Samsung Galaxy Ace 2 2,1 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Ace 2 2,1 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

edwin_niet_zo_jong 11-12-2014

Lekker in de hand liggend en degelijk. Ik laat hem vaak vallen en toch doet ie het nog en het scherm ook nog ongeschonden. Hoe langer ik hem heb hoe langzamer alles werkt, maar ja dat gebeurt met alle digitale apparaten.

cees f 13-12-2014

Ik heb zelf de app cleanmaster erop gezet en doe de telefoon 1 keer per week uit en weer aan, scheelt wel.

red_impulse 16-07-2014

Ik heb deze telefoon nu al iets langer dan een jaar
het is een prima telefoon ligt lekker in de hand maar je moet eigenlijk je batterij uit de telefoon halen om een simkaartje erin of eruit te halen het is niet een grote ergernis maar het is toch een beetje onhandig daarom de vormgeving een 6,. de accu haalt normaal gesproken makkelijk 14 uur .
de wekker die er standaard opzit beviel mij niet i.p.v het deuntje dat ik had ingesteld werd ik gewekt door een vrouwelijke stem die in het engels de tijd zei, heb dus een aparte app die wel doet wat ik wil.

een ander minpunt is het toetsenbord hij werkt normaal gesproken prima maar soms doet hij het niet dan komt hij wel naar boven maar als ik karakters intyp doet hij niets, dat is zeer irriterent als je bijvoorbeeld een whatsapp gesprek met iemand voert want het gebeurt meestal nadat ik een berichtje heb gestuurd, die andere gereageert heeft en ik dan weer wil andwoorden, dus dan weet je dat die ander snel een andwoord verwacht maar dan kan je dus je andwoord niet typen, ik ben al naar de winkel geweest en moet hem laten opsturen daarom gebruiksgemak een 4.
ik zal niet aanraden om deze te kopen ondanks het feit dat het verder een prima toestel is, het toetsenbord is een enorme bron van ergenissen.

T.Douma 06-04-2014

Heb deze telefoon een half jaar ,maar zegt hij wou dat ik hem niet had gezien .
mijn zoon heeft er eentje , mijn dochter en m,n schoonzoon , en niemand is te spreken over de telefoon de een heeft steeds moeite om een mail of bericht te openen , blijft vastzitten de ander met watssapp blijft vast , de ander met foto,s rn de mijne is ook al weer heen geweest viel zomaar uit steeds , waardoor je gesprekken mist en of berichten , vooral omdat hij nog al eens door geschakeld staat ,,dus ik zou zeggen geen aanrader .

Joane 07-04-2014

Nou, ik heb hem sinds anderhalf jaar en ben zeer tevreden over het toestel. Af en toe zet ik hem even helemaal uit en start hem opnieuw op, misschien zit het hem daarin? Ik geef het een ruim voldoende!

T.Douma 08-04-2014

Beste Joan , helemaal top en er zullen best goeie tussen zitten en die heb jij ,,maar gezien dat ik niet de enige ben die er niet zo,n best gevoel bij hebben zegt wat ,,maar gelukkig voor jou wel , heel veel succes met jou smartfone

Renne 23-02-2015

heel herkenbaar!! Mijn telefoon loopt ook ieder keer vast en dat bij minimaal gebruik! Frequentie : 2 xper dag een aantal minuten!

andrebangma1 04-10-2013

Ik heb de Samsung Galaxy Ace 2 nu meer dan een jaar in mijn bezit.
Pluspunten zijn: redelijk intern SD geheugen van 1,2 GB, maar een micro-SD card wordt zeer aanbevolen. Helaas worden veel apps standaard nog in het interne SD geheugen gezet.
Lekker snel met internet en andere programma's ondanks Android 2.3.6
Veel apps werken prima, ik heb er meer dan 100 al getest.

