Samsung Galaxy S II Plus blauw

Beoordeling op basis van 176 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

196004 Ron 11-06-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Ik heb de Samsung Galaxy S2 nu ruim 3 jaar in gebruik zonder mij ook maar 1x in de steek te laten. Alleen afgelopen jaar de accu vervangen. Ik heb het toestel altijd in mijn achterbroekzak en ik ben er niet zuinig op. Ga erop zitten en hem het toestel een tiental keren laten vallen (met beschermhoes) zonder dat het toestel sporen van beschadigingen/werking heeft overgehouden. Super degelijk dus!!
Foto's maken wordt nu iets minder en het feit dat in een keer een overstap moet maken naar 4G zijn voor mij de enige redenen om in de toekomst een ander toestel te kopen. Top toestel!!

Dinkys 04-04-2015
  • Product jaar of meer in bezit

De S2 Plus inmiddels niet meer in bezit.

Omdat ik StreetView regelmatig gebruik en de S2 Plus juist hierop vaak vast loopt heb ik besloten een vergelijkbare telefoon te kopen met een betere processor.

De S2 Plus heeft plaats gemaakt voor de S3 Neo.
De S3 Neo heb ik inmiddels ook alweer een tijdje, maar de vast lopers lijken voor alsnog verleden tijd.

Dinkys 15-12-2014

Update review

Nog steeds erg tevreden met de S2 Plus

+ Camera maakt geweldige foto's
+ GPS i.v.m. offline navigatie app werkt perfect
+ Display is helder
+ Accuduur bij regelmatig/veel internet circa 4 dagen.
Bij af en toe internet 5-7 dagen.
- Laadtijd is circa 3 uur
- Bij sites met veel afbeeldingen (vb Kijkshop.nl) en StreetView loopt het toestel vast en kun je niets
anders dan wachten totdat het toestel uit en weer aan gaat.
Het vreemde vind ik dat ik dat bij een Single Core processor niet heb.

Dinkys 22-08-2014
  • Product kwartaal in bezit

Na een aantal maanden nog steeds erg tevreden over de S2 Plus.

Er zijn wel een aantal kanttekeningen;
Een single core processor sluit internet af als het toestel dreigt vast te lopen.
Een dual core processor zoals bij de S2 Plus sluit internet niet af en gaat gewoon door met laden met als gevolg een vast loper.

De camera maakt geweldige foto's en doet niets onder voor een compact camera.

Internet is snel en werkt goed m.u.v. zwaardere sites met afbeeldingen zoals bijvoorbeeld kijkshop.nl.

Navigatie met een offline navigatie app werkt prima.

De accu gaat bij een aantal keer per dag mail checken en een paar minuten per dag internet ongeveer 5 à 6 dagen mee.

Het enige nadeel dat ik verder kan bedenken is de laadtijd.
De S2 Plus heeft 3 uur nodig om op te laden.
Ter vergelijking: Mijn LG met vergelijkbare accu is binnen 2 uur opgeladen.

AJ31 15-06-2014
  • Product kwartaal in bezit

Mijn oude telefoon was een htc. Maar ik ben over..... Ik ben erg tevreden over deze telefoon. Mensen klagen erover dat de telefoon zo snel leeg is maar...... er is een goede oplossing hiervoor: 2 batterij. Mijn telefoon gaat echt twee keer zo lang mee. Twee dagen zelfs. Je kunt het zelf zo instellen. Programma is te vinden via playstore. Het enige nadeel is wel dat je bij afsluiten iedere keer een reclame te zien krijgt. Maar dat onderdrukt het gebruiksgemak niet. In het begin lijkt het alsof de app niet werkt maar na meerdere updates zie je het effect.

Dinkys 04-05-2014

Review Samsung Galaxy S2 Plus I9105

Na bijna een jaar een Samsung Galaxy Fame gebruikt te hebben gekozen voor de S2 Plus.
Ik wilde graag een groter display en de mogelijkheid voor een flipcover.

Al snel bleven er 3 toestellen over;
Samsung Galaxy Core; Nadeel vind ik de micro sim en de prijs (circa €180).
Samsung Galaxy S3 Mini; Nadeel vind ik de Vodafone simlock, Vodafone tarieven en de prijs (circa €170).
Samsung Galaxy Trend Plus; Nadeel vind ik de Vodafone simlock en de Vodafone tarieven

Omdat ik €150 voor een telefoon voldoende vind en ik perse Samsung wil bleven er uiteindelijk geen toestellen over en besloot ik mijn Fame nog een tijdje te houden.

