Nokia Asha 300 zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia Asha 300 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

sterrekijker 07-12-2013
Geschreven voor: Nokia Asha 300 zwart

nog nooit heb ik zulk 'n probleemgsm gehad. Laatste nokia. Voor de vriendin dezelfde gekocht in andere kleur (veiligheid!). Helaas met het weinige gebruik dat zij ervan maakt is die ook in een minimum van tijd de mist in gegaan. Bij Mediamarkt zegden ze haar dat ze er die week nog vier van dat type hadden binnen gekregen voor reparatie.
Heb me nu m'n eerste samsung gekocht en als verknocht nokia gebruker (een vijftiental) is dat verdomd wennen...
rob.

Bw01 23-08-2013
Geschreven voor: Nokia Asha 300 zwart

Ik was op zoek naar een mobiel welke nog knopjes had omdat ik dat prettiger vind typen dan een touchscreen. In deze telefoon heb ik een tussenweg gevonden tussen de smartphones met zijn touchscreen en de 'ouderwetse' telefoons met de knopjes.
Ik vind de telefoon erg gemakkelijk werken. Hij voldoet aan mijn eisen bij een mobiel en dat zijn voornamelijk; gebruiksgemak, foto's en filmpjes kunnen maken (Met een redelijke kwaliteit), bellen, smsen, en de nodige spelletjes en calculator/notitie mogelijkheden.
Ik heb de telefoon al ontzettend vaak laten vallen en hij overleefd het prima. Geluid is goed, prima mobieltje voor diegene die nog niet helemaal toe zijn aan een volledig touchscreen!

sterrekijker 20-10-2012
Geschreven voor: Nokia Asha 300 zwart

het ding werkt nooit naar behoren, is reeds 2 maal in herstelling geweest, geen oplossing. Hij vindt héél moeilijk netwerk en doet eigenlijk gewoon z'n eigen ding. De display is qua bediening gewoon een ramp. Ben altijd fan van nokia geweest maar dit was m'n laatste. Bedroevend.

Officiele reactie van Nokia 22-10-2012

Hallo Sterrekijker, Wat vervelend dat je reparatie niet naar tevredenheid is uitgevoerd. We kijken graag voor je na wat er niet goed is gegaan. Kan je ons het imei nummer geven (15 cijferig en start met een 3) zodat we de werkzaamheden van het repair center kunnen nakijken. Je kan dit mailen ovv I1210 272 naar SupportBNL@nokia.com. Alvast bedankt, mvg. Mike, Nokia Care

lazar 06-12-2013

Laat ons weten of Nokia de problemen heef opgelost. Ben erg benieuwd of ze echt helpen, want dit is wel erg slecht. Ik was van plan om een Nokia Asha 300 te kopen voor op werk, maar dan moet die goed werken en goed hard klinken.

Asha300 15-04-2012

De nieuwe nokia 300 is 1 uit de pas gelanceerde asha serie
van Nokia. Veelzijdige en goed uitziende telefoons in een lagere prijsklasse, dan voorgaande series.Natuurlijk om de concurentie tegen te gaan. Dat is aardig/deels gelukt met deze 300 van Nokia. De 300 is de nieuwe lichting in de serie touch en type, de eerste twee waren de c3-01 en x3-02.

Beiden toestellen heb ik mijn bezit (en) gehad.

Het scherm en de software zijn de enige overeenkomsten, met de voorgaande modellen moet ik zeggen. De lage prijs zit hem vooral in de uitvoering van het toestel.

Het metaal in de C3-01 en X2-03 zijn volledig verdwenen in dit toestel, wat dus volledig uit kunstof/plastic bestaat.
Jammer, want metaal geeft een telefoon al snel iets meer "feel" in de hand. De backcover ofwel batterijkapje/klepje
bestaat uit (datwel) uit stevig kunstof/plastic.

Het batterijklepje zit goed vast, maar nokia kon bij deze Asha niet voorkomen dat als je de asha 300 stevig in de hand hebt en bediend, het batterijklepje laat kraken en dus licht beweegt op de rest van het toestel.

Dit doet me sterk denken aan de oudere toestellen van Nokia...die ook uit volledig kunstof behuizingen bestonden: de 6510/ 6230 / 6100 enz.. en dus ook last hadden van een krakende behuizing.... Ik vraag me af hoe dit toestel zich houd na een jaar intensief gebruik qua degelijkheid...

Verder is het ontwerp een stuk groffer dan voorgaande modellen (c3-01 en x3-02). Het toestel is meer dik en lomp en minder fijn in de afwerking. De lagere prijs komt duidelijk meer naar voren dan zijn voorgangers, die opzich ook al niet te duur waren. Scheelt zo'n 40 tot 50 euro bij lancering. Het "nep chroom" om de toetsen vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Het toestel laat zich goed bedienen en ligt verder goed in de hand. Mensen met wat grotere handen zullen mischien meer blij zijn met dit toestel.

Het geluid van de speaker bij afdraaien van muziek is super goed. Beter en voller met meer verschil in hoge en lage geluiden.

De gesprekskwaliteit is naar mijns inziens wat doffer en lichter van geluid, maar niet slecht.

De batterij levens duur zou wel eens beter kunnen zijn dan de vorige modellen, meer MaH. (1110) een betere accu dus.

Van al deze toestellen vind ik de X3-02 het fijnste in gebruik, snel gevolgd door de C3-01, en deze asha 300 doet het heel aardig maar past eigenlijk qua uitvoering niet naast deze toestellen, behalve op het scherm en software.

Een lowbudget toestel, dat zijn werk doet en (mijn mening) geschikt voor prepaid en kleine abonnementen dus af en toe bellen.

Overigens de prepaid versie van KPN is simlockvrij! en maar 79,--/ 89,-- euro!

Ryan21 09-01-2012
Geschreven voor: Nokia Asha 300 zwart

Ik zocht een alternatieve telefoon voor mijn oude samsung full touch screen (waar ik niet mee om kon gaan ivm. grote vingers).
Ik gebruik zelf geen internet op deze telefoon, maar je kan er een hoop apps voor downloaden, bijv. whatsapp is ook mogelijk. I.c.m. Nokia Suite kun je al je contacten updaten en een back-up maken van je telefoon, ook is het mogelijk om hiervandaan apps te downloaden en dan op je telefoon te zetten (mocht je geen internet op je telefoon zelf hebben).

Grootste voordelen:
-Heb deze telefoon nu 3 weken en er zit nog geen kras op het touch-scherm (zit ook geen screen protector folie op), dus erg degelijk!
-grote knoppen op het scherm
-vertrouwde Nokia opbouw menu's en telefoonboek
-batterij gaat minstens een week mee
-Lage prijs mobiel

De enigste kleine nadelen die ik heb gevonden zijn:
-plastic aanvoelende achterklepje
-Kwaliteit camera is laag, maar dat kan je ook niet verwachten van zo'n goedkope telefoon
-Wordt geen usb-kabel bijgevoegd, maar connectie mobiel>pc kan ook via bluetooth

Al met al is dit echt een geweldige telefoon, duidelijk opbouw van menu's (ze volgen de Nokia-standaard, dus niet ingewikkeld), knoppen op het scherm zijn lekker groot.
Voor de zakelijke gebruiker is dit een prima telefoon zonder onnodige poespas. Ideaal voor mensen die niet zonder een toetsenbord op hun mobiel kunnen.

contessa01 14-02-2012

hoi
zit er ook wifi op. De een zegt van wel de ander niet.