Fitbit Charge 2 zilver, paars / L - Reviews

Soort product
polsband
(Meet)-functies
actieve minuten, verbrande calorieën, afgelegde afstand, aantal trappen, aantal stappen, geslapen uren, persoonlijke doelen
Verbindingstechnologie
draadloos

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,5

Erwin K 16-01-2017

Looks en Feels zijn goed maar ...

Hij ziet er in vergelijking met haar concurrenten goed uit, plat, zit lekker en makkelijk in de bediening. Het aanraken van het scherm werkt nog niet goed, soms reageert het horloge niet op de aanraking. De "maar" zit hem in de ondersteuning van het horloge voor Bluetooth. Helaas is Fitbit er nog niet in geslaagd om het merendeel van de bluetooth technologien te ondersteunen. Dit houdt in dat, voordat je overweegt dit horloge aan te schaffen, eerst naar de site van Fitbit moet om te kijken welke devices (phones) ze ondersteunen. Fitbit stelt dat Android in "veel gevallen" ondersteunend wordt maar helaas is dat (nog) niet waar.

Onderzoek dus eerst of jouw telefoon/device de fitbit koppeling via bluetooth aan kan!

Pluspunten

• Gebruik
  • Ziet er goed uit
  • Zit lekker
  • Fitbit App met veel functionaliteit

Minpunten

• Koppeling via Bluetooth
  • Geen kleurscherm
  • Geen universeel oplaadsysteem

Laila 24-04-2017

Draagt lekker, mooi design

Fitbit zit lekker om je pols. Ziet er mooi uit en heeft diverse leuke functies. Het installeren via de app is zelfs voor anti-computer-vriendjes ( moi) heel gemakkelijk te doen. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat het geen whats app berichtjes doorgeeft op het scherm. Wel sms-jes maar die stuurt bijna niemand meer 🤔Allerlei functie kan je aan en uitzetten en het horloge kan je ook koppelen aan andere (gezondheids) apps.
Hoe dan ook ben ik er erg blij mee!

• Eenvoudig in gebruik
  • Veel verschillende metingen

Minpunten

• Niet mee te zwemmen
  • Geen whats app meldingen
Geschreven voor: Fitbit Charge 2 goud, paars / L

Maaike 11-09-2017

Geweldig

Super horloge met strak design en leuke extra's zoals hartslagmeter, Slaapritme, calorieën teller en je ziet wanneer je een bericht op je telefoon ontvangen hebt.

• Hartslagmeter
  • Slaapritme
  • Stappenteller
  • Calorieën meter

Minpunten

• Alleen Engels

Bert 31-12-2017

probleem met sync Fitbit charge 2 met Huawei P10 lite

De Fitbit charge 2 ziet er mooi uit, zit lekker om de pols maar kan (nog) geen verbinding maken met diversen Android telefoons waaronder mijn Huawei P10 lite dit was voor mij een grote teleurstelling en vooral omdat Fitbit dit niet aangeeft op haar site.
Dus gaat hij terug naar de leverancier.

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • draagt lekker om de pols
  • bandjes wisselbaar

Minpunten

• niet te verbinden met diversen Adroid telefoons

Myriam 14-03-2017

Mooi groot scherm, leuke inzichten

Sinds kort de Fitibit Charge 2 in mijn bezit. Maat s is al best groot voor mijn pols maar de activity tracker zit prima. Leuk om inzicht te krijgen in je beweging door de dag heen en je hartslag. App bijbehorende app is duidelijk en overzichtelijk. Data exporteren gaat naar mijn weten niet. Stappen worden meestal goed geteld maar niet altijd. Met trappen heeft het horloge moeite. Fijn dat hij automatisch sport/beweging en slaap detecteert en vastlegt. Echter als je een film kijkt en dus lang op je plek blijft denk hij soms dat je slaapt. Wat je wel weer in de app kunt corrigeren.

Al met al mooi apparaat met beperkingen. Echter zijn prijs zeker waard.

