Samsung Galaxy Mini 2 2,7 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Mini 2 2,7 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

marinka678 02-01-2015

Ik was enorm tevreden toen ik deze telefoon kocht en normaal doe ik zeker 2 jaar of langer met een telefoon maar na slechts een klein jaar begon deze al te haperen.
Hij loopt continue vast, start apps enorm langzaam op en soms helemaal niet, hij valt uit, hij start zomaar opeens opnieuw op en heeft zeer weinig werkgeheugen ondanks dat er overal staat dat hij 4gb geheugen zou moeten hebben, dat heeft hij dus niet.
Hij kan zeer weinig aan.

Het enige wat deze telefoon wel goed kan is een val overleven, hij is zeer degelijk en ik vind het nog altijd een mooie telefoon. Hij is gewoon niet goed in het overleven van een paar apps. Ik gebruik mijn telefoon niet voor spelletjes of dergelijke dus er staan maar een paar apps op en zelfs met het verplaatsen naar de SD kaart mocht het niet baten. Ook een hard reset en reboot geprobeerd, geen resultaat.

chessie222 19-08-2015

mocht je een nieuwe gaan kopen; koop niet de samsung galaxy young want die is even slecht als deze ik heb precies dezelfde problemen als jij met mijn samsung galaxy young. waarschijnlijk ga ik nu een samsung galaxy s3 kopen

jackman 09-01-2014

Deze mini 10 maanden geleden gekocht, dacht er een goede gsm aan te hebben, ik gebruik hem alleen maar om te bellen en whatsapp heb er nu wel spijt van, hij is inmiddels 2 keer vastgelopen en is nu voor de tweede keer weg voor reparatie. Ben benieuwd hoelang hij het volhoud als ik hem terug heb.

Leonie76 19-01-2014

ik hoop voor jou op een goede oplossing. Ik heb dit probleem ook gehad, ze hebben mijn sim en sd kaartje toen vervangen, daarna ging het lange tijd goed. Nu heb ik inmiddels het probleem dat hij te pas en te onpas uitvalt.

harmpei123 21-11-2013

Ik heb deze mobiel nu zo'n ander half jaar, het is een super goede/sterke mobiel. alleen jammer dat het zo weinig mb's heeft om app's op te slaan. Soms heeft de mobiel wat fout meldings dan valt hij zomaar uit maar dan moet je de batterij er uit halen dan doet hij het weer.
Maar verder een goede mobiel.

Leonie76 25-08-2013

Ik word helemaal simpel van dit toestel. Heb eind februari al een review geplaatst en net nog een aanvulling daarop gedaan. Maar omdat ik me zo erger aan dit toestel vind ik het zeker de moeite om nog een nieuwe review te plaatsen.
Hij valt continu uit, loopt vast of start zich zomaar opnieuw op. In de winkel goed geholpen en van alles geprobeert. Een rebooting, mocht niet baten. Een nieuwe batterij, mocht niet baten. En de derde keer dat ik terug ging is hij opgestuurd, 3 dagen weggeweest en binnen 16 uur tijd alweer 4x dat hij zichzelf opnieuw opstart.

Morgen ga ik weer terug, ben helemaal klaar met dit toestel!!

fhageraats 31-07-2013

Nou, in tegenstelling tot mijn eerdere review is dit toestel eigenlijk letterlijk vol met mankementen inmiddels onbruikbaar geworden. Zo leer ik ook weer om niet te snel een review te plaatsen, omdat er altijd onaangename verassingen om de hoek kunnen kijken zoals bij mij het geval is. Mijn cijfer bijgesteld naar een 1. Waarom? Hieronder een uitgebreide beschrijving:

Na een paar dagen kwam ik erachter dat de hoornspeaker soms kraakte, voornamelijk via 3g, waar meer lage tonen worden weergegeven dan via 2G, al hoorde ik ook bij 2G-gesprekken steeds meer gekraak.

