Sony Xperia 5 128 GB / grijs / (dualsim)

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Stan 11-02-2020

top telefoon!!!

Geschreven voor: Sony 5

Ik was al lang op zoek naar een nieuwe telefoon en kwam deze op internet tegen. Was verrast door de specificaties en de overwegend goede reviews. Ik heb inmiddels de telefoon binnen en ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit en het mooie scherm. Ik zou deze telefoon zeker aan andere aanraden. Ook de (uitbreidbare) opslagcapaciteit biedt veel mogelijkheden voor het opslaan van vele foto's. De foto's die kunnen worden gemaakt zijn van uitstekende kwaliteit. Net als de telefoon is z'n algemeen.

Pluspunten

• mooi scherm
  • scherpe camera

Minpunten

• geen

Mr1470 09-02-2020

Geweldig scherm, snelle software

Geschreven voor: Sony 5

Het allereerste wat opvalt bij dit toestel is het geweldige scherm met zijn mooie 21:9 beeld verhouding. Deze verhouding zorgt ervoor dat het toestel slank overkomt en makkelijker te bedienen is dan menig ander toestel. Je bent er dan ook meteen aan gewend én verlekkerd. Na 2 jaar een scherm gehad te hebben met een Notch ben ik blij dat Sony daar niet voor gekozen heeft. Die subtiele bezels storen mij totaal niet. Verder is het beeld van uitstekende kwaliteit. Netflix kijken op een 5 is dan ook erg aangenaam. De Snapdragon 855 zorgt voor goede prestaties. De apps starten erg snel op en Googlen gaat echt vlot. Het is voor mij nog te kort om een mening te geven over de accuduur. Maar vooralsnog lijkt het 3140 mah accuutje zich prima staande te houden. Kortom is deze Sony een erg fijne telefoon en een enorme upgrade van mijn oude telefoon (Een P20 lite) met uitzondering van de matige vingerafdruk scanner. Ben wel een beetje verbaasd dat Sony deze goed genoeg heeft gevonden om in een vlaggenschip te implementeren. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

Pluspunten

• 21:9 beeld verhouding
  • Mooi kleurrijk beeld
  • Snelle Snapdragon 855 processor
  • Vrij kale Android versie
  • Solide model

Minpunten

• Matige vingerafdruk scanner

Mr1470 19-02-2020

Ondertussen ruim een week verder en zéér tevreden over deze telefoon!! Erg indrukwekkende accuduur die ruim boven verwachting presteert. Maar de grootste reden voor deze aanvulling is de vingerafdruk scanner. Ik heb deze opnieuw ingeleverd met mijn wijsvinger en de scanner heeft nu al ruim een week foutloos gereageerd. Met mijn dikke duim wil het niet zo vlotten maar met de wijsvinger is het enige kritiekpuntje ook van tafel geveegd.

THie 09-02-2020

Mooi goed toestel

Geschreven voor: Sony 5

mooi toestel sterk in werking en snel. een goede werking en prettig in gebruik
alleen jammer van die zijkant sensor

Pluspunten

• scherp scherm
  • snel

Minpunten

• zijkant sensor

Sonyboy 08-02-2020

Super telefoon

Geschreven voor: Sony 5

Fantastische telefoon! Prachtig beeld en goed geluid! Al jaren in het bezit van Sony telefoons en elke keer als ik een nieuwe krijg ben ik weer tevreden!

mooi 07-02-2020

snelle jongen

Geschreven voor: Sony 5

wat een fijn toestel. smal en toch groot , goede camera en mooie kleuren. 1e indruk is heel erg goed!

Pluspunten

• smal
  • camera

Minpunten

• oortelefoon

Robin 06-02-2020

Hele fijne en mooie telefoon

Geschreven voor: Sony 5

Ik ben super blij met deze telefoon hij is mooi slank en ligt goed in de hand,
Hij is snel en maakt mooie foto's

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Ziet er mooi uit
  • Is snel
  • Gewoon fijne telefoon

