Braun 7842s

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 7842s op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

John van Niersen 16-09-2019

Goede accu,mooi apparaat.

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ben 81 jaar en ik scheer mij al vanaf mijn 16e jaar.Tot 2005 toen ben ik over gestapt naar een app. met 3 scheer koppen,om finaciele redenen.In april van dit jaar(2019)toch maar weer terug naar mijn merk(dacht ik)want die beviel mij toendertijd prima.Ik kocht dus de Braun serie 7 7893s,voor 149,69 euro.Nu na ruim 4 maanden dit app. gebruikt te hebben,denk ik er over om hem in de kliko te gooien.Dit is wel het slechste app. van Braun die ik ooit gehad heb.Hij scheert voor geen meter wat ik ook probeer.Als ik nu een beetje netjes geschoren uit wil gaan pak maar weer mijn oude 3koppen scheerapp.,die scheer 10 maal beter dan dit nieuwe app van Braun.Ik heb mij er bij neer gelegd dat dit de miskoop van de maand was.Jammer,Braun was altijd mijn favoriete merk voor scheren.

Minpunten

• Scheer echt niet glad
  • Je blijft het gevoel houden ongeschoren te zijn

Sören Vanderghinste 05-10-2018
  • Product gekregen

Heel goede scheerresultaten

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Deze scheermachine is werkelijk het beste dat ik dat ik ooit heb gehad. Het ligt zeer goed in de hand, en werkt heel gemakkelijk. Je kan het in de douche gebruiken alsook op droge huid. Toen ik deze ontvangen had om te testen wist ik niet goed wat te verwachten. Ik heb zelf een stoppelbaardje, maar daarom was ik niet minder blij met dit apparaatje. Zelfs voor een fijn baardje is dit een top apparaat.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand.
  • Kan gebruikt worden in bad of douche
  • Fijn apparaat

WouterE 28-09-2018

Goed scheerresultaat zonder irritaties

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ik ben erg tevreden van de Braun Series 7 7893s. Bij een vorig toestel, dat drie roterende koppen had, had ik in mijn hals vaak last van uitslag na het scheren, bij dit apparaat is dat niet het geval, zelfs in de turbo modus heb ik geen irritaties.
Je kan met een druk op de knop de intensiteit van het scheren aanpassen, van heel licht (voor erg gevoelige huid) tot zeer intensief. Ik heb het toestel nu steeds op de krachtigste stand staan. Dat was eerst wel even aanpassen, je voelt je huid echt trillen, maar nu ben ik het gewoon. De 7893s scheert ook best glad, al moet ik wel regelmatig meermaals over dezelfde plek gaan om alle haartjes weg te krijgen.
De scheerkop kan je kantelen en onder een hoek vastzetten, wat handig is om bepaalde zones te bereiken tijdens het scheren. Op het toestel zit ook een uitklapbare trimmer om bijvoorbeeld je bakkebaarden bij te werken.
Het is bijzonder makkelijk om de Braun Series 7 schoon te maken, je kan het toestel namelijk gewoon even onder stromend water houden waardoor het vanbinnen volledig gereinigd wordt. De handleiding raadt wel aan om bij regelmatig schoonmaken met water wekelijks een druppel naaimachineolie aan te brengen. Deze is echter niet inbegrepen, wat bij een toestel van deze prijsklasse toch zeker gemogen had.
Er is ook een etui inbegrepen, handig voor wanneer je op reis gaat. Een plastic beschermkap, om na dagelijks gebruik op het messenblok te zetten om deze te beschermen, ontbreekt echter, terwijl dit bij goedkopere varianten wel wordt meegeleverd.
Nadat ik dit scheermachine ongeveer een maand geprobeerd heb (ik heb dit toestel gratis ontvangen om het uit te testen), heb ik kunnen vaststellen dat de batterij best lang meegaat, meer dan een week. Dankzij een lampje word je eraan herinnerd dat het tijd is om het toestel op te laden.
Samengevat zou ik de Braun Series 7 7893s zeker aanbevelen, dit is echt een degelijk apparaat dat een goed scheerresultaat zonder irritaties aflevert.

