Samsung Galaxy Ace 2 zwart / 2,1 GB - Reviews

Android OS
Opslag
2.1 GB opslag

edwin_niet_zo_jong 11-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Lekker in de hand liggend en degelijk. Ik laat hem vaak vallen en toch doet ie het nog en het scherm ook nog ongeschonden. Hoe langer ik hem heb hoe langzamer alles werkt, maar ja dat gebeurt met alle digitale apparaten.

red_impulse 16-07-2014 Product jaar of meer in bezit

6,8
Ik heb deze telefoon nu al iets langer dan een jaar
het is een prima telefoon ligt lekker in de hand maar je moet eigenlijk je batterij uit de telefoon halen om een simkaartje erin of eruit te halen het is niet een grote ergernis maar het is toch een beetje onhandig daarom de vormgeving een 6,. de accu haalt normaal gesproken makkelijk 14 uur .
de wekker die er standaard opzit beviel mij niet i.p.v het deuntje dat ik had ingesteld werd ik gewekt door een vrouwelijke stem die in het engels de tijd zei, heb dus een aparte app die wel doet wat ik wil.

een ander minpunt is het toetsenbord hij werkt normaal gesproken prima maar soms doet hij het niet dan komt hij wel naar boven maar als ik karakters intyp doet hij niets, dat is zeer irriterent als je bijvoorbeeld een whatsapp gesprek met iemand voert want het gebeurt meestal nadat ik een berichtje heb gestuurd, die andere gereageert heeft en ik dan weer wil andwoorden, dus dan weet je dat die ander snel een andwoord verwacht maar dan kan je dus je andwoord niet typen, ik ben al naar de winkel geweest en moet hem laten opsturen daarom gebruiksgemak een 4.
ik zal niet aanraden om deze te kopen ondanks het feit dat het verder een prima toestel is, het toetsenbord is een enorme bron van ergenissen.

T.Douma 06-04-2014 Product half jaar in bezit

Heb deze telefoon een half jaar ,maar zegt hij wou dat ik hem niet had gezien .
mijn zoon heeft er eentje , mijn dochter en m,n schoonzoon , en niemand is te spreken over de telefoon de een heeft steeds moeite om een mail of bericht te openen , blijft vastzitten de ander met watssapp blijft vast , de ander met foto,s rn de mijne is ook al weer heen geweest viel zomaar uit steeds , waardoor je gesprekken mist en of berichten , vooral omdat hij nog al eens door geschakeld staat ,,dus ik zou zeggen geen aanrader .

andrebangma1 04-10-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de Samsung Galaxy Ace 2 nu meer dan een jaar in mijn bezit.
Pluspunten zijn: redelijk intern SD geheugen van 1,2 GB, maar een micro-SD card wordt zeer aanbevolen. Helaas worden veel apps standaard nog in het interne SD geheugen gezet.
Lekker snel met internet en andere programma's ondanks Android 2.3.6
Veel apps werken prima, ik heb er meer dan 100 al getest.

Minpunten zijn echter: Als er teveel apps open zijn, dan crasht de telefoon en gaat hij resetten, Ook wordt hij dan steeds trager en niet werkbaar.
na 1 dag is de accu bijna altijd leeg, ondanks dat je Wifi/Bluetooth/GPS uitzet en de helderheid op 30% zet. Ondanks dat ik veel apps kill of afsluit, houd de accu het nooit langer uit dan 1 1/2 dag. Ik heb dus ook overal laadpunten gemaakt (thuislader, pc lader thuis en op het werk), autolader.
Let op: als je de telefoon oplaad via de pc en je kiest niet voor ontkoppel hardware, dan wil de telefoon ook wel eens resetten.
Grootste minpunt is echter dat er iets vreemds is met de micro SD card controller. Na een paar maanden was mijn micro-sd card stuk, dus onder garantie een nieuwe gekregen, na een paar maanden weer stuk, nogmaals een nieuwe. Na een paar maanden weer stuk, dan maar een ander merk bij een andere firma gekocht. Die ging langer mee, maar na een half jaar weer stuk en weer onder garantie omgeruild. Ofwel het ligt volgens mij toch echt wel aan de Samsung telefoon die micro SD cardjes verminkt. Gelukkig maak ik regelmatig backups van mijn micro SD cards, maar toch!
O'ja en kies van Samsung is ook niet prettig werken. Na een update wil hij niet meer synchroniseren met mijn agenda, zodat ik nu noodgedwongen altijd een papieren agenda bij moet houden. Ga maar eens op zoek naar betere software, want dit hoeft niet perse aan mijn telefoon te liggen.

