Samsung Galaxy S III GT-I9300 zwart / 16 GB

5 inch scherm
16 GB opslag
Sony Xperia E5 zwart / 16 GB

Mats 16-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de S3 nu al bijna 2 jaar.
In het begin was het helemaal top. Ik was tevreden maar na een jaar ongeveer begint de ellende, batterij word leeg gezogen zonder dat er iets aanstaan. Ik kan de nieuwe app niet downloaden. Maar nu op dit moment na 1 jaar en 10 maanden ongeveer is de pret al helemaal voorbij. Opstarten van een app is soms al teveel gevraagd. De Facebook app bijvoorbeeld, ik krijg een wit scherm en het is klaar. De batterij word leeg gezogen waar je bijstaat. Als ik alleen muziek aan heb en een bus rit naar mijn school maak van 1 uur dan is de Samsung s3 al rond de 50%. Ik ben aan het wachten tot mijn abonnement afloopt en haal dan metteen een nieuwe telefoon.

Een 5 dus het is een prima telefoon maar niet op lange termijn.

wiggle46 30-05-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ben overgestapt naar Samsung daar de iphone [3g] niet meer voldeed en apple geen uitbreidingsmogelijkheden [micro sdcard] heeft. Heb dit toestel nu 3 jaar, 1e 1,5 jaar ging goed tot redelijk. Het laatste jaar bagger. Valt continue uit, opstarten is nu zelfs niet meer mogelijk. Eerst de batterij uithalen, dan super lang aan/uit ingedrukt houden [denk aan kramp vingers], en hij valt heel vaak uit/crasht. heb 2 maal nwe batterijen, 2 maal naar fabrieksherstel, 2 maal nwe software. Nee levensduur van deze smartphone is eigenlijk 1 to 1.5 jaar. daarna is het pure ergenis, ellende.
Vandaag 2 smartphones gekocht samsung s5 plus en de iphone 4s.
s5 plus staat zeer +++ aangeschreven 9ben wel benieuwd voor hoelang, hij is sinds augustus 2014 op de markt] en batterij duur is aanzienlijk verbeterd! een iphone 4s als reserve maar ook daar ik gekochte apps en muziek op mijn oude iphone heb en deze gebruik ik nog steeds. het is geen nieuwe maar een Refurbished of zeer kortstondig gebruikt toestel dat (bijna) niet van nieuw te onderscheiden is voor een zeer schappelijke prijs.

RogiervK 27-03-2015 Product jaar of meer in bezit

6,6
Inmiddels de S3 anderhalf jaar in bezit. Ik snak naar een nieuw toestel, maar abonnement loopt nog tot november.

Al vanaf het begin veel haperingen en hikjes met de audiospeler. Ondanks reset instellingen blijft het.

Sinds een paar weken is hij extreem traag. voordat een app opstart of afsluit duurt zomaar 5 seconden.

Sinds een paar weken een nieuwe accu, echte Samsung, maar de accuduur is bedroevend. Ik reis 2 uur per dag in de trein en gebruik dan intensief de radio (die heel fijn is en wel goed draait) en sociale media-apps. Als ik weer thuis ben is hij onder de 30%.

Ook vind ik de volumebediening niet fijn. Soms het ringtone volume en als je een een filmpje zachter wilt zetten, moet je echt wachten tot het filmpje start.

Wat me de laatste tijd ook veel gebeurt, is dat het toetsenbord opeens wegvalt en dat je weer het tekstblokje moet aanraken voordat het weer terug is. En dat duurt vaak ook weer een paar tellen.

Hoewel ik geen Apple-adapt ben, twijfel ik wel sterk voor de volgende smartphone, ondanks dat de Samsung meer mogelijkheden biedt voor het afspelen van media.

_Jadine_ 29-12-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb 'm vandaag nieuw gekocht. Goed toestel, snel, scherp en groot. Het probleem bij mij is dat wanneer ik mijn oordopjes (die erbij zaten) aansluit, het toestel compleet vastloopt en overnieuw opstart. Weet iemand hier wat over, want ik heb 'm maar een paar uur en voor de rest vind ik het een goede mobiel.

samsungs3 12-11-2014 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ik heb nu de Samsung s3 een ander half jaar. Eerst was de telefoon goed maar na een half jaar kreeg ik de eerste klachten het opladen wou niet goed meer de batterij snel leeg. ben er drie keer mee heen geweest maar het word er niet beter op. Ik ben er zelf helemaal klaar mee met de Samsung telefoon er zijn zo ongeloofelijk veel klachten na mate gebruikt.

ukje95 09-11-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze telefoon nu ongeveer 2 jaar in mijn bezit. Het was in de eerste maanden een goede telefoon; snel, goede accu, mooi scherm, kon goed tegen een stootje etc.

