Samsung Galaxy SIII mini 8 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 107 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy SIII mini 8 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

lucy.grande 04-06-2016

samsung doet raar

ik heb mijn samsung nu ongeveer anderhalf jaar.
helaas doet hij erg raar de laatste tijd. als ik bijvoorbeeld op whatsapp wil tikken gaat hij naar instellingen. ook gaat hij soms gewoon niet aan terwijl hij niet eens leeg was.

een maand geleden (ik had mijn telefoon gewoon op mijn tafel liggen en ik deed niks) ging hij opeens aan, vergrendelde mijn code en ging zonder dat ik iets deed naar mijn contacten. toen ging hij naar de cijferdisplay en hij tikte zonder dat ik iets deed, zomaar 112 in en ging die bellen! ik heb toen meteen opgehangen en mijn telefoon helemaal uitgezet.
dat is toch niet normaal...

ik weet niet of meer mensen van dit soort dingen last hebben bij deze telefoon of dat het aan de mijne ligt.
ik vind het in iedergeval wel erg jammer dat ik heb nog maar anderhalf jaar heb en nu al zo vaak raar doet. en ben dus niet erg tevreden over deze telefoon, en raad hem dus zeker niet aan.

F. van Slooten 12-12-2015

Ook ik gebruik de Samsung Galaxy S3 mini al meer dan 3 jaar, vooral voor telefoneren, SMS en What's App, niet om websites te bekijken, daar is ie toch echt te klein voor. Deze telefoon voldoet volledig aan mijn behoefte.

Wel heb ik een keer een nieuwe batterij moeten kopen en had ik gekozen voor een onbekend merk. Deze is echter veel sneller leeg dan het originele product. Ik had beter meteen een originele Samsung batterij kunnen kopen.

Merel 10-12-2015

Ik heb mijn Samsung Galaxy s3 mini nu ongeveer 3 jaar en hij werkt nog steeds super. Ik heb er nooit problemen mee gehad. De accu begint nu wel iets minder te worden, zo ging die eerst na volledig opladen zo'n 30 uur mee, nu nog ongeveer 15 uur. Masr dat is niet heel gek na 3 jaar.
Geheugen ook prima, ik heb er tientallen apos en duizenden foto's opstaan en slechts de helt van het geheugen is vol.
Het enige nadeel is dat de zilverkleurige rand snel beschadigd, maar dat heeft geen effect op de werking van de telefoon.

eva.xoxo 05-01-2015

Mooie telefoon :)
Ik heb hem nu al een tijdje en ik ben er super tevreden over.
zeker een telefoon die ik aan raad. Ik ben 11 jaar en ik vindt hem heel makkelijk. Eerst had ik een lg waar ik ook heel tevreden over was. Maar deze is snel en ligt lekker in de hand.
Er zijn wel een paar nadelen:
Hij gaat heel snel leeg.
De achterkant gaat heel moeilijk open.

Maar verder een toptelefoon !

tomisdegoeiste 07-11-2014

Een mooie telefoon, maar na een avondje opladen hield hij het maar tot 15:00 vol...LEEG. Ik en mijn vriendin hadden beide deze telefoon gekocht, maar ook die van haar was rond dezelfde tijd leeg. We hebben ze beide terug gestuurd na nog geen 3 dagen in ons bezit te zijn geweest.

Marianne O 07-10-2014

Deze telefoon heb ik nu twee jaar in bezit het is echt een superfijne telefoon hij is snel je kan er veel apps op kwijt en veel foto's.
De accu gaat wel snel leeg als ik hem veel gebruik.
Maar hij is meerdere malen gevallen maar er zitten nog geen barsten in het scherm.
Het geluid is mooi en je kan gewoon erg veel met deze telefoon.

Mangosapje 22-04-2014

Wel goede mobiel maar valt best vaak zomaar uit:(. Hij is ook erg kwetsbaar, ik liet hem op het tapijt vallen en er zitten overal krassen in..jammer voor de verkoop.

