Motorola Defy+ grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola Defy+ grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

paulinejsmit 05-05-2015
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

Toen ik de telefoon net had, werkte hij prima. Helaas begon hij na een paar maanden kuren te vertonen. Hij werd steeds langzamer en het is inmiddels zo erg dat hij gemiddeld 5x crasht wanneer ik een app probeer te openen (bijv. whatsapp). Ik speel geen spelletjes op mn telefoon en het geheugen zit nog lang niet vol, dus daar ligt het niet aan. Ook de foto's vallen me heel erg tegen (als het lukt om een foto te maken tenminste, want tegenwoordig lukt dat ook vaak niet meer). Het is een leuke telefoon hoor, de eerste 3 maanden, daarna kan je beter terug naar je oude telefoon, scheelt een hoop frustratie.

mroest 07-10-2014
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

Ik had dit toestel gekocht ter overbrugging. Dit toestel is erg traag en loopt vaak vast. Bovendien is hij erg kwetsbaar. Ik heb hem van twintig centimeter hoogte laten vallen en het scherm zat vol barsten. Volgende keer een ander overbruggingstoestel.

JJS1 14-08-2012
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

Ik de Defy+ nu 11 maanden en tot 2 weken geleden leek het het goed toestel.
Het toestel draaide storingsvrij, crashte zelden en leek weining moeite te hebben met diverse toepassing die tegelijkertijd draaien.
Hoofdreden om na het "overlijden" van mijn oude Defy, niet+, een Defy+ te kopen was de IP notering.
Ondanks de IP67 notering heb ik het toestel nooit volledig ondergedompeld totdat dat 2 weken per ongeluk is gebeurd, in zout water.
Direct na de onderdopeling begon de telefoon kuren te vertonen. Na afdrogen heb ik het batterijvak geopend en daar stond water in.
De grote hamvraag is hoe dit garantietechnisch een vervolg gaat krijgen, immers elke telefoon winkel heeft in zijn voorwaarden staan dat vochtschade niet onder garantie valt. Dat dat vocht er bij deze telefoon nooit in had mogen komen is niet expliciet genoemd.

Het toestel op zich is ideaal maar de degelijkheid vindt ik amper een 1 waard aangezien het toestel de geest geeft op het moment dat de omstandigheden zo zijn als waar ik hem voor gekocht had.

lobri07 16-08-2012

Hallo, ik ben heel benieuwd of dat je het verloop garantieregeling procedure hier wilt vermelden!
en ik zou dat er ook bij vermelden dat je dat hier op kieskeurig doet!
wellicht helpt dat.
mocht Motorola het afwijzen dan rest je niets anders dan een beroep op je reisverzekering te doen.

lobri07 26-05-2012
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

prima toestel, heel degelijk, voelt stevig aan en de knoppen zitten op de juiste plekken.
Bij mijn samsung Gio ging vaak het toestel uit als het in mijn zak zat en een verkeerde beweging maakte.

Echter Telfort heeft geen automatische instellingen voor dit toestel en dat betekende dat ik op internet op zoek moest naar de juiste internet instellingen.
dat is uiteindelijk gelukt alleen moet roaming aanstaan!
dat moet ik dus in het buitenland niet vergeten uit te zetten....
erg vervelend maar ja ,daar kom je dus pas later achter.
Maar verder een erg fijn toestel wat tegen een stootje kan.

Marina32 22-05-2012
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

Wat jammer dat voor dit apparaat niet meer reclame wordt gemaakt. Ik denk dat het een gat in de markt is; een telefoon die tegen een stootje kan.
Voordelen:
- hij is (zolang alle ingangen dicht zijn) waterbestendig/stofbestendig/krasbestendig/stootbestendig.
- hij heeft een leuke snelheid, niet de beste in de markt, maar beter dan de middenmoot
- ontzettend veel mogelijkheden
- pakt snel zijn wifi
- redelijk helder scherm

nadelen:
-de camera is onderpresterend, ja slecht, foto's zijn zelfs bij helder licht korrelig
- zo veel mogelijkheden dat het soms onoverzichtelijk is
- buiten in het felle zonlicht is het scherm minder zichtbaar (maargoed dan houd je je hand ervoor)

Het is de telefoon van mijn man, ikzelf heb een iphone4. Als ik kijk naar de mogelijkheden van mijn iphone en zijn defy+ kies ik voor de defy+. Kijk ik naar de prijs-> defy+ met uitroepteken! Kijk ik naar de foto's en gebruiksgemak, dan wordt het de iphone.

