Nokia Lumia 610 8 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia Lumia 610 8 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

niennnnn 29-10-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / roze

Ik heb deze telefoon nu ander half jaar, heel veel problemen mee gehad. Ik heb hem toen bij de kijkshop gekocht daar was ik hem toen bijna een maand kwijt omdat hij gerepareerd moest worden na een paar maanden.

Daarna toen ik er weer dezelfde problemen mee kreeg, ben ik advies gaan vragen bij een locale gsm-bedrijf die gespecialiseerd is in Nokia. Ik ben hem toen ong. 2 weken kwijt geweest en kreeg er nog een prima leentoestel bij.

Na een half jaar kreeg ik dat ik hem niet meer goed kon opladen. Ik ben toen weer naar hetzelfde bedrijf gegaan. Hij is nu ongeveer voor de vijfde keer opgestuurd met dezelfde reparatie (logisch dat hij dan nog steeds niet werkt). Ik heb als leen telefoon ook een nokia lumia 610 en krijg nu dezelfde problemen mee als de telefoon die nu waarschijnlijk nog steeds ergens in tsjechië ligt.

Ik heb ook aan andere mensen gevraagd die ook een windows telefoon hadden en die vonden het ook een slechte telefoon. Hij is traag, sluit heel vaak zo ineens apps af en whatsapp werkt ook voor geen meter.

Deze telefoon is zeker het geld niet waard.

daredevilke 20-11-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / blauw

bij het eerste gebruik dacht ik al, dit is grote brol,
achterkant viel er zo al af!
als je apps wou hebben, vond je gewoon weg niets!!!
de gsm blijft altijd online staan, dus verwacht geen lage telefoonkosten!
na een jaar gebruik begint het scherm te knipperen en dan weet je al, deze gsm zal niet meer lang mee gaan!
de batterij begon ook al sneller plat te gaan, het papier rond de batterij is ook al los gekomen!
na een ritje met de fiets toen ik thuiskwam schoot de gsm aan en terug uit, met de kleinste aanraking aan de gsm, wou hij zichzelf afsluiten!
dus sinds vandaag 20/11/2013 is de gsm dood,
deze gsm is echt geen aanrader ook niet als je er mee wilt gooien (niet zo aerodynamisch).
gsm leest ook al de sim kaart niet meer

gerardmelens 11-03-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

Synchroniseren met Outlook lukt niet (foutcode 85002028), vreemd dat een Windows-product niet met een Windows-product kan communiceren. Apps opstarten duurt 10 tot 15 seconden. Na 2 weken heeft de speaker, waar je normaal een telefoon gesprek mee voert, het begeven. De standaard Bing-zoekmachine die onder een "knop" zit vindt niets. Lijkt me duidelijk, ik kan dit toestel niemand aanbevelen.

Marjozee 05-11-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

dit is mijn eerste smartfone, en ik wilde een eenvoudig toestel dat gemakkelijk te bedienen was. Helemaal gelukt, prima toestel en snel te leren bedienen. Alleen is hij erg langzaam in het laden van whatsapps en bv. facebook en andere internetberichten. Ook de personen is niet gemakkelijk in te stellen. Maar toch ben ik zeer tevreden met m'n toestelletje.

WS 65 15-08-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

Eerste indruk is prima, telefoon werkt vlot en er zijn veel apps beschikbaar. Ik vinde de interface van windows ook moderner overkomen dan die van bijv. Android, maar dat is persoonlijk.
Dat je niet kan skypen en Angry birds kan spelen is bekend. Er is simpelweg niet voldoende geheugen aan boord. Maar dat heeft alles met de lage prijs te maken.
Volgens mij de beste telefoon die je voor dit geld kan krijgen.

