Fitbit Charge 3 zwart, wit / S|L - Reviews

Best Reviewed nov 2018 Fitbit Charge 3 zwart, wit / S|L
Best Reviewed - november 2018
(Meet)-functies
verbrande calorieën, afgelegde afstand, aantal stappen, geslapen uren, persoonlijke doelen
Verbindingstechnologie
bedraad en draadloos
Calorieën verbrand

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Charge 3 zwart, wit / S|L op Kieskeurig.nl.

erikhoning 26-11-2018

geweldige fittracker

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Nadat ik al een tijdje de fitbit charge2 had, nu sinds kort de charge3. Reden... deze is waterdicht , heeft een beter scherm en een betere batterijduur.

En inderdaad. Het scherm van de charge3 is mooier en beter. Binnenkomende appjes zijn veel beter te lezen. Ook kan ik nu van meerdere apps de berichten ontvangen. Op de charge 2 alleen maar van 1 te kiezen app. Een dikke PLUS dus...

Het installeren was wel een toestand. Mogelijk omdat ik al een charge2 gekoppeld had, maar ook na ontkoppelen ging het niet eenvoudig. Uiteindelijk via mn pc met bluetooth contact met de charge3. Die moest eerst een update ondergaan, daarna ging t wel supersnel en makkelijk.

Buiten dat de charge3 mooier is (maar dat is persoonlijk) een aantal redenen dus om over te stappen op de nieuwe charge.

Met de charge2 en nu ook met de charge3, merk ik dat ik veel effectiever sport. Ik kan redelijk nauwkeurig terugzien wat minder en juist meer effect heeft. Heel fijn om mn hartslag bijna continue te kunnen monitoren. En natuurlijk de verbrandde caloriën.

Wel moet ik wennen aan de veranderde bediening ten opzichte van de charge2. Maar dat went gelukkig snel.

Op het gebied van het meten van sporten is er niet zoveel verandert, tenminste niet merkbaar. De gegevens zijn naar mijn inschatting behoorlijk accuraat en dat is belangrijk.

Ook heel fijn is het om het slaapritme terug te kunnen zien. Ook daar doe ik al m'n voordeel mee en lijk ik over het algemeen beter te slapen door meer op tijd te gaan slapen. Met het gevolg dat ik vaak fitter wakker wordt. En daar heb ik de hele dag weer voordeel van.

De functies zijn verder behoorlijk uitgebreid.
Het hartslagritme wordt nauwkeurig aangegeven. Getest met een hartslagmeter van de sportschool en dat kwam behoorlijk overeen. Daardoor kan ik de charge3 hierin volledig vetrouwen...
Ook herkent de charge3 aardig goed de activiteiten. Vind ik niet het belangrijkste, maar ook dat sterkt m'n vertrouwen in de charge3.

De batterij is ook zeker een winstpunt. Gemiddeld houdt ie t 8 dagen vol, wat een dag langer is dan waarmee de charge3 gepresenteerd wordt. Hoeft dus nog maar 1x per week aan de stroom.

De connectie met de telefoon werkt prima. Appjes komen goed en snel door en omgekeerd de data naar de telefoon ook.

Ben blij dat ik de stap naar de charge3 gemaakt heb. Vooralsnog voldoet de verbetering aan wat ik verwacht had.

Pluspunten

• nauwkeurigheid meetgegevens
  • batterijduur
  • vormgeving

ManonV 30-11-2018

Mooi design

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Dit is mijn eerste fitbit dus ik was erg benieuwd naar de opties en mogelijkheden. De eerste keer opladen/ installeren duurde wel even maar nadat hij volledig is opgeladen gaat hij lang mee. De oplader is aan de korte kant maar verder erg prettig omdat je de fitbit vastklikt in de houder van de oplader en niet los aan een snoertje legt. Qua gebruik ben ik erg tevreden; het bandje blijft goed zitten door een soort kliksysteem. Qua design vind ik de smallere versies iets mooier maar een groot scherm is wel erg prettig. In de app kan je een aantal dingen bijhouden zoals je slaapcyclus, stappen en hartslag welke ik zelf erg belangrijk vind. Ik sport aardig vaak dus zeker de hartslag is fijn om bij te kunnen houden en je eventueel aan te passen hieraan. Hij is erg makkelijk in gebruik en de prijs/kwaliteit verhouding is helemaal prima. Al met al tevreden over deze fitbit! De komende tijd ga ik het slapen beter bij houden, ik ben erg benieuwd!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Oplader snoer wat aan de korte kant