Minpunten zijn echter: Als er teveel apps open zijn, dan crasht de telefoon en gaat hij resetten, Ook wordt hij dan steeds trager en niet werkbaar.
na 1 dag is de accu bijna altijd leeg, ondanks dat je Wifi/Bluetooth/GPS uitzet en de helderheid op 30% zet. Ondanks dat ik veel apps kill of afsluit, houd de accu het nooit langer uit dan 1 1/2 dag. Ik heb dus ook overal laadpunten gemaakt (thuislader, pc lader thuis en op het werk), autolader.
Let op: als je de telefoon oplaad via de pc en je kiest niet voor ontkoppel hardware, dan wil de telefoon ook wel eens resetten.
Grootste minpunt is echter dat er iets vreemds is met de micro SD card controller. Na een paar maanden was mijn micro-sd card stuk, dus onder garantie een nieuwe gekregen, na een paar maanden weer stuk, nogmaals een nieuwe. Na een paar maanden weer stuk, dan maar een ander merk bij een andere firma gekocht. Die ging langer mee, maar na een half jaar weer stuk en weer onder garantie omgeruild. Ofwel het ligt volgens mij toch echt wel aan de Samsung telefoon die micro SD cardjes verminkt. Gelukkig maak ik regelmatig backups van mijn micro SD cards, maar toch!
O'ja en kies van Samsung is ook niet prettig werken. Na een update wil hij niet meer synchroniseren met mijn agenda, zodat ik nu noodgedwongen altijd een papieren agenda bij moet houden. Ga maar eens op zoek naar betere software, want dit hoeft niet perse aan mijn telefoon te liggen.

cees f 22-09-2013

Ik heb de Ace 2 nu ca. 3 maanden in mijn bezit, een fijn toestel, het enige wat mij niet beviel was het Samsung toetsenbord, veel te kleine lettertjes. Opgelost door de app. I.A keyboard te downloaden, hiermee kun je diverse toetsenborden installeren, ik hen de Iphone 4 erop gezet. Typt nu net zo fijn als mijn ipod touch.
Ook de standaard kalender vervangen door Digical.

walther heijs 04-09-2013

Al tweede toestel in 3 maanden tijd. Eerste had soms helemaal geen verbinding terwijl wel antenne streepjes in beeld waren. Dus je kon niet bellen of gebeld worden. Handig als je dienst hebt. Collega's hebben trouwens hetzelfde probleem.
Nieuwe gehad en wederom problemen. Nu reageert het toestel traag en wat nog erger is soms helemaal niet op het touchscreen. Ook kun je hem soms niet ontgrendelen omdat als je 1 cijfer indrukt er wel 4 op je scherm verschijnen.
Rotzooi dus. Eerste en tevens laatste Samsung

T.Douma 12-12-2014

helemaal mee eens

demoutjes 09-05-2013

Ik heb deze telefoon naar enkele omwegen aangeschaft.
Had eerst de Gio deze ging stuk in garantietijd. heb daarna de Ace plus gekozen
(na bijbetaling) deze vertoonde kuren. Dus deze weer snel terug gebracht.
Na een kleine onderhandeling de Ace 2 gekocht.( Met de complimenten
voor de GSMSJOP in Tilburg voor de goede service.) Wat is dit een fijn apperaat.
Groot beeldscherm en zeer scherp. makkelijk te bedienen zelfs zonder
gebruiksaanwijzing. Goede en duidelijke foto's. Snel internet, lekker veel geheugen enz. enz.
Al met al een zeer fijn toestel, een aanrader.

KAS56 23-02-2013

Overgestapt van de Samung Gio.... Pfffff wat een verademing was dat. Toestel werkt soepel en legio mogelijkheden. Nog meer verassingen waren er toen ik de gebuiksaanwijzing eens ging lezen. Wat kan dit toestel veel!
De batterij gaat iets meer dan 2 dagen mee.
Jammer dat er geen zoom functie op de camera zit (of is ie nog ergens verborgen???)
Kortom z'n geld meer dan waard.

rietjevee 03-04-2013

Ik ben ook overgestapt van de Gio, was voor mij ook een grote teleurstelling en eigenlijk veel te klein voor een smartphone.
De Ace 2 heeft voor mij een perfect formaat en alles werkt veel beter.
Kosten -batenanalyse voor iemand die een smartphone niet professioneel nodig heeft: deze is zeker de moeite waard.
Veel gsm's hebben geen zoomfunctie, dat vind ik geen probleem .. daarvoor heb ik nog steeds een fototoestel, voor snapshots voldoet deze Ace ruim voldoende.
Wat mij betreft een topper.

Daan van Oosten 1965 28-09-2013

Beste KAS56,

Je kunt zoomen via het volumeknopje aan de zijkant. Maximaal 4 x zoom.

