Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Shaver S9000 Prestige SP9860/13 Nat en droog elektrisch scheerapparaat, 9000-serie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pierre 26-01-2021
Het apparaat scheert lang niet zo goed als een mesje. Mijn snorhaar gaat er helemaal niet mee af. Het apparaat is zodoende véél te duur. Het goede is dat het apparaat snel oplaadt maar het resultaat is echt niet goed. Wat wel goed werkt is de tondeuse en de neus en oor haar trimmer. Voortaan gebruik ik weer het mesje en voor een snelle scheerbeurt gebruik ik dan toch even het Philipsapparaat.

Minpunten

• Scheer lang niet zo glad als met een mesje
  • Snorharen gaan helemaal niet weg
  • Veel te duur voor het bovenstaande

T8T 14-09-2020

Scheren 2.0

Sinds 2004 scheer ik mij elektrisch. De reden was een moedervlek die door nat scheren met het klassieke scheermesje, zeg maar de Gilette altijd werd gesneden waardoor bloeden onvermijdelijk was. Dus niet dat ik niet ruig genoeg ben om stoer met kwast en mes mij te scheren.
Sinds 2004 doe ik dat met Philips, toen nog Philishave geheten.
De lastige moedervlek heb ik door een dermatoloog laten verwijderen, en ik zou dus over kunnen stappen naar nat scheren met een klassiek scheermesje. Maar na zolang elektrisch scheren is terug gaan niet leuk. Beter is om de meest luxe en geavanceerde Philips shaver te gaan gebruiken. De draadloze oplader is lekker futuristisch, en gemakkelijk ook. Geen gehannes met een stroomkabeltje om de Philips shaver op te laden. Op de QI lader en klaar is T8T.

De scheerkop. Die is geavanceerd en neemt bijna ieder haartje weg op mijn gezicht.
Het word niet spekglad, maar voldoende om fris de dag door te komen.
Van huid irritatie van het scheren heb ik geen last, dus kan ik ook geen minpunt noemen.

De bediening. Is gemakkelijk. 3 standen, langsaam, normaal, en snel. Ik heb mijn apparaat meestal op snel scheren staan.
De scheerkop schoonmaken is ook gemakkelijk. Wel zeg ik erbij dat ik al lang veel ervaring heb met Philips scheerapparaten.

Het display. Daarop is informatie te lezen hoeveel percentage je aan lading hebt in de accu, of je de scheerkop moet reinigen, en op welke stand je scheert.

Waterbestendig. Nat scheren voor wie dat wil. Het is mogelijk.
Zelf heb ik het hooguit 1 keer gedaan, want ik ben een echte droog scheerder.
Door droog scheren hou ik mijn Philips shaver schoon, waardoor het apparaat nog fraai uitziet. Een juweel om te zien, dat mag gezegd worden.

Komende November heb ik de Philips shaver 1 jaar in gebruik.
Werkt nog als nieuw, ziet nog als nieuw.

Een groot pluspunt wat mijn vorige scheerapparaat niet had is het opvang basin voor scheerhaar afval. Geen rommel meer op mijn nachtkastje, wel zo hygiënisch.
De etui is mooi, en daar bewaar ik de hulpstukken in zoals een bakkebaarden trimmer en de los erbij gekochte neusharen trimmer.

Ergonomie. Het apparaat ligt niet lekker in mijn hand. Al heeft elk ander elektrisch scheerapparaat dit wat ik vast hield. De materialen zijn wel perfect.
De scheerkop ergonomie bevalt mij wel, anders lijkt mij het scheren ook niet te doen.
Het verwijderen van de scheerkop is wiebelig, lijkt ook fragiel. Tot nu toe geen defecten erdoor ontstaan.

Accu. 1 accu lading is goed voor een paar weken scheren. Na bijna 1 jaar in gebruik, geen accu kracht verloren.

Pluspunten

• QI opladen erg comfortabel
  • Prachtig apparaat
  • Duurzaam
  • Scheerkop scheert fijn
  • Fraai display

Minpunten

• Wiebelige scheerkop bevestiging

Tinus 29-11-2018

De beste Philishave ever!

Ik heb de SP9860 vergeleken met mijn oudere Philishave Arcitec RQ1060 en met een geleende nagenoeg ongebruikte RQ1250 (series 9000).

Looks van de SP9860: Machtig mooi! Het straalt klasse uit! Voelt echt lekker in de hand, beter dan beide andere – je voelt gewoon dat je een eersteklas product in de hand hebt! De fraaiste Philishave ever!

Geluid: voortreffelijk qua geluid! De RQ1069 geeft een lichte fluittoon maar beide andere zijn zo goed als stil – muisstil in vergelijking met goedkopere apparaten.

