Samsung Galaxy S III zwart / 16 GB - Reviews

Opslag
16 GB opslag

8,1

Mats 16-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de S3 nu al bijna 2 jaar.
In het begin was het helemaal top. Ik was tevreden maar na een jaar ongeveer begint de ellende, batterij word leeg gezogen zonder dat er iets aanstaan. Ik kan de nieuwe app niet downloaden. Maar nu op dit moment na 1 jaar en 10 maanden ongeveer is de pret al helemaal voorbij. Opstarten van een app is soms al teveel gevraagd. De Facebook app bijvoorbeeld, ik krijg een wit scherm en het is klaar. De batterij word leeg gezogen waar je bijstaat. Als ik alleen muziek aan heb en een bus rit naar mijn school maak van 1 uur dan is de Samsung s3 al rond de 50%. Ik ben aan het wachten tot mijn abonnement afloopt en haal dan metteen een nieuwe telefoon.

Een 5 dus het is een prima telefoon maar niet op lange termijn.

LCS 31-03-2014 Product jaar of meer in bezit

6,4
Gedurende 8 maanden ging het prima. Na de update in Android 4.3 was het uit met de pret. Toestel liep vast, accu werd in enkele uren leeggetrokken zonder dat een programma aan stond. Als iemand mij wilde bellen, ging het toestel niet over.
Teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna ging het 1 week goed, vervolgens begonnen de problemen weer. In een onderzoek is de Samsung als meest betrouwbaar merk uitverkozen. Als we nu op internet de meldingen over gelijksoortige storingen zien, zal dit spoedig niet meer het geval zijn.
De helpdesk van Samsung weet er ook al geen raad mee.
Samsung... ik ben er klaar mee.

Pieter-W 26-03-2014 Product kwartaal in bezit

Voor mij zijn - naast telefoneren en appen - navigatie en de muziekspeler de belangrijkste functies van een smartphone.
Omdat de navigatie heel erg slecht werkte op mijn LG 4XHD heb ik die een paar maanden geleden vervangen door de Galaxy S3. Dat was een goede stap: navigatie werkt heel goed op de S3. Zoals bijna alle toepassingen, trouwens.
Er is echter een ding dat heel slecht werkt en dat is het afspelen van muziek. Als het scherm uitgaat (of als je het scherm uitdoet) gaat de muziek "haperen" en vaak stopt de muziekspeler er gewoon helemaal mee! Dit gebeurt met de standaard muziekspeler, maar ook met andere, zoals Winamp.
Op forums lees ik dat dit is begonnen na de grote update naar Android 4.3 Jelly Bean. Daarvoor was er blijkbaar niets aan de hand. Aangezien er op veel forums over dit probleem is geschreven moet Samsung hiervan op de hoogte zijn, maar tot op heden doen ze hier niets aan. Een heel grote tegenvaller!
Een klein lichtpuntje is dat ik een paar dagen geleden de muziekspeler Poweramp heb geinstalleerd en de buffergrootte op "enorm (750 ms)" gezet en dan hapert de muziek bijna niet meer. Dit is weliswaar een betaalde app (3 euro) maar dat heb ik er graag voor over als dit me ongestoorde muziek in de auto geeft!

EgStephanie 29-11-2013 Product jaar of meer in bezit

Al een tijdje heb ik de Samsung Galaxy S3 in mijn bezit. Werkt tot nu toe super en ben er nog altijd erg blij mee. Snelheid zit er nog in en heb vrijwel nooit last van problemen. Nadat ik hem een aantal keer toch per ongeluk heb laten stuiteren op de grond, nog geen barst in mijn scherm gehad.

Het enige is dat ik na een jaar mijn oplader moest vervangen, omdat die het niet meer deed. Voordat mijn telefoon was opgeladen was ik anderhalve dag verder. Gelukkig lag dit niet aan de telefoon en was het probleem snel en simpel verholpen.

brico1953 28-09-2013 Product paar dagen in bezit

Wat is ie mooi! Mijn eerste echte smartphone. Jammer dat ik na het opladen zag dat alles in het Frans stond. Tja, wat is "instellingen" in het Frans? Opgezocht op internet, daarna geen probleem meer. Fluitje van een cent. Nu nog een mooi hoesje kopen.

