Nokia Lumia 620 wit / 8 GB - Reviews

Opslag
8 GB opslag

Brampo 11-06-2015 Product jaar of meer in bezit

6,4
Ik heb deze gsm nu al een tijd maar toch heb ik vaak op de tanden moeten bijten om hem niet kapot te smijten. Bij intensief gebruik gaf de batterij er snel de brui aan. Hij werd ook verschrikkelijk warm wat natuurlijk een leuke functionaliteit kan zijn in de winter als je geen handschoenen hebt (goed gedaan nokia!) Het windows systeem is op zich wel overzichtelijk maar daardoor ziet hij er wel goedkoop uit. (Uit de chiqlettenbak zoals we in Belgie zeggen) Het besturingsysteem op deze gsm is traag en dom: als je van app wilt veraderen duurt het vaak zeer lang en als je dan terug wilt is hij de weg helemaal kwijt ondanks de goeie GPS op het toestel (later meer) Het is dom omdat je in het notificatiescherm altijd wordt doorverwezen naar het desbetreffende menu: als je de wifi wilt uitzetten via de sneltoets stuurt hij je door naar de wifi-instellingen, zeer omslachtig systeem en het mist dus ,net als anderlecht bij een penalty, het doel volledig. Het scherm blokkeert regelmatig waardoor ik de slechte batterij er steeds moet uithalen. De afbraakwerken plus het terug ingang krijgen van de sputterende machine kost ontzettend veel tijd. Wat ik echter ook uit de gsm heb moeten halen zijn de geluidstoetsen aan de zijkant die snel verslijten waardoor ze geblokkeerd zaten. Op zich geen probleem moest je nu nog het geluid via een knopje op je scherm kunnen regelen maar neen dat was te logisch dus nu moet ik elke keer muziek opzetten om aan de geluidsinstellingen te kunnen. Positief punt aan deze gsm is de zaklamp, als je opzoek bent naar een zaklamp waarmee je kan bellen is dit toestel ideaal. De GPS functie is ook subliem, er staan tomtomkaarten op! Je rit mag wel niet langer dan 20 minuten duren want anders begeeft de batterij het. Het aantal apps is ronduit dramatisch te noemen, alle grote apps zoals facebook en instagram zijn officieus en werken dus niet naar behoren. Bellen is met dit toestel zeer gemakkelijk, hij kan zelfs naar nummers bellen terwijl hij gewoon in je broekzak zit en je hoeft er niks voor te doen. De camera is absoluut het pluspunt met zijn 5 megapixel maak je de scherpste foto's, ideaal om je vakantie mee vast te leggen en een fotoalbum mee te maken. Ook een selfie aan 1,3 mp doet je er prachtig uitzien. De FM radio is altijd een leuke functie aan een gsm voor bijvoorbeeld op de trein of tijdens het joggen. De nokia 620 heeft deze functionaliteit wel niet. Als je hem online koopt kan je je ook best inschrijven voor een spoedcursus Duits vermits de handleiding in het DEUTSCH was. Aber das was kein problem fur mich. Kortom ben je op zoek naar een nieuwe en goede smartphone je bent alleszins al op de goeie site maar ik raad deze toch niet aan. Deze smartphone is echter wel geschikt voor mensen die hem niet intensief gaan gebruiken, geen internet nodig hebben, geen muziek willen luisteren, geen apps willen gebruiken, geen FM radio willen, weinig geld hebben, een crashtest willen uitvoeren op smartphone, een spiegeltje nodig hebben, een zaklamp zoeken. OPGELET: wetenschappelijk is aangetoond dat je van deze gsm het syndroom van la tourette kan krijgen.

Tonny 2014 21-11-2014 Product paar dagen in bezit

Deze smartphone is een degelijk gebouwd toestel.Ik heb voor dit model gekozen vanwege de prijs en het gebruiks gemak.De te downloaden apps zijn overwegend bruikbaar maar het aanbod zijn in vergelijk met androïd telefoons is een beetje magertjes maar, dat zal ongetwijfeld veranderen. Ik heb dit toestel vergeleken met die van collega's en wat blijkt dat dit dingetje heel goed mee komt met Apple en duurdere Samsungs.Wat opvalt is dat het navigatie systeem van Nokia zeer accuraat is.Wel vind ik dat het scherm een beetje te gevoelig is zodat ik tijdens het scrollen al op een app of website terecht kwam.Kort gezegd deze phone is zijn geld dubbel en dwars waard.

mevrouw klaver 26-08-2014 Product half jaar in bezit

5,8
Mijn Nokia 620 had ik minder dan een half jaar in bezit. Even wennen: veel minder apps dan op android. Deze telefoon heb je dus niet voor de fun maar voor de basis dingen. Wel overzichtelijk met die tegels. En het was niet zo duur. Ook een goed geluid en navigatie werkte prima.

