Samsung Gear Fit2 Grijs - L zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 102 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear Fit2 Grijs - L zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marco 30-12-2016

Super vette sport/smart horloge

Erg fijne sportband! Draagt heerlijk om je pols en is niet te opvallend. Mooi design. Bandje is makkelijk te vervangen. Kraak helder display met veel functies. Meet automatisch wanneer je gaat fietsen of bijvoorbeeld hardlopen en wanneer je slaapt. Stappen worden goed bijgehouden, hartslag ook. Je ziet natuurlijk ook alle notificaties van je Android smartphone.

Wat tevens super is is dat je je telefoon met hardlopen kan thuislaten. Er zit 4GB aan geheugen op voor muziek, die je kunt beluisteren d.m.v. een Bluetooth headset. En met behulp van een stem (wel saaie stem) wordt je bij elke km op de hoogte gehouden over afstand, snelheid e.d. Batterij gaat gemiddeld 2-3 dagen mee.

Voor mij een dikke aanrader!

Pluspunten

• muziekspeler met 4GB opslag
  • notificaties van je telefoon
  • helderheid display
  • auto tracking

Minpunten

• geen algemene fitness functie
  • ski functie
  • spraakbegeleiding mag wat vrolijker

Bertha 01-12-2016

Duidelijk scherm

Na uitgebreid onderzoek, ook andere merken, tot de conclusie gekomen dat deze het beste bij mij en mijn mobiel past. Het horloge aangeschaft om goed in de gaten te houden of ik genoeg beweging krijg. Alles is mogelijk om bij te houden. Misschien wordt ik nu wel heel sportief! Ik ga er voor!

Pluspunten

• Sportief model
  • Goed en duidelijk afleesbaar
  • Eenvoudige bediening

Timo 17-11-2016

Mooi design, goede kwaliteit, okay functionaliteit

Als je de Samsung Gear Fit 2 uit de doos haalt merk je direct dat hij netjes is afgewerkt en opgebouwd is uit goede kwaliteit materialen. Hij heeft een fijne pasvorm en sluit goed en comfortabel om je pols. Hij is licht en na enige tijd merk je niet eens meer dat je hem om hebt.

Het scherm is echt fantastisch. Prachtige heldere kleuren en groot genoeg om belangrijke zaken weer te geven. De accuduur is afhankelijk van je gekozen watchface. Kies je voor een standaard watchface, zonder always-on dan gaat hij bij intensief gebruik zeker 3 dagen mee. Kies je voor wat meer informatie op je watchface en always-on dan houdt hij het ongeveer 1 dag vol.

De Gear Fit 2 focussed zich natuurlijk voornamelijk op activity tracking en dit doet hij goed. Hij houdt bij waar, wanneer en hoe je sport. Je kan zelf kiezen om een activiteit te starten, maar als je actief gaat bewegen gaat hij ook automatisch bijhouden dat je aan het sporten bent. Wat erg prettig is aan de Gear Fit 2, is dat je geen telefoon meer mee hoeft te nemen bij het sporten. Je koppelt een bluetooth headset aan de Gear Fit 2 en kan je favoriete muziek afspelen en wordt op de hoogte gehouden van je voortgang.

Nadeel aan de Gear Fit 2 vind ik de beperkte app keuze. Doordat het geen volwaardige android wear device is, kan je bijvoorbeeld geen sleeptracking doen met Sleep for Android. Daarnaast communiceert hij niet met de Nike Run+ app. Ik zie wel vooruitgang in de appstore, dus ik verwacht in de toekomst een bredere ondersteuning.

Na 4 weken met de Gear Fit 2 te hebben geleefd, ben ik tot de conclusie gekomen dat het een perfecte activity tracker is, mits je de juiste apps gebruikt die goed werken met de Gear Fit 2. Als vervanger van de Smartwatch vind ik hem nog te beperkt. Al met al, een goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Scherm
  • Pasvorm

Minpunten

• App ecosysteem
  • Beperkte functionaliteit

Birgit 16-11-2016

mooi horloge voor een recreatieve sporter

mooi design van het horloge, fijne pasvorm en handig in gebruik. Ik sport zelf vrij intensief en wil dan een constante hartslagmeter. Dit gaat bij dit horloge niet. Daarnaast ging de stappenregistratie niet altijd goed. Erg leuk wel dat hij je aanspoort te gaan bewegen, dit helpt goed! Batterij gaat wel hard, hield het bij mij zo'n 2 dagen vol. Ik beveel het aan voor iemand die beginnend hardloper/sporter is.

