HTC One X 32 GB / grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC One X 32 GB / grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

forbi 31-03-2014
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Ik heb mijn toestel opgesuurd naar HTC en deze hebben het toen gerepareerd maar als ik de ontvangst vergelijk met een veel ouder toestel die ik voor mijn werk heb (samsung S1) dan moet ik concluderen dat het toestel gewoon achterblijft bij de Samsung S1.

Ook heb ik het toestel al 5 keer terug gestuurd in 1,5 jaar.
De laaste keer hebben ze het toestel omgeruild, tegen een ander gebuikt toestel.
Maar ook dit toestel geeft weer probelemen, een sensor die niet goed is en en gele vlekken in mijn scherm.

Wederom contact opgenomen met HTC dat ik ander toestel wil, HTC ging hiermee akkoord maar moest ik weer mijn toestel laten ophalen en weer een minmaal een week wachten. Heb toen aangeven dat ik het toestel moet aan de deur wil ruilen. HTC is hier niet mee akkoord gegaan. Voor mij hoeft het al niet meer.
Beloof HTC een ding ik zal i en zoveel mogelijk mensen doorgeven om dan ook nooit een HTC te nemen wat een slecht merk is dit zeg.

Nooit meer een HTC voor mij

zilverster1 27-07-2013
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / wit

Dynafix was in 2012 niet in staat om in twee maanden mijn HTC desire S te repareren,
dus kreeg ik van Vodafone de HTC One X.

Aanvankelijk beviel hij prima, maar mijn toestel had het bekende probleem van slechte wifi/bluetooth door de loszittende wifi/bluetooth antenne. Na mijn ervaring met dynafix heb ik lang gewacht met het laten repareren van het toestel. Deze keer was het overigens binnen een week gefixt.

Maar nu doen de kompas en de g-sensor het niet, en het bereik van bluetooth is nu prima, maar de verbinding zelf is beroerd. De bediening met mijn autoradio werkt niet meer, en de verbinding met mijn headset hapert.

Ik ben dus wel klaar met de HTC, en misschien wel met android, ik vind het toch een chaotisch systeem. Maar ja, wat is het alternatief? Apple vind ik te duur.

zilverster1 04-10-2013

Update 4 oktober 2013:
Na een reparatie van een maand kreeg ik mijn telefoon 10 dagen geleden terug,
een nieuwe accu en een boardswap.
De HTC heeft welgeteld 10 dagen lang min of meer vlekkeloos gewerkt, en nu is de camera stuk,
blijkt een bekend probleem van de HTC one X te zijn want er zijn veel meer mensen op internet met exact dezelfde problemen: Een groene waas, en geen herkenbaar beeld.

Dit is nu al het derde probleem met deze telefoon. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

sygys 25-09-2013

Dat is gewoon een smoes. Als je direct met htc contact op had genomen dan hadden ze de telefoon gratis bij je thuis opgehaald gemaakt en weer afgeleverd op tijdstippen die je zelf wil... mijn htc is nog geen 5 dagen weg geweest

zilverster1 24-09-2013

Na de update naar android 4.2.2 de camera app steeds na 1 seconde. Waarschijnlijk omdat de G-sensor het niet deed. Ik heb hem toen maar weer naar Dynafix gestuurd.

Dat is inmiddels al weer 21 dagen geleden. Een vraag van Dynafix aan HTC over de reparatie werd door HTC pas na 10 dagen beantwoord.

Ik weet het nu zeker: dit was mijn laatste HTC.

zilverster1 04-10-2013

En Sygys, ik heb ook contact gezocht met HTC, maar die zeiden dat ik het toestel naar de Vodafonewinkel moest brengen.

Mikey1 01-02-2013
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Dit is mijn 3e HTC, na de Diamond Touch en de Desire.
Met de Desire kon ik al prima leven, maar de One X is echt weer een grote stap vooruit, wat een prachtapparaat.
Geweldig scherm, voelt net al zijn voorgangers degelijk aan, prima geluid en camera, supersnel en over de accuduur heb ik ook weinig te klagen.
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik de grijze heb genomen, en niet de witte, want die ziet er erg gelikt uit ontdekte ik net ik te laat.
Kortom, ik kan dit toestel van harte aanbevelen.

annahoj 17-01-2013
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / wit

Mooie telefoon met zeer veel mogelijkheden. Als die zijn ingesteld is gebruik prima. Batterij is zeer snel leeg.

