Samsung ATIV S GT-I8750 zilver / 16 GB - Reviews

Windows
Opslag
16 GB opslag

Elroy1972 17-09-2014 Product half jaar in bezit

Nog steeds uitermate tevreden over de ATIV S na zo'n 9 maanden gebruik. Toevallig vandaag nog op de valreep eentje voor mijn echtgenote gekocht ter vervanging van haar 4 jr. oude HTC Windows Phone.
Fijn groot en helder scherm. Batterijduur is prima. Navigatie gekocht in store (eenmalig tarief) - bij Nokia is deze gratis. Erg goede (offline) navigatie-app.
Foto/Video kwaliteit blijft me verbazen, zo goed. Geen problemen mee gehad, alles werkt erg soepel en snel. Jammer dat 'ie bijna nergens meer te krijgen is.
Hopelijk dat Samsung komende tijd eindelijk met een nieuwe Windows Phone uitkomt. Kortom, een uitermate tevreden gebruiker.

dimsum 31-01-2014 Product paar dagen in bezit

Na een LG P880 (zeer snel en uitgebreid) te hebben weggegeven aan een vriend, een Huawei W2 met windows gekocht met nadeel dat deze constant ging herstarten en dus na 2 dagen ingeruild voor een Sony Xperia L met android, maar deze gaf slecht verbinding met tele2 en duurde erg lang. Dus de laatste twee voldeden niet aan het gemak wat een smartphone hoort te hebben.
Nu deze Samsung Ativ S gekocht. Wat een verademing. Ik ben Iphone gewend en verschillende android toptoestellen, maar deze Ativ S met windows spant echt de kroon. Eindelijk een toestel wat moet doen waar het voor dient, nl. snel schakelen tussen apps en geen onnodig structuur en haperingen. Dit ding is zo mooi qua simpel menustructuur, terwijl het alles kan en ook nog eens snel is en stabiel en zeer mooie fotos maakt.
Voor het eerst een mobiel die ook na het opstarten meteen data verbinding heeft. Dit ding is zo heerlijk in gebruik. Ik zou nooit meer anders willen. Beetje te vergelijken met een Galaxy S3 of S4 maar dan met Windows 8.
Enig minpunt is dat je natuurlijk minder apps hebt dan bij android en Iphone, maar alle apps die ik op mijn vorige android had , heb ik ook op deze windows mobile. Dus wat dat betreft geen minpunt. En de apps worden er steeds meer.
Qua batterijduur kan ik niets anders dan complimenten geven aan Samsung. Eindelijk een smartphone waarvan de accuduur langer is dan 1 dag. Bekijk je de hele dag alleen whatsapp of facebook of internet en af en toe een filmpje of muziek dan doe je er makkelijk 2 dagen mee.
Na vele smartphones gewend te zijn wil ik nooit meer anders dan deze Ativ S.
Oh ja. toch nog een minpuntje. Zelf zit ik bij Tele2 en die heeft op dit moment (31 jan. 2014) nog geen app voor je tel.int verbruik. Voor je internetverbruik heb je standaard Data Sense in je windows en deze houdt je dataverbruik bij. Werkt simpel en goed.
Qua telefoonverbruik log ik af en toe in op tele2 website. kun je dus ook als favoriet maken in je internet explorer van je mobiel. Verder heeft dit toestel veel meer mogeljikheden, maar dat terzijde.
gekocht bij Phoneshop in den haag. Goeie service.
Een zeer tevreden ervaren smartphone gebruiker.

broux2000 07-01-2014 Product kwartaal in bezit

Na 4 maanden in het bezit te zijn van deze smartphone ben ik nog altijd helemaal verkocht aan dit toestel. In mijn vorige review was ik al heel positief over de Ativ S en mijn enthousiasme is nog steeds niet getemperd.

Ok, er zijn smartphones die meer kunnen, maar tegen deze prijs is de Ativ S echt onklopbaar. Of weet iemand een beter model voor €200 (eind augustus gekocht via Redcoon)?
Het Windows Phone-besturingssysteem heeft nog niets van zijn snelheid verloren en voelt nog steeds zeer intuïtief aan. Ondertussen zijn er ook al wat meer apps in de store verkrijgbaar, dus ook op dat vlak zal het in de toekomst nog beter gaan.

