LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

• Test panel 7,8 jul 2019

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 78 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Punjab98 17-09-2019

Groot scherm gebruiksvriendelijk

Ben heel tevreden met de LG G8S. Mocht deze 4 weken testen. Vind het een hele gebruiksvriendelijke en goeie telefoon. Hij maak mooie en scherpe foto's. Prijs is met verhouding wat de telefoon allemaal kan ook goed. Het beeldscherm is heel duidelijk. Ga de telefoon ook zeker missen als ik terug moet sturen.

Pluspunten

• goeie camera
  • mooi beeldscherm

chikio54 17-09-2019

goede smartphone met aparte opties

Ik heb deze de LG G8s gekregen om te testen, ik heb zelf een ruime verzameling van smartphones, en eerlijk gezegt zat daar geen lg smartphone tussen, ondanks dat in de afgelopen jaren ze toch wel aparte smartphones hebben uitgebracht,.
De LG G8s is met zijn heldere scherm mooi om mee te werken, de skin van LG die over Android zit vraagt enige gewenning, maar moet ook zeggen het went snel,
Batterij duur is ruim voldoende dus geen stress van me telefoon is snel leeg.
Voor mij persoonlijk is de notch te groot een storende factor die full screen display ervaring minder maakt.
De camera's op de LG maken mooie foto's, en er zijn diverse opties aanwezig om de foto's te maken op de manier die jij wilt, van slow motion tot triple shot 1x drukken en de LG maakt 3 fotos op verschillende câmera standen.
Het geluid van de LG is ruim voldoende via de ingebouwde speakers en met je headphones, geeft LG een mooi geluid.
De vergrendel opties zijn ruim aanwezig vingerafdruk, tikken code op het scherm om. te ontgrendelen face unlock , werkt allemaal prima,
Is het een gimick of een handige toevoeging, het bedienen van je smartphone door hand gebaren, na het diverse keren het te hebben gebruikt, is het soms handig om het volume zachter of harder te zetten met een hand gebaar als het direct zou werken, en in de meeste gevallen moet je met je hand zoeken naar juiste positie , en dat duurt te lang zodat je al snel het geluid zachter of harder zet met de fysieke knoppen op de LG, de vraag is of dat je het vaak in dagelijks gebruik zal gebruiken, het idee is goed van LG en misschien in de toekomst gaat het een ding worden je telefoon op deze manier bedienen, maar er zal nog veel moeten gebeuren zodat sneller werkt .

Voor de meeste smartphones gebruikers is de LG een goede smartphone, met zoals ik al schreef met aparte opties

Pluspunten

• mooi scherm
  • goed geluid

Minpunten

• grote notch
  • bediening met hand gebaren meer een gimmick
  • vinger afdruk magneet

Moskieto 17-09-2019

Degelijke telefoon voor een redelijke prijs

Heb het toestel nu een week in huis.
Mooi groot toestel met OLED scherm. Hierdoor komen de kleuren geweldig uit. Uiterlijk heeft hij weg van een IPhone X echter groter. Bijgeleverd wordt een duurzaam doorzichtig hoesje. Het toestel zelf is zeer gevoelig voor vingerafdrukken.

Toestel is snel met opstarten en ook snel in gebruik.
Levensduur van de batterij is prima.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Heldere kleuren

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzing
  • Foto kwaliteit mag.
  • Geluid is blikkerig

Lano 17-09-2019

Mooi toestel

Ik vind het een prachtig toestel, maar de functies die het verschil moeten maken, werken niet allemaal naar behoren. Zoals de gezichtsherkenning waarbij mijn kind okk word herkend en de air motion die niet goed werkt. Verder ben ik erg te spreken over de meerdere camera's en kan je daar ook heel makkelijk tussen schakelen. De kwaliteit en de kleur van de foto's is uitstekend.
De Google knop is voor mij overbodig, want ik gebruik het niet en dan is een speciaal knopje ervan wel jammer.
De Bluetooth is niet up to date en daar heb ik last van bij het gebruik van de cd-speler.
De telefoon laadt snelen de accuduur hangt natuurlijk af van het gebruik. In mijn geval is hij soms wel aardig snel leeg.

Pluspunten

• Strak design
  • Goede camera en geluid

Minpunten

• Functies werken niet goed genoeg

Selim70 16-09-2019

Verrassend toestel, kan goed mee

Inmiddels een maand in het bezit van deze LG.

Prijs van de telefoon is lager dan de andere toptoestellen, maar is zeker niet minder dan de bekend Samsung/oneplus. Hij biedt veel voor zijn prijs. De software is gewoon zeer goed.

De originele hoes zit er nog steeds op, voorlopig tevreden mee. Slimme markteting. Scherm is lekker 6,2 inch met mooi oled scherm.
Wennen aan de hoge powerknop houdt me bezig.
De google assitentknop had ook niet gemogen.

De gezichtsherkenning heb ik inmiddels uitgezet. Reden? Zodra ik bijvoorbeeld naar de batterijpercentage wil kijken (adapt on display), gaat de vergrendeling uit. Dus ik zie dan de percentage niet meer. Ik heb nu vingerafdrukscanner aangezet. Dit werkt naar mijn mening beter. Op mijn vorige LG G6 was ik ook de vingerafdrukscanner aan de achterkant gewend.

Wat betreft updates, over LG lees je veel. Ik heb volste vertrouwen in LG. Ik geef meer om beveiligingsupdates dan android zelf. Op de G6 heb ik al 2jr updates ontvangen.