Daan

dnatris 28-02-2013

Hallo Kas56,

Spaar je de moeite, de Galaxy Ace 2 heeft geen zoomfunctie. Ben het voor de rest wel met je eens, een prima telefoontje...

dnatris

Rien856 25-08-2013

Na de Jelly Bean update heeft de camera wel een zoonfunctie. Je moet met je vingers het richtvierkantje uittrekken.

Cat 26-08-2013

Hoi, ik heb de Ace 2 nu ruim 1 jaar, maar heb de Android 2.3.6 versie Gingerbread. Hoe kan ik upgraden naar Jelly Bean? Bij mij lukt het uittrekken van het rechthoekig veldje in de camera niet.

anoniemhallo 11-08-2013

Hallo ik had zelf eerst een galaxy y en nu ook de ace 2 gekocht en deze bevalt me prima. Voor de batterij kan je een app downloaden en je heb ook in de playstore een gratis app voor zoom camera

ace freak 16-05-2013

Bij mij gaat de batterij iets langer mee dan 10 uur mee. Mu luister ik sws 2 uur daarvan muziek met intensief mobiel gebruik (in de bus) en de rst dor ik er niet zo gek veel mee vgm.
Wel heb ik nog een vraagje:kan je met de ace2 ook zien hoeveel procent je batterij nog heeft

Ook heb ik nog iets: kun je in je vergrendelscherm alle berichtjes en updates zien zonder hem te ontgrendelen (net zoals de iphone)? Of is dit echt een iphoneding?

Alex Enschede 10-02-2013

Onvoorstelbaar wat een mobiel in deze prijsklasse tegenwoordig al kan, de meeste specificaties zijn hoger dan een iphone 4s en dat voor een derde vd prijs! Duurdere gsms uit het topsegment zijn hooguit 30% beter maar meer dan 300% duurder. Men kan beter dit soort toestellen kopen, en dan wat vaker een nieuwe.

Alles kan hij, en hij snel, Android werkt ook super. Ik zeg niet beter dan ios, maar anders en evengoed. Ik heb ook ios in huis, en voor beide zijn goede apps te krijgen die niet ok beide werken. Dus als je maar 1 os in huis hebt mis je altijd wat!

Toestel is erg draagbaar en niet te klein of te groot.
Voelt degelijk.

Lambert43 31-01-2013

Na jarenlang Nokia was het tijd voor iets anders. Na wat zoekwerkt voor Samsung Ace2 gegaan.
Prima prijs/kwaliteitsverhouding en erg gebruiksvriendelijk.
Ik kan als enige nadeel noemen : de gevoeligheid van het touchscreen verder alleen maar lof!

hermanm95 18-01-2013

Als opvolger van mijn Sony - Ericisson Xperia X10 is dit een bijzonder prettig toestel. Gebruiksaanwijzing had ik niet nodig. Heel scherp beeld en veel mogelijkheden. Accu opgeladen volgens een procedure die ik vond op Google en heeft een langere gebruikstijd dan mijn vorige toestel. Koppeling met de bluetooth van de carcit ging perfect. Minpuntje is wel dat er geen led lampje is voor berichten. Verder ben ik er tot nu toe mede gezien de prijs dik tevreden mee.

Platteven 26-07-2013

Mag ik ook van je weten wat voor procedure jij gevolgd hebt via google voor het opladen van deze telefoon?

Vast hartelijk bedankt.

Liz

Anoniem 11-02-2013

Mag ik weten wat voor procedure dat is voor het opladen? Ik laad hem op wanneer hij in de spaarstand gaat, soms is dat bij 30% en soms bij 15%. Ligt eraan of de mogelijkheid daar is. Over het algemeen doe ik er twee dagen mee, hangt natuurlijk af hoeveel je hem gebruikt.

LL32 12-01-2013

Ik heb lang getwijfeld over welke ik zou kopen Ace, Advance, S3 mini of toch een Iphone.
Ik ben heel blij met dit toestel, zeer gebruiksvriendelijk en heb geen boekje hoeven openslaan.
Mooi scherp en groot beeld, groter als de Iphone zelfs.
Terwijl hij qua formaat ongeveer hetzelfde is, maar dan lichter.
De review hier op kieskeurig heeft mij de doorslag gegeven, ik zeg aanrader !!!

albertams 07-01-2013

Dit is een zeer fijn telefoontje.
Internet gaat heel goed net zoals typen, gaat wonderbaarlijk goed.
De camera maak zeer goede kliekjes en filmt in 720 HD
Ben zeer tevreden over dit toestel, echt een aanrader !