Jonathans 19-11-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

De One X een kwartaal in bezit: Geweldig toestel. Ik heb alleen de oude versie - zo claimt de fabrikant. Google op One X + WiFi problems en je ziet dat de One X een problematische WiFi ontvanger heeft met zeer klein bereik: Dat is ronduit nasty.

Voor de rest heb ik erg de voice-dail functie gemist: Die werkt niet goed. Wanneer ik mijn bluetooth oortje eraan koppel kan ik niet per voice command bellen - of dat kan wel, maar dan pakt de one x niet de voice input mijn bluetooth oortje op, maar van de omgeving. In de auto is dat natuurlijk niet handig. Nu is de interface van de one x goed genoeg om contacten in op te zoeken, maar toch is t beetje jammer.

Voor de rest ligt het toestel goed in de hand, door de anti-stoot bumper eromheen voelt het toestel robuust en degelijk aan. Bij mij nog nooit spontaan gereset, in tegenstelling tot de Samsung Galaxy S3 (S III) die ik nu heb.

Het geheugen van de One X loopt wel rap vol. Op dit moment is er nog een bug in Chrome die bij > 800MB vol intern geheugen veroorzaakt dat webpagina's niet meer laden. Voor de rest heb ik nog niet veel geheugen-related issues meegemaakt op de telefoon.

Ik ben een advanced user (IT programmeur) en gebruik het toestel veel, intensief en probeer de limieten ervan te vinden. Tot nu toe buiten de bovengenoemde punten een zeer goed toestel en z'n geld waard - maar let dus even op het WiFi dingetje.

Btw: Doet je provider moeilijk voor het vervangen van je stukke WiFi antenna? Wijs m op z'n plichten: http://www.consumentenautoriteit.nl/ondernemers/regels-speciaal-voor/consumentenkoop/deugdelijk-product . Onze wet beschermt de welwillende.

mikeo 20-11-2012

Om de One X nu een oude versie te noemen vindt ik wel erg ver gaan. Het is toch een iets ander toestel. Kijk maar naar het verschil in prijs tussen de 2. De One X is een prima toestel wat nog steeds eens van de snelste is op dit moment. De One X+ is weer iets sneller maar in mijn ogen te verwaarlozen zeker voor het verschil wat je bij moet betalen.

De WiFi problemen zijn niet bij elke One X te vinden. Zelf heb ik een van de eerste en die doet het prima. Op Internet vindt je ook meestal alleen de klachten maar als je het procentueel bekijkt valt het meestal erg mee.

Het WiFi probleem is erkend door HTC dus je hoeft niet naar je provider maar je kunt je toestel direct aanmelden bij HTC voor dit probleem en het wordt kosteloos opgehaald / gemaakt / terug gebracht.

Info over garantie:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1498471/0

eric281077 22-09-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / wit

Dit is mijn 3e HTC telefoon (eerder touch pro en desire Z) maar de eerste keer dat ik voor een HTC versie zonder uitschuifbaaar toetsenbord heb gekozen dus dat is even wennen maar werkt goed. Het beeldkwaliteit is geweldig net als het geluid. Wel al een ongebruikelijke fout gehad waardoor mijn toestel opnieuw opstarte maar dit foutraport ook naar HTC gestuurd. Het is geen handig toestel om met 1 hand te bedienen maar wel een geweldig formaaat scherm (1 inch groter als de desire)alleen dus niet goed met 1 hand te bedienen. De foto en filmkwaliteiten vind ik helemaal geweldig en het gemak om wifi etc in te stellen ook. Ik vind het ook heel handig dat je voor alle vormen van mobiel gebruik een gebruikslimiet en een verbruikswaarschuwing in kan stellen zodat je niet over je bundel heen gaat. Kortom ben ik tot nu toe zeer tevreden met de HTC one X alleen wel jammer dat de accu niet verwisselbaar is. Vormgeving is trouwens ook prachtig.

