Samsung Gear Fit2 Grijs - S zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear Fit2 Grijs - S zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

chris 26-12-2016

mooie vorm, registreerd elke bewegings activiteit

heb hem nu 3 weken en ben er heel tevreden over, regestreerd slaap activiteit, hartslag en je dagelijkse beweging. batterij gaat bij gaat bij mij max. 2 dagen mee, maar is wel weer heel snel opgeladen. met verbinding van telefoon een echte aanrader.

Pluspunten

• genoeg mogelijkheden
  • mooie vorm

Minpunten

• misschien de batterij

denise 24-11-2016

mooi horloge

een mooi en makkelijk horloge. Goed te koppelen met telefoon s6 edge en andere apps.
gps werkt niet altijd optimaal, soms krijg ik geen contact tijdens een training of duurt het heel lang.
Hopelijk kan dat verbetert worden met een update.
verder erg tevreden!

Pluspunten

• goed te koppelen met andere apps
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• gps

Phoebe02 23-11-2016

Mooi horloge met een goede kwaliteit

Mooi horloge dat erg vriendelijk in gebruik is. Voldoet aan alle verwachtingen, is erg nauwkeurig en de accu gaat voldoende lang mee.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Menja 14-11-2016

Mooie vormgeving, zit lekker, ideaal voor het hardlopen

Mooie smartwatch, ideaal in gebruik. Als je te weinig beweegt krijg je daar melding van, dus hup aan de slag. Stappenteller geeft soms zoveel stappen, dat ik me afvraag of dit betrouwbaar is. Voor het hardlopen echt ideaal, zo fijn te dragen, en geeft exact afstand en snelheid ed weer!

Pluspunten

• fijn te dragen
  • mooie vormgeving

Minpunten

• scherm licht op

Jeanette 12-11-2016

Fijn voor registratie van trainingen en veelzijdig

Zit prettig om de pols en initieert niet tijdens trainingen. Goede registratie van stappen en kilometers. Je hebt een GPS voor extra nauwkeurige afstanden dit heeft wel effect op de batterij. Je kan via Bluetooth verbinding maken met je telefoon en zo muziek luisteren, gebeld worden en opnemen mits je gebruik maakt van oortjes, sms en whatsapp berichten lezen.

Pluspunten

• Prettige pasvorm
  • Makkelijk en eenvoudig in gebruik
  • Veelzijdig

Minpunten

• Geen sjiek bandje beschikbaar
  • De teller van trappen doet het niet altijd goed

matvugt 12-11-2016

Goede smartwatch focus op sporten

Ik gebruik de geur fit 2 nu een aantal weken en sta versteld van de accuraatheid van de watch. Ik fiets veel op de racefiets, en gebruik hierbij ook een gps fietscomputer. De gear vindt automatisch de fietsactiviteit en volgt hartslag en afstand zeer goed op. de motiverende tekst geeft je aan dat je goed bezig bent. Het design en het draagcomfort zijn zeer goed. kortom een topper.

Pluspunten

• design
  • comfort

Minpunten

• iOS compatibiliteit

Naomi 11-11-2016

Stoer horloge met veel handige functies!

Ik gebruik het horloge nu een maand en ben erg tevreden. De maat s zit mooi oom mijn wat smallere pols. Je kunt leuke fronts kiezen en downloaden. Hij houdt mijn stappen bij zodat ik ook getriggerd word meer te bewegen. Als ik ga hardlopen zie ik hoeveel calorieën ik heb verbrand en hoeveel afstand ik heb afgelegd. Verder ideaal om appjes op mijn horloge te kunnen lezen en niet steeds mijn tel te hoeven pakken. Aanrader!!

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Muziek luisteren zonder tel
  • Leuke fronts!

angela 11-11-2016

Gear fit2

Ideaal horloge met sporten.
Je kan er korte berichtjes opsturen die voor geprogrammeerd zijn naar whatsapp sms.
Muziek mee afspelen via de telefoon.
Stappenteller zit erop en ook een trappenteller masr die vind ik niet goed werken telt te weinig.
Zit soepel om je pols.

