Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia Lumia 710 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

amti66 24-02-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Dit is mijn eerste smartphone, en ik heb betaald 160 euros voor de losse toestel (belcompany; maar ze hebben alleen maar het zwarte versie). Ik heb het al 1 week, en ik ben er heel blij mee. Het is zeer makkelijk te gebruiken, en met een PC te sincronizeren. De internet gaat heel snel, ook als ik mijn favoriete krant wil lezen. Ik heb veel apps gevonden, ook whatsapp, viber, en spelletjes. Het heeft geen frontcamera, dus skypen zou niet handig zijn, maar dat zou ik sowieso met mijn mobiel niet doen. De camera is niet fantastisch, en de cover niet zo makkelijk om in en uit te doen. Pas op als je voor de eerste keer internet wil gebruiken: ik dacht dat het automatisch met de wifi zou surfen, maar dan moet je eerst de mobiele network uitschakelen, en dat wist ik niet, en kostte me 20 e). Goede telefoon, voor een zeer goed prijs!

Wim O 15-01-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Sinds 2 dagen in mijn bezit. Alles wijst de weg vanzelf.
Alleen is het jammer dat de overdracht van computer naar de telefoon (en visa versa) alleen via het onoverzichtelijke programma Zune kan. Je zou toch denken dat je met een windows phone, die aan een windowscomputer is aangesloten, het met slepen zou kunnen doen. Jammer dat dat niet zo is!
Nokia drive doet het uitstekend!

Anoniem 11-11-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Aan dit toestel ontbreekt niets. Een heerlijk snelle en erg mooie user interface die ook nog eens intiutief werkt. Het toestel voelt zeer degelijk aan (uitgevoerd met onbreekbaar Gorilla glas!) en oogt erg mooi: een mooi kunstwerkje vooral als je de blauwe uitvoering neemt. Meer dan genoeg apps, meer dan 300.000 las ik, en wat je ook zoekt , je kan in bijna alle gevallen kiezzen uit tientallen gelijksoortige apps. Accu gaat bij intensief gebruik een dag mee, niet echt geweldig maar ik kan ermee leven. High tech en superlatief veel functionaliteit voor een echt klein prijsje.

Robanja1 04-11-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Voorheen heb ik de Nokia C6. In het begin een prima toestel. Later diverse software-problemen met het toestel. Helaas kon men bij de Nokia winkel mij niet meer blij maken. De software problemen hoorden bij het toestel en er zou geen nieuwe update mee komen. Helaas! Want in het gebruik vond ik het een heel goed en prettig toestel. Nokia heeft hier wel een paar steken laten vallen. En zo'n toestel kost toch weer een klein bergje geld.
Waarom heb ik weer een Nokia genomen? Vanwege de navigatie en .... een Nokia (hoewel teleurgesteld in de C-6).

De Lumia 710 dan. Voor de prijs is het een perfect toestelletje. In de aanbieding gekocht bij Saturn.
De geluidskwaliteit kan beter zowel voor het gebruik als telefoon als voor muziek. Het is echter allemaal wel goed te doen.
De mogelijkheden zijn divers. Er zijn genoeg appjes voor alles en nog wat.
De snelheid van het toestel is heel behoorlijk te noemen. Er is makkelijk van het ene programma naar het andere te switchen. Wanneer de wifi wordt gebruikt blijkt het internet goed en snel te reageren.
Klein probleempje is nog een beetje het zoeken naar de juiste weg om snel even wat bestanden te verwijderen zoals foto's. Pfhhh. Het werkt niet met een verkenner (bestanden kopiëren en plakken) of met een programma als Nokia Suite. Het programma voor de Nokia 710 is "Zune". Even eenvoudig een fotootje verwijderen, het staat overal. Op je toestel, op je computer en op skydrive. Misschien moet ik nog wel de goeie instellingen vinden in Zune. Wie weet.
Ik mis wel een mogelijkheid om bijvoorbeeld met pijltjestoetsen in de tekst heen en weer te "scrollen" en de mogelijkheid om heen en terug te gaan op internetpagina's. Je kunt alleen maar terug middels een hardwarematige knop. Maar ook daar is allemaal wel goed meet te leven.
Het toestel is goed af te lezen. Ook in het licht. Het zogenaamde gorilla-glas werkt prima. Geen krasje, niks. Ook niet na ruim 3 maanden (normaal) gebruik.
De Nokia navigatie voldoet prima. Redelijk actueel. En erg snel.
Het gebruik van de batterij, wel snel op bij wat intensiever gebruik. Indien alleen als telefoon kun je er voldoende lang mee doen. Zodra je alles gaat gebruiken gaat het snel. En het is overbodig te vermelden dat wanneer je "Nokia rijden" gebruikt je het toestel wel aan een draadje moet hangen.
Het toestel ligt goed in de hand en voelt wel stevig aan. Waarschijnlijk ook door de wat stroever achterkant.
Kortom, ik ben er erg blij mee en bij dat ik toch voor de Nokia heb gekozen.
Ik hoop dat Microsoft regelmatig updates uitbrengt om het toestel bij de tijd te houden.

