Philips Shaver series 5000 PowerTouch PHILIPS PT 860/16 - Reviews

7,4

Rob 12-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Slechte kwaliteit accu

6,8
Dit toestel is al het tweede toestel v Philips waarvan de accu het binnen de garantietermijn begeeft. Het eerste na 14 maanden, daarna na 18 maanden (buiten garantie). Nieuw toestel gekocht. Accu begeeft het al na 11 maanden. Overkwam mij op reis in Australie. Daar maar een Remington gekocht. Die doet het ook goed. Het apparaat ligt nu bij Philips ter reparatie.

bols24 07-10-2015 Product paar weken in bezit

4,2
Inderdaad, goedkope constructie.
Toestel ligt waardeloos in de hand, alsof je een chocolade paasei in je hand hebt...zo broos en licht!!.
Kwaliteit is ver te zoeken(ja dat was vroeger), toestel is goedkoop, tenminste als je het niet bij Philips zelf koopt,
maar is ook niks!.
Het netsnoer laat bij het minst of geringste los uit het toestel.
In de reclame lijkt het heel wat, maar in de praktijk blijkt het zoals wel vaker prut en rotzooi.

thba 27-12-2014 Product paar dagen in bezit

Scheerresultaat is prima, vergelijkbaar met mijn 31 oude Philishave. Maakt weinig geluid en het is handig dat hij draadloos is. Wel vreemd dat de mesjes elke twee jaar vervangen moeten worden, er zit zelfs een timer op. Dat was bij mijn vorige niet nodig. Daar zaten na 30 jaar nog de originele koppen in. En die blijven gewoon scherp. Constructie lijkt wat goedkoper (9 mesjes per kop wat er 13 waren) maar resultaat is voorlopig prima.
Ik heb speciaal niet voor de Aquatouch gekozen omdat die niet werkt indien aangesloten op het stopcontact (zal wel een veiligheidskwestie zijn). Dit toestel kan denk ik ook nat gebruikt worden aangezien het ook onder de stromende kraan gereinigd kan worden. Met water reinigen is overigens een vlotte manier.

Leo Hofland 11-10-2014 Product half jaar in bezit

5,2
Slecht apparaat, omdat de accu snel vermogen verliest. Laadt bijna niet meer op. Scheert nauwelijks meer of je moet een half uur voor de spiegel staan. Ik koop geen Philips meer. Zonde van het geld geweest.

hiemstra23 19-03-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit apparaat jaren gehad. Philips is slechter geworden, met name in dit sigment van de makt. Vroeger, kon je langer me je apparaat doen (betere accu). Toen was het een delijk goed apparaat. Daarnaast is het scheer resultaat gewoon hetzelfde gebleven of minder. Ik heb nu 3 philips apparaten versleten in 20 jaar, ik ben gestopt met philips.

dkerkhoff 25-09-2013 Product jaar of meer in bezit

Scheert prima, maar na 1 jaar en 4 maanden is het ding contactgestoord geworden. Of hij gaat niet meer aan of hij gaat niet meer uit. Op zoek naar een andere.

Patrick67 08-08-2013 Product paar weken in bezit

Vanwege de goede reviews op deze site dit apparaat gekocht. Tijdens mijn vakantie ging mijn Coolskin kapot en moest ik een paar dagen met het mes scheren. Niets voor mij, maar wel superglad. Hier in de reviews las ik, dat de PT860 het scheren met een scheermesje benaderd. Daar geloofde ik geen barst van, maar vanwege de goede beoordelingen toch de gok gewaagd. Alhoewel mijn COOLSKIN vele malen duurder was, is deze PT860 veel en veel beter. Stiller, geruislozer tijdens het scheren zelf - en inderdaad - hij benaderd inderdaad het scheermesje, met dien verstanden dat ik met de PT860 vele malen sneller klaar ben, dan met een scheermesje.
Beste apparaat en misschien zelfs het goedkoopste apparaat - wat ik ooit heb gehad - en ik scheer me al ruim 30 jaar.

