Nokia 6.2 64 GB / ice

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6.2 64 GB / ice op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Roely16mol 07-12-2019

Mooie telefoon met goede camera en scherm.

Ik heb hem nu een paar weken, en vind het een super mooie telefoon. Een super helder scherm met software dat alles conferteerd naar HDR voor extra scherpe beelden. Echt super. NFC is natuurlijk onmisbaar tegenwoordig gelukkig heeft deze telefoon dat ook. De lange accuduur van minstens 1 dag is echt top. De 3 camera's achterop maken het mogelijk om mooie foto's te maken. De vingerafdrukscanner is handig, maar op het moment dat je een beetje bezwete handen hebt herkent hij je vinger niet meer. Dat is een beetje stom maar over all een goede telefoon voor deze prijscategorie.

Pluspunten

• Camera
  • Scherm
  • Accuduur
  • NFC

Minpunten

• Vingerafdrukscanner bij bezwete handen

Liesbeth 19-11-2019

The black beauty

Wat is de Nokia 6.2 een prachtige telefoon. De foto's en video's zijn heel duidelijk, het geluid is super.
De functies zijn duidelijk en mijn persoonlijke assistente is Gewéldig.
Als mijn kinderen de telefoon willen aangeven roep ik AFBLIJVEN, IS MIJN BLACK BEAUTY
Het is dus duidelijk dat ik in mijn nopjes ben met de Nokia 6.2

Pluspunten

• Mooie foto's/ video's goed geluid
  • Makkelijk te hanteren

Simbiot 17-11-2019

Nokia is back in ceramic black

Nokia de merk waar elke beller wel eens mee begonnen is,
Maar nu zijn ze terug om de smartphone wereld te veroveren via de nieuwste android en de beste camera's voor een budget prijs .
Nokia was altijd een beetje wispelturig met besturingssystemen .
Het begon met hun eigen software en toen met hun microsoft lumia lijn en hopelijk blijven ze nu trouw aan android one

Pluspunten

• Android one
  • Camara A.I focus

Minpunten

• Batterij haalt net een volle dag

Haplo 14-11-2019

Groot scherm, prachtig toestel

Het toestel valt meteen op door een mooi design: stevig glasachtig materiaal, zwart, daardoor voelt hij luxe. Op de achterkant zit er een verhoogd stukje met drie camera's en een flitslicht. Heel mooi uitgevoerd en zoals zal blijken ook erg scherp en duidelijk voor foto's.
De vingerscanner aan de zijkant is een extra handige tool: indrukken en aan Google Assistent doorgeven wat je wilt.
Apps worden snel gedownload en het apparaat werkt prima: snel, vlot en duidelijk zoals ik gewend ben. Als er meer dan 5 tabladden / spellen open zijn, wordt de telefoon aanzienlijk trager. Het scherm geeft genoeg licht en is heel zuiver. Het is groter dan mijn HTC U11 en daardoor meer informatie tegelijk te zien. Het scherm heeft heldere kleuren, waardoor foto's er heel duidelijk op te zien zijn. Mooi afgewerkt met een zwarte rand. Lettertype en beeldkwaliteit zijn prima.
Met schemer heeft deze telefoon nog erg veel moeite maar de goed belichte foto's zijn prima kwaliteit. Ik ben erg tevreden over dit netjes geprijsde toestel. Het levert wel goed kwaliteit voor zijn prijs en het merk is natuurlijk ook heel betrouwbaar.

Pluspunten

• scherm
  • kleuren

Kellydb 13-11-2019

Nokia 6.2 testen

De afgelopen 2 weken heb ik de Nokia 6.2 mogen testen voor reviewclub.
Aangezien mijn eigen telefoon het bijna begeven heeft ben ik ook wel opzoek naar een nieuwe telefoon dus dit kwam precies op het goede moment.
Voor mijn werk als visual merchandiser gebruik ik mijn telefoon bijna de hele dag ik maak super veel foto's van de etalages die ik neerzet of de wanden en presentaties in de winkel die ik maak. En ook in mijn privé leven maak ik super veel foto's van ons eten voor op ons Instagram account . Ook hebben we 2 jongens ( onze trots ) waar we veel foto's van maken . Dus een goede camera is echt een must en hier ben ik ook echt super tevreden over. Op mijn werk is het bereik heel slecht en bij mijn oude telefoon is daardoor de batterij steeds heel snel leeg. Met deze gaat het zeker de hele dag mee . Dus dat is ook erg fijn. Ik vind het een fijn toestel dat goed in de hand licht dus niet te groot maar ook niet te klein.
Een super fijn en helder scherm en is makkelijk te besturen. Normaal heb ik nog wel eens moeite met andere telefoons als die anders zijn als die van mij.
Met deze had ik daar geen probleem mee.
En te prijs is zeker ook heel fijn bij deze telefoon!! Dus een dikke aanrader !