Anoniem 20-09-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / wit

Ondanks dat ik van plan was om voorlopig geen nieuwe mobiele telefoon aan te schaffen ben ik door een positieve wending in mijn privéleven toch weer overstag gegaan. Mijn eisen zijn simpel, ten eerste eigenaar zijn van mijn toestel dus geen lease constructie. Ten tweede gratis smartphone en ten derde liefst lage maandelijkse kosten. Door de lease constructie van diverse providers kwam ik al snel via Coolblue.nl bij provider T-Mobile terecht en die konden mij gratis een HTC One X leveren met een aantrekkelijk mobiel abonnement.

Dit is mijn eerste HTC telefoon en ik kan zeggen dat dit tot nu toe mijn beste toestel is. Mijn eerste smartphone was een Sony Ericsson Xperia X10 en dat is niet één wereld van verschil maar wel twee werelden met deze HTC One X. Op alle vlakken is er een enorme vooruitgang geboekt, veel betere android besturing waardoor alles veel soepeler werkt, goede bouwkwaliteit en een zeer degelijke geluidskwaliteit (Beats Audio). Ook de batterijduur stelt mij niet teleur, ondanks intensief internet gebruik, whatsapp en een begeleidend muziekje tijdens het werk duurt het 2 dagen voordat hij weer opgeladen dient te worden.

Conclusie: zeer blij met de aanschaf van dit toestel en wel degelijk een aanrader.

Margotmargot s 02-09-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / wit

Ik heb de htc one x nu paar weken. Vorige toestel was de desire die prima beviel. Deze one x doet niet ten onder. Mooie telefoon, precies hetzelfde gebruikersgemak als de voorganger. Hij is wel wat groot, had voor mij slag kleiner gemogen. Kan in je broekzak maar is daar eigenlijk te groot voor.

Tevens zit ik nog steeds uit te zoeken welke case ik zal gebruiken. Momenteel heb ik een flip case bij pda shop gekocht. Zit prima maar heb last van die flap. Heb ook hem in alleen harde case gehad voor achterkant en dan met screenprotector erop maar dat bevalt ook niet. Omdat het scherm wat bol loopt bevestigd de screenprotector zich slecht. Wat het dus definitief word weet ik nog niet. Liefst niets eromheen maar daar is toestel te kwetsbaar voor.

Hij maakt prachtige fotos met zijn 8 mm. Enige nadeel is dat cameralens wat uitsteekt waardoor hij snel kan beschadigen, alleen daarom zou je een case al gebruiken. Maar verder prima toestel.

Wel heb ik de indruk dat de antenne minder bereik heeft dan de desire had. Maar ook kan het misschien aan Hi liggen waar ik mijn abonnement heb, die zijn ook de laatste weken aan het klooien. Gelukkig ga ik over naar andere provider.
Als je toestel hebt uit de fone winkel willen ze nog wel eens je oude simm kaart knippen om hem in de one x te doen maar ik raad jullie aan om even nieuwe micro sim te vragen bij de provider want knippen kan soms zorgen voor slecht bereik en internet. In deze one x kan alleen een micro sim kaart. Nieuw maar er zitten er soms foute bij.

Kortom, goed en mooi toestel. Wel behoorlijk groot. Ik kon altijd met 1 hand teksten tikken, dat kan met deze niet mits je hele grote handen hebt.

Bij aflopen dit abonnement zou ik persoonlijk niet weer voor deze grootte kiezen maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze.

Groetjes, margot

Cobain 14-08-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Super android telefoon. Na een aantal update's is de batterijduur gelukkig verbeterd, en is nu goed te noemen. Door de grote van de telefoon, is deze wel lastig mee te nemen. Zit niet fijn in je broekzak, als je bv fietst, maar ik zou niet meer terug willen naar een kleiner scherm. Ik merk dat ik mijn tablet bv al bijna niet meer gebruik. Ik vind de telefoon wel erg kwetsbaar, dus een hoesje is aan te raden. Ik heb hem laten vallen, en meteen was het scherm stuk (reparatie 200 euro!!!). Dit verwacht je niet als ze het gorillaglas noemen. Al met al redelijk tevreden, maar t.a.v. degelijk denk ik dat mijn volgende telefoon geen HTC meer wordt.