Dit negatieve puntje nam ik nog voor lief, want de rest werkte toen nog goed. Dacht ik. Tot het moment dat ik van T-Mobile overstapte naar AH Slim! Only (KPN netwerk). Ineens kon niemand me meer verstaan. Door zelf uitvoerig tests te hebben uitgevoerd door mijn eigen voicemail in te spreken, bleek dat mijn stem via KPN3G nauwelijks te horen was door het gekraak. Gek genoeg had ik hier met Vodafone en T-Mobile geen enkel probleem mee. Met mijn Galaxy S2 deed dit probleem zich niet voor (denkende aan de matige dekking van KPN hier in huis). Dus het lag toch aan het toestel op een of andere manier.

Uiteindelijk besloten het toestel in reparatie te sturen, en tot mijn grote verbazing kreeg ik het toestel precies zo terug als dat ik hem had opgestuurd met de opmerking: "geen defect geconstateerd", terwijl in de review van "Het Beste Product" de krakende hoornspeaker zelfs nog wordt gemeld.

Zie onderstaande link:

Tot overmaat van ramp verwisselde ik gisteren het simkaartje (microkaartje in het sim-houdertje), en bleef het simkaartje hangen. eenmaal het simkaartje er weer uitgekregen kon hij geen enkele simkaart meer lezen.

Dit laatste is misschien domme pech i.c.m. een beetje onhandigheid, maar dit alles bij elkaar zegt ook aardig wat over het toestel.

Ik doe nog een poging om hem te laten repareren in de hoop dat ze hem maken. Rekenen doe ik er niet op.

Sinds gister heb ik de Huawei Ascend Y300, en tot nu toe bevalt hij echt verschrikkelijk goed! Maar ik wacht nog even met mijn review om te kijken of hij het ook zo blijft doen zoals hij het nu doet.

NB: Afgezien van de gebreken van de mini 2 die ik heb mogen ervaren is de Y300 op zich al een veel beter toestel dan de mini 2 qua prijs/kwaliteit. Ik had de mini 2 gekocht voor 85 euro en de Y300 voor 120 euro - cashback achteraf van 20 euro is dus netto: 100 eurie! Ik zou in ieder geval adviseren om die 15 piek erbij te leggen voor de Y300 met een dual core processor! Voor 100 euro vind je echt geen beter toestel op dit moment. Hij doet op een paar kleine dingetjes wel onder aan mijn S2, maar die was bij aankoop ook dik 500 euro. Dus laat je eens informeren over de Y300, of geef google een gooi met dit type in de balk. Ik ben nog geen negatieve dingen tegengekomen.

fhageraats 18-06-2013

Ik heb deze telefoon als tijdelijke vervanger gekocht voor mijn defecte Galaxy S2. Bij de AH voor 85 eurie. Bij Tele2 duurt deze reparatie minimaal zo'n 8-10 weken, dus vandaar deze tijdelijke foon. Mooi, klein en erg compact. Het toestel kan erg veel ten opzichte wat het toestel kost (85 eurie). Ik doe er zelf voornamelijk mijn mail mee, en ik gebruik FB, Whatsapp, FB Messenger en Navigon. Dit is zo ongeveer wat het toestel makkelijk aankan. Navigeren met Navigon is echter wel de limit.

Voor het geld zeg ik: mooie foon, gelijk doen! Maar wetende dat het toestel normaal rond de 150 euro kost, zou ik zeggen: voor 150 euro heb je vandaag de dag veel betere keuzemogelijkheden.

In ieder geval een fijn toestel, voor een fijne prijs!

fhageraats 31-07-2013

Hoi, achteraf is deze foon een ramp geworden: niet doen!! (Ik pas zo mijn review nog aan). Tip: Koop de Huawei Ascend Y300, nu voor 120 eurie bij T-Mobile (prepaid), met achteraf nog 20 euro cashback via een brief en kopie bon etc. Deze Huawei (review plaats ik nog) heeft alleen een ondermaatste camera. Foto's zijn snel bewogen en flets. Maar wat specificaties betreft: de beste telefoon voor 100 euro. 1,0 ghz dual core processor, 512 geheugen, Whatsapp, skype etc draaien perfect.

