is hij ook niet zo lelijk als sommige reviews zeggen. Ook vind ik hem niet goedkoop aanvoelen (zoals sommigen beheren).

Degelijkheid
In eerste instantie lijkt het een vrij degelijke telefoon. Ik heb de telefoon 1x laten vallen en er kwamen geen krasjes op. Verder lijkt de telefoon ook vrij stabiel te draaien. Ik had in het begin problemen om internet aan de praat te krijgen, maar dit kan ook aan mijn provider hebben gelegen. Daarnaast krijg ik af en toe de melding dat hij geen sim-kaart kan vinden. Ik weet nog niet of dit aan mijn provider of de telefoon ligt.

Al met al denk ik dat deze telefoon een prima toestel is. Je krijgt zeker waar voor je geld. Ik had geen zin om 500+ uit te geven aan een nieuwe smartphone. De Huawei is misschien niet zo mooi als de Iphone en zal waarschijnlijk een aantal leuke features missen/iets minder snel zijn, het is echter zeker een goeie telefoon met goeie specs!

pastatwiet 15-07-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend G615 zwart

Zeer goede resolutie. Het is echt een wereld van verschil t.o.v mijn vorig toestel. Snel, goed bereik.
Prijs/kwaliteit goedkoopste optie dat ik vond.
Batterij gaat 1 dag mee als je actief 3G gebruikt. oplaadtijd wel relatief kort.
Ik ga voor de zekerheid nog een hoes aankopen, want weet niet hoe krasbestendig het is. Hij kan erg warm worden wanneer je er wat langer of intenser mee aan de slag gaat.
Tot nu toe werken de belangrijkste apps, dus ben heel tevreden.