Pluspunten

• Stappenteller
  • Muziek afspelen

Minpunten

• Trappenteller
  • Bandje gaat snel los

Martine 11-11-2016

Fijne smartwatch

Ik had al de eerste gear Fit . Dit model is veel mooier qua vormgeving, helder display en vele mogelijkheden. Wat ik jammer vind is dat als ik meerdere appjes ontvang ik alleen maar de laatste app kan lezen. Dit was bij mijn eerste gear Fit niet. Nu kan ik vaak nog niet zien of het belangrijk is dat ik mijn telefoon ermoet bijpakken. Ook ben ik niet tevrede over de batterij duur. Na 2 dagen moet ik echt weer opladen. De nieuwe oplaad mannier vind ik wel echt eenenorme verbetering, al miste ik wel de usb powerblok. Ik heb in het begin steeds de kabel in het laad blok van mijn telefoon gedaan, maar daardoor is het ook gebeurt dat ik vergeten was om deze weer terug te stoppen, en had ik dus een lege telefoon. En met een goedkope usb lader die ik nog had duurde het weer enorm lang voordat hij vol was. Ook heb ik regelmatig gehad dat hij niet meer automatisch rbinding maakte met mijn telefoon (samsung s6 ) en dat ik deze weer handmatig moest koppelen..Heel vervelend Nu lijkt het alsof ik alleen maar negatief ben over deze Gear Fit, maar dat is zeker niet waar. Het is een zeer prettig horloge, met vele mogelijkheden en gemakkelijk in gebruik..Zover ik kan nagaan is hij erg naukeurig. Draagt ook fijn en kun je uit vele trainings opties kiezen..

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Eenvoudig in gebruik
  • Makkelijk opladen
  • Meer dan alleen een sportwatch

Minpunten

• Connect soms niet automatisch met bluetooth
  • Kan alleen laatste bericht lezen

Wendy 11-11-2016

Super helder scherm

Fantastisch scherm en veel verschillende opties. Dit horloge zit lekker maar helaas is het design van het bandje niet zo goed waardoor je het horloge zou kunnen verliezen.

Pluspunten

• Helder amoled scherm
  • Vele opties

Minpunten

• Horlogebandje laat snel los
  • Hartslag niet zo accuraat

arnoverwaayen 10-11-2016

Leuke gadget

Mooi design sporthorloge met leuke functies. Werkt perfect met samsung fit app. Duidelijk display dat instelbaar is. Echter de hartslag functie is niet helemaal nauwkeurig. Maar geeft een indicatie. Batterij houd het 2 dagen vol wanneer alleen bleutooth aanstaat. Wat ik handig vond is de WhatsApp functie. Leuk horloge.

Pluspunten

• Slank design
  • Diverse functies
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Hartslag onnaukeurig

Frederieke 10-11-2016

leuke gadget

Leuke gadget die je niet meer af wil doen. Via scherm en app makkelijk te bedienen. En op scherm makkelijk berichten te lezen en snel te versturen. Houd naast stappen, trappen, hartslag ook slaapritme bij.

Pluspunten

• vormgeving
  • comfortabel
  • bediening
  • groot scherm

Minpunten

• geen batterij
  • trappenteller

bla 10-11-2016

Robuust tijdloos design maar genoeg overtuigingskracht?

De Samsung Gear Fit 2 komt in een klein doosje met daarin het horloge, de gebruiksaanwijzing en de garantieboekjes en een charger. De oplader is niet voorzien van een stekker. Het is een USB aansluiting, dus de meeste mensen zullen de stekker hiervoor wel in huis hebben, maar voor een prijs van 200 euro vind ik het vreemd dat deze er niet bij zit.
Het draadje van de oplader is ook erg dun. Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, maar het voelt fragiel aan en ik vraag me dan dus ook af hoelang zoiets gaat overleven als het bijvoorbeeld dagelijks in een tas vervoerd zou worden. Het opladen zelf is heel simpel; je legt de Gear Fit 2 in de charger en hij begint op te laden.

