Bosch PSR 12-2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 67 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSR 12-2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,4

e****@e********** 22-01-2022
  • Product gekregen

Prima product als de accu wordt vervangen.

Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

In andere reviews staat dat de accu's waardeloos zijn. Dat klopt. Ik heb daarom een nieuwe accu gekocht en nu werkt de machine perfect.
Dus het apparaat zelf is prima, je moet alleen de accu vervangen (koste mij 26 euro).

Leen E 12-07-2020

Rokende Bosch PSR 12-2

Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Ik heb de PSR 12-2 nu 3 jaar en heb hem heel weinig gebruikt. Eerst het probleem met de accu's, snel leeg, dus waardeloos. Via 123-accu vervangende accu's gekocht, die wel prima zijn met ook nog meer vermogen. Nu na het boren van enkele gaatjes en een aluminium plaatje van 2 mm dikte begint het apparaat te stinken en komt er veel rook uit de ventilatie-openingen. Er is duidelijk wat aan het smeulen, dus gestopt met boren en het ding buiten gelegd. Nu draait hij nog wel, maar alleen op de boor-stand. Het lage toerental voor schroeven werkt niet meer. Bosch heeft voor mij afgedaan, omdat ik ook rare geluiden hoor uit de elektrische heggenschaar van Bosch, die nu 2 jaar in gebruik is.

Pluspunten

• ziet er leuk uit

Minpunten

• levensduur van accu's en apparaat
  • voor alle geld te duur

Bartje 23-10-2017

Onbruikbaar

Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Het apparaat is op zich best goed, maar de accu's die erbij zitten zijn echt heel beroerd. Al in de eerste maand bleken deze bijna geen lading vast te houden en je kunt er dus nauwelijks mee werken. Ook als een accu 2 dagen niet gebruikt is, dan is deze leeg. Voor mij absoluut de laatste Bosch, ik koop nooit meer iets van dat merk want deze machine is echt een onbruikbaar wanproduct.

Minpunten

• Extreem slechte accu's

Fred 22-04-2017

Slechte accuduur

Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Vanweg de betrouwbare en goede naam weer een bosch gekocht, maar wat zijn die accu's slecht. Na een week zonder te zijn gebruikt moeten ik ze weer opladen. Mijn vorige machine, ook een Bosch had dit probleem niet. Jammer Bosch!

Thijs 22-08-2016

Accu na 2 dagen al ontladen

Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Wat een bagger accu. Na twee dagen helemaal ontladen, zelfs als de accu niet in de schroefmachine zit. Je moet van tevoren weten dat je iets wilt doen. DIT IS EEN MILIEU OVERTREDING. Schande dat dit verkocht mag worden, door Bosch notabene ! Ik mis mijn oude Skill die minder dan de helft kost..en ik weg gegeven heb omdat in bagger bosch heb gekregen die nooit onverwacht te gebruiken is. Nooit meer bosch voor mij.
Het apparaat zelf ( als de bar slechte accu buiten beschouwing gelaten wordt) doet wat het moet doen. Ik lees dat Bosch al veel slechte reviews heeft ge kregen en ook niet een behoorlijke coulance regeling treft. DIT APPARAAT PSR12 IS ROMMEL NIET KOPEN!!

Minpunten

• Accu
  • Gebruik plannen

Tieske79 18-07-2016

Slechte accu cellen

Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Ben er achter gekomen dat er een slecht type accu cellen is gebruikt door de cellen in de accu pack individueel te testen. Zelfs nog goede cellen gingen na testen met een speciale dure lader kapot. De 1.5 Ah packs zijn wel van goede kwaliteit enkel moet je wel een goede lader gebruiken die afschakelt zoals Bosch AL15FC of vergelijkbaar. Dan heb je er wel lang plezier van. ook niet helemaal leeg trekken van de accu packs voorkomt schade.

annette 17-07-2016

Puur slecht

Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Paar maal gebruikt accu stuk geen kracht.Gewoon waardeloos Bosch gereedschap is alleen goed met een vaste electra aan sluiting dus gewoon ouderwets in het stopcontact.heb een ouderwetse Bosch boor van 36 jaar oud die werkt nog perfect maar nu geen accu boor van boch meer.a
h.root

Tieske79 08-01-2016
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Machine zelf niets mis mee. Euvel zit hem in de goedkope standaard lader waarmee je bij het overladen de accu's opstookt of beter gezegd het elektroliet uit de accucellen stookt(witte uitslag). Oplossing: gebruik de Bosch AL 15FC 2498 lader met fuzzy logic control. Hiermee laad je de accu snel op en voorkom je overladen. Lader is dus eigenlijk het belangrijkste onderdeel voor goed functioneren, maar dat zegt Bosch er niet bij!

jeffryl80 31-12-2014
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Zelfde euvel, accu houdt het niet lang vol waardoor je ook weinig kracht hebt. En ik vermoed dat de accu's vooral stuk gaan doordat de lader niet afslaat en de accu's op zichzelf niet eens zo gek zijn. Maar je moet er maar net aan denken dat je niet veel langer dan 3 uur moet laden... een paar uur teveel is zo gebeurd.