Opladen: Lekker gemakkelijk, draadloos, al ik vind de laadunit wel veel plaats innemen. Ook vanwege het gewicht is dat minder geschikt als reisshaver: het zou ideaal zijn geweest als de mogelijkheid bestond om ook met een micro USB lader bedraad te laden… .

Opbergdoos: Zeer fraai en degelijk voor de SP9860! Alles kan erin, ook de opladen en wat accessoires! Voor de RQ1250 is het een wat slappere hoes, voor de Arcitec RQ1050 een wat lompere plastic case.

Scheerresultaat: de SP9860 is uitmuntend! Qua gladheid net wat beter dan beide andere, al is het verschil gering. Een opvallend verschil is dat de klassieke RQ12 scheerkop geen scherpe randen heeft. De nieuwe kop draait beter mee met korte rondingen, maar mijn niet meer zo piepjonge huid (ik ben 69) huid komt er soms tussen! Dus moet ik mijn huid strak houden tijdens het scheren. Maar vooralsnog is dat het enige wat mindere puntje dat ik kan aanvoeren...

Pluspunten

• Bijzonder fraai design, klasse!
  • Uitmuntende scheereigenschappen
  • Draadloos opladen
  • Heerlijk stil
  • Zeer degelijk

Minpunten

• Wat minder geschikt voor frequente reizigers
  • Opladen alleen draadloos, niet met micro USB...

erik 22-11-2018
Super handig apparaat om te gebruiken, de kop draait ook mooi mee en hij kan dus ook gebruikt worden onder de douche, Het opladen gaat ook super makkelijk en erg snel, kortom een prima product

Pluspunten

• snel opgeladen

EricLe 21-11-2018

Zeer glad resultaat

De accu gaat super lang mee, nu 5 weken in gebruik en het scheerapparaat staat nog op 40%. Het opladen gaat makkelijk en snel. Het scheerresultaat is heel goed, makkelijk te hanteren scheerapparaat wat overal goed bij komt en zeer glad scheert, ook die grijze stugge haartjes. Zeer aan te raden.

Pluspunten

• Scheert super glad
  • Snel opladen
  • Komt overal goed bij
  • Ligt lekker in de hand
  • Accu gaat lang mee

HC 19-11-2018

Erg mooi scheerapparaat, wel vrij prijzig

Ik heb dit scheerapparaat nu inmiddels ruim 2 weken in mijn bezit. Tot nu toe erg positief.

Het apparaat komt met een grote etui, extra trimmer en een oplaadpad.

Over het design is goed nagedacht. Het ziet er erg strak en luxe uit, met aan de voorkant een display die het accupercentage weergeeft. Verder ligt de shaver goed en stevig in de hand.

Wat opvalt bij het scheren is dat het apparaat vrij stil is. Het scheren zelf gaat erg soepel en lekker snel. Het resultaat is prima. Ik moet wel zeggen dat wanneer ik me niet voorafgaand heb gedouchet, dat ik bij het scheren wel extra mijn best moet doen om de stoppels weg te werken.

Het is lastig te zeggen of dit apparaat veel beter scheert dan mijn 5 jaar oude Philips apparaat. Ik merk wel dat het iets gladder is maar dat zou ook goed kunnen komen omdat de scheerkoppen niet eerder heb vervangen.

Al met al met een tevreden over de Philips SP9860 scheerapparaat, maar of het qua scheerprestaties veel beter is dan een apparaat voor de helft van de prijs is lastig te zeggen

Pluspunten

• Accuduur
  • Geluidsniveau
  • Display

Minpunten

• Prijs
  • Geen extra kleinere etui

Wesley2004 19-11-2018

Licht estil

Het apparaat is licht en tijdens scheren lekker stil. Het scheerresultaat moet ik even aan wennen. Voel toch wat kleine stoppeltjes. Het draadloos opladen is wel handig, alleen het oplaad punt is wat groot. Niet makkelijk een plekje voor te vinden dus. Opladen duurde ongeveer drie uur. De accu gaat erg lang mee, heb hem nu twee weken in gebruik en hij is nog niet leeg! De scheerkopppen zijn erg flexibel en vooral onder de kin is dit erg handig en makkelijk om te scheren. Het schoonmaken gaat makkelijk. Even afspoelen onder de kraan en klaar! Af en toe mesjes losmaken om grondige beurt te doen.

Pluspunten

• Stil
  • Scheert hals goed

Minpunten

• Groot oplaadstation

Loudejongh 19-11-2018

Fantastisch apparaat

Ik mocht dit scheerapparaat testen en het overtreft mijn stoutste verwachtingen. Het scheert glad (ook een baard van een paar dagen) en icm scheerschuim wat een heerlijk resultaat geeft. Kortom aanrader.