Jelle0805 07-04-2013 Product half jaar in bezit

6,2
Dit apparaat heb ik nu bijna een jaar, en moet zeggen dat hij prima scheert.Het enige waar ik mij enorm aan stoor, is het gemak waarmee de scheerkoppen uit hun houder vallen bij het schoon borstelen.Ik heb al menig keer op de vroege ochtend in de vuilniszak moeten zoeken naar de scheerkoppen!Heb mijn oude philips 920 na dik 20 jaar moeten afdanken, maar dat apparaat vielen de scheerkoppen nooit uit.Ik denk niet dat deze die leeftijd gaat halen.

Mr Maurits 02-08-2012 Product paar dagen in bezit

Om maar met de deur in huis te vallen: de Powertouch Plus serie (PT8xx) scheert beter dan Powertouch Pro (PT9xx). Dat komt doordat de HQ8 koppen simpelweg betere scheerprestaties leveren dan de HQ9 serie. Blijkbaar is dat Philips' idee van innovatie en vooruitgang. Dus bespaar je veel geld en scheer je gladder met een apparaat van 60 euro.
Ik heb beide scheerkoppen kunnen uitproberen en de HQ9 is gewoon een drama. Duurt een eeuwigheid voordat je enigszins resultaat hebt en dan nog voel je stoppels. Dan scheren zelfs de goedkope apparaten uit de PT7xx serie beter.

De PT860 is een prima apparaat met een lange batterijduur (dankzij de Li-Ion accu), bruikbare tondeuse en maakt niet veel lawaai. Het toerental ligt hoger dan mijn vorige apparaat (HQ7320) en dat komt het scheerresultaat ten goede. Ik was hem 1x per week af onder de kraan en laat hem dan opdrogen met het kapje open. Opladen duurt nog geen uur, erg handig. Wel maakt de oplader een vervelende hoge pieptoon, maar dat is dan na een uurtje weer afgelopen. De plaatsing van de aan/uit knop is een beetje ongelukkig, ik heb de neiging met mijn duim op de knop te rusten tijdens het scheren en moet daarom uitkijken dat ik hem niet per ongeluk uit zet. Voor de rest kun je je echt geen buil vallen aan dit apparaat van 6 tientjes. Prijs/kwaliteit verhouding uitstekend.

Hans 2011 07-10-2011 Product paar dagen in bezit

eem prima scheerapparaat voor het geld. Het scheerresultaat is goed in een paar minuten.

Hans 2011 07-10-2011 Product paar dagen in bezit

Een goed scheerapparaat, ligt goed in de hand en scheert je in een paar minuten helemaal glad

Frank 1 23-09-2011 Product paar dagen in bezit

Mijn vorig scheerapparaat was ook een Philips (Philishave, geen type bekend). Die gaf de geest, waarschijnlijk omdat de Ni-cad batterij niet meer wilde opladen.
Heb nu gekozen voor de PT860. Motivatie: eenvoudig toestel, ook te gebruiken op het lichtnet, aantrekkelijke prijs.
Sinds 2 weken in mijn bezit. Het scheerresultaat is goed, wellicht minder dan met schuim+mesje maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb de indruk dat het ook sneller gaat; lijkt misschien ook zo omdat de mesjes van m'n vorige apparaat bot waren ;-)
Belangrijke verschillen (wat mij betreft verbeteringen):
-De koppen bewegen beter mee met de vormen van je gezicht.
-Het geluid is veel zachter.
-De motor lijkt me veel sterker, werkt nu op 15 V i.p.v. 1,5 V.
-De Ni-Cad batterij heeft plaats gemaakt voor een Li-Ion.
-De omvormer zit nu in de stekker i.p.v.in het toestel.
-Het gewicht is met 174 gram iets hoger dan m'n vorige apparaat (164 gram). Komt mogelijk door een groter accupack.
-De tondeuze heeft nu een veer, waardoor die na een druk op de knop uitklapt.
-Hij is nu onder de kraan schoon te spoelen. Alles wordt snel schoon maar ik ben hier toch een beetje huiverig voor, er blijft altijd wat water tussen de mesjes achter. Hoe gaat dat met de smering van de mesjes? Kan zich schimmel ontwikkelen?
-De PT860 ziet er degelijk uit.

Tot nu toe een aanrader, ik ben er tevreden mee.