TomTom Touch-fitnesstracker, zwart (S) zwart - Reviews

Beste deals -60% Laagste prijs ooit!

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Touch-fitnesstracker, zwart (S) zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

HS 13-11-2016

Gematigd positief

De laatste tijd spendeer ik steeds meer tijd in de sportschool. Om mijn progressie bij te houden gebruik ik sinds enkele weken de TomTom Touch. Wat mij erg aanspreekt aan de TomTom ten opzichte van andere Fitnesstrackers is het kunnen meten van je vetpercentage en spiermassa. Dit maakt de TomTom Touch echt uniek.
Jammer genoeg is de meting niet accuraat. De eerste meting gaf bij mij een vetpercentage aan van 24%. Ik schrok enorm, want de meting in de sportschool en mijn spiegel laten een heel ander beeld zien. De afwijking is ruim 6% en dat vind ik veel. Nader onderzoek wijst uit dat je de meting als indicatie moet zien en niet als een accurate meting van jouw lichaamssamenstelling. Het gaat hierbij om een trend te zien over een langere periode. Na enkele weken is mijn vetpercentage met 2% gedaald, dezelfde daling zag ik ook bij metingen in de sportschool over een langere periode. Ook al wijkt de meting af, de trend lijkt te kloppen.
De hartslagmeting is accuraat. Enkele seconden na activeren zie je je hartslag om de TomTom Touch verschijnen. Het is wel jammer dat hij snel daarna weer in de standby modus gaat. Het zou wat mij betreft wel wat langer zichtbaar zijn.
De batterijduur is erg goed. Ik doe ongeveer drie dagen met een volledige oplading. Opladen gaat erg snel.
De APP waar al je data in opgeslagen wordt is verre van intuïtief. Erg jammer, want TomTom had hier flink op kunnen scoren. Het lijkt rechtstreeks vertaald te zijn vanuit van Engels waardoor niet alles een logische naam gekregen heeft. Hier is echt nog werk aan de winkel.
Al met al ben ik gematigd positief. Het inzicht dat je krijgt van je lichaamssamenstelling is alleen handig om te zien of je op de juiste weg zit met je training. Het zou geweldig zijn als de meting na een update accuraat wordt. Hetzelfde geldt voor de APP. Hopelijk komt TomTom met enkele updates met verbeteringen. Tot die tijd blijf ik hard doortrainen en doe ik het met de inzichten die de TomTom Touch me nu geven.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Hartslagmeter

Minpunten

• Afwijking vetpercentage
  • APP

Angela 03-11-2016

Niet zo geschikt voor fanatieke sporter

Voordat ik de tomtom touch in gebruik nam gebruikte ik voor het sporten de Garmin forerinner 235. Ik doe aan hardlopen, wielrennen en fitness en vindt het tijdens het sporten vooral belangrijk dat mijn hartslag gemeten wordt, de afstand die ik afleg en eventueel het aantal calorieen dat ik verbrand heb. Voor de tomtom touch activity tracker gekozen omdat ik graag tokdens het sporten mijn voortgang wil weten. Daarnaast was ik erg benieuwd naar de functie voor het meten van de vet en spier percentage.