Pluspunten

• Mooi
  • Leesbaar
  • Goede bijbehorende app
  • Automatische detectie activiteit

Minpunten

• Batterij duur
  • Trappen en stappen tellen
  • Gesloten systeem
Caligula Biboppus 23-03-2017

Ik vraag mij af of die smartband de slaap ook nauwkeurig kan analyseren,iets wat ik interessant vind?
De app op mijn tablet gaf aan dat ik lekker geslapen had,terwijl ik een zware nacht had gehad en moe mijn bed uitkwam(sleepcycle geloof ik)
Caligula Biboppus

M 27-03-2017

Beste Caligula Biboppus,

De vivosmart charge 2 geeft alleen aan of je slaapt, onrustig bent of wakker. Over het algemeen doet hij dit heel goed. Alleen soms als ik 's avonds laat een film kijk op de bank denkt hij al dat ik slaap. Maar achteraf kun je de tijd dat je ging slapen of opstond veranderen dus dat vind ik geen probleem. Je kunt misschien aan de hand van je hartslag wel achterhalen wanneer je welke soort slaap had (rem, licht of diep).

Als u sleep tracking heel belangrijk vind kunt u ook kijken naar de garmin viovsmart HR. https://www.dcrainmaker.com/2016/01/garmin-vivosmarthr-review.html Hier staat dat deze tracker onderscheid maakt tussen rem, lichte en diepe slaap.
Ik hoop dat u hier wat aan heeft.

Myriam

Erwin 01-01-2018

Valt behoorlijk tegen

Communicatie tussen de app en de tracker is waardeloos. App kan continu de tracker niet vinden ondanks dat Bluetooth gewoon aanstaat. Daarnaast ligt de tracker niet comfortabel om de pols. Wat mij betreft een enorme miskoop geweest.

Dirk 29-12-2016

Top fitness tracker

Zeer tevreden over dit fitness apparaat. Tijdens het sporten merk je niet dat het om je pols zit. De app is helder en duidelijk. Op www.fitbit.com kan je alles lezen over de app.

Marjon 06-12-2016

Mooi product

Voor mij als beginnende hardloper een mooie gadget. Alles wat ik nodig heb zit erop. Mijn polsomvang was 17 cm, net de overgang tussen S en L. Na advies heb ik voor de L gekozen, dit is een goed advies geweest. De band kan ik losser doen als het nodig is en ik heb nog twee streepjes speling om strakker te doen. Snel opgeladen en de batterij gaat vrij lang mee. Hij synchroniseert automatisch met mijn telefoon via Bluetooth.

Pluspunten

• Snelle synchronisatie
  • Motiveert
  • Geeft inzicht
  • Duidelijke app

Minpunten

• App is niet in het Nederlands.

Kervel85 22-09-2016

Fitbit Charge 2

Fitbit Charge 2 is de opvolger van Fitbit Charge HR. Ik heb de Fitbit Charge 2 nu een week in mijn bezit en bevalt heel goed. Prachtig scherm, bandje is vervangbaar, stappenteller, hartslagmeter, calorieteller, trappenteller, aantal km, aantal minuten actief, stopwatch, relaxtmodus, wekker. Er zit van alles op, makkelijk in gebruik. Goed uit te lezen op de ipad, android, windows phone. Echt een top product.

Pluspunten

• Leuk design
  • Uitgebreide functies
  • Bandje is vervangbaar
  • Makkelijk in gebruik

Detje 27-05-2018

Mooi maar mis het eea

Wat ik een min punt vind is dat hij fitnes activiteit niet registreerd is sport 2 a 3 per week, registreerd hij niet als activiteit

Pluspunten

• Mooi
  • Slaapritme
  • Water
  • Stappen stimulatie

Minpunten

• Geen fitnes registratie

John 17-05-2018

Top

Goed simpel en doeltreffend
Het is makkelijk in te stellen en triggert om meer te doen dan het bankstel te verwarmen

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Doet wat het zegt

Minpunten

• Nog niet gevonden

Carla 23-02-2018

Teleurgesteld

Ik heb de fitbit nu twee weken en gebruik hem voor hardlopen. Echter is de afstand die hij automatisch berekend erg onbetrouwbaar. Loop samen met vriendin haar of mijn fitbit wijken sterk af terwijl we samen lopen zelfde duur en afstand. Tussen ons zit soms een verschil van ruim een km. Ook je loopsnelheid is hierdoor niet realistisch.