Pluspunten

• Geen irritaties
  • Goed scheerresultaat
  • Makkelijk te reinigen
  • Lange batterijduur
  • Inclusief trimmer en reisetui

Minpunten

• Naaimachineolie niet inbegrepen
  • Geen beschermkap voor messenblok

simond 27-09-2018

goed product, lange batterijtijd

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van dit product. Het scheert heel gemakkelijk en scheert ook vlot plekken die normaal minder vlot scheren. Bovendien heb ik de indruk dat dit apparaat een duurzame batterij heeft (ik heb deze nu ongeveer 3 weken en heb deze nog niet moeten heropladen). Handig ook dat je dit apparaat in de douche kan gebruiken. Ik heb dit product gratis getest en kan het aanraden aan iedereen.

Pluspunten

• vlot scheren
  • lange batterijduur
  • etui voor op verplaatsing

Michaël D 24-09-2018

Snel, chic en erg doeltreffend

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ik gebruik dit scheerapparaat 7893S van Braun nu bijna een maand.

In het begin was het even aanpassen, omdat ik altijd een apparaat van een ander merk gebruikt heb, met 3 roterende koppen. Mijn huid moest zich dus even aanpassen aan deze andere scheertechnologie van Braun. Maar op zich ging dit erg vlot.

Met dit Braun scheerapparaat is mijn (harde) baart sneller en met minder huidirritaties geschoren, dan met mijn vorige apparaat.

De 5 gepersonaliseerde standen van het scheerapparaat zijn erg handig.

In het begin gebruikte ik de modus voor de gevoelige huid, zodat mijn huid wat kon aanpassen.

Nu gebruik ik meestal de turbo modus, zonder last te hebben van huidirritaties.

De standen kun je gemakkelijk instellen. Op het apparaat staan er 5 gekleurde lampjes boven elkaar die de stand aangeven. De moeilijk bereikbare plekken, zoals onder de neus zijn ook beter bereikbaar, doordat de scheerkop recht en lang is.

De scheerkop is heel flexibel. Je kunt deze kantelen en in en andere positie vast zetten. Dit is erg handig voor mijn hals te scheren, wat ik altijd al wat lastiger gevonden heb.

Wanneer je u meerdere dagen niet scheert heeft het apparaat wel wat meer moeite.

Erg handig is om dan eerst de trimmer te gebruiken. Deze trimmer is ook erg handig voor het bijwerken van de bakkebaarden.

Wil je echt de kleinste haartjes weg hebben, dan moet je toch een paar keer meer over het oppervlak scheren. Meestal gebruik ik dan wat scheerschuim, wat een iets beter en gladder resultaat oplevert dan zonder scheerschuim.

De haartjes worden goed opgevangen, zodat niet in het rond slingeren.

De scheerkop kan je er goed afhalen, waardoor je onder de scheerkoppen goed kunt reinigen.

De scheerkoppen reinig ik eerst met het bijgeleverde borsteltje en daarna spoel ik deze uit. Het apparaat is waterdicht, waardoor je alles goed kan afspoelen.

De batterij gaat erg lang mee. Ik kan het apparaat meer dan een week dagelijks gebruiken, zonder het op te laden. Ik heb het ook al eens vergeten op te laden. Na ongeveer 5 minuten laden heb je genoeg batterij voor één à twee scheerbeurten.

Opladen en scheren tegelijkertijd gaat helaas niet.

Via de lampjes onderaan kun je het batterijniveau goed opvolgen.

De meegeleverde reisetui is erg stevig en handig om het apparaat mee te nemen, zodat het scheerapparaat niet te snel beschadigd word.

Er wort aangeraden om de scheerbladen wekelijks van een drupje olie te voorzien. Het is wel jammer dat er in het begin geen klein flesje olie meegeleverd is.

Ik heb het scheerapparaat gratis ontvangen om te mogen testen. Ik ben erg blij dat ik het apparaat mag bijhouden, anders had ik het ook zeker overgekocht. Ik ben over de Braun 7893S zéér tevreden. Ik ga hier zeker nog jaren plezier van hebben.

