Apple iPhone 5 64 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPhone 5 64 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

iPhone 5 prima

Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Het is goed en handig toestel werkt snel en handig goed kwaliteit prijs verhouding een echt top toestel zonder vratsen echt top zijn alleen maar plus punten had hiervoor een Samsungs drama toestellen zijn dat iPhone voor altijd Apple

Jennyshealthgarden 25-02-2015
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Niets dan ellende met de 5C! Vanaf t begin deed t geluid het heel slecht. Als of je door een rioolpijp praat zeggen ze aan de andere kant van de lijn. Eindelijk na veel gedoe kreeg ik een andere( ik dacht een nieuwe) maar ook deze heeft t zelfde probleem. En bovendien blijkt dit ook een opgelapte telefoon te zijn die waarschijnlijk al langer in gebruik is geweest dan mijn drie maanden oude toestel. Moet dus morgen weer terug naar de Apple winkel om een andere telefoon te krijgen.
Ik mag hopen dat ze dan toch wel gewoon een nieuwe geven.. Anders ben ik echt Apple - af!!!!
Ben er zo klaar mee!

Demarteau 01-04-2016

Licht het aan het toestel en de service Bij mij is dat beide perfect nooit geen problemen mee

HardCore_PW 21-08-2014
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Net de iphone 5 van iemand overgekocht, de 16GB versie. Ik had hiervoor de HTC desire welke op android draait. Goed vergelijken van deze telefoons is niet mogelijk, maar ik ben echt tientallen keren vooruit gegaan. Ik vind het IOS systeem mooi werken en ook zeer handig werken. Apps op de iphone zien er gelikter uit dan op de android, stom voorbeeldje : my vodafone op apple ziet er gewoon mooier uit dan op android.
De snelheid van de telefoon is subliem .echt subliem. Als voorbeeld (mits je goed internet bereik hebt) het laden van een web pagina met safari gaat zo snel: je kan haast niet eens met je ogen knipperen en hij staat er. De software voelt gewoon robuust aan, alles werkt na behoren. Tussen apps schakelen kan supersnel. Ik heb mijn phone aan een samsung s4 gebruiker laten zien en die zei ook dat de iphone wel degelijk veeel sneller reageert. Het beeld is mooi helder, zowel met foto's als full hd filmpjes. Ik heb dit getest met de youtube app ende netflix app. Dit is voor het eerst dat ik iets van apple heb en mogelijk volgt er in de toekomst nog veel meer. Zoals een macbook of imac. Mijn volgende telefoon wordt dan ook hoogstwaarschijnlijk de volgende apple ik kan hem iedereen aanbevelen.
Voor mensen die niet graag met itunes hun muziek e.d. beheren en overzetten: er schijnen alternatieven te zijn, dus hiervoor hoef je het niet te laten. Ik moet het nog testen, foto's en video ovezetten via de windows verkenner kon wel van de apple-> pc/laptop maar andersom niet, het moet wel mogelijk zijn maar hoe ga ik nog uitvogelen.

RaymondRaymond 01-12-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Ook hier al jaren lang Apple fan......

Ik en mijn vrouw hebben er allebei een in ons bezit van elk een andere provider....maar het bereik is om te huilen.

Dit apparaat is tot nu toe het slechtste wat ik heb gehad.

Wifi: waardeloos bereik valt continu weg. Zelfs een andere router aangeschaft welke een mega bereik zou hebben....

Bij ons allebei is binnen een jaar het stand-by knopje kapot gegaan.

Het geluid van mijn oud 4s was vele malen beter en harder, net zoals als het bereik van WiFi en 3G.

Misschien eerdere toch maar overstappen op Samsung?? Het is dat iOS fijn werkt..........

Demarteau 01-04-2016

Ik heb ook nergens last van voorgeving is niks mis mee toch julie hebben gewoon pech gehad met julie toestellen

Koerier 02-12-2013

Hier totaal geen last van gelukkig, maar dat je dan ook een 1 voor vormgeving geeft is wel apart toch ;)

Yacht 13-10-2013

Top toestel, elektrosky leverd engelse toestellen, en doet hier een goedkope niet originele
Europese lader bij !