Ik moet wel even duidelijk opmerken, het is niet onmogelijk om krassen te maken op het scherm van de defy+!!! Na 3 weken in broekzak toch 2 krasjes, daarom er een silicon hoesje rondheen gedaan en beschermfolie op het scherm.

martin5051 28-04-2012
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

gekocht voor 229 euro en een tele2 sim only smartmix 100 abonnement van 10,50 euro met 500mb internet.
zo kost hij ongeveer in 2 jaar tijd 20 euro per maand
en daarna aleen nog het sim only abonnement.
prachtig stevig toestel , ik doet hem altijd zonder hoesje in mijn broekzak.
werkt snel en perfect, wifi aan in huis. roaming aan buiten de deur, om even wat op te zoeken daarna gelijk roaming weer uit. batterij gaat lang mee.
viel niet mee om sim only tele2 internet opgang te krijgen.
maar instellingen zijn eenvoudig; ga naar instellingen, dan naar draadloos en netwerken, dan onderaan naar mobiele netwerken, dan naar namen en toegangspunten {APN}
dan vul je in bij NAAM; tele2 internet
daaronder vul je in bij APN; internet.tele2.nl
Dan de rest niks invullen alleen bij MCC moet staan 204 en bij MNC moet staan 02.
dan bij Verificatietype moet staan PAP
en dan bij APN-TYPE moet staan; default
en APN-protocol IPv4
{sommige instellingen staan er al automatisch}
dan links onder op knopje drukken naast het huisje, en dan opslaan.
om het mobiele internet buitenshuis te gebruiken dient eerst roaming te worden aan gezet.
dit doe je door links onder op te drukken ga naar instellingen, dan naar accu's en gegevens beheer dan naar levering van gegevens en dan naar gegevens roaming aan zetten, klaar, geweldig apparaat en dat voor 20 euro all-in per maand niks geen onzin prijzen van 45 euro per maand.

Jan-07 29-08-2012

Beste Martin,

Reuze bedankt voor de mobiel internetinstellingen van Tele2 voor de Motorola Defy+ !
Internet draait nu goed, en het is een prima en sterk toestel.

Groet,
Jan

FutureSystems 25-04-2012
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

Leek een leuk toestel. Mijn dochter heeft dit toestel met veel pijn en moeite bij elkaar gespaard en na minder dan een half jaar doet het toestel niets meer. Moet nu terug naar de leverancier. Een reset zonder SD kaart, accu reset enz enz... Niet meer aan de praat te krijgen. Is nauwelijks software op geinstalleerd en altijd voorzichtig mee omgegaan. Ziet er nog als nieuw uit. Toch geen teken van leven meer. Start op en reageert nergens meer op en sluit vanzelf weer af. Wellicht iets van software probleem maar dan moet je deze toch in fabrieksinstellingen kunnen zetten. Niets van kunnen vinden. Nog nooit met meer dan 10 andere soorten smartphones meegemaakt. Een 1 voor degelijkheid. Nu de reparatie afwachten. Overigens tot dit overlijden van de telefoon was het een prettige en goede telefoon, maar ja betrouwbaarheid hoort nr 1 te zijn. Anders heb je er niks aan.

naam21 10-03-2012
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

Deze telefoon met Android besturing is zeer gebruiksvriendelijk, licht goed in de hand.
De accu gaat naar mijn ervaring gemiddeld langer mee dan van andere toestellen.
Dit toestel is i.p. 67 waardig, dat betekend het tegen een stootje kan.
Alle aansluitpunten kunnen worden afgesloten.
Dit is een toestel waarbij het hele oppervlakte toestel bijna helemaal scherm is.
Een echte aanrader.

Sami Faltas 16-01-2012
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

Een heel fijne telefoon, die het gewoon lekker doet. Degelijk, prettig in de hand liggend, mooi helder scherm, goed geluid, plus al het gemak van Android en zijn apps.

Bovendien heb ik (op grond van beperkt marktonderzoek) de indruk dat hij goedkoop is (€233) voor wat hij biedt.

Ik heb hem in 1 avond helemaal ingericht, terwijl ik heel weinig (en dan nog slechte) ervaringen met smart phones heb. Als ik je verder vertel dat een man van 61 met dikke vingers ben, dan kun je nagaan hoe gebruiksvriendelijk hij is.

Swype vind ik de moeite van het leren waard. Het gaat veel sneller dan lettertje voor lettertje intypen.

Ik ben een fan.

samifaltas 05-05-2012

Vervolg na vier maanden: Ik ben nog steeds tevreden, maar minder. Het scherm reageert, zoals velen zeggen, inderdaad wat traag op vingerbewegingen. Verder is hij er een keer helemaal mee opgehouden. Op het internet en in de gebruiksaanwijzing was de oplossing niet te vinden. Wel bij Motorola Nederland. Die hielpen mij heel vriendelijk en met excuses. Ik moest hem resetten met de geluidsvolumeknop ingedrukt, waarna alle apps die ik geïnstalleerd had kwijt was. Gelukkig waren ze allemaal gratis. Dus het was geen ramp, wel een tegenvaller.

Ik zou het toestel nu een ronde acht geven. Nog steeds een goed ding naar mijn mening. Ik zou liever een iPhone willen, maar die zijn belachelijk duur.

Sami

Flyguy 13-01-2012
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

Ondanks dat ik nog dik tevreden was met mijn Nokia E72 vond ik het toch tijd worden voor wat nieuws. Een iPhone lag financieel wat buiten mijn bereik en heel veel andere smartphones vind ik nogal saai en eenheidsworst. Eigenlijk bij toeval kwam ik de Defy + tegen. De meeste ervaringen van gebruikers bleken zeer positief te zijn. En aangezien ik graag “wat anders dan anderen” wil vond ik het wel een interessante keuze. Geen spijt van gekregen!