Alisa1988 11-04-2014

Ik dacht dat ik er op vooruit zou gaan na mijn Glaxy S Plus, maar niets bleek minder waar. Binnen 3 maanden was mijn 'galerij' vol (+/- 300 foto's gemaakt). Je krijgt dan de melding 'onvoldoende geheugen' met de suggestie enkele foto's te verwijderen. Alleen: je kan de galerij helemaal niet meer openen want daar is 'onvoldoende opsalgcapaciteit' voor!!

Daarnaast lukt het niet om meer dan ongeveer 5 apps te downloaden, ook daarna is er onvoldoende geheugen. Er staat dat ik nog 409 MB beschikbare ruimte heb, maar een app van 37MB downloaden lukt niet meer, vanwege onvoldoende geheugen.

Ook start mijn telefoon te pas en te onpas opnieuw op, heel erg irritant.

Tot slot lijkt het touchscreen veel minder nauwkeurig afgesteld. Bij de Galaxy S Plus ging typen heel makkelijk, nu raak ik met dezelfde bewegingen ineens hele andere letters. Heb er maanden over gedaan om te wennen.

Ik baal er in ieder geval ontzettend van dat ik nog 1,5 jaar aan dit toestel vast zit..

Canyonred 12-04-2014

Je moet inderdaad een geheugenkaart plaatsen, ik doe dat ook voor mij Spotify offline muziek bestanden.

Wat mij veel meer stoort aan deze telefoon en waarschijnlijk Andoid, dat is dat je hem herhaaldelijk moet herstarten omdat hij niet goed omgaat, met dataverbindingen. Wanneer ik geen WiFi in de buurt heb, moet ik WiFi uitzetten, dan nog werkt data niet en moet ik eerst de telefoon herstarten met WiFi uit en data aan!

Ook kan deze telefoon soms om onverklaarbare redenen binnen 6 uur hartstikke leeg zijn. Je moet continue uitkijken welke apps er actief zijn, zelfs browsers moet je in zijn geheel sluiten, anders is de accu zo leeg.

Heb nu ook een iPhone 5s vd zaak en deze is zoveel beter en voorspelbaarder. Ik denk niet dat ik privé nog Android koop.

F. van Slooten 12-04-2014

Hallo Alisa,

Ik heb deze telefoon reeds 16 maanden in gebruik en moest in het begin ook wennen aan de aanslag. Ik heb een goede Stylus pen gekocht [Bamboo Stylus Solo] en daarmee was voor mij het probleem meteen verholpen! Dat werkt zo veel fijner en daarbij houd je je scherm hiermee netjes en krasvrij.

Je klaagt over het feit dat je geheugen vol zit na ongeveer 300 foto's in je galerij te hebben geplaatst. Vergeet je nu niet dat het een telefoontoestel is waar je ook foto's mee kan maken en je niet kan verwachten dat het een volwaardige camera is met een ongelimiteerde geheugenruimte? Kan je die foto's niet ergens anders op "de cloud" opslaan, zodat je je telefoon niet zo hoeft vol te stouwen? Ook kan je het geheugen uitbreiden met een andere micro SD-kaart. Er is nu maximaal 8 GB intern beschikbaar.

Waarschijnlijk heeft dat te pas en te onpas opnieuw opstarten ook hiermee te maken. Als je je vrije geheugenruimte flink kan vergroten door een lading foto's elders te plaatsen, is dit probleem wellicht ook gepareerd. Ik heb er in ieder geval geen last van. En ik ben ook nog steeds erg blij met dit toestel.

Francis van Slooten.

AnneCl58 05-01-2014

Ik heb deze mobiel sinds mei in mijn bezit en alleen maar ellende. Steeds valt hij uit. Ik moet hem dan afsluiten en opnieuw opstarten en kan dan pas weer bellen. Opgestuurd en terug weer hetzelfde probleem. Via de leverancier hoor ik dat ik pas recht heb op een ander toestel als hij 3 keer is terug gestuurd. Jammer hoor, hij ziet er mooi uit maar onhandig in gebruik. Als hij steeds uitvalt kan je in geval van nood niet bellen en je weet pas dat hij weer uitgevallen is als je gaat bellen. Ik ben het vertrouwen kwijt in dit toestel.

roseB 10-02-2014

Beste Anne,

Ik heb hetzelfde probleem. Zie eventueel mijn review.
Ik was benieuwd of je inmiddels al een ander toestel hebt?