Marcelkip 07-10-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Ik ben al jaren een Apple fan, maar dit onding is echt een ramp. Matig geluid, de zwarte versie is zeer krasgevoelig en de aan/uit knop werkt slecht tot niet. Bij mensen om mij heen dezelfde bevindingen. Het lijkt er bij Apple steeds meer op dat de snelheid van het op de markt brengen van nieuwe producten, belangrijker is dan de kwaliteit.

phouterm 15-09-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Twee toestellen besteld, en beide toestellen blijken bij het ingebruik nemen problemen te hebben tijdens het opladen. Het touchscreen werkt niet meer. Bij één toestel werd er zelfs helemaal niet opgeladen terwijl het inpluggen wel gesignaleerd werd.
Directe teruggestuurd, maar dan kom je al direct in de 'reparatie'cyclus terecht (terwijl het nieuwe toestellen uit de doos zijn), ik ben benieuwd naar de afhandelng. De toestellen zijn nog niet terug.

DatCai 12-07-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

super ding echt een aanrader: snel, slim makkelijk. 24 keer laten vallen en 1 deukje alleen de 25e keer was vartaal van de 2e verdieping laten vallen :( doet het nog 100% maar hellaas glas kapot

Sabiinetj 27-06-2013

Geluidskwaliteit:

De naam van Apple's oordopjes is veranderd van EarBuds naar EarPods, maar veel belangrijker: de pasvorm en de geluidskwaliteit zijn aangepakt. Om te beginnen passen de oordopjes beter in je oren, de EarPods zijn zo gevormd dat ze eigenlijk altijd passen. Ze zijn makkelijk in en uit te doen en mijn ervaring is dat ze prima blijven zitten. Het geluid van de EarPods is indrukwekkend, in ieder geval in vergelijking met de vorige generatie oordopjes. Apple heeft losse speakers op verschillende plekken geplaatst waardoor hoge en lage tonen beter van elkaar onderscheiden worden. Dat resulteert in een voller en krachtiger geluid. Voor oordopjes die bij een telefoon geleverd worden zijn de EarPods erg goed. Ze zitten prettig, zijn makkelijk in en uit te doen en het geluid is goed genoeg voor spraak, video en muziek. Wie echter écht naar muziek wil luisteren zal er uiteindelijk waarschijnlijk toch geen genoegen mee nemen en voor een losse koptelefoon of oordopjes kiezen.

Mogelijkheden:

iOS vormt het hart van de iPhone, het bevat alle ingebouwde apps die je dagelijks gebruikt en alle intuïtieve technologie – zoals Multi-Touch – die iPhone zo geavanceerd maken. Met elke gratis iOS-update worden de mogelijkheden van je apparaten verder uitgebreid. Je vindt de laatste versie, iOS 6, al geïnstalleerd op iPhone 5. Dus je kunt direct aan de slag met meer dan tweehonderd nieuwe functies waarmee alles wat je dagelijks doet nog gemakkelijker wordt. iCloud is al in iPhone 5 ingebouwd. Als je iCloud inschakelt heb je direct toegang tot alles wat je nodig hebt, en met de nieuwe voorzieningen in iOS 6 krijg je nog meer voor elkaar in iCloud. Je kunt bijvoorbeeld foto's delen met een selecte groep mensen via Gedeelde fotostreams. Een zoekgeraakte iPhone lokaliseren, vergrendelen en terugvinden kan met Zoek mijn iPhone. Met iCloud-tabbladen kun je een webpagina bekijken op het ene apparaat en doorgaan waar je gebleven was op een ander apparaat. Dit zijn erg kleine vernieuwingen, helaas. Het nadeel van de iPhone 5 is dat je geen compleet vernieuwende mogelijkheden die we nog nergens in de markt zien.

