Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Doro 8080 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

D. Logister 07-11-2020

Doro 8080 is een tegenvaller

Geschreven voor: Doro 8080

De specificaties zijn voor de prijs echt waardeloos in vergelijking tot andere producten in deze prijsklasse. Dan zou je er van uit kunnen gaan dat de UI en de service het verschil zouden moeten maken, maar dat valt behoorlijk tegen. Ik heb mijn moeder met de interface laten worstelen maar voor haar werkte dit gewoonweg niet. Ik heb het standaard homescreen aangepast door de omslachtige doro app icoontjes te vervangen door de gewone app icoontjes van bijvoorbeeld bellen, sms, Whatsapp. Mijn moeder vond dit veel fijner en overzichtelijker dan de omslachtige manier waarop doro dingen poogt te versimpelen. Er zit standaard quicksupport van Teamviewer in de firmware ingebakken. Heel fijn zou je denken maar minder is waar. Omdat quicksupport niet via google playstore is te updaten heeft mijn moeders telefoon een verouderde versie waardoor ik met een gratis Teamviewer licentie geen contact meer kan maken. En dan komen we bij de puinhoop die doro een helpdesk noemt terecht. Doro beweert dat quicksupport een funtie is die voornamelijk voor de doro helpdesk is bedoeld en het mooi meegenomen is dat ik mijn moeder op afstand kan helpen ( nu dus niet meer ). Dus Opeens kan ik mijn moeder niet meer op afstand helpen. De helpdeskmedeweeker komt erg overtuigd van zichzelf maar ik kom er snel achter dat zijn kennis van zaken echt minimaal is. Na het bericht dat ik blij mocht zijn dat ik teamviewer in het verleden als bonus mocht gebruiken en nu dus helaas niet meer, hoor ik niks meer. De helpdesk is het extra geld dus ook niet waard. Dan kom ik bij het enige positieve de alarmknop maar of dat 150 euro extra waard is .. ik vind van niet.

Conclusie een in verhouding te dure telefoon die de beloftes gewoonweg niet nakomt. De volgende keer voor ons geen Doro meer.

Pluspunten

• Alarmknop

Minpunten

• Omslachtige UI
  • Beroerde helpdesk
  • Veel te duur in verhouding met gangbare modellen.