In de kijkshop folder (week 12 2014) stond een Samsung Galaxy S2 Plus voor €160.
Ten opzichte van de Fame zou ik er behoorlijk op vooruit gaan:
Processor
Camera
Schermformaat
Mogelijkheid voor een flipcover

Op vrijdag besteld en zaterdag geleverd door SelektVracht.

Beeldscherm: Erg scherp en helder. Om de accu te sparen heb ik de helderheid naar beneden bijgesteld.

Belkwaliteit: Prima

Sms-en: Makkelijk en snel op het 4,3 inch scherm

Radio: Erg goed geluid

Internet: Werkt snel icm de Dual Core processor

Besturingssysteem: Het grote voordeel van Android vind ik de beschikbaarheid van de vele APPS.

User Interface: De UI van Samsung spreekt mij zeer aan en ziet er veel mooier en beter uit dan bijvoorbeeld de UI van LG.

Camera: De camera maakt goede foto`s. Binnen is de kwaliteit iets minder maar dat is bij vrijwel iedere camera het geval.

Accu: De accu gaat bij continue stand-by en een paar keer per dag mail bekijken ongeveer 10 dagen mee. Zonder internet gebruik is 14 dagen haalbaar.

Na 6 weken nog steeds erg tevreden met de Samsung Galaxy S2 Plus.

tkk1960 23-08-2014

Welke navigator die offline werkt heb je erop gezet? Ik zoek er nl èèn

268718 13-03-2014
  • Product half jaar in bezit

Ik heb deze telefoon nu zo ongeveer een half jaar en ik vind het een zeer fijne telefoon.
Hij werkt goed ik ben vooral blij met het geluid want dat is super goed, ook ligt hij fijn in de hand.
Het besturings systeem android is ook zeer fijn. Mijn moeder heeft dezelfde telefoon en we hebben hem ook op dezelfde dag gekocht, maar zij heeft wel al de nieuwe systeemupdate gehad maar ik nog steeds niet en dat is inmiddels al 3 maanden geleden, dat is mijn enige nadeel. Voor de rest is een prima telefoon.

blacksabbath 15-12-2013
  • Product half jaar in bezit

Heb het toestel nu een half jaar in bezit, en ben er zeer tevreden over. Had hiervoor een Samsung Galaxy S plus. Nou dat toestel kon ik wel vermoorden. Om de haverklap ging het toestel uit en startte opnieuw. Daar heeft dit toestel totaal geen last van. Hij doet wat hij moet doen. bellen, appen en internetten. Een goed en duidelijk leesbaar scherm. De batterijduur zou twee dagen moeten zijn, maar bij dagelijks gebruik. Moet ik het toestel voor het slapen gaan, aan de lader doen. Voor de prijs krijg je een goed toestel.

jeekaa 11-12-2013
  • Product half jaar in bezit

Ik vind het gewoon een prima telefoon. Het grote nadeel vond ik dat je de apps niet op de SD-kaart kon zetten. Daardoor hield je maar ongeveer 4gb vrij geheugen over. Maar nu de nieuwe Android-versie (4.2.2.) er op zit, kan dat wel.
Wat zal ik verder zeggen: mooi vormgegeven, lekker formaat, veel handige functies, behoorlijke camera (wel grote afdrukvertraging), goede muziekkwaliteit.
Het probleem van spontaan uitgaan heb ik twee keer gehad.
Zeker nu de prijzen zakken, is de prijs-kwaliteitverhouding volgens mij prima.

MJ1977 23-11-2013
  • Product half jaar in bezit

In eerste periode voor de update draaide deze s2 plus standaard op Android 4.1.2 .....dat was 1 groot drama, regelmatig starte hij opnieuw op, ging soms niet meer aan, waarna de accu er moest, opnieuw er in.....nieuwe simkaart (tele2) mocht nauwelijks baten hij bleef zichzelf opnieuw opstarten...soms ging het een paar dagen goed dan was het weer een paar dagen mis.....ik was er van overtuigd dat het een software probleem was....Android icm Samsung schil was een en al conflict....maar dan eindelijk door Samsung beschikbaar gesteld de langverwachte update naar Android 4.2.2....Het resultaat: weg problemen, sneller, vloeiender en stabieler...zelfs het beeld lijkt beter.....de gehele problematiek als sneeuw voor de zo'n gesmolten.....wel jammer dat het een half jaar heeft moeten duren

metalpe 24-11-2013

Nog steeds geen datr hier. Zijn er mensen mey het iboodtoestel van half april de de update al hebben? Het duurt mij echt lang...