Pluspunten

• design
  • aansporing om te bewegen

Minpunten

• batterij
  • hartslagmeter

Billy 15-11-2016

De Sportwatch van 2016

De GearFit2 is heel makkelijk in gebruik en voelt heel degelijk aan. Ook is hij heel comfortabel en zit hij lekker om je pols. Het is even wennen maar na een paar dagen voel je niet meer dat er iets om je pols zit. Het scherm is heel scherp en vel. Hij meet al mijn loop en ren activiteiten heel accuraat, zelfs mijn slaap houdt hij goed bij. Zo kan ik zien of ik die dag ook echt goed geslapen heb. Echter is de batterij duur best laag. Met een volle lading haal je ongeveer 2 dagen. Naast het feit dat ik hem vaak moet opladen, ben ik er tevreden over.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Kwaliteit
  • Goede Pasvorm
  • Licht gewicht

Minpunten

• Prijs
  • Accu duur

Ingrid 15-11-2016

Mooi design mar niet accuraat genoeg

Ik heb het horloge nu een paar weken in bezit en ik vind het design super maar toch helaas wat minpunten. Traplopen gaat totaal niet goed, ik denk dat het horloge maar 60% meet. Daarnaast qua calorieen meet ie ook niet goed omdat ie niet de hele tijd je hartslag meet. Het bandje is een paar keer los geschoten, gelukkig altijd op tijd opgemerkt. Wel echt super mooi design, helder beeldscherm, app werkt goed en genoeg opties beschikbaar.

Pluspunten

• design
  • beeldscherm

Minpunten

• batterijduur
  • bandje
  • trappenteller

Rinske 14-11-2016

echt voor outsoorsporten

Zoals de titel al zegt, echt voor outdoorsporten. Sport je vrijwel alleen in de sportschool, dan zou ik m niet kopen. Sport je alleen buiten, dan zou ik m wel aanschaffen.

De bediening is eenvoudig en echt heel makkelijk. Je kan ook whats app en andere berichten ontvangen, maar dat vind ik echt overbodig.
Het bandje zit goed en de pasvorm is ook goed.
Na 3 dagen dragen, moet je wel weer opladen. Er zit een oplader bijgeleverd. Wel even checken, bij mij laadde die de 2de keer niet op.

Een paar keer zijn ook mijn stappen niet geregistreerd omdat ik mijn arm te stil heb gehouden. Ik liep met de fiets aan mijn hand. Mijn telefoon had bijvoorbeeld wel deze stappen geregistreerd.

Eigenlijk ben ik echt maar matig tevreden. Ik had er hogere verwachtingen van. Je kan het horloge ook een interval training laten doen, maar als je een beetje serieus traint, maak je je interval training zelf.

Pluspunten

• design
  • bandje

Minpunten

• trappenregistratie

Prit 14-11-2016

Voor dagelijks gebruik een top product.

Ik heb de Samsung Gear nu een maand in gebruik. In het begin was ik heel enthousiast over de watch maar na 2 dagen gebruik kwam ik er eigenlijk achter dat het meer een gadget is dan een fitness tracker.
5 dagen heb ik zowel de Gear als de Fitbit om gehad de stappen waren van de Fitbit iets nauwkeuriger. Tijdens het hardlopen was weer de Fitbit iets beter. Een grote pluspunt van de Gear is dat je je telefoon thuis kan laten door de ingebouwde GPS en muziek opslag.
De Wifi functie is zeer handig daarmee vergroot je het bereik waardoor je de telefoon op één plek kunt laten ipv het constant bij je te moeten houden. Nadeel is wel dat de batterij maar 1 dag mee gaat. Als ik alleen Bluetooth functie aan heb staan doe ik er +/- 4 dagen mee.
In het dagelijks gebruik is deze gadget wel heel handig door dat de berichten zichtbaar worden op je pols kijk je toch iets minder op je telefoon.