Na een maand al, weigerde de touchscreen soms, vooral midden-links. Wat alleen hielp was de batterij eruit halen en weer opnieuw opladen. Dan deed de touchscreen het weer goed. 2 dagen geleden zat er ineens een barst in mijn scherm. Ik heb hem niet laten vallen o.i.d.

Misschien komt het van het ontzettend lastige drukken op de camera achterop, als je het achterkantje wilt loshalen om de batterij te verwijderen. Ook zo onlogisch om zo een achterkant te moeten loshalen. Dat is vragen om problemen...

Jammer van het geld. Goedkoop = duurkoop...

McNokia 22-01-2014 Product paar weken in bezit

De luidspreker zit aan de achterkant waardoor de op zich goede geluidskwaliteit snel verandert als de mobiel ergens op ligt. Dit geldt ook bij de perfect funktionerende navigatie via GPS, waarbij de stem wegvalt wanneer deze in een houder zit, omdat de luidspreker dan afgeblind wordt.
Veel mogelijkheden die makkelijk te bereiken zijn. Aantal beschikbare apps mag wat meer zijn.
Gebruikersgemak vind ik meer dan OK. Wel wat moeite gehad om de micro SD er in te krijgen.
Mobiel makkelijk open te krijgen.
Vormgeving is ikea-achtig modern, voelt solide aan.
Mooi prijs, leuk en handig toestel

Didi09 07-01-2014 Product half jaar in bezit

4,6
Ik heb mijn nokia lumia 620 ongeveer een half jaar. Na 2 maanden begon hij soms al te haperen. Ik dacht dat is misshien normaal omdat ik soms ongeduldig ben. Maar de laatste tijd begint hij regelmatig te haperen en de toetsen opde rechter zijde doen het dan ook niet. Dan haal ik de batterij eruit en doe dan de gsm terug aan en dan werkt hij weer. Ik vind dat niet kunnen dat die nu al begint te haperen.

delpaulo 18-12-2013 Product half jaar in bezit

3,2
Dit toestel heb ik een half jaar in mijn bezit gehad. Geen problemen met windows, maar wel met dit toestel. De knopjes rechts aan de zijkant en met name de aan-uit button zijn zeer kwetsbaar. Ik ben zeer voorzichtig met dit soort dingen, toch gingen deze knoppen 2 maal stuk en moest het toestel dus 2 maal opgestuurd worden. 1 week geleden weer kapot, en de accu wil ook niet meer laden. Gelukkig kreeg ik nu mijn geld terug. Daarvoor ga ik zeker geen Lumia meer kopen, ik ben er helemaal klaar mee. En nee, aan de reviews te zien is dit geen uitzondering. Niet kopen dus !!

Ken Kersemans 25-11-2013 Product half jaar in bezit

4,8
Gebruikersgemak: knoppen gaan uit zichzelf stuk na een half jaar. Valt niet onder garantie. Herstel kost 150+ euro! Onbegrijpelijk.
Apps blijven ook achter op de concurrentie.

Mijn verhaal: Ik heb de Nokia Lumia 620 slechts een half jaar en de knopjes zijn allen defect zonder dat het toestel gevallen is of wat dan ook (zit tevens constant in een beschermhoes). Eerst gingen de volume knoppen stuk, daarna de power knop. Toen ik de hoes eraf haalde viel er zelfs een stukje uit.

Voor deze prijs is het echt rommel, sorry, ik kan er niet anders over oordelen.

Arno1 17-10-2013 Product kwartaal in bezit

Prima toestel, zeker in verhouding tot de prijs ! Zeer gebruiksvriendelijke windows en alle mogelijkheden die een huidige smartphone kan bieden.
Enige minpuntje is dat er (nog) geen app is om itv online te gebruiken, kom op kpn je kunt het wel !!
Tip, zet het toestel op "engels" zodat je een veel ruimere keuze in de apps hebt.
Perfecte gratis offline navigatie.