Jos_R 01-01-2015

Aan alle gefrustreerde eigenaren van een Bosch PSR het advies om gewoon een andere set accu's aan te schaffen van het type NiMH. Al verkrijgbaar vanaf circa € 35,= (Accu-company, AboutBatteries, capaciteit tot 3,0 Ah!) en dat bespaart op de aanschaf van een ander apparaat met mogelijk hetzelfde probleem. Let op: er zijn ook bedrijven als ToolsXL die dezelfde accu's in de "aanbieding" heeft voor € 146,=. Boeven zijn overal, duur is echt niet nodig.
Het probleem dat Bosch niet erkent is dat de lader volkomen ONGESCHIKT is voor NiCd-accu's. Als ze dat gaan toegeven, dan gaat het schadeclaims regenen. Een originele NiCd-accu moet eerst helemaal ontladen worden en vervolgens helemaal opgeladen. De meegeleverde lader is niet veel meer dan een gewone transformator, dus krijg je de garantie dat jouw NiCd-batterij een snel teruglopende capaciteit heeft. De gemiddelde klusser heeft uiteraard geen geduld om de accu eerst helemaal leeg te gebruiken en vervolgens drie uur aan de lader te hangen. Het is feitelijk je eigen schuld dat je accu na drie klussen nog maar 30% van de capaciteit heeft. NiMH heeft geen geheugeneffect en ik ben weer helemaal blij met mijn inmiddels twee schroefboormachines, elk met een onvermoeibaar 3,0 Ah batterypack. En ik gun Bosch uiteraard geen extra omzet als de machine verder prima werkt.
Bosch verkoopt momenteel vrijwel alleen schroefboormachines met NiMH accu's. Die doen het qua accuduur uiteraard beter dan de NiCd-variant.

rpa63 21-09-2014
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Inderdaad, twee van deze machines en drie accu packs verder: Alle drie de accu's gewoon slecht. NiCd is oudere techniek, maar hoeft niet slecht te zijn, maar met deze laders die doorladen tot de accu's heet zijn kan het niet lang goed gaan. BOSCH zou beter moeten weten !

Roof 29-07-2014
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Mijn accuboor heeft mij jaren geholpen tijdens diverse verbouwingen en twee verhuizingen. Zoals al eerder aangegeven zijn de accu's het zwakke punt van deze machine; echter heb ik daar tijdens het klussen zelden last van gehad. Gewoon 1 accu in de lader terwijl je de ander gebruikt. Na 7 jaar zijn ze echter aan vervanging toe; maar dat is zo duur dat ik besloten heb een nieuwe machine te kopen. Wederom een Bosch, maar nu met Li-Ion accu's. Voor duurzaamheid geef ik de machine toch nog een 7, want hij werkt verder perfect (boorkop, verlichting, snelheidsregelaar, draaimoment etc).

rea2011 15-10-2013

Waardeloze accu's.
Made in Turkey dus in dit geval echt rommel
Praxis zegt doodleuk; Ze zijn toch niet stuk.
Service ??hahahah Heb hier nog een oudje KWB
Die accu is beter dan de Bosch. Blijkt dat Bosch hiervan hele partijen op de markt gooit met "oude Nicad accus. De
nieuwe hebben LI ion accu's.
Bosch geeft voor service niet thuis. (niet de eerste keer trouwens, ook niet met kookplaat) Bosch echt exit voor mij

Tieske79 04-01-2016

Krijg je helaas met zo'n goedkope standaard bosch lader die er standaard bijgeleverd wordt. Accu's worden lui. Accu blijft op lader staan en dan gaan accu's kapot. Ook accu's ''compleet leeg trekken" is funest(cell reversal). Gebruik een betere afschakellader van bosch zoals een AL2450DV kost een paar centen maar dan gaan je accu's veeeeeeeel langer goed mee. Ook periodiek ontladen van tot accupack tot 0.8V/cell dus voor accupack 12V (= 10 NiCd cellen) max ontladen tot 8V helpt veel om grote 'luie" kristallen te verkleinen. Of koop anders lithium based techniek accu kan je weinig fout doen.