Minpunten

• Veel glans dus snel vies
  • Geen normale koptelefoon aansluiting

Doke 06-02-2020

Lang scherm

Geschreven voor: Sony 5

Het lange smale scherm ligt fijn in de hand vergeleken andere merken met breder scherm.
Waardoor je wel makkelijk met één hand bijvoorbeeld een bericht tikt!
Maar op het moment van een film kijken het scherm ontzettend fijn is qwa lengte van het scherm waardoor je van bijde profiteert.
Beeld is prachtig en scherp, zonder schreeuwerige kleuren gewoon eerlijk beeld dus.
Accu is prima zelfs bij veel gebruik gaat hij de gehele dag mee.
Foto's maken op dit toestel is erg fijne ervaring
En extra de video pro is echt een aanwinst. Ben jij van foto's én filmpjes maken en deze programmeren en bewerken raad ik Déze echt aan

Pluspunten

• Accu
  • Lang smal scherm
  • Goede camera
  • Goede beeldkwaliteit

WMax70 03-02-2020

Onverwachte topper

Geschreven voor: Sony 5

Prachtig toestel om te zien, ligt heerlijk in de hand, prachtige kleuren, prachtig geluid, hele goede batterijduur, uitstekende camera, eindelijk de fingerprint weer aan de zijkant en dat voor een prijs die lager is dan mijn vorige top modellen....
Het toestel draait super goed en soepel, daar kan het gestuntel van XZ2 en XZ3 na de Android 10 update niet tegenop. En DXO beoordeelde de camera prestaties van de Xperia 5 ook nog een beter dan het huidige het topmodel van Sony...
Xperia 5 heeft Eye AF, een ook die werkt uitstekend! Altijd de juiste focus.
Nee, er is werkelijk niets negatiefs aan deze telefoon. Waarom dit niet het topmodel is weet ik niet.

Pluspunten

• Eye-AF en uitstekende camera
  • Werkt heel prettig en snel

Minpunten

• Middenklasser, zou topmodel moeten zijn

Bas 03-02-2020

Sony Xperia 5

Geschreven voor: Sony 5

Zeer mooie telefoon. De iets langere en smallere vormgeving is geweldig, ligt goed in de hand en is makkelijk te bedienen met één hand. Zonder hoesje kan de telefoon vrij glad zijn.
De locatie van de vingerafdrukscanner is prima maar de herkenning is nog niet optimaal.
De camera's maken mooie foto's en de fysieke camera knop is een goeie toevoeging.

Pluspunten

• Vormgeving
  • OLED 21:9 scherm
  • Android 10 update
  • Cinema pro app
  • Fysieke camera knop

Minpunten

• Vingerherkenning
  • Vrij glad zonder hoesje

Marc 02-02-2020

Alleen pluspunten

Geschreven voor: Sony 5

Groot scherm en scherp beeld. Reageert snel en fijn en goed geluid. Ook de camera is zeer goed! Alleen pluspunten!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede camera
  • Groot geheugen
  • is snel

Vicky 02-02-2020

Prachtig scherm, mooie foto's en super snel

Geschreven voor: Sony 5

Ik vind het een zeer prettig werkende telefoon. Het lange scherm is eigenlijk heel fijn. Het toestel maakt prachtige foto's. Het enige minpunt is het ontgrendelen van de telefoon met je vingerafdruk op de zijkant. Dit werkt niet goed.

Pluspunten

• Kwaliteit camera
  • Scherm
  • Lang beeldscherm

Minpunten

• Ontgrendelen met vingerafdruk

Sam Frijhoff 02-02-2020

Fijn scherm,goede accu, goed formaat

Geschreven voor: Sony 5

De telefoon bevalt mij erg goed. Fijne en snelle installatie. Camera is van goede kwaliteit en maakt heldere foto's. Geluidskwaliteit is top (zoals je van Sony kan verwachten). Heel veel opslagruimte was voor mij belangrijk.

Pluspunten

• Goed scherm
  • Goede accu
  • Fijne indeling
  • Makkelijk overzetten van bestanden
  • Goede camera

Minpunten

• Vingerherkenning (ligt wellicht aan het hoesje)
  • Kwaliteit oordopjes mag beter

A.S. 01-02-2020

Degelijke telefoon

Geschreven voor: Sony 5

Na de Sony Xperia Go en de Sony Xperia X Perfomance nu mijn derde Sony smartphone: de Xperia 5. Het is wederom een degelijk toestel wat tegen een stootje en tegen water kan. Het formaat had van mij iets kleiner gemogen, hij is een centimeter langer dan mijn vorige telefoon. Het feit dat hij wat smaller is maakt hem wel wat minder massaal.