Camera’s; 3 camera’s met flitser. Doet zeer goed zijn werk, veel opties. Fotos zijn scherp en helder. Met de AI ondersteuning zoekt hij ook wat ik gefotografeerd heb. Je kan verschillende filters toepassen.

Snapdragon 855 is zeer snel, start snel op en doet zijn ding. 6gb werkgeheugen en 128gb is anno 2019 perfect.

Grootte van de telefoon is goed, powerknop met 1 vinger is lastig…Dus ik houd hem vaak met 2 handen vast, wanneer ik informatie ga opzoeken.

Het is geen regenseizoen 😊 maar een water en stofdicht zijn, maakt het ook goed.

De notch had kleiner gemogen, dat is jammer. Wel kan je de schermweergave en de plek van de notch naar wens aanpassen.

LG is geslaagd met deze toestel, paar verbeterpunten en dan geef ik ze een 10. Maar prijs kwaliteit is nog steeds een 8.

Pluspunten

• Scherm
  • Hoes
  • Gezichtsherkenning
  • Cameras
  • 3.5

Minpunten

• Powerknop
  • Assitentknop
  • Notch te groot

Niels 16-09-2019

Prima prijs/kwaliteit

Na enkele weken gebruik kan ik concluderen dat je met deze telefoon een zeer goed toestel hebt voor de prijs die je betaalt. Ik heb het toestel goed kunnen vergelijken met de Galaxy S10+ en moet eerlijk zijn dat het daarin geen competitie is, maar je praat dan ook over een totaal andere prijs range, dus een 1 op 1 vergelijking is daarin niet eerlijk.
Maar uitgaande van die aanzienlijk lagere prijs, krijg je absoluut waar voor je geld.

Het scherm is erg mooi en helder en met erg mooie kleuren vanwege het OLED display. Wat dat betreft high-end!
De camera's presteren ook erg goed, maar de foto's zijn wel minder van kwaliteit dan bij mij S10+. Met name de groothoeklens vind ik niet zo goed presteren en de kwaliteit bij kunstlicht vind ik niet toereikend.
De batterij presteert goed, maar ik had er meer van verwacht. Bij intensief gebruik haal je het einde van de dag niet en dat is erg jammer.
Het toestel is wel snel genoeg, weinig last gehad van vertragingen of storingen.

Al met al dus waar voor je geld!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Scherm
  • Snelheid

Minpunten

• Accu
  • Foto's bij kunstlicht

cjb1983 13-09-2019

Fijne telefoon voor een goede prijs

Pluspunten:
- De telefoon heeft een fijn groot scherm met mooie scherpe en heldere kleuren.
- Apps starten allemaal snel op en het navigeren gaat ook prima. De LG schil had van mij niet zo gehoeven, maar het is ook niet erg storend.
- Er zitten 3 camera's op de telefoon. De foto's die ik gemaakt heb zijn allemaal erg scherp. Er zijn een hoop verschillende standen, die ik allemaal wel even bekeken heb, maar in de praktijk gebruik ik ze erg weinig. De studio modus was grappig, hier kan je een achtergrond kleur uitkiezen en hij knipt vervolgens je gezicht uit en vervangt de rest van de foto met deze achtergrondkleur. Werkt aardig goed, maar ook hiervoor geld weer dat ik het in de praktijk verder niet echt gebruik.
- de batterijduur is erg goed. met intensief gebruik kom ik de dag goed door.
- Fijn dat er een hoesje bijgeleverd wordt.
- De vingerafdruk scanner en gezichtsherkenning doen het beide erg goed, mijn vingerafdruk wordt bijna altijd direct goed herkend (1 keer had k een tweede poging nodig). Er zitten nog meer beveiligingsopties op de telefoon, die ik eerder nog nooit gezien heb (bijvoorbeeld een klop code), maar die heb ik verder niet echt gebruikt.

Minpunten:
- Er zit een redelijk grote notch aan de voorkant die best wel in de weg zit als je een filmpje wil kijken oid.
- Als je de telefoon zonder hoesje gebruikt, zit de achterkant in no-time onder de vlekken.
- Vingerafdruk scanner zit aan de achterkant. Ik heb hem liever aan de voorkant, omdat ik dan makkelijker de sensor kan vinden.
- Air motion zie ik als een nutteloze toevoeging. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het werkte niet lekker, en ik zie de toegevoegde waarde verder ook niet echt als het wel goed zou werken.

Pluspunten

• kleuren
  • accu
  • camera

Minpunten

• notch
  • LG schil
  • air motion

MelissaSchut 12-09-2019

Fijne smartphone

Verrast. De telefoon is goedkoper dan de highend telefoons maar doet zeker niet onder aan de echte toppers want deze telefoon biedt enorm viel - voor deze prijs.

Ik kom van een ander android systeem dus zoveel verschil zit er niet in. Ik moest niet wennen aan de software en het overzetten van al mijn instellingen en apps was zo gedaan. LG heeft wel een paar aanpassingen gedaan op het android schilletje, maar daar wen ik wel aan.

Het design van deze LG is glad. Persoonlijk vindt ik het mooi maar dat is natuurlijk smaak. Ik heb er wel een simpel hoesje omheen moeten doen want anders glijd de telefoon zo uit je handen. Jammer genoeg zie je dan erg weinig terug van het mooie en strakke design.

