HTC Windows Phone 8 S 4 GB / geel, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Windows Phone 8 S 4 GB / geel, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

19vince 24-12-2013

Heb het toestel nu bijna een jaar

Dit is mijn eerste smartphone en gebruik de Phone niet intensief
Het interne geheugen is zelfs voor mij veel te weinig
Moet zelfs alle apps eraf gooien als ik een update voor de telefone wil binnen halen

Ben voor de rest wel tevreden over de telefoon

CMS28 30-06-2013

Heb de windows phone 8s nu een half jaar in mijn bezit. Veel apps zijn alleen voor android en iphone. Telefoon loopt vaak vast en apps werken soms niet of worden telkens opnieuw afgesloten. Ondanks het micro sd kaartje geeft de telefoon vaak aan dat het geheugen vol is. Moet de telefoon dagelijks een paar keer opnieuw opstarten omdat hij vast loopt, of apps niet wil openen. Ik word er moedeloos van en daarom ga ik nu een andere simlockvrije telefoon aanschaffen, mijn abonnement loopt helaas nog 1,5 jaar. Ik vind het in ieder geval absoluut geen aanrader.

pomoek69 04-06-2013

Pas een paar dagen in het bezit. Nog geen spijt van maar net als de andere reviewers heb ik mij verkeken op het interne gehuegen. De helft van de 4gb wordt ingenomen door het os, en in mijn geval 500 mb door apps en 800 mb door "overig". waarschijnlijk de cache van spotify oid, maar het voelt wel een beetje verneukeratief, denk je een telefoon met 4 gb aan opslagruimte te hebben, is dat in de praktijk dus gewoon de helft.

Goed dat gezegd hebbende:

Een van de mooiste goedkope telefoons van dit moment. Door de afgeronde achterkant oogt deze telefoon heel slank (zelfs slanker dan een iphone 5) tot je ze naast elkaar legt. Dan zie je dat de 86 toch echt bijna 1cm dik is. wellicht hadden ze door de randen wat minder dun te maken de algehele dikte van de telefoon kunnen beperken met nog 2mm?

De telefoon werkt verder prima, mooie zijdezachte overgangen, geen haperingen of rare bugs. De interface ziet er prachtig uit. Je kunt de overstap van ios of android zonder veel problemen maken, het is erg intuïtief. Alle basis dingen die een telefoon in 2013 moet doen doet de 8s gewoon goed. De apps die ik gebruik zien er in de regel ook netjes uit en werken prima. De apps die ik op mijn android gebruik zijn soms van een veel mindere kwaliteit.

Wat ik minder leuk vind is dat een helebool apps niet leverbaar zijn in Nederland, of gewoon voor deze telefoon niet zijn gemaakt. Microsoft heeft het wat dat aangaat nog niet goed voor elkaar. Het meeste mis ik een goede turn by turn navigatie app. Nokia heeft een app ontwikkeld en beschikbaar gesteld voor andere windows telefoons, maar deze is (nog) niet beschikbaar in NL. HTC schijnt zelf overigens ook te werken aan een navigatieapp maar deze is ook nog niet beschikbaar.

waarom is de zoekknop rechtsonder gekoppeld aan Bing?

Dus: Graag een goede nav-app en de mogelijkheid om apps te draaien vanaf de sd-kaart. Als ze dat voor elkaar krijgen dan is dit een toptelefoon voor een budgetprijs!

polkadot 28-04-2013

4GB geheugen is echt te weinig voor een Windows Phone!

Ik heb deze telefoon nu een paar maanden in bezit.
Voorheen had ik een Android, dus Windows was echt wennen.
Er zijn minder apps voor Windows, maar de belangrijkste apps zijn er meestal wel, of je kunt alternatieven vinden.
Bijvoorbeeld Endomondo waar ik voorheen Runkeeper gebruikte.
Verder werkt Whatsapp minder goed.

De telefoon zelf werkt goed, nadat de gewen periode over is.
Hij ziet er goed uit, voelt stevig aan. De foto's zijn echter matig, maar dat vind ik niet erg.
De baterij gaat lang genoeg om mee en de GPS ontvangst is beter dan die van mijn vorige toestel. (samsung gio)
De resolutie mag dan lager zijn dan de meeste toestellen, maar dankzij die lage resolutie houdt de baterij het langer uit en een hogere resolutie heeft niet zo heel veel toegevoegde waarde.

MAAR...
Er is een minpunt dat zo groot is dat de telefoon snel onbruikbaar wordt, zolang HTC of Windows hier niets aan doet...

Die 4GB Intern geheugen is een probleem. Dit wordt opgeslokt door Windows en andere vaag-heden en er is heel weinig over om apps op te zetten en te gebruiken.
Een micro SD kaart kun je gebruiken voor foto's, maar je kunt er geen apps op zetten en ook gebruiken apps de kaart niet als werk geheugen. De gesprekken met foto's van Whatsapp kun je niet op de SD kaart zetten. De gesynchroniseerde emails kun je ook niet op de SD kaart zetten.
Met elke update van Windows wordt de telefoon minder bruikbaar. Ik heb er al veel apps afgegooid en instellingen aangepast, maar vrees dat door deze fout, de telefoon niet lang houdbaar is.

