Philips SHAVER Series 7000 S7970

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7970 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Hugo1965 09-02-2021

Glad resultaat, reiniging werkt goed, maar waardeloze app

Het scheerapparaat werkt prima, glad en weinig irritatie. Het reinigings systeem is een uitkomst, elke ochtend een schoon scheerapparaat. Maar je kunt dit scheerapparaat alleen goed gebruiken als je de app op je telefoon installeert, en die app is gewoon niet af. In het begin zegt de app dat er na 12 scheerbeurten een persoonlijk scheeradvies komt. Maar als je bij 12 komt dan blijft er steeds 1 scheerbeurt meer nodig dan je gehad hebt. Scheerbeurten die je opspaart omdat je niet steeds je telefoon wilt pakken als je scheert verdwijnen soms volledig. En als je de app overzet naar een nieuwe telefoon is al je dat verdwenen, ook als je toestemming gegeven hebt om data op te slaan in de cloud. Als je het apparaat afhankelijk maakt van de aap, zorg dan ook voor een app die het doet, Philips.

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Reiniging

Minpunten

• App is verplicht om alle functies te gebruiken
  • App werkt heel slecht

Roy K 09-10-2019

Fijn product!

Dit model scheert top, het is een product wat met de tijd mee gaat omdat je via de app scheeradvies krijgt. Ik heb zelf een gevoelige huid, en heb met deze minder last van scheerirritatie.

Pluspunten

• Meebewegende scheerkop
  • Reinigingsysteem
  • Grooming app

Minpunten

• Cartridge reinigingsysteem is prijzig

Willie91 04-08-2019

Prima scheerapparaat bij zware baardgroei

Heerlijk scheerapparaat, heb al een oudere versie van deze en ik merk dat deze nog gladder scheert. Vooral het oplaad en reinigingsstation is ideaal. Deze ga ik komende week gebruiken. Het schoonmaken gaat me goed af en het is ook handig om hem via bluetooth te connecten met je telefoon. Dit is ideaal want zo kan je aangeven of je huid is geïrriteerd en past die de instellingen aan. Nat scheren gaat ook goed.

Ik vind hem beter scheren dan de 9000 serie

Pluspunten

• Accuduur
  • Vormgeving

Minpunten

• Neusharen niet weg te halen ermee

PeterS 26-07-2019

Slim scheerapparaat!

Het scheerapparaat heeft een mooi design, fijn in de hand te houden en een goede accu.
Ik ben met het scheerapparaat heel blij, want ik ben van mijn huidirritaties af. Er zit een handige app bij die een scheerplan voor je maakt en ook advies geeft. De app ontvangt van het scheerapparaat de informatie, waardoor je plan op maat wordt gemaakt.
De eerste twee weken wordt de irritaties erger, maar dat komt omdat de huid moet wennen aan het scheerapparaat.

Het station waar je het scheerapparaat in kan reinigen vind ik niet helemaal handig, want daar blijven best veel haren in zitten en in het hoesje wat je erbij krijgt past je accu niet erbij in.

Pluspunten

• design
  • goede accu
  • handige app
  • goed scheer resultaat

Minpunten

• in het hoesje past een accu
  • schoonmaak station blijven veel haren in zitten

Sander8069 18-07-2019
  • Product gekregen

Goed en glad resultaat zonder irritatie

Zeer tevreden over dit scheerapparaat van philips. Voorheen gebruikte ik een braun maar philips geeft toch een beter resultaat. De messen zijn kwalitatief veel beter en er is geen tot weinig irritatie. Met dit apparaat heb je snel een mooi en glad resultaat in een mum van tijd.

Pluspunten

• Geen irritaties
  • Glad resultaat

Harryhar 08-07-2019

Nog beter scheren kan toch

Nadat ik in een eerdere Insiders actie al kennis mocht maken met de 7000 serie van Philips is het ze blijkbaar toch gelukt om dit fantastische apparaat nogmaals te overtreffen met de 7960.

Nog minder irritatie, nog mooier uiterlijk en een fantastisch hulpmiddel door de bluetooth communicatie die je via een app laat weten of je goed bezig bent, of dat je techniek nog wat aangescherpt kan worden.

Kortom Philips maakt van scheren weer een feest. Geen rode irritaties in je nek en kiss proof glad.