Anoniem 03-11-2012

Een prima ding, leuk speeltje. Je moet je even erin verdiepen wat ie allemaal kan en dat is veel! Ik heb alleen 1 probleempje, ik wil internetten via wi-fi en de verbinding wil niet vlot tot stand komen. Vanavond duurde het een paar uur(vreet batterij) misschien doe ik iets fout? Hij geeft aan dat signaal uitstekend is. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Tip: zet mobiel internetten uit wanneer je geen onbeperkt internet abonnement hebt!

Anoniem 12-11-2012

Heb het antwoord gevonden, geen nieuwe sim kaart maar een kleine aanpassing in mijn modem-instellingen.

piet_1943 05-11-2012

Dan vaststellen of het aan de mobiel of de router/modem ligt.
Advies: test dit bij vrienden/familie uit die ook wireless werken, en probeer daar via wifi contact te leggen (met hun netwerknaam en code). Als dat wel vlot gaat ligt het probleem aan het gebruikte modem, anders zit er m.i. een foutje in het toestel.

Anoniem 05-11-2012

P.s. Heb op internet gevonden dat het ook aan een oud type SIM kaart kan liggen. Ik ga die maar eens vervangen.

Anoniem 04-11-2012

Dat is juist het gekke, het is mijn eigen netwerk, code keurig ingevoerd. Hij is eerst voortdurend aan het scannen en uiteindelijk heeft ie hem ook. Misschien ligt het aan mijn modem? Hoewel ik met laptop nooit problemen heb. 3G werkt prima! Vandaar de tip om hem uit te zetten, mijn rekening liep zeer hoog op in een weekje! :-(

Neke50 08-08-2013

Je zou het modem op een ander kanaal kunnen zetten , mogelijk dat iemand bij je in de buurt op het zelfde kanaal of er dichtbij zit.

piet_1943 04-11-2012

Klinkt vreemd; bij wifi "aan" moet er binnen een paar seconden verbinding zijn. Al gecontroleerd welk netwerk geactiveerd is als het uiteindelijk lukt? (via instellingen/draadloos en netwerk/wifi-instellingen). Het geactiveerde netwerk staat dan in het blauw weergegeven. Ik zou me het probleem alleen kunnen voorstellen als je eigen netwerk onbereikbaar is (moet van het juiste naam en modem-password voorzien zijn!) en dat er uiteindelijk een onbeveiligd netwerk gevonden wordt. Al gecontroleerd of internet via 3G-verbinding wel lukt?

Anoniem 05-11-2012

Ik ben inderdaad van plan het bij iemand anders uit te proberen. Wat ik wel ontdekt heb, is dat hij wel sneller verbinding maakt wanneer de laptop ook aanstaat. Althans,dat idee heb ik, verklaren kan ik het niet.
Bedankt voor het meedenken Piet!

piet_1943 29-10-2012

Sinds kort m'n GIO vervangen door ACE2. Met GIO steeds vaker geheugen te weinig voor apps. Een SD-kaart lijkt handig, doch de meeste apps zijn niet verplaatsbaar, ook niet met de app APP2SD. SD-opslag is hoofdzakelijk voor muziek en foto's bruikbaar.
De ACE2 biedt vele voordelen, zoals groter scherm dan Gio, meer intern geheugen, camera met flits, dual-core processor, en een beloofde update naar Android Jelly Bean. Wel even schrikken bij de initiële start: het bleek een Pools toestel (komt vaker voor bij de discounters!). Na intoetsen pincode simkaart volgt een scherm met een 2-tal buttons onderin; de meest rechtse met daarin o.m. het woord "jezyk"(taal) is de reddende knop. Hiermee is de Nederlandse taal te kiezen, waarna alles vlekkeloos verloopt.
Batterijcapaciteit is hoger dan bij Gio, het geen betekent dat bij niet intensief gebruik van internet pas om de andere dag opladen cq bijladen nodig is.
Al met al heel tevreden.

Tucker 17-10-2013

Hier ook de Ace 2 sinds september 2012 in gebruik, en hij bevalt nog steeds uitstekend. Voor dat bedrag vind je echt geen betere smartphone.