Ik hoop echt dat HTC of Windows met een oplossing kom, maar vrees dat je dit type telefoon over een half jaar weg kunt gooien omdat het geheugen dan overvol is.

Omdat ik anti apple was, heb ik eerst een Samsung-Android gehad en nu een HTC-Windows, maar vrees dat ik straks toch gedwongen wordt om een IPhone te nemen als er niet snel een oplossing voor dit probleem komt. Nadeel van IPhone is dat je geen low-budget telefoons hebt, maar de low-budget telefoons die ik nu gekocht heb blijken toch miskopen te zijn.

polkadot 26-08-2013

Update:

Ik gebruikte voordat ik de telefoon had al jaren hotmail en skydrive, waar ik de nodige foto's op had staan. Dit account gebruikte ik ook als hoofdaccount voor mijn telefoon. Dit bleek de rede te zijn dat het geheugen totaal vol loopt. Er worden steeds meer foto's binnen gehaald (leuke background task, zeg!) en langzaam loopt de telefoon vol. Uiteindelijk had ik een reset gedaan en aan een nieuw hotmail adres gekoppeld. Het geheugen probleem was vervolgens opgelost.

Als gevolg hiervan is mijn telefoon weer redelijk bruikbaar en kan ie nog een tijdje mee.

epvl 28-02-2013

Een zeer goede telefoon met een groot gebruiksgemak. Batterij gaat zeker anderhalve dag mee met bluetooth en wifi aan. Het is overigens een vaste batterij die er niet uit kan. Dit is prima zolang je batterij het goed blijft doen.

Maarr... een heel groot NADEEL is het interne geheugen. Na drie maanden is mijn 4 gb geheugen vol. En dan surf ik echt niet veel en ook heb ik niet veel apps op mijn telefoon. Volgens mijn telefoon gegevens is dit maar 250mb. Dit heeft echter te maken met het cache geheugen. Deze is niet te wissen in de teleefoon. Navraag bij HTC leerde dat dit alleen gedaan kan worden door de telefoon naar zijn fabrieksinstellingen terug te zetten. Erg vreemd. Door middel van dagelijks de telefoon aan en uit te zetten wordt er iets van het gebruikte geheugen van die dag gewist. Ook vreemd! Vandaar de 2 bij gebruiksgemak! Al moet ik zeggen dat hij verder goed te bedienen is, maar bovenstaande vind ik erg onhandig, zeker als je bedenkt dat je 4 gb intern geheugen hebt, waarvan 2gb vrij geheugen is. HTC hoopt nog op een update zodat dit wel gedaan kan worden.

Het komt er dus op neer dat je elke keer alle gegevens moet opslaan in Skydrive en dan de telefoon reset en dan weer de gegevens terug plaatst. Erg omslachtig. En zeker niet gebuiksvriendelijk. Als ik dit had geweten had ik hem niet gekocht.

Verder vind ik, in tegenstelling tot de andere recensie, dat er niet genoeg apps zijn te vinden in de app market voor windows. Dit zal ongetwijfeld nog komen en had verder ook geen invloed op mijn beoordelingcijfer. Maar ik wil het toch even vermeld hebben.

Ook heb ik bij het ontgrendelen al meerdere keren een vastloper gehad. Ik denk inmiddels zo'n 12 keer in die drie maanden tijd. Dan moet je de telefoon echt helemaal uitschakelen waarna deze vanzelf weer aangaat.

Koen H. 12-12-2012

Geaarzeld tussen de aanschaf van de Nokia Lumia 800- in een jaar tijd in prijs gehalveerd - en de HTC 8S. Voor de laatste gekozen gezien het feit dat een upgrade naar Windows Phone 8 niet voor de Lumia 800 is weggelegd. WP8 werkt soepel, zeker zo snel als 7.5 op de Lumia, zo niet sneller, en stabiel. Videoweergave op websites gaat prima, eveneens de diverse clouddiensten. Installatie van apps geen probleem; voldoende ruimte voor een zinvol aantal apps waaraan men werkelijk wat heeft. Het aanbod van windows phone apps is ook meer dan voldoende, ook in vergelijking met de android store; 30 keer meer van hetzelfde of 100 keer meer van hetzelfde maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit.
Nog geen vastlopers gehad. De introductieprijs van 270 euro lijkt aan de lage kant.

Reijnen94 14-02-2013

Beste Koen,

Je hebt deze telefoon nu al een tijdje, hoe zit het met de batterij als ik vragen mag? Gaat deze wel een tijdje mee of moet hij elke dag aan de lader als je er veel gebruik van maakt?

AlexanderHeemskerk 14-08-2013

Hier kan ik wel antwoord op geven. Mijn vriendin heeft de 8S, ik zelf de iphone 4s en Samsung Ativ S.

De accu van haar toestel bij toch regelmatig facebook, whatsapp, internetje hier en daar gaat ruim 2 dagen mee. Pas als zijn echt veel van de accu vraagt legt ze hem 's avonds eens een keer in de lader. Dit gebeurt echter zelden.

Moet zeggen dat het accu gebruik van deze apparaten (ook de Ativ S) echt super is.