niiina 31-10-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Toen ik deze mobiel net thuis gestuurd kreeg was ik er super blij mee! Maar naderhand was ik toch een beetje teleurgesteld. Ik zat vooraf te twijfelen tussen de Nokia Lumia 710 en Sony Experia U en de Sony Erricson Experia. Ik heb toch voor de nokia gekozen, omdat ik goede ervaringen had met Nokia en ik wilde goede offline navigatie op mijn mobiel hebben. Dit bleek echter flink tegen te vallen. Er zit Nokia Rijden op en dat werkt heel goed en offline, maar Nokia Kaarten is niet offline beschikbaar. Bovendien kun je met Nokia Rijden alleen maar een autoroute plannen en niet lopend, en daarvoor wou ik mijn mobiel voornamelijk gebruiken.

Ik was mijn oude Nokia N79 gewend, een erg fijn toestel, waarop Nokia kaarten wel offline konden. Als je dan in het buitenland was kon je heel gemakkelijk restaurantjes en museums zoeken. Als je dit wilt doen met de Nokia Lumia 710 dan kan dat helaas niet. Je kunt het wel, maar dan moet je online dataverbinding hebben (met gebruik van Nokia City lens). Ik vind dit een erg groot nadeel aan deze telefoon! Ik dacht dat de nieuwere versies er altijd op vooruit gingen ipv achteruit.

Verder is het toestel wel erg snel en zijn er nog genoeg apps beschikbaar (wel heten ze vaak anders dan de android versies).

Overigens moest ik erg wennen aan de vormgeving van de mobiel met de tiles. Ik vind het nog niet heel overzichtelijk.

YT87 30-01-2013

Beste Nina,

Ik vind het raar, want Nokia zegt zelf op hun website dat het gewoon kan. Het volgende heb ik geciteerd uit de algemene vraagbaak op hun website (http://www.nokia.com/nl-nl/support/problemen-oplossen/?action=singleFAQ&caseid=FA124244_nl_NL):

"Kan Nokia Kaarten in offline modus worden gebruikt om gegevenskosten te vermijden?

Kaarten kan offline worden gebruikt om gegevenskosten te vermijden (...).

U kunt schakelen tussen online- en offline-modus door naar de instellingen van Kaarten te gaan:
Selecteer Internet of Algemeen
Selecteer Verbinding of Online gaan bij opstarten

Let op: Schakelen tussen online- en offline-modus in Kaarten verhindert niet dat er gegevenskosten zijn door het gebruik van positiebepalingsinstellingen zoals AGPS en positiebepaling via WiFi/netwerk. Deze moeten worden uitgezet in de positiebepalingsinstellingen op uw telefoon. Raadpleeg de handleiding van uw telefoon voor meer informatie."

Misschien helpt dit?

gr.

