Nokia Lumia 610 wit / 8 GB - Reviews

8 GB opslag

6,7

niennnnn 29-10-2014 Product jaar of meer in bezit

1,4
Ik heb deze telefoon nu ander half jaar, heel veel problemen mee gehad. Ik heb hem toen bij de kijkshop gekocht daar was ik hem toen bijna een maand kwijt omdat hij gerepareerd moest worden na een paar maanden.

Daarna toen ik er weer dezelfde problemen mee kreeg, ben ik advies gaan vragen bij een locale gsm-bedrijf die gespecialiseerd is in Nokia. Ik ben hem toen ong. 2 weken kwijt geweest en kreeg er nog een prima leentoestel bij.

Na een half jaar kreeg ik dat ik hem niet meer goed kon opladen. Ik ben toen weer naar hetzelfde bedrijf gegaan. Hij is nu ongeveer voor de vijfde keer opgestuurd met dezelfde reparatie (logisch dat hij dan nog steeds niet werkt). Ik heb als leen telefoon ook een nokia lumia 610 en krijg nu dezelfde problemen mee als de telefoon die nu waarschijnlijk nog steeds ergens in tsjechië ligt.

Ik heb ook aan andere mensen gevraagd die ook een windows telefoon hadden en die vonden het ook een slechte telefoon. Hij is traag, sluit heel vaak zo ineens apps af en whatsapp werkt ook voor geen meter.

Deze telefoon is zeker het geld niet waard.

daredevilke 20-11-2013 Product jaar of meer in bezit

bij het eerste gebruik dacht ik al, dit is grote brol,
achterkant viel er zo al af!
als je apps wou hebben, vond je gewoon weg niets!!!
de gsm blijft altijd online staan, dus verwacht geen lage telefoonkosten!
na een jaar gebruik begint het scherm te knipperen en dan weet je al, deze gsm zal niet meer lang mee gaan!
de batterij begon ook al sneller plat te gaan, het papier rond de batterij is ook al los gekomen!
na een ritje met de fiets toen ik thuiskwam schoot de gsm aan en terug uit, met de kleinste aanraking aan de gsm, wou hij zichzelf afsluiten!
dus sinds vandaag 20/11/2013 is de gsm dood,
deze gsm is echt geen aanrader ook niet als je er mee wilt gooien (niet zo aerodynamisch).
gsm leest ook al de sim kaart niet meer

gerardmelens 11-03-2013 Product paar weken in bezit

3,8
Synchroniseren met Outlook lukt niet (foutcode 85002028), vreemd dat een Windows-product niet met een Windows-product kan communiceren. Apps opstarten duurt 10 tot 15 seconden. Na 2 weken heeft de speaker, waar je normaal een telefoon gesprek mee voert, het begeven. De standaard Bing-zoekmachine die onder een "knop" zit vindt niets. Lijkt me duidelijk, ik kan dit toestel niemand aanbevelen.

kimberlyvdg 08-01-2013 Product half jaar in bezit

6,8
Ben nog maar 7 maanden in bezit van Nokia Lumia 610 en hij is kapot. De eerste week na aankoop verschijnden mijn berichten over elkaar en stonden er lijnen in het scherm. In de winkel hebben ze mij een nieuw exemplaar gegeven dat geleidelijk aan ook kapot is gegaan. De blauwe lak rond de gsm is er voor ongeveer 20% afgegaan na 7 maanden. Met het touchscreen van de gsm is niets mis maar ik kan hem niet meer opladen. Het probleem is niet de lader maar het kleine vakje in de gsm waar je de lader in stopt. Heb al met een 7-tal laders geprobeerd en geen enkele werkt. De gsm op zich vind ik geweldig. Vooral het gebruik van Office via Skydrive. Ik zou dan ook graag een nieuwe kopen, dit keer Lumia 800 maar vind nergens of de kader van de gsm ook in lac is en deze er dus mogelijk ook af zou kunnen komen.

