Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Shaver S9000 Prestige SP9820/12 Nat en droog elektrisch scheerapparaat, 9000-serie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Edwin10 02-07-2022

Goed apparaat, maar scheerkop laat te snel los

Uitstekend scheerapparaat. Moet nu echter alweer voor de tweede keer een nieuw exemplaar kopen, want de scheerkop laat nu steeds los van het aansluitpunt. Dit gebeurde bij de voorgangers van de 9000 ook al, en daar gingen de mesjes maar kort mee, snel bot. Dat probleem is gelukkig opgelost bij de Prestige. Dus wat mij betreft het beste apparaat dat ik gehad heb, inclusief Braun, maar de degelijkheid blijft een probleem.

Pluspunten

• scheert goed
  • weinig irritatie
  • scheerkop-mesjes blijven scherp

Minpunten

• degelijkheid aansluiting scheerkop laag
  • water druppelt in de aansluiting van het snoer

Peter Lisse 10-11-2021

Heb al zo een zes philips scheerapparaten gehad, de is de slechtste.
Ziet er prachtig uit maar scheren doet het apparaat minder.
Komt niet bij de lastig te bereiken plaatsen zoals net onder je neus, de rondjes zijn te groot.
Trekt aan je haartjes zoals op je bovenlip, dat is vervelend.
Lange haren pakt het apparaat niet
Scheren duurt lang en toch matig resultaat.
Schoonmaken onder de kraan doet niets, tenzij je de bovenkant van de kop er af haalt.
Opladen hoef je weinig te doen, dat is prima.
Ps philips wil deze review trouwens niet op hun site plaatsen.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Batterij duur

Minpunten

• Te grote kop dus komt niet op lastige plekken
  • Trekt aan de haartjes op je bovenlip
  • Schoonmaken alleen met de kop geopend
  • Duur
  • Scheren duurt lang en resultaat blijft matig

Blokkedoos 14-08-2020

Prima scheerapparaat

Prima scheerapparaat voor dagelijks gebruik. Scheert nat (schuim/gel) net wat gladder dan droog. Apparaat heeft toch wat moeite om een zwaardere zevendaagse baard glad te krijgen. Accuduur is prima , bij dagelijks gebruik gaat de accu ongeveer een 8 a 9 dagen mee. Het apparaat voelt wat goedkoop aan door het gebruik van slap plastic.

Pluspunten

• Accuduur
  • Nat scheren
  • Prima voor dagelijks gebruik

Minpunten

• Zwaardere zevendaagse baard is lastig
  • Voelt plastic aan

Ivarr 09-08-2020

Top scheerapparaat

De Philips S9000 scheert echt glad, bijna zo glad als met een mesje. Maar het belangrijkste vind ik dat ik met dit apparaat niet of nauwelijks last heb van huidirritatie.

De accu gaat lang mee. Opladen gaat ook erg snel, binnen een uur volledig opgeladen. Verder is het prettig dat het apparaat erg stil is. De meegeleverde trimmer is ook erg handig.

Het schoonmaken gaat makkelijk, het scheerhoofd even eraf klikken, afspoelen en klaar. Ik mis wel een schoonmaakborsteltje. Ook zou een standaard o.i.d. handig zijn. Er zit wel een reisetui bij, maar om het apparaat daar iedere keer (nat) in te stoppen lijkt me geen goed idee.

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Geen irritatie bij nat scheren
  • Batterij gaat lang mee
  • Snelle oplaadtijd
  • Stil

Minpunten

• Geen schoonmaakborsteltje
  • Geen standaard

Jopie 05-08-2020

Uitstekend product

Huid Nog nooit zo glad geweest.
Ligt gemakkelijk in de hand.
Batterij gaat lang mee en is snel opgeladen.
Gemakkelijk fijne harde cover. Met voldoende ruimte voor alle onderdelen.
Scheert heel goed en fijn onder de douche.
De trimmer fijn in gebruik, makkelijk te monteren op apparaat.
Fijn dat je het apparaat kunt blokkeren.

Helaas Geen Nederlandse handleiding, wel duidelijke handleiding met afbeeldingen
Apparaat is vrij Prijzig. Maar goede kwaliteit
Kabel is aan de korte kant.

Pluspunten

• Scheert super glad Droog en nat
  • Ligt fijn in de hand
  • Korte oplaadduur, accu gaat lang mee
  • Fijne harde cover
  • De blokkeer functie is fijn

Minpunten

• Geen geschreven Nederlandse handleiding
  • Kabel aan de korte kant
  • Prijzig

Groot577462 04-08-2020
  • Product gekregen

Scheert zeer glad

Dit scheerapparaat scheert zeer glad. Zelfs klein haartjes in de hals scheert dit makkelijk weg. Het beste scheerapparaat wat ik tot nu toe gehad heb. prettig om onder de douche mee te scheren.
Accu gaat zeker tot 15 scheerbeurten mee.