De Gear Fit 2 is heel licht (30 gram) en is daarmee een stuk lichter dan de meeste smartwatches/sportwatches. Het bandje is van een soort rubber. Het buigt makkelijk mee en zit comfortabel. De sluiting is een soort drukknopje. Ik heb zelf nog maar 1x gehad dat deze losschoot en dat was in bed tijdens mijn slaap. Geen idee waardoor de Gear Fit 2 toen los is geraakt en gelukkig kon ik de Gear Fit 2 snel terugvinden. De behuizing van de Gear Fit 2 is robuust. Ik heb een aantal keer gehad dat ik ergens tegenaan stootte en met angst naar de behuizing en het scherm keek. Maar er zijn na dagelijks gebruik nog geen krassen te zien.

Het eerste gebruik was lastig. Je verwacht de Gear Fit 2 via je app te koppelen. Echter moet dit via de bluetooth verbinding. Als de Gear Fit 2 eenmaal gekoppeld is ondervind je geen problemen meer met koppelen zodra telefoon of Gear Fit 2 uitgestaan hebben. De verbinding tussen telefoon en Gear Fit 2 viel me ook alles mee. In het zwembad had ik nog contact met mijn telefoon welke in mijn kluisje lag. En daar zaten toch wat muren tussen en een behoorlijke afstand (~40m). In eigen huis is dat weer wat lastiger; als mijn telefoon beneden ligt en ik loop zelf op de bovenverdieping dan disconnect mijn Gear Fit 2. (Dit geeft deze dan ook aan met een trilling) Maar over het algemeen zeg ik; de bluetooth verbinding is prima.

Voor de wijzerplaat kan je heel eenvoudig via je smartphone (ik gebruik een Samsung S6) andere frontjes downloaden. Ze werken niet allemaal even goed of zijn grafisch even mooi, maar er is genoeg variatie te vinden om wat moois uit te kunnen zoeken als je niet alleen de standaard wijzerplaten van Samsung wilt.
De wijzerplaat is mooi helder en duidelijk van kleur. Er kunnen verschillende opties meegegeven worden aan de knoppen aan de zijkant. (er zitten 2 knoppen)
Door te swipen over het scherm kun je naar andere schermpjes switchen. Het scherm reageert snel op aanraking en dat levert dus ook geen frustratie op.

Dan de track nauwkeurigheid: ik heb veel mensen gelezen die ontevreden waren over de trappen telling. Nou vind ik dat ook niet heel raar, omdat het er maar net aan ligt hoeveel treden een trap heeft. Dat is bij elke trap verschillend. Het feit dat de Gear Fit 2 een globaal beeld geeft van hoeveel trappen je gelopen hebt vind ik prima. Ik gebruik hem dan ook niet voor het WK trappenlopen maar meer voor het aflezen van de hoeveelheid verbrande calorieën.
Ik heb de Gear Fit 2 gebruikt met tennis en met hardlopen. Met tennis heb ik een app gedownload welke bijhoudt welke slagen ik speel in een rally. Deze is niet heel nauwkeurig maar is ook geen officiële app van Samsung. Met hardlopen is het mooi dat de Gear Fit 2 ook zelf programma's aanbiedt om mee te trainen. De GPS wijkt af en toe wat af waardoor afstanden niet heel nauwkeurig zijn en dat is best slordig voor een apparaat welke GPS / GLONASS zou moeten ondersteunen.
Ik vind het leuk om te zien dat mijn Gear Fit 2 makkelijk synchroniseert met mijn Samsung health app. Ik kan zo alle gegevens overzetten als ik dat wil.
Ook slaap wordt prima bijgehouden door mijn Gear Fit 2, Ik kan mooi zien hoe efficiënt mijn slaap was (heb ik veel rusteloos geslapen of heb ik een diepe slaap gehad?)
Je kan ook bijhouden hoeveel je drinkt (water en koffie) en je hartslag wordt regelmatig gemeten. Hiervoor is het wel een vereiste dat de Gear Fit 2 goed en strak om je pols heen zit. Voor de mensen die dus graag een horloge los om hun pols dragen is dit dus geen goede optie. Op het moment dat de Gear Fit 2 te los zit zal deze je hartslag niet kunnen meten en geeft hiervan ook een melding. Er verschijnt ook een melding (door middel van trilling) als je al 50 minuten geen activiteit hebt gedaan. Mooie reminder om even een glaasje water te gaan halen tijdens het werk.
Verder kan je muziek er op af laten spelen en snel je 24uurs logboek bekijken.
Via je smartphone kun je snel je Gear Fit 2 zoeken en andersom. De Gear Fit 2 geeft een hard geluid op het moment dat deze gevonden moet worden. Heel handig voor de sloddervossen onder ons!
Een bonus is ook dat de Gear Fit 2 waterdicht is. (IP68) Hierdoor kan de Gear Fit 2 gewoon mee als het buiten niet zulk lekker weer is of als je een duik in het zwembad wilt nemen.