meertjes1970 30-11-2018

Fraai design

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Ik ben al een tijdje opzoek geweest naar een goede tracker voor mijn gezondheid en nu heb ik de kans gekregen om zo'n tof product te mogen testen. De fitbit charge 3 heb ik nu ongeveer een week in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over! De fitbit heeft een fraai design wat je zowel sportief als casual bij je outfit kan combineren. De fitbit heeft een aantal verstel mogelijkheden qua lengte, zodat hij om iedere pols goed past. De fitbit heeft een mooi en helder touchscreen scherm. Je kunt het beginscherm instellen naar eigen keuze. Ik zelf heb er voor gekozen om de tijd en mijn hartslag als beginscherm in te stellen.

Ik zal het nu even hebben over het instellen van de fitbit, wat ik niet onbelangrijk vind ;) Voor het gebruik van de fitbit moet je een app downloaden op je mobiele telefoon. Zelf vind ik dit handig, want je ziet gelijk alle uitslagen in de app. Via deze app kun je je mobiele telefoon conecten met je fitbit. Als ze met elkaar gecontect zijn dan moet je een update doen. Let op dit kan een half uur duren dus heb geduld! Als dit allemaal gedaan is dan is het verder piece of cake en kun je de fitbit gaan instellen naar wens. Let op! het boekje dat is bijgeleverd en het instellen van de app etc. is bijna allemaal in het engels

Een nadeel: de oplader is een klem die je precies op de juiste plek moet klemmen! Dit is nog best een soort lastig. Ook is het snoer van de oplader kort, waardoor je hem dicht bij het stopcontact moet laten liggen.

De functies die ik zelf heel erg leuk vind zijn: het bijhouden van je slaappatroon (je ziet meteen hoeveel je wakker bent geweest en hoeveel je hebt geslapen in totaal), je hartslag dat continu gemeten wordt, de pushberichten die je krijgt als je weer even moet lopen en voor de vrouwen: een menstruatie tracker.

De fitbit lijkt ook op een soort smartwatch. Je kunt alle berichten lezen die je binnen krijgt van bijv. whatsapp en kunt ook reageren met zinnen of woorden die je in de app op je telefoon kan instellen. Als er gebeld wordt kan je opnemen, maar je kan niet praten in de smartwatch. Als je opneemt dat neem je het gesprek op aan je telefoon.

Al met al ben ik zeer tevreden en ik zou de fitbit niet meer weg kunnen denken in mijn leven!

Pluspunten

• accuduur van ongv. 7 dagen
  • mooi en helder touchscreen scherm
  • goede prijs/ kwaliteitverhouding
  • leuke functies op de app

Minpunten

• kort oplaadsnoer
  • veel in het engels
  • klemmetje als oplader: lastig te bevestigen

Mirte 28-11-2018

groot gebruiksgemak

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Als fanatiek bokser was ik al geruime tijd benieuwd naar het aantal calorieën wat ik per gevolgde les verbrandde. Ik was al enige tijd in het bezit van een duurdere activiteiten tracker, maar deze zat niet lekker onder mijn windsels en moest ik hem vaak opladen.
De fitbit charge 3 wekte direct mijn interesse. Maar de prijs weerhield me een beetje. Toch besloot ik hem te willen uitproberen. Na een uur was ik al verkocht. De draagbaarheid, het gebruiksgemak en het gelijk zien hoe actief je bent op een dag. Na een dag van intensief gebruik was de batterij nog vol, ik was erg onder de indruk!