Pluspunten

• feedback via van een app op je telefoon
  • geen irritaties tijdens of na het scheren
  • mooie vormgeving

jtjscholten 05-07-2019

Fijn apparaat

Ik heb nu voornamelijk het scheerapparaat met scheerschuim gebruikt. Ik gebruik het apparaat dan voornamelijk onder de douche. Het fijne hieraan is dat het apparaat weinig schoonmaak inspanning vereist naar het gebruik. Ook de irritaties van de huid is een stuk minder. Er zijn nog wel kleine irritaties maar hopelijk zullen die in de loop van de tijd verdwijnen. Het scheergenot is dus goed te noemen. Het verwijderen van de haren doet het apparaat goed.

Droog en nat geschoren met de app. Deze gaf aan dat ik kleine snelle bewegingen moest maken i.p.v. lange halen. Deze en andere aanbevelingen in de APP waren lerend voor mij. Door deze app is het idee van een thuiscoach gecreëerd. Erg fijn.

Echter dien je meerdere keren over dezelfde plek te gaan tot het glad is. Het aantal keren vergeleken met het vorige model is hier niet in verbeterd. Ook de kracht van het scheerapparaat had van mij wat sterker gekund. Is het dan een slecht apparaat. Absoluut niet. Maar wel een scheerapparaat met verbeterpunten.

Pluspunten

• app
  • batterij
  • scheerresultaat
  • geen irritatie

Minpunten

• meerdere keren op zelfde plek
  • app niet altijd de goede aanbeveling

dwk1980 04-07-2019

glad resultaat en geen huidirritatie

Blij verrast was ik na mijn eerste scheerbeurt. Ik heb een enorm gevoelige huid en een scheermes is altijd weer een drama om te gebruiken. Ik heb vele scheerapparaten geprobeerd maar het resultaat viel altijd erg tegen... Tot nu! De Philips S 7970/26 scheert zeer glad. Dichterbij een scheermes restultaat ga je niet komen met een ander model. En ook had ik totaal geen huidirritatie. En dit is uniek voor mij. De handige schoonmaakfunctie zorgt voor heel weinig onderhoud en hij is zo opgeladen. Ook de app is een goede toevoeging! Het enige wat altijd een beetje lastig blijft zijn de haartjes net onder de kaaklijn en kin maar dat is herkenbaar voor elk scheerapparaat. Ik ben tot nu toe zeer tevreden en voor mij is dit een oplossing voor mijn altijd geïrriteerde huid! Een aanrader!

Pluspunten

• glad resultaat
  • zacht geluid
  • mooi design
  • handige app
  • zelfreinigsfunctie

Minpunten

• haartjes onder de kaaklijn zijn wat lastig

dkapel 04-07-2019

Mooi scheerapparaat.

Ik heb deze scheerapparaat mogen testen maar helaas is het niet veel beter dan mijn oude scheerapparaat.
Hij laat haartjes achter en mijn gezicht voelt ruwer aan dan mijn oude scheerapparaat.
Ik heb wel iets minder last van irritatie maar heb wel een paar keer een klein sneetje opgelopen in mijn nek.

Het scheerapparaat is wel goed verpakt en zit in een harde beschermhoes.

Het design is wel heel erg mooi en ligt het scheerapparaat goed in de hand.

Voor mij genoeg redenen om het scheerapparaat te retourneren als de test periode voorbij is.

• Ligt goed in de hand

Minpunten

• Scheert niet glad
  • App heeft geen meerwaarde voor mij

Ralph 02-07-2019

Test Philips Shaver S7000 series

Ik ben altijd een "nat scheerder" geweest en ben nu een aantal weken met het scheerapparaat aan het testen. Vroeger heb ik een aantal electrische scheerapparaten getest maar daarmee had ik, buiten dat het scheerresultaat niet voldoende was, steeds een onfris en jeukerig/branderig resultaat. Dit euvel is met dit apparaat volledig weg, zeker nadit ik het guided shave plan had gevolgd. Helaas is het scheerresultaat niet voldoende. Met een gewoon nat scheer systeem ben ik bijna de hele dag glad en sla ik niet of nauwelijks plaatsen op mijn huid over. Dit lukt zeker niet met deze Philips. 's Morgens ben ik redelijk glad geschoren maar in de loop van de dag voeld mijn huid alweer ruw aan van de baardhaartjes.
Ik verwacht dat ik toch maar weer terugval op mijn oude vertrouwde nat scheersysteem want ik zou niet weten hoe ik het ongeschoren met het Philips scheersysteem kan oplossen. Op zich is de bijgeleverde app en het guided shaving programma een leuke gadget maar of het echt toegevoegde waarde heeft waag ik te betwijfelen. Een positief punt aan dit apparaat is de accu. Ik heb het apparaat aan het begin opgeladen en na dagelijks gebruik doet hij het nog steeds. Prima zou ik zeggen.