De berichten die je ontvangt op je Gear Fit 2 kun je zelf instellen. Handig omdat je misschien niet overal een bericht van wilt. Zo heb ik zelf alleen meldingen van mijn email, Line en Whatsapp op mijn Gear Fit 2. Er is een korte antwoord mogelijkheid met vooringestelde berichten die je kunt selecteren op je Gear Fit 2. Ook is er de mogelijkheid om gelijk het bericht te tonen op je smartphone. Als je deze optie kiest dan ontgrendeld je telefoon en gaat gelijk richting je bericht.
Een Apple watch heeft dan meer optie, maar goed dat is dan ook echt een smartwatch en geen sportwatch. Dat is dan ook echt de vraag die je jezelf moet stellen; wil ik een smartwatch of een sportwatch?

Ik vind het jammer dat de Gear Fit 2 niet automatisch het beeld kan aanpassen aan de hoeveelheid lichtinval in de omgeving. Hierdoor moet ik zelf altijd 's avonds de brightness op 1 zetten, omdat ik anders een feestverlichting in mijn bed heb als ik mij omdraai. Maar goed, dat is misschien meer luiheid van mijn kant af. De batterij gaat bij veel beweging en gebruik bij mij zo'n 2 dagen mee. Het voordeel is wel dat de gear fit 2 binnen een half uur volledig is opgeladen op de charger.

Het design is mooi strak. Doordat de Gear Fit 2 niet heel groot is, kan deze door zowel mannen als door vrouwen bij elke outfit gedragen worden. Je kan de Gear Fit 2 heel onopvallend laten zijn (brightness laag en een 'saaie' wijzerplaat) of juist opvallend als je wilt (hoge brightness en een opvallende felle wijzerplaat).
Ik vind het fijn dat het niet per definitie zo groot en opvallend is als de meeste sportwatches, maar ook net zo goed kan doorgaan als een normaal horloge.

Al met al zou ik de Gear Fit 2 aanraden aan mensen die een sporthorloge zoeken. Misschien is het niet een sporthorloge voor de doorgewinterde sporter omdat die wat meer nauwkeurigheid wensen misschien maar voor de beginnende sporter en voor de mensen die zich bewuster willen worden van de hoeveelheid beweging die ze krijgen is de Gear Fit 2 ideaal.

• Robuust
  • Laadt in 30 minuten volledig op
  • Goede samenwerking met Samsung Health
  • Waterdicht (IP68)

Minpunten

• Geen stekker bijgeleverd
  • GPS niet altijd even nauwkeurig
  • Charger nodig om op te laden
  • Chargerdraad ziet er wat fragiel uit
  • Brightness van het scherm is niet automatisch

Lindopindo 07-11-2016

Een mooi apparaat met leuke functies

De Samsung Gear Fit is een fijne sport armband die veel gegevens verzameld met een aantal functies van een smartwatch.
De armband zit prima. Na een dag heb je niet eens meer door dat je hem om hebt. Er zijn verschillende layouts te downloaden (zowel gratis als betaald) waardoor je de Gear Fit kunt matchen met je outfit.

