LG Optimus 4X HD 8 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 186 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Optimus 4X HD 8 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jdnm933 28-03-2014

Het is een mooi toestel met een mooi beeld, maar na een maand werd hij ontzettend traag.
vaak moet ik een minuut of soms zelfs meer wachten totdat alle icoontjes op het beeldschermen verschijnen.
hij is vreselijk langzaam en soms als ik iets wil typen komt het toetsenbord niet tevoorschijn en dan moet ik de app opnieuw opstarten (wat weer vreselijk lang duurt).
ik las online veel goede reviews en kreeg ook het advies van media markt dat dit het beste was maar ben hier t niet mee eens.
ook is in 6 maanden al twee keer de aansluiting van de hoofdtelefoons kapot gegaan waardoor oortjes het niet meer deden op het toestel.
kortom ik zou hem niet meer kopen!

Pieter-W 14-11-2013

Ik heb een oplossing voor mijn eerder genoemde navigatie probleem gevonden:
Ik heb een factory reset gedaan (beetje gedoe om alles weer op orde te krijgen, maar is niet moeilijk). Google Maps blijft het daarna slecht doen, maar het batterij-verbruik is enorm omlaag gegaan! Vervolgens heb ik een andere gratis en offline navigatie-app geïnstalleerd (be-on-road) en die doet het erg goed! Nog steeds niet 100%, maar hij brengt me waar ik moet zijn. Jammer is dat deze app geen rekening houdt met files, wat Google Maps wel zou moeten doen.
Plus: ik kan nu de navigatie met het scherm constant aan gebruiken en de batterij laadt gewoon op!
Ik ben weer een stuk tevredener.

Pieter-W 23-10-2013

Ik stoor me steeds vaker aan de slechte GPS ontvangst op dit apparaat. Een belangrijke reden om deze telefoon te kopen was om ermee te navigeren in de auto. Hij verliest heel vaak het contact met de satellieten en hij "ziet zichzelf" heel vaak soms honderden meters van de plaats waar hij in werkelijkheid is. Dit ligt niet aan de software, want naast Google Maps heb ik nog een (gratis) navigeer-app en die doet het net zo slecht.
Ik heb hem een paar keer bijna het raam uitgegooid van ergernis. Ik kan "GPS-signaal verloren" niet meer hóren!!

Hookamp 14-08-2013

Dit type aangeschaft, ter vervanging van de L9, die, binnen garantie, defect ging. Drie keer naar LG-service, maar die konden het niet oplossen ( ?! ). Toen, van mijn winkel, geld teruggekregen en toch maar deze P880 aangeschaft, die wat betre specs heeft dan de L9. Het model van beide app. vind ik erg mooi en ik hoop, dat het bij deze eerste, slechte kennismaking met LG, blijft.

shai85 17-07-2013

Heb deze voor me zusje gekocht en ze is helemaal blij. heb er effe mee gespeeld en ben er gelijk verliefd op geworden... uiterlijk is ie heel mooi en ook ligt ie lekker in de hand. gebruiksgemak is heel fijn.. heb gelijk een hoesje erbij gekocht op hoesmania.nl, haar dag kon niet meer stuk:D

super toestel

reginakruisheer 09-07-2013

Ik heb al aantal verschillende merken gsm's geprobeerd maar telkens was er wel iets wat ik niet leuk vond en zelfs vervelend. Paar jaar geleden kocht ik voor het eerst een lg gsm en wel de optimus l3. Ik was gelijk weg van deze gsm. Wat ik ook wilde het zat er allemaal op. Helaas ging deze gsm kapot na 'n jaar veel gebruikt te hebben, en kocht ik weer een andere gsm van een ander merk. Maar weer werd ik erg teleur gesteld en verlangde eigenlijk weer naar een lg gsm. Toen ik paar weken geleden een abonnement mocht gaan uitzoeken kon ik er gratis een lg optimus 4x HD er bij krijgen. Ik twijfelde geen moment en nam deze gsm bij mijn abbo. Toen ik hem de volgende dag al in ontvangst mocht nemen was ik zeer aangenaam verrast. Niet alleen de buiten kant is erg mooi maar man wat is die van binnen een plaatje. Deze gsm kan echt extreem veel en is super snel en handig in gebruik. Het geluid is super helder en ook het beeld bij zowel foto als filmpjes zijn super scherp. 1 heel kleine nadeel is dat de lg gsm's wel erg heet worden als je hem een tijdje gebruikt. Maar ja, dan is het gewoon een kwestie van weg leggen en na 2 minuten is die alweer afgekoeld. Ik ben echt super blij met deze gsm en ik ben echt van mening dat de lg gsm's echt een van de weinige is waar je echt daad werkelijk krijgt wat je er van verwacht en verlangt van een goeie gsm.