Helaas na een half jaar begonnen de problemen: telefoon viel plotseling, na hem te hebben verwijderd uit de lader, uit. Deed helemaal niks meer, resetten hielp niet. Daarom dus opgestuurd voor reparatie, bleek uiteindelijk een software fout van de 1e generatie S3's te zijn die ervoor zorgde dat het moederboard overbelast raakte (of zoals het reparatie bedrijf het leuk verwoordde: je moederboard is 'gefried'). Duurde een maand (!) eerder dat ik hem terugkreeg.

Toen kwam het volgende probleem; telefoon liep een keertje vast terwijl ik een vriend een whatsapp berichtje stuurde. Na het opnieuw opstarten waren de contouren van het whatsapp menu in mijn scherm gebrand! Nog nooit zoiets raars eerder meegemaakt bij een telefoon!

Na een jaar kwamen de echte vervelende problemen, die veel andere gebruikers (zoals ik ook op deze site lees) ook tegenkwamen. De telefoon is enorm traag geworden het afgelopen jaar, soms duurt het 1 of 2 minuten eerder dat een app is opgestart! Daarbij lukt een simpel filmpje of foto maken ook niet meer; de telefoon is zo ongelofelijk traag dat hij vastloopt na het maken van 1 foto!

Ook de accu is bagger, soms laad deze heel traag op (4 uur opladen van 10 naar 77%!) of gewoon helemaal niet. Ik dacht eerst dat het aan de lader zelf lag, deze dus vervangen maar dit hielp niks. Ook valt de telefoon regelmatig uit als je bijv. even een whatsapp berichtje stuurt. Als je hem dan weer opstart ben je opeens 20% van je batterij kwijt en is de telefoon zo heet geworden dat je je vingers bijna brandt...

Al met al heb ik nog nooit zo'n slechte ervaring gehad met een Samsung telefoon. Heb m'n hele leven al Samsung telefoons gehad die het prima deden, maar de Galaxy S3 is toch wel het toppunt van bagger onder de Samsung telefoons. Jammer Samsung!

Sporthaas 30-10-2014 Product jaar of meer in bezit

5,6
Wat een overschat toestel is dit zeg.
Inmiddels mijn tweede S3 in bezit en beide hebben dezelfde problemen.
Accu die zeer snel leeg is,
Accu laat soms niet eens terwijl dit wel wordt aangegeven.
Regelmatig apps die crashen.
Android draait traag.

Is er dan nog wat positief?
Jazeker.
Mooi en helder scherm,
Maakt goede foto's
Extra geheugen te plaatsen met een microsSD

Voor mij in ieder geval geen Samsung meer.

jochem125 10-10-2014 Product half jaar in bezit

deze telefoon is een aanrader voor mensen die van een mooi full hd beeldscherm houden.
pluspunten: sne,l mooi, groot genoeg. een redelijke prijs met de oordopjes die erbij krijgt ontzettend goed geluid zonder oordopjes wat minder goed geluid.
er is maar een naal deel voor mij de accu gaat best snel leeg door het grote scherm

Lisanneschouws 03-10-2014 Product paar dagen in bezit

Makkelijk mobiel , binnen een paar minuten kan je hem gebruiken alsof je hemal jaren heb. Ik ben er heeel erg blij mee'!