Officiele reactie van Nokia 02-11-2012

Beste Niiina, Bedankt voor je reactie over de 710. We vinden het erg vervelend dat je je verkeerd hebt of bent geïnformeerd over de offline mogelijkheden met kaarten. Het klopt dat Nokia Kaarten én de kaarten app van Windows Phone alleen in online modus kunnen werken en de Nokia Drive app wél offline kaarten heeft. We werken er aan om de ervaringen van onze apps steeds te verbeteren en zullen dan ook jouw feedback (waarvoor bedankt!) doorgeven voor toekomstige ontwikkelingen.

O.U 03-09-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

ik heb mijn lumia nu een paar weken in bezit.
Windows phone 7.5 is erg makkelijk in gebruik en de interface is mooi, simpel en handig.
Er zijn veel apps en spelletjes die je kan downloaden in de marketplace en het aantal groeit snel.
Het is ook mogelijk om nummers te koppelen aan bestaande facebook/twitter accounts waardoor je mooie overzichten hebt over de nieuwtjes van dat contact.
De 1.4 Ghz processor is erg snel maar omdat het geen dual-core is kan je niet extreem dualtasken (games youtube internet tegelijk) maar alsnog werkt dualtask goed je kan bijv wel facebook whapp en twitter aan laten staan terwijl je bezig bent met multimedia.
De camera maakt mooie fotos en filmpjes alleen bij het filmen moet je wel even autofocus uitzetten.
De batterij viel op het begin vreselijk tegen na 3 uur was hij al leeg. Maar na een week gebruik doet de batterij het al veel beter ik haal nu makkelijk 8 uur met redelijk veel gebruik (3G aan, facebook, twitter, whapp, af en toe een spelletje en muziek).

Eindoordeel: Super telefoon en heel degelijk. Kooptip!

LexLex12 20-06-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Nadat mijn Samsung Galaxy S2 was gestolen besloot ik maar weer een hele andere richting uit te gaan.
Sinds enige weken de Lumia 710 in bezit en ik ben er ondertussen helemaal weg van.
Ondertussen een hele lading (gratis) apps op gezet die het leven nog mooier maken.
Na een teleurstellingen met mijn vorige telefoon blijkt de navigatie geweldig te werken.
In plaats van 10 tot 20 minuten wachten blijkt dit apparaat binnen enige seconden te werken (in een rijdende auto.
De kaarten zijn gratis (offline) van de hele wereld op te halen!
Daarnaast werken de menu's erg soepel en snel, fijne integratie met social networks, bevalt beter dan de galaxy.
Op een rij:
Weet ik niet:
Degelijk, zal wel, gorilla glas en stevige cover.
(Toch in hoesje met screenprotector)
Pro's:
Eindelijk goede navigatie.
Het toestel is voor deze kwaliteit belachelijk goedkoop.
Muziek: Gratis legaal muziek (playlists), goede player.
Vormgeving: Zwart van display is echt zwart en gaat naadloos over in cover.
De camera van 5 Mpixel geeft mooie foto's
Batterij gaat erg lang mee.
Soepele interface met phone7, mooi werk van Microsoft.
Snel Wifi, koppeling met Zune is simpel op plaatsen eigen muziek op telefoon.
Cons:
Helaas geen extra SD kaart mogelijk, was leuk geweest.
Toestel had dunner gemogen.
Jammer dat de lettergrootte niet in te stellen is.

Review van een super tevreden gebruiker.

patsboem 03-06-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Toestel is niks mis mee maar windows phone is erg saai en zeer beperkt.
Data overdracht via bleutooth is niet mogelijk, geluiden koppelen aan binnenkomende berichten is niet mogelijk.
Geluidskwaliteit is erg slecht.
Interface is erg saai.
Kortom als ik de mogelijkheid had gehad om het toestel eerst een week uit te testen had ik zeker voor iets anders gekozen.

Lonja 14-04-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Een goed toestel voor een redelijke prijs.
De hoeveelheid te installeren apps zou wel verbeterd kunnen worden.
Na de laatste update is Nokia rijden zelfs offline te gebruiken en is volgens mij ook de batterijduur iets verlengd.
de prijs-/kwaliteitsverhouding is goed.