Edwin V. 06-08-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Helemaal tevreden met de One X. Oogt erg mooi. Geen plastiq look. Mooi groot en helder scherm. De nieuwe Sense is een stuk beter dan de vorige op mijn HTC Sensation. Hij is licht en plat. De beste smartfeun die ik tot nu toe gehad heb.

marlijn91 29-07-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Ik heb hem ongeveer een maandje nu.

Hiervoor had ik een samsung galaxy mini, en dit is echt een dik verschil.

De touchscreen werkt goed.

Alleen als je te veel doet, met of zonder oplader, wordt die vaak snel warm, vaak ook als je in een warme omgeving zit zegt die dat die over verhit is.

Ik vindt het zelf ook een mooi uiterlijk(heb de grijze).

Geluid vind ik ook goed doen, maar dat gebruik ik niet zo heel veel omdat ik een ipod heb.

En er zijn genoeg mogelijkheden, je kan er misschien geen micro sd of een sd kaartje indoen, maar je hebt wel 25 gb geheugen en dat vind ik tot nu toe meer dan zat.

de batterij, tja als je alleen mee belt en verder niet kan die wel minstens 1 dag mee gaan, maar als je veel op internet zit, kan die binnen 10 minuten wel 10 a 15% minder zijn geworden.

hw2007 24-06-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Na eerst de Samsung galazy S2 te hebben ingeruild voor een Iphone 4S 16 (wit) was ik niet tevreden met de iphone (foto kwaliteit is echt mager) en als je android gewend bent is Apple een stap terug, dus de HTC one X gekocht (wit) en dat is echt een monster. Op alle benchmerks een van de snelste toestellen en dat merk je, ook goede foto's en gemist van extra sd merk je niet omdat je via dropbox nog eens 25 GB erbij krijgt. Het enige nadeel vind ik de aansluiting. Als deze aan de onderzijde was, je kunt em dus niet in een dock rechtop zetten. Wat HTC ook onderscheidt is de garantie, je hoeft maar te bellen en ze komen de dag erna het toestel ophalen en heb je het snel retour, deze pick up en return garantie is 2 jaar en vind je niet bij Apple of Samsung. En nadeel met Samsung vind ik dat het allemaal wel erg plastic uit ziet en de updrades via KIES software niet werkt.

brownie32 21-06-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Helaas, nu al tweemaal terug moeten sturen, verbindingsproblemen. blijft constant vastlopen. erg jammer. Verder prachtig toestel, gebruikersgemak is uitmuntend en scherm en mogelijkheden perfect. Jammer van de verbindingsproblemen. zonder verbinding kun je er verder weinig mee dus; voor mij geen HTC nu meer.

JKforyou 20-06-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Hoewel ik geen fanatieke GSM gebruiker ben kan ik telkens weer heel erg blij worden bij het gebruik van de HTC One X. Wat een geweldig toestel. Een zeer degelijk toestel waarmee soepel en snel te werken is.

Geluidskwaliteit en bedieningsgemak zijn superieur. Een toestel met een fijne bediening en dat zelfs met de gebruiker meedenkt. Het mooie strakke design en het zeer heldere scherm (zelfs bij zonlicht) is een verademing. Foto's nemen en filmen deed ik vrijwel niet met mijn oude GSM maar met de X zit ik in een paar weken tijd al op de 300 foto's.

Ook het gebruik van de (niet vervangbare) accu is prima te noemen. Bij redelijk intensief gebruik houdt hij het makkelijk de hele dag vol.

Geen van de punten/opmerkingen die Sygys in zijn review heeft geplaatst herken ik. Dit toestel is top, en een genot om mee te mogen werken.

S-Leiderdorp 14-06-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Dit is de allerbeste telefoon die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Ik heb er best wel een aantal versleten, die ga ik ook niet opnoemen, maar wat een fijn toestel.

Snel, veelzijdig, duidelijk scherm, makkelijk in te stellen, zowel WiFi als 3G.
Kortom, hij kost een paar centen maar daar heb je ook wat voor.

