Garmin vívofit zwart

• Test panel 7,1 aug 2014
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin vívofit zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

AG2019 06-01-2020

Vivofit 4 fietsfunctie

Geschreven voor: Garmin vívofit

De Vivofit 4 meet in de praktijk geen fietsfunctie terwijl dit volgens Garmin wel zou moeten. Ben dus niet tevreden, want daar wilde ik het apparaat nu juist voor gebruken

Pluspunten

• design

Minpunten

• geen fietsmeting

Selma 04-07-2019

Geweldige service

Geschreven voor: Garmin vívofit

Ik was zeer tevreden over mijn Garmin vivofit 3, maar helaas ging deze na ruim een jaar kapot. En ik was door een nieuw e-mailadres, een nieuwe bankrekening èn een nieuwe computer alle gegevens kwijt. Jammer van de twee jaar garantie, zonder bewijs van aankoop nergens meer recht op natuurlijk. Na mailoverleg met de klantenservice heb ik het apparaat toch opgestuurd, in de hoop dat het gemaakt kon worden. En: binnen twee weken ontving ik een nieuwe! Geweldige service, toch? Voor mij echt nooit meer een ander merk stappenteller!

Pluspunten

• Handig in gebruik, niet te moeilijk
  • lange levernsduur
  • De service!

Chantal 16-05-2019

Vivofit 4, prima stappenteller maar fietsen herkent ie niet

Geschreven voor: Garmin vívofit

De vivofit herkent wandelen wel, maar fietsen niet terwijl hij wel als zodanig verkocht wordt. Enige toevoeging tov de stappenteller op mijn telefoon is nu dat hij ook mijn slaappatroon registreert en dat ik mijn telefoon niet in mijn zak hoef te hebben om stappen geteld te krijgen. Als ik dat tevoren had geweten, had ik ‘m waarschijnlijk niet gekocht. Heel jammer.

Pluspunten

• Batterij gaat jaar mee
  • Stappen tellen doet ie redelijk goed

Minpunten

• Beloofde fietsherkenning doet ie niet

Gerri 06-12-2017

Vivofit 3 herkent fietsen niet als activiteit

Geschreven voor: Garmin vívofit

Ik heb de vivifit 3 onder andere gekocht om zowel stappen als fietsen bij te houden. Dit zou automatisch gaan via Move IQ. Fietsen herkent het apparaat dus niet. Op internet is deze klacht veel te vinden. Maar nergens een oplossing!

Pluspunten

• Stappen tellen goed.
  • Connect werkt makkelijk

Minpunten

• Herkent fietsen niet als activiteit

Francien 18-05-2017

Fijne stappenteller

Geschreven voor: Garmin vívofit zwart

Heb nu een paar jaar deze in gebruik. Ik kan niet meer zonder. Stappen zijn goed af te stellen en controleer deze regelmatig als ik de honden uit laat. Klopt precies. Ik lees in een van de reviews dat hij bij armbeweging al telt. Nou, deze ervaring kan ik gelukkig niet delen. Een paar keer een mankementje gehad en dit werd telkens door Garmin zeer goed opgelost. Geweldige service. Heb nu weer garantie tot aug. 2018, maar durf eigenlijk hier geen gebruik van te maken. Voel me bijna schuldig als er weer wat aan is. Zou ik voor de 3de keer een nieuwe krijgen. Waar kom je dit nog tegen.

Pluspunten

• Verschillende kleuren bandjes
  • Service van Garmin
  • Duidelijk scherm
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Interne display is gevoelig voor beschadeging.

Testing-123 18-10-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit blauw

Op zich snel te koppelen aan telefoon of laptop met BT (meegeleverd USB stick) helaas geen verlichte display, wel weer lange levensduur van de batterij, helaas is de sluiting zo slecht dat ik hem bij zwemmen al niet meer omhield en hem van de week bij hardlopen verloren ben. dus de sluiting is echt waardeloos, hoop dat ze dat in de toekomst veranderen. voor mij even verder sporten zonder dus.