willemalexandernassau 16-10-2013

Superblij met mn s2+
Echt een aanrader, het enige nadeel dat ik kan vinden is dat die er niet zijn,
Ik ben echt gek op telefoons, hiervoor elk halfjaar een nieuwe, deze een halfjaar maar kan hem niet meer missen. Nade update nagenoeg gelijk aan s3 dus vervanging onnodig.
Supersnel, goed beeld leuke interface. Echt een prachtexemplaar.
+Pluspunten:
Snel
Mooi design
Pixels niet te zien, na lange tijd ook geen " dode pixels "
Goede camera
-Minpunten
Nagenoeg alleen het achterklepje die is erg dun en fragiel

menneeuu 24-09-2013

3,6
Na één week de telefoon gebruikt te hebben valt hij meerdere keren per dag uit. of ik moet de pincode weer opnieuw invoeren of er is een zwart scherm. Dan moet de batterij er opnieuw in, vervolgens werkt hij weer een tijdje.
Na veel te vee geregel met Tele2, kreeg ik uiteindelijk (na 3 weken) een nieuwe Samsung Galaxy S2 Plus. Deze vertoont echter dezelfde defecten. Voor mij geen S2 Plus meer!!!

vasseur 30-08-2013

7,4
Ik heb het toestel nu al een tijdje in mijn bezit. Maar de batterij daar ben ik niet tevreden over,moet ik elke dag laden. Zou dus deze aankoop niet herhalen.

ditisderks 13-08-2013

Superfijn telefoontje! Ligt lekker in de hand, niet te groot, niet te klein, reageert razendsnel op aanrakingen. Enige minpuntje is het overgebleven geheugen naast alle voorafgeïnstalleerde crap (dat je er niet af kan gooien). Had eerst HTC Wildfire S en dan is dit een grote vooruitgang!

iepie5 04-10-2013

Ik heb ook een HTC Wildfire S en vind bij deze ook dat er heel weinig ruimte over is. Dat wil ik bij een volgende telefoon niet meer. Op de Samsung Galaxy S2 Plus zit toch 8GB geheugen? Is dit nog steeds niet genoeg?
Wat vind je trouwens van de accucapaciteit?

Davy73 05-07-2013
  • Product maand in bezit

Prima toestel, lekker snel en mooi toestel om te zien.
1 groot minpunt wat mij betreft.
Volgens de specificaties zou dit toestel 8 gig intern geheugen moeten hebben. Maar als je via je task manager kijk heb je maar 4 gig.
Vraag gesteld aan samsung nederland hoe dit komt, dit was hun antwoord:

U toestel (leeg/kaal toestel) heeft 8Gb interne geheugen. Omdat de software Android en applicaties erop geïnstalleerd zijn houdt u een beschikbare geheugen van 4 GB over.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.

Beetje jammer dat dit niet van tevoren gemeld word. Zeker omdat ik tomtom Europa wil installeren.
Dit programma kan alleen op het intern geheugen van de telefoon, maar neemt 4 gig in beslag. Dit gaat dus niet lukken.

Vandaar mijn 5 voor de mogelijkheden.

MisterDNA 04-06-2013

9,4
het is een super toestel heb hem vergeleken met de s3 van me vriend en het verschil zit hem vooral in de scherm resolutie. met internet paginas laden is die net een vingerknip later dan de s3. maar voor de prijs van deze s2 plus en de prijs van de s3 vind ik de s3 ten opzichte van de s2 plus weinig verschillen dus is de s3 eigenlik net iets te duur. want voor minder heb je deze s2 plus die in bijna alle opzichten niet veel verscheelt van de s3.

heb hem een weekje ingebruik en ben niet gouw onder de indruk van een telefoon maar deze is gewoon super!

Koekiemonstaa 03-06-2013

4,4
Ik wordt helemaal gek van deze telefoon! Ik heb hem nu 2 ½ jaar. Dat ding is zo sloom als wat. Als ik bijvoorbeeld Whatsapp wil aanklikken doet die er paar minuten over om Whatsapp op te starten. En als ik bijvoorbeeld mijn camera wil opstarten moet die opnieuw opstarten; 5 min! En nu is mij batterij binnen 3 uur helemaal op. Terwijl die gewoon in mijn zak zit en ik niks doe.
Nu wil ik een Samsung Galaxy S3 Mini kopen. Veel beter (hoop ik).

mhps 04-06-2013

Dan heb jij vast geen Samsung galaxy S 2 plus want die is begin dit jaar uitgekomen.
Volgens mij heb je een Samsung galaxy S 2.

zephur 27-09-2013

Kun je hem niet restten op de fabrieksstand?? Dan is ie weer 'clean' en zal zeker sneller lopen.
Je moet dan alleen je apps opnieuw installeren , maar dan heb je daar ook gelijk een schoonmaakactie!

dalek69 28-05-2013

Deze smartphone verving mijn traag geworden en steeds rebootende samsung galaxy s+.