MVG,

Rose

Mangosapje 22-04-2014

Ja, ik heb hetzelfde probleem. Ik zit nog op de middelbareschool maar soms valt hij zomaar in de les uit en dan hoor je zo'n irritant deuntje:( verder wel goed

Lieke72 11-10-2013

Handzaam toestel, licht, makkelijk en mooie foto's! De accu zou iets langer mee mogen gaan maar toch prima. Scherp beeld.

MD1968 19-09-2013

Ik zocht eigenlijk een moderne versie van de Samsung Galaxy S die ik had. Die is altijd goed bevallen en ook deze telefoon bevalt uitstekend. Niet zo'n enorm ding als de 'gewone' S3 maar met net zo veel opties. Maakt mooie foto's, iets wat ik zelf heel belangrijk vind.

piet783 10-09-2013

ik vind het een fijn en mooi toestel en het werkt goed. De uitvoering met name het beeldscherm is groot en scherp

Maris80 09-09-2013

Na het vergelijken van vele telefoons is de keuze uiteindelijk op de SIII mini gevallen. Het is een zeer gebruiksvriendelijk toestel met een mooi helder en duidelijk scherm. Het toestel ligt prettig in de hand en is zeer gebruikersvriendelijk. Ben zeer tevreden met deze telefoon.

Errie88 03-09-2013

Ik heb deze telefoon pas 3 weken en ben er super tevreden mee. Alle apps die ik tot nu toe wilde installeren werken goed en ik heb nog telefoongeheugen over voor andere apps (dat was wel anders met mijn vorige telefoon). Ik gebruik de telefoon niet als mp3 speler, maar voor het geluid dat ik er van nodig heb ben ik zeer tevreden over de kwaliteit. De foto's die ik ermee gemaakt heb waren (voor mij) goed scherp en van goede kwaliteit. Ik kan dus niet anders dan zeer tevreden zijn met deze telefoon en ik raad deze ook zeker aan!

Marleen34297865 01-09-2013

Het geluid klinkt best goed (voor een telefoon). Als je muziek luistert met de meegeleverde (in-ear) oordopjes is het helaal mooi.

De telefoon heeft standaard al alle belangrijke apps. En via de play-store kunnen alle gewenste functies en apps bij geïnstalleerd worden. Er is ruim voldoende geheugen om alle apps die je wilt te installeren.

MarleenvdWeij 20-04-2014

Ik was het hier helemaal mee eens, totdat ik ineens helemaal geen foto's meer kon neerzetten in de galerij en al mijn muziek verdwenen was. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet? want ik moet nog een jaar met dit toestel en dan is het wel lang wachten...

xxStar 01-09-2013

Ik heb de telefoon als opvolger voor de S2. Het fijne is dat het een gelijkwaardige telefoon is alleen iets kleiner waardoor voor mij als vrouw ook makkelijker in een broekzak past.

Geluidskwaliteit is goed en de mogelijkheden zijn ruim. De enige beperking is dat het toestel zelf minder intern geheugen heeft en je nog meer toegewezen bent op externe geheugenkaarten.

De foto's zijn nog steeds kwalitatief goed ondanks dat de MP lager zijn dan bij de gewone S3.

Kortom de S3 mini is een fijne, iets kleinere telefoon waarbij het enige echte nadeel, kleinere interne geheugen, ook aardig op te vangen is met externe geheugenkaarten.

Doortje80 31-08-2013

Ik moet er nog even aan wennen. Als ik gebelt word heb ik moeite met opnemen op een ene of andere manier lukt het slepen niet goed.

Ronaldo29 30-08-2013

Het toestel voldoet volledig aan de verwachtingen die ik ervan had. De vormgeving heb ik vanwege de 'bolle' achterkant iets minder gewaardeerd omdat dit naar mijn gevoel wat minder makkelijk vasthoud (dan mijn vorige Galaxy S1). Het gebruiksgemak is zeer goed maar is ook afhankelijk van welke Android versie je gebruikt. De degelijkheid tot nu toe is goed, maar is pas een maand in gebruik.