Vormgeving:

Wat direct opvalt is het grotere scherm. De iPhone is van 3,5 naar 4 inch gegaan en lijkt hierdoor een stuk smaller. De camera aan de voorzijde zit nu boven de luidspreker, maar verder is er aan de voorzijde niets veranderd. De achterkant kent meer verschillen. Allereerst is het Apple-logo niet meer zilverkleurig, maar donker van kleur. Die achterzijde is nu trouwens niet meer van uiterst breekbaar glas, maar van aluminium. Toch is niet de hele achterzijde van aluminium. Zowel aan de boven- als de onderkant zit een deel glas. Aan de rechterzijkant bevindt zich de opening voor de simkaart. De linkerzijkant kent als voorheen de volumeknoppen en de mute-knop. Bovenop zit de aan-/uitknop. De onderkant heeft misschien nog wel de meeste transformatie ondergaan. Hier zit nu de audio-jack die tot voor kort altijd aan de bovenzijde zat. De connector in het midden is de nieuwe Lightning-connector. Het is een kleinere connector dan de oude vertrouwde. Voordeel hiervan is dat het nu niet meer uitmaakt hoe je de connector erin stopt. Het nadeel is dat veel mensen accessoires en kabeltjes hebben opgespaard, die nu allemaal in 1 klap niet meer werken.

Gebruiksgemak:

Een andere verandering is de verbeterde toegankelijkheid. Mensen met een beperking, of het aan het zicht of gehoor is, kunnen vanaf nu makkelijk een iPhone bedienen. Zo is er VoiceOver dat alles uitspreekt waar je op klikt, kunnen gehoorapparaten gekoppeld worden en is er begeleide toegang. Hiermee blijf je in dezelfde app en kun je zelfs nog onderdelen uitschakelen. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn om je kinderen met je iPhone te laten spelen zonder dat ze wat doen wat niet de bedoeling is. Je baas bellen om je ontslag in te dienen bijvoorbeeld.

Degelijkheid:

Apple heeft niet het risico genomen om compleet verrassende toepassingen te integreren in het nieuwe toestel, dus geen extraatjes. Nee, Apple heeft gekozen voor degelijkheid en het verbeteren van de functionaliteit van de iPhone. Onder andere de krachtige A6-processor is hiervoor verantwoordelijk. Met deze processor is de iPhone 5 twee keer zo snel geworden ten opzichte van zijn voorganger. Hiermee is het de krachtigste smartphone van het moment. Andere kwalitatieve verbeteringen zijn het grotere 4 inch scherm met de in-cell technologie, die een dunnere iPhone mogelijk maakte. Het toestel is met zijn 112 gram ook nog eens een stuk lichter geworden. Samengevat, de iPhone 5 is opzienbarend sneller geworden en tegelijkertijd is het toestel dunner en lichter. Een verrassender bewijs van kwaliteit en degelijkheid kun je je, denk ik, niet wensen.

Pluspunten:

- Mooi scherm
- Snel
- Batterij gaat lang mee
- Lekker licht
- Gebruiksgemak
- Goede camera

Minpunten:

- Niet goedkoop
- Oude connector werkt niet meer
- Krasbestendigheid behuizing
- Ligt wankel in de hand

Kopen? Ja of nee:

Ja:
Een prachtig 4 inchscherm, een mooi afgewerkt design en een razendrappe processor. Zo maar drie redenen om (weer) voor een iPhone te kiezen. Apple heeft, in tegenstelling tot bij vorige modellen, niet een compleet nieuwe standaard neergezet op het gebied van mobiele telefonie, het levert met de iPhone 5 wel weer een smartphone af die vooral op het vlak van gebruiksvriendelijkheid uitermate hoog scoort en misschien wel geen gelijke kent.

Nee:
De iPhone 5 is duur, daar kun je niet omheen. Ook is de telefoon verre van revolutionair. De iPhone 5 borduurt voort op het grote succes van eerdere modellen en heeft, anders dan een groter scherm en subtiele wijzigingen in het design, niet direct een compleet nieuwe insteek gekregen. Sommige mensen kunnen dat als saai of eentonig betitelen. Heb je een iPhone en wil je gewoon een keer iets anders, dan moet je de iPhone 5 in ieder geval niet nemen.