Conclusie sport tracker een dikke NEEE maar voor het dagelijks gebruik een top product.

Pluspunten

• mooi desgin
  • GPS
  • Eenvoudig in gebruik
  • 2G aan muziek opslag

Minpunten

• Accu duur
  • Prijs
  • Tril component op de voor kan van de watch
  • minder accuraat dan gewenst

Tienie87 12-11-2016

Mooi en veelzijdig sporthorloge

De Samsung gear fit 2 is een geweldig sporthorloge. Ik probeer wat gezonder te leven en dus ook meer met beweging bezig te zijn. Dit horloge houd je stappenaantal bij, geeft je calorieverbruik weer, het meet je hartslag en laat zelfs zien hoe efficiënt je slaapt. Maar het heeft nog zoveel meer functies. Het koppelen met Samsung gear op mijn telefoon ging makkelijk. Via je telefoon kun je ook dingen customizen, zoals de wijzerplaat van het horloge. Als je de Bluetooth aanzet, linkt het horloge ook vanzelf met je telefoon. Een super leuke verrassing was de motiverende berichtjes als je met beweging bezig bent. Het horloge herkent over het algemeen welke activiteit je doet (bv wandelen, fietsen, crosstrainer) en houdt het aantal minuten bij die je dan beweegt. Tevens geeft het inactieve tijd weer, goede reminders om weer even een stukje te bewegen. Ook kun je zien hoeveel trappen je gelopen hebt, al is deze niet altijd 100% betrouwbaar helaas. Ander minpuntje is dat ik niet handmatig kan aangeven dat ik bv klaar ben met slapen, want even in bed blijven liggen word dan deels als slapen gezien. Ook was het fijn geweest als het oplaadsysteem compleet geleverd werd, nu mist de connector die in het stopcontact gaat. De duur van de batterij valt mij wel reuze mee. In normale stand gaat de batterij ongeveer 1,5 dag mee, in de spaarmode nog veel langer (3 tot 4 dagen). Het opladen zelf is ongeveer in een uurtje gedaan. Het horloge mag een beetje nat worden, wat handig is met handen wassen. Onder de douche raden ze niet aan, dat is wel een beetje jammer. Het design zelf is strak en sportief, prima alleen niet voor elke gelegenheid geschikt. Wel heel handig dat je via je horloge de muziekspeler kan besturen. Ook zijn er opties zoals stopwatch, timer, zoek mijn telefoon en water/cafeïne gebruik, echter heb ik deze nog niet gebruikt en kan daar geen oordeel over geven.

Kortom: ik ben zeer tevreden over de Samsung gear fit 2. Het geeft gezonder leven een extra dimensie. Er zijn een paar kleine minpuntjes, maar de pluspunten streven die ver voorbij. Zeker een aanrader voor Samsung gebruikers!

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Batterijduur in spaarmode
  • Leuke aanmoedigingen

Minpunten

• Oplader niet compleet
  • Trappenteller niet accuraat

DW 12-11-2016

Geweldige gadget

Ik mocht de Samsung gear fit 2 testen voor hettestpanel.nl. En ik ben er zeer tevreden over! Ik sta er van verstelt wat het allemaal bij kan houden. Hartslag en kcal, en het aantal km wat je rent of fietst wordt goed bijgehouden. Je meldingen krijg je ook binnen bijvoorbeeld whatsapp of sms. Je kan standaard dingen terug sturen maar je kan niks schrijven. De batterij gaat ook lang mee, je kan er ongeveer 4 dagen mee doen en dan moet je hem weet opladen.

Ineke 12-11-2016

Personal activator

Een compleet horloge, voor iemand die zijn gezondheid hoog in het vaandel heeft. Daarnaast ook nog eens door te koppelen aan je telefoon alle berichten via je telefoon binnenkrijgen, of een melding als er een afspraak in je agenda staat.