jannekeiven 25-08-2014 Product jaar of meer in bezit

De eerste paar maanden dat ik de S3 in mijn bezit had was ik er ontzettend blij mee. Het gebruiksgemak wat ik van Samsung gewend ben, prima camera, mooi design, etc. Waar ik wel al meteen tegen aanliep waren de vele apps die standaard geïnstalleerd staan en niet verwijderd kunnen worden. Deze zijn zowel een aanslag op je geheugen als op je snelheid (je kan ze vaak wel uitzetten). Na een paar maanden begon ik me echt te storen aan de sloomheid en het vastlopen van mijn S3. Kleine dingen die ik deed (het aanklikken van een gesprek in Whatsapp) waren al te veel, waardoor de telefoon voor 1/2 minuten zwart werd en niks deed. Andere keren deed hij er gewoon heel erg lang over om een taak uit te voeren. Dit werd steeds erger en erger. Na ongeveer een jaar begon ik problemen te krijgen met de batterij, waarvan ik lees dat meerdere mensen er last van hebben bij de S3. De accu wilde niet meer opladen aan de lader. De percentages liepen gewoon omlaag, of hij bleef op hetzelfde percentage hangen. Ik dacht eerst dat het aan de oplader lag, dus heb ik een nieuwe gekocht. Dit haalde echter niks uit. Het is zo enorm storend om je telefoon nodig te hebben en hem niet op te kunnen laden. Na een beetje kloten en analyseren heb ik technieken ontwikkeld om hem toch aan het laden te krijgen, maar vaak deed hij het toch niet of liep hij leeg voordat hij vol kon lopen. Toen dit een tijdje bezig was begon mijn S3 ook nog uit te vallen, terwijl hij nog vol genoeg was. Ergens tussen de 4 en de 40 procent vond hij het wel weer mooi geweest, begon het scherm heel raar te flikkeren, kwam er een blokkeertekentje in beeld, deed de telefoon niks meer en sloot hij zich uiteindelijk zelf af. Ellende. Dit heeft zoveel irritatie bij me opgewekt dat ik nu na jaren alleen maar Samsungs een ander merk ga kopen. Het vastlopen, sloom zijn, niet opladen en zichzelf afsluiten is van dagelijkse orde en is echt niet meer mee om te gaan. Doei Samsung.

bobvt78 01-08-2014 Product half jaar in bezit

Nu een klein half jaartje in bezit als vervanger van de S. Qua android systeem en algemene stabiliteit een veel betere telefoon. Ook de camera is goed.
Minpuntjes vind ik de enorme vracht apps die er standaard al op staan, zit ik niet persé op te wachten.
Muziekbediening moet je even door hebben maar is ook erg vriendelijk.
Batterijduur top, met de oude S redde ik net aan 1 dag, met deze soms tot wel 2 dagen (afhankelijk van gebruik)
Maak geen gebruik van mobiel internet, maar doe alles via WIFI, ook UPC wifispots. Verbazend hoe snel dit toestel verbinding maakt. Zelfs als ik langs huizen fiets waar UPC wifispots aanwezig zijn, krijg ik verbinding en komen er berichten binnen.

jacob01 22-06-2014 Product kwartaal in bezit

had eerst een nokia 520 deze was ook wel goed maar de samsung s3 is op alle fronten beter behalve geluid en behuizing geluid van s3 is ook wel goed belkwaliteit is beter dan nokia is zelfs uitstekend beeld en camera is ook uitstekend batterij is tot nu toe ook wel goed al met al zeer tevreden we hebben er twee in huis kast rand is wel wat gevoelig voor beschadigingen

Alagondar 07-06-2014 Product paar dagen in bezit

Goed toestel maar de batterijmeter was van begin af aan kapot. Factory reset gedaan, helemaal opgeladen en leeggemaakt. Toen andere accu gekocht, weer hetzelfde probleem. Gebeld met kijkshop klantenservice voor 50 cent per gesprek plus gewone belkosten! Deze vertelde mij dat alleen reparatie mogelijk was. Ja, want na 24 uur kunt u niet meer ruilen. Hetzelfde verhaal in de winkel.

Toen zelf weer aan de gang gegaan. Ik merkte dat de accu eruit halen en weer erin stoppen tijdelijk hielp. Voor 1 uur klopte de batterij indicator. Tenslotte Samsung gebeld en deze vertelde mij dat ik recht had op of een nieuw toestel of geld terug. Als een apparaat niet naar behoren functioneert binnen 7 dagen na aankoop heeft u hier recht op. Dit wordt de DOA regeling genoemd. Deze regeling heeft Samsung met alle dealers. Kijkshop kan zeggen ze wilt maar ze hebben zich hieraan te houden.

Toen kijkshop weer opgebeld, ze moesten eerst overleggen en na 3 minuten kreeg ik gelijk. Een kwartier later kreeg ik het retourformulier toegestuurd. Ik vroeg of het niet mogelijk was om het terug te brengen naar de winkel... Nee, dat was niet mogelijk. Dit terwijl het duidelijk vermeld staat op de website dat dit wel degelijk mogelijk is. Enfin, kwartier later kreeg ik het retourformulier toegestuurd. Op dit formulier staat overigens dat je binnen 16 dagen het retour kan sturen! Op het formulier duidelijk aangegeven wat het probleem was en dat ik een nieuw toestel wilde.

Dezelfde dag de s3 teruggestuurd en een fotokopie gemaakt van het bewijs. Dat was eergisteren. Vandaag werd het pakket aangenomen om 11:13 volgens Postnl. Weer opgebeld met klantenservice om de status na te gaan. Ik kreeg een zekere Boni aan de telefoon die ik eerst het hele verhaal moest uitleggen wat weer het nodige kostte. Tot mijn genoegen kreeg ik te horen dat ze mij zou terugbellen met de stand van zaken. Na een half uur wist ze mij niets te vertellen. Heeft u het verstuurd met Postnl? Eh, ja. O, dat is het probleem, alleen met DHL kunnen we iets terug vinden. Ik beëindigde het gesprek.