De tomtom nu enkele weken in gebruik en hij valt mij erg tegen. In eerste instantie was het bandje erg moeilijk vast te maken in de kleine gaatjes. Na veel prutsen lukt het wel en na een paar keer goed de pinnetjes in de gaatjes gedrukt te hebben, gaat het de keren daarop een stuk beter. De tomtom is een activity tracker die je dag en nacht zou moeten kunnen dragen. Helaas gaat het rubberen bandje bij mij na een aantal
Uren irriteren en na hem een dag en nacht gedragen te hebben moet ik hem echt weer een paar uur afhouden.
Het opladen gaat erg simpel en snel, echter de 5 dagen gebruiksduur heeft hij bij mij tot nu toen niet gehaald. Na 3 tot 4 dagen moet hij toch echt weer aan de oplader. Ook de metingen vindt ik onnauwkeurig. Tijdens het sporten geeft hij soms een erg lage hartslag aan, terwijl metingen op mijn garmin laten zien dat mijn hartslag wel degelijk hoger ligt, wat je ook mag verwachten als je aan het sporten bent. Daarnaast wil ik graag tijdens het sporten snel kunnen zien hoe hoog mijn hartslag is om daar mijn intensiteit op aan te kunnen passen. Met de tomtom lukt mij dit niet. Ik moet eerst via de touch naar de hartslag swipen waarna het horloge eerst nog moet nadenken hoeveel mijn hartslag is, niet erg handig tijdens een zware workout.
Van het meten van je spier en vetpercentage moet je niet verwachten dat dit heel nauwkeurig is maar bij mij werkte dit aardig goed. Leuk om te zien is dat na een training het vetpercentage iets omlaag gaat en de spiermassa iets omhoog. Leuke extra toevoeging en leuk om dat eens te zien, maar voor mij persoonlijk voegd het niet iets toe aan mijn trainingen. Het aantal gezette stappen op een dag en de verbranden calorieen werkte verder ook prima en voa de app op je mobiel krijg je hier een leuk overzicht van. Een andere functie is het meten van je slaaptijd. Deze functie lijkt mij erg onnauwkeurig aangezien ik tijdens meerder metingen snachts een aantal keer wakker ben geweest en de tomtom gewoon aangeeft dat ik de hele nacht hen doorgeslapen

Al met al denk ik een leuk speeltje is voor mensen die willen bijhouden hoe actief ze zijn op een dag, maar voor het echte sporten niet nauwkeurig en overzichtelijk genoeg

Pluspunten

• Simpel maar mooi design
  • Laag geprijst voor aantal functies

Minpunten

• Onnauwkeurige metingen
  • Geen snel overzicht hartslag tijdens het sporten
  • Bandje irriteerd snel
  • Bandje moeilijk om te krijgen
  • Kort batterij duur

wendy 30-10-2016

Wendy

De TomTom touch heb ik nu enkele weken in mijn bezit en heb hem direct bij binnekomst in gebruik.
Het is voor het eerst dat ik een sportwatch gerbuik ik ervaar de TomTom touch als prettig en makkelijk.
Natuurlijk moet je even door krijgen hoe alles werkt maar als je dat eenmaal weet is het echt ideaal.

Hij meet alles wat ik belangrijk vind en wat ik graag wil weten.
Dagelijks houd hij mijn stappen bij ook mijn hartslag houd hij bij ik kan het ter plekke bekijken maar hij slaat ook alles op in de mysports app op mijn telefoon zo kan je zien wat je hart heel de dag heeft gedaan.

Je hebt verschillende overzichten in de app dat maakt alles erg uitgebreid.

Doordat ik dit horloge ben gaan gebruiken is mijn spiermassa iets verhoogd en mijn vetmassa omlaag gegaan, ook dat kan je namelijk meten met dit horloge.
Ik gebruik hem tijdens mijn bokslessen en dat gaat zonder probleem.
Hij meet precies wat ik tijdens mijn les verbrand heb.

Ik vind het erg prettig om te weten wat mijn calorieverbruik is.
Er zit ook een slaapfuctie op dan meet hij hoe lang je hebt geslapen, ikzelf draag hem snachts niet omdat ik dat niet lekker vind zitten.

Wat ik mis aan het horloge is een stopwatch fuctie/timmer.
Maar dat is echt het enige.

Dit horloge heeft mij geholpen mijn doelen bij te stellen wat betreft voeding/sport en uitvoering daarvan.
omdat ik precies weet wat ik verbuik nu.

Pluspunten

• Hartslag meter
  • Slaapfuctie
  • Calorie verbruik meter
  • Vet/spier meting
  • App voor telefoon voor overzichtelijk overzicht

Minpunten

• Geen stopwatch/timmer

Marwil 30-10-2016

Mooi klein apparaatje, maar niet ideaal

Ik gebruik voor het eerst een fitnesstracker en heb dit voorheen nooit eerder gebruikt. Ook geen sportwatch. Eerst zag ik het voordeel er niet van in en leek het mij veel gedoe. Ik moet zeggen dat ik het een leuk apparaatje vind, omdat je aan het eind van een training (bootcamp) goed kan zien hoeveel calorieën je ongeveer hebt verbrand en wat voor afstanden je hebt gelegd.