jimfx 09-12-2013

Helemaal mee eens. Die accu's deugen voor geen meter. Ook als je ze niet gebruikt dan zijn ze in no time leeg. Deze accuboormachine kun je nooit spontaan gebruiken, je moet een dag van tevoren inplannen om je batterijen op te laden, echt super irritant. Geld terug!

beachman 06-10-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Op zich leuke machine, maar ook ik heb met beide accu;s het veel beschreven euvel: in een mum van tijd leeg. Machine is mede daardoor niet echt krachtig.
Ik snap echt niet dat Bosch zijn goede naam hiermee te grabbel gooit en niets doet ter vervanging van deze volstrekt waardeloze accu's.
Mijn vorige draadloze boor was van Skill en die was vele malen krachtiger en zat ook niet na kort gebruik of enkele dagen onbruik al weer met lege accu's.

Bosch, neem je verantwoordelijkheid als je nog klanten wilt overhouden en vervang deze ondermaatse troep gratis door iets beters.

rea2011 15-09-2013

Heb er 2 st in een aanbieding bij Praxis gekocht
voor mij en mijn zoon omdat de oude noname
boormachines ook na jaren accuzwakte hadden.
Geen prof. maar voor het dhz werk in huis.
Met Bosch denk je dan kwaliteit te kopen(al is het
niet de blauwe lijn).
Blijkt dus ook een zware tegenvaller te zijn
Accu's blijken na 3 dagen weer helemaal leeg
te zijn door zelfontlading.
Niet bij 1 expemplaar maar alle 4 accu's hebben zelfde probleem. Dat is behoorlijk irritant
Accu's worden bij beide machines bij oplading
ook erg heet
Service Praxis Purmerend is 0,0 , immers product is
niet stuk. Helaas dus.
Hoewel machine op zich redelijk goed draait is het
een drama door de waardeloze flut accu's dus.
(en ook niet voor keukenapparatuur, maar daz ander verhaal !!!)GEEN Bosch meer.

rea2011 03-01-2014

Bij de Praxis geen service. Bij Karwei de dubbele service op deze boormachine. Karwei heeft hem na aanhoren problemen aangeboden hem naar Bosch op te sturen. Alzo is geschied en inmiddels weer retour met 2 nieuwe accu,s en oplader. Kosten nihil. GROTE pluim aan Peter van de Karwei Purmerend. Gewoon een 10. Uiteindelijk ook met de medewerking van Bosch natuurlijk. Dit is echt service met een S. Klasse

Chrisvans 20-07-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Op zich een prima apparaat, maar zoals vaker gezegd waardeloos door de accu's. Binnen no time leeg en elke keer als je wil klussen moet je eigenlijk van te voren bedenken dat je de accu's moet opladen. Niet te doen dus.

ViNo65 02-06-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Ik had graag een ander geluid laten horen als de vele andere reviews hier, maar helaas. Een prima apparaat toen hij net nieuw was, maar na een korte tijd zijn de accu's stuk en verliezen ze hun capaciteit binnen 2 schroeven. Een totaal onbruikbaar apparaat dus.

Een schande dat Bosch zulke waardeloze kwaliteit durft te verkopen. Nooit meer een Bosch accuboormachine voor mij. Ik wil graag iedereen afraden deze Bosch aan te schaffen (en de andere modellen lijken aan de reviews te zien al niet veel beter te zijn).

Jos_R 26-12-2013

Het is een prima apparaat, behalve dan de accu. De oorzaak is gelegen in de lader: deze is niet geschikt voor NiCd-accu's. Een goede NiCd-lader zal de batterij eerst helemaal moeten ontladen en vervolgens geheel opladen. Daarom zal na een paar keer opladen de capaciteit van de batterij nog maar een fractie zijn van het begin. Geheel volladen voor de klus en na nog geen kwartiertje voor geen meter werken... Veel mensen zullen dit beeld herkennen.

Ik heb er na jaren ellende weer erg veel plezier van, nadat er nu een 3,0 Ah NiMH batterij in zit. Na de eerste lading 3 maanden af en toe mee gewerkt. Wegzetten en als je 'm even nodig hebt, doet ie het gewoon prima en blijft het doen, zonder het "vertrouwde" geheugeneffect van de NiCd. Beter dan nieuw ;).