De stappen teller doet prima, nachtrust ook herken wel avondje film kijken en dat hij dan slaap registreert.

Ik ben teleurgesteld in het product daar ik hem juist voor hardlopen had gekocht.

Pluspunten

• Leuk design
  • Makkelijk bediening

Minpunten

• Onnauwkeurig met GPS
  • Synchronisatie problemen
rudoin 15-06-2018

Grappig dat je de fitbit “de schuld” geeft dat de gps niet goed werkt. De gps heeft geen eigen gps, en werkt met die van je telefoon. De app runkeeper registreert “stiekem” ook al wat aktiviteiten vlak voor ik de app de start waardoor vooral mijn eerste kilometer erg vaak afwijkt van de gemiddelde snelheid.

Suus 24-01-2018

Fijne smartwatch met één maar

Het horloge en de mogelijkheden zijn top, de erbij horende app is heel overzzichtelijk en ook het koppelen is niet moeilijk.
Er is alleen één maar en dat is de bevestiging van de horlogeband. Deze is bij mij al voor de 2e keer bij de aanhechting afgebroken en volgens de Mediamarkt is dit een bekend probleem.
Hopelijk komt er een oplossing voor, want al is het een hele goede service dat hij steeds omgeruild wordt, graag wil ik er langer van genieten

Pluspunten

• Goed display
  • Leuke functies
  • Overzichtelijke app
  • Makkelijk te koppelen met bijvoorbeeld telefoon

Minpunten

• Bevestiging horlogeband breekt snel!!
Geschreven voor: Fitbit Charge 2 blauw, zilver / S

Jappie 24-01-2018

Onnauwkeurige data

Mooi design, maar de data is erg onnauwkeurig. GPS detectie (hardlopen) wijkt 5% af (=slechtere score dan gratis apps), autodetectie sporten loopt 2 minuten te lang door, slaap wordt gemeten terwijl je niet slaapt en andersom, enz. Ga je voor "mooi", dan is Fitbit een prima keus. Maar wil je betrouwbare data, koop dan een ander merk.

• Batterijduur

Minpunten

• Nauwkeurigheid
  • Klantenservice

Lammy 18-02-2017

Duidelijk leesbaar scherm, gemakkelijk te bedienen.

Een perfect apparaat, werkt eenvoudig en registreert alle activiteiten perfect. Ook de app is heel compleet en houdt alles prima bij. De Fitbit Charge 2 voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Het heeft een cool design. Ik ben er erg blij mee. Gekocht bij BCC te Leeuwarden (goede service, men nam ruimschoots de tijd voor uitleg).

Pluspunten

• Duidelijk leesbaar
  • veel mogelijkheden
  • modieus design

Boudewijn 04-12-2016

Comfortabele tracker, alleen niet accuraat

Ik heb de FitBit Charge 2 gekocht om naast mijn dagelijkse activiteit ook mijn workouts bij te houden. Het horloge zit comfortabel. Voor alledaags gebruik (stappenteller, tijd aflezen) is de FitBit Charge 2 prima. Voor fitness workouts is hij niet geschikt. De hartslag monitor is 20 tot 40 bpm te laag. Ik heb dit gemeld bij FitBit en een nieuwe gekregen maar de nieuwe heeft precies hetzelfde probleem. Dit is dus een structureel probleem.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goede app

Minpunten

• Hartmonitor totaal niet accuraat