Philips SHAVER Series 7000 S7930

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7930 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ruud 28-04-2020

Geen huidiritaties meer

Voorheen altijd problemen met mijn huid gehad na het scheren. Echter na dit scheerapparaat nu een tijd in gebruik te hebben vrijwel geen last meer van irriaties.

Het apparaat is makkelijk schoon te houden doordat je het ook gewoon onder de douche zou kunnen gebruiken. Echter scheer ik wel droog maar spoel ik het scheerapparaat af onder de kraan.

Met behulp van de bijbehorende app is het makkelijk te zien wat je verkeerd doet bij het scheren. De app is dan ook zeer handig met het verbeteren van mijn scheertechniek. Wat het resultaat en het niet hebben van irritaties na het scheren ten goede komt.

Pluspunten

• Geen irritaties
  • Droog en natgebruik
  • Glad resultaat
  • App

Minpunten

• koppelen van de app

Joost71 24-04-2020

Snel en irritatieloos super glad scheren

Snel en irritatieloos scheren dankzij de flexibele scheerkop.
Nagenoeg tot geen irritatie geghad na het scheren
Kan nat een droog gebruikt worden
Ligt gemakkelijk in de hand, en gaat lang mee zonder opladen
Kortom een fijn scheerapparaat

Pluspunten

• Nat en droog
  • Geen irrritatie
  • Flexibeler kop

Minpunten

• Best prijzig

RobinDenHaag 21-04-2020

Geweldig scheerapparaat met extra functionaliteiten

Het scheerapparaat is zowel nat als droog te gebruiken en dat is een voordeel. Het scheren zelf gaat snel en goed dus het resultaat is goed. Ik heb zelf een gevoelige huid maar vanwege de goede scheereigenschappen heb ik nooit last gehad van irritatie. Dit in vergelijking met andere goedkopere apparaten die haren niet goed weghalen waardoor ze kunnen ingroeien of roodheid geven.
Wat tevens praktisch is is de app die je tips geeft over de manier van scheren op basis van jouw scheergegevens. Deze werkt via bluetooth. Dit hoeft niet aangezet te worden als je bang bent voor privacyissues
Al met al is dit apparaat een aanrader kijkende naar de prijs/kwaliteitsverhouding

Pluspunten

• Scheerresultaten
  • Geen irritatie
  • Tips op basis van apps

Steevn 18-04-2020

Super shaver

Uitstekend product! Nu al enige tijd in gebruik en ik heb nog geen slechte punten kunnen ontdekken. Het apparaat komt met een handige case en ligt prettig in de hand. Het glijdt soepel in alle lastige hoeken en het resultaat is dan ook prima! Nat scheren geeft wel een iets beter resultaat, maar ook droog doet het wat het moet doen. Daarnaast had ik voorheen erg last van huidirritatie, maar ook dat is verleden tijd.

Pluspunten

• Makkelijk in de hand
  • Soepel
  • Goed resultaat; zowel nat als droog
  • Voorkomt huidirritatie

JoepV 15-04-2020

Mooi glad scheerresultaat zonder scheerirritatie

Ik ben super tevreden over dit scheerapparaat. Hij past in mijn Philips cleaning-station en Scheert heel mooi glad in korte tijd en zelfs met mijn gevoelige huid scheert hij zonder scheerirritatie. Ik ben er zeer tevreden over ! 1x per week in de cleaningstation om schoon te worden en op te laden is voldoende om er weer een hele week tegen te kunnen. Ook is het fijn dat je nat kunt scheren voor een extra glad resultaat.

