Philips AquaTouch AT750 - Reviews

Accu indicator
Afspoelbaar
Nat en droog

Beoordeling op basis van 42 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

pekike 25-06-2015 Product jaar of meer in bezit

1,5
Gekocht bij Blokker. Ronduit slecht apparaat. Mijn "scheercarrière" heeft een leeftijd van ongeveer 45 jaar en heeft zich steeds vergezeld met een Philips scheerapparaat. Helaas ga ik op zoek naar een ander merk. Ik heb nu geen vertrouwen meer. Bijna 80 Euro in het putje gegooid: scheert slecht; als accu halverwege leeg is, moet je met een halfgeschoren hoofd wachten tot de lader weer zijn werk heeft gedaan (tijdens het laden werkt het apparaat niet; geen tondeuse. Tussendoor maar naar een klassiek scheermes gegrepen. Volgens mij ontworpen door een designer die er een sik van had om wéér een scheerapparaat te moeten bedenken. Wat betekent "Philips Let's make things better"?

Pietje P. 22-06-2013 Product paar weken in bezit

4,5
Ik heb deze shaver bij Blokker gekocht. Daar staan de shavers in de vitrine. Nu heb ikzelf jarenlang shavers verkocht.
1 ding waar je blind van uit kon gaan (tot enkele jaren geleden) is dat er altijd een tondeuse opzat op een philips shaver.
In de vitrine was dit niet zichtbaar.
Werd overigens ook niet aangegeven dat er een tondeuse opzat, maar vroeger was dat standaard. Koopt u via een webshop zal dit ook niet direct opvallen, wat niet genoemd wordt valt minder op dat het er niet op zit.

Ik koos de machine dus vanwege de mogelijkheid om nat te scheren en dat het apparaat oplaadbaar was.

Dat er geen tondeuse opzat bleek pas bij het uitpakken waarmee je gelijk de verzegeling verbreekt. Eenmaal verzegeling verbroken is het niet meer mogelijk te ruilen vanwege hygiëne regels (begrijpelijk)

Mail naar Philips gestuurd dat ik het vreemd vond dat er geen tondeuse meer standaard bijgeleverd werd. De goedkope 2-kops Tracers hadden dit zelfs vroeger. Kreeg alleen de (domme!) reactie dat ik contact moest zoeken met de winkel.

Eenmaal in gebruik scheert het apparaat niet beter dan mijn 10-12 jaar oude Philips.

Verder valt me ook zéér tegen dat je niet mét snoer kunt scheren! Apparaat doet dan niets.
levensduur van accu's is meestal 5-6 jaar, dus daarna kan je 'm weggooien.
Mijn oude apparaat heb ik nog jaren gebruikt toen de accu's het niet meer deden. Daarom dus degelijkheid een lage score.

Vanwege de rare reactie van Philipsen het verwijderen van opties die er toch standaard op zou moeten zitten was dit mijn laatste apparaat van dit merk.

Tip voor jarenlange scherpe scheerkoppen:
Natuurlijk geregeld schoonmaken. Maar om ze écht scherp te houden geregeld in een 70% alcoholbadje leggen!

Vincent Amersfoort 13-04-2012 Product paar weken in bezit

Scheert goed, en inderdaad zoals iemand zei wat beter als je al even niet geschoren hebt; als het apparaat je haartjes echt goed kan pakken en dan "liften & cutten" zoals op de mesjes staat dan scheert ie gladder en mist hij ook niet steeds wat haartjes bij meermaals over zelfde plek meoten gaan. Nat deed ie het wat beter had ik het idee. Grootste nadeel vind ik de accuduur; heb behoorlijk stevige baardgroei en meestal houdt ie er na volledig opladen halverwege mijn 2e scheurbeurt ergens mee op. Knap lullig dat ie ook abrupt stopt en je niet verder kan, ook niet (zoals bij mijn vorige apparaat) met de stekker in het stopcontact. Deze werkt namelijk niet zolang deze is aangesloten; eerst weer genoeg opladen, dan pas weer scheren. Ik vermoed dat de accu vanwege overdreven vaak opnieuw opladen snel lui zal worden en ik misschien 1 scheerbeurt dan al niet meer haal, maar de tijd zal het leren. Verders uitstekend toestel.

senna01 16-12-2011 Product paar weken in bezit

Scheert prima (vooral "nat"). Veel en veel beter dan mijn Panasonic ES 7036. Met de Panasonic had ik mij uiteindelijk toch wel vergist. Ben dus tevreden met deze Philips. Alle haartjes (ook bij de hals) worden met gemak weggeschoren. Zou deze weer kopen.