Marijke1965 15-10-2013

beste piet, bevalt de ace2 ook nog na een jaar? heb nu zelf een gio met problemen en zoek een betaalbaar alternatief.

piet_1943 27-03-2014

Naar aanleiding van een vraag over ervaring na langer gebruik: nog wel tevreden, maar heb ook de indruk dat toestel trager reageert op opdrachten. Kan wellicht aan het aantal apps liggen en ook aan de "zwaarte" van apps die regelmatig automatisch bijgewerkt worden. Ook de batterij leek mij zwakker te worden; inmiddels vervangen door een alternatieve 1800 mha battterij. Hoger durfde ik niet te gaan daar ik niet weet of door extra warmte-ontwikkeling het apparaat heel blijft. Om een voorbeeld te geven over verbruik: in de avond opgeladen tot 100 %, levert de de volgende morgen na zo'n 10 uur stand by zonder wifi al 15-20 % verlies op.
Mede gezien de huidige nieuwprijs is het echter qua prijs-prestatie een goede telefoon.

Alex Enschede 23-10-2012

Onvoorstelbaar dat een toestel in een dergelijke prijsklasse zulke prestaties levert. Ik had altijd de ace1, maar deze is nog beter dan de s1/2. Quadcore, veel geheugen dat ik nooit vol krijg. Mooi scherm, precies goed formaat. Het kan natuurlijk altijd beter, maar de s3 of iphone zijn 3x zo duur en niet 3x zo goed.

medervee 15-10-2012

Na volle tevredenheid (behalve het beperkte interne geheugen) de eerste Ace gehad te hebben is deze, na vaak vallen, nu zo ongelukkig terecht gekomen dat het glas gebarsten is. Hij functioneert nog prima maar is nu reserve telefoon, of extra telefoon voor de babyfoon app.

De Ace 2 is een grote stap vooruit. Meer geheugen, sneller en beter scherm. Ook de accuduur is veel beter. De Ace hield het prima een dag vol en met juicedefender bijna 2. Maar deze heeft, na een dag wifi, apps downloaden en internetten, nog de helft over…dus juicedefender is niet nodig.

Hij voelt ook robuuster aan dat de eerste ace. Hoogwaardig kunststof…maar misschien ook wel kwetsbaarder omdat het minder flexibel is.

Geluidskwaliteit bij bellen is prima. Mooi helder. Het hangt natuurlijk wel af van de telefoon van de gesprekspartner want ik heb de indruk dat ik de mensen die ik spreek met een Iphone minder goed kan verstaan. Mijn verstaanbaarheid aan de andere kant kan ik niet beoordelen.

Android 2.3 biedt net wat meer dan 2.2 van de vorige Ace en werkt er intuïtief. Heb handleiding gelezen maar kwam niks tegen dat niet voor zich sprak. Heb alle schermen gewoon leeg gemaakt (widgets vanuit de fabriek zijn leuk maar voor mij niet zo relevant) en alle apps keurig per thema op een blad gezet. De duurdere smartphones zullen nog wel sneller zijn en een hogere resolutie scherm hebben maar vraag me af of je dat echt merkt. En voor dit bedrag hoef je ook niet zo zuinig te zijn en kun je over 1 of 2 jaar gewoon weer een nieuwe kopen.

Cat 05-10-2012

Pluspunten:
-Mooi toestel,
-Veel mogelijkheden
-Snelle processor

Minpunten:
-Geluidskwaliteit tijdens het bellen
-Wifi signaal zwak, terwijl andere toestellen wél goed bereik hebben tegelijkertijd
-Gaat tijdens het bellen zelfstandig in wachtstand. Ik moet dan ophangen en opnieuw bellen

Ik heb de telefoon een paar dagen en hiervoor had ik een HTC Touch 2 met Windows 6.5. Hier zijn geen updates en Apps meer voor en het internet is heel erg traag.
Ik wilde graag een Android toestel, vanwege de vele mogelijkheden en ook een met een snelle processor, maar niet een al te duur toestel en daarom heb ik voor de Ace 2 gekozen.

Ik denk er echter over om hem terug te sturen, want de slechte geluidskwaliteit tijdens het bellen vind ik heel vervelend.
Het toestel valt me dus tegen, erg jammer.