Gijs61 15-05-2013

Mooi toestel, helder beeld, alleen jammer dat je bij LG enkel je smartphone kunt upgraden/synchroniseren via windows en niet via een mac! Zitten ze daar te slapen? Het schijnt ergens te staan op hun site, maar is nauwelijks te vinden! Alle reden om hem terug te sturen daar hij voor zakelijk gebruik bedoeld is.

Angel70 31-05-2013

Mijn dochter en ik hebben beide de optimus 4 x hd en het toestel wordt inderdaad af en toe heeeeeel erg warm :(
Die van mn dochter trouwens wel vaker als die van mij, maar misschien heeft dit te maken dat ze hem vaker en langer achtereen gebruikt ...

Verder een top toestel , zou hem niet willen missen en ben er toch heel erg blij mee .

Pieter-W 30-04-2013

Update: de traagheid na de update naar Jellybean 4.2.1 zat 'm in de Live Wallpaper "Luchtbellen." Die werkt blijkbaar niet goed met 4.2.1. Ik heb een andere wallpaper geplaatst en het probleem is weg!

Pieter-W 28-04-2013

Vorige week heb ik een Android Update d.m.v. de LGMobile Support Tool naar Jellybean (4.1.2) uitgevoerd. Daar heb ik spijt van! Sinds de update is de LG af en toe vreselijk traag geworden. Het homescreen bouwt vaak belachelijk traag op (15, soms 30 seconden of meer!) Soms is er niks aan de hand en doet hij het heel goed en vloeiend, maar op onverwachte momenten lijkt hij opeens bevroren en gebeurt er niets. Als je dan snel even wilt bellen of een app gebruiken is dat heel irritant!!

Mocht iemand dit ook hebben meegemaakt enof er een oplossing voor weten laat dan a.u.b. een reactie op deze review. Dank! (Ik heb al een factory reset uitgevoerd en cold boots (cache en nv partition leeg gemaakt. Ik heb ook juice defender en avast! uitgeschakeld. Helpt niets)

bbrussen 20-04-2013

Ik heb nog nooit eerder een smart telefoon gehad ,maar hij is heel makkelijk in gebruik. Je hebt hem zo onder de knie.

Sylliesyllie 05-04-2013

Na jarenlang iPhone-gebruiker te zijn geweest heb ik toch de overstap naar android gemaakt. En ik ben super tevreden. De foto's zijn perfect en het toestel is erg gebruiks vriendelijk. Heel fijn om weer een nieuw besturingssysteem te ontdekken.

Francolino1973 24-03-2013

Na lang getwijfeld te hebben over het nieuw aan te schaffen toestel heb ik na 2 jaar een simlock vrije Optimus 2X speed gehad te hebben toch weer gekozen voor een LG optimus: een zwarte 16 gb LG Optimus 4X speed Hd. En ik was meteen verknocht aan het ding.
Razendsnel, prachtig haarscherp beeld, fijne, razendsnelle camera.
Vooral de videokwaliteit viel me positief of.
Het design van het toestel is keurig maar weinig spannend, maar de kwaliteit van het toestel en de vele mogelijkheden maken veel goed.
De bijgeleverde hoofdtelefoon geeft een redelijk geluid maar ik mis het laag, maar ik heb er een goede Sennheiser bijgekocht om dit gemis op te vangen.
De prijs was zeer vriendelijk dus ik heb nu alles wat ik in een nieuwe smartphone zocht , maar dan voor € 200,- minder!

ram1972 06-03-2013

Eerste echte smratphone die ik gebruik. Bediening is eenvoudig en wijst zich grotendeels vanzelf.
Snel toestel en fijne bediening.
Wat wel eventjes wennen is, is het formaat, maar dat komt met name dat ik dergelijke telefoons (smartphone) nog niet had gebruikt. Verder voelt het toestel stevig aan, volumeknop moet bijvoorbeeld echt ingedrukt worden om het volume te regelen wat ik prettig vind. Niet dat de volume-toets per omgeluk wordt aangeraakt en het volume wordt aangepast.
Beeld is zeker erg mooi en helder.

KoemarP 14-02-2013

Super toestel! Ik ben sinds 3 maanden in het bezit van de Optimus 4x hd, en dit is de beste smartphone die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Vooral gezien de prijs-kwaliteitsverhouding.

Hij is razendsnel met het laden van onder anderen websites, apps en youtube filmpjes. Multitasken gaat ook soepel en snel. HD filmpjes zien er werkelijk prachtig uit. Besturingssysteem Android vind ik gebruiksvriendelijk en intuïtief. LG heeft er zelf leuke handige dingen aan toegevoegd zoals Quickmemo en het veranderen van icoontjes. Camera maakt goede foto's. Verder komt er een mooi geluid uit de speakers.

