Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic KX-TU110 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter@56 17-09-2022

Panasonic KX-TU110 wordt wegwerp telefoon

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

De telefoon werkt prima, echter , als de accu aan vervanging toe is is de originele accu nergens te koop, de replacement accu ( de accu fabrikant geeft aan dat deze accu ook in een Nokia BL-5C gebruikt wordt ) heb ik bij 3 leveranciers gekocht, wat blijkt echter: bij laden van de nieuwe accu geeft de telefoon na 10 seconden de melding BATTERIJ FOUT en stopt het laden.
Dit geldt zowel voor de huismerk accu's als voor de originele Nokia BL-5C accu.
Houdt dus in dat bij een versleten accu je de telefoon in de vuilnisbak kan gooien, door een niet leverbare goede nieuwe accu ( die geen foutmeldingen geeft ) is deze telefoon onbruikbaar geworden en zijn prijs van ongeveer 40 euro absoluut niet waard.
NIET KOPEN DUS, de prijs voor deze "wegwerp telefoon" is het apparaat niet waard en vergroot alleen maar de berg afval elektronica.

Pluspunten

• werkt in eerste instantie goed

Minpunten

• geen vervangende accu verkrijgbaar
  • geeft "batterij fout "bij opladen
  • Bij versleten accu kan de telefoon de kliko in

Driessen 02-02-2022

Mooie Fijne toestel

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Ik heb de telefoon voor me moeder aangeschaft omdat ze moeilijk om kan gaan met wat 'moderne' telefoons. Dit is een uitstekende telefoon waarbij direct de grote numerieke opvalt, dit is voor haar een grote + punt . voor de rest is het geluid uitstekend enigste wat jammer is is dat het SOS knop achter zit die makkelijk over kan gaan wanneer je het in je zak stopt.

Pluspunten

• grote numerieke
  • duidelijke scherm
  • goed geluid

Minpunten

• SOS knop

Gullie 06-12-2021

Prima telefoon voor onderweg

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Ik was op zoek naar een simpele telefoon voor mijn oma. Zo een die ze makkelijk mee kan nemen als ze even naar buiten gaat. We zijn voor de paarse gegaan en de kleur ziet er leuk uit. De telefoon heeft grote verlichte toetsen met genoeg ruimte ertussen en de cijfers zijn ook duidelijk te zien. De SOS knop is handig, want nu hebben we daar mijn vaders nummers aan gekoppeld, zodat ze meteen kan bellen als er iets is. Ook kun je op de 2 en 3 knop nog personen toevoegen om snel te bellen. De zaklamp is handig, vooral nu het snel donker wordt merk ik dat ze het vaker gebruikt. Wel jammer dat de toetsenblokkering niet gewoon een schuifje aan de zijkant is, zoals veel andere senioren toestellen wel hebben. Het geluid had ook wat harder gekund. Verder een prima telefoon als je er alleen mee wilt bellen. Sms’en is wel verveeld in verband met de 9 knoppen.

Pluspunten

• Compact
  • Zaklamp
  • SOS knop voor noodcontacten

Minpunten

• Toetsenblokkering onhandig
  • Volume mag harder

Soraya26 26-11-2021

Prima senioren telefoon

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Ik zocht een eenvoudig telefoon voor mijn bejaarde moeder en deze viel mij op. Hij is eenvoudig in bediening, mooi en duidelijk display en ziet er ook mooi uit. De grote toetsen zijn ook praktisch voor iemand die niet goed kan zien. Met het lampje is ze ook erg blij mee als ze iets wil zoeken met minder licht en met de SOS knop kan ze mij of mijn zus snel bellen. Mijn moeder is helemaal niet handig met gadgets maar zij kan goed het telefoonboek openen voor de nummers en het geluid is ook erg goed voor haar. Een minpuntje is de toetsblokkering en volgens mij kun je het niet eraf halen. Verder een prima senioren telefoon.