RobvG 06-05-2017

AquaTouch, maar niet waterdicht!

Deze scheermachine is in bijna alle opzichten super;
Scheert strak en glad glad zonder irritaties bij een gevoelige huid. Heeft voor minstens een maand energie, en laadt in één nacht volledig op. Ligt comfortabel en stabiel in de hand. Gewoon super.
Maarrr... Na droog scheren afspoelen, en het water lekt er na een dag uit. Het eerste exemplaar lekte na drie maanden, en bij de tweede was het meteen raak.
Ik heb heimwee naar m'n oude CoolSkin apparaat. De kophouder was versleten, maar na 15 jaar nog geen vocht in het binnenwerk te bekennen.

Dauphine1959 17-04-2017

Geen aanrader!

November 2013 heb ik een Aquatouch 750 aangeschaft en was(!) zeer tevreden over dit product.
Nu echter niet meer.
De accu wordt deels opgeladen, en nadat een scheerkop 1 haartje heeft geraakt is de accu al leeg.
De levensduur vind ik toch wel erg kort, wat is nou 3,5 jaar...
Ik heb nog een oude coolskin, kan alleen de trimmer nog gebruiken, die ik nog steeds kan laden en werkt nog steeds goed. En dit apparaat is ruim 10 jaar oud....

leveron 06-01-2017

Geen trimmer

Ik vind dit een heel slecht toestel ,
had het gekocht ging mij scheren dacht zal mijn bakkebaarden even bijwerken, zit er geen trimmer op.
Ben 65 jaar scheer altijd al droog maar dit is het eerste scheerapparaat dat ik gekocht heb waar geen trimmer opzit, je denkt toch dat dat heel normaal is, nee nou ken je er ook nog een trimmer bij kopen. Drama

kijkmijeensreviewenhiero 30-12-2016 Product paar maanden in bezit

Niet geschikt voor 1x per week hoofd scheren

Ik heb dit scheerapparaat nu 4 maanden en gebruik m 1x per week om mijn hoofd kaal te scheren. Ik heb 1 kaal plekje van +/- 6 cm op mijn achterhoofd, verder groeit nog gewoon stevig haar. Het lukt na deze 4 maanden niet meer om in 1 scheerbeurt het hoofd kaargeschoren te krijgen, omdat de accu het niet meer volhoudt. Deze is blijkbaar na +/- 20 scheerbeurten teveel achteruit gegaan.

Mij lijkt dat philips goede scheerapparaten maakt, maar dit apparaat heeft gewoon te weinig power om je hoofd mee te scheren, tenminste voor mij. Mijn gezicht scheer ik met een scheermes, dus niet getest.

Op het moment dat de accu leeg is, werkt het apparaat niet verder aan een stroomkabel. Ik begrijp waarom: idioten tegen zichzelf beschermen die nat willen scheren met stroomkabel. Maar niet zo handig voor mij dus :-) Ik koop een nieuwe philips, een zwaardere.

Pluspunten

• goedkoop
  • nat scheren is relaxt
  • wellicht ok om je gezicht, nek, mee te scheren.

Minpunten

• niet geschikt voor scheren hoofd in 1 beurt
  • scheert niet met stroomkabel

wallyw71 02-07-2016

ik heb een scheerapperaat ook voor nat en droog

het scheerapperaat is heel goed maar een probleem is wel nu dat mijn gel op is want ik gebruik coolskin zakjes die je dan in het apperaat duwt en dan kan je dat tijdens het scheren onder de douche gebruiken heerlijk cool en fris maar nu heb ik mijn laatste zakje er in gedaan en moet ik tot de conclusie komen dat ze niet meer verkocht worden dat vind ik weer minder als het apperaat er nu uit werd gehaald kon ik er nog wat mee maar de cool skin apperaten zijn er nog ik weet niet of die zakjes er nog in moeten maar wat ik gehoord heb moet je dat er in spuiten met een flesje dat gaat mij dan weer een nieuw scheer apperaat kosten dat vind ik weer minder ik wilde dit toch even kwijt bedankt

mollemans 27-06-2016

Dit product is prettig in gebruik.