De dual sim is handig met een zakelijk en een prive-nummer. Nadeel van 2 simkaarten is dat je geen ruimte meer hebt voor een SD kaartje. Maar met 128 GB heb je dat ook niet zo snel nodig.

De foto's en video's zijn prima, vooral overdag. In de avond heeft hij moeite met scherp stellen. Beeld- en geluidkwaliteit is mooi en de accu gaat ruim 2 dagen mee met normaal gebruik. Ook het systeem reageert snel.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Dual Sim
  • Kan tegen een stootje
  • Veel geheugen

Minpunten

• Vrij groot
  • Foto's in de avond zijn minder mooi
  • SD kaart óf 2e simkaart, beide gaat niet.

Herman 31-01-2020

Mooi toestel

Geschreven voor: Sony 5

Ligt fijn in de hand. Is snel. Dacht eerst het beeld is te smal was er snel aan gewend. Je kunt de videobeelden door zijn afmetingen prachtig bekijken.

Piotr 30-01-2020

Light and compact phone

Geschreven voor: Sony 5

Had few sony phones in the past and never been disappointed. Xperia 5 not disappoint me either. Kinda compact size, light weight, impressive screen 21:9 with great colours and resolution especially for people that likes to play games on a phone. Option to use Play Station controller to play games on that phone. Photo cameras gives you real colours on a photos and movies. HDR and Cinema Pro application do the great job! Manual mode at photo camera settings gives you opportunity to make fantastic photos! Menu and Android 10 on this device makes daily use very pleasant. Definitely recommend.

Pluspunten

• Compact Size
  • 21:9 screen
  • Photos quality
  • Charging speed
  • option to use ,,One hand mode"

Minpunten

• Lack of dedicated macro mode

Willem Scholten 30-01-2020

Uitstekend Scherm

Geschreven voor: Sony 5

Zoals mijn vorige Xperia's een uitstekend toestel.
Helder en duidelijk Display, snelle processor, ruim voldoende geheugen zowel ram als rom en wat mij ook erg trekt is het design van Sony. En niet te vergeten de hele goede camera's ik krijg altijd complimenten over de kwaliteit van de foto's en films.

• Display
  • Camera's
  • Je kan het scherm splitsen
  • Dolby Atmos cinematisch geluid.

Minpunten

• Gladde oppervlak zou best wat ruwer mogen zijn

SW 29-01-2020

Groot, snel en strak design

Geschreven voor: Sony 5

Fantastisch OLED scherm, erg grote interne opslag, snelle processor plus werkgeheugen en natuurlijk het strakke design en uitstekende camera die je van Sony gewent bent

Pluspunten

• Scherm grote en resolutie
  • Camera
  • grote interne opslag

Minpunten

• Vingerprint sensor pakt niet altijd

BlonkieF 29-01-2020

mooi toestel

Geschreven voor: Sony 5

1e week bevalt de telefoon perfekt! Sony waardig, voor de 4e keer op rij. Batterij gaat lang mee en is snel vol. Mooie foto's, fijn om mee te werken.

Pluspunten

• camera

Minpunten

• glad

Erik 29-01-2020

Ideeal voor films!

Geschreven voor: Sony 5

Met de goede filmbeeld verhoudingen en het zeer scherpe scherm kun je ontspannen filmpjes kijken. De camera is ook prima, zelf je eigen video's bekijken maakt dit toestel ideaal voor de liefhebber met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Alle lof!

Pluspunten

• Scherm
  • Beeldverhoudingen
  • Prijs/kwaliteit

monika 29-01-2020

great camera

Geschreven voor: Sony 5

Camera is not the only thing. It is a FEMALE phone. Designed for small hands. If I wanted my phone to be big I would buy a tablet... XPERIA 5 is designed for me.

Pluspunten

• small
  • great camera
  • keyboard without chinesse language as before

Willem 28-01-2020

Een TOP smartphone van Sony!

Geschreven voor: Sony 5

Onderscheid zich van andere merken, superstrak afgewerkt en daarbij is over elk detail nagedacht. Top camera met geavanceerde technologie van de Alfa-camera's van Sony. Prettig multitasken en tevens bijna stock Android.