Met trainen moest ik even wennen. Er zit toch iets onder je windsels wat je beweging iets lijkt te beperken. Maar na een paar minuten was ik hier wat meer aan gewend. Ideaal vind ik het om te zien hoeveel calorieën ik verbrand heb. Zo heb ik veel meer inzicht in hoeveel ik moet bij eten om niet vermoeid te zijn en goed te herstellen.

Na de training stapte ik zonder nadenken onder de douche, besefte me dat ik de fitbit nog om had en realiseerde me na een korte schrikreactie dat deze waterdicht is. En dat bleek gelukkig ook echt zo te zijn. Ook viel me op dat hij snel droogt, ideaal. Ik heb er niet mee kunnen zwemmen maar kan me voorstellen dat het apparaatje daar ook ideaal voor is.

De slaapfunctie vindt ik ook top! Ik kon me niet voorstellen daar conclusies aan te kunnen verbinden maar het geeft me zeker inzicht over mijn vermoeidheid op sommige dagen. Hoeveel slaap ik nodig heb en of ik een goede nachtrust heb gehad.

Ik ben onwijs tevreden over de fitbit charge en denk dat ik hem niet meer inwissel voor mijn andere activiteitstracker.

Pluspunten

• handige app
  • duidelijk inzicht in slaap en calorie verbruik
  • waterdicht
  • lichtgewict

Minpunten

• scherm in wat dikker

A Veluwenkamp 04-11-2018

Mooi ding

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 grijs, Roségoud / S|L

Erg tevreden, ziet er mooi uit en draagt comfortabel. De app werkt ook goed, leuk om alles bij te houden.
Alleen jammer dat nog niet alles in de app goed werkt: zo zijn alle producten die je bij het eten kan invoeren niet in het nederlands beschikbaar (nog niet).

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Mooi
  • Goed draagcomfort

Minpunten

• eten niet in het nederlands

Jenneke 07-10-2019

Telt trappen naar eigen keuze

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Mijn eerste 2 horloges retour gebracht omdat ze de stappen en de trappen echt niet juist telde. Ik stond aan de balie van de winkel en hij gaf opeens zonder reden 3 extra trappen aan ? Regelmatig heb ik 75 trappen gelopen, nou dat doe ik echt niet !.
Ga nu mijn 3e ook terug brengen om dezelfde reden en wil mijn geld terug. Hoop dat het lukt want is nog geen jaar geleden gekocht.

Pluspunten

Minpunten

• Telt wat hij wil
  • Niet nauwkeurig

Leiden 18-08-2019

Geeft snel de geest

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Ik heb voor deze Fitbit gekozen vanwege de activteitentracker en je zou er mee kunnen betalen. De metingen zijn niet nauwkeurig, telt trappen als je er geen gelopen hebt, geeft aan dat je gefietst hebt terwijl je gewandeld hebt en betalen kun je er al helemaal niet mee( in combinatie met je NFC/ bankapp.
Binnen 6 maanden al kapot. Nadat het beeld uitviel gereset, waarna hij wel weer tot leven kwam, maar met rood licht aan de achterzijde waardoor je pols heet werd en de batterij binnen een half uur leeg. Natuurlijk wel garantie, maar wat heb je er aan!