Op de achterkant zit een vingerafdrukscanner. Ik moest er even aan wennen omdat mijn vorige telefoon deze aan de voorkant had zitten. Eigenlijk geen probleem en hij werkt hartstikke prima. Tot op heden heb ik daar geen problemen mee gehad. Verder zie je 3 camera's en een flitsers achterop zitten met. De hoofdcamera is 12MP, de groothoekcamera 13MP en tot slot een 12MP camera met 2x optische zoom. Deze 3 camera's zorgen voor prachtige foto's: iets wat ik niet had op mijn vorige toestel. De foto's zijn scherp en helder. Ook zit er een AI ondersteuning bij die je kan helpen ontdekken wat je fotografeert, handig i.c.m. Google's Lens. De AI past ook filters toe welke je foto's nog beter tot zijn recht brengt.

Voorop de telefoon zit een 8MP camera die wordt bijgestaan door een aantal sensoren. De sensoren helpen o.a. de biometrische ontgrendeling en 3D handherkenning. Dit laatste biedt nog meer functionaliteiten zoals Air Motion. Zelf niet echt mee gespeeld.

Naast de vingerafdrukscanner heb je ook de gezichtsherkenning en zelfs een biometrische ontgrendeling door je hand voor de camera te houden. Klinkt allemaal hartstikke leuk maar dat gebruik ik niet. Je hand voor de telefoon houden klinkt niet praktisch en dat is het ook niet. De gezichtsherkenning werkt ook prima, maar ook die gebruik ik niet. De vingerafdrukscanner is eigenlijk zo goed dat de rest niet nodig is.

Je hebt een aantal knoppen aan de zijkanten van de telefoon voor het aan/uit-zetten van de telefoon en het bedienen van het geluid. Ook heb je een aparte knop voor de Google assistent. Dit laatste gebruik ik nog wel eens, is leuk maar geen noodzaak. Ik had liever een switch gehad om snel naar een stil profiel te schakelen.

De 6GB geheugen maakt de telefoon snel en dat maakt de telefoon natuurlijk direct leuker. 128GB is voor mij voldoende, je hebt tenslotte zoveel cloud oplossingen om eventuele geheugenproblemen te ondervangen. Op de CPU heb ik ook niets aan te merken, de telefoon is snel.

Pluspunten

• Goede camera
  • Snel
  • Leuke features

Shaaydeey 10-09-2019

Heel tevreden

Als altijd maar hetzelfde merkpersoon was ik blij verrast door dit product. Iets negatiefs kan ik er niet echt aan vinden. Het standaard vervelende wat ik bij iedere telefoon vind.

Wat mij betreft mag soms de camera toch wel wat beter. Vooral in wat slechter licht laat de camera snel afweten terwijl genoeg toestellen zelfs dan nog goed zijn.

Pluspunten

• Geluid
  • Batterij

Minpunten

• Camera

Rienn80 09-09-2019

Mooie telefoon met premium uitstraling en top specs!

LG heeft een nieuwe smartphone gelanceerd, de G8s. Dit toestel is als je het uit de doos haalt een ware lust voor het oog. De telefoon oogt zeer premium en ook de achterkant is van glas (voor zover je dat persoonlijk mooi vind). Het glas trekt wel je vingers aan door middel van je vingerafdrukken op het toestel, persoonlijk vind ik dat geen probleem en dit probleem is daarbij ook makkelijk te verhelpen met een bijgeleverd hoesje (ook een pluspunt dat deze erbij zit). De telefoon heeft een mooi groot scherm, wat goed helder kan en ook een goede resolutie en kleurweergave heeft. Minpuntje is de grote notch in het scherm, iets wat met de huidige technieken ook kleiner had gekund.

De telefoon heeft een snelle processor die in combinatie met 6GB aan werkgeheugen en 128 GB aan opslaggeheugen erg goed is.
Ook de camera's zijn perfect. Op de achterkant zijn 3 camera's aanwezig, welke uitstekende foto's maken. Ook de selfiecam maakt geweldige foto's!

Tevens ondersteund de telefoon draadloos opladen, wat ik persoonlijk erg handig vind. Het opladen van de telefoon gaat dan wel wat langzamer, echter kun je met een volle acculading zeker een dag doen!

Deze telefoon is gezien zijn specificaties, goed scherm en ook goede accuduur een aanrader als telefoon in een goed prijssegment. Ookal heeft de telefoon een grote notch (die in mijn ogen nogal stoort) is de telefoon verder zeer goed.

Pluspunten

• Camera
  • Opslag
  • Werkgeheugen
  • Accuduur
  • Draadloos laden

Minpunten

• Grote notch
  • Vingerafdrukken goed zichtbaar achterkant

Stefan1994 09-09-2019

Goede telefoon

Na deze telefoon een aantal weken in mijn bezit te hebben kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben! een mooie grote telefoon die goed in de hand ligt, mooie camera erop en een prachtig design!
enige minpunt dat ik op kan merken aan de telefoon is dat de achterkant van glas is, welke dus snel kapot zal gaan.

Pluspunten

• Accu
  • Camera

Minpunten

• Achterkant, glas

Rtje080 09-09-2019

LG Top!!!

De telefoon is super goed. Goeie camera en beveilig. Het scherm is wel een beetje groot maar daar wen je wel aan. Er zitten hele leuken snufjes bij bijvoorbeeld dat je je telefoon op afstand kunt bedienen. En nog veel meer. De resolutie van het scherm is heel scherp.