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Accuduur
  • Design (ligt goed in de hand

Minpunten

• Scheerresultaat is niet voldoende

Jero En 02-07-2019

Lange accuduur en weinig irritatie

Een week geleden mocht ik dan eindelijk mijn nieuwe Philips scheerapparaat gaan uitproberen. Het apparaat ziet er chique en solide uit. Het meegeleverde schoonmaakstation is echter aan de grote kant waardoor opbergen in de badkamer la voor ons helaas geen optie is. Neerleggen kan ook niet in verband met de aanwezige vloeistof in het "schoonmaakbakje". Voordat je het apparaat in gebruik neemt moet je een app op je telefoon installeren genaamd GroomTribe. Een naar mijn mening niet heel logische naam aangezien je nogal moet zoeken als je vergeten bent hoe de app ook alweer heet.... iets met Philips had meer logisch geweest. Via de app kan je het apparaat instellen op jouw huid waardoor je de minste irritatie kan verwachten. Dit werkt uitermate goed waardoor de eerste scheerbeurt totaal geen irritatie opleverde. Ik heb het scheerapparaat nu een week in gebruik en kan deze als positief beoordelen. Het scheerresultaat is een stuk gladder dan bij mijn oude scheerapparaat en de irritatie is afgenomen. Een nadeel is echter dat het apparaat niet duidelijk aangeeft hoeveel batterij er nog aanwezig is. Ik heb het apparaat nog maar 1 keer op hoeven laden dus kan tot op heden nog niets vertellen over de batterijduur. Inmiddels heb ik het apparaat langer in gebruik en blijft hij mij positief bevallen. De batterij is nu pas voor het eerst leeg. Dit was na ongeveer 3 weken, dagelijks gebruik.

Pluspunten

• Scheer resultaat
  • Accuduur
  • Geen irritatie
  • App

Minpunten

• Grote schoonmaak unit
  • beperkte info display

Jero 02-07-2019

Droog/Nat met of zonder gel scheren

Ik heb me mijn hele leven al met een scheermesje geschoren, maar kreeg steeds meer last van een geïrriteerde huid. Toch besloten om dit scheerapparaat speciaal voor de gevoelige huid aan te schaffen.
De eerste scheerbeurten droog wat ik niet gelijk enthousiast, toen met scheergel gedaan en dit ging geweldig. Daarna onder de douche geprobeerd en dat gaat ook geweldig, alleen zie je dan niet goed of je alle plekken goed hebt gehad.
Nu ik het apparaat gewend ben, is ook het droog scheren ideaal.

Batterij gaat erg lang mee en is makkelijk op te laden.

Ook de schoonmaakunit die erbij zit werkt geweldig. Je plaatst het scheerapparaat in de unit en deze reinigt het apparaat grondig. Hierdoor heb je weer een fris en schoon apparaat en wordt ook gelijk opgeladen.

Ook de app werkt goed. Via bluetooth maakt het apparaat contact met de telefoon en zie je precies hoe de scheerbeurt is verlopen en hoe lang je erover hebt gedaan. Aan de hand van deze gegevens krijg je tips voor je volgende scheerbeurt.

Met de bijgevoegde opbergtas ga ik hem zeker meenemen op vakantie en kan ik me s morgens lekker scheren en daarna met een gerust hart de zoute zee induiken.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Droog en nat scheren
  • Makkelijk te reinigen
  • Batterij gaat lang mee
  • Geen geïrriteerde huid meer

Minpunten

• Kunt moeilijk de contouren scheren
  • Kunt de scheersnelheid zelf niet aanpassen

Egbert02 02-07-2019

Fijne machine

De S7970/26 nu een paar weken in gebruik om te testen. Normaal gezien scheer ik nat, met een scheermes en scheergel voor gevoelige huid. Nu na een aantal scheerbeurten van zowel droog als nat te hebben gebruikt vind ik nog steeds dat mijn huid niet echt glad aanvoelt. Nat scheren heeft wel mijn voorkeur en voelt wel gladder. Last van een geïrriteerde huid heb ik niet en ook niet gehad.
De app doe ik eigenlijk niets meer mee. Ik heb veel ervaring met scheren en vind deze app geen toegevoegde waarde hebben voor mij.
Met een scheermes kon ik me om de twee dagen scheren, met het scheerapparaat moet ik me wel elke dag scheren voor een verzorgde look.