JoLin-64 12-04-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Aardig toestel, maar de batterij is ronduit waardeloos. Bij gewoon gebruik (paar keer bellen, beetje internetten en een enkele app gebruiken) haalt die de 8 uur niet eens. Mijn vorige toestel (een Nokia E72) kon ik in ieder geval twee dagen gebruiken.

CsAa 02-07-2012

Ook ik ervaar dit. Heel irritant dat je batterij zonder ook maar iets bijzonders te doen snel leeg is. Erg snel. Een dag red je niet. Mocht je een keer in een noodsituatie zitten dan hoef je niet op je Nokia te rekenen....

riiicky55 14-04-2012

In het begin was dat inderdaad bij mij ook zo.. heb het toestel zelfs willen ruilen. Blij dat ik het niet gedaan heb, de batterij gaat bij mij nu gemakkelijk een dag mee. Ik heb er niks bijzonders mee gedaan, wel de schermverlichting op automatisch gezet en bij toepassingen "geweldige apps" uitgezet, deze blijft standaard continue draaien op de achtergrond anders.. Verder zet ik ook 3g uit wanneer ik bijvoorbeeld aan het werk ben en hem dus toch niet kan gebruiken, dit scheelt vast ook..

eloohuis 15-04-2012

ik doe er 3 dagen mee.
Bij normaal gebruik
Bel gewoon en mail en internet er mee.

Ik heb locatie voor ziening uit gezet en alle app's wat op de achter grond mee draait ook uit gezet.
B.V. NUnl haalt elke 30 min gegevens op en dat kost stroom

Ed Loohuis 11-04-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Na 4 jaar en 2 iPhons is dit een verademing.
De Lumia 710 werkt perfect en is makkelijk te synchroniseren met een gewonen Windows pc.
Het menu zit zeer logies in elkaar en na even oefenen is het makkelijk te bedienen.
Ook is het niet nodig om de telefoon steeds aan te sluiten op je pc om te synchroniseren het werkt ook draad loos.
Ligt ook lekker in de hand .
En je kan zelf de battery vervangen is toch wel een prettig idee.
Foto’s zijn gewoon goed en een film kijken is iets helderder dan op de iPhone.
Er zijn wel iets minder app’s te krijgen maar ik zie er elke dag nieuwe bij komen.
En dan de prijs.
Ik heb hem gekocht zonder abonnement.
Ik heb er €229 voor betaalt en dat is nog zo te betalen de iPhone had ik met een abonnement want om even ruim €500 uit je zak te trekken is mij te gortig.
Ik ben nu sim only en ben bijna €23 goedkoper per maand uit.
Dus ik heb de telefoon binnen een jaar terug verdient.
Ik vind de Lumia 710 een aanrader ook met het besturing systeem Windows is perfect.

ai van schaick 02-05-2012

Heel erg bedankt voor de info.

Vriendelijke Groeten Sandra

compunerd1985 21-04-2012

Hoi Ed,
In welke winkel heb jij deze telefoon voor €229,- kunnen krijgen?
Ik ben namelijk overal aan het zoeken maar ik kom ze enkel tegen voor €249,-
Ik ben er zelf namelijk ook voor het kijken maar de meeste winkels rekenen zelfs €279,- en dat is me toch iets te gortig.
Alvast bedankt,

Grt, Lars

innik 10-04-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden in bezit, hij bevalt me heel goed.
In de winkel zeiden ze dat het menu verwarrend is, maar ik vind het zelf duidelijker als bij de androidtoestellen.
Internet is snel, wel jammer dat sommige apps niet te downloaden zijn voor de windowsphone.
Typen gaat ook makkelijk, je typt niet snel een verkeerde letter in wat bij veel toestellen wel het geval is.
Voor navigatie heb je geen internet nodig.
De foto’s vind ik van goede kwaliteit, er zullen echt wel toestellen zijn met mooiere foto’s maar voor hele goede kwaliteit foto’s kun je beter een fototoestel pakken. Ik ben er tevreden mee.
De verwisselbare frontjes vind ik ook erg leuk, ik heb zelf het witte toestel, waarbij je kan combineren met bv. Blauw/roze of geel.
En je kan de telefoon nog eens laten vallen zonder dat hij scheurt.
Kortom: Leuk toestel voor een redelijke prijs.

