Polar A360 zwart / S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Polar A360 zwart / S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Tessa 03-04-2018

Prima horloge voor binnen sporten

Geschreven voor: Polar A360 zwart / M

Goed horloge wat goed je activiteit meet en sport bezigheden. Pluspunten zijn dat hij compact is, niet te opvallend, kleurenscherm, trainingsfeedback geeft, less Mills trainingen inbegrepen.

Minder geschikt voor hardlopen. Geen gps functie, geeft niet juist het gelopen km aan.

Ander groot nadeel vind ik dat als de batterij bijna leeg is je geen training kan starten. Echter het horloge kan dan nog ruim 2 dagen mee zonder opgeladen te worden.

Pluspunten

• Less Mills trainingen
  • Compact en klein ontwerp
  • Goede activity meting
  • Goede prijs-kwaliteit
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Niet geschikt voor hardlopen
  • Bandje gaat snel kapot
  • Geen training mogelijk bij lage batterij

Zwemmer 55 11-07-2017

Mooi en duidelijk

Geschreven voor: Polar A360 zwart / M

Alles wat Ik wou ,je kan je hartslagmeten en je kan er ook mee zwemmen wat Ik erg belangrijk vind.
Stappen teller en je kan je favorite sporten Invoeren.

Pluspunten

• Veelzijdig.
  • Makkelijk

Minpunten

• Geen oplader moet met laptop

Harke Bruins 19-06-2017

Lastige sluiting die irritatie veroorzaakt

Geschreven voor: Polar A360 zwart / M

Het is een leuke gadget die je activiteiten positief beoordeelt, de grafieken zijn leuk en je krijgt inzicht in je slaappatroon denk ik.
Na een week dragen kreeg ik door de sluiting dermate veel irritatie aan mijn pols dat ik de polar niet kan dragen. Het moet eerst genezen en daarna probeer ik het nog een keer.

Pluspunten

• redelijke weergave van je hartslag
  • Weergave van je hartslagniveau tijdens training

Minpunten

• de sluiting is lastig
  • de sluiting geeft huidirritatie

Hans Geurtsen 22-05-2017

Redelijk goede, waterdichte en degelijke activity tracker

Geschreven voor: Polar A360 zwart / M

Na een Jawbone UP!, een Garmin vivoSMART HR en een Fitbit Charge HR, is dit mijn vierde activity tracker. Ik ben dus een aardige subject matter expert aan het worden...

De Fitbit heb ik het langst gebruikt en van de genoemde trackers, is dat veruit de fijnste. Met één enorm nadeel: niet waterdicht. Bij een 'wear-and-forget' ding als een activity tracker, waar je bijvoorbeeld ook mee wilt slapen, vind ik dat een ernstig gebrek. Vandaar dat de keus voor vervanging op de Polar viel. Die is waterdicht, tot 30 meter zelfs.

Andere voordelen ten opzichte van de Fitbit zijn de automatische nachtstand (zodra die actief is, gaat je scherm niet automatisch aan, bijvoorbeeld 's-nachts tijdens het slapen), een duidelijke batterij-indicator en het kunnen opladen met een standaard micro-USB kabel. De batterij gaat overigens volgens de specificaties twee weken mee... Dat heb ik niet gehaald. Ik kom op een dag of vier, bij gebruik van de smart notifications. Maar voor mij is alles langer dan een lange dag eigenlijk wel prima. De activiteitsmelding die je krijgt wanneer je te lang stil zit, is erg duidelijk en wist zichzelf direct zodra je even wat rondloopt (er zijn activity trackers waar je 250 stappen moet doen en dat is best veel wanneer je op een klein kantoor werkt). Een ander voordeel is het verwisselbare bandje. De Fitbit's hebben een bekend probleem dat de banden niet erg degelijk zijn en nog wel eens los komen van het horloge zelf. Mocht dat al gebeuren bij de Polar, kun je dat dus redelijk voordelig weer verhelpen met een nieuwe band, desgewenst in een andere kleur. De banden zijn trouwens erg lastig om te doen. Wat is het toch dat leveranciers van activity trackers niet zelden kiezen voor een rare sluiting? Wat is er mis met een standaard horlogebandsluiting...? Mocht je een nauwkeurige hartslagmeting willen, dan werkt de A360 samen met de Polar H7. Sowieso een leuke gadget voor erbij omdat deze ook met veel sport apps prima werkt.

Nadelen zijn er helaas ook. Zo is dit de eerste activity tracker die ik heb gehad waarbij de stappendoelen niet instelbaar zijn. Polar vraagt je de eerste keer om je dagelijkse activiteitsniveau. Als je een zittend, niet-actief beroep hebt, moet je meteen ruim 12.000 stappen per dag doen. Heb je een actiever bestaan, wordt dat nog meer. Een beetje deprimerend, want 10.000 stappen op een dag halen, is al een opgave. Laat staan nog eens ruim 2.000 erbij... Aanpassingen aan de interface van het horloge, zijn er niet echt. En let op: ik zei 'horloge'. Want dat is de Polar primair. Waar je bij Fitbit aan kunt passen wat het 'horloge' in eerste instantie laat zien, de Polar toont de tijd. En een indicatie hoever je bent met je doel. En daar kun je niets aan doen. De Polar om de ene pols en een gewoon horloge om de ander, voelt dus een beetje dubbelop... Om je stappen te zien, moet je nog een keer swipen en tikken om je dag in een wat lelijke visual te zien. Ook zijn er altijd extra handelingen nodig om activiteiten te tracken. Waar Fitbit dat automatisch doet. Daaraan gerelateerd is de hartslag monitoring. Die werkt alleen tijdens een training die je dus zelf moet starten. Waar Fitbit dat 24/7 doet. De app blijft ook achter. Het ziet er allemaal OK uit, maar niet meer dan dat. En erg beperkt in functionaliteit. Opladen gaat makkelijk met een micro-USB kabel, maar niet heel snel. En je krijgt geen waarschuwing wanneer de batterij leeg is. Het scherm wordt heel donker wanneer dat bijna het geval is. Gegeven het feit dat de Polar over een duidelijke batterij-indicator beschikt, geen groot probleem.