JPCNL 22-11-2014

Hebben ze inmiddels gedaan dmv de vivokeeper. Als hij niet is meegeleverd dan kun je hem gratis nabestellen via http://www8.garmin.com/nl-NL/vivokeeper/

Tine 05-10-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit zwart

Een prima activity tracker, maar voor mij persoonlijk te eenvoudig. Ik miste met name het gemak van synchroniseren met Blackberry en ik vind de applicatie te beperkt. Ook werkt de stappenteller niet nauwkeurig. Over de slaapfunctie ben ik wel tevreden, alleen jammer dat ik hem niet als wekker kon gebruiken. Een goede, maar simpele tracker dus.

senor_martinez 23-09-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit zwart

Voor Kieskeurig heb ik een paar weken de Vivofit mogen testen.

Het apparaat is een hedendaagse stappenteller die door middel van de online Garmin Connect software geavanceerder is dan de stappentellers zoals we die van vroeger kennen. Je stappen worden netjes dagelijks bijgehouden en door middel van doelen en badges word je gestimuleerd dagelijks te bewegen. Daarnaast is display in vergelijking met andere stappentellers een dikke plus. Alle noodzakelijk informatie is hierop terug te zien.

Helaas komt het product niet zonder minpunten:
- Er zit geen handleiding in de doos, waardoor je verplicht bent eerst op internet te zoeken
- Zonder eerst te syncen kun je de Vivofit niet gebruiken en omdat de Garmin servers down waren toen ik het product ontving kon ik de Vivofit de eerste 1-2 dagen niet gebruiken
- Je bent verplicht om Garmin Connect te gebruiken. Synchronisatie met Runkeeper is niet mogelijk
- Vivofit telt ook stappen als je niet loopt, bijvoorbeeld door je armen te bewegen
- Gelopen afstand (km) wijk meer dan 10 procent af van de daadwerkelijk afstand
- Synchroniseren van slaap werkt vaak niet goed de eerste keer Waardoor je soms drie of vier keer opnieuw moet synchroniseren
- Je lijkt dagelijks te moeten synchroniseren, anders vergeet hij je slaapritme
- Slaapstand moet je handmatig aan- en uitzetten

Als je op zoekt bent naar een stappenteller en je hebt geen probleem met de bovengenoemde afwijking van 10 procent en het verplicht gebruik van Garmin Connect dan is het een prima apparaat.

Voor serieuze sporters of wandelaars werkt Runkeeper op een smartphone meer motiverend. De Vivofit heeft in dat geval weinig toegevoegde waarde.

bunthem 23-09-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit

De Vivofit mogen testen via een Facebook actie. Nu 5 weken in gebruik. Ik wilde het ding al een tijdje aanschaffen, maar vond het nogal aan de prijs. Helemaal blij dus geweest met deze actie. Ik heb een paarse. Het design is echt te gek! Strak en niet cheaplooking. Wordt in een stevige doos opgestuurd, dus je kunt het rustig online bestellen.
Het is wel aan te raden de Garmin connect app er bij te gebruiken. Dat kost even uitzoekwerk om te bezien hoe alles werkt, maar in het kader van meten is weten wordt je aardig met je neus op de feiten gedrukt. Slaap-, voedings- en bewegingspatroon, gewicht kunnen dan worden bijgehouden. Voor het hardlopen blijf ik wel mijn Forerunner 10 gebruiken. De app herkend dat, dus geen dubbele registraties. Jammer dat fietsen niet als activiteit wordt gezien, dat vind ik echt een makke (moet ik toch nog die Garmin fietscomputer voor mijn verjaardag vragen ;-)). Ook huishoudelijk werk wordt niet altijd als activiteit herkend. In die zin is het dus een stappenteller.
Wat ik nog apart wil noemen is de rode bewegingsbalk. Die motiveert je of niet. Per uur stilzitten komt het ding tevoorschijn. Dus ook als je lekker aan je kop koffie zit na een stukje rennen van 10km wordt deze lijn zichtbaar na een uurtje. Vond ik niet leuk, heb je daar je best voor gedaan. Ik trek me er dus niets van aan, als de lijn zichtbaar is. Wat mij betreft krijg ik ’s ochtend een rode lijn te zien, die ik gedurende de dag “wegloop”, ipv deze optie. Wellicht met een update vanuit Garmin te realiseren?
Jammer dat er geen gps op zit, maar ik begrijp ook wel dat het dan pas echt een duur ding zou worden.