Pluspunten

• Camera
  • Beveilig

Minpunten

• Grote

rmar 08-09-2019

Scherp beeld

Nu een paar weken deze LG aan het testen via de reviewclub.
Een leuke, handige telefoon met speciale snufjes.
Ik heb nog nooit een LG-telefoon in mijn bezit gehad en het is een aangename kennismaking.
De telefoon ligt lekker in de hand, is licht en dun.
Aanzetten van de telefoon verloopt makkelijk en snel. Er zijn diverse mogelijkheden om de telefoon te ontgrendelen. Via gezichtsherkenning of via vingerafdruk. Beide werken soepel. Vooral de vingerafdruksensor is ideaal aangezien deze aan de achterkant bevindt en daardoor makkelijk bereikbaar is.
De LG heeft een prachtig en helder geluid. Er is een mogelijkheid om 3D surround aan te zetten, wat het beluisteren naar muziek en bekijken van films aangenaam maakt.
Via de mogelijkheid tot uitbreiding met een SD kaart kun je een legio aan films en muziek met je meenemen.
De camera is ook een pluspunt van deze LG. 3 camera’s achter en 1 camera voor. Allemaal werken ze prima en zorgen voor helder en scherp beeld. Foto’s maken is kinderspel en zorgt voor mooie herinneringen

Pluspunten

• batterij
  • gebruiksgemak
  • camera
  • opslagruimte
  • ontgrendelingsmogelijkheden

pasiee 08-09-2019

LG G8S ThinQ 128 GB

Het heeft een mooie glanzende achterkant met 3 cameras.
Het eerste wat me opviel is dat de telefoon heel licht aanvoelt, maar goed in de hand. . In de doos zit ook nog een doorzichtige hoesje en een schoonmaakdoekje (beetje vergelijkbaar met brillendoekjes) voor je scherm. Superhandig, ik had dat zelf nog niet gezien bij andere smartphones! . Je hebt ook de keus om je schermweergave aan te passen naar breed of een meer beperkte weergave. Hij maakt hij mooie foto's, je hebt met de drie camera's verschillende opties. Je kunt ook de zo ge hete studio foto's maken. Zelf vind ik deze optie wat minder, maar het is zeker leuk om mee te experimenteren. De batterij duur vind ik wel wat minder. Hij gaat naar mijn mening namelijk heel snel leeg, ook als je hem niet gebruikt

• Camera

Minpunten

• Batterij duur

VdvRich 06-09-2019

Fijne telefoon

Het design van de telefoon is mooi en voelt stevig aan. De telefoon ligt makkelijk in je hand en doordat die niet te groot is kan ik de telefoon prima met 1 hand bedienen. Een mooi helder beeldscherm waarin de kleuren prachtig uitkomen.
De kwaliteit van de telefoon is goed. De batterij gaat zelfs met veel gebruik makkelijk de hele dag mee. Ook reageert de telefoon snel op al je verzoeken.
De telefoon is makkelijk in gebruik. Er staan al veel apps automatisch op de telefoon. Dat is naar mijn idee overbodig en je kunt de apps niet verwijderen. Voor mij is dat wel een groot nadeel.
De telefoon heeft verschillende camera's maar ook veel verschillende opties. Je kunt dan ook prachtige foto's maken. Er gaat wel veel tijd zitten om dit allemaal te ontdekken want er zit geen handleiding bij waarop staat hoe je alles het beste in kunt zetten.
Je hebt verschillende manier om je telefoon te ontgrendelen. De gezichtsherkenning en de vingerafdruksensor werken goed (de vingerafdruksensor zit ook op een handige plek achterop de telefoon). De handaderherkenning werkt helaas niet.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Je kunt er mooie foto's mee maken

Minpunten

• Handaderherkenning werkt niet

Roadzombie 05-09-2019

Goed alround smartphone

Deze smartphone heeft eindelijk alle opties om snel je telefoon te ontgrendelen. Gerichts herkenning vinger scanner en knok code. De locatie van de vinger scanner is naar mijn idee ideaal. Voor dat ik op mijn scherm kijk heb ik hem al ontgrendeld. Mocht het om wat voor rede niet lukken om dat telefoon ontgrendeld voor mij te houden. Dan pakt zonder probleem de gerichts herkenning de boel op. Heb je nu echt zo veel pech dat om wat voor reden dit ook mislukt. kan je gewoon nog even aan kloppen. Zo ver is het bij mij nog niet gekomen.

Het scherm van de telefoon is goed helder en scherp. Wat de scherm beleving nog beter maakt bij het film kijken is de stereo geluid. Dit met een goed scherm zorgt voor een fijne film beleving.

Is er dan helemaal niets mis met deze telefoon? Op technis gebeid vrij wijnig zou ik zeggen. De behuizing mag van mij wel van wat stevigers zijn dan glas, maar wie doet dat nog tegenwoordig. Het min punt zit hem bij mij in de bloatware. Facebook instagram zijn systeem apps??? En kunnen niet verwijderd worden. Om dat Facebook mij data steel zonder een acount te hebben is niet wenselijk.

Pluspunten

• ontgrendel opties
  • accu
  • stereo geluid

Minpunten

• Facebook app
  • Achte kant van glas

Chielio 05-09-2019

Top telefoon!