+ Mooi glad scheerresultaat + Prijs kwaliteit verhouding prima + Zowel droog als nat scheren + Geen huidirritatie

Pluspunten

• Mooi glad scheerresultaat
  • Prijs kwaliteit verhouding
  • Zowel droog als nat scheren
  • Geen huidirritatie
  • Snel scheren

Minpunten

• heb er geen kunnen vinden

Bazzeman79 15-04-2020

Scheert leker glad

Het scheren met dit apparaat is erg fijn. Ik scheer me altijd onder de douche met schuim en dan scheert hij zeer glad. Bij het scheren zonder schuim, dus droog gaat het bij bij iets minder maar nog wel naar tevredenheid. Ik vind alleen het doosje wat erbij zit van mindere kwaliteit is en het ritjes niet lekker sluit. Maar boven al is dit een zeer fijn scheerapparaat.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Opberg doosje

Joost12345 14-04-2020

Top scheerapparaat, super glad zonder irritatie

Een heel stijlvol scheerapparaat met mooie accessoires zoals de meegeleverde trimmer en opbergtas. Hij scheert super glad, en het is dankzij de grote koppen snel gedaan. Ook heb ik bij dit apparaat geen last van trekkende haartjes en bultjes of irritatie aan de huid. Het ligt fijn in de hand en schoonmaken is ook heel eenvoudig, makkelijk te demonteren. Zeker een aanrader als je nog twijfelt

Pluspunten

• Super glad
  • Geen huid-irritatie
  • Batterij lang vol
  • Trimmer werkt goed
  • Ligt goed in de hand

Mark 14-04-2020
  • Product gekregen

Goed Scheerapparaat

Goed Scheerapparaat. Makkelijk in de hand en het scheert echt goed en glad! Geen last meer van een geiriteerde huid!

TonM 17-03-2020

Prima apparaaat, doet wat het moet doen!

Scheerapparaat is geschikt voor nat en droog scheren.
Flexibele scheerkop, snel en goed te reinigen onder stromend water.
Laad snel op, gebruikstijd ruim 2 weken.
Gebruik van de App is aanvullend, levert informatie over scheertijd en scheertechniek.
Mooi degelijk apparaat, prima kwaliteit

Pluspunten

• degelijk design
  • ligt goed en stevig in de hand
  • aanvullende info via app

MrBm 12-03-2020

Perfect scheerapparaat, ook voor de mindere baardgroei!

Hiervoor scheerde ik mij met een scheermesje, maar dat was vaak met irritatie als gevolg. Dit komt omdat ik niet genoeg baardgroei heb om een baard te kunnen laten groeien, maar wel genoeg baardgroei om na 1 nachtje niet meer representatief te het werk te verschijnen. Met dit apparaat heb ik geen irritatie ervaren. Iedere ochtend pak ik hem er even snel bij en binnen enkele minuten zie ik er weer representatief uit. Als bijkomend voordeel: doordat mijn scheerbeurten kort maar krachtig zijn, gaat de accu echt erg lang mee zonder opladen.

Pluspunten

• Goede accu
  • Snel schoongemaakt
  • goed in de hand
  • Geen huid irritatie

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

ToboM 11-03-2020

Scheert goed glad, wel irritatie

Mooi degelijk apparaat, scheert goed glad en ideaal dat er 2 verschillende scheer koppen bij zit.
Enig nadeel is dat ik na het scheren iedere keer flinke irritatie en jeuk had. Zowel nat als droog gebruikt.

Pluspunten

• scheert goed glad

Minpunten

• irritatie

BjornLimbo 01-03-2020

Geweldig glad scheer resultaat!

Geweldig glad scheer resultaat geen irritaties en rode bultjes! zowel nat als droog scheren is ook geweldig. super tevreden met dit apparaat.

Pluspunten

• Glad scheer resultaat
  • Geen irritaties
  • De app

Minpunten

• nog geen kunnen vinden

MVersteeg 29-02-2020

Altijd glad geschoren zonder huidirritatie

Wat een fijn scheer apparaat is dit, ik scheer me bijna dagelijks (behalve in het weekend) maar ook op maandag ochtend scheer ik me in no time glad zonder enige huid irritatie.
Er is een app om mee te scheren maar dat beviel me niet zo goed. Ik scheer mezelf ook regelmatig in de auto, dit betekent dat het wel helemaal glad moet zijn ook zonder spiegel en dat maakt dit apparaat helemaal waar!