Cat 26-08-2013

Inmiddels ben ik gewend aan de ruisonderdrukking op het toestel, waardoor iemand die in de vanuit de auto belt in steno klinkt ongeveer.
Fijn toestel, maar wordt wel trager na 3/4 jaar gebruik. Er staan niet belachelijk veel apps op.
Ik zou het toestel graag willen updaten naar Android 4.1, maar ben daar een beetje huiverig voor.

Jan Heijnis 30-09-2012

Voor het moment een volwaardige middenmoot+ smartphone van Samsung op zakformaat. Géén noemenswaardige gebruiks- en stabiliteitsproblemen en een stuk vlotter als de Ace en Ace Plus. Qua batterijverbruik: bij intensief gebruik na een halve dag aan de (auto)lader, zoals elke smartphone.

Wél vraag ik mij af:
De door de fabrikant opgegeven werkgeheugen en opslaggeheugenspecificaties lijken niet helemaal overeen te komen met mijn toestel, te weten:

Fabrikantspecificaties: werkgeheugen: 768 mb/opslaggeheugen: 4 gb.

In de praktijk zie ik echter 555 mb werkgeheugen waarvan meestal tussen de 250/450 mb in gebruik is.

Qua intern opslaggeheugen zie ik: systeemopslag: 1,20 gb en USB-opslag: 1,10 gb waarvan bij beiden óók het nodige al van in gebruik is...

Mijn toestel is van Poolse afkomst en start als zodanig ook voor het éérst op in de Poolse taal.

Persoonlijk heb ik o.a. voor de Ace2 gekozen omdat de Galaxy Advance (tussen de Ace2 en de Galaxy S-klasse in) géén update naar Androïd 4.1 krijgt en de Ace2 wel.

JaapBS 11-09-2012

Aanvulling:
- De wekker functie doet het niet als het mobiel uitstaat, is bij Nokia wel het geval.
- Verbinding met de provider viel soms weg, met de Nokia nog nooit gehad (betreft dezelfde simkaart van T-mobile).
- (e-mail) synchronisatie instellingen zijn erg basaal, Nokia is alles per dag en per periode in te stellen bij Android niet. Dus ook 's nacht blijft Android ongewild e-mails ophalen, niet fijn als je je mobiel als wekker gebruikt. Een goed app om dit op te lossen heb ik niet kunnen vinden.
- Samsung Kies, het synchroniseren van je foto's en je muziek is niet mogelijk. Je zult zelf uit moeten zoeken wel foto's of muziek nog niet gesynchroniseerd zijn. Nokia Suite doet ditzelf voor je!
- De Wifi verbinding met Samsung Kies valt telkens weg waardoor je gedwongen wordt om een USB kabel te gaan gebruiken.
- De accu van de Nokia gaat 2x zolang mee.
- Met Nokia Suite kun je via je pc/laptop sms-jes versturen via bluetooth, is niet mogelijk met Kies. Toch een functie die ik vaak gebruikte.
- De Nokia maakt mooie foto's en is stukken sneller. Bij de Nokia zit nog een zoom functie, deze ontbreekt bij de Samsung.

Gisteren deze mobiel verkocht.
Conclusie qua functionaliteit is het met dit Android toestel een flinke stap achteruit t.o.v. mijn oude Nokia.

JaapBS 10-09-2012

Deze telefoon gekocht als vervanger van mijn Nokia C6-00 . Wat me direct op viel aan deze telefoon is het dramatische gebruiksgemak. T.o.v. mijn Nokia is het op veel punten stukken minder. Zo kun je in Android niet aangegeven wanneer je e-mails binnen gehaald mogen worden. Er is geen tijd range aan te geven zodat je dit 's nachts kunt uitzetten. De agenda functie werkt tov de Nokia slecht. De Nokia blijft een herinnering herhalen zodat je die niet mist. Android heeft geen automatische herhaal functie waardoor ik al diverse afspraken heb gemist. En dan Kies het programma om je telefoon te backuppen en te synchroniseren dit is ronduit dramatisch tov de Nokia Suite. Zo kun je geen bluetooth verbinding maken!! De verbinding met het Wifi netwerk via Kies valt telkens weg en het synchroniseren van de gegevens is een drama, dat is niet goed in te stellen, alles komt dubbel op je mobiel met alle ellende van dien; geheugen vol. Ook de accuduur en camera is tov de Nokia slecht. De accu gaat nog geen 2 dagen mee en de camera maakt onscherpe foto’s en is daarnaast erg traag.
Ook het installeren van apps geeft problemen, regelmatig doen ze het gewoon niet. Verder vind ik het behoorlijk irritant dat Android niet goed te sturen is. Programma's blijven open staan en maken verbinding met het internet uit eigen wil. Wat betreft de telefoon zelf daar is niet veel mis mee behalve de accuduur en camera. Wat Android betreft en de communicatie software dat is echt een drama. Zelf ben ik software ontwikkelaar en het verbaast me dat een organisatie als Samsung zo'n slecht programma op de markt durft te brengen. Wat betreft het gebruiksgemak krijgt deze telefoon een 1. Ik overweeg het toestel weer te verkopen en terug te gaan naar Nokia.