Het design van het toestel is, tja, zakelijk. De voorkant is vooral scherm en weinig rand. Dat houdt het toestel mooi compact. Het apparaat is iets dikker dan veel andere smartphones, wat volgens mij alleen maar een voordeel is. Het houdt daardoor lekker vast. Scherm zelf is met 3,7 inch precies goed. Groot genoeg voor browsen en mailen, klein genoeg om je toestel gewoon in je broekzak te kunnen steken.

Een voor mij belangrijke reden om voor de Motorola te kiezen is de degelijkheid. Het toestel is IP67 gecertificeerd, wat inhoudt dat deze schok- en krasbestendig en zelfs waterdicht is. In tegenstelling tot veel andere telefoons hoeft deze dus niet beschermd te worden door een (ontsierende) case. En vingerafdrukken afspoelen onder de kraan is mooi meegenomen ;-)

De geluidskwaliteit bij bellen is okee. Mijn oude Nokia klonk helderder, al is het geluid van de Motorola wel harder, wat een voordeel blijkt als het wat rumoeriger is.

Ik had nog nooit gewerkt met Android. Was dus van tevoren een beetje huiverig. Maar… wat een verademing! In één avondje had ik hem al door. Dat is wel even wat anders dan het oude Windows Mobile of Symbian! Personaliseren, apps downloaden, mail, Twitter, Facebook en agenda instellen, allemaal een fluitje van een cent. Vooral de directe koppeling met mijn Google mail en agenda is enorm handig. Alles altijd overal gesynchroniseerd.
Vastlopers nog niet gehad.
Uiteraard is het typen op een virtueel toetsenbord wennen. Ik was gewend en verwend geraakt met mijn E72-qwerty toetsenbord, dus dit voelt als een stapje terug. Swype werkt wel wonderbaarlijk goed.

Over de camera kan ik kort zijn: slecht. Mijn oude Nokia en (stok)oude Sony Ericsson deden dat vele malen beter. Net voldoende voor “kiekjes” overdag, maar bij een beetje schemering lijkt hij de moed al op te geven. Fotootjes op Facebook plaatsen durf ik nog net, maar afdrukken ga ik niet eens proberen.

Batterij gaat vooralsnog zo’n twee volle dagen mee. Dat is dan bij gemiddeld gebruik. Wifi aan, Bluetooth alleen onderweg aan en een beetje bellen en SMS’en. Mijn oude niet-touchscreen telefoon deed dat natuurlijk beter, maar twee dagen is in lijn met wat ik verwachtte.

Resumé: Lekker compact toptoestel voor een heel redelijke prijs. Android, en vooral het alles zelf aan kunnen passen, is een verademing. En je kunt je toestel nog eens meenemen naar strand, zwembad, bouwplaats, … Hij kan het aan!

robster1963 02-01-2012
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

Na merendeel Nokia telefoons te hebben gehad met
af en toe een uitstapje naar een HTC HD-2 heb ik
gekozen voor de Motorola Defy+
De vorige Android toestellen trokken de accu binnen
een dag leeg. Ok het scherm wat meer bescherming geeft
dan menig ander toestel deed me besluiten dit toestel
te nemen. Na het uitpakken viel me op de grootte van
het toestel. Het heeft dezelfde omvang als die van
een Blackberry of een Nokia E72. Ligt lekker in de hand en voelt licht aan. Qua werkomgeving vind ik
de software van Motorola wat zakelijk uitzien.
Maar na het downloaden van de 'appjes' heb ik deze
naar smaak ingedeeld. SPB SHELL 3D is echt een mooie.
Draait lekker soepel en is een lust voor het oog.

De camera is een 5megapixel en valt net als andere
telefoons wat tegen. Maar voldoet. Leuk voor je
Facebook, twitter en dergelijke. Filmpjes zijn matig
van kwaliteit. Maar goed, we praten over een telefoon.

Het geluid is met een Equalizer 'appje' een heel
stuk te verbeteren. Ik had nog wat HTC oortjes liggen
en klinkt gewoon heel goed.

Er zijn er wat die klagen over de SD kaart wat onder
de motorkap zit van de Motorola. Maar dat moet wel
als je het moebieltje spatwater dicht wilt maken.
Ik vind het geen probleem. Je stopt het immers maar
een maal in je toestel toch ?

Voor de rest is het geen snelheids monster maar wel
een heel prettig toestel. Met een zwaardere accu
is het wat langer in de hand te houden. Maar zet
Bluetooth en/of Wifi uit dat scheelt ook.

Henkkarel 11-10-2011
Geschreven voor: Motorola Defy+ grijs

heb nu sinds een paar weken een defy+ super telefoon ,hiervoor had ik 4 maanden een defy daar was ik ook goed over te spreken , de + is net iets meer de battery gaat langer mee alles loopt soepel en snel ,kan me niet meer wensen echt een aanrader gezien prijs kwaliteit verhouding.