Batterij
Het apparaat is erg makkelijk in het gebruik. de oplader werkt simpel en snel (na ongeveer een uur kan hij er weer tegen aan). De batterij schrijnt drie dagen mee te kunnen gaan. Ik laadt hem iedere dag even op (kan in ongeveer een uur) maar ik doe erg veel met het apparaat.

Sportarmband
De Gear fit is voorzien van een hartslag meter, een stappen teller, een slaap tracker en een activity tracker. Zo telt hij automatisch je aantal stappen maar ook het aantal trappen dat je op loopt. Dit vind ik zelf een erg fijne functie die goed en betrouwbaar werkt. Je kunt voor jezelf doelen instellen en ik moet toegeven dat het apparaat je echt motiveert deze te behalen! Op de armband zelf kun je deze gegevens aflezen en in de app S Health zie je nog meer gegevens en statistieken.
De armband kan ook zelf voelen wat je aan het doen bent. Als ik op de fiets zit merkt de armband dit zelf op, hij houdt bij hoe lang ik heb gefietst en hoeveel calorieën ik heb verbrand. Als je gaat hardlopen of gewoon wandelen kun je dit als "activiteit" aanzetten. Dan wordt de tijd en de afstand bijgehouden, en dit werkt bij mij ook motiverend.

Smartwatch functies
Zo laat ik de armband de hele dag verbinding houden met mijn smartphone. Ook heb ik ingesteld dat mijn whatsapp berichten, mail en facebook berichten er op binnen komen. SMSjes en whatsapp berichten kon je openen en lezen op de armband. Je hebt dan keuze om te reageren met één van de vooraf ingestelde antwoorden. In de app die je op je telefoon hebt staan, kun je instellen waarvoor je welke notificaties wilt krijgen op de Gear Fit. Als je wordt gebeld zie je dit op de armband en voel je ook een lichte trilling. Je kunt op de armband de oproep aannemen of wegdrukken. Indien je hem aan neemt komt de oproep binnen op je telefoon. Je kunt dit niet bellen met de armband zelf!

Pluspunten

• Bij je outfit te matchen
  • Makkelijk in het gebruik

Minpunten

• Batterij gaat niet heel lang mee

l1nda 06-11-2016

Geen goede sporttracker

Mijn hoge verwachtingen zijn absoluut niet waargemaakt. Eigenlijk is het gewoon een mooi horloge met een paar handige functionaliteiten. Hij houdt af en toe (want regelmatig dus niet!!) je stappen bij, waarschuwt als je te lang stilzit, je kan je hartslag opmeten en je ziet de tijd. Maar als sporttracker ongeschikt. Alleen compatibel met SHealth en niet mogelijk om duur of tijd precies in te stellen of juist open te laten, zoals zo heerlijk werkt met (gratis) sportapps. Bellen of berichten sturen met dit horloge is niet mogelijk. Een premium abonnement op een nu nog gratissport tracker was vele maten goedkoper geweest.

Pluspunten

• mooi design
  • hartslag meter

Minpunten

• te duur
  • bandje laat los
  • alleen compatibel met SHealth
  • geen goede sporttracker

Dorien 05-11-2016

Te hoge verwachtingen?

Qua uiterlijk mooi horloge met een mooi scherm. Leuke uitvoeringen van het startscherm, je kunt er nog veel meer binnenhalen via de app, zowel gratis al betaald. Het bandje vind ik wat minder, ik heb de S uitvoering, maar hij past niet echt lekker helaas. Op het ene gaatje te strak, op het volgende gaatje te los.

Qua nauwkeurigheid laat hij ook wel wat steekjes vallen. Toen ik aan het afwassen was, vond hij dat ik aan het fietsen was...En de trappen die ik loop mist hij ook vaak, al is dit na de update wel wat verbeterd. Ook de nauwkeurigheid van de hartslagmeter vind ik niet goed en het aantal stappen is echt veel te hoog. Ik zie een groot verschil tussen het aantal stappen op mijn Samsung S6 en de Gear fit.

Verder vind ik het erg jammer dat hij niet te koppelen is met andere apps zoals myfitnesspal, runkeeper etc. Dat was eigenlijk wat ik me erbij voor had gesteld en nu is het dus "gewoon" een stappenteller met wat extra's.