cees f 22-09-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb de Ace 2 nu ca. 3 maanden in mijn bezit, een fijn toestel, het enige wat mij niet beviel was het Samsung toetsenbord, veel te kleine lettertjes. Opgelost door de app. I.A keyboard te downloaden, hiermee kun je diverse toetsenborden installeren, ik hen de Iphone 4 erop gezet. Typt nu net zo fijn als mijn ipod touch.
Ook de standaard kalender vervangen door Digical.

walther heijs 04-09-2013 Product kwartaal in bezit

5,8
Al tweede toestel in 3 maanden tijd. Eerste had soms helemaal geen verbinding terwijl wel antenne streepjes in beeld waren. Dus je kon niet bellen of gebeld worden. Handig als je dienst hebt. Collega's hebben trouwens hetzelfde probleem.
Nieuwe gehad en wederom problemen. Nu reageert het toestel traag en wat nog erger is soms helemaal niet op het touchscreen. Ook kun je hem soms niet ontgrendelen omdat als je 1 cijfer indrukt er wel 4 op je scherm verschijnen.
Rotzooi dus. Eerste en tevens laatste Samsung

demoutjes 09-05-2013 Product maand in bezit

Ik heb deze telefoon naar enkele omwegen aangeschaft.
Had eerst de Gio deze ging stuk in garantietijd. heb daarna de Ace plus gekozen
(na bijbetaling) deze vertoonde kuren. Dus deze weer snel terug gebracht.
Na een kleine onderhandeling de Ace 2 gekocht.( Met de complimenten
voor de GSMSJOP in Tilburg voor de goede service.) Wat is dit een fijn apperaat.
Groot beeldscherm en zeer scherp. makkelijk te bedienen zelfs zonder
gebruiksaanwijzing. Goede en duidelijke foto's. Snel internet, lekker veel geheugen enz. enz.
Al met al een zeer fijn toestel, een aanrader.

KAS56 23-02-2013 Product half jaar in bezit

Overgestapt van de Samung Gio.... Pfffff wat een verademing was dat. Toestel werkt soepel en legio mogelijkheden. Nog meer verassingen waren er toen ik de gebuiksaanwijzing eens ging lezen. Wat kan dit toestel veel!
De batterij gaat iets meer dan 2 dagen mee.
Jammer dat er geen zoom functie op de camera zit (of is ie nog ergens verborgen???)
Kortom z'n geld meer dan waard.

Alex Enschede 10-02-2013 Product half jaar in bezit

Onvoorstelbaar wat een mobiel in deze prijsklasse tegenwoordig al kan, de meeste specificaties zijn hoger dan een iphone 4s en dat voor een derde vd prijs! Duurdere gsms uit het topsegment zijn hooguit 30% beter maar meer dan 300% duurder. Men kan beter dit soort toestellen kopen, en dan wat vaker een nieuwe.

Alles kan hij, en hij snel, Android werkt ook super. Ik zeg niet beter dan ios, maar anders en evengoed. Ik heb ook ios in huis, en voor beide zijn goede apps te krijgen die niet ok beide werken. Dus als je maar 1 os in huis hebt mis je altijd wat!

Toestel is erg draagbaar en niet te klein of te groot.
Voelt degelijk.

Lambert43 31-01-2013 Product maand in bezit

Na jarenlang Nokia was het tijd voor iets anders. Na wat zoekwerkt voor Samsung Ace2 gegaan.
Prima prijs/kwaliteitsverhouding en erg gebruiksvriendelijk.
Ik kan als enige nadeel noemen : de gevoeligheid van het touchscreen verder alleen maar lof!

hermanm95 18-01-2013 Product paar dagen in bezit

Als opvolger van mijn Sony - Ericisson Xperia X10 is dit een bijzonder prettig toestel. Gebruiksaanwijzing had ik niet nodig. Heel scherp beeld en veel mogelijkheden. Accu opgeladen volgens een procedure die ik vond op Google en heeft een langere gebruikstijd dan mijn vorige toestel. Koppeling met de bluetooth van de carcit ging perfect. Minpuntje is wel dat er geen led lampje is voor berichten. Verder ben ik er tot nu toe mede gezien de prijs dik tevreden mee.