Martttin 22-06-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

De beste telefoon die ik ooit heb gehad! Hiervoor had ik de iPhone 3G, Samsung Nexus S en iPhone 4. Na even Android tussendoor geprobeerd te hebben ben ik toch weer snel bij de iPhone uitgekomen. Puur vanwege het gebruiksgemak, bouwkwaliteit en aanbod van apps.

Het design van de iPhone 5 is erg mooi en strak. De telefoon voelt degelijk aan zonder krakende onderdelen en geeft nergens mee.

De bouwkwaliteit is minder goed dan van de iPhone 4. Aan de randen aan de achterkant van de telefoon van het zwarte aluminium slijt de zwarte kleur snel af. Dit is niet storend maar wel jammer.

Het scherm is precies groot genoeg en nog steeds lekker met één hand te bedienen. Daarnaast is het toestel licht en dun.

De software werkt zoals altijd moeiteloos en heerlijk snel. Als ik dit vergelijk met de Samsung Galaxy S4 dan is de iPhone op dit gebied nog steeds het snelst.
iCloud werkt heerlijk en dit merk je pas goed wanneer je meerdere Apple producten bezit (iPad, Macbook). Overal je persoonlijke gegevens up-to-date.

Tzumm 20-05-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Ik heb heel veel telefoons gehad maar deze is echt in alle opzichten een uitstekend functionerende telefoon. Perfecte foto's en filmpjes, makkelijke interface, valt nooit in storing en AppStore is top.
Wel af en toe helemaal rebooten, eens per 2 weken. Dit doe je door de knop aan de bovenzijde ingedrukt te houden tot slide beweging kan worden ingezet. Slide naar rechts en toestel schakelt uit. Weer aan te zetten door bovenste knop weer ingedrukt te houden.
Ik wil nooit meer anders, zakelijk de topper. Mogelijk voor particulier te duur.

Marco_vdB 08-05-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Pracht van een toestel! De enige op de markt met een echte aluminium unibody. Innovatief zeker niet meer, daar laat Apple de concurrentie voorbij gaan. Maar dat doen ze niet voor niets. Door het sterke maar simpele ios hoeft de batterij maar de helft van de capaciteit te hebben dan van een Android toestel. Daardoor is het toestel veel dunner en lichter van gewicht. Een ander groot voordeel is dat Apple zowel hard- als software ontwikkeld voor zijn telefoons. Ook al heb je een oudere iphone je ontvangt regelmatig updates. Zie dat maar eens te krijgen met een jaar oude Samsung. Service is ook zo'n aspect. Ooit had ik met mijn 4 een batterij probleem. Ik liep de Apple Store in Amsterdam binnen, werd vriendelijk geholpen en kreeg zo een nieuwe mee! Hoe gaat dat met Samsung, HTC e.d. ? Iemand ervaringen? Dus mensen, Apple is niet de allergoedkoopste maar daar zit wel een verhaal achter.

niekjansen96 07-05-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Heerlijk de iPhone 5 super snel werkt gewoon altijd!
Ik zou de iPhone 5 absoluut aanraden!
Een compliment voor Apple; het is ze wederom gelukt de verpakking nog kleiner te maken. De inhoud is wat karig voor die prijs; een stekker, kabel, koptelefoon en telefoon. We hebben het hier wel over de nieuwe EarPods met ingebouwde bediening. Ze zitten best lekker, en er komt bovengemiddeld geluid uit. Verder is er nog wat documentatie en een pinnetje om de simkaart te plaatsen.
ik vind het een erg goede telefoon en wil nooit meer wat anders.

martijn75 09-05-2013

Vraagje, hoe sluit je alle geopende apps in 1 keer? Jaren geleden moest ik alle apps ook al 1 voor 1 sluiten en ik mag toch hopen dat Apple dit ook doorontwikkeld heeft?

