Philips S6640

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips S6640 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

JeBoyT 05-05-2020

Scheert strak en ook echt zonder irritatie

Geschreven voor: Philips S6640

Na enkele weken de Philips 6000 Series Shaver gebruikt te hebben kan ik met zekerheid zeggen tevreden te zijn over dit product. Hij scheert erg strak en de anti wrijvingscoating voelt ook echt smooth aan voor je huid. Als gevolg heb ik geen huidirritatie en bultjes meer na het scheren wat erg prettig is, ook gaat de batterij lang mee, na heb enkele weken gebruikt te hebben is net 1/3 leeg, dus geen oplaad stres :)

Pluspunten

• Scheert glad
  • Geen irritatie
  • Lange levensduur Batterij
  • Compact

Minpunten

• Geen borsteltje of beschermkapje

Gers 04-05-2020

Snel opgeladen en pijnloos scheren

Geschreven voor: Philips S6640

Na het uitpakken heb ik het apparaat direct opgeladen. 3 min is al genoeg voor een volledige scheerbeurt, dit stond aangegeven in de handleiding. Dit is ook écht zo. Hierdoor hoef je niet lang te wachten als de batterij leeg is. Volledig opgeladen is ie in een uur. Vrij vlot. Het scheren gaat soepel en volledig pijnloos. Vergeleken met een scheermes scheren mist dit apparaat een enkele haar rond de kin. De rest van de huid is super glad. Het schoonmaken van het apparaat gaat zeer vlot. In één handbeweging heb je het bovenste klepje opgemaakt en schud je hem zo leeg (bij droog scheren) het bijgeleverde borsteltje helpt om hem nog beter te poetsen. Na het scheren en eventueel schoonmaken kun je hem goed opbergen in de bijgeleverde tasje. Handig zou zijn als de oplader hier ook in zou kunnen. Dit is helaas niet zo. De baardtrimmer heb ik niet gebruikt.

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Pijnloos scheren
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• met mes gaat sneller
  • meegeleverde hoes mist ruimte voor oplader

Ricardo 29-04-2020

Glad scheerresultaat

Geschreven voor: Philips S6640

Ik heb het scheerapparaat nu 2 weken in gebruik en het bevalt super goed!
De eerste dagen was het nog een beetje wennen voor de huid, het scheerapparaat ging wat 'stroever' over de huid heen, maar na een paar dagen was de huid gewend aan het apparaat en scheert het apparaat moeiteloos glad. Ik hoef maar 1x over de huid heen te gaan voor een glad resultaat, bij mijn vorig apparaat moest ik meerdere keren over dezelfde plaats heengaan hiervoor (met wat irritatie tot gevolg).
De 'multiflex' scheerhoofden doen ook wat ze moeten doen, ze bewegen echt goed mee met de huid en ook de gevoeligere plaatsen op het gezicht worden met een beweging glad geschoren.
Zelf heb ik het apparaat nog niet gebruikt met nat scheren, ben zelf meer fan van het droog scheren, maar het is natuurlijk ideaal dat dit apparaat voor beide manieren van scheren gebruikt kan worden.

Het schoonmaken van het apparaat is super gemakkelijk, aangezien deze gewoon onder de kraan afgespoeld kan worden. Niet meer prutsen met het kwastje, maar gewoon afspoelen na ieder gebruik, super gemakkelijk!

De batterij gaat ook erg lang mee, inmiddels 2 weken in gebruik (iedere dag scheren) en de batterij is nog voor 2/3e vol. Dit is trouwens ook gemakkelijk te zien door middel van de indicatielampjes.

De bijgeleverde trimmer is ook erg krachtig en werkt een stuk fijner dan andere scheerapparaten welke 'geïntegreerd' zitten in het apparaat.

Het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat er standaard geen houdertje bij het apparaat wordt geleverd (weet overigens ook niet of die beschikbaar is voor dit model), waardoor hij niet gemakkelijk op de wastafel kan staan.

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Lange batterijduur
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geen standaard houdertje bijgeleverd

scheerjongen 29-04-2020

Sneller, gladder en makkelijker dan nat scheren.

Geschreven voor: Philips S6640

In combinatie van warme baard olie ben ik met dit apparaat in staat gladder en sneller te scheren. Het feit dat het scheerhoofd via een knop snel te openen en schoon te maken is is super handig. Het voelt stevig in de hand en ik laad het 1 keer in de 10 dagen op! Mijn huid is vrij gevoelig en op de dagen dat het super gevoelig is, kan ik de rotaties langzamer laten doen wat beter is voor mijn huid. Ik heb ook geen ingegroeide haren meer, iets wat vroeger regelmatig gebeurde. Ik ben uiterst tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Goede grip en voelt stevig aan
  • Twee snelheden voor scheren

Minpunten

• geen schoonmaak systeem

Gerwin 28-04-2020

Super fijn apparaat

Geschreven voor: Philips S6640

Fijn scheerapparaat, scheert gemakkelijk glad, ligt lekker in de hand en de accu gaat lang mee.