Ries.B 14-07-2013 Product maand in bezit

Mijn Nokia Lumia 620 heb ik nu ruim een maand in bezit. Ik ben geswitcht van een Sony Experia E naar dit toestel omdat de Sony niet beviel. Maar wat een verschil. Kost iets meer, maar je krijgt veel meer. In het begin was ik wat huiverig omdat ik nog niet bekent was met Windowsphone, maar het valt 100% mee. Het systeem werkt zeer intuïtief. Speel er een half uurtje mee en je raakt er vertrouwd mee. Het draait mooi soepel. Ik ben inmiddels helemaal fan van Nokia. Ik word iedere keer weer opnieuw verrast door deze telefoon. Gisteren heb ik in de auto voor het eerst Nokia Drive (offline) gebruikt. Werkt top! Nog een voordeel, hij start direct op. Mijn Navigon navigatie kan ik voorgoed opbergen. Die heeft veel te veel tijd nodig met opstarten. Als je de navigatie gebruikt tijdens muziek (Nokia Music, gratis muziekdienst) afspelen dan onderbreekt het systeem de muziek even tijdens het navigeren. Verder is het scherm helder en kun je het zelfs bedienen met dunne handschoenen aan. Het toestel zelf voelt degelijk aan. De achterkant is van plastic, maar is voorzien van een rubberachtig aanvoelend laagje, daardoor ligt het lekker comfortabel in de hand zonder dat je het gevoel hebt dat het uit je hand glijd.Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van hele grote schermen, maar het moet wel groot genoeg zijn, maar toch makkelijk in je broekzak passen. En dit toestel voldoet hier goed aan. Alles is goed te lezen, de resolutie is goed en de helderheid past zich automatisch aan de omstandigheden aan, maar dat is uiteraard ook handmatig in te stellen. Het toetsenbord is voor mij prima. Maar ik heb ook niet hele grote handen, dat scheelt wellicht. Ik kan op dit moment niet veel negatiefs bedenken over dit toestel. Hij doet wat ik ervan verwacht en eigenlijk nog iets meer. Ik ben erg verbaasd dat een toestel in deze prijsklasse eigenlijk maar weinig tot niets onderdoet voor een topmodel. Mijn partner heeft een Iphone 4S en vergeleken daarmee draait de Nokia 620 even soepel en alles werkt gewoon heel erg goed. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee. Standaard zit er ook al veel op. O.a. Navigatie, Nokia Music, City lens (daarmee kun je je omgeving verkennen bijv. waar te kunnen eten of waar te kunnen overnachten etc.) en MS Office en misschien nog wel meer wat ik nog niet ontdekt heb. Ik raad mensen aan die een een smartphone zoeken in deze prijsklasse dit toestel zeker te overwegen. Ik denk niet dat hij je teleur zult stellen, zeker niet voor dit geld.

jsbeeckm 09-07-2013 Product paar weken in bezit

Ik heb de lumia 620 nu enkele weken in bezit en ben er zeer tevreden over. Windows Phone werkt echt zeer goed en de extra apps van Nokia (Maps & Drive) hebben mijn oude GPS onnodig gemaakt. Vooral ook de 'speelhoek' is interessant zodat je met gerust hart de kindjes kunt laten spelen.

Ger. 16-06-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb de Nokia Lumia 620 reeds sinds maart 2013 in bezit en heb het toestel gekocht zodra het leverbaar werd in Nederland.
Even gewacht met review omdat ik eerst voldoende ervaring met het toestel op wou doen.
Het toestel is degelijk, ziet er goed uit en heeft een zeer helder scherm dat zich automatisch aan de licht omstandigheden aanpast.
Ook via Bluetooth (handsfree) in de auto werkt alles prima !
De camera levert prima prestaties en heeft ongekende mogelijkheden d.m.v. meegeleverde Nokia-apps (b.v. panorama).
De accu gaat langer mee dan verwacht, minimaal 2 dagen en dat is best lang voor een smartphone.
Windows 8 is zeer gebruiksvriendelijk, snel en soepel, je tikt of veegt nooit verkeerd, de besturing is zeer logisch, bovendien loopt het nooit vast. Windows Office wordt standaard meegeleverd !
Er zijn inmiddels gigantisch veel (gratis) apps in de Windows Store, dus dat is geen nadeel meer t.o.v. Android. En als je toch een app koopt, dan wordt het bedrag eenvoudig van je telefoonrekening afgeschreven.
De standaard meegeleverde Nokia-apps zijn geweldig mooie apps (voor navigatie, camera, muziek etc.).
De integratie met sociale media, Windows Account, Windows Office, Hotmail en SkyDrive is fantastisch en alles is ook weer één met Windows 7 desktop, laptop en Windows 8 tablet.

