Acer Liquid E1 Duo zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Liquid E1 Duo zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

martijn75 07-05-2013

Op zoek naar een geschikt duo sim toestel heb ik een aantal overwogen. De Galaxy Grand duos bijvoorbeeld met zijn 5" scherm. Maar voor meer dan 350 euro gewoon echt te duur, mede gezien zijn relatief lage beeldschermresolutie en trage dual core processor. Dan heb je nog de kleine variant, de Galaxy s Duos met zijn 4" scherm voor 180 euro, helemaal niet gek maar deze single core processor blijkt echt te traag. Dan de Sony Xperia E duo voor 140 euro, helemaal geen raar toestel, zeer goede ontvangst maar het scherm heeft een te lage resolutie en de camera stelt echt niets voor. Uiteindelijk bleef deze Acer Liquid E1 duo over, voor 220 euro (mei 2013) veel hele goede specificaties voor dat geld! En heb je geen duo sim nodig, dan koop je hem zelfs al ruim onder de 200 euro! Wat krijg je allemaal voor dat geld? Nou meer dan je zou verwachten!

- Prachtig 4.5 inch scherm met meer dan acceptabele resolutie van 540 x 960 pixels en 16000000 kleuren
- 5 MP camera, goed voor 720P filmpjes en mooie foto's
- Android 4.1 Jelly Bean!!
- Snelle dual core processor
- Geheugen voordelig vergroten met Micro-SD
- Verwisselbare accu (mocht ie ooit minder worden)
- Duo sim natuurlijk, zakelijk en prive bereikbaar op 1 toestel!

En dat voor slechts 220 euro! De Galaxy s3 van mijn vriendin was nieuw bijna 3 keer zo duur! Leg ik ze naast elkaar dan is het scherm van de S3 een fractie groter, iets scherper en is de processor iets sneller maar de verschillen zijn minimaal!! Wat dat betreft hoef je echt geen vermogen uit te geven aan een smartphone tegenwoordig.

Zouden de kosten van populaire toestellen dan vooral worden opgedreven door marketingkosten?? Zou anders niet kunnen verzinnen waarom een S3 bijna 3 keer zo duur moet zijn.

De Acer Liquid E1 duo start snel op en heeft een goed bereik op beide simkaarten. Om te bellen kun je een voorkeurs simkaart instellen. Internetten gaat perfect, toestel is echt snel! Foto's men video's maken ook geen enkel probleem, al zijn de foto's gemaakt met een high end toestel natuurlijk nog net even beter. Het scherm is mooi en scherp, enige nadeel is dat deze iets teveel weerspiegelt. Dit is misschien te verhelpen met een juiste screenprotector.

Al met al kan ik je dit toestel van harte aanbevelen. Heel veel waar voor je geld in plaats van lucht en is dat niet waar we allemaal naar op zoek zijn in tijden van crisis?

Succes met je keuze!

mh1966 16-04-2013

Ik heb de Acer Liquid E1 Duo nu ca. 3 weken in gebruik en ben er matig enthousiast over.
Wat bevalt goed:
- mooi groot display, helder en goede kleuren
- snelle processor, in vergelijking met mijn oude mobiel (Acer Liquid E)
- goed geluid, stereo-speakers! Dat had ik nog niet eerder gezien op een mobiele telefoon.
- genoeg geheugen, dat niet direct vol zit na het downloaden van enkele apps.

Wat bevalt minder:
- accu is zeer snel leeg als wifi continu aanstaat; dit liet ik bij mijn oude Acer ook altijd aanstaan en dan ging de 2-3 dagen mee, nu amper een halve dag.
- ook als er 2 SIM-kaarten worden gebruikt is de accu zeer snel leeg. en dat was voor mij toch één van de redenen om voor deze telefoon te kiezen
- de telefoon wordt erg warm onder de hierboven genoemde omstandigheden (wifi aan/2e SIM)
Opmerking: ik gebruik dan nog geen eens BlueTooth!
- GPS-ontvangst is niet zo goed als die van mijn oude Liquid E.
- het aan/uitknopje zit bovenop; als de telefoon in het hoesje zit, druk je toch geregeld per ongeluk het knopje in, dat is niet handig. Ik stop de telefoon daarom nu omgekeerd in het hoesje.

Wat de accu betreft vind ik de prestaties dermate tegenvallen dat ik overweeg hierover contact op te nemen met de leverancier. Ik vind dit namelijk niet normaal.