essiekoko 19-09-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit zwart

Voor het testpanel van Kieskeurig mocht ik de Vivofit uitproberen. Leuk om te zien hoeveel stappen je op een dag zet. Ook interessant om via een website bij te houden wat je activiteiten zijn.
Toch kun je jezelf makkelijk voor de gek houden. Het apparaat registreert je stappen, maar telt ook als je bijv. klust (telt blijkbaar trillingen). Ook andere activiteiten moet je handmatig invoeren op de site. Er wordt niet gekeken of je bijv. veel fietst (en dus beweegt).
's Nachts de Vivofit niet omgehouden. Ik vond het niet prettig zitten en kreeg irritatieplekjes onder de band. Ook vind ik het continu dragen niet echt fris.
Wel een mooi ontwerp, ziet er strak uit (mooie 'look').

Sethy1974 17-09-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit zwart

Ik heb de Garmin Vívofit mogen testen voor het Kieskeurig.nl Testpanel. Leuk apparaat voor de beginnende beweger. Makkelijk in gebruik, je merkt niet dat je hem om hebt. Het display is duidelijk leesbaar, e je kunt op de garmin connect site je instellingen makkelijk aanpassen. Je stappen worden automatisch aangepast naarmate je meer gaat bewegen, dus dit motiveert om dagelijks je niveau te behouden of te verbeteren.
Leuk ook dat hij meld, wanneer je te lang stilzit.
Voor de gevorderde sporter mis ik een aantal functies zoals een timer en een stopwatch.

CJohn 17-09-2014

De Garmin Vívofit heb ik getest voor Kieskeurig.nl
Het is een makkelijk horloge met stappenteller die ook aangeeft als je te lang zit en hoeveel energie je verbruikt.
Er zitten 2 maten polsbandjes bij.
Het horloge geeft me een goed inzicht hoeveel stappen ik per dag loop en hoeveel kilometer.
Deze gegevens zijn draadloos ook via de computer te bekijken.
het horloge is een handig tooltje om inzicht te krijgen over hoeveel je dagelijks beweegt en daar het nog waterdicht is ook is het voor mij een echte aanrader.

123Suus 17-09-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit zwart

Fijn ding. ik draag 'm dagelijks. Gebruik 'm ook als horloge. Tijdens sporten koppel ik 'm met mijn hartslagband, dit gaat ook super makkelijk.Scherm is goed leesbaar.

Mijn zoon heeft er ook één, we houden regelmatig een wedstrijdje wie de meeste stappen haalt.

Nickyjvl 17-09-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit zwart

Fijne smartwatch, heel handig om je bewegingspatroon te controleren en aan te passen. Je krijgt een dagelijks doel, een bepaald aantal stappen die je moet zetten, en het meest effectieve is dat hij ook aangeeft wanneer je al te lang "stil" zit. Hoewel ik redelijk actief ben, zie ik nu dat ik ook vaak te lang zit, en dat ik nu aan dit seintje genoeg heb om dan even wat te lopen.

Sandra_66 30-08-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit zwart

Ik gebruik de Vivofit nu een maand, ben echt veel meer gaan bewegen. Ik heb me aangemeld voor groepje op de App. Hierdoor doe je een soort competitie met andere Vivofit gebruikers, dit motiveert echt! Er zit een batterij in hierdoor hoef je hem niet elke keer op te laden, dit vind ik echt een pluspunt.

JustinW 17-07-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit

Zeer tevreden over de Vivofit. De app is makkelijk in gebruik en duidelijk om af te lezen. Het geeft ook een positieve stimulans om in beweging te komen.

renee1984 11-07-2014
Geschreven voor: Garmin vívofit zwart

Sinds kort heb ik een Garmin Vivovit. Hij ziet er supercool uit en zit lekker. Alleen met slapen moet ik er nog een beetje aan wennen, maar als je alleen stappen en calorieën wilt tellen en niet je slaapgedrag wilt tracken hoef je hem natuurlijk 's nachts niet om te houden. Ik vind het prettig dat de Vivovit me helpt bewust meer te bewegen, zeker omdat ik veel op kantoor zit en niet altijd voldoende beweeg tussendoor. Ik heb mijn Vivovit pas net, maar ben nu al fan:-)