Sulin 20-08-2013 Product paar dagen in bezit

Ik was toe aan mijn eerste smartphone, maar koos niet voor de allernieuwste model. De Samsung Galaxy S3 heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding dus deze kocht ik. Het geluid is top, door de talloze apps in de Samsung Apps/Play Store zijn de mogelijkheden erg uitgebreid en aan te passen aan je eigen wensen. Het is eerst even wennen, maar je went snel aan het toestel. De vormgeving vind ik zelf prima, past goed in de hand, maar weer niet te groot of klein. Ziet er gelikt uit en is lichter dan mijn oude toestel. Ik kan deze telefoon iedereen aanbevelen die een 'budget' smartphone zoekt.

bea 04-06-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze gsm nu 3 maanden en ben er erg tevreden over. Na lang twijfelen toch voor deze gekozen en niet voor een Iphone 4s of 5 omdat die toch wel veel duurder waren (heb het toestel los gekocht).
De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en i.c.m. wifi of mobiel internet gebruik ik hem ook erg veel voor het lezen van email, whatsapp, het lezen van kranten en via de ziggo-app het kijken van tv, erg handig nu onze tv tijdelijk buiten werking is. De grote valt erg mee, je went er erg snel aan en al gauw vind je een andere gsm met kleiner scherm of bv de Ipod's van m'n kinderen erg klein.
Samen met de destijds gratis bijbehorende flipcover van Samsung is het een mooi geheel.
Kortom, voor mij een prima toestel! Uiteraard behandel ik hem voorzichtig en heb er meteen een goede screenprotector op laten zetten. Ik kan hem zelfs gemakkelijk in een (stretch)broekzak steken maar wellicht dat hij in een strakke spijkerbroek wat lastiger past.

roald1964 22-05-2013 Product paar weken in bezit

1,6
Te groot, te ongemakkelijk in het gebruik, onoverzichtelijk en de e-mail is niet te lezen door de zwarte achtergrond die niet te veranderen is. Onding.

mandyspoelstra 18-12-2012 Product half jaar in bezit

Geweldige telefoon, ook na een half jaar gebruik is hij nog steeds supersnel. Ook updaten gaat nog netjes. Vormgeving van de telefoon is mooi. Enigste nadeel zijn nog steeds weinig mooie hoesjes te vinden behalve de flipcase van Samsung zelf. Geluidskwaliteit is ook goed en als je met een headset op de muziek goed luid zet dan krijg je een waarschuwing over gehoorbeschadiging. Telefoon heeft een groot gebruikersgemak en ook voor de mindere techneeuten onder ons is dit een geweldige telefoon. Dankzij de handleiding in de telefoon kan iedereen hier mee omgaan.

Spons1987 03-12-2012 Product paar weken in bezit

Ik had hiervoor een iPhone 4s en ik kon verlengen..en nogmaals een iPhone zag ik niet zitten omdat het hele systeem van Apple ingewikkelder werkt, tenminste dat is mijn mening. Daarom weer terug naar het oude vertrouwde: een samsung. Voor mijn iPhone 6 jaar een samsung gehad en ik ga nooit meer weg! Samsung werkt simpel en fijn en de S3 is een toppertje! Hij ziet er mooi strak uit en hij werkt heel fijn.. Apps zijn helemaal gratis en vrij simpel te downloaden in de playstore. Het typen is eventjes wennen maar ontzettend fijn! Je kan kiezen uit qwerty mét woordvoorspelling maar ook zonder en je kan 3x4 toetsenbord doen, dit kon niet bij Apple..zeker een minpunt in mijn ogen. De camera is echt net een fototoestel, hartstikke scherp..ook met inzoomen of savonds met flits. Apple heeft nogal vaak van onscherp beeld of overbelichting dat heeft de S3 totaal niet! Qua snelheid heb ik niks op aan te merken..hij is snel, loopt niet vast bij spelletjes of als je ineens heel veel smsjes/whatsappjes binnen krijgt. Ook het internet is snel! De batterijduur is echt top! Normaliter kan ik ongeveer 14-18uur zonder op te laden; dan gebruik ik elke 2uur facebook, ik whatsapp ongeveer 2u in totaal, ik luister ongeveer 2u muziek en ik speel spelletjes, ongeveer een uur.. Gebruik ik hem alleen voor facebook, af&toe een whatsappje en heel even een spelletje te spelen dan kan ik er bijna 3 dagen mee.. Echt waanzinnig! Het geluid is ook goed; luid en duidelijk zonder ruis oid..dit geld ook voor het bellen. Als laatste: de mogelijkheden zijn enorm! Je kan je eigen trilfunctie instellen ipv de standaard tril die je hebt. Je kan iets inschakelen waardoor je telefoon niet op standby gaat zolang je er naar blijft kijken. Je hebt een led-lampje links boven je telefoon zitten, deze kun je aanzetten en bij een whatsappje, smsje of welke melding dan ook gaat hij knipperen.