riiicky55 09-04-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Heb het toestel nu ongeveer een maand in mijn bezit.
Met de dag bevalt het toestel me beter! Snel, overzichtelijk en bovendien mooi vormgegeven software. Ook de camera is voor mij meer dan voldoende. Natuurlijk minder dan de Lumia 800 of de Iphone 4s etc. maar vergeleken met mijn oude Bb Bold 9700 een hele verbetering! De accuduur is wat mij betreft ook prima, hij gaat bij mij ruim anderhalve dag mee. Ook Nokia Rijden, Nokia Kaarten en Nokia Music werken uitstekend! Kortom een prima toestel, zeker gezien de prijs.

Harold Tammeling 02-04-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Het is een fantastisch apparaat, geweldig makkelijk in gebruik, veel makkelijker dan de android en i-phone toestellen. Nokia heeft een enorm goed product afgelverd, en de windows erop geeft Nooit problemen, geen vastlopers gehad, terwijl de android toestellen om mij heen hier in huis regelmatig vastlopen.
Internet werkt geweldig, zowel in huis via wifi als buitens huis via tel abonnement.
Helaas hebben nog niet alle Nederlandse beedrijven door dat ze ook een windows app moeten maken, maar met de huidige apps mis je niets. Kortom, koop Nokia 710 indien je snel en makkelijk aan de slag wil, zonder technische problemen.

A.K 03-04-2012

Alleen wel heel jammer en een beetje vreemde ontwerpstrategie van Nokia om er slechts een enkele LED-flitser in te bouwen en dat voor die prijsklasse!? Voor mij al een goede reden om deze telefoon niet te kopen! Als Nokia een camera vanaf 3.2mp en hoger in een telefoon bouwd waarmee je goede foto's kunt maken zouden ze er ook minimaal een dubbele LED-flitser in moeten zetten zodat je er bij minder licht ook wat aan hebt, zoals b.v. de Nokia 6303c wel heeft en toch veel goedkoper was/is, dus het kan wel!?

WD4619 20-02-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / wit

Het toestel is zeer gebruikers vriendelijk door het nieuwe besturings systeem Mango 7.5. Je kunt daardoor zeer gemakkelijk Internetten,E.Mailen,Muziek luisteren,en niet te vergeten ook telefoneren.
Het toestel kun je heel gemakkelijk naar je eigen wensen aanpassen.
Het Toestel gebruikt dezelfde Software en Processor als zijn grotere broertje de Nokia Lumia 800,en is daar door net zo snel,doe er je voordeel mee zou ik zeggen,de verschillen zijn minimaal,voor mij is het standaard geheugen van 5Gb.meer als voldoende,de camera van 5Mp en maakt goede foto,s.
Kortom met dit toestel kun je goed voor de dag komen.
Ben dan ook een zeer tevreden gebruiker.

ad groot 26-01-2012
Geschreven voor: Nokia Lumia 710 8 GB / zwart

Na enkele weken gewerkt te hebben met deze smartphone, kan ik alleen maar zeggen dat dit voor Nokia de oplossing is. Vriendelijk in gebruik, mooie vormgeving en windows 7.5 werkt perfect.
internetten ed. gaat werkelijk zeer snel en het scherm is heel duidelijk voor wat betreft de stelling Apps.aanbod wordt steeds beter, Zune geeft veel mogelijkheden om je smartphone te optimaliseren op het gebied van games, muziek en andere informatie.
Een aanrader ook gezien de prijsstelling.

Anoniem 21-02-2013

Je kan navigeren zonder internet of data verbinding

trulli73 27-01-2012

Hoe is het met de batterij ?

Lonja 27-01-2012

Is navigeren zonder internetverbinding ook mogelijk?
Zoja ook per fiets of te voet?
Bij voorbaat dank.