Pluspunten

• Alarm
  • Ontvangt WhatsApp berichten

Minpunten

• Meet onnauwkeurig
  • Verzint zelf de activiteiten
  • Niet betalen zoals wel in de beschrijving staat
  • Is binnen een halfjaar kapot

Nicky 06-12-2018

Mijn eerste fitbit horloge

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Goede horloge. Groot duidelijk helder scherm. Batterij gaat zeer lang mee. Meer of een week. En in slechts 2 uur opgeladen. De stappenteller zou soms tijdens het auto rijden durven stappen te tellen terwijl het niet zo is. Omgekeerd ook echte stappen meet hij soms niet. Dit verwachte ik natuurlijk wel ik raad dit product zeker aan

Ellen 06-12-2018

Goede accuduur

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Het horloge laat zich fijn dragen, het weegt lekker licht en zit goed vast rond mijn pols. Het scherm is duidelijk afleesbaar, ook buiten als de zon fel schijnt. Je kan je klokweergave aanpassen zodat je er je eigen stijl aan kan geven.
Het product gebruiksklaar maken ging een beetje moeizaam. De handleiding was in het Engels en sommige opties stonden er niet duidelijk in uitgelegd. Na even zoeken op de website ben ik er gelukkig wel in geslaagd om het toestelletje naar mijn behoeften in te stellen.
De Fitbit trackt mijn stappen vrij grondig, hij ziet ook zelf als ik sport (je kan het ook handmatig ingeven) en achteraf heb ik een handig overzicht hiervan in de app op mijn gsm. Ook mijn slaappatroon kan ik analyseren in deze app.
Daarnaast vind ik het ook heel handig dat hij een timer functie heeft, een wekker functie en dat ik mijn menstruatie kan opvolgen.
Een klein minpuntje vind ik dat de waterinname niet via de horloge zelf kan ingegeven worden. Nu moet ik telkens mijn gsm nemen, de app openen en dan in het juiste menu gaan zoeken en dat neemt natuurlijk wat meer tijd in beslag waardoor ik het eerlijk gezegd na 1 week al had opgegeven.
De Fitbit helpt mij heel goed om actiever door het leven te gaan. Ik wil elke dag mijn doelen behalen zodat ik kan afvallen en de Fitbit geeft mij net dat duwtje in de rug om toch nog even een wandeling te gaan maken, of een paar keer de trap op en af te gaan. Na 3 weken zie ik al verbetering in mijn gewicht en mijn conditie.
De batterij houdt het de beloofde 7 dagen goed vol en hij is met 1,5 uur terug volledig opgeladen.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Goede batterij
  • Helpt mij om actiever te zijn
  • Draagt comfortabel

Minpunten

• Waterinname moet via de app ingegeven worden

JGWitteman 03-12-2018

Leuke functionaliteiten, zit vervelend

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

De functionaliteiten van de Fitbit 3 zijn zeker leuk, vooral in combinatie met de duidelijk en goed vormgegeven app. De mogelijkheden zijn eindeloos om je fitheid te volgen. Fijn dat je ermee kunt zwemmen en ik vind het ook wel prettig om mijn menstruatie cyclus te tracken. Dat maakt de Fitbit erg geschikt voor vrouwen. Echter, wat voor mij een enorm nadeel is, is het feit dat ik 'm echt niet lekker vind zitten. Zeker nu ik met het koude weer vaker shirts met lange mouwen draag, vind ik dit als 'horloge' erg oncomfortabel. Ook met slapen is het niet fijn, terwijl ik dat wel graag track. Dat heeft er voor gezorgd dat ik dit Fitbit alleen nog maar draag tijdens het sporten, waardoor ik andere zaken niet meer volg (water inname bijvoorbeeld). En om die reden zou ik ‘m ook niet aanraden op dit moment, tenzij je ook echt op zoek bent naar enkel een sporthorloge.

Pluspunten

• mee zwemmen
  • menstruatiecyclus volgen
  • goede app

Minpunten

• draagbaarheid en comfort

droopy_kat 30-11-2018

Extra motivatie, groot gebruiksgemak

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 grijs, Roségoud / S|L

Ik test de fitbit charge 3 nu reeds 2 weken en ben nog steeds heel blij, zo blij zelfs dat ik hem na de testperiode waarschijnlijk ook zal aanschaffen .