Al met al is het een toptelefoon! En mocht je nog twijfelen: nergens voor nodig!

Rosao 13-07-2012 Product paar dagen in bezit

Hoewel ik hem nog maar een paar dagen heb, vind ik het een erg prettig toestel. Hij werkt zeer soepel, heeft een prachtig beeldscherm waarop alles zeer scherp en helder wordt getoond en ik heb tot nu toe geen vastlopers gehad (die had ik met de galaxy S wel vaak).

Wat ik wel jammer vind is dat het toetsenbord is aangepast ten opzichte van de eerste galaxy S. Het toetsenbord van de S3 vind ik onhandig werken voor wat betreft interpunctie en speciale tekens.

ivo.b 23-06-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb de galaxy nu ongeveer een week in bezit.
Ik moet zeggen, een erg mooie telefoon met een enorm scherm waar eindelijk alles gewoon goed op te lezen is (webpagina`s etc).
De snelheid en stabiliteit is ook erg goed te noemen, ik heb hiervoor een galaxy s gehad geroot en met custom rom, dat was toen al snel. maar deze telefoon met standaard ROM gaat qua snelheid boven alles uit.
Het opstarten is binnen no time gebeurd. apps openen gaat snel. tot nu toe nog geen bugs gehad en ook geen vertragingen enz.

voordelen zijn er genoeg, deze ga ik dan ook niet allemaal noemen verder, het is gewoon een top toestel.

een paar minpunten ga ik wel noemen waar ik of nog niet achter ben, of het kan helemaal niet.
- geluid uitzetten van het fototoestel, de s2 had dit ook al, ik vind het zo irritant dat het fototoestel geluid maakt en dat je dit niet gewoon uit kan zetten.
- apps openen met een soort animatie (in en uit-faden) bij de galaxy s kon je deze animaties uitzetten zodat apps instant openden, ik heb het hier nog niet gevonden om het uit te zetten helaas.

Mochten mensen wel weten of deze 3 minpuntjes wel kunnen dan hoor ik dat heel graag.
verder een aanrader (en ik geef geen 10en omdat altijd alles beter kan)

aslankiz 18-06-2012 Product paar dagen in bezit

Ook ik twijfelde in het begin tussen de samsung galaxy SIII of de HTC one X. Heb uiteindelijk voor de SIII gekozen en heb er geen moment spijt van gehad! Echt een super telefoon.Een snelle prossesor,het geluid is erg duidelijk.Maakt mooie fotos,goede internet verbinding.
Bij mij gaat de batterij ongeveer 2 hele dagen mee! Ik gebruik het toestel optimaal en heb de energie besparing aangezet. weet niet of het hieraan ligt omdat de meeste het toestel dagelijk op moeten laden. Een echte aanrader en een super foon!!!

klien 13-06-2012 Product paar weken in bezit

geweldig groot scherm en toch handzaam (t.o.v. note of tablet)
Super snelle bediening, echt een verademing.
Swype werkt net even anders dan op mijn vorige telefoon (Samsung Galaxy S)is even wennen, maar ook prima.
Batterijduur bij gemiddeld gebruik ongeveer 36uur. De eerste dag, bij spelen en uitproberen, dus veelvuldig gebruik toch nog makkelijk 24uur.
geweldige gadgets, zoals oogherkenning zodat hij niet op de screensaver springt tijdens het lezen. En bij het schrijven van een sms hoef je het toestel alleen naar je oor te brengen als je toch besluit liever even te bellen. Noodzakelijk? Nee, maar wel absoluut cool!
Top oplader erbij losse kabel en USB plug, dus voortaan voor alle toestellen op vakantie geen aparte kabel meer nodig.
Ik was altijd al samsung-fan, maar nu helemaal!