Pluspunten

• display
  • lampje
  • SOS knop
  • grote toetsen

Minpunten

• toetsbokkering niet eraf halen
  • camera kwaliteit

Toos2020 28-10-2020

Handige telefoon voor ouderen mensen

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Telefoon met grote grote toetsen en handige functies
Precies wat we nodig hadden, de telefoon is makkelijk in te stellen en heeft een aparte SOS knop en een apart lampje om het sleutelgat goed en snel te vinden

Pluspunten

• Grote toetsen
  • Makkelijk menu

Minpunten

• Sim kaart plaatsen

Claudia 26-10-2020

Eenvoudige telefoon, prima voor de juiste doelgroep

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Telefoon aangeschaft voor mijn senioren ouders. Eerste indruk prima. Compacte telefoon met grote toetsen. Simkaart is gemakkelijk te wisselen en na korte instructie kunnen mijn ouders er mee aan de slag. Bellen gaat prima. Ze zijn erg blij met de eenvoud en de grote toetsen. Geluidssignaal fel en herkenbaar.
Na enige dagen gebruik geven mijn ouders toch aan de "app" functie te missen. Terwijl ze aangegeven hadden daar geen behoefte meer aan te hebben.
Kortom: prima telefoon voor senioren doelgroep die telefoon alleen voor bellen wil gebruiken.

Pluspunten

• Compacte uitvoering
  • handige touch van de toetsen

Minpunten

• geen app functie

cieltje 18-10-2020

Duidelijke toetsen, niet teveel poespas

Een seniorentelefoon.

De toetsen hebben 'n mooi groot formaat, duidelijk te zien. Ook is het handig dat de bovenste toetsen niet aan elkaar vast zitten, voor grotere vingers is dit fijn, zo druk je niet zo snel verkeerd.

De SOS-knop is gewoon een veilig gevoel, zo kun je altijd gemakkelijk hulp zoeken.

De zaklamp geeft genoeg licht om in de donkere hoekjes te kijken, zeker een fijne aanvulling op de telefoon.

Een groot minpunt vind ik de toetsenblokkering, voor veel digibeten is dit té moeilijk, je moet te snel de diverse knoppen indrukken. Een knopje aan de zijkant is gemakkelijker.
Het geluid valt wel tegen, ik hoor diverse mensen klagen dat ik opeens wegval of dat de telefoon erg stoort.
Mijn conclusie is dat dit géén telefoon is voor iemand die niet handig is met telefoons en/of knopjes, dit door de lastige deblokkering van het toetsenbord.

Het wegvallend geluid, misschien dat ik 'n minder toestel heb gehad?

Pluspunten

• duidelijke toetsen
  • goed zaklampje
  • SOS knop voor 5 personen

Minpunten

• Lastige toetsenblokkering
  • slecht geluid

Jordi Heilbron 16-10-2020

Gemakkelijk te gebruiken

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Prima telefoon voor een senior. Grote knoppen maken het makkelijk om de telefoon te gebruiken. Met een paar handig knoppen kan je de telefoon gemakkelijk bedienen (zaklamp aanzetten, SOS knop of door contacten zoeken).

Pluspunten

• Gebruik
  • Grootte

Stefan 14-10-2020

Senioren telefoon

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Houd het simpel met een seniorenbasistelefoon. Daarop zitten grote knoppen, waaronder cijfertoetsen. Er zit een klein scherm waarop alles in grote letters is afgebeeld. Daarin is deze telefoon dik in geslaagd. Makkelijke bediening en een duidelijke menu. Het geluid is goed. Met één knop is het zaklampje makkelijk te bedienen en werkt zelfs als de telefoon uitstaat. Genoeg licht om 's avonds je juiste sleutel te vinden.