Janja390 19-01-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Zoals velen al hebben geschreven, absoluut onbruikbaar apparaat dankzij de waardeloze accu's.
Gekocht naar aanleiding van een de goede test in de consumentengids (ook de laatste keer), maar gewoonweg schandalig hoe slecht beide accu's zijn.

Met dank aan Bosch voor de frustratie die dit apparaat heeft opgeleverd.

marcofloor 13-12-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Deze machine gekocht in aug. 2010. Dom om de reviews nu pas te lezen. Ik dacht dat ik de enige was met deze zeer slechte NiCad accu. Na een dag beide vol laden, zijn ze de andere dag alweer leeg. Waardeloze accu's en ik begrijp niet dat Bosch het daar bij laat.

Bitter 27-07-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

In een woord waardeloos.door de beroerde batterijen onbruikbaar.
Nooit meer BOSCH service tot de deur

Hein79 29-05-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Waardeloze accu's. Snel leeg en na een van weinig gebruik helemaal op. Dacht met een Bosch iets goeds in handen te hebben wat een paar jaar meekon

frankpro 01-06-2012

Ik heb deze ervaring dus ook, maar dat is wel met meerdere apparaten zo dat de batterijen maar kort mee gaan terwijl de machine nog goed is.

Maar na even wat zoek werk op het internet kwam ik bij een bedrijf dat goede accu's / batterijen levert voor een redelijke prijs.

alles is met garantie en zonder bezorg kosten.
kijk maar is op batterijenhuis.nl

Dave P 14-05-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Leuke machine, maar ik zal denk ik niet de laatste zijn om over de accu's te klagen!!! Waardeloze dingen. Ik heb 3 jaar geleden een merkloze accuboormachine van € 25 euro met vaderdag gekregen. Die doet het nog steeds. En de accu's ook NIKS mis mee !!! NOOIT meer Bosch !

marckymarque 12-05-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Ook ik heb een mooie Bosch accu boormachine gekocht...kan hem weg gooien, want na nog geen jaar waren allebei de batterijen al stuk....wat een WAARDELOZE kwaliteit!!! Op zich een handzaam ding, maar doordat de batterijen zó ongelooflijk snel stuk zijn, heb je er geen moer aan! NOOIT meer een Bosch accu boormachine.

Frank de Greef 09-05-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Er is iets fundamenteel mis met de mogelijkheden hier op Kieskeurig.nl om een product te beoordelen. Neem bijv. de Bosch PSR 12VE-2: dat is op zich een prima machine, alleen: je hebt er geen moer aan doordat de accu's zo slecht zijn.

De instelmogelijkheden, kracht, gebruiksgemak en duurzaamheid zullen best wel in orde zijn, alleen: je komt niet toe aan een serieuze beoordeling van die aspecten doordat die accu's zo waardeloos zijn.

Dat deze accuboormachine toch nog steeds met een 4,8 beoordeeld wordt, is enorm grote onzin. Dat moet een nul-komma-nul zijn! Je hebt namelijk niks aan die machine - doordat, nogmaals, de accu's zo waardeloos zijn.

NOOIT KOPEN DUS!!! En hoe zou een apparaat beoordeeld moeten worden waarvan iedereen die erin getrapt is zegt: "NOOIT KOPEN!!!"? Juist ja, met een nul.

Er moet dus iets veranderd worden aan de manier waarop je de functionaliteit van een apparaat hier op de site kunt beoordelen. Iedereen die overweegt zo'n Bosch te kopen, moet gewaarschuwd worden door meteen te zien dat het apparaat beoordeeld wordt met een 0 (nul), oftewel: NIET DOEN, NIET KOPEN!!!

Bitter 08-04-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Waardeloze accu,s. Dit is de laatste Bos .Het ligt altijd aan de klant geen enkele service.

Hans K1 07-04-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 12-2

Ook ik sluit mij aan bij de vele reviews. Ik had al snel een vervangingsaccu gekocht. De ergernis dat telkens de accu leeg is na een aantal dagen irriteert snel. Je moet minimaal 1 dag van te voren weten dat je hem nodig hebt, zodat je de tijd hebt om de accu op te laden.
Ik heb een aantal apparaten van Bosch. Maar de waarde van Bosch is zo goed als het laatste apparaat. Ook voor mij geldt dat dit mijn laatste Bosch ooit was. Gemist kans van Bosch om dit goed op te lossen.