Het meten van je lichaamssamenstelling vind ik zelf niet heel betrouwbaar, ik vraag me ook af of zo'n apparaatje dit wel nauwkeurig kan meten. Per keer zat hier namelijk nogal wat verschil tussen.
Daarnaast klopte het meten van mijn hartslag ook niet, hij gaf een veel lagere waarde aan, dan wanneer ik het zelf controleerde.
Ook vond ik het een hoop gedoe aan het begin om de tracker te koppelen met je telefoon en vond ik de gebruiksaanwijzing onduidelijk. Na veel gezoek en gedoe, ben ik er uiteindelijk wel uitgekomen. Ook werkt het koppelen via bluetooth ook niet altijd even soepel.

Al met al, ik zou het apparaatje aanbevelen aan mensen die ook handig zijn met dit soort apparatuur. Je moet er echt even de tijd voor nemen om alles uit te zoeken en te proberen. Als je dit allemaal eenmaal door hebt, is het wel leuk om te gebruiken tijdens sporten of wandelingen.

Pluspunten

• Mooi klein apparaatje
  • Leuk design

Minpunten

• Niet geheel nauwkeurig

M 30-10-2016

Mooi design, veel functies

Hiervoor nog nooit een fitnesstracker in mijn bezit gehad dus weinig vergelijkingsmateriaal. De ingebruikname was even wat uitzoekerij, vooral het omdoen ging in het begin vrij moeizaam. Inmiddels kan ik niet meer zonder en draag hem bijna dag en nacht. Helaas kan ik hem tijdens mijn kickboks work-out niet dragen aangezien hij daarvoor dan net weer te dik is en mijn handschoen niet om kunnen
Het opladen via usb gaat prima, wat jammer is is dat als je hem afdoet hij dit registreert als slapen wat dus geen goed beeld geeft op de metingen.
De koppeling met de telefoon verdiend wel wat verbetering, na elke update dient hij opnieuw gekoppeld te worden, dit is best een 'gedoe' aangezien je de tracker moet koppelen met usb alvorens hij gekoppeld kan worden met je telefoon.
Of de vet-meting nauwkeurig is betwijfel ik. In een paar weken tijd heb ik wel 20 verschillende percentages gezien en deze wijken soms extreem van elkaar af.

Draag comfort verder prima. Ziet er leuk uit, veel mensen vragen wat het is en vinden hem allemaal erg mooi

Pluspunten

• design
  • mogelijkheden

Minpunten

• koppeling met smartphone
  • afdoen registreert hij als slapen

gonda 30-10-2016

Mooie vormgeving, maar niet scherp

De Tom Tom touch fitness tracker is stijlvol en mooi qua design. Hij draagt prettig hoewel het wel belangrijk is goed te checken of hij vast zit. Ben hem twee keer bijna verloren. Hij is licht en past bij elke kledingstijl. Er zit geen GPS in het horloge en is daardoor niet nauwkeurig. Tijdens een auto rit naar huis had ik er zo 300 stappen bij!?!

Pluspunten

• Vormgeving
  • Koppeling met een app op telefoon
  • Hartslagmeter
  • Meet je lichaamssamenstelling

Minpunten

• Geen GPS
  • Niet nauwkeurig in metingen (afstand en slaap)
  • Binnen twee dagen weer opladen
  • In begin lastig om om te doen, went wel
  • Lichaamsmeting lukken niet altijd

Bianca7796 29-10-2016

Tomtom touch

De tomtom touch ziet er qua uiterlijk erg stijlvol uit... het meetgedeelte kan losgehaald worden uit de band en relatief eenvoudig weer teruggeplaatst worden (hij moet er ook uitgehaald worden om op te kunnen laden).

Om de hartslag te kunnen meten moet de vinger op het grijze scanvlak gehouden worden, wat zeer onhandig is tijdens het sporten. Bij het meten van het vetpercentage wordt aan het einde een vinkje weergegeven, waarna het onduidelijk is hoe je kan zien wat het vetpercentage is.

Al met al zou ik de tomtom touch niet aanraden. Het omdoen van de band werkt niet prettig en de functionaliteiten van de app mogen gebruiksvriendelijker.

Pluspunten

• Stijlvol uiterlijk

Minpunten

• Onhandige band voor omdoen