Sony Xperia XZ1 64 GB / moonlit blue

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 141 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ1 64 GB / moonlit blue op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Patrick 03-10-2017

Top telefoon!

Fijne telefoon, maakt erg mooie foto's en werkt vlekkeloos zonder vastlopen of andere irritaties.
Voelt ook degelijk aan.

Pluspunten

• Snel
  • Degelijk

Minpunten

• Vingerafdruk sensor

Ron 03-10-2017

Groot scherm

Geweldig toestel! Brute camera en zeer fijn in gebruik. Al jaren een Sony maar dit is toch het neusje van de zalm! Greetzzzz Ron

Pluspunten

• Camera
  • Beeldscherm

Sony 03-10-2017

Sony xperia xz1

Heel tevreden over de telefoon. Hij is supersnel, opend alles meteen zonder vertraging. Goeie camera, dat 3d is moeilijk maar wel heel leuk. Mooi afgewerkt. Mooi en hard geluid uit de speakers. De Sony is zeker een aanrader.

Pluspunten

• Snelheid
  • Camera
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Waterdicht
  • Super slowmotion

Minpunten

• Geen oled scherm

Redjelle 03-10-2017

Beste telefoon ooit

Mooi scherp beeldscherm. Doet wat hij moet doen. Ik ben zelf overgestapt van de xperia z3 naar deze xz1 beste keuze ooit

Pluspunten

• Camera
  • Beeldscherm
  • Batterij

Minpunten

• Is er niet

Coen 03-10-2017

Krachtig power monster.

Veel mensen vinden een design zonder randen om het scherm mooier. Het is mooi maar niet handig. Daarom heb ik gekozen voor de XZ1. Een beest van een telefoon die er strak uit ziet. De blauwe kleur lijkt meer op donker grijs met een blauwe gloed en ziet erg premium uit. Het toestel is gemaakt uit een stuk en de randen zijn mooi afgerond.

Pluspunten

• Super Scherm
  • Premium bouwkwaliteit
  • Goeie preorder bonus.
  • Sony geluidskwaliteit

Mike 03-10-2017

Sony xperia xz1, vernieuwend, full hd

Ben zeer tevreden, ligt lekker in de hand, het toestel is zeer snel , ook heeft de xperia weer vernieuwde functies, zoals slowmotion filmen, echt super leuk. accuduur is ook prima met hulp van staminamode, ik vind 'm persoonlijk beter dan de Samsung s8, ik raad 'm zeker aan

Pluspunten

• Accu met staminamode
  • Slowmotion filmen
  • Full hd

Minpunten

• Nog niet gevonden

Carol 03-10-2017

Mooi duidelijk groot scherm met scherp beeld

Ik vind het een telefoon met mooie uitstraling, het beeld is mooi scherp en de foto's en video's zijn helemaal zoals ik van een Sony verwacht, gewoon super goed.
Fijn snel toestel.

Marieke 03-10-2017

Elegant vormgegeven toestel (pink)

Sony fan vanaf het eerste uur, en ook de XZ1 is prachtig. Ik heb de roze variant die een goudachtige gloed heeft, door de (metale) behuizing blijft het toestel koel. Verder ben ik erg gecharmeerd van de mogelijkheden zoals het maken van een 3d scan. Bovendien is het toestel snel en heeft een krachtige accu.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Elegant design
  • Goede accu
  • Mooi geluid

Minpunten

• Oplaadstekker is nog niet overal te verkrijgen

Michaël 03-10-2017

Erg mooi telefoon snel werkend

Na de Z5 die mij erg goed beviel en daarvoor diverse Samsungs de ZX1 aangeschaft.
De Z5 werd soms warm bij een grote processor belasting, maar daar heb ik bij de ZX1 nog niets van gemerkt.
Sony maakt erge mooie telefoons en je kreeg er nog de erg goede MDR 1000 hoofdtelefoon met noisecanceling bij ook.

Pluspunten

• 3d maker is een erg leuke functie
  • Slow motion geeft leuke mogelijkheden
  • Werkt erg vlot en vloeiend
  • 3,5mm audio aansluiting

Minpunten

• Accu kan nog groter

MCJ Schuller 03-10-2017

Supersonische high tech equipement Sony experia xz 1

@sony,

Ik geef geen 10 maar een 9,8. Ik wil Sony blijven stimuleren, blijven trickeren met wederom een drang naar perfectie om op deze manier door te gaan. Blijf niet stilstaan.