Ik ben de laatste jaren opzoek geweest naar een goede activity tracker zonder uit stekende knopjes, toeters en bellen waar ik overal aan bleef haken en de charge 3 heeft dit gelukkig niet.
Alle functionaliteiten die ik zocht heeft hij dan weer wel, ok niet allemaal in het Nederlands op de App maar dat is echt geen probleem.
De dingen die ik snel wel kunnen nakijken zijn wel in het Nederlands terug te vinden.
De periode die je nodig hebt om het gebruik aan te leren is verwaarloosbaar, het is echt super eenvoudig. Eens je de App op je telefoon hebt staan kan elk kind dat lezen kan dit gebruiken.

Zowel de activiteiten tracker over dag als snacks leren me iets bij over waarin aan kan werken om een gezondere leefstijl aan te nemen. Voor mij is het hebben van deze tracker echt een extra motivatie om mijn gezondere levensstijl beter op punt te krijgen.

Ik voer tegenwoordig een competitie met mezelf om elke dag een stapje verder in de juiste richting te zetten

Neem daarbij het gebruiksgemak, de lange accuduur en het waterdichte karakter van de fitbit charge 3 en je hebt een topproduct aan een betaalbare prijs.
Deze uitvoering blauw grijs met de goudroze randen is ook echt mijn steil, en veel minder aggressief dan de volledig zwarte versie.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Accuduur
  • Klik vaste oplader
  • Berichten in een blik op fitbit te zien

Minpunten

• Niet alle App's ih Nederlands

Inca35 30-11-2018

Erg leuke gadget

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

De Fitbit Charge 3 nu anderhalve week in bezit.
Ik heb het geluk dat ik als tester geselecteerd was om de Fitbit uit te mogen testen.
Was altijd wel benieuwd naar een soortgelijk product maar er nooit toe gekomen om een keuze te kunnen maken tussen al het aanbod.
Het eerste wat mij opviel toen ik het uitpakte, was dat het een erg mooi design heeft en eigenlijk op een modern horloge lijkt. Ik heb de Blue Grey/Rose Gold Aluminium uitvoering welke helemaal mijn smaak is. Hij past prima om mijn pols, in de verpakking zit ook nog een extra bandje om hem passend voor een dikkere pols te maken. Tevens zit er een laadsnoer bij met een soort knijper die je om de Fitbit kunt klemmen om hem op te laden.
Ik heb hem nog maar 1x hoeven op te laden terwijl ik hem dag en nacht om heb.
Voor het registreren van je activiteiten is hij erg handig en tevens voor het registreren van je slaappatroon. Voor sommigen zal het overbodig zijn om je slaappatroon later te kunnen bekijken, maar ik vind het wel erg interessant.
Mijn hartslag meet hij perfect terwijl de sensoren van de cardio-apparaten in de sportschool moeite hebben om mijn hartslag te meten.
Vind het ook erg fijn dat hij waterdicht is zodat je hem ook met zwemmen om kunt houden.
Je kunt je voeding ook toevoegen in de fitbit app maar daar ben ik nog niet zo mee bezig en vind ik ook best een dingetje om te doen.
Maar gelukkig mag ik hem nog langer testen en zal dit ook zeker gaan toepassen.
Al met al ben ik tot zover erg tevreden met deze Fitbit

Pluspunten

• design
  • pasvorm
  • je hoeft hem niet snel op te laden
RietjeA 07-12-2018

Hey, is lees steeds vaker dat mensen iets mogen testen. Hoe kom je eraan? Dat lijkt mij ook wel wat nl.
Kritische gebruiker!

DJudith 29-11-2018

Gaat lang mee, ziet er mooi uit.

