Sony Xperia XA1 32 GB / wit

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XA1 32 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Dolf 12-09-2019

Schermproblemen bij intikken

Op zich geen slecht toestel maar als ik het vergelijk met die van mijn mevrouw Samsung J5, gaat het intikken van een boodschap wel erg moeizaam, kleinere letters en rechtsboven bijvoorbeeld de letter 'p' lukt gewoon niet

Pluspunten

• scherm
  • camera (redelijk

Minpunten

• toetsenbord (echt probleem)

geertjedina 04-10-2018

Groot scherm

Geschreven voor: Sony Xperia XA1 32 GB / goud

Ik geef dit product een 5, want ik heb deze telefoon nu een anderhalf jaar. En ik heb 'm het eerste jaar als goed ervaren. Nu heb ik deze telefoon al 3 keer laten reparen aan het beeldscherm. Het scherm is steeds linksboven en rechtsonder defect waardoor ik bepaalde letter van het keyboard niet meer in kan tikken. Ik heb laatst gelezen dat dit heel veel mensen dit hebben. En daarom is het voor mij geen aanrader. Verder heeft de telefoon wel een hele mooie schermkwaliteit en goed geluid. De camera gaat naatmate ik deze telefoon heb wel heel erg achteruit (ben betere kwaliteit gewend van sony).

Pluspunten

• Mooi geluid
  • mooi groot scherm
  • goeie batterij

Minpunten

• erg groot in gebruik,
  • Camera word naar tijdje slecht
  • slechte bevestiging scherm
  • Defecte punten op het beeldscherm

Remco 29-04-2018

Leuke telefoon voor zijn prijsklasse

Geschreven voor: Sony Xperia XA1 32 GB / goud

Ik heb de Xperia XA1 gekocht omdat mijn Samsung S7 stuk ging.
Voor deze prijs heb je geen klagen over de kwaliteit, toch vind ik hem een beetje traag.

Gebruikers gemak is zeer goed,
In het verleden had ik een Sony Xperia Z3, wat geluidsprestaties van deze iet wat blikkerig en simpele tonen ten op zichte van de Z3. Ik had iets meer verwacht, maar ben er ter vreden mee .

Aanrader is het wel voor de doorsnee gebruiker!

Pluspunten

• goede camera
  • Handig in gebruik
  • Mooie heldere kleur

Minpunten

• beetje traag
  • wel meer verwacht van een 23 mp camera

Robbert 19-01-2018

Goede verhouding prijs/ waarde

Ik heb deze XA1 nu een jaar en het is een bijzonder prettige telefoon. Hij is snel en is voorzien van voldoende intern geheugen om alle apps die je maar kan bedenken te laten draaien. De accuduur is erg goed. Ik gebruik mijn telefoon de hele dag, bel circa 3 uur per dag en ik heb aan het einde van de dag nog 40% over. Er zit een snel lader functie op dus als je ergens in de buurt van stroom bent kan je in een half uur de batterij van 20% naar circa 70% helpen en zo weer een tijd vooruit.
de achterkant is van plastic, het lijkt van glas maar is het niet. je wilt ook geen glas want deze stuitert gewoon terug als je hem een keer laat vallen. Camera functie is ook erg goed. Beeld kwaliteit is perfect en ook goed dimbaar voor in de avond. Ik zou deze telefoon weer kopen. Helemaal als je denkt dat dit ding maar 255 euro kost!

Pluspunten

• batterij kwaliteit en snel lader
  • camera
  • gebruik materialen
  • de prijs
  • werkgeheugen en opslag (uitbreidbaar)

Gerard 14-11-2017

Goede telefoon

Een goede telefoon, makkelijk te bedienen met een groot en overzichtelijk scherm. Maakt hele goede foto`s en films. Het instellingsmenu is goed te volgen, geen nare verrassingen. Ik heb er 3 stuks gekocht, de derde nadat iemand de telefoon had stukgemaakt. Vanwege het gebruiksgemak heb ik het zelfde model opnieuw gekocht. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

Koeienkapsel 02-07-2017

Fijne mobiel, scherp scherm

Online reviews hadden vaak weinig positiefs te zeggen over de scherpte van het scherm. Valt echter alles mee, doet mij helder aan. Verder fantastische. Camera en handige Xperia en Sony functies

Pluspunten

• Goede camera
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Beetje aan de dure kant voor een budgettelefoon

Walter 29-06-2017

Heerlijk, helder, duidelijk

Goede smartphone, overtreft verwachtingen. Eigenlijk nog geen nadelen kunnen ontdekken. De camera vergt wat oefeningen, maar duidelijk goede kwaliteit. Accuduur is prima in orde. Ben zeker langer dan 16 uren bereikbaar en vaak nog langer. Ook qua snelheid en opslag veel. Mogelijk. Als er een nadeel te noemen is gaat dat om de accessoires, met name de hoesjes die her en der worden aangeboden, die zijn niet best.