Pluspunten

• lange accu
  • Altijd glad

Minpunten

• App is voor mij niks

JoostSl 26-02-2020
  • Product gekregen

Erg fijn scheerapparaat

Het scheerapparaat ligt fijn in de hand en is erg stil. Hij scheert fijn en voelt glad aan op de huid, mijn huid is niet snel geïrriteerd maar het scheerapparaat voelt zachter aan. Ik gebruik het scheerapparaat vooral voor droog scheren. De Groomtribe app heb ik een keer gebruikt, ik zie hier in het dagelijks gebruik niet veel meerwaarde in. Wat wel opvalt is dat de ringen rond de scheerkop iets groter en dikker zijn dan mijn oude Philips shaver, hierdoor was het in het begin wat lastig scheren langs de rand van mijn baard. De scheerkop is snel en eenvoudig te vervangen door de meegeleverde baardtrimmer. Deze werkt goed maar in vergelijking met een echte baardtrimmer is het trimblad wat smaller met een kleinere vertanding. Het trimmen van je baard duurt daardoor wat langer maar je kunt er wel nauwkeuriger mee werken. Voor opbergen en op reis is een handig etui meegeleverd.

Pluspunten

• Voelt glad aan op je huid
  • Scheert uitstekend
  • Stil
  • Baardtrimmer handig accessoire

Voudloos 26-02-2020

Voorkomt huidirritatie

Ik gebruik het scheerapparaat nu zo'n 3 weken. Voorheen had ik vaak last van een rode huid na het scheren. Echter is dat nu niet langer het geval. In de eerste week had ik zo af en toe last van roodheid, maar door de downloadbare iPhone app kreeg ik tips over mijn scheerbeurt, waarbij de app precies wist waar de rode plekken waren. De batterij gaat daarnaast ook nog eens erg lang mee! Ik moest even 2 keer kijken hoe de bluetooth connectie moest worden opgezet, maar eenmaal ingesteld werkt het vlekkeloos.

Pluspunten

• Voorkomt huidirritatie
  • Groomtribe app

Minpunten

• Bluetooth is lastiger in te stellen

Osaka 25-02-2020

Perfect voor de gevoelige huid

Perfect voor de gevoelige huid

Het scheerapparaat is perfect voor de gevoelige huid. Geen last meer van ingegroeide haren of branderige plekken na het scheren. Daarnaast scheert het ook erg glad, het doet niet onder voor een scheermes (met scheerschuim). Het is mogelijk om je scheerapparaat te verbinden met Groomtribe-app. Het werkt allemaal erg makkelijk en aan de hand van een aantal vragen heb ik zo mijn juiste scheersetting gevonden. Ik heb het niet bij ieder scheerbeurt gebruikt, maar het is een fijne toevoeging. Het accu gaat bij mij ongeveer 2 tot 3 weken, dit is natuurlijk afhankelijk van hoe vaak en hoe lang je scheert, erg prettig dat het scheerapparaat het zo lang volhoudt.Ik zou het daarom ook zeker aanraden!

Pluspunten

• Accuduur
  • Gladheid
  • Geen irritatie meer

Minpunten

• App, eenmalig leuk
  • Aparte kopstuk

Alex 22-07-2019

Gadget scheerapparaat

Ik moet zeggen dat het een fijn apparaat is.
Net voor mijn vakantie ontvangen en meegenomen.
Ligt gemakkelijk in de hand en de batterij gaat lang mee.
Ook zeker leuk is de GroomTribe-app.
Deze app houdt je voortgang bij en geeft advies voor de betere resultaten!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Scheerresultaat

Ernst Jan 17-07-2019

Goed scheerresultaat

Bij ontvangen product viel meteen op dat de handleiding die er bij zit erg summier is (alleen plaatjes).
De app die je kan downloaden heeft moeite om te connect en met het scheerapparaat.
De scheer resultaten zijn erg goed, ook geen last meer van een geïntegreerde huid.
Accu nog niet opnieuw hoeven laden, ca 10 x gebruikt.

