BLACK+DECKER KA280K - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BLACK+DECKER KA280K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

2,8

FrLW68 05-09-2023
  • Product gekregen

korte levensduur. stofkap los. Hapert.

Geschreven voor: BLACK+DECKER KA280K

Korte levensduur. stofkap los. Nu modulerend harder zachter. Geen B&D meer!

Pluspunten

• Kwam in mooie koffer
  • voelt goed in hand
  • inclusief ronde voet

Minpunten

• korte levensduur
  • stofkap valt eraf
  • toerental hapert, harder, zachter, uit, harder...

j******@c******** 01-08-2023

koop ht niet

Geschreven voor: BLACK+DECKER KA280K

na een dag in gebruik valt het plastic huisje waar de koolborstel in zit uit elkaar ,machine werkt niet meer.
koolborstels nergens te krijgen dus heb er niets meer aan na een dag.
voor mij geen black en decker meer.

Minpunten

• snel stuk
  • geen onderdelen te krijgen

tuut 02-07-2022

tja...

Geschreven voor: BLACK+DECKER KA280K

Dit apparaat na een aantal jaar weer opgepakt nadat ik enkele jaren geleden de buitenkant van het huis ermee schuurde. Het ding viel na een paar kozijnen en een deur te hebben gechuurd vandaag uit elkaar van ellende.

- De 'wisselzool' klikt niet meer vast.
- de 'tip' van de delta zool laat volledig los. De achterkant ook.

Goedkoop was duurkoop. Had niet gedacht dat er zulke bagger gemaakt werd in de wereld. Als ze nou eens dit soort gammele producten weerden, zou dat al een stuk schelen in de 'sustainability'.

Pluspunten

• toen ie het deed, deed ie het prima

Minpunten

• snel kapot

AvG 19-04-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: BLACK+DECKER KA280K

In het begin vrij enthousiast over deze machine. Deed wat je verwacht van een machine uit deze prijsklasse. Echter na verloop van tijd viel constant het stoffilter/opvang aan de achterzijde eraf. Na enkele maanden begon het toerental terug te lopen tijdens gebruik van de excentrische schuurkop. Nu gebruik ik hem niet zoveel dus maar even zo gelaten. Maar op een gegeven moment viel het toerental bijna stil tijdens gebruik. Nog even de koolborstels gecontroleerd maar deze waren in principe nog voldoende. Lagers waren ook nog in orde. Dsu ga nu maar op zoek naar een andere. Maar in ieder geval niet meer dit type/merk.

Minpunten

• Stoffilter/opvang valt er gemakkelijk af
  • Na verloop van tijd teruglopend toerental

Robin 24-07-2016

Niet al te beste schuurmachine

Geschreven voor: BLACK+DECKER KA280K

Deze schuurmachine een jaar of 2 geleden gekocht met het idee handig die verwisselbare schuurzolen. Dit komt echter de duurzaamheid niet ten goede.
Binnen een 2 jaar gebruik heb ik de lagers al 2 keer moeten wisselen wegens vastlopen door stof. Nu is het excentrische witte busje, wat op de aandrijfas zit, zoekgeraakt tijdens het wisselen van de schuurzool. Hierdoor is de machine niet meer bruikbaar. ondanks dat deze machine nog in de handel is Laat Black&Decker mij volledig in de steek door mij te melden dat dit onderdeel niet leverbaar is!!! Het is waarschijnlijk een onderdeel van nog geen 10 cent.
Black&Decker geeft aan dat ik op een nieuwe machine 10% korting kan krijgen, bij de eerste de beste bouwmarkt krijg ik al meer korting!
Blijkbaar gaat het Black&Decker om zoveel mogelijk geld te genereren in plaats van service te verlenen.
Voor mij nooit meer een machine van Black&Decker.

sparks.nl 11-04-2016

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: BLACK+DECKER KA280K

Werkelijk een waardeloos apparaat.
Na 1 schuursessie is al kapot:
- 3 rubbers van de bevestiging.
- De lijmlaag van de punt is losgelaten (app. stond op de juiste stand).
- De koker van de afzuiging schiet steeds los.

Andere bevindingen:
1. Plaatsing aan/uit knop discutabel.
Elke keer als ik met de kop tegen de trede van de trap kom staat het apparaat uit omdat de aan/uit knop op de voorkant zit. Wie bedenkt er zoiets?
2. (veel te) Duidelijk een goedkoop gemaakt product.
3. Het afzuigsysteem trilt steeds los tijdens het gebruik (koker).

K 04-11-2015
Geschreven voor: BLACK+DECKER KA280K

Op het oog een veelzijdige machine. De excentrische schuurzool levert een minder goed resultaat. Na ongeveer twee jaar incidenteel gebruik heeft deze machine de geest gegeven. Ik zou een iets duurder en beter merk adviseren. Daar heb je langer profijt van en vaak ook langer (tot 5 jaar) garantie.

adrikel01 15-10-2015
Geschreven voor: BLACK+DECKER KA280K

Werkelijk waardeloos, tijdens schuren will het apparaat alle kanten op behalve de kant die jij wilt, enkel bij het schuren op een van de zijkanten (aan een kant optillen, zeer vermoeiend) blijft hij op de plek schuren die je wilt, het afzijg systeem is bagger en als er wat in het opvang bakje is gekomen dan laat het filter (enkel o-ring fixatie) los en wordt alles er als nog uitgeblazen.
Ik heb hem terug gebrach en een Bosh genomen.

el.dee01 12-07-2014
Geschreven voor: BLACK+DECKER KA280K

ronduit een slecht apparaat na alles bij elkaar een week gebruikt te hebben valt het ding uit elkaar de stofcycloon bungelt eraan en werkt eigenlijk ook niet de zool is zo goed als versleten voor mij de miskoop van de maand

marcelve 09-11-2013

Matig apparaat.
Tijdje gebruikt totdat het apparaat "uiteen" viel.

a) het excentrische schuurdeel is waardeloos. In mijn belevenis zou de schuurzool moeten draaien. Echter zodra hij het oppervlak raakt staat de schuurschijf stil en verwordt het tot een waardeloze vlakschuurmachine.

b) Als vlakschuurmachine ging het vrij rap stuk. Door het schuurstof begon de zool steeds slechter te bewegen. Op een gegeven moment bewoog het in geheel niet. Oorzaak: de rotor die de zool aandrijft is van plastic. Deze was door de weerstand van de slecht bewegende zool dus gewoon gesmolten.

Je ben beter af met dedicated tools ipv een "alleskunner"