Sony Xperia X 32 GB / groen, goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 152 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia X 32 GB / groen, goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kim 30-08-2017

Top toestel voor (nu) een goede prijs

Sony heeft met zijn nieuwe serie prachtige telefoons op de markt gebracht. Het design van deze telefoon was dan ook het nummer 1 punt wat mij aansprak.
Persoonlijk vind ik de nieuwprijs van het toestel toen hij uit kwam, te duur vergeleken met concurrenten van toen. Nu de prijs wat is gedaald, is het toestel voor zijn prijs goed.

De xperia x maakt mooie fotos, er zitten leuke features bij, maar de camera is qua gebruik verder niet veel veranderd in vergelijking met de z serie.

Batterij moest er even inkomen, maar gaat nu meer dan een dag mee. Scherm is prachtig, toestel ligt lekker in de hand en is ook snel.

Enige minpunt, is wanneer je buiten met zonnig weer, de telefoon veel gebruikt voor bijvoorbeeld fotos maken, het scherm dus op zijn max zet qua licht, het toestel soms aardig warm kan worden. Zelf verder geen problemen mee, maar is wel een dingetje.

Vorig toestel was een xperia Z2

Pluspunten

• Mooi, helder scherm
  • Batterij gaat lang mee
  • Scherpe, snelle camera
  • Mooi en strak design

Minpunten

• Bij fel scherm en zwaardere apps overheating

Hein 02-10-2016

Heeft alles, geen topmodel, maar kost ook minder

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Perfect beeld en perfect geluid, vingerafdrukscanner is top.
Mooi toestel met prima software aan boord.
Ik ben heel tevreden met de keuze voor dit toestel.

Pluspunten

• ligt goed in de hand, mooi materiaal
  • camera
  • scherm
  • geluid

Minpunten

• is geen topmodel
  • niet waterdicht

Erik 64 06-08-2016

Ligt lekker in de hand

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Het is een degelijk toestel, ligt goed in de hand, geluid is goed en de mogelijkheden mogen er zijn. De twee camera,s zijn echt geweldig evenals het geluid met de koptelefoon. Batterij zou twee dagen moeten mee gaan, dat is niet helemaal juist nadat je hem intensief hebt gebruikt is hij gauw leeg. Niet water dicht en stofvrij maar verder een heerlijk toestel die het geld meer dan waard is.

Tim 31-07-2016

Topper van een smartphone

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Inmiddels heb ik de zwarte Sony Xperia X een tijdje in gebruik en ik moet zeggen, dit toestel is beter dan verwacht. Mijn Samsung Galaxy S5 was dringend aan vervanging toe. Doordat mijn ervaringen met Samsung tot twee keer toe niet goed waren ben ik op zoek gegaan naar een ander merk, hierbij heb ik verschillende merken overwogen, maar Sony kwam hier op alle punten het meest naar voren.

Uiteindelijk gekozen voor Sony's nieuwe toestel de Xperia X. Het toestel ziet er goed en netjes uitgewerkt af en ligt goed in de hand. Het scherm is mooi afgerond, wat de ervaring van het goeie scherm alleen maar beter maken. De kleuren worden mooi, echt en levendig weergegeven op het 5 inch scherm. Ondanks het 5 inch scherm voelt de Xperia X niet heel groot aan en valt prima met één hand te bedienen.

De knoppen op dit toestel zitten allemaal aan de rechterkant. In de aan en uit knop zit de vingerafdrukscanner geïntegreerd. Elke keer wanneer je je toestel wilt unlocken wordt automatisch je vingerafdruk gescand waardoor je, je mobiel direct kunt gebruiken zonder nog een pincode o.i.d. In te hoeven vullen. De vingerafdrukscanner is de snelste en de beste die ik tot nu toe gezien heb en werkt bijna altijd. De locatie van deze knop zit ook op een fijne plek. De volumeknoppen zitten iets onder de aan en uit knop, dit is even wennen maar voelt na een tijdje ook logisch aan. Daaronder hebben we nog een fysieke camera knop, iets wat je tegenwoordig niet veel meer ziet, maar iets wat wel ontzettend handig is.

De geluidskwaliteit tijdens het bellen is dik in orde, je kan degene met wie je belt goed verstaan. Aan de voorkant zitten twee speakers waar het geluid uitkomt van je muziek, dit geluid klinkt voortreffelijk voor een Smartphone. De Samsung was altijd enorm blikkerig en de Sony is alles behalve blikkerig.