De LG G8s Thinq is een veelzijdige telefoon. Films, foto's en geluid speelt hij gemakkelijk, snel en met hoge kwaliteit af. Het is een genot om deze telefoon te mogen testen. Wat ik daarbij ook geweldig vind is dat deze telefoon zich aanpast aan het gebruik van de gebruiker. Dit gebeurt met apps en batterijgebruik. Wat ik erg praktisch vind is de functie 'face unlock'. Je hoeft geen code of vingerafdruk meer toe te passen om je telefoon te gebruiken. Dit maakt deze telefoon erg gebruiksvriendelijk. Wel moest ik wennen aan de grote van de telefoon. Echter wanneer je foto's maakt en terugkijkt is de grote van de telefoon geen probleem. De kwaliteit van de foto's, films en geluid is zo goed dat dat geen probleem meer is.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Camera functies en kwaliteit vd foto's.
  • Geluid

Minpunten

• Telefoon is groot

Frenk 05-09-2019

Prachtig toestel met Super prestaties

Deze prachtige LG Flagship komt bijna helemaal compleet uit de verpakking, bij het uitpakken was ik verbaast dat LG een siliconen case bij de telefoon leverde! Hierdoor kan het toestel vrijwel direct in gebruik worden genomen zonder dat je angstig hoeft te zijn om hem te beschadigen. Het instellen van het toestel was zo gebeurt, bijna al mijn gegevens waren al overgezet toen in was ingelogd met google en het enige wat ik verder nog moest doen was het overzetten van de SD en sim kaart. Al mijn foto’s en gegevens waren netjes geordend zoals ik het ook had op mijn vorige toestel en dit maakte de overstap echt super gemakkelijk! De pluspunten die verder nog echt wel uitgelicht moeten worden is de uitzonderlijk goede accu prestaties in combinatie met de grafische prestaties die zo goed gebalanceerd zijn dat het toestel bijna 2 dagen mee gaat en de 3 camera’s op de achterkant die prachtige foto’s maken in alle licht omstandigheden. Ook de gezichtsherkenning werkt uitzonderlijk goed en zorgt ervoor dat het toestel in een fractie van een seconde ontgrendeld is!

Pluspunten

• Camera's
  • Accu
  • Super snel
  • makkelijke installatie
  • Hoesje inbegrepen

Minpunten

• vingerafdruk gevoelig
  • airmotion werkt niet super goed

Gremsems 05-09-2019

Veel telefoon voor een prima prijs!

De LG G8s Thinq is echt een leuke telefoon die laat zien dat je geen dikke portemonnee hoeft te hebben om veel veel telefoon te krijgen.
Een groot HD scherm, de snelste processor op de huidige markt en goede camera's tezamen met een batterij die moeiteloos het einde van de dag haalt.
LG heeft de pech dat op Samsung nogsteeds de onbetwiste nr1 is ondanks dat ze niet bepaald vernieuwend zijn de laatste jaren en dat Huawei in opkomst is en juist wel vernieuwend is.
LG probeert ook vernieuwd te zijn en heeft de laatste jaren de plank misgeslagen. Naar mijn mening zijn ze deze keer geslaagd. Een zeer degelijk, of eigenlijk gewoon goeie telefoon. Heel veel telefoon voor je geld en een aanrader voor iemand die een high end telefoon wil hebben voor een vooral nu zeer aangename prijs.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera's
  • Software
  • Batterij

Minpunten

• Camera in het donker kan beter
  • Volume knoppen aan de verkeerde kant.

Robbedoesje123 04-09-2019

Mooi toestel voor deze prijs

Dit toestel heeft naar mijn mening een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Het design van de mobiel is erg fraai. Dankzij het 6'1 inch o-led scherm zien de kleuren er echt top uit, daarnaast is er boven in het scherm een notch waardoor hij bijna helemaal volledig scherm is. Het enigste minpunt aan het design is de plaatsing van de vergrendelknop. Deze zit net iets te hoog eigenlijk.

De fingerprint werkt echt heel goed, nog geen enkele keer gehad dat hij weigert. De AirMotions zijn een ander geval. Deze werken nog niet goed genoeg om ze dagelijks te gebruiken. Wellicht ligt het aan de manier waarop ik het probeer maar vaak is het toch wel lastig om een goede gesture te maken.

Het geluid van de mobiel klinkt goed, er zitten twee speakers op de mobiel. Één boven in de notch en de ander onder op de mobiel. De mobiel heeft drie camera's op de achterkant en één op de voorkant. Je kunt makkelijk wisselen tussen alle verschillende camera's.

Verder zitten er niet zo veel vervelende apps op de mobiel geïnstalleerd die je er niet af kunt halen. Dit vindt ik altijd zo tegenvallen bij Samsung toestellen.

Bij de mobiel worden oortjes, een oplader en een hoesje geleverd. Dit was mijn eerste mobiel waarbij ook een hoesje werd geleverd. Het hoesje is doorzichtig en gemaakt van siliconen (buigbaar).

Pluspunten

• Fraai Design
  • Geluid
  • Fingerprint

Minpunten

• Vergrendelknop

ThBach 04-09-2019

Een erg goede telefoon!

De LG g8s is een goede telefoon met een prachtig assortiment functies. Echter heeft de telefoon te maken met een tweestrijd tussen functionaliteit en gimmick. Sommige nieuwe functies zijn zeer goed terwijl andere beter achterwege gelaten konden worden.

Allereerst
Het Design & I/O

Het eerste wat mij opviel bij het uitpakken is het elegante design van het apparaat. Het oogt allereerst zeer High-end door de materiaal combinatie van glas en aluminium. Tevens vallen gelijk de 3 lenzen aan de achterkant op die deze " High-end" uitstraling enigszins onderstrepen.

Aan de zijkanten vinden wij de gebruikelijke I/O: een usb C aansluiting voor zowel dataoverdracht als ook opladen teven is er een koptelefoon 3,5mm jack uitgang, wat niet meer vanzelfsprekend is tegenwoordig, maar waar ik erg blij mee ben.
Aan de rechterzijde heeft men een knop zitten voor het vergrendelen van het scherm. Hiernaast zit een poort voor zowel de simkaart als ook de micro sd kaart. Persoonlijk vind ik het een mooie oplossing dat deze in een sleuf verwerkt zijn in plaats van meerdere.