Be Sony and stay Sony.

En dat Sony met een nog verrassender vervolg mag komen. Met nog betere innovatie en blijf verbeteren, werken en streven naar een nagenoeg perfect product met de typische Sony touch.

Het lijkt niet mogelijk. Maar deze Sony Experia XZ1 is wederom close tot perfection. Het toestel ligt fantastisch in de hand, met een warme sound (erg fijne afstemming van geluid), de scherpte vh beeld, het gemak vh menu, kortom een 9,8 waardig.

Ik groet u,

Juul

Pluspunten

• Super Camera
  • High tech Geluid
  • Makkelijk en overzichtelijk menu
  • Fijn beeld

Minpunten

• Oplaadpunt. Twijfel hoe oplader in toestel moet.
  • Te klein oppervlak mbt vingerafdruk herkenning

Bacardi 02-10-2017

Super snelle telefoon en gaat ontzettend lang mee !

Ik gebruik de Sony Xperia XZ1 nu sinds 23 September en het bevalt me echt ontzettend goed ! Hij is ontzetten snel, heeft een hele goede camera en gaat bovendien nog lang mee ook !
Filmpjes kijken op youtube is een stuk prettiger zeker omdat het geluid vrij hard kan over de speakers van de telefoon.

Pluspunten

• Gaat lang mee na 1x opladen
  • Ontzettend snel!
  • goede speakers in de telefoon
  • ziet er strak uit

Sarah 02-10-2017

Smoot

Superblij met. Xz1. Snel, camera geweldig. En fijn in gebruik. Design veel beter dan mijn vorige Z5. Dit vanwege de stevigheid van het touchscreen en body

nick p 02-10-2017

lekker vlotte prettige telefoon

De telefoon is lekker vlot en snel gebruiksklaar. Hij unlocked erg snel maar de positie van de vinger scanner is even wennen. Verder is de kwaliteit van het scherm en de camera uitstekend.
Ik heb 1 minpuntje gemerkt. zodra het licht schemerig is of de hand op of boven de front camera zit. word het scherm donker of gaat flikkeren. Dit is storend maar kan uitgezet worden.

Pluspunten

• Soepele OS
  • Goed scherm
  • Lekker in de hand
  • Goede camera

Minpunten

• Flikkert wanneer het licht schemert

J.Lorenzo 02-10-2017

Mega Stylish!

Strak vormgegeven en gebouwd toestel.
Supersnel, fantastische diepe kleuren en een camera om de spiegelrelex voor thuis te laten!

Pluspunten

• Exclusief
  • SONY design
  • Camera
  • Bouwkwaliteit
  • Geen vingers op het scherm

Minpunten

• Wel vingerafdrukken op de achterkant
  • Afgeronde hoeken aan de zijkant mooi maar erg glad

GK 02-10-2017

Geweldig dezign

Ik heb did product gekozen omdat ik al sinds de walkman phone era sony toestellen heb gebruikt en ben altijd tevreden geweest met de toestellen.
Ik heb nu een aantal dagen de telefoon kunnen gebruiken en ben er tevreden over.
Enige minpuntjes die ik heb is de verkleine batterij vergeleken met mijn oudere mobiel (Z3) en de lokatie van de volume knop.
Het scherm is mooi en de camera is zoals bij meeste Sony toestellen geweldig.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Goede hardware
  • USB Type-C

Minpunten

• LLokatie van de volume knop is niet zo fijn
  • Kleinere batterij tegenover oudere toestellen
  • Geen blue light optie bij display

Tim b 02-10-2017

Zeer snel, prachtig geluid, helder scherm en goede accuduur

Ben al sinds jaar en dag een echte Sony fanboy en was op zoek naar een goede upgrade voor mijn Xperia X. Was bijna van mijn geloof afgevallen omdat ik de XZs en XZ premium niet echt als waardige opvolgers zag voor de X. Gelukkig werd er toen de XZ1 aangekondigd en ben nu erg blij dat op de release heb gewacht. Hieronder is te lezen waarom:

De vormgeving is zoals gewend van Sony niet veel veranderd de laatste jaren maar toch vind ik het er wederom erg strak en simplistisch eruit zien. Het toestel voelt erg solide aan door zijn metalen behuizing en ligt lekker in de hand. Het formaat vind ik prima, het is goed te bedienen met een hand(ik denk dat dit ook komt dor de grotere bezels wat ik dus absoluut niet negatief vind)