Pluspunten

• duur batterij
  • vormgeving
  • compleet
  • geeft een seintje als je te lang stil zit

Minpunten

• mp3 speler uitsluitend met koptelefoon luisteren

Esther 11-11-2016

Gave smartwatch!

Hiervoor had ik geen smartwatch. Ik gebruik Samsung Gear 2 nu een aantal dagen. Ik vind het een geweldig horloge! Hij heeft een mooi design. Het scherm is via allerlei apps volledig naar wens en kleur in te richten. Ik vind het een makkelijk bedienbaar display. Het werkt zeer motiverend tot bewegen. Leuk is ook dat je via de S Health app competitie aan kunt gaan met vrienden die ook een Gear 2 hebben om doelen als eerste te behalen. 's Nachts doe ik hem wel af. Ik vind hem dan hinderlijk om mijn pols, omdat het bandje dan plakt en ik graag met mijn arm/hand onder mijn hoofd slaap. De batterij gaat naar mijn idee snel leeg. 2 Dagen. Dus 's nachts laad ik hem op. Ik zou hem iedereen aanbevelen die met gezonde voeding en bewegen bezig is. Je kunt ook voedings apps intergreren . Verder ook nog allerlei andere dingen zoals het weer, vocht inname, ja agenda, je mail, je Whatsapp, foto's, Spotify etc. Spotify moet echter wel met bluetooth oortjes worden geluisterd.

Pluspunten

• motiverend
  • intergratie met diverse apps
  • scherm naar eigen idee te veranderen

Minpunten

• 's nachts niet fijn
  • spotify werkt nog niet

Coob1989 11-11-2016

Lichtgewicht smartwatch/activity tracker

De gear fit 2 zit heerlijk om de pols, of je het scherm nu aan de binnenkant of buitenkant van de pols draagt. Sluiting is zeer eenvoudig en het apparaatje is zeer licht ivm andere smart watches.
Navigatie gaat zeer eenvoudig dmv het touchscreen.

Het krijgen van meldingen op de GF2 is zeer prettig, zo kan je eenvoudig een oproep bekijken en zal je deze niet missen als je de tril van je telefoon niet gevoeld hebt!

Functionaliteiten
De GPS is zeer accuraat en geeft goed weer waar je geweest bent. Hij is vooral geschikt voor hardlopen/wandelen. Andere sporten signaleert hij ook, maar daar zijn de functies wat meer beperkt.

Batterij duur
Ik draag hem de hele dag, moet hem om de 3 dagen opladen even opladen. Als je dit doet terwijl je onder de douche staat is ook de GF2 klaar om te gaan. Opladen gaan via bijgeleverde houder, welke de GF2 mooi vasthoud. Niks moeilijk klikken, gewoon erop leggen en hij laadt via USB.

Traplopen registreerde hij bij mij niet goed, of ik moet zonder dat ik het weet wel erg veel trappen lopen!

De hartslag monitor is bij mij accuraat.

Het bandje kan je ook wat hoger op de onderarm dragen (ongeveer halverwege) en blijft door het gebruikte materiaal tijdens het sporten goed zitten.

Beeldscherm
Het beeldscherm is mooi van formaat, goed afleesbaar bij berichten. En zelfs foto's kunnen weergegeven worden (mits ze niet te groot zijn)
De helderheid van het scherm is aan te passen en ook buiten in de zon tijdens het sporten goed afleesbaar.
Ik draag hem ook gedurende de nacht en dan kan het beeldscherm wel wat fel zijn als hij aanslaat (ookal staat de helderheid op zijn laagst)

Muziek
Je kan ook muziek op de GF2 zetten, deze functie gebruik ik echter niet tijdens het hardlopen, maar binnenshuis wel om muziek via m'n telefoon af te spelen. Skippen naar het volgende nummer is heerlijk eenvoudig en de telefoon kan gewoon blijven waar hij is, broekzak, andere kant van de ruimte.

Synchronisarie met de Samsung S health gaat automatisch.

Met de GF2 ben ik opweg van couch naar 5k! En daarbij is het een heerlijke motivator. Daarna gaan we door naar de 10k! Waarin hij verder een duidelijke motivator is merk je doordat hij bij 50 minuten inactiviteit hier een melding voor geeft. dan is het de tijd om even de benen te strekken.