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 grijs, Roségoud / S|L

Ik heb mijn fitbit nu een week in gebruik. Ik vind het een mooiere fitbit in tegenstelling tot zijn oudere versies. Je kunt zelf je doelen stellen en veel voorkeuren instellen. Het in gebruik nemen van de fitbit is erg makkelijk, en er zijn genoeg manieren om jezelf uit te dagen. Zo kun je ‘wedstrijden’ doen met vrienden om op deze manier steeds de actieve keuze te maken (Ik ga lopend naar de winkel, want dan heb ik meer stappen gezet). Op sommige dagen wordt het een hele dagtaak, om maar zo veel mogelijk stappen te zetten. Ik vergat laatst mijn fitbit om te doen na het opladen, waardoor ik zonder fitbit ging wandelen. De hele wandeling voelde voor niets!
Het opladen hoeft trouwens maar heel af en toe, hij gaat echt lang mee! De oplader is ook stevig omdat je de fitbit vastklikt, en niet los aan een snoertje legt. Al met al erg tevreden over deze Fitbit.

Pluspunten

• Doet het lang zonder opladen
  • Veel instellingsmogelijkheden

Minpunten

• Iets te groot voor mijn dunne pols
  • Je raakt geobsedeerd,je wil zo veel mogelijk lopen

Monita 28-11-2018

Leuke snufjes

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Leuk design, niet te groot en praktisch. Je kan je achtergrond van de Fitbit aanpassen naar eigen smaak. Je kan je slaappatroon analyseren en meten. De hartslagmeter klopt ongeveer wel. De stappenteller klopt wel niet altijd. Ik had soms stappen bij terwijl ik met de wagen had gereden. De activiteitsapp is eens je hem onder de knie hebt, handig in gebruik. Hij connecteert met je gsm maar hierdoor klopt de afstand niet en alsook de tijd. De batterij gaat wel lang mee.

• Handige app
  • Slaappatroonanalyse

Minpunten

• Stappenteller klopt niet altijd
  • Kan even duren eer je alles vlot kan
  • Geen handleiding

ThBach 27-11-2018

Wat men er van verwacht

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Na deze Fitbit nu enige tijd te hebben getest moet ik zeggen dat ik er wel tevreden mee ben (binnen deze prijscategorie). Ik heb er voor gekozen om de Fitbit te testen omdat ik allerlei verschillende sporten als; fitness, zwemmen, mountainbiken en klimmen doe en hierom eigenlijk wel eens benieuwd was naar de concrete cijfers omtrent calorieverbranding et cetera.
Allereerst viel mij bij het uitpakken het degelijke ontwerp van de Fitbit op. Dit is simpel en stevig. De fitbit heeft ook geen uitstaande knoppen of openingen wat het zeer prettig maakt om te dragen.

Het algemene draagcomfort is goed, al zou ik hem persoonlijk s ‘nachts niet om willen hebben aangezien het dan toch storend is (hier kom ik zo op terug). Tijdens het sporten blijft het horloge goed zitten ondanks zweet en beweging. Ook in de regen of na/tijdens het zwemmen is het horloge goed te bedienen (mits men boven water is). De bandjes komen met een kliksluiting makkelijk van het horloge af om ze te vervangen of schoon te maken. In sommige gevallen iets te makkelijk. Het horloge is af te raden bij contactsporten of mountainbiken aangezien de sluiting open kan gaan en het horloge van de pols af kan vallen.

Qua functies is het horloge in orde maar tegelijkertijd ook een beetje beperkt. Zo kan men op het horloge veel zien, maar weinig uitvoeren ( of in beperkte mate). Het horloge kan men koppelen aan de Fitbit app. Hierdoor worden al je sporten automatisch geregistreerd en kan men makkelijk inzien hoeveel calorieën men tot zich heeft genomen en hoeveel men heeft verbruikt. Ook kan men in de app zijn voedingspatroon bijhouden. Hier is echter een groot nadeel dat dit niet de Nederlandse bibliotheek bevat waardoor veel producten niet geregistreerd kunnen worden met de app. Men moet deze producten dus zelf toevoegen (of overstappen op Duitse of Engelse producten).

Wat je na enkele dagen zal opvallen is hoe vol de accu nog zit van de Fitbit! In een volledig opgeladen toestand gaat deze maar liefst een week lang mee (wat een hele poos is voor een smartwatch).