Het display is middelmatig, maar verbruikt hierdoor ruim de helft minder van de batterij dan bijv. de Galaxy S2. En dat vind ik persoonlijk veel belangrijker dan een full HD display.

PS: Het toestel is wel T-Mobile branded, maar simlockvrij!

Verder voelt het toestel degelijk en prettig aan. Ik zou ff bij T-Mobile gaan kijken.

fhageraats 31-07-2013

Bijstelling van mijn review maak ik onder een nieuwe review, ik weet namelijk niet hoe ik deze moet aanpassen.

butte1 22-07-2013

mag ik dan mss weten welke die beter alternatieven zijn? ik wens namelijk een nieuwe smartphone te kopen , maar heb geen enkel idee welke...

j.perdok 14-04-2013

Laat ik even eerlijk zijn,
als je een telefoon waar je watsapp facebook ,twitter en dergelijken wil, dan is deze echt iets voor jou.
Wil je een telefoon die games aan kan dan is dit niks.
Waarom? Nou
1.het scherm is niet scherp
2.het scherm is heel klein
als ik de kans krijg neem ik gelijk een andere telefoon.
Dus beslis het zelf maar.

Senne2000 16-04-2013

Niet zo overtuigt zeker?

syl79 14-03-2013

Ik heb dit toestel nu bijna 2 jaar. Hij bevalt prima, het is een fijn klein toestel en handig in gebruik. Over het algemeen zeer tevreden, echter heeft het ook wat minpuntjes:

- wifi ontvangst is niet altijd even goed, valt soms zomaar weg of wordt niet gevonden
- intern geheugen is erg weinig, als je meerder apps hebt gedownload begint die steeds te zeuren dat het intern geheugen bijna vol zit. (destijds heb ik hier niet opgelet, ga ik dus nu wel doen).

Prima toestel, die ook hele goede foto's maakt.

Leonie76 27-02-2013

fijn klein toestel met toch wat min puntjes;
- loopt af en toe vast
- af en toe was hij uit zonder melding te krijgen dat de batterij bijna leeg is
- je hoort hem soms niet afgaan, microfoon zit daarvoor verkeerd. Je moet het op het scherm neerleggen wil je soms horen dat hij gaat.

chessie222 19-08-2015

waarom koop je dan niet gewoon een nieuwe? ik heb dezelfde problemen met mijn samsung galaxy young alleen dan iets minder ernstig dan bij jou. ik ga nu ook een samsung galaxy s3 kopen. echt een aanrader :)

Leonie76 25-08-2013

aanvulling....
ben al 3x terug gegaan naar de winkel omdat hij de hele tijd uitvalt, vastloopt of opnieuw opstart. Ik word er helemaal simpel van. En uit pure irritatie/frustratie ben ik weer op deze site. In de winkel hebben ze een reboot gegeven, viel toch weer telkens uit. Terug, nieuwe batterije, viel toch weer telkens uit. Terug en opgestuurd, gisteren middag opgehaald en nu alweer 4x dat hij zich opnieuw opstart.

Ik heb het eigenlijk wel gehad met dit toestel en dan heb ik hem nog geen 9 maanden in mijn bezit.

Leonie76 19-01-2014

ging een poos goed, maar helaas weer problemen met dit toestel. Hij valt om de haverklap uit zonder dat ik melding krijg. Niet betrouwbaar dus.
Viel me op dat hij dat telkens deed bij 48% batterij. In de winkel, waar ik wederom goed geholpen ben, kreeg ik zo een nieuwe batterij. Het ging 3 weken goed maar nu weer zelfde verhaal alleen valt hij al uit voordat hij op de helft van de batterij is, lijkt dus dat het niet aan de batterij ligt maar meer aan de hand is.
Ik heb het toestel net iets langer als een jaar maar ben niet tevreden.

Leonie76 29-08-2013

dinsdagmorgen terug geweest. Nu de SD kaart eruit gehaald en een nieuwe Sim kaart gekregen. Sindsdien geen uitval gehad. Hoop dat dit het euvel was en hij het nu weer goed blijft doen. :) blij met de service van Novocom!