Tuurlijk is het leuk dat je je whatsapp berichten erop kunt zien en eventueel met een standaard, kort, bericht kunt beantwoorden. Ook kan je zien als je gebeld wordt, handig, maar niet echt wat ik nou belangrijk vind.

Al met al een mooi horloge, maar tegenvallend qua prestaties.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • na update iets minder onnauwkeurig
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• onnauwkeurig
  • niet te koppelen met runkeeper en myfitnesspal
  • bandje past niet echt goed

Purgatori 04-11-2016

Super Smartwatch

Ik ben inmiddels 5 weken troste eigenaar van de Samsung Gear fit 2. Het is design is mooi en hij zit lekker om de pols. In eerste instantie had ik twijfels over de sluiting, maar tot op heden ben ik hem nog niet verloren. Het installeren en instellen ging makkelijk en je kunt het scherm ook helemaal aanpassen naar jouw wensen. Het aantal stappen klopt redelijk en de trappen ook, hoewel hij soms een verdieping overslaat, maar goed dat mag de pret niet bederven.
Ook een handige funcite is het sleep tracken, naar mijn mening doet hij dit zeer goed, ik kan namelijk terug zien wanneer ik snachts uit bed ben geweest. Verder gebruik ik hem tijdens de krachttraining, helaas kun je weinig van die sport opties kiezen (squats, crunches en lunges staan er wel in), maar ik gebruik hem tijdens het roeien en als mp3 speler tijdens de krachttraining. Ik heb bluetooth oortjes bijgekocht en dat werkt echt super. Ook super handig is dat je, mits je gear in contact staat met je telefoon, dat er push berichtjes door komen, zoals whatsapp bijvoorbeeld (je kunt overigens instellen van welke apps je wel en niet een notificatie wil ontvangen). Ik heb op mijn telefoon ook S Health geïnstalleerd zodat je je data van de gear op je telefoon terug kunt zien. Ook kun je daar weer allemaal handige apps koppelen, zo heb ik een app gekoppeld die mij er aan herinnert dat het weet tijd is om wat water te drinken. Ook een handige feature is dat hij een signaal geeft als je 50 minuten inactief bent geweest, dit is voor mij dus een teken om achter mijn bureau te komen en even een wandeling te gaan maken. De batterij duur is afhankelijk van wat je met de gear doet, maar gemiddeld gaat hij zon 1,5 dag mee. Het enige minpuntje dat ik heb ik dat de GPS op de gear vaak niet gevonden wordt, heb ik mijn telefoon bij en die heeft GPS dan is er geen probleem. Maar het zou wel fijn zijn als de gear gps ook op zich zelf zou werken, je kunt dan namelijk via een kaartje zien wat je route was.

Pluspunten

• Goede Kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Goede Pasvorm
  • Aan te passen naar jouw stijl

Minpunten

• GPS valt vaak weg

Francis 31-10-2016

Fijne activitie tracker

Ik had voorheen een Polar Loop, dus was al enthousiast over het bijhouden van mijn dagelijkse activiteiten. Maar nu met de Samsung Gear Fit2 nog meer. Hij is compact en voelt heel fijn aan om de pols. De sluiting vind ik nog wat dubieus maar blijft vooralsnog goed zitten. Ik merk dat ik nu minder op mijn telefoon kijk omdat ik snel en klein de belangrijkste berichten op mijn GearFit krijg. Echt top.
Traplopen is voor mij niet accuraat.. soms 2 en opeens 200 dus dat is niet echt consequent maar de polshartslagmeter is dan weer een super pluspunt.
Ik heb hem hoog ingesteld zodat ik gemotiveerd blijf om mijn dagelijkse beweging te monitoren.
Maar ook met sporten is het super.. geen gesleep meer met de telefoon. Navigatie, muziek enz komt nu uit mijn horloge! Heerlijk.