Ook de accu valt mij alleszins mee, ik had negatieve verhalen gelezen maar ik kan die niet onderschrijven. Ik heb hem al een keer op 4 dagen gehad maar meestal zit ik tussen de 60 en 75 uur. Ruim voldoende vind ik voor zo'n veelzijdige smartphone.

one x user 13-06-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Na 2 weken kan ik wel een beoordeling over dit product geven. Inmiddels mijn 5e android telefoon. Uiteraard is dit de beste die ik heb gehad.

Toestel heeft de voordelen t.o.v. de gsIII dat:

-het scherm toch net wat mooier oogt.
-afwerking van het toestel beter is.
-over smaak valt niet te twisten, maar dit toestel vind ik mooier ogen.
-HTC sense 4.0. In één woord: geweldig. Zeer mooi uitgevoerd en bruikbaar, met veel mogelijkheden.
-Beats Audio verbetert de muziek kwaliteit aanzienlijk. Overigens alleen via de headset beschikbaar.

De nadelen vergeleken met de GSIII:

-Handige functies als stay awake, waarbij het scherm aanblijft zolang er naar het toestel gekeken wordt ontbreken.
-GSIII is nét wat sneller. Maar deze verschillen zijn nauwelijks.

Persoonlijke nadelen van de HTC one X:

-Bouwkwaliteit is zoals gezegd prima. Alleen wil de plastic rand om het toestel heen wel snel krassen.
-Leuk dat beats audio, maar de luidspreker is niet bijzonder en de belkwaliteit kan wat beter.
-Batterij had beter gekund!
-Snel stof in de front camera, dus regelmatig schoonmaken anders zie je niks meer.
-Toestel wil wel eens uitvallen.
-Scherm flikkert af en toe.

Sommigen kunnen met updates verholpen worden, maar dan moet dit ook gebeuren.

Al met al zeker een aanrader.

Martijn75 31-05-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Wat een fantastich toestel is dit. Ik had eerder een Iphone 4s maar ik vond de mogelijkheden echt te beperkt en het kleine 3,5 scherm niet meer van deze tijd. Daarom mijn 4s geruild voor een HTC One X. Wat een openbaring, zo kan het dus ook. Prachtig en zeer helder groot scherm van 4,7 inch, snelle quad core processor, super camera die zeer snel foto's kan maken en in een oogwenk kan switchen tussen foto en video functie. In de play store ( vergelijkbaar met app store van apple) kun je fantastiche apps downloaden en eenvoudig rangschikken op je telefoon. Dit werkt allemaal net even handiger dan op de Iphone 4s die ik eerder had. Ook het switchen tussen verschilende geopende apps gaat een stuk eenvoudiger, je kunt eenvoudig swipen tussen alle geopende apps. En swipe je naar boven, dan sluit je desbetreffende pagina. Hoe eenvoudig wil je het hebben? Geen gedonder meer met lastig bereikbare openstaande apps die je pas na vele handelingen kunt sluiten door op minnetjes te klikken, nee dit werkt een stuk beter. Ook leuk aan deze HTC op Android 4.0 zijn de vele mogelijkheden om het toestel naar eigen wens in te richten met bijvoorbeeld wat aardigecwidgets. Dat lukt je absoluut niet op en Iphone, waar je toch een beetje gevangen zit in het web van Apple. Vandaar ook de term "jailbreak" bij Apple producten. Ook over de bouwkwaliteit van deze htc niets dan lof, ik kan me dan ook totaal niet vinden in de kritiekpunten 1 t/m 5 die genoemd worden in de review hiervoor. Bij mij nergens drukpunten te zien, ook geen stof onder het scherm of wat dan ook. Gewoon super degelijk geheel, inclusief kwaliteitsbescherming aan de achterzijde die niet zomaar kapot gaat. Geen platic troep zoals de achterzijde van een Iphone in elk geval. Als je die 1 keer laat vallen is zowel de voorzijde als achterkant direct helemaal kapot. Ik denk dat de Iphone 4(s) het meest kwetsbare toestel van dit moment is.
Al met al erg tevreden met mijn HTC One X, en die paar kinderfoutjes die er waren zijn er uit na de meest recente updates van HTC. Aanrader dus!

raskol 01-06-2012

In een review van de HTC One X noem je vaker 'Apple' en 'iPhone' dan 'HTC' en 'One X'... m.a.w. je klinkt als een gefrustreerde Apple hater...

sygys 29-05-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Ik ben niet zo positief als andere mensen. Wellicht ben ik erg precies, maar de bouw kwaliteit van dit toestel en dan vooral het scherm is uitermate slecht!