Maartjedjo 21-02-2013

Het geluidskwaliteit is niet mooi zonder oortjes, met oortjes is dit wel super goed! Ik vind het erg irritant dat ik geen muziek kan downloaden op www.tubidy.com. Op de apps die ik gedownload heb, is niet al het muziek te downloaden.
Er zijn enorm veel apps te downloaden! Niks op de mogelijkheden aan te merken.

Ik was bang dat ik touch te moeilijk vond om te typen, ook word er bij sommige reviews aangegeven dat het toetsenbord erg smal is! Dit vind ik helemaal niet! Typen gaat prima, swype is soms ook fijn.

Conclusie:
Als je een mobiel wilt met wat betere/goede camarakwaliteit is deze mobiel niks voor jou!
Als je een mobiel wilt waarmee je muziek kan luisteren, kan whatsappen/twitteren/facebooken, koop dan deze.
Ik vind het ook een erg mooie mobiel (ik heb hem in het wit)!

Vincentversjes 15-02-2013

Prima telefoon, zeer gebruiksvriendelijk. Knoppen op voor de hand liggende plaatsen. k Heb geen internetabonnement maar thuis en op werk via WIFI - batterij gaat 4 dagen mee. Na het vorige merk is dit een zegening. Zeer tevreden.

Fliprot 05-01-2013

Lekker licht toestel voor prima gebruik om te bellen, sms-en, whatsappen, apps te gebruiken en mp3 muziek te luisteren. Muziekgeluid zonder oortjes is kwalitatief wat minder, voor de rest geen minpunten. Het geluid van de telefoon liet mij 1x in de steek. Nadat de winkel hem heeft teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de nieuwste updates geïnstalleerd waren, heb ik geen klachten meer gehad.

Alexx26 05-01-2013

Paar weken terug deze telefoon gehaald als tijdelijke vervanger van mijn iphone 4. Toestel ziet er mooi uit en is degelijk. Paar keer laten vallen al en doet het nog perfect.

Batterij kun je het 1 dag mee redden als je het niet al te bont maakt. 2 tot 4 dagen zoals in de andere reviews geschreven staat ga je alleen halen als je er niets mee doet behalve je telefoon opnemen. Gebruik je ook whatsapp/facebook/viber/internet/games etc dan ga je dat nooit halen.

Scherm is prima, niets op aan te merken voor deze prijsklasse. Verder is het geheugen groot genoeg om veel apps te installeren. Groot pluspunt tov andere toestellen in deze prijsklasse.

Dit is de eerste keer dat ik een android telefoon heb. Eerste indruk is dat de interface er verouderd uit ziet. Hoop dat er snel een update komt naar een recentere versie van android. Er is iig wel naar buiten gebracht dat er een update komt, maar dat kan nog wel maanden duren. Verder vindt ik de stabiliteit van android tegenvallen. Apps lopen regelmatig vast en soms moet ik de batterij er zelfs uit halen om de telefoon opnieuw op te starten.

Al met al een prima phone voor deze prijs. Beter is er niet denk ik.

Alexx26 11-07-2013

Heb de telefoon nu een half jaar. Vier punten die erg irritant zijn:
- Toestel start regelmatig vanzelf opnieuw op.
- Toestel wordt met de tijd steeds langzamer lijkt het.
- Accu gaat nog geen dag mee, overal oplader meenemen dus.
- Samsung had september 2012 een update naar Android 4.1.2 aangekondigd, welke er nog steeds niet is en ook niet meer gaat komen denk ik.

Voor mij geen samsung telefoon meer.

Ilzepilz 23-09-2012

Prima telefoon!
Heeft alles wat je wilt en ik las veel dat de batterij niet lang mee gaat, maar dat valt bij mij reuze mee, ik kan er vier dagen mee doen.
Gekocht bij PDA, ging allemaal vlekkeloos. M'n telefoon was binnen twee dagen binnen.

Fastfolkert 31-05-2012

Prima basis-Android telefoon, groot intern geheugen zodat je veel apps kunt installeren (itt. to voorgangers uit deze prijsklasse van Samsung) en redelijk snel. Bij normaal gebruik ongeveer twee dagen accuduur.