Xiaomi Mi Band 2 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Xiaomi Mi Band 2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Inge 05-03-2019

Budgetoptie

Geschreven voor: Xiaomi Mi Band 2 zwart

Xiaomi Mi Band gekozen vanwege het lichte gewicht en de lage prijs. Nu bijna een jaar in gebruik en redelijk tevreden. Voor een algemene indicatie van mijn inspanningen werkt hij prima, maar heel nauwkeurig is ‘ie niet.
Vind het vooral irritant dat ik voor middernacht moet synchroniseren, omdat de data anders niet in de app verschijnen. En een traploopoptie zou ook welkom zijn.
Wel heerlijk dat de batterij zo ontzettend lang mee gaat

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Batterijduur
  • Lage prijs

Minpunten

• Matige synchronisatie
  • Traploopfunctie ontbreekt

Pnina 03-10-2018

Prima als je niet veel sport

Geschreven voor: Xiaomi Mi Band 2 zwart

Ik wilde een tracker die bijhoudt of ik genoeg, en vooral ook vaak genoeg op een dag, beweeg. Deze doet dit, maar je hebt er wel een extra app bij nodig om meer functies te kunnen gebruiken.
Stappen telt hij heel streng. Ik heb met een Polar A370 gelopen die er stappen bij verzon vanwege hogere hartslag, op het moment dat ik gewoon in een snikhete auto in de file stond. De MiBand meet alleen echte stappen, en ook bij de afwas is hij streng, gedrentel levert nauwelijks stappen op.
De extra app geeft de mogelijkheid om elke paar minuten de hartslag te meten, de originele app heeft dat niet.
De hartslagmeter is redelijk goed, wat minder gevoelig dan de dure Polar A370, maar de MiBand zit dan ook een stuk prettiger zonder een forse deuk in je pols achter te laten, wat de Polar A370 wel doet. Hij mist wel af en toe een meting.
Slaapregistratie gaat prima, met de Mi Fit app. Daarin laat de Notify app (Notify &Fitness for Mi Band) weer heel vreemde resultaten zien.
Wat voor mij echt belangrijk is, is de inactiviteitswaarschuwing na een uur zitten. Die is duidelijk voelbaar en kan ook worden ingesteld op herhalen, zeer fijn bij mijn kantoorbaan waarin ik veel te veel en te lang zit. Bij de (tijdelijk via de werkgever gebruikte) Polar A370 was deze waarschuwing te subtiel om door mij et worden opgemerkt.
De batterijduur is, afhankelijk van de instellingen, tussen een week en een maand.
Al met al, voor de ruim 14 euro die het ding in China momenteel kost, een heel leuk ding.
Helemaal leuk is het feit, dat je een schier oneindige keuze hebt uit bandjes voor deze tracker. De geprinte bandjes zijn wel slijtagegevoelig op de print, maar ach, ze kosten heeeel weinig in China. Daarbij kun je een bandje waarvan de print lelijk is geworden altijd nog volledig wit of zwart schuren....

Pluspunten

• klein
  • goedkoop
  • batterijduur
  • heel veel bandjes verkrijgbaar
  • goede slaapregistratie

Minpunten

• hartslagmeting lukt niet altijd
  • minder mooie app en meer apps nodig

Jozé 07-09-2018

Geen calorieën teller

Geschreven voor: Xiaomi Mi Band 2 zwart

Hij geeft alles goed aan ...maar ik heb deze eigenlijk gekocht om te kijken hoeveel calorieën ik verbrand met sporten 🤔 maar dat geeft ie niet aan beetje jammer 😟
Dus leuk voor je stappen of je hartslag of slaapgewoontes maar niet voor sportactiviteiten tenzij het dus hardlopen of wandelen is .

Pnina 03-10-2018

Met de Mi Band Notify app meet hij wel calorieën, en heeft hij veel meer mogelijkheden ook.

Richie 27-06-2018

mi band 2 geen sport vriend.

Geschreven voor: Xiaomi Mi Band 2 zwart

Mi 2 aangeschaft als hulpmiddel tijdens sporten, echter. Bij wat zweet geeft hij geen hartslag meer.

Pluspunten

• Hartslag klopt aardig bij niet sporten

Minpunten

• Stopt met hartslag meten bij zweet onder band.

Nicole 12-06-2018

Tegenvaller

Geschreven voor: Xiaomi Mi Band 2 zwart

Deze activity tracker deels aangeschaft voor de slaapregistratie. Zoals ik bij een andere review ook al lees, geeft deze een slechte weergave van de werkelijkheid weer. Ben een zeer slechte slaper, maar volgens de tracker slaap ik prima (wel wat weinig diepe slaap). Ook de stappenteller is een aanfluiting. Want om 12 km in 7000 stappen te kunnen zetten is toch wel erg ongeloofwaardig. Het enige pluspunt dat er voor mij nog op zit is momenteel de tijd. Dus draag hem enkel nog als betrouwbaar horloge.

Pluspunten

• klok
  • batterij gaat lang mee

Minpunten

• onbetrouwbaar

Remco 21-04-2018

Kleine lichte tracker en beter dan Fitbit

Geschreven voor: Xiaomi Mi Band 2 zwart

Klein, licht en een standby tijd van 20 dagen. Uitstekende app met veel functionaliteit en ook de hartslagmeter werkt feilloos (beter dan Fitbit Charge 2 die 7x zo duur is).
Doet zeker niet onder voor Fitbit en op sommige vlakken (zie pluspunten) beter. Wel een klein scherm dus dat moet een bewuste keuze zijn. Aanrader!

Pluspunten

• Klein en licht
  • Standby tijd
  • Functionaliteit app
  • Hartslagmeter
  • Eenvoudig in gebruik en eenvoudige installatie

Minpunten

• Klein scherm

Pnina 03-10-2018

Bij mij meet hij de slaap prima. Misschien nieuwe softwareversie?
Overigens geeft hij onderbrekingen in het slapen pas aan als je wat langer tijd wakker bent geweest. Een kort bezoek aan het toilet past ook niet echt in het balkje.
Ik heb overigens wel de Mi Band & Notify app ook gedownload en 'slaapdetectie ondersteunen door meten van hartslag' aangezet.

Flippie54 23-04-2018

Hoi Clemens,
Heb even gecheckt want gebruik hem niet daarvoor maar constateer inderdaad hetzelfde. Kwaliteit van slaap lijkt wel overeen te komen met hoe ik mij voel maar registreert niet dat ik wakker ben geweest. Ook de stappen naar het toilet worden niet geregistreerd. Zag overigens ergens een instelling waar je de hartslagmonitor kan inschakelen voor slaapanalyse. Misschien die proberen? Voor echt onderzoek zou ik naar naar de huisarts gaan. Blijft toch een beetje speelgoed.

Clemens 22-04-2018

Ik heb de Xiaomi Mi Band 2 gisteren in gebruik genomen. Vanwege slaapproblemen was ik reuze benieuwd naar het monitoren van mijn slaap door de Mi band. In tegenstelling tot wat er in uitgebreide reviews wordt vermeld, gaf de App heden ochtend aan dat ik 0 minuten wakker had gelegen. Dit was niet het geval. Wat zijn jouw ervaringen.