Ik heb dit toestel gekocht bij een zaak hier in de buurt en mijn vriendin heeft dit toestel ook zowat tegelijk gehaald.

Ik zal even motiveren waarom de kwaliteit zo slecht is:

Allereerst heb ik 5 toestellen in de winkel in mijn handen gehad voordat we er 2 hadden gevonden die wel goed waren. De toestellen mankeren vooral het volgende:

1. Dode pixels in het scherm. HTC geeft pas garantie bij 4 of meer. controleer dit dus altijd in de winkel en nog voordat je je contract tekent!

2. knipperend backlight. (dit hebben ze bijna allemaal...) het zou opgelost moeten worden met de laatste update. echter dit lost het probleem niet op. Het knipperen gaat gepaard met het verbruik van de processor. Als de CPU in full-load is dan trekt deze zoveel stroom dat het scherm gaat knipperen.

3. Krakend scherm bij aanraken. vooral in de rechter bovenhoek; er zijn toestellen bij die dit pas later gaan doen of wanneer de telefoon een keer bloedheet is geweest doordat de CPU veel te warm wordt bij full-load. Hierdoor scheurt de lijm waarmee het scherm vast zit. hierdoor ontstaat ook stof onder het scherm...!

4. Stof onder het scherm. Na enkele dagen begin ik stof onder het scherm te ontdekken nu. Is niets aan te doen. schermen zijn niet goed gelijmd.

5. Veel schermen hebben problemen met het niet volledig juist geplaatst touchpaneel boven op de LCD waardoor bij het heel lichtjes drukken op de linker en rechterkan van het scherm (op de rand) meteen bleeding ontstaat. (ook wel ripple effect genoemd) dit is het effect wat je krijgt als je op een lcd scherm drukt en een vlek ontstaat. bij veel One X toestellen hoef je de rand alleen maar aan te raken of heel lichtjes op te drukken waardoor dit effect zichtbaar is. Je kunt je natuurlijk voorstellen dat dit dus voortdurend ook in je broekzak gebeurt waardoor op langere termijn het lcd scherm beschadigd en dode pixels ontstaan. ook hier geldt weer voor dat je er 4 moet hebben voordat je het toestel ter reparatie op kunt sturen naar HTC. de vraag is dan natuurlijk maar weer... wat voor toestel krijg je terug??

6. Bij het spelen van de speciaal ervoor gemaakte tegra 3 games in de play store wordt de telefoon ruim 60 graden (app om te testen heet "cool tool" en is gratis te downloaden in de play store) Deze hitte is voelbaar aan de boven zijde van het toestel zowel aan de voor als achterzijde. het touchscreen wordt echt ontzettend heet. Dit is niet alleen slecht voor de accu en CPU, maar ook voor alle andere onderdelen in het toestel. De metalen rand rondom de camera wordt ook bloedheet.

7. Accu duur. De accu gaat maximaal 4 uur mee bij normaal gebruik, zoals web browsen of whatsappen. sose springt er 4% per minuut af gewoon door op facebook even een foto te kijken. Dit zou natuurlijk aan mijn toestel kunnen liggen maar niets is minder waar... mijn vriendin heeft dit probleem en een vriend van me ook met one X klaagt ook over de accu die veel te snel leeg trekt. Bij idle en standby gaat de accu heel lang mee. maar zodra de tegra 3 processor overschakelt van de 5de core naar de quad core trekt de accu in minuten leeg.

Nvidia heeft een 5de core in gebouwd in het toestel die bij licht gebruik zoals whatsapp of een website in zou moeten schakelen. maar bij het bekijken van de "cool tool" lijkt dit alles behalve waar te zijn. Bij iedere aanraking van het scherm schiet de CPU van 102 mhz direct naar de 1400 mhz waardoor er gigantisch veel stroom verbruikt wordt. Er zullen nog enkele updates moeten volgen om ervoor te zorgen dat de 5de core ook echt zijn werk kan doen. Anders zullen we bij gebruik van het toestel nooit 24 uur door komen.

