Fitbit Inspire 2

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Inspire 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r************@h********** 20-08-2022

Fijn product tot 8mnd

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

Een leuk horloge, die deed wat het moest doen. Ik vond de app heel fijn en was ook zeer tevreden over de lange batterij duur.
Top dat het de hartslag en stappen zo goed bijhield. Ook de activiteiten zoals fietsen, wandelen en crosstrainer werden duidelijk uit zichzelf herkend.
Ik heb de Fitbit in nov 2021 gekocht, omdat deze perfect rond mijn smalle polsje past. Maar aug 2022 kreeg de Fitbit ineens kuren. Hij laat wel op, maar is na een halve dag al leeg (zelfs als ik niets doe). Ik kan de Fitbit gelukkig retourneren of omruilen. Maar omdat ik toch vind dat het klokje met een beetje zonlicht niet leesbaar is, kies ik niet voor omruiling.

Pluspunten

• Mooi design, perfect voor smalle pols
  • Fijne app
  • Goede metingen
  • Batterijduur eerste 8 mnd top

Minpunten

• Na 8 mnd batterij slecht
  • Display bij beetje zonlicht niet leesbaar

nk84 09-11-2020

Fitbit Inspire 2

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

Er zijn zoveel verschillende fitbit’s dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zag. Gelukkig mocht ik de Fitbit charge desert rose testen. In combinatie met het eerste jaar gratis fitbit premium abonnement is het goed betaalbaar om deze uit te proberen of een fitbit ook echt bij mij past. De Fitbit komt in een doosje met twee bandjes in verschillende lengtes op deze manier past de Fitbit al snel. Het oplaadkabeltje die er bij zit is wat kort maar voor mij prima. Na het opladen van de Fitbit en het downloaden van de Fitbit app op mijn telefoon kon ik alle functies gaan uitproberen. De app is redelijk makkelijk te bedienen en houdt alle gegevens bij. Ik vond het erg fijn om inzicht in mijn slaappatroon te krijgen. Daarnaast houdt hij alle actieve activiteiten bij die ik doe. De hartslagmeter meet accuraat. De batterij gaat ongeveer 12 dagen mee, iets wat mij erg mee viel. Het enige nadeel vind ik wel is dat je de app echt nodig hebt om de gegevens te kunnen blijven monitoren. Op dit moment is de app nog gratis maar over een tijdje gaat de app ongeveer 11 euro per maand kosten.

Pluspunten

• batterijduur
  • comfort
  • accuraat hartslagmeter

Minpunten

• app
  • kort kabeltje voor het opladen

Jqqz 06-11-2020

Top instap fitnesstracker

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

De Fitbit heb ik nu 4 weken kunnen testen. Ik had vooraf hoge verwachtingen. Deze zijn deels waargemaakt. Ik zal eerst de dingen noemen die mij positief verraste en benoem daarna de punten die mij wat zijn tegengevallen. Zeer positief ben ik over de batterijduur van de Fitbit. Deze gaat op één keer laden wel bijna twee weken mee. Nu weer ik niet of dit snel korter wordt omdat ik deze nog maar 4 weken heb kunnen testen. Ook weet ik niet of er dingen zijn die de batterij sneller doen leeg gaan (vaker workouts? Vaker notificaties en daarmee activeren van trilfunctie?). Toch viel deze batterijduur mij dus positief op, aangezien veel smartwatches veel vaker opgelaten moeten worden. Verder ben ik erg te spreken over de slaapmetingen en slaapscore. Het is erg fijn inzicht te krijgen in je nachtrust. Zo merkte ik bijvoorbeeld op dagen dat ik vermoeid wakker werd, ik ook volgens de metingen slechter had geslapen (bijvoorbeeld vaker wakker, korter in bepaalde slaapfases etc).
Wat het sporten betreft is het heel fijn dat je in de gaten kunt houden of je qua hartslagfrequentie nog in de juiste zone zit. Als je wilt afvallen wil je in een andere zone zitten dan wanneer je je conditie wilt verbeteren.
Qua algeheel bewegen was het fijn dat de Fitbit je kan herinneren aan het aantal stappen dat je nog wilt zetten die dag. Vlak voor elk uur krijg je een reminder om de resterende stappen voor dat uur te gaan zetten. Een fijne stok achter de deur.
Waar ik wat minder over te spreken was, is het volgende. De bediening van de Fitbit viel me erg tegen. Hij reageert niet altijd goed. Ook vind ik de menu’s onhandig en lastig te bedienen. Nu hoef je hier niet vaak gebruik van te maken, maar toch vond ik dit niet fijn. Ook de app vond ik onhandig en onoverzichtelijk. Ook deze hoef je niet vaak te gebruiken als je dat niet wilt, maar ik vond dat juist handig om de slaapscore bij te houden en dergelijke. Ik vond het ook jammer dat je deze score niet op de Fitbit zelf kon aflezen.
Het bandje vond ik wat aan de dikke kant (niet de band zelf, maar het tracker gedeelte/ zwarte gedeelte).
Het aantal functies viel me ook wat tegen. Dit hoeft echter niet een ‘dealbreaker’ te zijn. Door de beperkte mogelijkheden is de batterijduur wel heel lang. En voor veel mensen zouden deze functies genoeg zijn. Ik had mogelijk iets meer een smartwatch-achtig apparaat verwacht.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Slaapscore

Minpunten

• Bediening
  • Geen Apple health connectie

Kimn90 24-10-2020

Leuke activity tracker.