Pluspunten

• Hartslagmeter

Minpunten

• Accuduur

Gaabs 31-10-2016

Multifunctionele gadget

Ik ben erg blij met dit horloge. Ik droeg nooit horloges omdat ik een hekel heb aan het zien van de tijd. En ik dacht dat ik overprikkeld zou raken van alle berichten. Het tegenovergestelde is waar. Ik kijk minder op mijn telefooon doordat ik al heel kort zie wat belangrijk is om op te reageren. Daarnaast echt van waarde tijdens het hardlopen en daarna.

Pluspunten

• snel
  • compatible met samsung telefoon
  • naar eigen keuze instelbaar

Minpunten

• geen keuze in sportapp
  • groot voor smalle polzen

laura 30-10-2016

mooie activity tracker

prima activity tracker,
+de dikte van het horloge is prima
+ je merkt bijna niet dat je em draagt.
+ geintegreerde gps
+ geintegreerde hartslagmeter ( welke het horloge niet nog dikker maak dan het al is.)
welke aan de accu duur nog het een en ander kan verbeteren.
overige sporten is zonder hartslag. bij mij werden de trappen niet altijd correct geteld. soms al wel 6 omhoog gelopen 1 geregristreerd.

voor de fanatieke sporter is dit horloge misschien minder ideaal. maar zoek je een horloge wat jou dagelijkse activiteit, slaap etc bij moet houden is hij uitermate geschikt.

Pluspunten

• dikte
  • comfort
  • Gps functie

Minpunten

• accuduur

Sabrina 29-10-2016

Mooi en fijn horloge

In combi met mijn samsung S7 een top horloge.
Stappen, afstand etc wordt bijgehouden.
Tijdens het hardlopen makkelijk om even op de pols te kijken om te zien wat de afgelegde afstand is. Naderhand via bluetooth te synchroniseren met de telefoon. En via s-health komt de run ook in runkeeper als ze gelinkt hebt aan elkaar, zodat mn hardloopmaatjes ook mij runs kunnen blijven zien. Ook andere activiteiten als crunches en squats kan je met het horloge bijhouden. Ik ben erg blij met mijn keuze.

ELubberts 28-10-2016

Onafscheidelijk!

Me and my Samsung Gear 2
Nooit gedacht dat we zo’n hecht stel zouden worden. Nu al dagelijks samen en onafscheidelijk. Geweldig dat mijn dagelijkse bezigheden worden bijgehouden, stappen, sportactiviteiten, hartslag en zelfs als ik wil mijn water en koffieconsumptie.
Mijn sportwatch activeert me om even te bewegen als ik te lang stil zit, coacht me met lekkere muziek en moedigt me aan tijdens het hardlopen. Ook houdt hij me op de hoogte van inkomende mail, telefoontjes en berichtjes. Als ik het wil……….het mooie is dat ik het aan en uit kan zetten.
Volgens mij heb ik mijn maatje gevonden!

Pluspunten

• Vormgeving
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Batterijduur

Wilma 28-10-2016

Leuke fitnesswatch

De watch past precies om mn pols. Maar mn pols had niet veel smaller moeten zijn. Het bandje zit lekker en sluit goed.
Het scherm is mooi helder overdag goed afleesbaar maar zou voor snachts nog wel iets zachter kunnen.
De batterij is met een dag leeg. Dat vind ik wel erg kort.
De koppeling tussen GSM en watch is makkelijk gemaakt. Hartslag wordt volgens mij goed bijgehouden. Stappenteller lijkt ook correct maar de trappenteller werkt niet.
Ook de gps werkt naar behoren. maar ik heb nog geen koppeling kunnen naken met runkeeper. Dat had wel fijn geweest.
Top vind ik ook dat berichten van mail en whattsapp goed te zien zijn en met vooraf ingestelde berichten beantwoord kunnen worden . Je hoeft dan niet elke keer je gsm te pakken.