Kris1702 04-06-2013 Product kwartaal in bezit

Zeer compleet toestel voor een zeer scherpe prijs.
Het toestel voelt degelijk aan en heeft een mooi helder sherm. Het is snel genoeg met opstarten van applicaties en maakt zeer mooie foto's. Windows 8 werkt hier heel soepel op en eerlijk gezegd vind ik het windows systeem veel fijner werken dan de iphone die ik hier voor had. Integratie en syncronisatie met windows account en office is werkelijk heel erg goed!! En de Nokia navigatie en foto apps zijn helemaal geweldig. Zo moet het!

Jeroen Scholten 10-05-2013 Product maand in bezit

Zeer tevreden met de degelijke en compacte Lumia 620. Prijs/kwaliteit verhouding is uitmuntend.

Geluidskwaliteit: Goede geluidskwaliteit en maximaal volume is ruim toereikend. Dit in combinatie met de gratis Mix Radio van Nokia en de geavanceerde audio-instellingen bij het gebruik van een headset of speakers een hele dikke voldoende voor elke muziekliefhebber.

Mogelijkheden: De combinatie van alle mogelijkheden die WP8 biedt en daarbij nog eens de extra Nokia mogelijkheden maken dit toestel compleet. Perfecte camera voor foto's en filmen in HD, NFC aan boord, verwissekelbare backcovers, uitbreiden met MicroSD en de ingebouwde socailmedia mogelijkheden zorgen voor een zeer complete smartphone.

Gebruiksgemak: Erg gebruiksvriendelijk en volledig aan te passen aan je eigen wensen. Duidelijk menu-structuur, niet te veel poespas en/of onnodige knoppen. Instellingen, camera en Apps binnen handbereik en snel inzicht in nieuwe berichten/updates en nieuwtjes door middel van notificaties.

Vormgeving: Simpel, strak en modern. Mooie ronde vormen en niet te groot. Door het opvallende kleurgebruik echt een 'eyecatcher'.

Degelijkheid: Voelt zeer deglijk en solide aan zoals we gewend zijn van Nokia. Sterk materiaal dat niet snel krast en er voor zorgt dat je smartphone er na een tijdje gebruik ook nog als nieuw uitziet. Backcovers eenvoudig te wisselen, simkaart en microSD makkelijk te plaatsen en gebruikte materialen voelen degelijk aan.

Kortom; zeer veel 'smartphone' voor weinig geld..

Balthazar boma 21-04-2013 Product paar dagen in bezit

De lumia 620 gekocht tijdens actie van telenet en zo gekocht met 100€ korting.
De accu gaat zeer snel leeg.
Geen radio aanwezig.
Vaak problemen bij het installeren van de apps.

Dit toestel heb ik na een week al vervangen door de Samsung 3 mini.

frous 03-04-2013 Product maand in bezit

Degelijke telefoon, geluidskwaliteit met bellen is goed. Geluidskwaliteit als muziekspeler is goed met een naar smaak in te stellen equalizer. Vormgeving is niet bijster spannend maar we'll praktisch, door het geringe formaat en de afgeronde hoeken zit de telefoon niet vervelend in je broekzak. Telefoon is super makkelijk in gebruik en het besturingsysteem is zeer snel en werkt vloeiend alleen de letters op het toetsenbord zijn vrij smal zodat je wel eens mistypt als je dikke vingers hebt. Verder zijn de meest voorkomende apps te krijgen maar als je een hardcore apper bent dan is wp misschien niet de beste keuze. In de maand dat ik de telefoon nu heb is deze 100% betrouwbaar gebleken. De accu gaat met gemiddeld gebruik met 3G, wifi en locatiebepaling altijd aan ruim een dag mee. Qua prijs-kwaliteit een van de beste budget telefoons.

Hiddesametje 23-03-2013 Product paar dagen in bezit

Prachtige telefoon, werkt makkelijk mooi geluid. niet zo lomp mooie vorm. snel en handig. je kunt gewoon gratis apps downloaden en je kunt ook gewoon wattsapp dus heel handig. ik ben zeer tevreden.

gr Hidde