jelle01 07-08-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

Deze telefoon is tijdens gebruik overzichtelijk handig te bedienen.
Internetten met wifi gaat gewoon goed het laden van pagina's gaat snel genoeg.
Ook de navigatie gaat naar behoren.
De camera vind ik scherpe foto's maken.
Design is netjes strak , en dat de achterkant compleet van hardrubber is een pluspunt met bv te hard neerleggen of met vallen kan het handig zijn.
De prijs/kwaliteit verhouding is super

lumia 16-07-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

ik heb sinds paar weken samsung lumia maar ga hem proberen om te ruilen, whats app werkt niet naar behoren, ook vind ik de lijst met contacten niet fijn, wel heb je heel veel mogelijkheden en voro de rest is het een leuk toestel, maar waar ik hem voornamelijk voor gebruik is niet wat ik er van had verwacht.

Killron 07-09-2012

De Samsung Lumia. Dat is wel een heel bijzonder toestel. Is dit nu een review over een Samsung telefoon of over de Nokia Lumia.

Danny-1978 10-07-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

Een zeer fijne telefoon prachtig design,

De accu gaat gemiddeld 2 a 3 dagen mee en dan heb ik whatssap toch echt 24 uur per dag aan staan.

Ik vind windowsphone erg stabiel en heerlijk om mee te werken.

Over de degelijkheid wil ik geen mening geven aangezien ik de telefoon pas een maand in bezit heb.

sparky_zeeland 20-06-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

Het sleutelwoord voor deze telefoon is wachten. Zoiets traag heb ik nog nooit gezien. Advies van de Media Markt: meneer dit is een super toestel en net uit. Dit ding heeft zo weinig geheugen dat Skype er niet eens op kan draaien en een. Geheugen uitbreiding is niet mogelijk! En Windows mobile is leuk maar je kan er veel te weinig zelf in doen zoals het veranderen van je berichttonen, schermindeling enz.
Dit is zeker niet wat ik had verwacht, en wat bellen betreft, (daar koop je zo'n ding tenslotte voor) mijn oude Nokia E52 was veel betrouwbaarder en viel veel minder weg. Ik had gewoon 2 keer zoveel uit moeten geven en een je weet wel moeten kopen.

Romeo001 21-06-2012

Knap dat je Skype erop heb kunnen zetten.
Ik krijg de melding "This application is not available for your device".
Het is overigens een bekend gegeven dat WP geen sd kaarten ondersteund.

Zet het op marktplaats en koop een Android. Zo'n apparaat ligt meer in de lijn met je wensen denk ik.
Of geef 3 keer zoveel uit en koop de beste smartphone die er is: iPhone 4s.

Romeo001 17-06-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

Dit is Nokia's "entry level" Windows Phone en ik moet zeggen dat ze prima werk hebben afgeleverd.
Het besturingssysteem (OS) presteert voldoende en het ontwerp voelt degelijk aan en het is mooier is dan de Lumia 710 of 800 vind ik.

De Lumia 610 is geen toestel die je moet niet nemen wanneer je een opvolger zoekt voor een high end toestel zoals de Samsung Galaxy S2 of een iPhone.
Het is denk meer voor gebruikers die een vervanger zoekt voor een low budget tot mid range Android toestel. Dit toestel samen met Windows Phone OS is ook niet geschikt voor mensen die gek zijn op "jailbreaken" en "rooten". Het is een toestel die out of the box gebruikt zonder allerlei zaken te willen tweaken.

Ik heb bijna twee jaar een Android toestel van Motorola gebruikt. Windows Phone is een verademing het ziet er netjes en overzichtelijk uit en de officiele website van Windows Phone geeft heel info over de OS.

Nokia heeft dit ontwerp eigenlijk voor jongeren op de markt gezet, maar eerlijk gezegd is het uitermate geschikt voor de MKB en ZZP-ers.
De email integratie van Windows Phone met diverse email diensten (Exchange Server, Gmail, Hotmail etc) is bijna naadloos. De apps voor social media (LinkedIn, Facebook, Twitter) zien er prima uit en werken ook goed.

