De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSS 250 AE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

René 06-07-2020

Meer verwacht van Bosch

Geschreven voor: Bosch PSS 250 AE

Deze vlakschuurmachine wordt oa aangeboden voor het schuren van de trap in huis.
Tijdens het schuren van de 1e trede trilde het filter er iedere keer af waardoor al het stof nog in huis terecht kwam.
Het wekt waarschijnlijk geen verbazing om te zeggen dat ik zeer ontevreden ben,

Edwin 24-12-2016

Ontworpen om snel stuk te gaan

Geschreven voor: Bosch PSS 250 AE

Ik had het kunnen weten. De groene lijn van Bosch is zorgvuldig ontworpen om bij gemiddeld gebruik niet metéén stuk te gaan. Tja, 12 deuren schuren is kennelijk al bovengemiddeld gebruik. De plastieken lagers zijn hier duidelijk niet voor geschikt. Groen of blauw. Bosch is exit.

Spin 28-01-2015
Geschreven voor: Bosch PSS 250 AE

vervolg van eerste reviews na een telefoon gesprek met Bosch service 076/5795454 was het antwoord dat je naar de Gamma moest gaan en die moesten een regeling treffen die hebben een coulance van 60% gegeven dus moest er nog 18euro betaalt worden. Mij conclusie is dat je Bosch GROEN beter in de kast laten liggen. GOEDKOOP IS TOCH DUURKOOP

Spin 18-01-2015
Geschreven voor: Bosch PSS 250 AE

na 50 uur gebruik was de machine al defect geen garantie van de Bosch service want het was slijtage.

KikLandi 28-10-2014
Geschreven voor: Bosch PSS 250 AE

Niet voor niets na mijn eerste PSS 250 AE een volgende gekocht.
250 Watt is voldoende om met één hand te schuren. Ook op grotere oppervlakten schuurt de Bosch er aardig vandoor. Schuurresultaat is natuurlijk sterk afhankelijk van de gebruikte vellen. Ik gebruik de klittebandvellen en die zijn duidelijk duurzamer dan de klempapiertjes.
Deze Bosch is met één hand te bedienen, ook met een stationair werkstuk waarbij je de machine moet manouvreren. Vermogen is goed te regelen. Enig nadeel is de positie van de aan-uit schakelaar; die wil nog wel eens onbedoeld verschoven worden.
Duurzaamheid is ruim boven verwachting. Na 5 jaar nog steeds in bedrijf. Enkel één keer de schuurzool vervangen nadat ik hem ergens tegenaan had gestoten, kostte toen 21 Euro. Ik heb hem al zeker 5 keer van mijn werkbank op de tegels laten vallen, maar hij blijft het maar doen.
Omdat ik hem buiten gebruik is het stoffilter nog nagenoeg nieuw. Als je hem goed aansluit kun je er prima binnen mee schuren zonder gelijk te hoeven stofzuigen.
Ik schuur er voornamelijk hout mee voor meubels en speelgoed, maar ook het stucwerk heb ik er al eens plaatselijk mee bijgewerkt. Ging ook prima.

Paulus78 15-12-2010
Geschreven voor: Bosch PSS 250 AE

Kwam vanzelf wel weer uit op een Bosch, gezien de goede ervaringen met dit merk met andere machines.
Deze schuurmachine is zeer handzaam en eenvoudig te bedienen. Hierdoor kan je er lang gebruik van maken zonder kramp te krijgen in je handen.
Ook fijn dat de snelheid traploos instelbaar is. Hierdoor kan je eenvoudig de snelheid afstemmen op het te bewerken oppervlak.

Een nadeel is het opvangbakje voor het stof. Deze werkt nog niet bepaald soepel. Veel stof wordt niet in het bakje geblazen, maar er juist naast.