Pluspunten

• Mooi helder scherm
  • Makkelijk te besturen
  • Goede camera
  • Batterij die lang mee gaat

Moos010 13-11-2019

Zeer mooi toestel, makkelijk instelbaar

Wat een mooi toestel is de Nokia 6.2 zeg! Het toestel heeft een mooi helder ips scherm, wit is ook echt wit en zwart is mooi donker van kleur. Het voordeel van een ips scherm, voor mij is, dat het nog goed af te lezen is met een polaroid zonnebril. Dat is bij andere schermen wel s anders. De Nokia 6.2 is een mooi groot toestel met een 6.3 inch scherm. aan de rechterkant van het toestel zit de aan/uit knop en de knop om het volume te regelen. In de power-button zit een notificatie-led, wat ik erg prettig vind. Zo kun je snel zien of je bv een oproep hebt gemist. Aan de linkerkant zit de sleuf voor de sd kaart en evt een sd-kaart om het geheugen uit te breiden. Daaronder zit een knop waarmee je ' google-assistent' gebruikt. Deze knop raak je vaak ongemerkt aan en dat ervaar ik als minder prettig. Aan de achterkant zit de camera module, deze steekt enkele mm's uit. Dus hierom zou ik zeker een hoesje aanraden. Mede omdat het toestel niet recht op de tafel ligt, en er dus vanaf zou kunnen glijden. De camera maakt erg mooie foto's. Er zit ook een 'pro' functie op, maar dat is een hoop uitzoekwerk om erachter te omen, hoe dat werkt. zover ben ik nog niet Onder de cameramodule zit de vingerafdrukscanner. Dit vind ik erg prettig werken. Het toestel is binnen no-time ontgrendeld. Het scherm is mooi helder, waardoor bv het doen van spelletjes of het kijken of YouTube of Netflix een mooie scherpe ervaring is! De batterij gaat twee dagen mee. Ik ben niet iemand die heel veel spelletjes doet of erg veel met het toestel in de handen zit, dan is twee volle dagen misschien wel een uitdaging. Het toestel is wel erg glad, waardoor ik zeker een case zou aanraden, waardoor ongelukjes zoals vallen verminderd word. Al met al vind ik het een prima toestel, en vind het heel leuk dat ik dit mag testen

Pluspunten

• Mooi groot toestel
  • zeer mooi helder (ips) scherm
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Glad toestel; case gebruiken raad ik erg aan

Twinkel65 12-11-2019

Nokia 6.2

Een fijne en snelle mobiel. Makkelijk in gebruik. Goede batterij duur. Vragen aan Google is een goede hulp op deze mobiel, zo ook de grapjes die erop staan. Mooie foto,s kun je er mee maken. Wat ik ook erg fijn vind is dat je de apps op stil kunt zetten, zodat je niet steeds geluiden hoort bij binnenkomende berichten Ed. De achterkant van de mobiel is vrij glad en dat is soms lastig, omdat je daar door de mobiel kunt laten vallen. Ook bij intensief gebruik kan de batterij 2 dagen mee. Een mobiel die een echte aanrader is.

biancahey 12-11-2019

Fantastische accu

Ik heb dit product nu een paar weken in gebruik en ik moet zeggen dat ie heerlijk werkt. Het toestel ligt op zich lekker in de hand maar als je gladde handen hebt dan glijdt ie zo tussen je vingers door. Het toestel wordt er misschien niet mooier door maar een hoesje is zeker aan te bevelen. Bij mij is ie helaas daardoor al een keer van de bank gegleden. Maar gelukkig heeft ie de val prima overleefd.
Ik heb het scherm moeten afstellen op niet automatisch naar het licht instellen, daardoor kreeg ik het gevoel dat ie vaak van licht naar donker ging. Nu dat ik dat ' vast' gezet heb werkt het een stuk prettiger.
Die batterij is heerlijk. Hij gaat ruim 2 dagen mee, dan laad ik 'm op, maar ik heb dan vaak nog wel 40% over.
Het formaat ben ik heel tevreden over. Hij past dan weliswaar niet in elke broekzak maar daar heb je dan een mooi groot scherm voor terug. Het scherm is goed leesbaar en alles is prima af te stellen in de instellingen.
Het geluid is prima, voor een beter geluid moeten er toch echt externe speakers aangesloten worden maar de ingebouwde speaker is van prima kwaliteit.
Kortom: Een toestel zoals we eigenlijk al van Nokia gewend zijn.

Pluspunten

• batterijduur
  • formaat

Minpunten

• display lijkt wat ongedurig
  • gladde behuizing

ReviewMarcella01 11-11-2019

Goede telefoon voor een mooi prijsje

De nokia 6.2 mocht ik deze keer testen van de reviewclub.
Om te beginnen met het positieve, de batterij is erg goed. Hij gaat erg lang mee en dat is altijd handig als je veel op pad bent en je telefoon veel gebruikt. Ik heb hem 1x opgeladen en zonder hem veel te gebruiken ging hij 3 dagen mee. De tripel lens camera is ook erg goed in gebruik, je kunt er erg mooie foto's en video's mee maken. Ook zitten er leuke opties tussen om nog apartere foto's mee te maken.
Dan het minder leuke, ik vind de telefoon vrij zwaar. Ook ligt hij niet erg fijn in de hand.
Het toetsenbord zal iets zijn waar je aan moet wennen ook die vind ik zelf niet fijn werken.
Al bij al is het voor het bedrag geen slechte telefoon, een betaalbare smart phone met een goed uiterlijk.
Ik zou hem zeker aanraden aan iemand die niet zoveel te besteden heeft maar toch een uitstekende smartphone wilt met een goed uiterlijk.

Pluspunten

• Mooi groot en scherp beeldscherm
  • Batterijduur

Minpunten

• Beetje zware telefoon
  • Toetsenbord