Pluspunten

• Goede scheer resultaten
  • Geen huidirritatie

Minpunten

• Handleiding
  • App werkt matig tot slecht

MatthijsB 11-07-2019

Boven verwachting!

Het doosje oogt klein en simpel. Het noodzakelijke staat er op afgebeeld.
Bij het openen vond ik een mooi stevig hoesje voor het apparaat, en natuurlijk de S7930. Deze ziet er mooi strak uit. Bijzonder is de touchknoppen in plaats van traditionele drukknoppen. Ik vind zelfs nog een extra trimmer-module in de doos.
Afijn, ik wil hem proberen. Dus ik begin, in tegenstelling tot wat ik normaal doe, eerst het boekje te lezen. Dit scheerapparaat heeft ook een app. Dus ik installeer de app, worstel me door de vragenlijst van de app heen( hiermee bepalen ze wel scheerprogramma het beste bij je huid en wensen past). (Door deze vragenlijst en het aangepaste programma heb ik, in tegenstelling tot wat aangegeven staat nagenoeg geen last gehad van irritatie. Sterker nog, ik heb minder last van irritatie dan met het gewone mes.)
In de app zag ik de batterijstatus van de S7930, dus eerst nog maar even aan de oplader. (Nadat ik het toestel volledig opgeladen heb ben ik, inmiddels 3 weken dagelijks scheren verder, nog niet aan een laadbeurt toe.)
Eindelijk kon ik scheren, met het begeleide programma van de app. Het scheren met een apparaat is toch echt anders dan met een mesje.. Hier moest ik wel even aan wennen, met name de meest ideale beweging om te scheren. De app vertelt je namelijk precies of je meer of minder moet bewegen, kleinere rondjes moet draaien enz. Na het scheren geeft de app ook een mooie samenvatting van je scheerbeurt.
Omdat ik altijd met een mesje geschoren heb heb ik mezelf eerst twee weken de tijd gegund om te wennen voordat ik wat zinnigs zou zeggen/vinden. Na twee weken was mijn huid goed gewend aan het apparaat en ik merkte aan het scheerresultaat dat ik ook gewend was aan het apparaat.
Het scheren gaat sneller, makkelijker en heeft bijna hetzelfde resultaat, alleen minder rommel dan met nat scheren. Ik ben in de regel binnen 3 minuten klaar en kan ik gladgeschoren de deur uit. Het schoonmaken is een kwestie van kop loshalen en leeggooien, en eventueel naspoelen.
Het enige waar de S7930 niet kan tippen aan mijn vertrouwde scheermes is in de overgang van mn kaaklijn naar mn hals. Daar blijven regelmatig kleine haartjes achter die ik niet weg krijg met de S7930. Misschien ligt het aan mij, misschien aan het apparaat…misschien aan het feit dat ik met het apparaat droog scheer en nat scheren nog niet geprobeerd heb.
Uiteindelijk vind ik het apparaat voor het dagelijks gebruik een zeer welkome aanvulling op mijn scheermes. Ik moet zeggen dat ik die, sinds het ontvangen van het apparaat, niet meer gebruikt heb.
Ik zal het vertrouwde scheermes waarschijnlijk alleen nog gebruiken voor het gevoel van luxe of als ik er echt volledig glad geschoren wil zijn.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Nakkelijk te reinigen

Minpunten

• Niet zo glad als met een mes

pascalvgb 08-07-2019

Prettig in de hand maar had er meer van verwacht

Ik heb de scheermachine vooral gebruikt om 's morgens tijd te winnen maar dit is me tegen gevallen. Ik scheer me al jaren met scheermesjes en dit voelt voor mij nog steeds gladder en aangenamer aan.
Is zeker geen slecht apparaat maar ik had er net ietsje meer van verwacht.