Marjozee 05-11-2012 Product maand in bezit

dit is mijn eerste smartfone, en ik wilde een eenvoudig toestel dat gemakkelijk te bedienen was. Helemaal gelukt, prima toestel en snel te leren bedienen. Alleen is hij erg langzaam in het laden van whatsapps en bv. facebook en andere internetberichten. Ook de personen is niet gemakkelijk in te stellen. Maar toch ben ik zeer tevreden met m'n toestelletje.

WS 65 15-08-2012 Product paar dagen in bezit

Eerste indruk is prima, telefoon werkt vlot en er zijn veel apps beschikbaar. Ik vinde de interface van windows ook moderner overkomen dan die van bijv. Android, maar dat is persoonlijk.
Dat je niet kan skypen en Angry birds kan spelen is bekend. Er is simpelweg niet voldoende geheugen aan boord. Maar dat heeft alles met de lage prijs te maken.
Volgens mij de beste telefoon die je voor dit geld kan krijgen.

jelle01 07-08-2012 Product maand in bezit

Deze telefoon is tijdens gebruik overzichtelijk handig te bedienen.
Internetten met wifi gaat gewoon goed het laden van pagina's gaat snel genoeg.
Ook de navigatie gaat naar behoren.
De camera vind ik scherpe foto's maken.
Design is netjes strak , en dat de achterkant compleet van hardrubber is een pluspunt met bv te hard neerleggen of met vallen kan het handig zijn.
De prijs/kwaliteit verhouding is super

De Keersmaeker Elisabeth 05-08-2012 Product kwartaal in bezit

4,8
Heb Nokia lumia 610 al een paar maand maar heb hem aan mijn man gegeven en ik heb mijn oude nokia terug in gebruik. Vind het heel spijtig dat ik met een nokia lumia 610 geen foto's kan ontvangen en versturen (alhoewel er in de handleiding stond dat dit wel van toepassing was). Bij de aankoop van deze hebben ze mij dat ook niet medegedeeld en voel mij echt in zak gezet. De agenda vind ik ook niet zo gemakkelijk te gebruiken. Vond het veel geld voor deze gsm en heb er al heel veel spijt van gehad dat ik daar toch wel wat geld aan heb gegeven. Neen ben er zeker niet content van. Denk dat ik toch maar overstap naar een ander merk.

lumia 16-07-2012 Product paar weken in bezit

6,8
ik heb sinds paar weken samsung lumia maar ga hem proberen om te ruilen, whats app werkt niet naar behoren, ook vind ik de lijst met contacten niet fijn, wel heb je heel veel mogelijkheden en voro de rest is het een leuk toestel, maar waar ik hem voornamelijk voor gebruik is niet wat ik er van had verwacht.

Danny-1978 10-07-2012 Product maand in bezit

Een zeer fijne telefoon prachtig design,

De accu gaat gemiddeld 2 a 3 dagen mee en dan heb ik whatssap toch echt 24 uur per dag aan staan.

Ik vind windowsphone erg stabiel en heerlijk om mee te werken.

Over de degelijkheid wil ik geen mening geven aangezien ik de telefoon pas een maand in bezit heb.

sparky_zeeland 20-06-2012 Product paar dagen in bezit

Het sleutelwoord voor deze telefoon is wachten. Zoiets traag heb ik nog nooit gezien. Advies van de Media Markt: meneer dit is een super toestel en net uit. Dit ding heeft zo weinig geheugen dat Skype er niet eens op kan draaien en een. Geheugen uitbreiding is niet mogelijk! En Windows mobile is leuk maar je kan er veel te weinig zelf in doen zoals het veranderen van je berichttonen, schermindeling enz.
Dit is zeker niet wat ik had verwacht, en wat bellen betreft, (daar koop je zo'n ding tenslotte voor) mijn oude Nokia E52 was veel betrouwbaarder en viel veel minder weg. Ik had gewoon 2 keer zoveel uit moeten geven en een je weet wel moeten kopen.

Romeo001 17-06-2012 Product paar dagen in bezit

Dit is Nokia's "entry level" Windows Phone en ik moet zeggen dat ze prima werk hebben afgeleverd.
Het besturingssysteem (OS) presteert voldoende en het ontwerp voelt degelijk aan en het is mooier is dan de Lumia 710 of 800 vind ik.