Het toppunt van deze mobiel is toch wel de camera. Zowel de voor als achtercamera hebben beide een ongelofelijke goeie kwaliteit. De voorcamera beschikt over 13 megapixel, hierdoor heb je altijd scherpe selfies en zelfs bij slechtere licht omstandigheden, zien deze er nog goed uit. De achtercamera maakt goeie foto's met 23 megapixels. De camera stelt ontzettend snel scherp en maakt snel foto's, hierdoor is het mogelijk om actiemomenten makkelijk vast te leggen op foto. De camera app start ook snel op, dus wanneer je snel een foto wilt maken is dit mogelijk. De camera app beschikt over diverse instelmogelijkheden en leuke functies.

De accuduur is dik in orde. Bij normaal gebruik kun je wel anderhalve dag op een lading en bij intensief gebruik, houdt het toestel het gemakkelijk een hele dag vol. Er zit ook een Stamina modus op, hierdoor bespaar je nog meer, waardoor je nog langer op een lading mee kunt. Je kan er voor kiezen om deze bij een bepaald percentage in te schakelijk, in de praktijk werkt dit heel fijn. Zelf schakelt bij mij de stamina modus in bij 25%.

De software draait soepel en zonder haperingen. Apps starten snel op en wisselen tussen apps gaat vloeiend en snel. Ondanks dat hier niet de snelste hardware inzit, kan deze mobiel prima meekomen.

Na alle pluspunten van dit toestel, zijn er dan ook minpunten te noemen? Eigenlijk vrijwel geen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat het toestel misschien een iets te hoge adviesprijs heeft voor wat het te bieden heeft. Wanneer je wel betere hardware en een waterdicht toestel wilt, kun je de Sony Xperia X Performance nog overwegen, maar voor mij is de Sony Xperia X, voldoende en het geld 100% waard! Ik kan daarom ook aan iedereen de Sony Xperia X aanraden.

Natasja 23-12-2016

Hoi,
Hoe zijn de foto' bij weinig licht? Bij Samsung heb je daar een nachtmodus voor, waardoor je toch nog redelijke foto's kan maken in de avond.
Ik lees het antwoord graag.

Vriendelijke groet, Natasja

mohamad 31-07-2016

simply smart

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

simple very smart between modern and classic to gather in same time you can see two things in this mobile

Sherida 30-07-2016

Onweerstaanbaar goed

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

De vormgeving is heel mooi. Minder breed en lang dan de Z5, ligt hierdoor gemakkelijker in de hand. Mooie afwerking met ronde hoeken. Net iets dunner en super snel. Kan veel te gelijk doen. Helder scherm en handige vooraf geïnstalleerde apps. De camera doet niet onder aan een digitale camera en de frontcamera is buitengewoon met zijn 15mp. De megapixels zijn zelfs nog in te stellen naar voorkeur, waardoor je meer foto's van mindere kwaliteit of juist minder foto's van betere kwaliteit kan maken. Sony presenteert zich wederom geweldig met dit toestel! En de vingerafdruk sensor werkt super goed. Nog geen moment gehad dat hij het niet doet.

Groote Wolthaar 30-07-2016

Sony Xperia X, supersmartphone

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Ik gebruik al jaren smartphones van Sony en ik ben nog nooit teleurgesteld.Ook dit keer doet Sony wat ze beloven.Prachtig design,gemakkelijk in gebruik,superieure beeldkwaliteit, scherpe foto's,batterij gaat lang mee,coole extra's en apps. Een smartphone waar ik heel veel plezier van heb en waar ik mooie herinneringen op elk moment mee kan vastleggen en kan delen.De Sony Xperia X is het pareltje waar ik op heb gehoopt en waar ik nog lang plezier van ga hebben.

Corinne Braakman 28-07-2016

Sony xperia x

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Fijne telefoon, soms wat langzaam.
Had eigenlijk iets meer van de camera verwacht en van de baterij. Gaat bij mij met stamiamodus een dag mee als ik vrij ben. Niet de beloofde 2 dagen.

Paul 22-07-2016

Sony xperia X

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Fijne telefoon met geweldige beeldkwaliteit goede accu en goed geluid, de telefoon is ook snel in gebruik, hiervoor een Sony xperia Z1 compact

Aarthy 21-07-2016

Aarthy Xperia X

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Ik ben altijd een iPhone user geweest, voor de verandering heb ik voor een ander toestel gekozen en de medewerker van KPN was al snel terecht bij deze telefoon. Ik ben qua Sony altijd wel tevreden geweest zelf heb ik de Sony Viao laptop en deze bevalt me heeel goed en gaat al jaren met me mee. Voor de rest heb ik altijd Sony gekozen als het om camera ging en ook met deze telefoon zie je al gauw dat deze camera hartstikke geweldig is zelfs de front camera is van super kwaliteit! Verder vind ik de fingerprint fantastisch en dat in zo een klein knopje. Over het algemeen ben ik hartstikke tevreden met dit toestel en heb ik helemaal geen spijt van deze gewaagde gok.