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

Hoi allemaal. Sinds 3 weken mag ik deze fitbit inspire 2 testen. Toen ik de doos openmaakte zag ik het mooie smalle horloge liggen. Door het mooie smalle klokje is deze activity tracker zeer geschikt voor mensen met een dunne pols.

Toen ben ik de fitbit app gaan downloaden en heb ik de fitbit verbonden met mijn telefoon. Dit was erg makkelijk te regelen. De app is erg mooi en overzichtelijk. Ook zitten er veel leuke extra functies op zoals: fitness programma's van een paar weken en een functie om uitdagingen met vrienden aan te gaan. Dit lijkt me een erg leuke manier om mezelf nog net iets meer te motiveren maar heb ik helaas niet kunnen uitproberen omdat ik geen vrienden met een fitbit heb.

De slaap tracker vind ik erg handig en overzichtelijk. De activiteiten tracker vind ik daarin tegen niet echt duidelijk. Vaak geeft de fitbit verkeerde activiteiten weer. Vaak al ik gewoon aan het werk ben geeft de fitbit aan dat ik aan het zwemmen ben. Dat vind ik wel jammer.
Ook vind ik dat notificaties van onder andere Whatsapp niet duidelijk worden weergegeven. Dit komt natuurlijk ook doordat het scherm niet zo groot is. Maar bij mijn vorige smart watch kon ik hele berichten inclusief afbeeldingen zien. Dus dit vind ik wel een tegenvaller.

Pluspunten

• Mooi smal klokje
  • Goede slaap tracker
  • Helpt jezelf te motiveren meer te bewegen

Minpunten

• Notificaties van andere apps onduidelijk
  • Activity tracker niet heel nauwkeurig

ElenG 23-10-2020

De Fitbit Inspire 2 is precies wat ik nodig had !!

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

Ik heb sinds kort deze activity tracker. Ik ben er heel tevreden over. Ik was altijd geïnteresseerd in de Fitbit-levensstijl. Ik vond Fitbit Inspire 2 niet alleen leuk, maar ook ongelooflijk nuttig. Met 1 jaar van premium wist ik dat dit het perfecte pakket zou zijn. Een fitnesstracker met de langste batterijduur? (De batterijduur is echt lang!) En het houdt uw zwemmen, douchen, hardlopen of wat dan ook bij? Hij is slanker dan een gemiddeld horloge en je voelt hem gedurende de dag en nacht nauwelijks om je pols zitten. Ik met mijn smalle polsen pas hem goed en hij kan zelfs nog strakker.
Ik kon het niet geloven. Dit is een geweldig product en voor de prijs is het een geweldige deal. Ik raad dit iedereen aan die toegewijd is aan het proces en met die gecombineerde hardware en al geavanceerde Fitbit-app is het een goed idee.
Ik gebruikt de activity tracker in combinatie met de app. Deze app is erg makkelijk in gebruik. In de app kan je je eigen doelen instellen.
De Fitbit Inspire 2 is precies wat ik nodig had !! Ik hou van deze activity tracker! Het is zo comfortabel, lichtgewicht, responsief en de app werkt wonderwel. Ik droeg hem naar bed om mijn slaap bij te houden en wist niet eens dat ik hem droeg. Als je op zoek bent naar een lichtgewicht smartwatch die er geweldig uitziet en nog beter presteert, zoek dan niet verder !

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Prima batterijduur
  • Prettige app

Minpunten

• Geen GPS
  • Geen MP3

Naomi R 16-10-2020

Goeie stok achter de deur

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

De batterij was heel snel opgeladen. De installatie was ook zo gepiept waardoor ik de tracker snel kon gebruiken. Ik gebruik hem nu ongeveer 10 dagen en merk dat mijn doelen steeds hoger zet en dus beweeg ik veel meer dan normaal. Ik vind het leuk om op deze manier jezelf uit te dagen om er meer uit te halen dan normaal. Een "speeltje" om meer te bewegen.

Ondanks mijn smalle polsen (kindermaat in sieraden) past het horloge goed en zou het zelfs nog strakker kunnen. Er zitten trouwens 2 bandjes in dus voor de bredere pols ook geschikt.

Dankzij de timer kan ik weglopen van mijn kookwekker en ondertussen andere dingen doen zonder elke keer te moeten checken of ik de kookwekker hoor want ik draag de kookwekker nu tegenwoordig om mijn pols. Ideaal als je het mij vraagt.

Helaas heeft de tracker geen MP3 waardoor je tijdens het sporten nog steeds vastzit aan je telefoon, wat soms gewoon erg vervelend is wil je muziek luisteren.