Pluspunten

• Scheert glad en snel
  • Fraai apparaat

RichardSp 18-11-2018

Schitterend design en scheerresultaat

Wauw, wat een mooi apparaat als je hem uit het tasje haalt en op de draadloze oplader legt. De eerste indruk is gelijk goed. Na een korte oplaadpauze mijn baard van 2 dagen maar geprobeerd. De ene helft met een oudere Philips shaver 9000 series en de andere helft met de nieuwe prestige. Mijn huid reageert aanmerkelijk minder bij de Prestige en ik hoef het apparaat minder bewegingen te laten maken om een glad resultaat te krijgen. Ook maakt de prestige veel minder geluid wat prettig is. De oplader vind ik trouwens erg mooi, maar ik zou het apparaat ook wel snel willen kunnen opladen met een directe stekker. Helaas is dat niet mogelijk. Waar wel over nagedacht is, is de losse stekker die in het stopcontact gaat. Deze usb lader kan eventueel bij een defect makkelijk vervangen worden. Scheren met de lotion/gel die op de markt is om het electrisch scheren te vergemakkelijken bevalt me niet erg. Apparaat wordt hierdoor wat stroef over de huid, geen aanrader. Na een paar keer scheren heb ik me even vergist in de scherpte. Omdat mijn 3 daagse baard er zo makkelijk vanaf ging sneed ik mezelf bij het te snel bewegen op de huid. Ik heb wel het gevoel dat de scheerkoppen wat beter zijn afgestemd op mijn huid nu ik het apparaat enkele keren gebruikt heb. Batterijduur is uitstekend, een goede stevige scheerbeurt kost ca. 10 procent van de accu dus apparaat kan makkelijk mee op vakantie zonder oplader.

• Accu
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Geen losse snelle lader

serge van der wegen 16-11-2018

geweldig toestel dat eindelijk een keer echt glad scheert

Via the insiders mocht ik dit toestel uittesten en ben verkocht. Geweldig toestel en het laden via die "pad" werkt geweldig. Eindelijk niet meer dat gekloot met een draad of een lader die het dan weer net niet doet. Hij is wel prijzig maar wel zijn geld waard.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • draadloos laden
  • scheert goed glad
  • goede display

Minpunten

• prijzig

Jurgen37 16-11-2018

Smooth Operator

Het scheerapparaat komt aan in een mooie verzegelde verpakking met al een sterke belofte op de verpakking vermeld: "Philips Best - Ultimate closeness & skin comfort - Even on a 7-day beard". Dat willen we natuurlijk wel eens aan een goede test onderwerpen. Maar eerst het uitpakken... Het scheerapparaat wordt geleverd met een luxe carrying-case, draadloze oplaadpad en tondeuse. Het apparaat heeft een luxe uitstraling en een beperkt aantal knoppen voor een eenvoudige bediening. De afgelopen 10 jaar heb ik me altijd geschoren met een scheermesje, wat altijd een mooi glad resultaat opleverde, maar ik merkte ook dat mijn hals regelmatig ging bloeden na het scheren. Ik was daarom met name benieuwd of ik met dit scheerapparaat het gladde gevoel van een scheermesje kan evenaren, alleen dan zonder dat mijn hals gaat bloeden. En het antwoord daarop is volmondig "Ja". Het scheerapparaat is in te stellen op 3 standen qua lengte van de haren afscheren en op de kortste stand is het scheerresultaat te vergelijken met het resultaat van een mesje. Daarbij gebruik ik wel graag een scheercrème zodat de huid zo min mogelijk geïrriteerd raakt. Wat opvalt bij het scheren is dat het apparaat ook weinig geluid maakt. Ik ben nogal een vroege vogel, dus daar is het gezin erg blij mee! Na het scheren spoel je het apparaat makkelijk af onder de kraan. En kun je indien nodig het apparaat draadloos opladen door deze op de oplaadpad te leggen. Uiteraard heb ik ook het scheerapparaat getest met een baard van 7 dagen oud en ook dan maakt het apparaat zijn belofte waar, wederom een glad resultaat. Je merkt natuurlijk wel dat je dan qua tijd langer bezig bent met scheren, maar dat vind ik wel begrijpelijk. Kortom ik ben zeer tevreden met deze "smooth operator" en hij maakt tot op heden ook al zijn beloftes waar. Voor mij geen scheermesjes meer!