Hatseflats97 06-07-2019

Positieve ervaring

Na altijd met een normaal scheermesje geschoren te hebben is het scheren met een scheerapparaat een totaal nieuwe ervaring. De huidirritatie waar ik normaalgesproken last van heb is na twee weken scheren met de Philips bijna volledig verdwenen. Na begonnen te zijn met droog scheren, ben ik inmiddels over naar scheren met schuim onder de douche. Waar ik nog aan moet wennen is het feit dat scheren met dit apparaat wat langer duurt dan ik gewend was. Ook wordt je huid niet zo spiegelglad als met een conventioneel mesje. Dit kan ook komen doordat de app het apparaat op de laagste stand heeft ingesteld. Helaas kan dit niet meer veranderd worden. Al met al ben ik zeer tevreden, met name door de verbazingwekkende afname van huidirritatie.

Pluspunten

• Geen huidirritatie
  • Batterijduur

Minpunten

• Duurt langer
  • App is na een tijdje overbodig

Jogy1000 06-07-2019

Top scheerapparaat

Dit scheerapparaat scheert zowel droog als nat echt geweldig kan niet anders zeggen .
Heb de eerste 2 weken wel veel last gehad van irritatie maar dat werd steeds minder en nu nergens geen last meer van .
Hij ligt goed in de hand en is lekker licht en gaat soepel over je huid.
Enigste min puntje vind ik het korte laad snoertje hij is wel snel vol en de App is leuk om erbij te gebruiken geeft wel nuttige tips om
Beter te scheren

Pluspunten

• Zowel droog als nat scheren
  • Ligt goed in de hand
  • Is niet zwaar
  • Laad snel Op
  • Handige app erbij

Minpunten

• Kort oplaad snoertje

Hilko 05-07-2019

De 7000-serie verder verbeterd

Mijn oude S7510 had nieuwe scheerkoppen nodig en hoewel verder nog prima in orde, had ik de mogelijkheid om een geheel nieuwe S7930 aan te schaffen voor een zeer lage prijs. Eerste ervaring was direct al heel positief; nog minder irritatie na het scheren en glad.
Zoals met alle premium nieuwe apparaten van Philips is hier ook een app bij, waarmee je het scheerapparaat kan instellen op jouw huid om de minste irritatie te kunnen verwachten. Of de app het verschil maakt durf ik niet te zeggen, maar ik ben wel heel erg tevreden met het resultaat en hoe mijn huid aanvoelt.
Ideaal is ook hoe lang de batterij mee gaat, 2 weken is geen uitzondering. Het scheerapparaat is ook nog eens aangenaam stil.
Het enige wat ik mis eigenlijk is een kleine bakkenbaard-trimmer ingebouwd in het apparaat, maar daarvoor gebruik ik wel een mesje. Wisselen van de scheerkop naar een trimmer vind ik niet heel handig.
Al met al : top apparaat!

Pluspunten

• Geen huidirritatie
  • Goede accuduur
  • Makkelijk schoon te maken

Grmpy 04-07-2019

Prima

Een prima scheerapparaat dat voor mij de terugkeer naar elektrisch scheren betekent Het voorkomt een boel irritatie en scheert netjes glad (altijd net iets minder dan met een mesje maar zeer acceptabel)
Bruikbaar voor droog en nat scheren en ook dat is een groot voordeel

Pluspunten

• Droog en nat scheren
  • Geen irritatie

arno1967 04-07-2019

Van mes naar elektrisch

De eerste week na ontvangst van dit scheerapparaat heb ik me telkens alleen droog ermee geschoren. Mijn gevoelige huid werd niet rood of pijnlijk, dus dat was erg fijn. Alleen was ik niet helemaal tevreden over het scheerresultaat. Vanaf de tweede week ben ik me met dit apparaat nat gaan scheren. Het resultaat werd vanaf de eerste keer een stuk beter en benaderde de gladheid die ik heb ervaren met dure mesjes. Ik gebruik met het dit apparaat dezelfde scheergel voor gevoelige huid en ik ervaar geen nadelige gevolgen voor mijn huid. De huid wordt niet rood en pijnlijk en uiteraard krijg ik nooit wondjes tijdens het scheren. Dat is wel heel fijn!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Levert geen huidproblemen op
  • Zowel nat als droog scheren