Het is een goed scheerapparaat.
Alleen is van het kunststof kapje wat op de scheerhoofden
gedaan moet worden na het scheren, al heel kort na aanschaf een stukje afgebroken.
Daardoor valt het kapje er steeds vanaf.

Harry010 04-03-2016

Prima apparaat. Goeie kwaliteit prijsverhouding

Ik heb dit scheerapparaat 3 dagen in gebruik.
Werkt prima. Scheert goed glad. Ook de 'intieme' lichaamsdelen.
Zowel nat als droog te gebruiken.
Ligt goed in de hand en ziet er nog leuk uit ook.
Aan te bevelen!!

NonkelZjos 04-11-2015

Goed product en bied waar voor zijn geld!

Goed product en doet wat de specificaties zeggen.
Het prettige is dat het zowel droog, nat en met scheerschuim scheert! Dit geeft naar mijn mening toch een gladder resultaat en minder irritatie van de huid.

Boda007 02-11-2015

Met schoonmaken problemen

Met schoonmaken van het apparaat vallen verschillende onderdelen eruit. Ik denk erover om het terug te brengen naar de leverancier. Het scheren valt ook tegen. Heel erg jammer!

FrankvdS 16-10-2015

Product bevalt me prima.

Hoewel het product geschikt is voor zowel nat als droog scheren, wordt door mij altijd nat geschoren. Perfect! Schoonmaken is een kwestie van afspoelen onder de kraan.

felix1955 08-07-2015

prettig in de hand liggend scheerapparaat voor nat en droog scheren

vanwege een gevoelige huid is dit scheerapparaat voor mij een uitkomst. Geen gedoe meer met mesjes en toch een glad geschoren gezicht. Een goed gevoel.

Art1979 27-04-2015

Het slechtste van nat- en van droogscheren verenigd in 1 apparaat!

Met dit apparaat kun je nat en droog scheren. Met name met nat scheren krijg je het absoluut niet glad, met droog scheren gaat het beter. Voor een redelijk glad resultaat moet je echter behoorlijk wat keren over hetzelfde plekje heen en weer gaan, met huidirritatie tot gevolg. Het lift-and-cut systyeem is ook niet fijn: het idee is dat het apparaat een haartje eerst beetpakt en omhoog trekt alvorens deze aan de basis af te snijden. Maar dat getrek aan je haar is geen fijn gevoel en het kan ook leiden tot ingegroeide haartjes, omdat deze in feite tot onder het huidoppervlak afgesneden worden. Het is dus geen goede vervanger voor nat scheren: het leidt tot meer huidirritatie, en het resultaat is niet glad. De enige overeenkomst met glad scheren is dat je met dit apparaat scheerwondjes kunt krijgen. Ik stond ook versteld, maar het is echt zo.

wible 08-02-2015 Product kwartaal in bezit

Scheert veel slechter dan mijn vorige Philips. In mijn ogen echt een miskoop. Droog scheren iets beter maar bij nat scheren zie je haast niet dat je je hebt geschoren. Heb wel het idee dat hij in het begin beter was. Wel behoorlijk stil.

Godot 03-01-2015 Product half jaar in bezit

Een top apparaat.
Hij scheert heel goed voor een scheerapparaat. Echter niet zo glad als een mesje.
Jammer dat er geen trimmer bij zit waardoor de bakkebaarden moeilijk strak te houden zijn.
Scheert bij mij beter droog dan nat, maar ook nat doet deze het zeer goed.
Batterij gaat zeer lang mee, ik laad hem 1 keer per 2 maanden op en gebruik hem dan dagelijks.

Jan02 22-12-2014

Prima apparaat!

Scheert uitstekend, is geruisloos en gaat met een oplading lang mee. Door goed af te spoelen na het scheren blijft ie prima schoon. Opladen duurt lang, maar is geen bezwaar. Nadeel: er zit geen tondeuse aan. Eigen schuld. Had ik bij de aankoop op moeten letten.

Sjorskonijn 16-10-2014

Prima voor onder de douche, met schuim scheren, accu gaat lang mee.
Na het scheren met schuim moet hij direct schoongemaakt worden anders koekt het aan en kan het apparaat het niet mee aan.