De Lumia 610 is geen toestel die je moet niet nemen wanneer je een opvolger zoekt voor een high end toestel zoals de Samsung Galaxy S2 of een iPhone.
Het is denk meer voor gebruikers die een vervanger zoekt voor een low budget tot mid range Android toestel. Dit toestel samen met Windows Phone OS is ook niet geschikt voor mensen die gek zijn op "jailbreaken" en "rooten". Het is een toestel die out of the box gebruikt zonder allerlei zaken te willen tweaken.

Ik heb bijna twee jaar een Android toestel van Motorola gebruikt. Windows Phone is een verademing het ziet er netjes en overzichtelijk uit en de officiele website van Windows Phone geeft heel info over de OS.

Nokia heeft dit ontwerp eigenlijk voor jongeren op de markt gezet, maar eerlijk gezegd is het uitermate geschikt voor de MKB en ZZP-ers.
De email integratie van Windows Phone met diverse email diensten (Exchange Server, Gmail, Hotmail etc) is bijna naadloos. De apps voor social media (LinkedIn, Facebook, Twitter) zien er prima uit en werken ook goed.

Heeft dit toestel ook minpunten? Ja, zeker.
Zoals vele reviews op andere sites stellen klopt het dat dit toestel iets trager is dan de Lumia 710. Ten op zichte van mijn oude Android mis ik twee dingen:
- Er zijn geen LED's die je melden dat er bv een email of sms is bezorgd
- Je kan niet per mailbox of per app een ander melodie instellen

Voor onder de €250 euro is dit een prima toestel waar je mee gezien mag worden. Als je prestatie belangrijker vindt dan het ontwerp dan is de Lumia 710 wellicht een betere keuze.

Donny.Ippel 11-06-2012 Product paar dagen in bezit

Geweldige telefoon. Veel mogelijkheden, zoals navigatie, games, apps enz. Geluidskwaliteit van de speaker is alleen wat minder want als je hem iets te hard zet hoor je sommige tonen heel schel. Als andriod gebruiker is dit wel erg wennen en ben je eerste paar dagen toch wel aan het zoeken waar alles zit en hoe alles werkt.

Verder is er 1 groot min puntje waarom ik hem eigenlijk niet meer zou willen en dat is de wifi. De telefoon heeft een geweldige bereik voor de wifi, alleen is het zo als je je scherm vergrendel dan gaat je wifi uit en moet hij hem hervatten als je hem ontgrendel, dat is dus heel jammer aangezien je dan bijvoorbeeld geen whatsappjes krijg als je hem hebt vergrendeld. Ik heb al heel wat dingen gedaan om te voorkomen dat dit gebeurd en heb tevens ook nog op internet gezocht maar heb niks kunnen vinden. Ik weet niet hoe het zit als je 3g hebt dat heb ik niet getest aangezien ik geen abbo heb.

Dus het slimst is deze mobiel te kopen als je niet voor geluidskwaliteit gaat van de speaker en whatsap enz.

albertams 09-06-2012 Product paar dagen in bezit

Super toestel met niet al te veel poespas.
Windows Phone draait heel soepel, browsen en mailen ook.
De telefoon ligt lekker in de hand en is niet te zwaar.
Foto's zijn goed, video is minder, al met al voor de mensen die een WP7 Phone willen is dit echt een aanrader!

Robke15 03-06-2012 Product paar dagen in bezit

Deze mobiel gekocht omdat mijn htc wildfire s kapot was gevallen en ik vond het te duur om hem te late repareren.
Tot nu toe zeer tevreden, accu gaat een stuk langer mee als de wildfire die ik had. 2 dagen haalt hij wel als je hem niet intensief gebruikt(gamen etc.)
Geluid gaat best hard en helder, scherm is echt mooi!
Deze nieuwe besturingssysteem is ook heel handig, ik had hem helemaal door binnen 5 tot 10 minuten wat ik nooit had verwacht! enige nadeel is dat whatsapp het niet geweldig doet op dit apparaatje maar is vast omdat dit type toestel nog niet ondersteund is.
Voor 170 euro heb je geen betere mobiel als deze.
Mooie foto's, 8gb geheugen meer als genoeg, geluid is goed gewoon een top toestelletje!