rightshooter 07-04-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Geweldig apparaat. Niks op aan te merken.
Design van iPhone 5 is beter vind ik. Alle processen die de iPhone moet doen diet ie met gemak. Het kwaliteit van het 4 inch scherm is ook super! Dus gewoon echt het kopen waard vind ik!
(trouwens: nog nooit problemen mee gehad sinds ik hem heb (vorig jaar)

fri67nl 30-03-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Sinds een paar weken overgestapt van de Nokia Lumia 800 naar de Iphone. Voornaamste reden compatibiliteit met de Ipad en veel meer Apps. Prachtige vormgeving vind ik en opvallend dun en licht vormgegeven. Wel een hoesje eromheen want het oogt wat kwetsbaar. als je een ipad kent is de bediening uiteraard weinig nieuws. Het apparaat is snel; connectiviteit met de Experia box thuis is prima evenals de verbinding met het MMI systeem van Audi. Zitten er dan geen nadelen aan t.o.v. de Lumia? Ja wel een paar vind ik; de overzichtelijkheid is ondanks de mogelijkheid van mappen minder dan de tegels van de Windows Phone; ook zijn de iconen van de iPhone erg klein en ik kan mij voorstellen, dat je dat met mindere ogen een nadeel vindt. Die zijn bij de Iphone in de vorm van tegels groot en duidelijk en voordeel is ook de scrollfunctie naar beneden.Ook het scherm met contacten mis ik bij de Iphone; deze was veel levendiger en creatiever vormgegeven.
Tot slot is het bij de Nokia makkelijker eigen ringtones toe te voegen zonder dat je dit weer via Itunes moet doen en uiteraard tegen betaling.
Toch al met al een aankoop waar ik beslist geen spijt van heb tot nu toe.

aldred 07-03-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Iphone 5 is de slechtste in de hele serie, 3 was super, 4 was goed en 5 is te erg voor woorden.
Updates lossen niets op. Als je belt valt de verbinding weg ook als je goed bereik hebt. WIFI netwerk op dit hopeloos, het doet je denken aan een 24 bout modem ( dat was nog sneller)
Heb je een iphone 3 of 4 blijf daar voorlopig bij stap niet over.

Apple stop met nieuwe producten de markt op te duwen, zorg eerst dat iets goed is

Paul52 03-07-2013

Ik denk dan toch dat het aan het toestel ligt. Heb hier totaal geen last van. Alles werkt snel en goed.

Demarteau 01-04-2016

Bij mij werkt Alles goed prima licht toch echt aan het toestel

Noorman2 22-02-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 32 GB / zwart

Dit is mijn derde Apple iPhone. Het is wederom een fijn toestel waar ik echt alles mee doe. Van e-mail tot navigatie en bijhouden van m'n tracks die ik hardloop.

De nieuwe connector werkt goed maar was wel even lastig met aanpassen carkit. So far so good.