Aan de linkerzijde heeft men de twee volume knoppen, die tevens ook andere functies kunnen hebben, waaronder zoom voor de camera of een snelkoppeling.
Hieronder bevind zich een knop die uitsluitend voor Google is, wat ik zeer vreemd vind. Bij het indrukken hiervan wordt direct de 'Google-assistent' functie gestart. Leuk voor mensen die hier gebruik van maken, maar minder leuk voor de mensen die hier geen behoefte aan hebben. Men kan de knop helaas ook geen andere functie toewijzen wat ervoor zorgt dat men eigenlijk een overbodige knop aan de zijkant heeft van de telefoon. Hier zou in de toekomst nog een update voor kunnen komen, indien dit wordt opgepakt bij LG.

Kwaliteit

Over de kwaliteit heb ik tot op heden niets aan te merken. De telefoon voelt stevig aan, heeft weinig flex in de behuizing en voldoet eigenlijk volkomen aan de verwachting. Natuurlijk krijgt men met de combinatie van glas en aluminium gauw wat vlekken en vingerafdrukken er op, maar niets wat een doekje niet kan oplossen!

Gebruiksgemak en/of gimmick

Deze telefoon beschikt over heel wat toeters en bellen, waarvan sommigen beter zijn dan anderen. Wat dit toestel speciaal maakt zijn onder anderen: De biometrische ontgrendelingsmogelijkheden, hand-aderherkenning, Air Motion en nog een aantal; camera functie die ik behandel onder het kopje camera.

Allereerst leek mij deze telefoon erg interessant om te testen doordat ik vaak in de auto zit en net als alle andere sterfelijken gebonden ben aan onze wetten, waardoor een telefoon bedienen en autorijden een no-go is. De Air-Motion functie zou het mogelijk moeten maken om via handgebaren de telefoon te bedienen. Het idee is fantastisch, de uitwerking helaas nog slecht. De telefoon herkent bijna nooit je hand en de handgebaren zelf zijn niet zeer "Handig", zo vond ik mijzelf vaak langer prutsen met mijn handgebaren dan het normaliter zou duren om de telefoon te bedienen.. met de hand.

Wat ik hier opmerkte geldt ook voor de Hand-aderherkenning. Door middel van een infrarood opname van je hand kan de telefoon zich ontgrendelen doordat hij het patroon van je aderen herkent. Deze functie werkt soms wel en soms niet... Tevens vind ik het een overbodige functie aangezien je graag je telefoon zo simpel mogelijk wil ontgrendelen. Met een schermpatroon ben je zowel veilig als ook snel klaar, tevens kan dit met een hand. De handscanner is dus voor mijn gevoel geen overtuigende toevoeging aangezien het totaal tegen het gebruiksgemak in gaat.

De biometrische ontgrendeling is wel iets waar ik zeer over te spreken ben. In het begin had ik niet verwacht dat dit zou werken aangezien ik vaak een bril draag, maar in tegendeel. Wanneer ik de telefoon ook maar naar mij toe draai ontgrendeld die zich automatisch bij het zien van mijn gelaat en trekt zich hierbij weinig aan van de bril of mijn haar. Zoals ik eerder vermelde bij de hand-aderherkenning gaat het bij het ontgrendelen er om dat het een overtuigende toevoeging is op wat we reeds hebben, dit is hier zeker het geval. Je kijkt er naar, bam ontgrendeld.

De camera en haar toevoegingen

Om gelijk maar in het thema 'Gimmick of niet' te blijven gaan we door naar de camera(s). Hier heeft LG gepoogd om de systeemcameras overbodig te maken, en tevens een schot genomen op de DSLR-camer's. Zo heeft de telefoon aan de achterkant een reguliere lens, telelens en groothoek lens. De combinatie van de verschillende lensen maakt het tevens mogelijk om een brandpunt in te stellen voor de foto's. Ik ben zeer te spreken over de drie lenzen die het mogelijk maken om goede foto's te nemen in verschillende situaties.
Tevens zijn er een aantal software matige functies waaronder: Studio, portret, Automatisch, AI-Cam en handmatig. Studio maakt het mogelijk om een focus te leggen op een persoon en die uit te snijden van de context. Dit maakt het mogelijk om die persoon vervolgend in een andere context te plaatsen. De optie is leuk bedacht, echter enorm basic. De persoon wordt niet erg netjes uitgesneden waardoor ik geen duidelijke toepassing zie voor deze functie. De stand portret legt focus op een bepaald brandpunt. Vervolgens kan men de context waziger maken of scherper wat voor een diepte moet zorgen in de foto. Deze functie werkt verbazend goed. Dan komen we bij de stand Automatisch en AI-CAM.. Tussen deze twee standen heb ik zelf de verschillen niet gevonden. Tevens suggereren beide namen dat de telefoon dus zelf de instelling kiest.. Een van de twee standen mag naar mijn mening weg, maar waarschijnlijk vond men bij LG de AI-CAM stand gewoon erg tof klinken (ook al is dit gewoon een automatische stand... net als de automatische stand).

Tot slot is er de handmatige stand die poogt om een DSLR te zijn. Hierin kan men net als bij een DSLR god en de wereld instellen, maar in tegenstelling tot een DSLR werkt dit gewoon niet prettig, doordat een DSLR een zeer doordacht type camera is van layout tot specificaties. Om al deze functies maar op een telefoonscherm te kwakken werkt gewoon niet zoals men zou hopen.
Tot slot heeft men de 13 megapixel front camera waar ik niet op heb aan te merken. De camera werkt goed voor videobellen en de spontane selfie.
Al met al is de telefoon in staat om goede foto's te maken, ik ben er zeer over te spreken. Sommige functies zijn een beetje overbodig en anderen erg goed.