Het allergrootste voordeel van deze activity tracker is dat hij een mooie samensmelting is tussen een tracker en een smart watch. Als stand alone kan je nogsteeds zeer genieten van de tracker en icm een smartphone is het genieten.

Natuurlijk heeft elk ding ook z'n nadeel. Maar voor deze moet ik erg hard zoeken. Dit zou denk ik de beperkte mogelijkheid zijn in het antwoorden van berichten en de "felle" helderheid in de nacht. Ik ben overtuigt en wil niet meer zonder.

Pluspunten

• Aantrekkelijk lichtgewicht design
  • Blijft op z'n plaats
  • Stand alone
  • Helder en groot beeldscherm
  • Customisable

Minpunten

• Fel in de nacht
  • Trappen telt hij niet accuraat

Nadine 11-11-2016

Zeer compleet fijne sportwatch

Erg tevreden over deze sportwatch. In eerste instantie had ik verwacht dat de band nog wel eens los zal laten, maar dat is nog nooit gebeurd. Doet wat een sport horloge hoort te doen en meer! Erg mooi vormgegeven! En leuke nieuwe wijzerplaten zijn gemakkelijk te downloaden. Ik ben heel tevreden!

Pluspunten

• Rennen zonder mobieltje
  • Krachtige batterij
  • Zeer compleet

Minpunten

• Spraak-functie zou geweldige aanwinst zijn
  • (nog) geen ski-stand

Kipling79 11-11-2016

Leuke gadget met veel mogelijkheden

Het scherm is ERG mooi; zowel de resolutie als de helderheid is prachtig.
Het meest maak ik gebruik van de hartslagmeter. Niet alleen bij het sporten/hardlopen, maar ook tijdens rust. Je kunt instellen dat je automatische metingen wil; zo kun je er ook achter komen wat bijvoorbeeld je hartslag is, als je slaapt (bij mij rond de 55)!
Het oplaadstation is klein en handig. De GearFit ‘klikt’ er als een magneetje aan vast. Hij springt vervolgens op een ‘horizontale’ klokstand, waardoor je hem als klok (bijv. bij je bed) kunt gebruiken (hoef je ’s nachts niet telkens op je telefoon te kijken – als je geen ouderwetse wekker bij je bed hebt staan ;-) )
Erg handig vind ik dat het scherm van de Gear Fit automatisch ‘aan’ gaat als je het gebaar maakt dat je op je horloge wil kijken! Verder kun je verschillende layouts/achtergronden downloaden en op je Gear Fit zetten. Zo kun je hem mooi persoonlijk maken (ik koos voor een mooie roze analoge ‘klok’).
Met twee kleine trillingen laat het horloge weten als het iets te melden heeft. In heb begin moet ik hier even aan wennen, maar na een tijdje ‘herken’ je dit signaal. Overigens kan dit ook uitgezet worden.
De Gear Fit herkent wanneer je inactief, licht actief of actief bent en ook wanneer je slaapt.
GPS functie doet het perfect. Zowel bij hardlopen als fietsen werden kilometers zeer nauwkeurig bijgehouden.
Niet onbelangrijk: de Gear Fit draagt heerlijk! Het materiaal voelt natuurlijk aan en zit lekker. Je hebt eigenlijk al meteen niet meer door dat je hem om hebt; goede pasvorm dus!
Een nadeel vind ik dat de batterij snel leeg is. Een dag intensief gebruik houdt hij net vol. En dan heb ik hem dus nieuw. Geen idee hoe de kwaliteit achteruit gaat na een aantal weken/maanden. En het jammere: tijdens het opladen worden natuurlijk niet je activiteiten (bijvoorbeeld je stappen) bijgehouden! Groot nadeel: ik krijg het niet voor elkaar mijn Gear Fit niet koppelen aan Spotify.

Pluspunten

• mooi design
  • nauwkeurige hartslagmeter
  • perfecte pasvorm
  • nauwkeurige GPS

Minpunten

• stappenteller niet nauwkeurig
  • accuduur

Esther 10-11-2016

Gave gadget!