Pluspunten

• Camera (Sony Alpha-cameratechnologie)
  • Helder en scherp beeld (BRAVIA® TV-technologie)

Minpunten

• Vingerscanner is wennen
  • Nog geen android 10

Rich 28-01-2020

Goede Camera

Geschreven voor: Sony 5

Eenmaal in de winkel in de handen gehad te hebben was ik verkocht. Je merkt pas hoe fijn het smalle scherm is als je het zelf ervaart.
Nu een paar dagen in gebruik en ik ben nog zeer tevreden. De drie camera's leveren mooie foto's op ook met donkere scenes en de speakers met dolby en trillingen is ook een geweldige ervaring waarvan ik zelf dacht of dat wel nodig was.

Ook heb ik er nog een originele cover bij gedaan die een fijne grip heeft en een goede pas vorm heeft.

Kortom ik denk dat ik er veel plezier mee ga hebben met dit toestel.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Goede Camera
  • Fijn smal scherm
  • Goed geluid

Minpunten

• Kleurenschema scherm

Maurice Martens 28-01-2020

Erg mooi beeld en prettig in gebruik

Geschreven voor: Sony 5

Nadat mijn vorige telefoon een Xperia Z5 was, twijfelde ik enigszins of ik wel bij Sony moest blijven. Met de opkomst van enkele prijstechnisch interessante alternatieven speelde ik met de gedachte om over te stappen naar een van deze merken. Na in de T-Mobile winkel geïnformeerd te hebben naar de verschillen en overeenkomsten tussen de toestellen en advies van de verkoper, heb ik besloten toch voor deze Xperia 5 te gaan. En ik moet zeggen, ik heb geen moment spijt.

De telefoon heeft werkelijk een ontzettend scherp en helder beeld. Dit is duidelijk een verbetering ten opzichte van de voorganger, zo realistisch dat het beeld is. De scepsis die ik had over de lengte/breedte-verhouding (de bioscoop-verhouding) is helemaal verdwenen na het kijken van series of films, bijvoorbeeld via Netflix. Dit scherm zorgt juist voor een verrassend effect, wat je op een of andere manier juist meer in het scherm 'trekt' als het ware. Echt een bijzondere beleving. Dat de telefoon niet goed in de hand zou liggen is in mijn optiek absoluut niet waar. Wel is de telefoon niet volledig met een hand te bedienen, omdat hij zo langwerpig is. Maar als je gebruikmaakt van de vingerafdruk-scanner om de telefoon te ontgrendelen, krijg je toch bijna alles voor elkaar. Daarnaast vind ik de telefoon ook erg aangenaam qua snelheid waarmee alles gebeurt. En als laatste opmerkelijke punt: de camera maakt werkelijk schitterende foto's!

Al met al ben ik ontzettend tevreden over deze telefoon en ben ik dan ook blij dat ik de keuze heb gemaakt om bij Sony te blijven. Ik wilde Android al niet verlaten (in het verleden geregeld Apple gehad, maar totaal niet tevreden over), maar ben dus nu ook loyaal aan Sony gebleven. Ook de samenwerking met Android Smart TV's is erg prettig overigens!

Pluspunten

• Prachtig beeldscherm
  • Mooie vormgeving
  • Scherpe foto's
  • Snelheid

Minpunten

• Niet met 1 hand te bedienen
  • Oordopjes enkel via usb-c adapter

Eymert Versteegt 27-01-2020

Meer hetzelfde als de rest, maar nog steeds "Sony"

Geschreven voor: Sony 5

Al sinds de originele Xperia Z1-compact (voorjaar 2014) ben ik uitermate gecharmeerd van Sony als fabrikant van Android smartphones, met name vanwege het eigenzinnige design (strakke hoeken, geen iPhone of Samsung look-a-like) maar vooral als ongeveer laatste fabrikant die een compact toestel (minder dan 5 inch) combineert met high-end SoC en prima camera! Na de Z1-compact heb ik ook nog een X-compact en XZ1-compact gehad. Die laatste begon na 2 jaar helaas een slechtere accu te krijgen en ook andere defecten te vertonen.