Het enige minpuntje is het feit dat de update van WP8 (in september al gebeurd op de Nokia-toestellen) lang op zich laat wachten. Ik heb al contact met Samsung België opgenomen, maar zij wisten me nog geen datum te geven. De Ativ S wordt waarschijnlijk stiefmoederlijk behandeld door Samsung omdat dit het enige WP8-toestel is tussen al de Android-toestellen.

Maar dat kan voor mij alvast de pret niet drukken, want het toestel loopt als een zonnetje. Meer zelfs: het is sinds mijn allereerste Nokia 3210 (in 1999) de eerste gsm waar ik zo tevreden over ben (en ik heb nogal wat toestellen versleten!).
Nee, ik zie echt niet in waarom ik enkele honderden euro's zou uitgeven aan een Iphone of duur Androidtoestel. Voor wie een quasi high-end toestel zoekt aan een erg democratische prijs, lijkt mij dit - nog steeds - de beste keuze!

Elroy1972 28-12-2013 Product paar dagen in bezit

Voorheen ook in bezit van Windows Phone, alleen een HTC. Qua scherm was deze 3,8", en was eerder op zoek naar een groter formaat scherm om nog minder uit te hoeven te wijken naar tablet/laptop.
In verband met verplichte overstap van provider ben ik tegen een voordelig (extra) tarief op deze smartphone gekomen, nooit eerder van gehoord. Wél van S3 en S4 maar die draaiden helaas allemaal op Android; is me té rommelig met dei apps allemaal door elkaar. Verder mooi formaat scherm 4,8" en mooi model (ronde randen) in tegenstelling tot de veelal hoekige Nokia Lumia.

Als fervent Windows 8 gebruiker is de verder installatie een fluitje van een cent. Contacten worden via Windows Live vanuit the cloud toegevoegd en diverse onderliggende koppelingen al gelegd tussen diverse social media, zoals Twitter en Facebook. Te mooi om waar te zijn. Het blijft me telkens verbazen als ik een nieuwe Windows Phone in gebruik neem. Hier wordt je toch blij van !!

Behuizing is erg licht (geen aluminium), en oogt ietwat goedkoop, Maar aangezien ik 'em toch altijd in een case heb, merk je dit verder nauwelijks. Ik vind het nu wel prettig dat 'ie niet té zwaar is.

Qua gebruik loopt het allemaal als een trein. De snelheid, het gemak waarmee je kunt werken en het mooie grote én duidelijke HD Amoled scherm maakt het af. Hoe kunnen ze dit voor elkaar krijgen voor dit geld. Ik vind 'em top !

tuurraaijmakers 10-12-2013 Product kwartaal in bezit

3,4
Enkele maanden geleden verruilde ik mijn Iphone 4 voor een Ativ S, dit bleek later een grote fout. De Ativ S ontbeert verschillende vitale functionaliteiten (denk bijvoorbeeld aan geluiden van groepswhatsapp uitzetten). Daarnaast voelt hij aan als goedkoop plastic en is hij nodeloos omslachtig. Tot slot begon de telefoon zichzelf uit te zetten tijden gebruik. Kortom, terug naar de Iphone...

