• Test panel 8.5 mei 2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSM Primo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Stephen 08-05-2017

Mooi compact en effectief schuurapparaat

Geschreven voor: Bosch PSM Primo

Ik heb met veel "muis" schuurmachines gewerkt en het overkwam mij regelmatig dat het schuurpapier niet goed blijft zitten maar niet bij dit apparaat. Het hechtingssysteem werkt echt perfect bij deze PSM Prima van Bosch. Verder ligt het apparaat zeer goed in de hand en is deze ook erg licht maar schuurt nog steeds zeer goed.

Enig nadeel is dat het handig lijkende stof verzamelbakje niet veel doet om de stof te verminderen. Wellicht ook te hoge verwachtingen maar in mijn beleving is dit een zinloze toevoeging maar verder zeer goed apparaat en zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• vormgeving is mooi
  • apparaat is klein, komt makkelijk in hoeken
  • apparaat is licht
  • schuurt zeer goed

Minpunten

• bijgeleverde stof afzuig bakje werkt beperkt

Tineke17 07-05-2017

Schuurt ook ondersteboven

Geschreven voor: Bosch PSM Primo

Fijn schuurapparaat . Licht van gewicht. Komt echt in alle hoekjes. Schuurpapier is snel wisselbaar. De schuurmachine beschikt over een microfiltersysteem met stofzuigeraansluiting om je werkstuk schoon te houden van stof. Al komt er toch wel een beetje stof vrij.

Pluspunten

• Voor de hoekjes
  • Licht in gewicht
  • Snel schuurpapier wisselen

Minpunten

• Maar 1 vel schuurpapier, je hebt toch meer nodig
  • Klein stofbakje

carolina_e 07-05-2017

Klein , licht van gewicht maar schuurt goed en snel

Geschreven voor: Bosch PSM Primo

Super fijne schuurapparaat . Hij ligt fijn in de hand omdat hij niet groot is en is zeer licht van gewicht . Schuurt snel , zowel op grote oppervlakte maar ook bij richels en hoekjes omdat hij in een punt loopt . Zelfs als je hem ondersteboven gebruikt blijft hij goed zijn werk doen zonder dat je arm zwaar word .Schuurpapier is snel wisselbaar door de microklithechting . Schuurstof word opgevangen in een stofbakje . Hij laat wel stof vervliegen maar de meeste schuurstof zuigt hij op en komt in het stofbakje terecht die snel en handig te legen is .

Pluspunten

• Licht
  • Wendbaar
  • Schuurt zeer goed .
  • Voor grote opervlakte
  • Voor hoekjes en richels

Minpunten

• Zuigt niet alle schuurstof op
  • Klein stofbakje

Hedde 06-05-2017

Lichte, krachtige en handzame schuurmachine

Geschreven voor: Bosch PSM Primo

De schuurmachine is makkelijk in gebruik, geeft goed schuur resultaat en laat relatief weinig stof achter door de filter. Deze moet wel regelmatig geleegd worden tijdens gebruik. Ligt goed in de hand en is licht en trilt weinig door in je handen. Wel is het nodig om extra schuurpapier direct bij te kopen, dit zit niet standaard bij de machine.

Pluspunten

• Handzaam
  • Licht
  • Weinig stof

Minpunten

• Maar 1 vel schuurpapier in de verpakking

Wilbert Beunk 05-05-2017

Prettig schuren

Geschreven voor: Bosch PSM Primo

De Bosch PSM Primo geeft een goed schuurresultaat. Laat de machine het werk doen, waardoor je een goed resultaat krijgt.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • licht in gewicht
  • geeft een goed schuurresultaat

Minpunten

• voedingkabel mag langer
  • Microfilter opvangbakje zit niet stevig vast

freeezee 03-05-2017

Krachtige handzame schuurmachine

Geschreven voor: Bosch PSM Primo

Deze schuurmachine voldoet aan al mijn verwachtingen. Hij is lekker handzaam, met de punt kun je op moeilijk bereikbare plaatsen komen. De stofopvang is super, in vergelijking met mijn eerdere schuurmachine van een ander merk produceert deze een stuk minder stof en schuurt erg goed. Ik heb mijn vlakschuurmachine niet eens gebruikt. Kortom een aanrader.

Pluspunten

• Krachtig
  • Goede stofopvang
  • Handzaam

Minpunten

• Maar 1 schuurpapiertje in de doos meegeleverd