De Xperia 5 is helaas niet zo compact als mijn vorige toestellen. In de breedte is hij nog wel lekker smal, maar vooral in de lengte is hij een stuk groter, door de 21;9 beeldverhouding (wat hem wel ideaal maakt voor het kijken van films). Ik kan het toestel helaas nu niet meer met één hand bedienen, maar het toestel past gelukkig nog steeds wel in mijn broekzak. Dat laatste is een absolute eis (die met de steeds groter wordende toestellen ook moeilijker wordt).

Nog een ding dat Sony heeft veranderd, naast het niet meer hebben van een compacte lijn met high-end specs, is dat ook Sony nu een OLED scherm gebruikt. Aan de ene kant betekent dat schitterende contrastverhoudingen en mooie kleuren. Aan de andere kant heeft nu ook dit toestel last van een 'flicker' in het scherm. Die 'flicker' komt op mij over als een stroboscoop, of wanneer je ineens weer naar een oude 50hz beeldbuisi-tv kijkt. Dit komt omdat ook dit scherm z'n helderheid verlaagt door de OLED's heel snel aan en uit te laten gaan. Helaas gebeurt dit slechts ongeveer 250x per seconde, waardoor het voor mij waarneembaar is. Ik haatte de afgelopen jaren hierom met name Samsung en LG schermen. Gelukkig doet Sony het wel op een manier waarop ik eraan heb kunnen wennen. Maar het is iets om bij stil te staan als je weet dat je zelf ook gevoelig bent voor (PWM) flicker.

Verder ben ik, netals met mijn vorige Sony toestellen, tevreden! Hij voelt voor deze tijd weer lekker vlot aan en heeft een accu waarop ik 2 dagen met licht tot matig gebruik, 's nachts in vliegtuigmodus, toe kan. Ook de camera is weer een flinke upgrade ten opzichte van de vorige smartphones, met name omdat je nu de keus hebt tussen groothoek, 'normaal' en Tele (2x optisch ingezoomd). De camera maakt zeker overdag scherpe foto's. Wel blijf ik het gevoel hebben dat Sony, om niet te kannibaliseren op hun reguliere camera's, nog steeds niet het maximale uit de sensoren haalt. De concurrentie (Samsung S* serie, Huawei) maakt nog steeds betere plaatjes.

Verder is het goed om te weten dat Sony geen hoofdtelefoonaansluiting (3,5mm) meer in het toestel heeft zitten. Er wordt een usb-c - 3,5mm verloopje meegeleverd, maar die heeft als nadeel dat het behoorlijk kwetsbaar is en dat je het toestel niet kan opladen tijdens muziek luisteren. Als een bedrade koptelefoon echt een eis is voor je, is dit goed om te weten.

Al met al ben ik zelf weer uitermate tevreden met dit toestel, zeker voor de prijs waarvoor ik hem heb kunnen kopen (540 euro na Cashback van Sony). Voor de originele prijs had ik hem waarschijnlijk niet gekocht, maar in een wereld waarin je voor vergelijkbare toestellen al gauw 700 euro of meer moet neertellen vind ik dit een verademing. En de softwareschil van Sony (die wel steeds 'dunner' is geworden) blijft voor mij fijner dan die van de concurrenten. En ondanks het feit dat Sony qua design helaas van het strakke hoekige design ook meer is opgeschoven naar de ronde hoeken en andere dertien-in-dozijn designs, blijft er toch ook nog genoeg "Sony" over.

Pluspunten

• Past ondanks formaat nog in broekzak
  • Prima camera met 3 optische zoomlevels, HDR en 4K

Minpunten

• Geen 3,5 mm headset aansluiting
  • Scherm niet het rustigste, door PWM op maar 250hz

C vd St 26-01-2020

net nieuw, in afwachting van al het moois

Geschreven voor: Sony 5

Ik was toe aan een nieuw telefoontoestel. Omdat ik de Sony Xperia 5 heel mooi vind ben ik gaan kijken naar alle mogelijkheden van het toestel, deze spraken mij aan en ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan het toestel te kopen. Ik hoop hier de komende paar jaar van te gaan genieten.

Pluspunten

• mooi design
  • vast nog veel meer.

Minpunten

• nog niet ontdekt