Het beeldscherm is ook groot genoeg, erg helder en ik vind het kleuren contrast een stuk levendiger dan bij de Xperia X. Het enige nadeel is dat er bij (grote) witte vlakken diagonale grijze lijnen zichtbaar zijn. Soms stoor ik me eraan maar vaak zie ik ze niet eens(misschien een kwestie van wennen)

Het geluid is zoals gewoonlijk weer perfect. Zowel de stereo speakers als de AUX uitgang geven een mooi geluid weer. Ook via bluetooth streaming heb ik niks te klagen. Zeker met de DSEE HX optie of de ClearAudio+ optie.

De camera heb ik helaas nog niet heel uitvoerig kunnen testen maar heb wel al een aantal verbeteringen kunnen zien. In automodus is het nu bijvoorbeeld mogelijk om meerdere resoluties te kiezen. Op de X was dit maar beperkt mogelijk. De kiekjes in automodus zien er verder prima uit. Manual modus moet ik nog testen maar op het eerste gezicht zijn handmatige aanpassingen weer mogelijk zoals ik gewend ben van Sony. De selfiecamera heeft een iets grotere hoek dan ik gewend ben en ik was aangenaam verrast door de ‘zwaaifunctie’ die als zelfontspanner functioneert en de autoflitsmodus.

De overal performance is uitstekend. Mede dankzij de 835 snapdragon, 4Gb RAM en Android 8 is het toestel heel erg rap. Ik heb het nog niet kunnen betrappen op haperingen of sloom gedrag. Verder is het OS tot nu toe zeer stabiel, nog geen enkele reboot gehad. Ook de fingerprint scanner op de zijkant reageert lekker snel en is stukken beter dan die op de X zat.

De batterij was voor mij nog een twijfel geval. In de Xperia X zat een 2620mAh batterij en daar kwam ik vaak de dag niet mee door dus ik was een beetje huiverig voor de 2700mAh batterij van de XZ1. Gelukkig gaat de batterij lang mee, het toestel gaat heel efficiënt met zijn energie om. Gister heb ik een Screen On Time behaald van 5 uur, dat was met de Xperia X nooit haalbaar(max 2,5h) Het is inmiddels half drie in de middag als ik deze review schrijf, normaal zat mijn Xperia X dan nog rond de 50%. De XZ1 daarentegen zit nu nog op 80%!

Zijn er dan geen nadelen? Jawel, de software van Sony is redelijk ‘clean’ maar bevat altijd wel een aantal bloatware apps die ik niet gebruik maar wel aanwezig zijn zoals bijvoorbeeld AGV virus scanner, Sony whatsnew en Amazon. Gelukkig zijn deze uit te schakelen via de xperia launcher of via een ADB shell command. Verder mis ik ook een aantal handigheden zoals dubble tap to sleep & dubble tap to wake. Ook het dimmen van het scherm gaat er hakkelig. Al met al zijn deze issues in toekomstige updates te verhelpen.

Al met al ben ik zeer te spreken over de XZ1. De X viel me een beetje tegen en ben erg blij dat de XZ1 zo goed bevalt! Zeker voor deze prijs(heb er €450,- voor betaald en krijg er nog een koptelefoon bij twv €300,-)

Pluspunten

• Zeer snel
  • Duidelijk & helder scherm
  • Goede accuduur(5h SOT)
  • Mooi & scherp/helder geluid
  • Goede camera

Minpunten

• Mis een aantal software functies
  • Bloatware

Jaimy 02-10-2017

Supertelefoon

Ik kan iedereen een sony toestel aanraden. Van de Xperia Z naar de Z3 naar de Z5 compact naar de XZ1 en alle toestellen hebben nog 0 kuren. Zelfs na 4-5 jaar blijven de toestellen nog goed werken. Waarom een nieuwe dan ? Omdat ik mee wil met de technologie van vandaag en ook daar gaat Sony in mee. De ultra slomo het hdr scherm en ga zo maar door ! Al met al een echte aanrader weer !

Pluspunten

• Scherm
  • Behuizing
  • Accuduur
  • Snelheid
  • Geluid

Reint 02-10-2017

Niet te groot en toch een top camera ??