De nieuwe galaxy s2+ is erg snel en er zitten wat geavanceerde functies is, zoals smart stay, waarbij het scherm aan blijft als je er naar blijft kijken of als je een contactpersoon in beeld hebt en toestel naar je oor brengt, gaat hij autom. bellen. deze functies moet je zelf wel aanzetten in de instellingen.
Ik ben (na een paar dagen in bezit) erg te spreken over dit toestel, over de mogelijkheden, de startschermen, het beeldscherm is erg mooi en helder.
Het toestel reageert erg vlot, ook met veel apps geinstalleerd. Wat dat betreft is er ook een nadeel aan dit toestel: in tegenstelling tot de s2, die 16gb interne opslag had, heeft de s2+ slechts 8gb intern, waarvan er uit de doos eigenlijk maar ca 4gb beschikbaar is voor eigen apps. Voor mij is dit
wel genoeg, zeker omdat ik er een microSD geheugenkaart (max 32gb) in heb zitten voor foto, video en muziek e.d.
Echter, je kunt bij dit toestel de apps NIET op de sdkaart installeren. Ook niet met apps zoals Android adssistent of AppMgr (pro) III. Maar er kunnen gelukkig toch met het interne geheugen
wel best veel apps op hoor! Zeker als je de media op de sdkaart zet. Je kunt het toestel instellen zodat de camera-foto's ed automatisch op de sdkaart komen ipv interne opslag. Alleen als je veel verschillende grote games wilt installeren , kan de opslag ene probleem zijn en kun je beter voor een ander toestel kiezen. (Ikzelf speel nauwelijks games op mijn smart, voor mij geen issue).

Over de camera ben ik heel tevreden: 8 megapixel. Met name is de aanwezige LED-flitser een pluspunt ten opzichte van mijn vorige smart, die er geen had.
De flitser is ook als zaklamp te gebruiken, met een ingebouwde widget die op een homescreen kan worden geplaatst en die simpelweg met een klikje de lamp aan of weer uitzet. de lamp is zeer fel.

Fijn van samsung vind ik dat er maar liefst 7 homescreen-vlakken zijn waar je zelf snelkoppelingen naar apps en widgets kunt plaatsen.
Als je de koptelefoon aansluit om muziek mee te luisteren, krijg je zelfs vanzelf een 8e 'homescreen-symbool'(een headphone) waar als je daar op klikt nog extra snelkoppelingen op staan die handig zijn tijdens het afspelen van muziek.
standaard staat er ook een muziekspeler widget op een homescreen. hier zie je meteen welk nummer speelt. ook in pauzestand. vandaar kun je ook andere nummers selecteren en de afspeellijst/mappenlijst raadplegen en kiezen.

Deze telefoon komt uit de doos met android jelly bean 4.1.2. (Niet de allerlaatste jelly bean versie maar wel een heel recente).

Qua specificaties lijkt de s2+ heel erg op de galaxy s2. Zelfde of vergelijkbare dualcore 1,2 ghz cpu, zelfde grootte, batterij, scherm, resolutie.

Daardoor passen de screenprotectors en hoesjes voor de s2 ook op dit toestel. Goede verkrijgbaarheid dus.
Qua software is de s2+ wat geavanceerder dan de s2. (kan zo een twee drie geen punten noemen).

De telefoon speelt ook vlot youtube videos af (getest via wifi-n). ook zit er een goede multimediaplayer in.

de ingebouwde Email-app is heel veelzijdig en je kunt meerdere accounts en accounttypen instellen, zoals hotmail/live/outlook (Ms) maar ook pop en imap

accounts van internetproviders incl ziggo. Voor provider-email, wel even de account handmatig instellen qua servers en poorten. bij webmail-accounts van

microsoft hoef je alleen de email/gebruikersnaam/pasword in te geven.

daarnaast heeft deze samsung phone allerlei hulpmiddelen: gps, kompas (via losse app), nfc, s-beam, bluetooth 3.0, rear- en frontcamera, acties via een

beweging. Handig vind ik de optie (even aanzetten) om in bv email met 2x tappen op de bovenzijde, je ineens naar boven in de lijst schiet.
Ook handig is bij starten, dat je tips krijgt in beeld over het gebruik van systeem-apps en instellingen. die meldingen kun je met een vinkje de

volgende keer achterwege laten.

Nog een minpuntje, de batterij is met intensief gebruik vrij snel (8-10uur) leeg . (maar dat geldt voor heel veel smarts).