Tucker 14-09-2012

Je kunt een gewone phone niet vergelijken met een smartphone, en ook Nokia met Samsung niet. Het zijn totaal verschillende toestellen en je hebt je duidelijk nog niet goed ingelezen op android blogs etc. voordat je tot aanschaf overging. Veel van wat je noemt is gewoon in te stellen, maar je weet alleen (nog) niet hoe.
Ik overweeg de Ace 2 voor mijn wederhelft aan te schaffen, die heeft nu de Nokia N82. Mocht je serieus terug willen naar Nokia dan ruil ik graag met je! :)

JaapBS 30-10-2012

@Tucker, je hebt mijn review niet volledig en goed gelezen!
De functionaliteit van Android 2.3 voldoet niet aan mijn verwachtingen/eisen. Je zegt dat veel wat ik noem gewoon in te stellen is. Helaas is dat niet zo fijn in te stellen als bij de Nokia of zelfs helemaal niet. Ik ben zelf software engineer dus mobieltjes en besturingssystemen hebben wat dat betreft geen geheimen voor me. Het toestel heb ik inmiddels verkocht en ik ga een Lumia 920 of een FX800/FX5800 met Windows Phone 8 aanschaffen.

dr56 23-08-2012

Prachtig apparaat!
Voelde eerst wat fragiel aan, plastic achterkantje en zo. Maar dat is geen enkel probleem, en voor de WiFi ontvangst juist heel goed (las ik ergens).

Het leuke is: volwaardige smartphone die je toch makkelijk in je broekzak meeneemt.

DeHaan33 27-07-2012

Lang getwijfeld (bvb. over gewone Ace, Ace plus of toch een duurdere Iphone?).
Zeer blij met dit toestel.
Zeer gebruiksvriendelijk. Geen boekje hoeven openslaan.
Mooi scherp beeld. Heel snel.
Als je geluid afspeelt via het toetstel is het niet haarscherp (voor een telefoon wat mij betreft prima, maar mocht je dit belangrijk vinden dan is dit wel een min punt).
Toetstenbord is zoals bij elk nieuw toestel even wennen, maar ook dat went snel.
Enige minpunt wat ik kan bedenken is dat het toestel niet super degelijk aanvoelt. Ik heb daarom een hoesje er bij gekocht.

ensor.despeghel 28-10-2012

Ik zit net tussen die zelfde 3 galaxy's te twijfelen!
Mag ik vragen wat de doorslaggevende factor was voor jou?

Groeten

ivanke 29-07-2012

IK vind het vreemd, dat Samsung nog met een Android 2.3 toestel uitkomt. Weet jij (of iemand anders) iets over upgrade plannen naar 4.0? Als dat snel gebeurt, ga ik hem kopen. Anders wordt het waarschijnlijk de HTC One V. Die heeft al 4.0, en verder is het niet veel anders.

beanjelly 10-09-2012

De android versie 2.3 is veel stabieler dan de 4.0 en daarom geven veel fabrikanten hier nog de voorkeur aan.
Het toestel kan 4.0 zeker aan maar een upgrade is nog niet officieel aangekondigd.

alex enschede 05-07-2012

Ik had een galaxy ace 1, maar heb nu de galaxy ace 2 in gebruik; een wereld van verschil. Ik was al erg tevreden, maar deze is zeer snel, heeft heel scherp beeld, en veel opslagcapaciteit. Bovendien voelt het erg degelijk aan, hoe degelijk het is moet de praktijk nog bewijzen. Ik vind zelf dat het toestel er erg mooi uitziet, in werkelijkheid mooier dan op de foto.