Prachtig toestel, lekker snel en een top camera.

Hiervoor heb ik een Galaxy S8 Plus gehad, maar die vond ik te groot. Dit is een goed formaat en qua camera net zo goed. Met filmen (60fps) zelfs veel beter. Je kunt alle details in het filmpje terug ZIEN! Wel zit er een gelige gloed bij het maken van foto's binnenshuis.
Vinger afdruk scanner zit op de juiste plek, maar is niet heel snel. Camera toets zoals gewoonlijk een welkome extra knop bij Sony.
Ook draait het toestel direct uit het doosje op Android 8.0.
Toestel is lekker snel en accu gaat de hele dag mee (met intensief gebruik). Met USB-C laat die ook snel op.
Jammer dat er wel weer heel veel voorgeïnstalleerde appartement op zitten.

Ben echt heel blij met dit toestel.

Pluspunten

• Tijdens het filmen haarscherp beeld
  • Zeer goede accu

Minpunten

• Scherm niet heel helder

Saša 02-10-2017

Sony Xperia XZ1

De telefoon heb ik nu bijna een week lang in mijn bezit, en ik geniet er van!
Ik heb jaren lang een Sony in huis gehad dus ik weet wat Sony mij te bieden heeft.
De telefoon mag je zeker weten graag ontvangen met meerdere plus punten;

Scherm is fantastisch, full HD HDR, alles is crystal clear
Camera is, zoals gewend van Sony, uitstekend
Ook al heeft de XZ1 respectievelijk maar een 2700 mAh battery, hij brengt je wel gewoon door de dag heen
Lekker snel, soepel en doet wat je wilt
Front speakers, zoals gewoonlijk, uitstekend, vooral met Netflix en het bekijken van YouTube filmpjes
En nee, ik vind de bezels juist een safe zone om je telefoon normaal te kunnen vasthouden
Het design is lekker slank en de telefoon ligt goed in de hand
Geen minpunten om op te noemen, zeker een aanrader

stef van der pasch 02-10-2017

goede accuduur

ik heb nog nooit zo'n fijne telefoon gehad die ik heel de dag intensief kan gebruiken met een volle accu de camera is goed de telefoon werkt fantastisch en snel der zijn gewoon geen min punten ik heb er totaal geen spijt van dat ik deze telefoon heb gekozen mooi design ligt lekker in de hand van mijn betreft is het de beste telefoon van 2017 en 2018

Pluspunten

• accu
  • camera
  • geluid

Karin 02-10-2017

Goed scherm, fijn beeld

Voor Sony gekozen vanwege de foto en beeld kwaliteit. Inderdaad supermooie foto's en ook de slow motion stand zorg voor leuke filmpjes. Verder doet het toestel wat hij belooft. Reageert erg snel.

Nikejo42 02-10-2017

Prima prijs kwaliteit verhouding

Dit toestel ligt lekker in de hand
Doet alles wat je kunt verwacht en van een telefoon
Ben passm vreemdgegaan naar een Ander merk maar Ben weer blij dat ik een Sony heb
Goede kwalitijd fotos snelle processer
Rasend enthusiasts top dus

Pluspunten

• Goede fotos
  • Snelle processer

Minpunten

• Heb ik nog niet ondekt

Scott 02-10-2017

Groot Scherm top prestaties

Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed! Telefoon beschikt over een zeer scherpe camera aan de voorzijde die perfect werkt in alle omstandigheden

Pluspunten

• Camera
  • Vingerscan
  • personalisatie

Minpunten

• Design is wat rechthoekig

jelle 02-10-2017

Mooi groot HDR scherm

een woord WOW! wat een prachtige resolutie van het scherm. de accuduur is dikke prima en de vingerprintscanner doet zijn werk!

Pluspunten

• HDR scherm
  • Geluid
  • scherpte
  • accu duur
  • camera

Minpunten

• is er niet

Xperia user 02-10-2017

Xperia xz1

Super goed toestel. Snel dankzij de dragon chip processor. Camera is heel goed. Maakt erg mooie foto's. Slow motion functie is een pre. Mooi design. En wat mij vooral aansprak is de link met de ps4. Je kan nu overal in huis gamen.

Pluspunten

• Slow motion camera
  • Ps remote
  • Dragon chip

Minpunten

• Geen goede hoesjes te vinden