Pluspunten

• Stil
  • Accu gaat lang mee
  • Draadloos opladen
  • Afspoelen onder de kraan
  • Scheert glad

Sjdv 16-11-2018

Scheren is een eitje

Wat is het fijn om met dit ding te scheren. Makkelijk te gebruiken, goede accu en een glad resultaat.
Voor precies scheren wat lastig.
Aangenaam voor de huid

Olivier 16-11-2018

Prima scheerapparaat

Ik gebruik en test nu al een paar weken de Philips scheerapparaat . Ik krijg bijna een perfect scheerresultaat, heel stil en lang glad.

Pluspunten

• Draadloos opladen
  • stil
  • glad

Minpunten

• Losse tondeuse
  • duurt te lang voor opladen

Roy88 14-11-2018

Geweldig apparaat, uitstekend resultaat

Ik heb dit Philips scheerapparaat (SP9860/13) nu een heel aantal keer droog gebruikt. Ik had al een goedkoper Philips scheerapparaat maar deze werkte niet naar behoren. Hij haalde niet alle haren weg. Dit apparaat van Philips overtreft tot nu toe mijn verwachtingen. Mijn 6 dagen baardje heeft hij uitstekend weggehaald. Op het gezicht (wangen/kin etc.) heeft hij uitstekend glad geschoren. De hals had hij meer moeite mee. De haren weghalen in de kaaklijn lukte uiteindelijk wel, maar duurde wel heel lang. Tot nu toe bevalt dit scheerapparaat me prima! Het extra opzetstuk (trimmer) is erg fijn en werkt perfect! het is me alleen niet duidelijk of het apparaat na oplading, op het aangesloten oplaadpad moet blijven liggen, of dat de stekker uit de oplaadpad moet. De accu blijft erg lang meegaan. Ik heb hem de eerste keer volledig opgeladen (wat overigens erg snel ging!). Na een heel aantal keer scheren staat het accupercentage nog op 60%. Uitstekend dus! Hopelijk blijft de accu in de loop der jaren zo goed! Het scheren met schuim levert een beter resultaat. Ik heb de helft van mijn gezicht met schuim geschoren, de andere helft zonder schuim; om zo te testen welk gedeelte gladder werd. Met scheergel is het resultaat een stuk gladder dan zonder. Dit heeft dus zeker mijn voorkeur!
Apparaat is zeer makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Accuduur en oplaadmogelijkheid
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Heeft bij droogscheren soms moeite met hals

Try30 09-11-2018

Mooi apparaat

Het is een mooi uitziend scheerapparaat. Het is fijn dat je kunt zien hoelang je nog kunt scheren. Opladen is erg makkelijk met het oplaadststion. Het scheerapparaat ligt lekker in de hand en scheert glad. Voor iemand die altijd elektrisch scheert een top ding. Helaas is met een scheermes scheren toch nog gladder.

• Snoerloos
  • Voor nat en droog

Riesbak 04-11-2018

Scheert geweldig (lang) glad

Was aangenaam verrast door de verpakking, ziet er gewoon luxe uit. Het draadloos laden is subliem: geen gehannes met een kabeltje die je altijd verkeerd om erin wil proppen. Het schuren gaat zeer soepel, en vooral: heel stil. Ik scheer me al jaren elektrisch, en dit is zonder meer het stilte scheerapparaat wat ik gebruikt heb. Ik scheer me nu 10 dagen ermee, omdat het zo goed in de hand ligt en niet zwaar scheer je heel soepel. Scheerresultaat is veel beter als ik verwachtte: lang glad! Ik heb een zware baardgroei, maar tot in de avond voel ik gladder aan dan met mijn vorige apparaten. Na het scheren is het fijn dat (geeft de display ook aan d.m.v. een kraantje) heet snel onder de kraan de scheerkop kan schoonmaken. Alles is makkelijk eraf te halen af te spoelen. De hele kop kan je vervangen door de tondeuse die er los bij zt, goed idee, zo is het scheerapparaat kleiner en lichter.

Pluspunten

• Draadloos opladen
  • Heerlijk stil
  • Losse tondeuse

Minpunten

• Zou iets sneller mogen opladen

Jansentjes2003 03-11-2018
  • Product gekregen

Top apparaat

Het scheerapparaat is makkelijk te bedienen, en nog makkelijker en snel op te laden. De oplaad pad is erg handig, je legt het scheerapparaat erop en klaar! De batterijduur is ook erg lang zeker een dag of 3. Scheert erg goed glad vergeleken bij mij met het scheermes. De Philips is zacht voor de huid. Ook simpel schoon te maken. Dus een goed gebruikersgemak, makkelijk op te laden en een mooi design.

Pluspunten

• glad
  • makkelijk te bediene
  • snoerloos opladen
  • stil scheren