LL32 12-01-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb lang getwijfeld over welke ik zou kopen Ace, Advance, S3 mini of toch een Iphone.
Ik ben heel blij met dit toestel, zeer gebruiksvriendelijk en heb geen boekje hoeven openslaan.
Mooi scherp en groot beeld, groter als de Iphone zelfs.
Terwijl hij qua formaat ongeveer hetzelfde is, maar dan lichter.
De review hier op kieskeurig heeft mij de doorslag gegeven, ik zeg aanrader !!!

albertams 07-01-2013 Product paar dagen in bezit

Dit is een zeer fijn telefoontje.
Internet gaat heel goed net zoals typen, gaat wonderbaarlijk goed.
De camera maak zeer goede kliekjes en filmt in 720 HD
Ben zeer tevreden over dit toestel, echt een aanrader !

Fotsirkski 29-12-2012 Product kwartaal in bezit

7,4
Prijs/kwaliteit is dit een supertoestel! Hij is voldoende snel (niet flitsend maar het stoort niet) heeft een zeer goed beeldscherm (voor bv. YouTube) en past nog vrij goed in je broekzak. Ik heb wel onmiddellijk geïnvesteerd in een silicoon beschermhoes en screen protector. Sinds een update naar Android 2.3.6 gaat de batterij 2 dagen (zonder 's nachts af te zetten) mee ipv 1 dag bij regelmatig internet gebruik, afwisselend wifi en data. De nadelen die mij opvallen na twee maanden gebruik:
- mindere gesprekskwaliteit tegenover mijn Nokia, maar alles blijft voldoende verstaanbaar
-de tijd tussen het induwen van de ontspanner en het effectief nemen van een foto duurt meer dan een seconde, dus bewegende beelden fotograferen zit er niet in. Wel mooi scherp. Filmen lukt ook prima.
-wanneer je tijdens het bellen je kaak tegen het scherm drukt, kan dit een toets activeren (ophangen, in wacht plaatsen) maar wanneer je dit weet, vormt dit geen probleem meer
-de aan/uit toets van het scherm staat rechts boven, de volumeknoppen linksboven, dus als je het toestel tussen twee vingers knelt om het scherm aan/uit te zetten, kan het zijn dat de volumeknop ook mee wordt ingedrukt: deze hadden ze beter wat lager geplaatst

Anoniem 03-11-2012 Product paar dagen in bezit

Een prima ding, leuk speeltje. Je moet je even erin verdiepen wat ie allemaal kan en dat is veel! Ik heb alleen 1 probleempje, ik wil internetten via wi-fi en de verbinding wil niet vlot tot stand komen. Vanavond duurde het een paar uur(vreet batterij) misschien doe ik iets fout? Hij geeft aan dat signaal uitstekend is. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Tip: zet mobiel internetten uit wanneer je geen onbeperkt internet abonnement hebt!

piet_1943 29-10-2012 Product paar dagen in bezit

Sinds kort m'n GIO vervangen door ACE2. Met GIO steeds vaker geheugen te weinig voor apps. Een SD-kaart lijkt handig, doch de meeste apps zijn niet verplaatsbaar, ook niet met de app APP2SD. SD-opslag is hoofdzakelijk voor muziek en foto's bruikbaar.
De ACE2 biedt vele voordelen, zoals groter scherm dan Gio, meer intern geheugen, camera met flits, dual-core processor, en een beloofde update naar Android Jelly Bean. Wel even schrikken bij de initiële start: het bleek een Pools toestel (komt vaker voor bij de discounters!). Na intoetsen pincode simkaart volgt een scherm met een 2-tal buttons onderin; de meest rechtse met daarin o.m. het woord "jezyk"(taal) is de reddende knop. Hiermee is de Nederlandse taal te kiezen, waarna alles vlekkeloos verloopt.
Batterijcapaciteit is hoger dan bij Gio, het geen betekent dat bij niet intensief gebruik van internet pas om de andere dag opladen cq bijladen nodig is.
Al met al heel tevreden.