Pluspunten

• Accu
  • Camera
  • Eenvoud

Minpunten

• Alleen snellader snoer past
  • Externe leveranciers leveren geen degelijke hoezen

Jose 18-08-2017

en Aliexpress dan? daar heb ik nu verschillende flip/hars/soft cases besteld

Ilse 28-06-2017

Mooi Toestel

Het is een heel licht en mooi toestel. Als je eenmaal begint met Sony telefoons wil je nooit geen andere meer. Het communiceert ook heel erg goed met onze Sony tv. Kortom een echte aanrader

Tim 27-06-2017

XA1 goed budget toestel

Ik heb deze telefoon gekozen omdat ik meerdere Sony telefoons heb gehad en kwam kwaliteit ik ze goed vindt maar de keuze voor deze was de bkr reden en wil graag bij Sony blijven ik héb de telefoon nu sinds iets meer als een week en hij bevalt me prima ok er zijn wat dingetjes zo als de plastic achter kant die wat snel beschadigd maar voor de rest geen grote min punten voor het geld wat er voor betaald krijg je een goed toestel

Pluspunten

• Accu duur
  • Snel
  • Mooi beeld

Minpunten

• Plastic achterkant
  • SwiftKey kan wat irritant zijn

Jochem Houtveen 26-06-2017

Sony Xperia XA1

Ik vind de Sony Xperia XA1 een mooie telefoon met een top camera, ook ligt het fijn in mijn hand. Ook is mijn Sony lekker snel en kan ik er alles mee doen wat er mee wil.

Ik beveel deze telefoon zeker aan aan mensen die een slimme, sterke en zeker ook mooie telefoon willen.

Pluspunten

• Goede camera
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Niks om aan te merken

Nicole 26-06-2017

Geweldige gsm

De Sony xperia xa1 is een hele fijne makkelijke gsm een mooi formaat scherm en makkelijk te bedienen. De Sony xperia xa1 heeft veel te bieden en is gewoon in 1 woord top. Ik zou niet anders meer willen qua geluid en qua foto's maken is deze echt geweldig.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Geweldig heldere foto's
  • Mooi formaat
  • Makkelijk hanteerbaar

Korte 26-06-2017

Mooie telefoon voor weinig

Voor de prijs een zeer goede telefoon. Niet te groot, geweldige camera en fijn in besturing. Fijne telefoon als je een simpele versie van de XZ premium wilt.

Pluspunten

• Goede camera
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Simpel

Haara 25-06-2017

Redelijk scherm

Dacht niet dat ik dit toestel zou bestellen. Maar nu twee weken in huis wil geen ander meer veel geheugen wat ik niet had bij mij ander toestel dus heel tevreden

Pluspunten

• Veel geheugen

Rina 24-06-2017

Sony XA1

Dit vind ik echt een topper.
Mooie maat van het toestel hij is snel met downloaden van internet zaken of het nu een app of film of iets amders is het gaat allemaal snel.
Grandioze camera die tov mijn vorige sony nogweer is verbeterd. Minpuntje voor mij is het gevoel dat de inwendige antenne 📶 net wat minder is.
Ik heb veel merken geprobeerd als LG. Samsung Nokia maarSony bevalt tot nu toe het best.

Groetjes Rina

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid

Minpunten

• Antenne

Yola71 24-06-2017

Groot scherm, mooi design

Sinds een maandje in bezit van de Ax1 en moet zeggen bevalt prima! Was altijd een Samsung liefhebber maar geen moment spijt gehad. De telefoon is makkelijk in gebruik, mooi beeld, scherpe foto's en geluid is goed. Batterij moet je wel iedere dag opladen bij intensief gebruik. Ook mijn moeder heeft de Sony en kan hier ook goed mee overweg wat haar met andere smartphone niet helemaal lukte!
Wil je een mooie design smartphone zal ik zeker de Sony aanbevelen!

Pluspunten

• Helder beeld
  • Groot scherm

Minpunten

• Batterij bij intensief gebruik snel leeg

Sher 22-06-2017

Helder scherm, mooie scherpe foto's, accu voldoet prima

Ik heb deze telefoon vooral gekozen om zijn goede camera, aangezien ik veel foto's van mijn kinderen maak. De voorcamera, voor de selfies is ook van erg goede kwaliteit. Het toestel is mooi strak vormgegeven.

Het toestel is zeker zijn geld dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Camera
  • Prijs
  • Selfie camera
  • Batterij duur
  • Vormgeving

Minpunten

• Best zwaar
  • Niet overal accessoires te krijgen