Heeft dit toestel ook minpunten? Ja, zeker.
Zoals vele reviews op andere sites stellen klopt het dat dit toestel iets trager is dan de Lumia 710. Ten op zichte van mijn oude Android mis ik twee dingen:
- Er zijn geen LED's die je melden dat er bv een email of sms is bezorgd
- Je kan niet per mailbox of per app een ander melodie instellen

Voor onder de €250 euro is dit een prima toestel waar je mee gezien mag worden. Als je prestatie belangrijker vindt dan het ontwerp dan is de Lumia 710 wellicht een betere keuze.

Donny.Ippel 11-06-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

Geweldige telefoon. Veel mogelijkheden, zoals navigatie, games, apps enz. Geluidskwaliteit van de speaker is alleen wat minder want als je hem iets te hard zet hoor je sommige tonen heel schel. Als andriod gebruiker is dit wel erg wennen en ben je eerste paar dagen toch wel aan het zoeken waar alles zit en hoe alles werkt.

Verder is er 1 groot min puntje waarom ik hem eigenlijk niet meer zou willen en dat is de wifi. De telefoon heeft een geweldige bereik voor de wifi, alleen is het zo als je je scherm vergrendel dan gaat je wifi uit en moet hij hem hervatten als je hem ontgrendel, dat is dus heel jammer aangezien je dan bijvoorbeeld geen whatsappjes krijg als je hem hebt vergrendeld. Ik heb al heel wat dingen gedaan om te voorkomen dat dit gebeurd en heb tevens ook nog op internet gezocht maar heb niks kunnen vinden. Ik weet niet hoe het zit als je 3g hebt dat heb ik niet getest aangezien ik geen abbo heb.

Dus het slimst is deze mobiel te kopen als je niet voor geluidskwaliteit gaat van de speaker en whatsap enz.

gerard0321 13-06-2012

Als je 'm aan de oplader legt blijft wifi gewoon 'open' staan...

Donny.ippel 11-06-2012

Ik heb ondertussen gekeken of je wel Whatsapp berichten ontvangt als je 3g aan heb staan en dat werkt dus wel. Ik weet niet of er dan wat geld vanaf gaat. Ik weet in ieder geval wel dat het niet veel is(als het goed is) en bovendien verbind hij gelijk weer naar je wifi als je naar Whatsapp ga.

Romeo001 17-06-2012

Ik kwam wat berichten tegen dat WhatsApp niet 100% werkt op Windows Phone. Het hoeft dus niet aan je Lumia 610 te liggen.

lumia 16-07-2012

hallo,

ik het dat ook op mijn lumia over whatsapp, en heb dat wel een abbo, voor de rest is het een degelijk toestel , maar ik vind het een tegroot minpunt dat ik deze telefoon weer voor een android toestel, galaxy ace in ga ruilen, deze komt er ook heel goed uit:)

albertams 09-06-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

Super toestel met niet al te veel poespas.
Windows Phone draait heel soepel, browsen en mailen ook.
De telefoon ligt lekker in de hand en is niet te zwaar.
Foto's zijn goed, video is minder, al met al voor de mensen die een WP7 Phone willen is dit echt een aanrader!

Robke15 03-06-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 610 8 GB / wit

Deze mobiel gekocht omdat mijn htc wildfire s kapot was gevallen en ik vond het te duur om hem te late repareren.
Tot nu toe zeer tevreden, accu gaat een stuk langer mee als de wildfire die ik had. 2 dagen haalt hij wel als je hem niet intensief gebruikt(gamen etc.)
Geluid gaat best hard en helder, scherm is echt mooi!
Deze nieuwe besturingssysteem is ook heel handig, ik had hem helemaal door binnen 5 tot 10 minuten wat ik nooit had verwacht! enige nadeel is dat whatsapp het niet geweldig doet op dit apparaatje maar is vast omdat dit type toestel nog niet ondersteund is.
Voor 170 euro heb je geen betere mobiel als deze.
Mooie foto's, 8gb geheugen meer als genoeg, geluid is goed gewoon een top toestelletje!