Ook merk ik dat wil ik de meldingen op mijn telefoon via de tracker ontvangen ik altijd mijn Bluetooth al zal moeten hebben. Ik zie dat de batterij van mijn telefoon hierdoor enorm snel leeg is.

Het bandje begon bij mij op een gegeven moment te irriteren in combinatie met een drukpunt waardoor ik hem losser heb moeten doen, merk je verder niks van want hij is enorm licht waardoor je niet doorhebt een tracker te dragen.

Pluspunten

• batterij
  • snel opgelaen

Minpunten

• telefoon snel leeg
  • geen mp3

Moederrr 16-10-2020

mooi design horloge om je levensstijl bij te houden

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

Deze mooie design activity tracker draag nu een tijdje om mijn pols. Het horloge houd goed bij hoe actief je levensstijl is. Wat een groot voordeel is, is dat hij waterdicht is en dat je er dus zelfs mee kunt zwemmen. Het niet hebben van een gps zonder horloge was voor mijn geen enkel probleem. De stappenteller is wel minder precies. Hij meende dat hij een actieve prestatie van mij herkende en zei dat ik al ruim 19 minuten actief aan het zwemmen was (ik was aan het schoonmaken) Ook telt hij meer stappen, maar dit nam ik met een korreltje zout dus. De hartslagmeter is prima. Dag en nacht wordt je hartslag bijgehouden en je krijgt een goed inzicht in je hartslag. De tijd aflezen op dit horloge is toch wat lastiger, omdat je met 2 vingers aan beide kanten het horloge pas oplicht. Dat is niet altijd handig en had naar mijn mening eenvoudiger gekund.

Pluspunten

• mooi design
  • precieze hartslagmeter
  • relax programma van 2 minuten op tracker
  • waterdicht ideaal om mee te zwemmen

Minpunten

• niet helemaal nauwkeurig in stappen
  • tijd aflezen

Lirosema 15-10-2020

Fraaie uitstraling!

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

Deze fitbit activity tracker heeft een fraaie uitstraling, sportief en mooi. Hij houdt diverse activiteiten bij zoals; stappenteller, hartslag, slaapritme, aantal calorieën die je verbrandt.
Hij houdt ook de hartslagzones bij; tijdens het sporten meet de tracker of je vet aan het verbanden bent of dat je een cardiotraining doet. Het werkt heel motiverend! Je krijgt soms een melding dat je goed bezig bent of je krijgt een herinnering als je bijvoorbeeld de 250 stappen in het uur nog niet hebt behaald.
Ook leuk om een beetje inzicht te krijgen in je slaappatroon. Als je de tracker om houdt en je stelt het in op de app, dan meet hij regelmatig je slaapritme; onder andere lichte slaap, diepe slaap en rem slaap.
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat je niet continu de tijd ziet. Je moet dan de tracker aan beide kanten even aantikken. En in het daglicht is de tijd op het scherm lastiger te zien.

Pluspunten

• batterijduur
  • uitstraling
  • stappenteller

Minpunten

• tijd niet continu zichtbaar

Linda123 15-10-2020

Smalle activiteiten tracker

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

De fitbite Inspire 2 ziet er mooi uit qua vormgeving. Hij is slanker dan een gemiddeld horloge en je voelt hem gedurende de dag en nacht nauwelijks om je pols zitten. De batterij gaat erg lang mee. Het horloge geeft inzicht in het aantal stappen dat je op een dag zet, hierdoor wordt je gemotiveerd om net nog een paar stappen extra te zetten, zodat je toch je xx aantal stappen hebt gehaald. Door op het scherm te tikken, kan je naast het aantal stappen, je hartslag, verbrande calorieën, afstand en nog meer zien. Het scherm is normaal uit, ik had het wel fijn gevonden als de tijd gewoon standaard in beeld had gestaan, nu moet je eerst het scherm aan twee kant aantikken om te zien hoe laat het is. Ook vind ik het jammer dat dit horloge geen ingebouwde gps heeft, nu moet ik als ik ga sporten, toch ook een telefoon meenemen voor de gps.

Gerrie 15-10-2020

Strak design met goede functies

Geschreven voor: Fitbit Inspire 2

+ Mooi slank design, 2 maten polsbandjes meegeleverd. Ik heb een smalle pols maar hij zit super mooi omdat hij niet giga in grootte is.

+ Batterij gaat nu al ruim 8 dagen (43%) mee en ik draag hem volop.

+ Ben mij meer bewust geworden van het aantal stappen dat ik zet en in welke hartslagzone ik zit met het sporten om bepaalde doelen te kunnen behalen zoals afvallen/conditietraining. Heel fijn!

- Jammer dat er geen realtime gps opzit maar na synchronisatie is dit wel zichtbaar in de app

- Spotify valt niet te regelen vanaf de fitbit inspire 2, wat ik erg jammer vind.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Hartslagmeter

Minpunten

• Muziek
  • GPS track