Tot slot zijn er functies als de slaapmonitor. Persoonlijk is het leuk dat die er bij zit, maar het is nou niet dat dat ook maar iets toevoegt. Als men slecht heeft geslapen is dat zo, maar dat je nu ziet hoe vaak je hebt gerold voegt weinig toe. De functie is er dus voor de leuk maar heeft geen toegevoegde waarde.

Al met al een leuke, sportieve en functionele smartwatch binnen dit prijssegment.

• Comfort
  • Accu
  • Funcites

Minpunten

• App
  • Voedingsbibliotheek niet Nederlands

MartijnM 26-11-2018

Mooi en handig gadget voor actievere levenstijl

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Na het gebruiken van diversen appjes op de telefoon vond ik het ook wel leuk om een gadget erbij te gebruiken, Keuze is daarbij op de Fitbit Charge 3 gevallen.
Vrienden hadden me al het advies gegeven om een Fitbit te nemen, leuk om dan ook te koppelen aan elkaar.
Design is erg mooi, niet zwaar en handig in gebruik. Eigenlijk vanuit de doos aan de oplader en vervolgens na 15 minuten gelijk eerste keren gebruikt gemaakt.
De vele opties, met een paar drukken te bedienen, maken het ook leuk om je doelstellingen te behalen en om in combinatie met de te downloaden app gebruik te maken van de opties. bijvoorbeeld klokinstellingen naar leuke analoge setting om te zetten.
In begin had ik wat problemen met de bluetooth connectie, dit is gelukkig sterk verbeterd in de loop van de tijd.
Tijdens sporten is het ook handig om appjes te kunnen lezen.
Elke begin is alleen een registratie van een stap, maar dat vind ik niet storend. Meer stappen haha
Aanrader? Ja!!!

Pluspunten

• Desgin
  • accu levensduur
  • contact met whatsapp/sms/telefoon
  • vele opties

Minpunten

• contact met bluetooth
  • elke beweging is stap

Ellen 26-11-2018

Eenvoudig te bedienen, fijne activity tracker

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Ik had al een Fitbit Charge HR gebruikt, en de charge 3 voegt zeker iets toe doordat hij waterdicht is en je hem ook kunt dragen met zwemmen. Hij heeft een vrij groot, goed leesbaar scherm en is gemakkelijk te bedienen. Je scrollt met de knop en door te swipen door het display heen en ook de app is duidelijk in gebruik.

Pluspunten

• draagt prettig
  • fijn display
  • de batterij gaat meerdere dagen mee
  • leuk om je activiteiten en hartslag bij te houden

Minpunten

• sportief uiterlijk, past niet overal bij
  • soms duurt synchroniseren lang

dpol 24-11-2018

stijlvolle Fitbit

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

De Fitbit charge 3 nu een week in gebruik. in deze tijd heb ik hem nog meer 1 keer volledig hoeven opladen, dit terwijl ik hem dagelijks intensief gebruik. Deze Fitbit registreert dagelijks nauwkeurig het aantal gemaakte stappen en het aantal gelopen kilometers, maar ook het aantal trappen dat je opgelopen bent. ik heb dit vergeleken met mijn Samsung health app. en het komt nagenoeg overeen. ook wordt tijdens deze activiteiten constant de hartslag gemeten, zo kan je perfect je conditie/gezondheid in de gaten houden.
Wat echter het leukste is om te zien is hoeveel calorieën je dagelijks hebt verbruikt en wat je gemiddelde slaaptijd is. Naar mijn mening is dit namelijk het belangrijkste. zo kan je je gezondheid zeer nauwkeurig in de gaten houden.
Daarnaast zit de fit bit zeer soepel om de pols en heeft een het een eigentijds design. het installeren van de app op de telefoon verloopt zeer soepel dit komt mede doordat de stappen zeer duidelijk zijn aangegeven. Na het installeren ontvang je dagelijks mailtjes over de gemaakte progressie van de dag. persoonlijk vind ik dit iets te veel van het goede, maar het houdt je wel bij de les. kortom ik zal de fitbit charge 3 zeker aanraden als sportief horloge/hartslagmeter! hij voldoet namelijk volledig aan mijn verwachtingen

Pluspunten

• design
  • snel opgeladen
  • app
  • makkelijk in gebruik
  • hartslagmeter

Minpunten

• hoeveelheid feedback

Sanne 23-11-2018

Gadget die je in beweging zet!