Ik heb altijd een scheermes gebruikt en had altijd last van huis irritatie, nu heb ik nu nagenoeg geen last meer van huid irritatie.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Accu gaat lang mee
  • Kan onder de douche

Danny 02-12-2019

Glad scheerresultaat, makkelijk schoon te maken.

Geschreven voor: Philips S6640

Het apparaat heeft een glad scheerresultaat. Ligt fijn in de hand en is makkelijk in gebruik. De scheerkop is makkelijk te wisselen en daarom ook makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Scheerkop makkelijk te wisselen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Apparaat niet te gebruiken tijdens opladen.

Bastiaan 08-10-2019

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips S6640

Het is een fijn apparaat wat ook goed in de hand ligt.
Hiervoor scheerde ik meestal nat omdat ik een elektrisch scheerapparaat niet fijn vond. Met dit apparaat is het anders, het resultaat is niet zo glad als met een mes maar het resultaat is voor mij glad genoeg.

De trimmer doet zijn werk ook goed.
Alleen jammer dat er geen klein trimmertje op zit voor de bakkebaarden.
Ook jammer is dat je het apparaat niet kunt gebruiken als deze aan het stroom zit.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • Scheert zonder irritaties

Minpunten

• Bij opladen is apparaat niet te gebruiken
  • geen kleine trimmer

Steven van hemert 29-09-2019

Beter dan de 5000

Geschreven voor: Philips S6640

Ik had al de 5000 serie en nu mocht ik de 6000 testen. De 6000 geeft een beter en fijner resultaat dan de 5000. De 5000 lag in de kast en deze niet!

De trimmer doet het heel goed en is een aanwinst vergeleken met de 5xxx

Dit is dus een blijvertje

Pluspunten

• Beter dan zijn voorganger
  • Nat en droog scheren
  • Stevig en mooi design
  • Trimmer

Minpunten

• Nooit zo glad als een mesje

Gerben L. 28-09-2019

Elektrisch scheerapparaat

Geschreven voor: Philips S6640

Geen irritaties. Batterij gaat lang mee. Haar gaat er snel af. Scheerapparaat zelf ziet er mooi uit. Lichtgewicht.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • geen irritaties
  • lichtgewicht

Rob h 26-09-2019
  • Product gekregen

Makkelijk in gebruik, resultaat valt tegen

Geschreven voor: Philips S6640

Nat scheren geeft onvoldoende resultaat, droog iets beter. Makkelijk in gebruik zonder snoer en onder de douche te gebruiken. Reis etui is te klein voor alle onderdelen.

Pluspunten

• Onder de douche
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Niet glad genoeg

A 25-09-2019

niet als manueel

Geschreven voor: Philips S6640

Kan niet tippen aan manueel scheren. Geeft geen irritatie maar manueel scheren is minder gevoelig. Product geeft als resultaat dat het voelt alsof je een dag geleden hebt geschoren. Batterij gaat lang mee, licht in gewicht en makkelijk te reinigen

Pluspunten

• onder de douche te gebruiken
  • makkelijk reinigen
  • batterij
  • gewicht

Minpunten

• minder glad dan manueel

Bazzeman 25-09-2019

Scheert prima zonder irritatie

Geschreven voor: Philips S6640

Nadat mijn oude scheer apparaat kapot was gegaan ben ik overgegaan tot de koop van dit scheerapparaat en moet zeggen ben er zeer tevreden over hij scheert goed glad en daarom zou ik dit scheerapparaat zeker aanbevelen omdat hij zeer glad scheert, En na gebruik van het scheerapparaat heeft mijn huis geen last van irritaties.

Pluspunten

• Zeer glad
  • Geen Irritatie

Minpunten

• Duurt langer dan met mes

Dennis19802019 25-09-2019

Aangenaam verrast

Geschreven voor: Philips S6640

Ik heb altijd nat geschoren en wilde het nu wel eens met scheerapparaat proberen! Ik ben aangenaam verrast. Het apparaat is licht van gewicht, erg stil, fijn in de hand en scheert goed glad!!
De vormgeving en gebruik zijn super en makkelijk. De batterij is top en gaat erg lang mee. Ook heb ik , op de eerste paar keer na, geen last van irritaties! Dus kan niet anders zeggen dat het een super goed en fijn apparaat is!! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Makkelijk te gebruiken
  • Verrassend glad resultaat
  • Geen irritatie
  • Goede batterij/accu