Berke1969 11-03-2013

Tjonge, wat een problemen zeg. Ik heb de one X nu anderhalf jaar in gebruik en op het bekende wifi probleem na nergens last van.
Volgens mij ben je te.... en dan vindt je nooit een fatsoenlijk product, je kunt bij alles wel wat negatiefs bedenken en/of vinden.

Swatpup 28-05-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Mooi slank toestel en erg scherp scherm. Nog niet zo vaak tegengekomen bij een smartphone. Android ICS is een opmerkelijke verbetering en draait soepel op het toestel. Wel af en toe een crash van een programma, maar ok, dat typeert Android wel een beetje.
Enige minpunt bij mij is de batterij (niet vervangbaar) en de levensduur ervan (ook niet na de updates). Wat ik ook doe, tussen de 12 en 14 u is echt wel het maximum (en ik ben absoluut geen superuser, noch een fervente gamer!). Als er een wat zwaardere batterij in kon, dan zou ik het niet erg vinden dat het toestel daarom wat dikker werd. Tenslotte ben ik niet zo veel met een smartphone die constant aan de lader moet om het tot slapenstijd vol te houden... Mijn vorige was een iPhone 4S en die hield het makkelijk twee maal zo lang uit (zo veel dikker is deze ook niet).
Maar al bij al een toestel met potentieel!

sygys 29-05-2012

de accu gaat inderdaad heel kort mee.. dit is echter alleen bij gebruik... als je het toestel niet gebruikt dan gaat er amper een % vanaf... mijn vriendin heet hem ook maar gebruikt hem soms een hele werkdag niet. Dan heeft ze op het einde van de middag nog 93% over. de mijne is na 30 minuten al op 90% hij is nu 3 uur van de lader en heb nog 72% over. heb 10 whats app berichten verstuurd en 10 minuten muziek afgespeeld.

De accu is echt belachelijk!

L.C. Rodenstein 28-05-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Na 17 jaar Nokia ben ik als een blok gevallen voor deze smartphone.
Toen ik de verpakking open maakte, stond er op het beschermfolie: The ONE you're been waiting for.
Verder zat er een garantiebewijsje en een clipje om me simcardhouder mee open te maken in het doosje. (uiteraard ook de telefoon, lader en oortelefoon) Maar geen gebruiksaanwijzing. Dit gaat met deze telefoon zo speels en eenvoudig! Nu leest er bijna nooit iemand een gebruiksaanwijzing, dus dat scheelt weer een boom!
Maar wat een heerlijk ding! Snel, makkelijk in gebruik en mega-veel mogelijkheden. Mogelijkheden: dus je hoeft ze niet te gebruiken. Je kunt op meerdere manieren bij diverse programma's of app's komen en je hoeft niet door dwingende eenrichtingsmenu's of een ander doolhof waar je de weg kwijt raakt!
Voor mij een openbaring (sorry, voor anderen misschien wel uit een stenen tijdperk) is dat je berichten eenvoudig kan inspreken. Dan hoef je ze niet in te toetsen, want daar moet ik nog enorm aan wennen. Daarom heb ik ook voor dit toestel gekozen, vanwege z'n grote scherm.
Dank je, Nokia, voor vele jaren van mobiel telefoonplezier. Maar mij ben je kwijt.
En degelijkheid nvt? Omdat ik daar na drie dagen nog niets over kan zeggen.

bevanel 03-07-2012

Hallo L.C., mag ik vragen welke twee Nokia's je als hebt gebruikt voor de overstap naar deze HTC??
...ik heb nu een Lumia 800 met T-mobile en daar wil ik vanaf. Zowel de Lumia als T-Mobile. De accu van de Lumia loopt te snel leeg en is niet echt een stap vooruit na de Nokia XM5800.
De camera van de Lumia is al een STAP achteruit ten opzichte van de XM5800.

Conner733 20-05-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Echt geweldige toestel naa de laatsten updates echt geweldige doe met batterij zoo 2 dagen hij werkt lekker super snel echt een mooi toestel en heb sinds kort een beats by dr dre solo HD koptelefoon en in de telefoon is beats ingebouwd het luistert echt fantastisch heel mooi geluid , dit is een echte aanrader de htc one x

Guus97 25-05-2012

klinkt goed!
Ik ben ook aan het overwegen om de htc one x te kopen maar ik vroeg mij af of ik de controltalk van de monster beats by dr dre tour kan gebruiken om gesprekken te beantwoorden met de htc one x ?????????????