Pluspunten

• compact lekker in de hand liggend
  • lange batterijduur
  • stevige reis-etui

Minpunten

• Dagelijks gebruiken voor een verzorgde look
  • Klein opberg tasje

JeffVD 01-07-2019

Ideaal voor de gevoelige huid

Ik heb dit apparaat ontvangen om te testen en kon kiezen hem terug te sturen of te kopen na afloop. Omdat ik erg positief ben over dit apparaat besloten hem te houden. Het apparaat scheert namelijk erg goed, vooral voor mensen die zoals ik een gevoelige huid hebben. Rode vlekken na het scheren behoren bij mij, dankzij dit scheerapparaat tot het verleden.

Minpunten? Vrij weinig - behalve dat ik wel echt even moest wennen aan de bediening via de app.

Pluspunten

• Geen last meer van rode vlekken na het scheren.
  • Het apparaat ligt heel goed in de hand.

Minpunten

• App was even wennen

Kuipje 01-07-2019

Scheren met een app

Vol verwachting heb ik mijn apparaat op gehaald bij het servicepunt uitgepakt en opgeladen en de app geïnstalleerd.
De volgende ochtend de app op gestart en voor de eerste keer gaan scheren blijkt dat ik al jaren verkeerd scheer met het gevolg jeuk en een geïrriteerde huid tot gevolg.
Het eerste resultaat was dus redelijk wel wat jeuk en irritatie maar toch een stukje minder dan normaal.
Tijdens het meer gebruiken werd mijn jeuk en irritatie steeds minder met dank aan de app die precies verteld hoe ik mij het best kan scheren.
Ik was hier eerst zeer sceptisch over maar ik moet zeggen het is echt geweldig met een verrassend resultaat.
Ik zal zeker mensen dit apparaat aanraden.
Ps: het schoonmaak apparaat is ook super je hebt altijd een schoon en fris scheerapparaat

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Scheert goed glad

martinb1987 23-06-2019

Mooie machine, redelijke scheerresultaten zonder irritatie

Zo'n 3 weken heb ik de Philips S7970/26 nu mogen testen. Ik ben niet nieuw met het elektrisch scheren; ongeveer een jaar geleden heb ik de overstap na jarenlang nat scheren met mes weer eens naar de serie 5000 gewaagd, ongeveer 15 jaar nadat ik in mijn puberteit mijn eerste elektrische scheerapparaat had geprobeerd. Ik vermoedde dat de technologie wel een flinke stap vooruit gemaakt had, maar ik denk dat ik in een te laag segment had ingezet. Ik bedoel: met het mes kon ik mij eigenlijk niet dagelijks scheren, omdat het veel irritatie (door oa. wondjes) gaf. Echter, met de 5000 series had ik irritatie door de vele herhalende scheerbewegingen die ik moest maken om de haartjes eraf te krijgen. Welnu, met dit apparaat ervaar ik veel minder irritatie, maar het kost mij wel nog steeds meer moeite dan met een mes om een net zo glad resultaat te krijgen.
Dan nog even dit: het apparaat is lekker licht en dat maakt het gemakkelijk hanteerbaar. Toch voelt het nog steeds als een stevige machine en de lichtjes voor de verschillende standen zijn mooi verwerkt in de body. Ik ben ook te spreken over de oplaad- en schoonmaakmodule: maakt je scheerapparaat goed schoon en laadt het direct op!
De app die Philips mee levert, is niet veel meer dan een mooie gimmick. Het geeft wat handige basisregels over het elektrisch scheren en het 'controleert' je scheerbewegingen (eigenlijk kunnen die niet klein genoeg), maar de applicatie loopt om de haverklap vast en na een keer of 5 is er niets nieuws meer onder de zon.
Concluderend ben ik behoorlijk tevreden over dit apparaat, maar vraag mijzelf nu wel af: zou de 9000 series nog beter zijn?

Pluspunten

• Mooi design van scheerapparaat
  • Mooi design van oplaad-/schoonmaakmodule
  • Veel minder irritatie dan met 5000 series

Minpunten

• App is niet veel bijzonders
  • Scheert nog niet zo glad als met mes