Pluspunten

• Accu duur
  • Zaklamp
  • Sos knop
  • Duidelijke knoppen

Minpunten

• Grote sim

Gerrit A 12-10-2020

Heel makkelijk te gebruiken

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Wij kregen deze Panasonic KX-TU110 thuisgestuurd en natuurlijk meteen het pakje geopend en de telefoon gebruiksklaar gemaakt. DE SIM kaart inbrengen was even zoeken, maar dat was snel opgelost. Wat meteen opviel was de extra grote toetsen en het grote heldere scherm. Ook het geluid was een ruime voldoende.Ideaal is natuurlijk de SOS knop. 3 contacten ingebracht en uitgeprobeerd. Het werkt uitstekend. Een verrassing was de ingebouwde zaklamp. Heel makkelijk als je in het donker thuis komt om het sleutelgat te vinden. Kortom een toestel wat heel makkelijk te gebruiken is. Zeker voor een ouder iemand die met de huidige moderne telefoons niets heeft. Het toestel was dan ook boven datgene wat we hadden verwacht.

Pluspunten

• De extra grote toetsen
  • Helder scherm
  • SOS knop

Minpunten

• SIM kaart inbrengen

Lieven 06-10-2020

goede accuduur, zeer grote en duidelijke toetsen

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Het design is heel goed, groot scherm en grote toetsen met duidelijke leesbaarheid van van cijfers en letters is een groot pluspunt. Ook de pictogrammen zijn groot en duidelijk. Zoals ik van een kwaliteitsmerk als Panasonic verwachtte, is deze gsm van goede kwaliteit, behalve de camera. Groot gebruiksgemak om te telefoneren en te sms-en.De sos knop is een groot pluspunt: vooral voor senioren , met de mogelijkheid om vooraf ingestelde contacten in te voegen, en het automatisch overschakelen naar het volgende contact als het voorgaande contact niet opneemt. De ingebouwde zaklamp kan heel nuttig zijn. De levensduur van de batterij is goed, wat ook belangrijk is. Het apparaat overtreft mijn verwachtingen wat betreft de sos knop met vooraf ingestelde contacten. Andere alarmknoppen op concurrerende merken geven vaak enkel een luid alarmgeluid . Er zijn echter ook nadelen aan dit apparaat: de uiterst kleine keuze in beltonen en ringtonen, zowel om oproepen te ontvangen op de telefoon, als bij de smsfunctie. Bovendien vind ik geen enkele ringtone die luid genoeg is als iemand naar de gsm belt. Dit is bv als de gsm in een tas zit of zo. De camera is van zeer geringe kwaliteit, bijna niet bruikbaar. De instellingen voor het apparaat zijn lang niet altijd vlot te vinden.

Pluspunten

• grote toetsen , grote leesbaarheid
  • sos knop met instelling van meerdere contacten

Minpunten

• uiterst weinig keuze in ring- en beltonen
  • beltonen zouden luider moeten kunnen gaan
  • camera van slechte kwaliteit

Noekie1976 01-10-2020

goede accuduur en goed zichtbare toetsten

Geschreven voor: Panasonic KX-TU110

Mijn moeder van 74 test dit toestel. Met haar huidige toestel baalt ze toch te vaak van een lege batterij en ze gebruikt de gsm vooral voor telefoneren en stukje bereikbaarheid als ze onderweg is, wat behoorlijk verminderd is sinds corona.

Het toestel zelf is klein, maar niet te klein en degelijk. Weinig franje en de camera is echt een lachertje. Als je er zoiets slechts inzet kan je het gewoon beter niet doen.

De batterij duur is erg goed, ze heeft nog niet zonder gezeten en dat is erg prettig. Het geluid is ook prima en door de grote toetsen is bellen echt wel eenvoudig. Maar verder, het valt eigenlijk best tegen. Sim is lastig te plaatsen en functie van dual sim is mij onduidelijk in een telefoon als deze. Verder is de sim best tricky te plaatsen, dat heb ik vaak veel eenvoudiger meegemaakt.

Besturing is best lastig, mijn moeder kon haar berichtjes niet makkelijk terugvinden.

Pluspunten

• lange batterij duur
  • goed zichtbare nummers

Minpunten

• echt alleen bellen