Hiervoor had ik geen smartwatch. Ik gebruik Samsung Gear fit 2 nu een aantal weken. Ik vind het een geweldig horloge! Hij heeft een mooi design. Het scherm is via allerlei apps volledig naar wens en kleur in te richten. Ik vind het een makkelijk bedienbaar display. Het werkt zeer motiverend tot bewegen. Leuk is ook dat je via de S Health app competitie aan kunt gaan met vrienden die ook een Gear fit 2 hebben om doelen als eerste te behalen. 's Nachts doe ik hem wel af. Ik vind hem dan hinderlijk om mijn pols, omdat het bandje dan plakt en ik graag met mijn arm/hand onder mijn hoofd slaap. De batterij gaat naar mijn idee snel leeg. 2 Dagen. Dus 's nachts laad ik hem op. Ik zou hem iedereen aanbevelen die met gezonde voeding en bewegen bezig is. Je kunt ook voedings apps intergreren . Verder ook nog allerlei andere dingen zoals het weer, vocht inname, ja agenda, je mail, je Whatsapp, foto's, Spotify etc. Spotify moet echter wel met bluetooth oortjes worden geluisterd.

RvdB87 10-11-2016

Samsung Gear Fit2

De Samsung Gear Fit2 combineert een aantal zaken. Zo is het een stappenteller, je kunt je hartslag meten, berichten ontvangen die op je telefoon binnenkomen en nog veel meer.
Kortom, een veelzijdig apparaat!
Het bandje gaat wel snel los, ik ben hem al een keer bijna verloren. Dus dat is wel een minpuntje.

Pluspunten

• Verschillende mogelijkheden

Minpunten

• Bandje gaat makkelijk open

Erik 10-11-2016

Goede vormgeving

Erg mooi horloge. Ik vind de Gear Fit2 gebruiksvriendelijk met een mooi helder scherm en erg uitgebreid qua functionaliteiten.
Ik draag de Samsung Gear fit2 nu enkele weken.De hartslagmeter is handig omdat ik middels fietsen mijn conditie op wil bouwen. Ik ben er achter gekomen dat het kunnen aflezen van je hartslag alleen lukt als je de Gear Fit2 op een bepaalde manier om je pols draagt. Elke keer dat ik ging fietsen bleef ik meldingen krijgen dat ik de Gear Fit2 iets moest verschuiven op mijn pols. Na enkele keren ietsje verschuiven kreeg ik dan toch mijn hartslag in beeld. Helaas moest ik hier wel voor stoppen met fietsen. Voor mij is dit dus een minpunt van de Gear Fit2.
De afgelegde afstand week wel iets af van de werkelijke afstand, ook na het resetten dus waar dat aan lag weet ik niet…
Al met al is het een fijn apparaat maar voor mij te weinig extra te bieden.