Kijkshop heeft het goed verprutst in mijn ogen en dit verhaal verschijnt op hun website. Als ze het goedkeuren tenminste, op kieskeurig.nl en op de website van de consumentenbond. Als klap op de vuurpijl zie ik nu dat ze geen s3's meer op voorraad hebben!! Morgen ga ik langs bij de winkel en mijn geld terug eisen.

Dit verhaal ging 99% over kijkshop en 1% over het toestel. Ik zou anderen aanraden het wel te kopen, alleen niet bij kijkshop.

TheMusketeer 28-05-2014 Product kwartaal in bezit

9,4
Perfect toestel. Groot genoeg voor een mooi beeld, maar nog net klein genoeg om normaal mee te kunnen nemen. Is snel en kan alles, van e-reader, email, navigatie, apps, internet tot en met bellen/whatsappen. Zou niet meer zonder willen. En de prijs is ook meer dan ok, vooral als je naar die iphones kijkt.

LCS 31-03-2014 Product jaar of meer in bezit

6,4
Gedurende 8 maanden ging het prima. Na de update in Android 4.3 was het uit met de pret. Toestel liep vast, accu werd in enkele uren leeggetrokken zonder dat een programma aan stond. Als iemand mij wilde bellen, ging het toestel niet over.
Teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna ging het 1 week goed, vervolgens begonnen de problemen weer. In een onderzoek is de Samsung als meest betrouwbaar merk uitverkozen. Als we nu op internet de meldingen over gelijksoortige storingen zien, zal dit spoedig niet meer het geval zijn.
De helpdesk van Samsung weet er ook al geen raad mee.
Samsung... ik ben er klaar mee.

patron 13-03-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de samsung galaxy s3 nu al meer dan een jaar en het is best een degelijk toestel. Het werkt goed en snel.

Het probleem zit 'm in de grote. hij is simpel weg veelte groot. Hij past niet eens normaal in me zak en als ik zit krijg ik last in me been. Je kan het oplossen om het in een hand tas te doen maar ik ben geen vrouw.

De samsung galaxy s3 kan wel tegen een stootje. Hij is een paar keer gevallen en doet het gewoon.
Je kan de scherm ook schoon maken met papier en ajax ofzo.

De samsung galaxy s3 is een goeie telefoon alleen de grote is een min punt.

generix666 23-02-2014 Product jaar of meer in bezit

7,6
goed toestel geen klachten over.

minder is dat sommige optie moeilijker te vinden zijn verder icw met de all share case ook prima prestatie

ghostwriter 06-12-2013 Product kwartaal in bezit

Prima apparaat. Je kunt ook via een HDMI adapter alles op je TV PROJECTEREN.
Helaas geen 4G blijkt nu. Dus wel haperingen. De T-mobile shop hangt vol met 4G banners.
Dan moet je de 4G ready hebben, die Samsung even tussendoor gelanceerd heeft.
Dus uitkijken met kopen of die wel 4G ready is.
Dit moet op de achterkant en op de doos staan.
Wie een goede/gratis app om te airprinten bijv. de agenda.
Bij de agenda alarm kun je alleen korte beltoontjes selecteren.
Weet iemand een manier om een langere alarm toon toe te voegen,
zoals bij Whatsapp en Klok/Wek alarm?
Wie kent er nog meer leuke/goedkope accessoires-goodies?

Tjeerd vdV 25-11-2013 Product half jaar in bezit

7,6
Na een dik half jaar een fijne telefoon te hebben gehad, begint de accu (steeds meer) problemen te vertonen bij opladen, na wat speuren op het internet komt dit veel voor. Eergister wel 10 uren aan de lader en maar 10 % opgeladen (ook als hij uit staat), accu compleet leeg laten lopen, en daarna laad de telefoon wel weer goed, accu houdt het bij 100% wel gewoon een dag vol.

Dus een groot minpunt is het laden, wel jammer want de telefoon is wel goed!

Ava1 30-10-2013 Product kwartaal in bezit

Wat een fantastisch toestel. Alles werkt perfect. Makkelijk en duidelijk in het gebruik, mooie vormgeving, goed geluid en maakt goede foto's. Ik ben heel tevreden over dit toestel. Ik zou hem iedereen aanbevelen!