basjebeer 22-11-2013 Product paar weken in bezit

Hardware:
Wat een geweldig toestel! Als je een beetje rondshopt kun je hem voor 180 euro kopen, dan heb je een prima high end toestel in handen met een zeer soepel, snel en gebruiksvriendelijk besturingssysteem. Beeldscherm (1280x720) is erg mooi en superscherp, knoppen zijn goed te bedienen en zelfs het geluid van de meegeleverde hoofdtelefoon is prima. Wanneer ik mijn kleine Creative speakers aansluit komt er ook een prima geluid uit, met goede bas. Camera reageert snel en maakt goede foto's, batterij gaat ook makkelijk een hele dag mee. Bijna leeg: gebruik de battery saver en je bent met 10% batterij nog twee uur bereikbaar! GPS ontvangst is goed en snel. Wanneer je de keuze hebt tussen een mid range Android en deze is dit echt een aanrader.
Intern geheugen: 16GB, uit te breiden met 32gb microSD kaartje.
Software:
In de Windows store zijn vele apps te vinden en de basics zoals Facebook, Whatsapp, Nu, Twitter, Wikipedia, Angry Birds, IMDB, 9292 etc.. zijn gewoon aanwezig . Wat opvalt is de mooie vormgeving van de meeste apps en het feit dat je de meeste apps bedient door horizontaal te vegen, met je duim naar links of naar rechts brengt naar een volgende deel van de app, super makkelijk. Het homescreen is helemaal naar wens in te delen, met grote,middel en kleine apps, waarvan er veel ook "live"zijn. Het homescreen zelf bedien je door verticaal te vegen. Ook dit werkt heel makkelijk. Het toestel is met een hand te bedienen, al moet je wel redelijk grote handen hebben. Zoeken in je contactpersonen of apps gaat makkelijk doordat er een alfabet raster in zit. Op een scherm alle letters, toets op de A en je krijgt allen apps of contactpersonen met een A.

Meegeleverde Samsung apps die je niet wilt kun je verwijderen, in tegenstelling tot Android. Wanneer je niet wilt dat apps op de achtergrond blijven draaien kun je dat uitschakelen.
Office documenten lezen gaat goed met de app en online opslag met Skydrive is standaard 7Gb.

Mijn conclusie: zoek je een prima telefoon voor minder dan 200 euro met een mooi scherm, supersnel besturingssysteem en goede camera, dan zou ik voor deze gaan!

ncu 18-09-2013 Product kwartaal in bezit

9,6
Nog altijd zeer tevreden (zie mijn eerdere review), dit is mijn beste telefoon tot nu toe en vandaar een review update meer dan waard.

De telefoon is al een aantal keren goed gevallen en in tegenstelling tot iPhones vliegt batterij uit de telefoon waardoor de klap enigzins wordt opgevangen. Ik gebuik geen cover of screen protector en ik heb nog geen enkel krasje op het scherm. (ben er verder wel zuinig op, telefoon niet in dezelfde broekzak bewaren als je sleutels helpt enorm tegen krassen) Ook de degelijkheid is dus zeker in orde.

WP 8 vind ik een verademing t.o.v. Android: lekker clean en simpel. Tevens goede apps beschikbaar waaronder Here Drive navigatie van Nokia. Daarnaast worden WP apps (i.t.t. Android apps) gevalideerd op veilighied etc.

Absolute aanrader!

broux2000 17-09-2013 Product maand in bezit

Na twee jaar met een mid-range Androidtoestel, was ik op zoek naar een nieuw, vergelijkbaar model dat ook in dezelfde prijsklasse viel.
Eerst gekeken naar de Samsung Galaxy S4 mini, maar deze was volgens mij te duur voor hetgeen deze smartphone bood.

Toen stootte ik (toevallig) op de Ativ S. Na lang twijfelen en info vragen bij vrienden toch voor deze Windows Phone gekozen en ik heb het me nog geen moment beklaagd.

Eigenlijk is dit toestel een Galaxy S3 qua specificaties, maar dan in een WP8-jasje. Hij is snel, eenvoudig te bedienen en reageert heel snel. Alhoewel er nog niet zo veel apps in de Windows Store zijn in vergelijking met iOS en Android, begint het aanbod zich ook uit te breiden. En laten we wel wezen, in de Play Store is het vaak zoeken om het apps-"kaf" te scheiden van het koren.
Het 4,8 inch Amoledscherm is groot en erg helder, dus wie kleine handjes heeft, zal dit toestel misschien iets té groot vinden, maar goed: dat is persoonlijke voorkeur.
Over het geluid kan ik erg kort zijn: dit is - net zoals bij alle andere smartphones - niet super. Je kan dan ook moeilijk het geluid van een soundbar verwachten op zo'n klein apparaat als een smartphone. Dit in acht genomen, is het geluid wel behoorlijk. Maar om echt te genieten van de muziek, kan je hem beter inpluggen in een soundbar of je autoradio.