Paul52 17-02-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Zo het zondagmorgen en zit even achter de pc met mijn nieuwe aanwinst trots naast me, de Iphone 5.
2 jaar geleden stapte ik over na Nokia, HTC, Samsung, ect. en wilde nu wel eens de Iphone proberen waar iedereen het over had. Nam een iphone 4. Binnen een paar minuten wist ik wat iedereen bedoelde. Waanzinnig wat mooi en gemakkelijk.. Ik heb toen zelfs hier 2 maal geschreven omdat ik zo verbaast was en dom dat ik nooit eerder de stap naar een Iphone had genomen. 2 jaar heb ik hemgehad met volle tevredenheid en zonder een probleem. Mensen in mijn omgeving hoorde ik wel eens over een vastloper of andere klachten. Ik heb nooit geen problemen gehad. Nu ik weer mocht kiezen was de stap naar de nieuwe 5 dus makkelijk gemaakt. Ik heb niet eens naar een ander toestel gekeken.
Kwam thuis met de nieuwe 5 en binnen 5 min was hij weer gereed en al mijn instellingen van de 4 stonden zonder problemen weer op de 5. Het enige waar ik even aan moest wennen is dat hij lichter is en daardoor wat goedkoop lijkt in vergelijking met de 4 die geheel van glas is. Heb hem nu een paar dagen en merk duidelijk een vooruitgang met de 4. Vooral de snelheid is geweldig. Niet geschikt voor 4G nou echt wel hij is weer overal klaar voor hoor. Er zullen natuurlijk altijd wel dingen zijn die beter kunnen maar dat heb je met elk toestel denk ik. Ik heb alleen bij de nieuwe 5 nog niets gevonden wat ik mis of beter zou willen hebben. Het blijft maar een telefoon waarmee je belt en waar je mee op internet kunt. Ook de 5 streamt weer probleemloos op de wiffi met mijn windows pc en tv. IK gebruik hem ook als afstandsbediening voor mijn tv. Geweldig mooi scherp beeld en wees nou eerlijk, simpeler in gebruik kan volgens mij niet. Alle mensen in mijn omgeving die in de tussentijd even zijn overgestapt naar een ander merk hebben nu toch maar weer een Iphone genomen. Voor mij is het zeker geen rage maar gewoon het mooiste en beste toestel wat er is. En ja dat kost wat meer. De apps zijn er in overvloed en heb in de afgelopen 2 jaar 3 apps gekocht voor € 0,79 per stuk. Eigenlijk waren het achteraf apps voor de lol. Ik gebruik ze zelden behalve Whatsup natuurlijk.
Door mijn keuze voor de Iphone 5 weet ik zeker dat ik probleemloos weer de komende jaren vooruit kan en dat is wel een rijk gevoel.

RRR.k 10-02-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Zo weer een Apple apparaat in huis, tis dan wel mijn eerste IPhone maar nu al zeer tevreden. Gebruikers gemak gewoon weer lekker simpel net als de IPad, het design is super gaaf misschien iets te dun, hij zou makkelijk uit je handen kunnen vallen, advies plaats hem in een rubber cover.

Geluid is geweldig zo helder en duidelijk.

Je bent wat beperkt in de mogelijkheden tov andere besturings systemen maar ik heb daar geen probleem mee, ik ga toch voor een stukje veiligheid.

Kortom ik ben spinnend tevreden en ik hoop dat ik nog zeer lang plezier van de IPhone 5 mag hebben.

JN878 07-02-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Ik heb ook de iphone 4s gehad en de iphone 5 werkt ook prima in combinatie met mijn macbook. Ik vind het een top apparaat en ben het ook altijd gewend van apple. Handige apps, mooie design, een top apparaat. Het is echt een apparaat om weer een jaartje tegen aan te gaan.

Dat de iPhone 5 niet geschikt is voor het Nederlandse 4G netwerk is, klopt niet. Ik zag op http://4gproviders.nl/t-mobile.html dat de iPhone 5 aan het eind van dit jaar beschikbaar is. De Samsung galaxy S3 werkt nu wel op het 4G netwerk maar dan moet je wel de LTE / 4G versie hebben. En dat is volgens mij een redelijk nieuw toestel. Maar ik blijf gewoon wachten op 4G met mijn iPhone 5!

Spons1987 05-02-2013

Wat mij betreft is de iPhone de beste telefoon die er is! En waarom? Omdat hij geen vastlopers kent, hij is echt snel, hij werkt simpel en niet geheel onbelangrijk je kunt hem koppelen aan je iPad/iMac waardoor je je foto's bijvoorbeeld niet alleen op je telefoon hebt maar ook op je iPad! Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat als je eens een iPhone hebt gehad je nooit meer anders wilt! Ik had hiervoor een iPhone 4s, kon mijn contract verlengen en maakt de oerdomme fout om voor een S3 te gaan (reden: goedkoper) ik had na 1 week spijt als haren op mijn hoofd! Gelukkig zat ik nog binnen de termijn en kon ik switchen. Nu betaal ik 3,- meer voor een telefoon wat zoveel beter is. Ik snap dan ook niet dat mensen voor een telefoon kiezen die goedkoper is terwijl ze qua kwaliteit zoveel slechter zijn.. Goedkoop is duurkoop en dat geld hier zeker bij!