Kaily 20-07-2016

Mooie mobiel

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Het is een mooie mobiel die wel groot is maar dat wend wel. Goede kwaliteit geluid. En doordat de SwiftKey erop zit scheelt het met typen. Je kan ook je typscherm aanpassen.

Ralph 20-07-2016

Toestel past perfect bij mijn gebruik.

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Ik moet tot mijn eigen spijt bekennen erg veel met mijn mobiel bezig te zijn. Appen, mailen, foto's maken, social media, spelletjes, etc. En deze telefoon vindt dat allemaal prima.

Nyghtskye 20-07-2016

Xperia X gebruikers review

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Ik heb dit toestel nu ruwweg een maand in mijn bezit, en ik merk nu al dat dit voor mij een bijzonder prettig toestel is, niet alleen vind ik de grootte en het gewicht prettig om in de hand te houden, ik vind ook het design met her afgeronde scherm erg prettig voor het oog. Ook valt er over de performance weinig te klagen, zelfs toen ik dit toestel mee nam naar spanje had hij geen enkel probleem.

Joshua 20-07-2016

Mooi en degelijk toestel

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

De Sony Xperia X is een zeer fijn toestel. Hij reageert snel en soepel en is ook mooi afgewerkt. De camera werkt ook zeer snel en maakt mooie foto's.

Chris Top 19-07-2016

Xperia X nieuwe reeks met kleine aanpassingen

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

De X is een telefoon met Xtra mogelijkheden. Ik koop al jaren Sony en de kwaliteit van de telefoons gaat langzaam maar altijd vooruit. Met name de kwaliteit van muziek en de camera is geweldig. Verder ben ik erg te spreken over er het nieuwe beeldscherm het iets ronde glas geeft een fijne kijkervaring.

Kortom een mooi degelijk toestel met oog voor detail.

BasK 19-07-2016

Goede opvolger Z1

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Goede telefoon. Jammergenoeg niet meer waterdicht. Betere geluidskwaliteit dan de Z1. Zeer gebruiksvriendelijk.

Patrick 18-07-2016

Een fijne mobiel

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Het voordeel van de Sony xperia x dat die tegen een stootje kan en iets erg snel met fotografen en zeker op internet is die erg snel

Resiba 18-07-2016

Ervaring Sony xperia x

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Mooie bruikzame telefoon, werkt naar behoren is snel en licht van gewicht..nog geen min punten tegen gekomen, maar ik heb hem pas een paar dagen..

Xperia X 17-07-2016

Top toestel

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Een snel en een mooie toestel. Mooi afgewerkt scherm, voelt soepel aan. Verder is de formaat ook prettig. Niet te groot maar ook niet te klein.

Seppo 17-07-2016

Beste keus

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Heb hiervoor altijd HTC gehad en hoorde goede geluiden over deze telefoon. Telefoon is erg goed in gebruik en camera is uitmuntend. Sony heeft zich wederom bewezen.

van Leeuwen 17-07-2016

Super telefoon

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Overgestapt van merk, en echt helemaal geen moment spijt! Echt een. Super telefoon! Lekker formaat, goede baterij, makkelijk in gebruik! Helemaal te vrede!

Jb 17-07-2016

Fijn toestel

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Het is een fijn toestel om te gebruiken. Werkt lekker snel.
Accu gaat 2dagen mee.
Beeldscherm is groot genoeg zodat je alles goed kan zien en telefoon past goed in je broekzak

Danielle 17-07-2016

Fijn toestel, geweldige camera

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Dit model uitgezocht door de prestaties van de camera waar over geschreven werd. En, er is geen woord over gelogen. Super foto's en ook de filmpjes zijn van zeer goede kwaliteit. Ook leuke effecten zijn er aan toe te voegen.
De snelheid van het toestel is ook, zoals beloofd, meer dan goed.

Ruud 16-07-2016

Beste telefoon tot nu toe

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Supper handig in gebruik. Lekker snel en eenvoudig toegang tot je camera met goeie kwaliteit. Gebruiksgemak is eenvoudig, en gemakkelijk naar je eigen hand in te stellen

Sijmen Brakenhoff 16-07-2016

Fijn toestel

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Stijlvolle telefoon met een bijzonder goede camera. Accuduur is goed en laad zeer snel op. En de vingerafdruk lezer werkt fantastisch.