Pluspunten

• Scheert vlot, zonder huidirritaties
  • De scheerkop is flexibel
  • Batterij gaat lang mee en laat snel op
  • Er zijn 5 verschillende scheerstanden
  • Ligt goed in de hand en is stijlvol

Minpunten

• De oplader kan niet bij in reisetui
  • Er is geen smeerolie meegeleverd in de verpakking

fallright 19-09-2018

Goed toestel , prijs/kwaliteit is zeker OK

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ik heb de Braun 7893s gratis mogen ontvangen als tester. Het toestel ligt heel gemakkelijk in de hand en de accu gaat heel lang mee. Het toestel kan zowel nat als droog gebruikt worden, ik prefereer nat (met schuim). Het resultaat is bevredigend. De nodige tijd voor een volledige scheerbeurt is redelijk lang, maar dat is met andere toestellen waarschijnlijk ook zo. Globaal gezien vind ik dit toestel wel een aanrader.

Pluspunten

• accu

Minpunten

• lange scheertijd

Yarno Verbeeck 12-09-2018

Braun 7893s

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Over het algemeen vind ik de Braun 7893s een erg goed scheerapparaat. Het ligt fijn in de hand en scheert glad. Ik had gehoopt dat de lastige haartjes in de nek met 1x er overheen weg zouden zijn, dat is niet het geval. Echter, in tegenstelling tot mijn vorige apparaten (Philips, Panasonic), gaat alles met een paar keer er overheen wel weg.

Het apparaat heeft verschillende standen, van licht tot intensiever scheren. Ik gebruik meestal die laatste stand, ik krijg dan geen irritatie of iets dergelijks. Het voelt sowieso erg glad wanneer je met de kop over je gezicht gaat. De tondeuse werkt ook prima. Ik was gewend dat deze aan de achterzijde zit bij mijn vorige apparaten, maar aan de voorzijde werkt net zo makkelijk.

Je kan het scheerapparaat zowel nat als droog gebruiken, of met gel. Ik vind zelf droog het fijnst, dan krijg ik ook het beste resultaat. Wel is het erg handig dat je het scheerapparaat dus ook volledig af kan spoelen onder de kraan, dat is veel makkelijker dan met een borsteltje.

Bij het scheerapparaat krijg je een mooi tasje. Wat ik zelf erg prettig vind, is dat deze stevig is en strak om het scheerapparaat heen zit. Een nadeel is dat je dus je oplader er niet in kunt stoppen, maar aangezien ik meestal maar kort weg ben, is dat voor mij ook niet nodig.

Er zijn ook een paar minpunten aan het toestel:
- de display laat de status en instellingen zien. Ik vind het niet overzichtelijk, je hebt echt het boekje nodig om even te weten wat met wat bedoeld word.
- er wordt (net als bij ieder ander scheerapparaat) geadviseerd om wekelijks een druppel naaimachineolie op de bewegende delen te smeren. Voor een dergelijke prijs zou het handig zijn geweest als er een flesje bij had gezeten. De kosten zijn het niet (3 euro ofzo) maar nu moest ik eerst zoeken waar zoiets verkocht wordt, toen naar de Gamma, uitverkocht, later terug, weer niet voorradig enzovoorts

Ik heb de kans gekregen om dit product te mogen en testen en heb dus niets moeten betalen. Ik heb prijs even opgezocht en vind de prijsklasse van rond de 200 euro zeker geschikt voor de prestaties die dit apparaat levert.

Luc H. 30-01-2018

Geweldig nooit verwacht!

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ik heb de Braun 7893s gratis mogen ontvangen als tester. Ik had nog nooit een Braun scheerapparaat gehad en sowieso alleen maar een roterend scheerapparaat of een scheermesje. Het roterend scheren leverde altijd wel goede resultaten, maar iets langere haren kreeg ik altijd lastig weg. Scheren met scheermesjes leverde altijd uitslag in mijn hals op.

Daarom ook wellicht nooit een Braun overwogen, maar nu toch geprobeerd. Er werd vermeld dat de huid een maand tijd nodig kon hebben om aan deze scheermethode kon wennen. Echter het scheerapparaat kan ingesteld worden op de gevoeligheid van de huid.