johnnys123 21-01-2013
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Ben zeer teleurgesteld in dit apparaat. Er ontstaan snel krassen, de cloud storage space bij Apple is bizar duur en begint bij veel te weinig ruimte. Ik had veel meer verwacht van iOS6. Met deze prijzen kan ik net zo goed een Galaxy S3 of een Lumia 920 kopen aangezien die veel meer nieuwe features introduceren: NFC, wireless charging, goede maps etc etc. Ik zou dit apparaat NIET aanraden, het geld is vele malen beter te besteden.

martijn75 04-02-2013

En dan kun je ook nog niet eens gebruikmaken van het 4G netwerk!! Iphone is gewoon een hype, maar over zijn hoogtepunt heen. Rationeel bekeken gewoon veel te duur. Zo blij met mijn super Galaxy S3, gewoon het beste toestel van dit moment. En geschikt voor het 4g netwerk :-)

Gerrie53 09-02-2013

idd deze iphone 5 is erg slecht voorheen de iphone 4S die was vele malen beter ,de iphone 5 is een verslechtering de wifi valt steeds weg erg kras gevoelig ..heb er spijt van dat ik deze heeft ingeruild met de iphone 4s waar ik veel plezier aan beleefd heeft

rhvanderlaan 06-12-2012
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Ik ben/was al jaren een Nokia fan, mijn laatste telefoon was een N8. Deze telefoon heb ik 2 jaar met veel plezier gebruikt.
Na behoorlijk wat wikken en wegen heb ik uiteindelijk voor de Iphone 5 gekozen. En wat ben ik blij met die keuze zeg! Echt een verademing! Alles aan de Iphone 5 is me meegevallen, behalve de aanschafprijs misschien.
De snelheid, de mogelijkheden, de camera, de Apps, de fantastische beeldkwaliteit, alles doet mijn oude telefoontje vergeten...

Elke euro waard!
Kan na een maand nog geen minpuntje ontdekken.

Jansuh 29-11-2012
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Omdat ik meer apple apparatuur heb dacht ik een goede deal te maken door over te stappen van een android toestel naar de iphone 5 . Helaas ben ik bedrogen uitgekomen. De mogelijkheden van de iphone zijn zeer beperkt ten opzichte van een android toestel. Met name in het gebruikersgemak ben je met een android toestel in je voordeel. Geen mogelijkheid voor widget instellingen of simpele nummer blokkering zijn slechts enkele voorbeelden van wat niet mogelijk is op een iphone. Daarnaast betaal ik nu voor apps die op mijn android toestel gratis waren. Qua design en snelheid is de iphone geweldig. Wil je echt voordeel hebben van je mobieltje koop dan een goede android in plaats van de iphone. Zou hem graag inruilen voor de nexus 4 die overigens veel goedkoper is.

robypima 01-11-2013

als je die samsung galaxy moet gaan kopen , dan liever een ipad mini janush, samsung kopieert alles van apple en probeert beter te zijn door zoveel mogellijk telfoons uit te brengen , maar als het om kwaliteit gaat kunnen ze niet tippen aan @pple.......

martijn75 05-02-2013

Ik zou mooi voor de Samsung Galaxy S3 gaan met zijn super 4,8 inch scherm, 4G ready!, mogelijkheid om accu te vervangen als die minder wordt, geheugen uitbreidbaar voor een paar euro, allemaal dingen die de Iphone niet biedt.

diimii1989 20-02-2013

Hallo jansuh
k heb een Nexus 4 16gb met doos en bon
Ik zou wel willen ruilen met jou omdat ik graag een iPhone 5 will
Hoor het graag van je
Mvg

HenkD74 18-11-2012
Geschreven voor: Apple iPhone 5 16 GB / zwart

Het blijft een geweldig apparaat. Hij werkt super snel en heeft een super helder beeldscherm. Het bredere/langere scherm is mooi, maar heeft als enig nadeel dat je wel een hele lange duim moet hebben moet hebben om de bovenste rij met apps te bereiken. Verder is ie weer wat lichter geworden tov z'n voorgangers.