Pluspunten

• Helderheid en grootte scherm
  • Koppeling met berichten apps

Minpunten

• Batterij

Anneloes 28-10-2016

mooie vormgeving en eenvoudig in gebruik

Mooi product. Werkt heel eenvoudig, kost je geen dikke handleiding. Helaas meet het het lopen van trappen niet nauwkeurig en de hartslag/slaap modus is ook niet heel precies. Het geeft wel een leuk inzicht in je beweging en slaap. Dat vind ik wel fijn. Ook de hardlooptrainingen en fietsen zijn leuk om zo af en toe mee af te wisselen. Het horloge zit erg prettig en ziet er mooi uit.

Pluspunten

• mooi design
  • zorgt voor beweging

Minpunten

• geen ios
  • niet heel nauwkeurig

Rebubbled 27-10-2016

Mooie fitband met een groot minpunt

Het scherm van de Fit2 is prachtig en het zit erg comfortabel. De fitband heeft een grote verscheidenheid aan opties, zoals het meten van je hartslag, stappen tellen, diverse trainingen bijhouden, calorieën tellen, maar ook het ontvangen van berichten en beperkt beantwoorden daarvan, het afspelen van muziek welke je op de fitband zelf kunt zetten of het besturen van je Spotify op je telefoon. De Fit2 connect met de Samsung S Health app, waardoor alles opgeslagen wordt en altijd terug te zien is. De batterij gaat ca. 2,5 dag mee en het opladen gaat enorm snel. Ik vind het erg jammer dat de Fit2 en S Health niet connecten met MyFitnessPal.

Ik heb zijn stappentelprestaties vergeleken met de Xiaomi Mi Band 2 en de mobiele app stappenteller van Google Fit. De Mi2 geeft aan het einde van de dag 1/3 meer stappen aan dan de Fit2. Google Fit is ongeveer gelijk aan de Fit2, hij laat iets minder stappen per dag zien. Aangezien je niet je telefoon elke stap van de dag bij je hebt, verklaart dat het verschil. Concluderend is de Fit2 een stuk accurater dan de Mi2.

De slaapmeting en hartslagmeting lopen de Mi2 en Fit2 gelijk. Echter waar de Mi2 de slaap weer verder meet mocht je nachtrust worden onderbroken, door in mijn geval de kat, doet de Fit2 dit niet altijd. Met als gevolg dat ik volgens de Fit2 soms maar 2,5 uur per nacht heb geslapen.

Interessant genoeg loopt de hartslagmeting van S Health via de hartslagmeter op mijn Samsung ca. 12 hartslagen per minuut uiteen met die van de Fit2. Persoonlijk vind ik dat een redelijk schromelijke foutmarge.. en het is onduidelijk welke het juist heeft en of een van beide het wel juist heeft.

Een groot nadeel van de Fit2 ten opzichte van Google Fit, vind ik dat de Fit2 zelden automatisch trainingen meet. Ik fiets overal naartoe, waaronder 13km naar mijn werk. De Fit2 meet dit een enkele keer automatisch (1x in de afgelopen 2 weken), maar eigenlijk alleen wanneer ik handmatig een training start. De Google Fit doet dit automatisch en elke keer weer. Een pluspunt van de Fit2 is wel dat hij je hartslag meet als je handmatig een training start. Hierdoor heb je een beter beeld van je intensiteit en calorieverbruik.

Dan het grote minpunt. De sluiting van het bandje. Het is een ongezekerd doordruksysteempje van rubber. Ik heb hem nu twee weken en hij is al diverse keren van mijn pols af gevallen.. Een keer daarvan was tijdens het boarden van een vliegtuig, waarbij hij gelukkig op de voet van de passagier voor mij viel die hem opraapte en vroeg van wie hij was. Anders had hij nu nog op de landingsbaan in Marokko gelegen. Wanneer je iets van €200,- koopt verwacht je toch wel minimaal een fatsoenlijke sluiting. Er zit nu al diverse valschade aan het horloge zoals krassen en butsen. Ik hoop dat er snel third party bandjes komen waarmee ik het origineel kan vervangen voordat ik hem kwijt ben.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Levert interessante informatie
  • Gemakkelijk in het gebruik
  • Muziekmogelijkheden zijn een leuke toevoeging

Minpunten

• De sluiting van het bandje
  • Connect niet met MyFitnessPal
  • Meet niet automatisch alle trainingen