Conclusie: voor wie een toptoestel aan een scherpe prijs zoekt is dit een echte aanrader. Je moet natuurlijk wel bereid zijn om de overstap te maken naar WP8, maar zoals ik al eerder zei: ik heb het me nog geen moment beklaagd!

dutchzeus 01-09-2013 Product paar weken in bezit

Na 2 jaar htc hero (android) en 1,5 jaar iPhone 4, gekozen voor deze
obv behoorlijk wat vervelijken.

de ativ biedt gewoon heel veel voor weinig. Super scherp scherm, erg snel en makkelijk in gebruik
wp8 is heel fijn (kwam als, verrassing)

batterij gaat bij mij bij redelijk intensief gebruik 1,5 dag mee

alle gangbare apps zijn inmiddels beschikbaar. Afwerking is netjes.

gekocht voor €220 bij belsimpel

aanrader!

RI1989 15-08-2013 Product maand in bezit

De kwaliteit van het geluid is normaal het zelfde als zijn android broertje de s3.
De mogelijkheden zijn wat beperkt maar acceptabel maar dat komt omdat de software nog jong van leeftijd is. De batterij is de grootse plus punt 3 uur games 5 uur lang muziek versturen naar mijn draadloze boombox facebook nu.nl en dan is hij s,avonds op 40 procent.
Heb hem gekocht bij belsimpel.nl is zeker zijn prijs waard

jpbos 06-08-2013 Product paar weken in bezit

Ik wilde zelf na een afgeragt oud samsung android toestel een toestel dat meer kon maar vooral sneller zou functioneren. Ik was al een ruim half jaar in het bezit van een laptop waar Windows 8 op draait. Hier was ik erg tevreden over en het idee van al mijn bestanden en agenda afspraken koppelen sprak mij erg aan.
Ik heb dit toestel nu bijna drie weken in mijn bezit en ik kan zeggen dat ik erg te spreken ben over het toestel. Ik wilde het toestel vooral omdat het sneller en mooier beeldresultaat had dan mijn oude toestel. De apps die ik het meest gebruik (WhatsApp, 9292, Rabo bankieren, 9gag, facebook en twitter) waren allemaal aanwezig, op één na (Bloglovin). Office draait erg makkelijk en snel via de telefoon, waardoor ik als student onderweg bestanden kan aanpassen of maken.
Vormgeving: De achterkant is inderdaad van plastic. Het hoesje dat ik besteld heb is nu nog niet geleverd en na drie weken in mijn tas stoppen (in een apart vakje) zitten er alleen op de achterkant wat krassen. Toch vind ik dit niet storend, ik gooi er straks een flip cover over heen dus ik zie er niets van.
Degelijkheid: De batterij gaat bijzonder lang mee. Ik gebruik mijn telefoon toch erg regelmatig en de batterij gaat minstens 24 uur mee. Wel laad ik hem pas op als hij uitvalt, zodat ik de batterij het meeste spaar.

Ik hoop dat die ene app die ik nog mis er nog aan komt, maar als je niet veel bijzonders wilt met dit toestel kan ik hem zeker aanraden!

RogerPiep 12-07-2013 Product maand in bezit

Na lang wikken en wegen welke smartphone ik wilde aanschaffen, kwam ik uiteindelijk uit bij de Samsung Ativ S, een telefoon die ik in eerste instantie niet op mijn shortlist had.

Waarom is het dan toch opeens de Samsung geworden. Tja de doorslag was de prijs die voor het toestel gevraagd werd en vervolgens wat je daarvoor krijgt.

Ik was het toestel aan het vergelijken met een Nokia Lumia 920 maar die koste op het moment dat ik dit toestel aanschaf zo'n 150 euro duurder. De toestellen ontliepen elkaar niet veel en dan is natuurlijk de keuze snel gemaakt.