Een heel verhaal. Maar Ik ben reuze blij met deze telefoon. en hij is betaalbaar voor wat je ervoor terugkrijgt.

Aanrader.

debora1276 09-10-2013

Wat een goede review!! Thanks!!
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon!
Ik had ook een S plus! Die vanaf het begin ook steeds uitviel en opnieuw opstartte.
En op het laatst vaak vast liep en dan ook weer opnieuw opgestart moest worden.
Ik twijfelde heel erg over de S2 Plus ,ik dacht straks heb ik weer dezelfde problemen als met de S Plus!
Maar het toestel ziet er wel mooi uit ,met goede functies!!! Inderdaad de 8 megapixel camera met flits!!
Ik ga deze dus zeker in overweging nemen!!! Bedankt!!

FemkeMH 17-05-2013

7,6
NADEEL: Er kan maar een beperkt geheugen op!! Ik heb dus een toestel MET SD kaart en het is dus NIET mogelijk om je SD kaart te gebruiken. Althans, ik wilde veel applicaties op mijn telefoon zetten, maar applicaties kunnen dus niet op je SD kaart staan, waardoor voor mij de Samsung Galaxy S2 plus een grote beperking heeft. Slechte zaak!! Er kunnen alleen andere bestanden zoals foto's en video's op staan, maar die bestanden zijn bij mij lang niet zo groot als applicaties. Overigens voor de applicaties die ik nu op mijn telefoon heb kan ik ook geen updates doen, omdat dat nog meer geheugen kost, dus moet ik eerst weer een selectie gaan maken tussen welke applicaties ik wil houden en welke ik moet verwijderen.
Heb Samsung ervoor gecontact en zij bevestigen dat het niet kan. Heel storend dat ze dit in zo'n nieuwe versie van de Galaxy niet hebben aangepast, en of niet toestaan.

cherryfan 18-05-2013

Niet alle apps kunnen verplaatst worden naar SD, maar veel toch wel.
Zoek in de Play store eens op "AppMgr III". Dat zal je helpen.

11Rob 18-05-2013

Als je dit toestel root dan kun je met een app als link2sd praktisch alle gedownloade apps linken naar je SD kaart. Zo kun je aanzienlijk meer apps kwijt op dit toestel dan dat hij alles maar in het telefoongeheugen opslaat.
Hoe je dit toestel moet rooten staat uitvoerig op de diverse fora beschreven, o.a. op het XDA forum, Google is in deze je beste vriend maar het is echt een peulenschil.

11Rob 18-05-2013

mauriceb 24-05-2013

Beste Femke,

Ik was voornemens een S2 plus te kopen. Je review weerhoudt mij daar nog even van.
Heb je al geprobeerd met de AppMgr III ? Op andere android-telefoons werkt dit.

brokki04 13-05-2013

Ik heb de telefoon nu bijna een maand geleden gekocht via iBOOD.com en ben met de dag meer tevreden.
Het beeldscherm is van zeer goed kwaliteit en de kleuren komen goed tot hun recht. Ook in de zon had ik niet veel probleem met het lezen van het berichten of websites. Het is uiteraard niet het beste scherm van deze tijd maar daar betaal je dan ook niet voor. Ik denk dat het voor een telefoon in deze prijs categorie een van de beste beeldschermen is.

Voor de rest is het gebruikersgemak uitermate eenvoudig. Moet ik er wel bij zeggen dat ik al Android gewend was en ik ben daar zeer tevreden mee en zeker ook omdat het op Android 4.1 draait. De mogelijkheden zijn enorm en eerlijk gezegd gebruik ik lang niet alles wat het te bieden heeft. Er is een overvloed aan beschikbare apps en ook de telefoon zelf heeft een aantal (zeer) leuke gadgets en widgets. De telefoon is echt smart zeg maar en "denkt" met je mee. De NFC optie heb ik eerlijk gezegd nog niet hoeven/kunnen gebruiken maar is wel handig dat het er op zit aangezien steeds meer gericht is op die technologie.

De camera is ook van goede kwaliteit. Het is geen DSLR camera maar voor de spontane foto (waar ik hem voor gebruik) is het zeker voldoende en van goede kwaliteit. Zelfs de front camera heeft met zijn 2MP potentie al heb ik die nog niet gebruikt met bv videobellen.

Enig min-puntje is dan toch wel de accu die met "zuinig" gebruik 1-1.5 dag mee gaat maar als we eerlijk zijn is dat met elke telefoon zo.

Al met al is het gewoon echt een hele degelijke telefoon die er goed uitziet en ik ben blij dat ik hem heb gekocht. Echt een aanrader!