Beeld & Geluid

Ik beken dat ik vaak mijn telefoon gebruik om wat te kijken. Nu moet ik zeggen dat ik dat echt graag doe op dit toestel. Dit komt doordat het oled-scherm de kleuren zeer goed weer kan geven op het 6,2 inch scherm. De kijkervaring op dit toestel wordt onderstreept door de (relatief) goede audio! Zo beschikt dit toestel over een stereo weergave met de bijbehorende DTS:X 3surround software. Voordat ik de telefoon testte was ik over de audio een beetje sceptisch aangezien telefoonspeakers nog nooit geweldig geluid produceerden. Na een aantal weken moet ik echter zeggen dat ik hier fout zat en dat deze speakers helemaal zo slecht nog niet zijn! De stereo weergave is verbazend goed voor een telefoon en ook de kwaliteit hiervan is om over naar huis te schrijven.

Oordeel en verwachtingen

De LG Thinq G8s is een zeer nette telefoon waarmee ik ook na de reviewperiode verder zou kunnen/willen gaan.
Kort gezegd is het een zeer elegante telefoon die zeer makkelijk in gebruik is. Tevens zit dit model bom vol nieuwe functies, waarvan een groot deel zeer goed is ontworpen en een aantal erg leuk bedacht zijn maar waarschijnlijk nog enige verfijning nodig hebben.
Al met al een zeer leuk ding!

Ik koos deze telefoon omdat hij mij qua specificaties en vormgeving aanpreekt. Tevens komt deze telefoon met allerlei nieuwe functies die ik graag wilde testen en waarbij ik al aan het begin verwachtte dat niet elke functie even geweldig zou zijn. Maar dat hoeft ook niet. Al met al moet ik zeggen dat de telefoon mij verbazend goed bevalt en ik zeer te spreken ben over de camera(s), het beeldscherm en het geluid. De dingen die ik minder vond zijn voornamelijk software matig waaronder het gebrek om de " Google' -knop geen andere functie toe te kunnen wijzen. Persoonlijk begrijp ik niet waarom elke andere knop een tweede functie kan hebben maar deze knop allen ' Google' kan zijn of uit. Enfin, dit zou allemaal met een update opgelost kunnen worden. Al met al een top telefoon!

Pluspunten

• camera's
  • Scherm
  • 3.5mm jack + goede DAC
  • Bouwkwaliteit
  • Batterijduur

Minpunten

• Air motion werkt slecht
  • Fysieke 'Google' knop
  • handpalm ontgrendeling matig

Sharon 02-09-2019

Prima telefoon voor een goede prijs

Ik ben de LG G8S ThinQ 128 GB Zwart nu 3 weken aan het tetsten.
In de doos werden een siliconen hoesje, oordopjes en een snellader geleverd. Hierdoor kun je je telefoon direct beschermen en gebruiken.

De telefoon is heel makkelijk in de omgang. Geen moeilijkheden, vooral wanneer je een android telefoon gewend bent. Het scherm is heel goed leesbaar, ook in de zon.
Wel is de telefoon wat breder dan de gemiddelde telefoons, dit is even wennen.
Een grote pluspunt aan deze telefoon is de vingerafdruk scanner. Deze zit op de achterkant, precies op de goede plek. Waardoor hij snel ontgrendeld.

Wat ik niet begrijp aan deze telefoon is de Air motion functie.
Het is totaal niet makkelijk en het ziet er ook heel apart uit.
Wanneer je op je telefoon zit, kom deze functie soms ineens in beeld en gaat hij bijvoorbeeld muziek afspelen. Ik vind deze functie erg onhandig.

Al met al een prima telefoon voor een redelijk normale prijs.

Pluspunten

• beeldscherm
  • vingerafdruk scanner
  • Snel

Minpunten

• Air Motion
  • Notch

jellewclaw 02-09-2019

Prima toestel voor deze prijs

Ik heb dit mooie toestel nu 4 weken in gebruik. In deze periode heb ik een aantal goede en wat minder goede punten opgemerkt. Allereerst De glazen behuizing aan de achterzijde glanst heel erg waardoor het ook erg vingerafdrukgevoelig en glad is. Aan de linker zijkant vind je de volumeknoppen en Google Assistent-knop. Rechts zitten de powerknop en de simkaartsleuf. Het eerste wat me opviel bij het instellen van de telefoon was de veel te hoge plek van de powerknop. Als je de G8s met één hand bedient en hem wil aanzetten, zul je moeten oppassen dat hij niet uit je hand valt. Gelukkig beschikt deze nog telefoon nog wel over een 3.5mm jack waarvan inmiddels vele fabrikanten al afscheid van hebben genomen.
In de doos zit een handleiding, een usb-c-kabel, een stroomadapter, een simkaarttool en een setje oordopjes. Verder zijn er een transparante case en een doekje te vinden. Beide zijn geen overbodige luxe aangezien de glazen behuizing kwetsbaarder is dan een metalen of plastic behuizing en veel vingerafdrukken opneemt.
Het AMOLED-scherm is erg prettig om naar te kijken en geeft heldere en natuurheidsgetrouwe kleuren weer. De automatische helderheid van het scherm doet ook zijn werk zeer goed wat ervoor zorgt dat het scherm ook in fel zonlicht ook goed afleesbaar is. Dat geldt ook voor de kijkhoeken. De notch is wel minpunt, ondanks deze ook te vinden is bij de nieuwe modellen van Apple. Er kunnen bijvoorbeeld minder melding-icoontjes naast elkaar staan en die kleine ruimte voor meldingen is ook nog eens deels bezet door de klok. De G8s heeft een 3.550 mAh-batterij en de praktijk kun je gemakkelijk een volle dag behalen zonder tussendoor te hoeven opladen. Als je het toestel even niet gebruikt, kun je ervan uitgaan dat de G8s heel zuinig omgaat met de beschikbare batterijcapaciteit.
Hiervoor heb ik een Samsung Galaxy S8+ gehad ik ik ben meer tevreden over dit toestel.
Kortom een prima toestel voor deze prijs.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Zeer mooie camera
  • Goede batterij