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 zwart / S|L

Al jaren was ik benieuwd naar de Fitbit en soortgelijke activity trackers, maar nooit de stap gezet om er een te kopen. Reden daarvoor: ik draag liever een goudkleurig Cluse klokje om mijn pols. Toen ik de kans kreeg om de Fitbit Charge 3 te testen was ik dan ook heel enthousiast en nu ik 'm al een tijdje draag ben ik eigenlijk alleen maar enthousiaster geworden.

Met dit horloge kan je echt veel meer tracken dan ik dacht. Ik gebruik 'm nu vooral om mijn stappen te tellen, m'n slaapritme bij te houden en mijn sportactiviteiten bij te houden. Het dragen van de Fitbit zet echt aan tot meer bewegen. Ik daag mezelf uit om per dag 10.000 stappen te zetten. Wat het vooral leuk maakt, is dat je deze uitdaging ook met andere Fitbit-gebruikers aan kunt aan.

De reden dat ik er nooit een kocht is dus vooral esthetisch. Niet dat dit horloge niet mooi is, integendeel, want ik was aangenaam verrast door de strakke vormgeving. Ook leuk dat je verschillende soorten klokken kunt instellen. Nu draag ik nog steeds liever een modieus horloge, dus op een avondje uit zal ik waarschijnlijk wel een ander horloge dragen, maar op gewone werkdagen, dagen thuis en tijdens het sporten draag ik ''m non stop.

Voor iedereen die twijfelt: ik zou er toch echt voor gaan! Ik ben zelf helemaal op en weet zeker dat ik na het testen er zelf ook een ga kopen, want het werkt echt een beetje verslavend, zo'n activity tracker! Ik raad 'm aan voor mensen die actief zijn, maar ook juist voor mensen die dat niet zo zijn, maar wel bewuster willen leven en misschien wat motivatie kunnen gebruiken om meer te gaan bewegen!

Pluspunten

• Motiveert tot een bewuste lifestyle
  • Mooie vormgeving met personalisatie opties
  • Komt met handige smartphone app
  • Competitie-element met anderen

Minpunten

• Stappen telt 'ie niet altijd 100% nauwkeurig
  • Het is nog altijd geen gouden Cluse horloge ;)

Sonnetjes. 22-11-2018

Ideaal apparaat.

Geschreven voor: Fitbit Charge 3 grijs, Roségoud / S|L

Sinds een week nu de fitbit jn gebruik en moet zeggen dat het een fijn apparaatje is. Niet eens in de gaten dat ik hem om heb.
Installatie duurde even oo de iPhone maar verder werkt de app naar behoren. Synchronisatie duurt wel eventjes na t opstarten van de app.

Automatisch worden de activiteiten geregistreerd zoals wandelen en hardlopen en mijn hartslag wordt de hele dag door gemeten.
Slaap wordt zover ik kan testen goed geregisteert.
Over De stappen teller ben ik nog niet helemaal uit aangezien elke handeling en beweging die ik maak met mijn armen ook geregistreerd worden als stap. Terwijl dit niet bij de gelopen afstand geteld wordt.
Nog een min puntje is het registreren van maaltijden in de app. De app ondersteunt geen Nederlandse omgeving waardoor producten niet herkend worden. Hierdoor moet ik zelf alles in vullen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Uitgebreide app
  • Vrouwelijke cyclus wordt bijgehouden.
  • Waterdicht

Minpunten

• Alle bewegingen worden als stap geteld.
  • Geen Nederlandse producten in de lijst.