Fin 29-08-2013

Zeer goed toestel met zeer veel gebruiksmogelijkheden en goede geluidskwaliteit. Een telefoon die je helemaal naar eigen smaak in kan richten wat betreft achtergronden, Wigdets. Mooie compacte vormgeving en een goede camera. Hoewel het nieuwste model is is het een hele mooie telefoon tegen een scherpe prijs.

FCB123 29-08-2013

Mooi Toestel,Ligt goed in de hand en reageert goed op commando's. Het beeldscherm is alleen minder goed zichtbaar als de zon erop schijnt.

megumi 29-08-2013

Hele handige, kleine uitvoering met de mogelijkheden van een gewonde Samsung S111!
En voor een scherpe prijs.
Alles zit erop. Gebruiksvriendelijk, zelfs voor een leek als ik!
Maakt hele scherpe foto's. Kortom :Ik wordt er blij van!

neillj 28-08-2013

Ik ben overgestapt van een HTC Wildfire omdat het scherm niet erg gevoelig waren dus ik heb veel binnenkomende oproepen gemist. Naar wat onderzoek op het internet en in de winkel heb ik de Galaxy S3 Mini uitgekozen als perfect voor mij.
Belangrijk voor mij was gebruiksgemak want de mobieltje is een gemak ding wat geen technische kennis vraag toch? De Galaxy S3 Mini is heel intuïtief om te gebruiken en tot zo ver was een handleiding helemaal onnodig. Het scherm grote is helemaal goed. Makkelijk met een hand te bedienen en groot genoeg om details te zien on het maandblad van mijn agenda maar klein genoeg dat dit makkelijk in de zak passen. Verder vind ik de S3 mini zit comfortabel in de hand – meer zo dat de rechthoekige mobieltjes. Echt een mooie en praktische vormgeving wat bijdragen tot het gebruiksgemak.
Die geluidskwaliteit van beltonen en gespreken zijn kristalhelder. Echt alsof de mensen langs jou staan. Tot zo ver geen echo of onderbroken gespreken.
De Android Playstore biedt genoeg mogelijkheden om van de mobieltje een alleskunner te maken. Zo gebruik ik mijn S3 Mini om mijn audio systeem te controleren. Eigenlijk is daar al voldoende apps op de S3 Mini (en ook wat nutteloze apps ook) voor een gewone telefoon gebruiker maar de eindeloze functie uitbreiding door al wat op de Playstore te vinden is ook handig.
In een notendop een echt degelijke mobieltje aan al mijn eisen voldoen.

funkys 29-10-2013

ik heb ook een htc wildfire... mega slechte telefoon :( ook scherm problemen)
Ik moet er nog een jaar mee doen

AMB67 27-08-2013

De telefoon ligt goed in de hand, ziet er mooi en strak uit, het herkenbare samsung-model met afgeronde hoeken. De camera is voldoende, je zou een iets betere verwachten bij dit model telefoon. De touchscreen werkt snel, bij licht aanraken. Even een uurtje 'spelen' met de telefoon en heel veel mogelijkheden zijn duidelijk en makkelijk te vinden. Fijn toestel!

Bergervoet 26-08-2013

Het is een erg fijn toestel in de omgang. De enige reden waarom ik gebruikersgemak iets lager heb gecijferd is omdat ik mijn toestel al een keer heb moeten resetten omdat hij zodanig vast liep (doordat hij continu bleef updaten achter elkaar) dat je er niks meer mee kon.Dit probleem heb ik opgelost door niet meer automatische updates te laten doen, maar alleen wanneer ik het wilde. Verder heb ik alleen maar lof voor de telefoon en het is een prima aanschaf! Ik ben er heel blij mee.

marcelveldhuis 25-08-2013

Dit toestel naar lang zoeken gekocht. het is een uiterst gebruiksvriendelijk toestel zelfs voor50+ als wij. Mooi helder en duidelijk scherm. Erg gemakkelijk om dingen aan te passen naar je eigen wensen. het is een mooi toestel, ligt goed in de hand, makkelijk te gebruiken. reuze tevreden met de aankoop.