Pluspunten

• Vormgeving
  • eenvoudige werking
  • bediening

Minpunten

• hartslagmeter functie

EB 10-11-2016

Een sporthorloge met vele extra's

Geweldig toestel. Toen ik dit horloge thuisgestuurd kreeg had ik er nog zo mijn bedenkingen bij. Het zag eruit als een eenvoudig bandje met een schermpje erop en hij was zo ontzettend licht dat ik me afvroeg of er überhaupt wel een batterij in zat. Eerst moest ik het apparaat opladen op de bijgeleverde oplader. Dit ging zeer eenvoudig door het horloge met de onderkant op het laadstation te plaatsen. Enige minpuntje van deze oplader is dat er geen stekker bijgeleverd zat en dat deze een USB uiteinde heeft. Ik moest dit apparaat dus opladen door de lader in mijn laptop te steken waardoor ik dus eerst ook mijn laptop aan moest zetten. Het laden ging wel opmerkelijk snel, binnen enkele uren was deze volledig opgeladen. Meteen daarna heb ik de Gear Fit2 om mijn pols gedaan en heb ik zijn vele functies ontdekt. Wat mij meteen opviel was dat dit sporthorloge zoveel meer in zijn mars had dan alleen de doorsnee sportband. Wat ik in het begin nooit had verwacht was dat ik ook met dit sporthorloge mijn mail zou kunnen bekijken of meldingen zou kunnen zien die vanaf mijn telefoon binnenkomen. Zo kan ik zelfs via Whatsapp antwoorden (weliswaar met standaard antwoorden). Met twee kleine maar toch attenderende trillingen laat het horloge weten als het iets te melden heeft en dit kan eventueel nog uitgezet worden. Ik ben helemaal verliefd op dit horloge geworden. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed en slaap er dan ook nog mee omdat ik het helemaal geweldig vindt om te weten hoe mijn slaap iedere keer beoordeeld wordt! Dan kan ik op mijn mobiel ook nog een uitgebreide analyse van mijn slaap vinden dat allemaal door het sporthorloge gedurende de nacht is geregistreerd. Het horloge houdt automatisch bij of je loopt, hardloopt, niks doet, etc., Hierbij maakt het horloge af en toe wel wat foutjes. Wanneer je bepaalde bewegingen maakt tijdens bijvoorbeeld een flinke boswandeling die ook zouden kunnen horen bij de bewegingen die je zou kunnen maken als je op een crosstrainer staat, dan kan het wel eens gebeuren dat de Gear Fit2 dan in het logboek zet dat je op de crosstrainer hebt gestaan alhoewel dat dus niet zo was. Ook heb ik nog niet meegemaakt dat het horloge detecteerde dat ik aan het fietsen was. Op normaal tempo wandelen en hardlopen heeft het horloge echter tot nu toe bij mij wel altijd prima geregistreerd. Al met al ben ik zeer tevreden over dit multifunctionele sporthorloge. Ik ben zeker van plan deze nog veel langer te gebruiken en hopelijk kan het mij helpen om nog actiever te gaan leven.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Vele extra functies
  • Nauwkeurig
  • GPS

Minpunten

• Batterijduur
  • Bijhouden type activiteit klopt niet altijd

Daniel1977 07-11-2016

Mooi en fijn dragend horloge

Erg mooi en fijn dragend horloge. Ik vind de Gear Fit2 gebruiksvriendelijk met een mooi helder scherm en erg uitgebreid qua functionaliteiten.
Ik draag de Samsung Gear fit2 nu enkele weken. Ik was vooral benieuwd naar de ingebouwde hartslagmeter omdat ik middels fietsen mijn conditie op wil bouwen. Ik ben er achter gekomen dat het kunnen aflezen van je hartslag alleen lukt als je de Gear Fit2 op een bepaalde manier om je pols draagt. Elke keer dat ik ging fietsen bleef ik meldingen krijgen dat ik de Gear Fit2 iets moest verschuiven op mijn pols. Na enkele keren ietsje verschuiven kreeg ik dan toch mijn hartslag in beeld. Helaas moest ik hier wel voor stoppen met fietsen. Voor mij is dit dus een minpunt van de Gear Fit2.
Al met al is het een fijn apparaat om te dragen en kun je er heel veel mee maar mocht je hem echt willen gebruiken als hartslagmeter dan raad ik toch iets anders aan

• licht van gewicht
  • gebruiksvriendelijk
  • uitgebreide functies

Minpunten

• hartslagmeter werkt minder goed

Guus 06-11-2016

Een kwalitatieve goede maar eenvoudige sportstracker

Wil je op een eenvoudige manier je sportactiviteiten bijhouden is de Gear Fit 2 zeer geschikt. Het doet simpelweg waar het voor gemaakt is (de nauwkeurigheid laat soms echter te wensen over).
Het scherm is zeer mooi, zowel de resolutie als de helderheid is perfect. De accu gaat ca. 2 a 3 dagen mee, afhankelijk van hoeveel je sport en hoeveel meldingen je laat doorkomen.
Wat mij betreft mogen de mogelijkheden van het apparaat wel worden uitgebreid. Er zijn niet veel apps beschikbaar, en er is weinig ondersteuning voor sportapps als bijvoorbeeld Endomondo.
Al met al toch een prima apparaat.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Hoge resolutie
  • Lekkere pasvorm
  • Hebbedingetje