Wat kan ik zeggen over het toestel. In eerste instantie iets kort over het operating system, Windows Mobile 8. Het is een goed en gebruikersvriendelijk OS, je leert je weg razendsnel kennen en het voelt goed en degelijk aan. De live tiles zien goed uit en geven het startscherm een bijzonder leuke touch. Het aantal apps bij Windows Phone is inderdaad minder dan bij IOS of Android maar ik heb tot nu toe alles gevonden wat ik wilde hebben. Dagelijks komen er nieuwe apps bij, dus indien vandaag nog iets niet aanwezig zou zijn dan is het waarschijnlijk morgen wel aanwezig.

Terug naar de telefoon.

Wat zijn de pluspunten van de telefoon
*) De prijs waarvoor deze telefoon wordt aangeboden
*) De grote van het scherm (4.8)
*) Het feit dat je de opslag capaciteit kunt uitbreiden met een SD kaart
*) De soepelheid waarmee het OS Windows Phone werkt op de telefoon (Alles loopt vloeiend)
*) De foto camera waarmee je prachtige foto's en video's opnames kunt maken
*) De kwaliteit van het geluid via de handsfree

Wat zijn de nadelen
*) Het geluid van de telefoon vind ik niet altijd even goed (normaal niet handsfree)
*) Geen 4G ondersteuning
*) Bluetooth verbinding met mijn Carkit hangt zich na een bepaalde periode op

Conclusie, ben je niet verknocht aan apple of android dan is deze telefoon zeker een aanrader als je kijkt naar wat je krijgt voor het geld wat het toestel momenteel kost

Billy Shears 12-07-2013 Product maand in bezit

De telefoon heeft een erg duidelijk scherm, voelt net zo degelijk aan als andere Samsung toestellen (ervaring met S2 en S3). WP8 interface is erg gebruiksvriendelijk, zeker in vergelijking met Android. Grote voordeel is dat je 1 voorpagina hebt, en 1 pagina met alle apps die alfabetisch zijn geordend. Deze zijn gemakkelijk per beginletter te vinden.
Al met al een topapparaat voor een veel lager bedrag dan S3, S4, IPhone 5, Lumia 820/920.

pgorseman 09-06-2013 Product half jaar in bezit

Ik heb deze smartphone vanaf januari in mijn bezit. Niet de goedkoopste, maar wel een erg degelijk toestel. Lekker groot scherm (4.8) dat duidelijk afleesbaar is. Toestel is ook snel en werkt prima met WP8. Kortom: een aanrader!

TPOD 07-05-2013 Product paar dagen in bezit

Heb geruime tijd een Android mobiel gehad voor zakelijk + privé gebruik. Aangezien Android bij ons op de zaak binnenkort verboden wordt (Play store mallware e.d.) bleef enkel een iOS of WP8 toestel over. Ik heb gekozen voor deze Ativ S met WP8 en moet zeggen dat dit een enorme eye-opener is. WP8 werkt ontzettend fijn. Eenvoudige interface die er gelikt uitziet en erg snel schakelt tussen apps en schermen. Het toestel zelf biedt een groot helder scherm, goede camera en enorm lange batterijduur (zeg 1,5 dag bij zeer intensief gebruik).

Ben reuze blij met deze hardware / software combinatie en ga de komende 2 jaar genieten van mijn nieuwe toestel. Kan het iedereen aanraden.

ncu 20-04-2013 Product paar dagen in bezit

Aanrader! Super dun, licht en razend snel. Met WP8 zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig te bedienen. Kwa afmetingen nog zeer compact voor een toestel met een 4,8 inch scherm. Ik had hiervoor een Nokia Lumia 820 maar deze heb ik teruggestuurd omdat het scherm binnen een week vol met kleine krasjes zat, geen gorilla glass verder vond ik het toestel zeer lomp en zwaar. Deze Samsung heeft Gorilla glass 2 en is kwa afmetingen en gewicht echt een verademing t.o.v. de Nokia. Daarnaast was deze Samsung 150 euro goedkoper. Over de degelijkheid kan ik nu nog niet zo veel zeggen.