Nog even over de smart notificaties. Dit werkt best goed. Notificaties zijn goed leesbaar. En je kunt goed instellen welke je wel of niet op de Polar wilt krijgen. Wel één ding om rekening mee te houden: heb je een notificatie gehad, dan verdwijnt die van het scherm wanneer je niet meteen gekeken hebt. Maar ja, het is dan ook primair een horloge, vervolgens een activity tracker en tenslotte een beperkte smart watch.

Kortom, de Polar is een redelijk goede activity tracker die primair horloge is. Met als twee belangrijk pluspunten waterdicht en een vervangbare band. Als je die twee dingen belangrijk vindt en kunt leven met de best omvangrijke lijst aan minpunten, is dit een aardige koop. Met, gezien de vele beperkingen, wel een te hoog prijskaartje...

Pluspunten

• waterdicht
  • automatische nachtstand
  • batterij-indicator
  • opladen met standaard micro-USB kabel
  • verwisselbare band

Minpunten

• doelen niet instelbaar
  • stappen niet direct zichtbaar
  • geen automatische activiteitdetectie
  • beperkte app
  • geen 24/7 hartslagmonitoring

Rob 05-02-2017

Schitterend apparaat maar wel met minpunten

Geschreven voor: Polar A360 zwart / M

Sinds een kleine week de A360 in gebruik. Schitterend apparaat met heel veel mogelijkheden.
Zit goed, maar moet wel relatief passend om gedaan worden anders geen of slechte metingen. Ook haartjes op de pols kunnen storing geven (los van tussen het bandje komen en pijnlijk bij omdoen)
De sluiting is, zoals vaker vermeld, inderdaad lastig. Maar met enige oefening redelijk te doen.
Wat een schitterende grafieken en inzichten van hartslag etc tijdens de training. En veel mogelijke trainingsschema's te kiezen.
Zeer zeker een aanrader, maar Polar los die nadelen op!

Nadeel:
- In mijn geval veel storing met synchroniseren. Bluetooth valt vaak weg en na 24 uur moet opnieuw contact worden gemaakt en ingesteld worden. Heel irritant. Ligt niet aan de Samsung S4 omdat andere apparaten foutloos werken. Polar: Doe hier iets aan! Reden om dit ding terug te sturen.
- De batterij zou het bij normaal gebruik 123 dagen vol moeten houden. In mijn geval is dit slechts 1 a 2 dagen.
- De app synchroniseerd zelf. Echter indien geen contact wordt gemaakt door bv uitvallen van de verbinding met horloge blijft hij uren zoeken. Dit kost veel stroom. Ook hier: Polar doe er iets mee!
- De kleuren in de daggrafiek zijn in tinten blauw weergegeven. Niet heel erg duidelijk, zeker omdat soms een andere kleur wordt gebruikt in de cirkel grafiek dan er boven staat.
- Wat echt ontbreekt is een mogelijkheid voor een 0 meting. bv gedurende 10 minuten of langer gewoon je hartslag volgen. Bv bij het wakker worden of op een moment dat je dat zelf wil. Dit kan wel via het horloge maar niet dmv vastlegging met een schema en mooie grafiek. Echt een gemis.
- stappenteller is inschatting en klopt niet bij bv tuinieren. Je hebt zo 9 km en 11000 stappen gemaakt met 1,5 uur tuinieren :)

Pluspunten

• zeer veel mogelijkheden
  • schitterende grafieken
  • redelijk nauwkeurige metingen

Minpunten

• Veel storing synchroniseren door uitval Bluetooth
  • Gemis van kleine programma's metingen
  • synchronisatie door app loopt vast
  • Batterij is veel sneller leeg dan 12 dagen
  • bandje lastig om te doen

Matthijs 21-11-2016

Prima apparaat, maar waardeloos horlogebandje

Geschreven voor: Polar A360 zwart / M

Doet het prima, mooie vormgeving ook!
Echter na 2 dagen scheurde het bandje al in tweeen.. Nu mag ik hem terug sturen, duurt een week en de vraag is of er een nieuwe vergoed wordt... Ik baal er goed van, want een bandje is zoiets simpels, dat moet gewoon goed zijn...

Petra 06-10-2016

Geen sporthorloge

Geschreven voor: Polar A360

Gekocht als sporthorloge met hartslagmeter, maar dat is t niet. Scherm gaat na paar seconden uit, daardoor is t waardeloos in gebruik.

Pluspunten

• Mooi
  • Hartslagmeter

Minpunten

• Scherm blijft niet aan
  • Batterij snel leeg

Remperd 03-01-2016
Geschreven voor: Polar A360 zwart / M

Uitermate prettig in de bediening, nauwkeurig en heel fijn geen band om je borst voor de hartslagmeting, kortom een stap voorwaarts in trainings hulpmiddelen, top product en nog fancy ook