Polar Vantage M wit / M|L - Reviews

Soort product
armband
(Meet)-functies
actieve minuten, verbrande calorieën, afgelegde afstand, aantal stappen, geslapen uren, persoonlijke doelen
Verbindingstechnologie
draadloos

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Polar Vantage M wit / M|L op Kieskeurig.nl.

Roy 29-12-2018

Zwak scherm

Geschreven voor: Polar Vantage M zwart / M|L

Omdat ik vier keer per week sport en meer inzicht wil in mijn sportgedrag om dot te verbeteren, kwam ik uiteindelijk uit bij de Polar Vantage M. Momenteel het beste wat te verkrijgen is van polar (na de vantage v). Helaas valt hij mij alleen direct enorm tegen. Het beeldscherm is erg zwak verlicht en je moet hem echt in een bepaalde hoek houden om af te lezen. De helderheid zoals deze op de verpakkingen en site staan zijn geem realiteit... kleuren zijn niet helder en diep. Omdat het horloge voor het sporten is moer ik wel makkelijk en snel kunnen aflezen wat ik doe... ook meet hij andere waardes dan mijn oude polsr met hartband meting, waardoor ik twijfel over de nauwkeurigheid.
Er is een lampje dat kan oplichten, maar dan zie je dat het geen hoge resolutie scherm is... Jammer...
Voor het bedrag van 279 euro vind ik hem kwalitatief dus enorm tegenvallen. Heb hem dus retour gestuurd..
Design is mooi, overige functies weet ik niet, maar software voelt oud aan en de leesbaarheid is voor mij wel bepalend. Een no-go voor mij helaas..

Pluspunten

• Zit prettig om de pols

Minpunten

• Helderheid scherm zwak en nier instelbaar
  • Hartmeting minder nauwkeurig
  • Software voelt ouderwets

Mir 04-01-2019

prima sporthorloge

Geschreven voor: Polar Vantage M wit / M|L

Sinds een paar dagen heb ik de polar Vantage M in mijn bezit, een zwarte in maat s/m. Ik ben er erg blij mee, het horloge en ook de app zijn erg makkelijk in gebruik en geven veel informatie, die volgens mij redelijk nauekeurig is. Ik heb het horloge oa gebruikt tijdens het zwemmen en dat werkt perfect; zwemslag, snelheid, hartslag, alles wordt bijgehouden.
Een aantal functionaliteiten is er nu nog niet, zoals notificaties, maar die staan wel gepland. De volgende update is in februari en als het goed is krijg ik dan berichten te zien op het scherm.

De schrijver van de vorige review is negatief over de scherpte van het scherm. Ik vind het juist wel prettig dat er niet continu zo'n lichtbak aan mijn pols hangt. Een ander voordeel is dat mede hierdoor de batterij langer mee gaat dan bij andere sporthorloges. Indien gewenst kan het scherm worden verlicht. De duur van die extra verlichting had wat mij betreft wel wat langer mogen zijn.

Op internet zag ik dat het horloge werd aangeprezen als zijnde een sporthorloge dat oogt als een elegant dameshorloge. Als de diameter van de kast een centimeter minder was geweest dan was dat het geval, nu niet. Het horloge is niet elegant, wel erg mooi.

Al met al een fijn sporthorloge dat mooi oogt en bovendien zijn werk goed doet.

Pluspunten

• mooi design
  • veel mogelijkheden
  • polar flow app
  • lange batterijduur

Minpunten

• groot
  • nog niet alles doet het (wachten op updates)