Alex Enschede 23-10-2012 Product half jaar in bezit

Onvoorstelbaar dat een toestel in een dergelijke prijsklasse zulke prestaties levert. Ik had altijd de ace1, maar deze is nog beter dan de s1/2. Quadcore, veel geheugen dat ik nooit vol krijg. Mooi scherm, precies goed formaat. Het kan natuurlijk altijd beter, maar de s3 of iphone zijn 3x zo duur en niet 3x zo goed.

medervee 15-10-2012 Product paar weken in bezit

Na volle tevredenheid (behalve het beperkte interne geheugen) de eerste Ace gehad te hebben is deze, na vaak vallen, nu zo ongelukkig terecht gekomen dat het glas gebarsten is. Hij functioneert nog prima maar is nu reserve telefoon, of extra telefoon voor de babyfoon app.

De Ace 2 is een grote stap vooruit. Meer geheugen, sneller en beter scherm. Ook de accuduur is veel beter. De Ace hield het prima een dag vol en met juicedefender bijna 2. Maar deze heeft, na een dag wifi, apps downloaden en internetten, nog de helft over…dus juicedefender is niet nodig.

Hij voelt ook robuuster aan dat de eerste ace. Hoogwaardig kunststof…maar misschien ook wel kwetsbaarder omdat het minder flexibel is.

Geluidskwaliteit bij bellen is prima. Mooi helder. Het hangt natuurlijk wel af van de telefoon van de gesprekspartner want ik heb de indruk dat ik de mensen die ik spreek met een Iphone minder goed kan verstaan. Mijn verstaanbaarheid aan de andere kant kan ik niet beoordelen.

Android 2.3 biedt net wat meer dan 2.2 van de vorige Ace en werkt er intuïtief. Heb handleiding gelezen maar kwam niks tegen dat niet voor zich sprak. Heb alle schermen gewoon leeg gemaakt (widgets vanuit de fabriek zijn leuk maar voor mij niet zo relevant) en alle apps keurig per thema op een blad gezet. De duurdere smartphones zullen nog wel sneller zijn en een hogere resolutie scherm hebben maar vraag me af of je dat echt merkt. En voor dit bedrag hoef je ook niet zo zuinig te zijn en kun je over 1 of 2 jaar gewoon weer een nieuwe kopen.

Cat 05-10-2012 Product paar dagen in bezit

6,4
Pluspunten:
-Mooi toestel,
-Veel mogelijkheden
-Snelle processor

Minpunten:
-Geluidskwaliteit tijdens het bellen
-Wifi signaal zwak, terwijl andere toestellen wél goed bereik hebben tegelijkertijd
-Gaat tijdens het bellen zelfstandig in wachtstand. Ik moet dan ophangen en opnieuw bellen

Ik heb de telefoon een paar dagen en hiervoor had ik een HTC Touch 2 met Windows 6.5. Hier zijn geen updates en Apps meer voor en het internet is heel erg traag.
Ik wilde graag een Android toestel, vanwege de vele mogelijkheden en ook een met een snelle processor, maar niet een al te duur toestel en daarom heb ik voor de Ace 2 gekozen.

Ik denk er echter over om hem terug te sturen, want de slechte geluidskwaliteit tijdens het bellen vind ik heel vervelend.
Het toestel valt me dus tegen, erg jammer.

Jan Heijnis 30-09-2012 Product paar weken in bezit

Voor het moment een volwaardige middenmoot+ smartphone van Samsung op zakformaat. Géén noemenswaardige gebruiks- en stabiliteitsproblemen en een stuk vlotter als de Ace en Ace Plus. Qua batterijverbruik: bij intensief gebruik na een halve dag aan de (auto)lader, zoals elke smartphone.

Wél vraag ik mij af:
De door de fabrikant opgegeven werkgeheugen en opslaggeheugenspecificaties lijken niet helemaal overeen te komen met mijn toestel, te weten:

Fabrikantspecificaties: werkgeheugen: 768 mb/opslaggeheugen: 4 gb.

In de praktijk zie ik echter 555 mb werkgeheugen waarvan meestal tussen de 250/450 mb in gebruik is.

Qua intern opslaggeheugen zie ik: systeemopslag: 1,20 gb en USB-opslag: 1,10 gb waarvan bij beiden óók het nodige al van in gebruik is...

Mijn toestel is van Poolse afkomst en start als zodanig ook voor het éérst op in de Poolse taal.

Persoonlijk heb ik o.a. voor de Ace2 gekozen omdat de Galaxy Advance (tussen de Ace2 en de Galaxy S-klasse in) géén update naar Androïd 4.1 krijgt en de Ace2 wel.