Minpunten

• Power knop
  • Notch

Sander van der ploeg 02-09-2019

Mooi toestel werkt prettig

Ik heb dit toestel nu ongeveer 4 weken, en heb hem intensief in gebruik voor werk en prive.

Wat opvalt is het mooie 6,2 inch oled scherm wat de kleuren erg mooi weergeeft.
Ook de camera aan de achterkant werkt met zijn 3 lenzen erg goed. Soms in een vepaalde stand merk je dat het even duurt voordat hij scherpsteld, maar in de automatische stand gaat het erg snel. De camera aan de voorkant valt mij wel enigszins wat tegen. Bij iets minder licht merk je dat de foto wat korrelig aandoet of niet scherp is.
Het werkgeheugen van 6gb en de opslag van 128gb, die nog uitbreidbaar is ook, is beide meer dan voldoende om alle apps te laten draaien zonder problemen.
Er zitten een paar gadgets op zoals airmotion en een aparte google assist knop aan de zijkant. Beide werken goed. Airmotion is best grappig al zijn de mogelijkheden er nog wat beperkt in, en uiteindelijk werkt alles via de telefoon zelf net zo snel of sneller zelfs. Maar het werkt wel. De google assist knop is soms een uitkomst, en soms druk je hem ongewild in bij het vasthouden van het toestel. Of hij echt nodig is vraag ik mij af.
Gezichtsherkenning werkt heel snel, zelfs met een zonnebril op. Handpalmherkenning doet het vaker niet dan wel, en heb ik daarom al snel uitgezet.
Het stereogeluid is goed en overstemd niet op maximaal volume.
Al met al is het een erg mooi toestel wat prettig is in gebruik, met hier en daar wat minpuntjes. Deze zullen voor de een meer storend zijn dan voor de ander denk ik. Wat overigens ook wel erg netjes is, is dat het toestel word geleverd met een transparant siliconen hoesje, lader, poetsdoekje, en oortjes voor in de 3,5mm jack. Je kan dus zonder gedoe gelijk je toestel beschermd in gebruik nemen.

Pluspunten

• Het 6,2 inch oled scherm
  • De 3,5mm jack

Minpunten

• Handpalmherkenning
  • De google assist knop

Rilana213 01-09-2019

Groot scherm, veel mogelijkheden en mooi beeld

Ik heb deze gsm nu een paar weken in bezit en ik moet zeggen wat ben ik blij met dit toestel.
Bij het uitpakken van het doosje was ik aangenaam verrast door het mooie design. Hij ziet er erg mooi uit en straalt elegantie uit. Het formaat is wel wat groter dan dat ik daarvoor had en past daardoor niet in je broekzak. De gsm heeft een heel erg mooi beeld waarbij je alles scherp mee ziet, hele heldere kleuren, dit viel mij al op bij het opstarten van de telefoon. Als digibeet werd ik gelijk goed door het menu geholpen bij het opstarten. Ik moet zeggen het instaleren was dan ook een fluitje van een cent, daar was ik wel blij mee want ik ben altijd bang dat dat fout gaat.
Er zitten wel heel veel functies op die ik niet allemaal dagelijks gebruik maar deze gsm is echt met de tijd meegegaan en voldoet in vele functie.
Je kan je gsm op verschillende manieren vergrendelen en ontgrendelen, fijn dat er zoveel keuzes zijn. Ik vind de 3D gezichtsherkenning apart, maar wat mooi bedacht. De biometrische ontgrendeling dacht ik dat met mijn bril en lenzen niet goed zou werken maar niets is minder waar, werkt heel erg goed.
Foto’s maken gaat met deze telefoon fantastisch. Op de achterkant bevinden zich 3 camera’s, een hoofdlens van 12 megapixel, een groothoek lens van 13 megapixel en een telelens van 12 megapixel. Het is wel even wennen om hier mee te werken, maar je kan je gewone camera thuis laten als je op vakantie gaat, hier kan je schitterende foto’s mee maken. Scheelt weer materiaal om mee te zeulen op je vakantie.
Het geluid vind ik ook erg prettig en mooi klinken. Je kan makkelijk het volume aanpassen door de knoppen aan de zijkant, de oordopjes die erbij geleverd zijn voldoen zeker, maar ik heb zelf mijn eigen oordoppen die ik gebruik die het geluid nog mooier maken.
Ik ben heel erg blij met deze gsm, LG voldoet zeker aan mijn verwachtingen, eigenlijk heeft hij deze zeker overtroffen. Het is een telefoon waar ik met veel plezier gebruik van maak!

Pluspunten

• camerakwaliteit zeer goed
  • verschillende camera's
  • lange accuduur

Minpunten

• glazen achterzijde kwetsbaar