LG heeft met dit toestel bewezen dat het een succesvolle high-end toestel kan maken die niet alleen een stuk goedkoper is dan de Samsung Galaxy S3 en HTC One X, maar ook mooier en stijlvoller (vind ik).

pauldj 11-02-2013

Mijn eerste smartphone en met een zeer compacte snelstartgids ken je in no-time als beginner alle mogelijkheden. Kortom: zeer gebruiksvriendelijk!! Daarnaast erg goed geluid,snelle applicaties en mooi helder beeld. Ik ben super tevreden en de LG Optimus p880
is wat mij betreft een echte aanrader!!

rvdhave 10-02-2013

prima toestel. net zo goed als een samsung galaxy s III of een htc one x, maar dan 150 a 200 euro goedkoper. klein minpunt is de email app. deze ondersteunt geen autodiscovery. alle velden moeten verplicht ingevuld. even overleggen met de email systeembeheerder waarmee je connectie wilt maken.

maxkoenders 12-01-2013

het is geweldige telefoon voor de prijs, verder je kan er super veel mee. het is een aanrader voor andere mensen.

turbowtje 13-01-2013

Mee eens, ps gebruik juice-defender eens je accu gaat gelijk een Keer zo lang Mee, de mijne Haald bij Zeer veel gebruik rond De 15uur

Playstation3LG 10-01-2013

Een top mobiel die duidelijk vergelijkbaar is met de duurdere Concurentie. Werkt geweldig alleen de Speaker op de mobiel s e enigste lichte tegenvaller maar Ach ie Gebruik je toch amper. Kortom een super mobiel Voor De juiste prijs. Een echte Aanrader!

turbowtje 05-01-2013

ik heb sins kort de lg 4x hd, ik heb hem gekocht om 1 reden en dat is de interface en het aanpassen van de icoontjes wat erg leuk is zo maak je je telefoon wel helemaal eigen, verder het gebruik ik heb de galaxy s3 gehad, en ik kan vertellen dat de lg echt sneller is is gebruik voeld zo smooth aan en dat met andriod 4.0.3 nog dus nog niet eens jellybean verder het uiterlijk is prima en strak iets waar ik van hou verder wordt er verteld dat de batterij uitmuntend moet zijn volgens de website van lg zelf dit valt in gebruik erg tegen!! en heeft toch de status matig tot slecht, moet wel zeggen dat ik een calibratie heb uitgevoerd wat lijkt te helpen in het gebruik een ander min punt is toch wel de enome trage update's elke telefoon draait al bijna 4.1.1 terwel deze behoorlijk achter blijft dit ik vind ik wel jammer van lg, hoppelijk komt de update er wel er zijn wel test firmeware gevonden die dit bevestigen, verder prijs is uitermate goed, voor zon snelle tefoon, en kan zich gerust op de eerste plaats zetten kwa accu moet die het echt afleggen, en blijft de galaxy s3 superieur aan... voor de rest ben ik er erg tevreden mee,

ahbo 05-01-2013

Mooi en scherp geprijsd toestel. Software werkt goed en snel. Batterij valt iets tegen: hij is binnen 24 uur leeg terwijl ik het toestel verre van intensief gebruik, maar het opladen gaat snel.

serena1 03-01-2013

zeer goeie telefoon
echt blij mee.
hij is snel , goeie geluid.
goeie beeld, helemaal top
helemaal geweldig .

alwinp 02-01-2013

dit is een geweldige telefoon dacht eerst mooi een grotere batterij kan ik langer met de telefoon, maar dat is niet zo door de grotere processor gaat de batterij ook sneller leeg.

Diemen 01-01-2013

Zeer tevreden over dit toestel.Groot ,zeer goed leesbaar scherm.
gemakkelijke bediening.snel en handzaam.Negatieve opmerkingen voor mij (deels) niet herkenbaar.
Zou hiervoor weer kiezen.

cpbm 30-12-2012

Na lang wikken en wegen gekozen voor de LG P880. Wat een prachtig toetsel is dit, mooi afgewerkt en prima uitstraling.
Geluid en gebruiksmogelijkheden zijn wat mij betreft uitstekend. De mogelijkheden zijn legio maar heb ze nog niet allemaal kunnen ontdekken, kortom teveel.

marv1973 29-12-2012

Ik heb gekozen voor de LG Optimus 4XHD omdat het toestel veel mogelijkheden biedt voor een aantrekkelijke prijs, ik heb namelijk een "los" toestel gekocht. Na 4 jaar Blackberry is dit toestel een hele vooruitgang. Ik was op voorhand heel sceptisch tegenover touch screen, maar gaat het typen gaat foutloos.
Het menu wijst zich vanzelf, ik heb de handleiding daarom nog niet nodig gehad. Apps downloaden en installeren gaat razendsnel

Tot nu toe heb ik nog geen minpunten kunnen ontdekken aan de telefoon, als ik dan toch heel erg kritisch moet zijn, vind ik de oplaadtijd van de batterij een beetje te lang, maar misschien vond ik het te lang duren omdat ik de telefoon constant wil gebruiken.

De batterij gaat overigens wel lang genoeg mee.