Dit heb ik dan ook gedaan, mijn huid heeft vanaf het begin geen last gehad van uitslag.
Het scheerresultaat was daarnaast ook nog eens veel gladder en is praktisch gelijk aan dat van een scheermesjes en bleef veel langer glad.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Gevoeligheid instelbaar
  • Droog en Nat

Minpunten

• Geen smeerolie erbij

Wout De Vylder 08-01-2018

Braun 7 7893 review

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ik kreeg enkele weken terug gratis dit scheerapparaat en heb het nu reeds getest over een periode van 8 weken, de pluspunten aan dit scheerapparaat vind ik ongetwijfeld het gebruiksgemak en de soepelheid waarmee hij over je huid scheert. Alle haren worden mooi verwijderd en het effect benaderd heel dicht het scheren met een scheermes, het resultaat is een zachte huid die niet geïrriteerd raakt. Absoluut aan te raden, beste prijs/kwaliteit scheerapparaat dat ik ooit gebruikte.

Willi 22-12-2017

Dit vervangt mijn scheermesje

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen. Voor die tijd scheerde ik altijd met scheermesjes onder de douche. Een groot voordeel van dit apparaat is dat je hiermee ook onder de douche kan scheren. Ik was verbaasd over de gladheid van het scheerresultaat en dat het beter in staat was om moeilijke plekjes (onder mijn neus) te bereiken dan mijn scheermesje. Tijdens het scheren kun je hem tevens in een andere hoek klikken. Het heeft ook een trimmer voor bijvoorbeeld je bakkebaard.

Ook handig was het feit dat je de scheerkop onder de kraan kan schoonmaken. Je kunt de scheerkop losklikken om het van binnen schoon te maken. En het komt nog met een mooie hoes ook. Zitten er geen minpunten aan? Eigenlijk niet echt. Soms moest ik vaker over een bepaalt stukje stoppels heen om het glad te krijgen, maar dit heeft te maken met het scheren in de goede richting. Dit is een algemeen advies wat ook voor een scheermesje geldt en dit staat ook vermeld in de handleiding.

Dit apparaat is een wereld van verschil met een oud scheerapparaat die ik nog had liggen maar nooit meer gebruikte. Ik had nooit last van irritatie van de huid na gebruik van dit apparaat, ook niet met de overgang van het scheren met een scheermesje naar dit scheerapparaat. Al met al dus een positieve ervaring. Ik ben nu overgestapt van scheren met scheermesjes naar dit apparaat.

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Te gebruiken onder de douche
  • Komt goed bij moeilijke plekjes

Nick 14-12-2017
  • Product gekregen

Goed product!

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ik heb het product gratis ontvangen om te testen. Voordien scheerde ik me altijd met een scheermes, maar ik denk dat ik dit voorgoed aan de kant ga laten liggen. Het risico op snijwondjes is toch best aanzienlijk groter bij een mes. Dit scheerapparaat scheert zeer nauwkeurig en glad.
Ook de trimfunctie gebruik ik, daar is het soms lastig dat de trimmer haaks op het apparaat staat.

Sam Strobbe 10-12-2017

Fantastische ervaring

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Ik heb dit product gratis gekregen en mocht dit testen. Algemeen vind ik dit een zeer goed product. Het scheert zeer simpel en voor een scheerbeurt duurt het maar 4 minuten, wat zeer weinig is. Ik heb mij altijd met een scheermesje geschoren en ik moet toch zeggen dat dit veel makkelijker is en tijdsbesparend. Mijn eerste scheermachine is dus een fantastische ervaring!

Paul 18-07-2017

Super goed scheerapparaat

Geschreven voor: Braun Series 7 7893s Wet&Dry

Dit scheerapparaat bevalt mij zeer goed. Het voelt heel prettig aan en veroorzaakt geen irritatie van de huid, terwijl het toch moeiteloos de huid glad scheert. De accu gaat lang mee. Ondanks dat ik wel zo'n 7 minuten per keer nodig heb, kan ik 11 keer scheren met een volle accu. Wat betreft de tondeuse vind ik het prettig dat deze uitklapt in plaats van tegen het apparaat aan omhoog schuift. Doordat hij uitklapt is hij enkele centimeters van het apparaat verwijderd, zodat je goed ziet wat je doet. Het reinigen doe ik dagelijks met het borsteltje en door de scheerkop goed op en neer te schudden, maar soms ook door het onder warm stromend water te houden. Daarnaast spuit ik de scheerkop 1 keer per week met een reinigings- en smeermiddel dat ik er apart bijgekocht heb.

Pluspunten

• accu gaat lang mee
  • vriendelijk voor de huid
  • krachtige motor
  • verschillende scheerstanden
  • afspoelbaar / nat te gebruiken