Ingeborg Smit 19-05-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

Mooi toestel om te zien, haarscherpe foto's, maar.... Syncroniseren met outlook niet mogelijk want programma HTC sync manager nog niet beschikbaar!

Verder ook erg traag geworden na de laatste software update,trager dan mijn oude blackberry uit 2009.

Dit toestel gaat weer terug.

mikeo 21-05-2012

De mannier waarop Android werkt is dat je het beste je contacten via gmail gaat invoeren. Dan werkt dit zoals je wenst. Groot voordeel is dan ook dat als je een reset doet of een andere telefoon koopt je weer je gmail gegevens invult en direct staan je contacten /afspraken / taken weer netjes in je telefoon.

HTC Sych is net vrijgegeven en kun je ook downloaden

Met Gmail kun je met Outlook laten syncen dus dan vang je dit ook op.

Traag na de laaste update is niet normaal. Toestel is alles behalve traag. Ik zou beginnen om de telefoon helemaal uit te zetten door de powerknop 10 sec in te drukken. Standaard staat snelstarten aan in de instellingen en dan herstart je toestel niet maar alleen Android. Snel starten geeft soms problemen en kun je ook uitzetten en dan zal je toestel echt opnieuw starten.

Lukt het dan nog niet dan een reset geven naar de fabrieksinstellingen en nog eens testen of hij traag is.

Als hij daarna nog traag is dan is echt iets niet goed aan jouw toestel.

Gebruik hem nu 3 weken en herken je problemen zeker niet. Als 3 updates geinstalleerd en nooit dat hij daarna traag is geworden.

sanid 05-05-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / grijs

in de afgelopen twee jaar htc hd2 gehad met (android natuurlijk) waarmee ik heel tevreden was en nu eindelijk de one x in de handen gekregen... en moet zeggen hij gaat boven mijn verwachtingen ....over de batterij kan ik niet veel zeggen maar muziek en radio streamen in de auto via de ONE X krijg ik twee keer het beter geluid te horen. heb gelijk een min punt kunnen zien boven het HTC logo op het screen heeft die ongeveer 1mm speling waar je gelijk stof daar in krijgt en niet makkelijk eruit haalt ....!

Giovanni Baldoni 01-05-2012

Top apparaat!
Hiervoor een HTC sensation gehad; ook al helemaal niet mis mee.
De one is echter sneller, het beeld veel mooier en het geheel voelt degelijk aan.
De accuduur valt niet tegen voor een smartphone. Het is echter wel jammer dat de accu niet te verwisselen is, de ervaring leert dat een dergelijk apparaat na verloop van tijd erg opknapt van een verse accu.

Eml75 29-04-2012
Geschreven voor: HTC One X 32 GB / wit

Ik had een iphone 4s, prima toestel maar ik vond het scherm toch echt te klein. Ook weinig mogelijkheden met IOS, je apps aanklikken, meer is er niet mogelijk. Je kunt het toestel nauwelijks naar eigen wensen inrichten met een paar leuke widgets ofzo.

Daarom overgestapt op de HTC one X en ik kan hier een heel lang verhaal schrijven maar dat doe ik niet, ding is gewoon super.

Supersnelle quad core processor, zeer snele en goede camera, prachtig groot scherm, slanke lijn, niet te zwaar. Ook vind ik het kunnen inspreken van tekstberichten een uitkomst en werkt perfect! Of het nu een sms of e-mail is, ik spreek hem in en klaar is het, zo handig. Nu kan ik ook weer even snel een sms sturen in de auto als dat een keer nodig is.

Ik heb nog even de galaxy note overwogen, maar die vind ik toch echt te groot. Dit is de ideale maat. Ik kan je dit toestel dan ook van harte aanbevelen, je weet niet wat je ziet!

Anoniem 30-04-2012

Alleen jammer dat de accu niet vervangbaar is en een kaartslot ontbreekt, ander was hij perfect.