Minpunten

• Nauwkeurigheid
  • Accuduur
  • Functionaliteit

Ruud 06-11-2016

Mooie fitnesstracker voor een beperkte doelgroep

De Gear Fit 2 combineert een groot aantal zaken in een apparaat. Het is een stappenteller, hardloophorloge, hartslagmeter, mp3-speler en smartwatch in een. Dit heeft als groot voordeel dat je een klein, mooi, betaalbaar apparaat hebt met veel functionaliteit. Het nadeel hiervan is dat het in geen van deze zaken uitblinkt. Voor al van deze taken zijn betere alternatieven te vinden, met meer mogelijkheden. Gelukkig zijn al deze beperkingen softwarematige. Dus als Samsung nu een goede update maakt, kan het een echte topper worden!

Pluspunten

• Scherm
  • Prijs

Minpunten

• Geen iOS support
  • Matige GPS
  • Matige HR

Jan v G 05-11-2016

Sportband met veel opties

Samsung gear fit 2 ziet er goed uit en zit ook goed om je pols. Het bandje blijft goed zitten ook bij actief sporten en slapen. Enkele leuke opties welke de gear fit 2 te bieden heeft zijn het bij houden van de calorieën en het meten van hartslag. Ook het bijhouden van de gelopen stappen en trappen behoord tot de mogelijkheden (al lijkt dit niet helemaal zuiver te werken). Verder kun je de gear fit 2 makkelijk verbinden met je (Samsung) smartphone. Hiermee kun je dan bijvoorbeeld muziek streamen, nadeel is dat je dan alsnog je telefoon mee dient te nemen tijden het sporten. Verder een prima sportband met veel verschillende trainingsopties.

• Gebruiksgemak
  • Opties

Minpunten

• Duur
  • Muziek

AnkeH 05-11-2016

Prima product voor alledaags en tijdens het sporten

Ik heb de Samsung Gear Fit2 mogen uittesten. Ik vind het een mooi design (zwart en oogt net als een smartwatch). Ik had maat L, deze viel nog best ruim uit. Positieve punten is dat je de o.a. de Gear Fit2 van alles bij houdt, zoals de tijd/ calorieën/ stappen/ trappen (werkt niet helemaal goed) en uiteraard je trainingen. Ook vond ik het prettig met mijn zittend beroep, dat hij na 50 minuten trilt om je te 'activeren' even in beweging te komen. Daarnaast kun je hem ' nachts ook om laten om de productiviteit van je nacht te meten.
Je kunt hem met je Samsung mobiel connectenten via de app, helaas bleek dit niet met mijn Samsung telefoon te lukken. Je kunt hem dan wel gebruiken, maar niet voor muziek. Als je je word out gebruikt en je wilt muziek gebruiken, moet je toch je telefoon meenemen. Dit vind ik juist een nadeel en mis ik aan de Gear Fit2 dat die niet rechtstreeks via de sport band gaat.
Voor de Gear Fit2 geef ik 4 **** en adviseer ik voor mensen die actief willen gaan sporten en bewust(er) willen gaan bewegen of juist al fanatiek sporten.

Pluspunten

• Makkelijk aan de pols
  • Houdt veel bij
  • Snoozt na 50 min inactiviteit

Minpunten

• Geen muziek zonder Samsung telefoon bij de hand
  • Houdt niet alles goed bij, zoals trappen lopen

Yvette 03-11-2016

Fijn horloge en geeft gebruiksgemak

Heb het horloge nu een week of 3 in huis en ik vind hem erg fijn in gebruik. Via de app kan je je instellingen goed aanpassen.
De batterij gaat best lang mee, maar opladen gaat alleen via het oplaadstation en niet via een micro usb kabel. Batterij gaat ong 3 dagen mee.
Het horloge houdt goed je sport prestaties bij. Wat ik vooral erg fijn vind, is dat ik via het horloge mijn muziek op mijn telefoon kan regelen. Vooral tijdens het hardlopen is dat erg prettig.
Persoonlijk zou ik liever een ander soort bandje hebben voor het horloge, maar deze is erg licht waardoor je af en toe vergeet dat je een horloge om hebt.
Al met al een fijn horloge om te gebruiken!