Anoniem 12-06-2012 Product paar dagen in bezit

9,6
Na diverse HTC's en iPhones gehad te hebben ben ik sinds een week overgestapt naar de Samsung Galaxy S3. Ik heb nog even getwijfeld over de HTC One X en Galaxy S3, maar na de nodige reviews en vergelijkingen op youtube heeft de Galaxy S3 meer mijn aandacht getrokken en heb er tot de dag van vandaag nog geen moment spijt van gehad.

Eén van de belangrijkste eisen was voor mij de accuduur. In de HTC One X zit een 1800 mAh accu en de samsung heeft een 2100 mAh accu en het verschil is degelijk te merken. Bij het luisteren naar muziek, video kijken, wifi continu aan, gps aan en diverse apps gebruiken leverde de samsung met zijn standaard instellingen bijna 36uur (accugebruik wordt heel mooi grafisch weergegeven). Dus met een beetje instellingen wijzigen, bijvoorbeeld beeldcontrast lager en gps uit, kan je zelf meer uit de accu halen.

Verder is het geluid van de standaard meegeleverde in-ear oordopjes echt heel goed. Ik gebruikte voorheen sennheiser oordopjes voor wat beter geluid. Maar de bijgeleverde samsung oordopjes zijn veel beter. Wel is het materiaal van de oordopjes (kabel met name) wat van mindere kwaliteit. Dus je moet er wel wat voorzichtiger mee omgaan.

Multitasking werkt echt heel goed op de Galaxy S3. Je kan een video afspelen terwijl je mail of bericht even wilt controleren. Natuurlijk niet iets wat je dagelijks gaat doen, maar wel een mooie demo om te laten zien hoe krachtig de processor van Galaxy S3 is. Alles werkt snel en heel smooth.

De camera van de samsung maakt prachtige foto's. In de Galaxy S3 zit de zelfde 8MP camera als in de iPhone 4s. Echter zit er een veel betere chip achter wat resulteert in prachtige foto's. De video opnames zijn ook van fantastisch kwaliteit, mede ook door de grote en mooie beeldscherm die Galaxy S3 heeft. Er zijn heel veel camera optie's en bewerkingen mogelijk en dat standaard beschikbaar! Je kan zo bijvoorbeeld instellen dat je camera 8 foto's achterelkaar maakt en daar de beste foto uitkiest. En vanuit hetzelfde menu kan je in 1x je foto mailen of delen via sociale media's.

De widgets (voorgrond applicaties) vindt ik persoonlijk mooier op de HTC. De HTC widgets ogen wat zakelijker. Verder is de behuizingen van HTC One X wat degelijker, maar ligt de Galaxy S3 veel lekkerder in de hand. Achterklepje van de Galaxy S3 is van een flexibel plastic maar ziet er goed uit. Plus nog heel makkelijk en goedkoop te vervangen als dit in de toekomst nodig blijkt te zijn. Ik denk dat op de HTC One X sneller een krasje is op te merken dan op de Galaxy S3.

Eerder al gehad over de processor. Samsung schijnt wat verder te zijn in de ontwikkelingen van hun software in combinatie met een quad-core processor. Als ik de HTC One X en Galaxy S3 naast elkaar gebruik dan is dit ook te merken, vooral te merken in het gebruik van accu. De HTC One X wil wel eens even haperen, terwijl dit bij de Galaxy S3 helemaal niet aan de orde is.

Een voordeel is ook dat je de geheugen van de Galaxy S3 makkelijk kan uitbreiden met een SD kaartje en ook nog eens 50Gb DorpBox ruimte erbij krijgt.

De Galaxy S3 barst van de opties en mogelijkheden. Om de paar dagen ontdek ik weer leuke dingen. Ik ben zeer tevreden met de Galaxy S3 en heb helemaal geen spijt van de keuze die ik heb gemaakt (uiteraard mijn persoonlijke mening :-))

Tony Hajunga 06-06-2012 Product paar dagen in bezit

Omdat mijn HTC Sensation niet goed was gerepareerd, besloot ik om een "losse" Samsung Galaxy SIII aan te schaffen. Wat een verschil in snelheid van met name het internet! Het apparaat reageert bijzonder snel op de commando's van de gebruiker. De foto's zijn bijzonder natuurlijk van kleur en door het amoled scherm zijn er veel details zichtbaar, ook van bestaande foto's die met de HTC Sensation al genomen waren. De ontvangst en geluidskwaliteit is gewoon prima te noemen. Al met al een echte aanrader te noemen. De HTC Sensation zal nu als reserve toestel gaan dienen.