Minpunten

• Niet (tja of de eerste keren irritatie)

acpanther_mst 19-07-2019

Verassend

Geschreven voor: Philips S6640

Buiten verwachting scheert dit scheerapparaat goed glad, zowel droog als nat. Het apparaat ligt goed in de hand. Het display zit "verstopt", en zie je pas als er een afbeelding gaat branden.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Scheertijd en oplaadtijd
  • Grip

Minpunten

• Verwisselen van de scheerbladen

Huub1981 17-07-2019

Degelijk

Geschreven voor: Philips S6640

Degelijk. Resultaat is bij mij het beste als ik met scheerschuim scheer. Soms worden haren eruit getrokken. Resultaat is minder als met mes en tijdsduur is even lang bij mij. Wel makkelijker om deze te pakken. Bouwkwaliteit is super.

Pluspunten

• Bouw
  • Grip
  • Simpel

Minpunten

• Resultaat/tijdsduur

Mary 04-07-2019

Schee4t niet supper

Geschreven voor: Philips S6640

Het is niet mijn aperaat . Laaden en liging in de hand is priema .
Maar scheer ervaring is niet zo goed.

Pluspunten

• Snel geladen. Lekker on de hand

Minpunten

• Scheert niet lekker
  • Maakt veel geluid

Cb71 03-07-2019

Lekker makkelijk, lekker glad

Geschreven voor: Philips S6640

Voordat ik dit scheerapparaat kocht gebruikte ik er eentje uit de 1000 serie. Het is zeker de moeite waard om een iets hogere serie aan te schaffen. Het opladen gaat supersnel (1 uur) en het apparaat gaat vervolgens vele scheerbeurten mee. Bij gebruikt maakt het apparaat nauwelijks geluid. Groot voordeel is dat je zowel droog als nat kunt scheren, dat is ook erg handig bij het schoonmaken van het apparaat na het scheren. Even onder de kraan en hij is weer schoon. Bij mijn huid heb ik het beste resultaat met nat scheren maar dat kan natuurlijk bij iedere huid verschillend zijn. Ik gebruik dan alleen maar water en geen (scheer)zeep. Het apparaat is niet zwaar, ligt fijn in de hand en de scheerkoppen volgen goed de contouren van je gezicht.

Dennis 03-07-2019

Makkelijk in Gebruik

Geschreven voor: Philips S6640

Zeer goed scheerapparaat. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van elektrische scheerapparaten, echter scheert deze zeer glad zowel nat als droog. De huid gevoelige stand is erg goed voor het scheren in mijn nek. Tevens is de trimmer ook adequaat genoeg voor alledaags gebruik. Hoewel het nooit zo precies als een scheermesje kan zijn, ben ik zeer tevreden met de resultaten.

• Makkelijk in gebruik
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Scheren bij mondhoek lastiger

Jouke 01-07-2019

Geen fijne trimmer, apparaat is goed

Geschreven voor: Philips S6640

Ik gebruik altijd een losse trimmer voor mijn baard, dit is ideaal en ik hoopte met dit apparaat de trimmer te kunnen vervangen. Helaas is de trimmer van het apparaat niet fijn. De kop is heel klein waardoor hij niet lekker op de huid zit. Over de normale scheerkop is niks negatiefs te zeggen, scheert fijn en zorgt niet voor een geïrriteerde huid.

Pluspunten

• Geen geïrriteerde huid

Minpunten

• Trimmer is niet fijn
  • Koppen zijn niet makkelijk te wisselen

Higgy2 25-06-2019

Licht en goed

Geschreven voor: Philips S6640

Ik ben al decennia natscheerder. Met een mesje, dus. Maar onderweg (ben veel mobiel) is scheren met een mesje vaak niet te doen. Daar komt deze S6640/44 om de hoek kijken. Wat een fijn, licht en goed in de hand liggend apparaat! Na de eerste 2x nu geen huidirritatie meer (netjes dat Philips dat gewoon ff noemt in de handleiding) en het resultaat verbaasde me: echt glad. Het scheerapparaat is stil (aanvankelijk dacht ik: hoe kan dat nou goed scheren) en de accu gaat absoluut lang mee.
Dit is een blijvertje in mijn auto voor onderweg!

Pluspunten

• Licht
  • Stil
  • Prima scheerresultaat

Minpunten

• Aanvankelijk enige huidirritatie

lindaja 12-06-2019

perfect scheerapparaat

Geschreven voor: Philips S6640

Dit scheerapparaat voldoet prima aan mijn verwachtingen. Het scheert snel en krijg geen irritatieplekken. Ook het trimsysteem werkt perfect. Er kan op verschillende standen getrimt (4) worden en gaat heel makkelijk door de haren heen.

Pluspunten

• scheert snel