Pluspunten

• scheert glad
  • lange accuduur
  • mooi apparaat

Tim Timmermans 04-08-2020

Luxe scheerapparaat

Een geweldig scheerapparaat. Het voelt heel luxe aan met bijgeleverde case. Batterij gaat lang mee en onder de douche fijn te gebruiken. Mooi model ook en door stalen uiterlijk een mooi

Pluspunten

• Scheert glad
  • Luxe uitstraling

Minpunten

• Trimmen

Martens 03-08-2020

Topscheerapparaat, ook voor natscheerders!

Normaalgesproken scheer ik alleen nat, maar dat is nogal een gedoe af en toe. Als je haast hebt is een goed scheerapparaat superhandig. De s9000 komt van alle scheerapparaten die ik in mijn leven heb gehad het dichtst bij een glad resultaat zoals bij “nat” scheren, dus voor mij een geweldige aanvulling.

Lange batterijduur, lekker makkelijk schoon te maken omdat ‘ie waterdicht is en het belangrijkste: een superglad resultaat. Aanrader!

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Lange batterijduur
  • Precies scheren met baard
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Prijzig

M. van der Hout 23-07-2020

Ik heb dit product gekocht omdat het veel stiller is dan een Braun. Ik heb eerst een Philips uit de 5000 serie geleend, maar die draaide heel traag en een scheerbeurt duurde wel 15 minuten.
Dit apparaat heeft een regelbaar en hoger toerental waardoor het scheren iets vlugger gaat, maar 10 minuten moet je er wel voor uittrekken. Na 10 minuten stop ik met scheren, maar je hoort dat het scheren eigenlijk niet klaar is. Al ga je 50x over dezelfde plek, hij blijft stoppeltjes vinden. Ook is de afstand tussen de scheerkopjes te groot, bij een wat oudere slappe huid, komt de huid tussen de scheerkopjes.

Pluspunten

• geluidsniveau tov een Braun

Minpunten

• prijs-kwaliteit
  • eenscheerbeurt duurt erg lang
  • je moet zelf uitvinden hoe je de scheerkop opent
  • een beschermkapje ontbreekt
  • je kan niet zonder schoonmaak/smeermiddel

louis 25-01-2020

scheerapperaten

scheert zeer goed en ligt zeer goed in de hand is mijn 4e scheerapperaat de vorige gingen 15 jaar per stukmee

Pluspunten

• alles

Minpunten

• niks

Rick B. 22-11-2018

Een top scheer-ervaring!

Dit apparaat is een genot om mee te scheren, zowel nat als droog. Het design is al erg mooi, maar ook de resultaten zijn meer dan prima. Erg glad resultaat en je kan er ook echt een aantal keer mee scheren voordat hij opgeladen hoeft te worden. Schoonmaken is ook geen probleem, dus al met al een top apparaat!

• Glad scheren
  • Lange batterijduur

Wouter 22-11-2018

In vergelijk met mijn vorige Philips scheerapparaat is hij ietsje groter, maar niet hinderlijk, voelt stevig aan, en luxe door het mooie geborstelde metaal. Ook stuk stiller. Goede trimmer. Display is erg handig, daar ik met de vorige soms halverwege scheren met leeg apparaat stond. Laad snel op en goede accu duur.

Scheert erg glad, ook bij een "paar dagen" baardje. Pakt nu ook meteen in een keer de langere haartjes in hals mee. Voorheen bleef dat wel eens zitten.

Kortom. Geeft je luxe gevoel door mooie etui, en uitstraling/gevoel van het apparaat met zeer goed scheerresultaat.

Pluspunten

• scheerresultaat
  • accuduur
  • display
  • luxe etui
  • geluid

Minpunten

• losse trimmer

Peter 21-11-2018

Geen irritatie meer!

Het eerste wat mij direct positief opviel was het stille geluid van het scheerapparaat. Het apparat scheert erg glad, waarbij alle hoeken vloeiend gedaan kunnen worden door de dynamische kop.
Na scheren ook absoluut geen irritatie en de kop is gemakkelijk en snel schoon te maken.
Het geheel voelt degelijk aan en het design mag er zeker wezen.
Nadelen zijn voor mij de prijs, wat waarschijnlijk met het design te maken heeft. Ik vraag me af of de meerprijs ten goede komt van de scheerervaring. Bovendien klinkt de kop wat plastic-achtig bij het scheren van de kaaklijn.

Pluspunten

• Moi design

Menno A 21-11-2018

Snel en glad scheerresultaat

Mooi apparaat, laadt heel snel op en gaat lang mee. Ik ben nu al twee weken aan het scheren op één oplaadbeurt en kan nog even vooruit. Nat scheren geeft een heel mooi glad resultaat en gaat geweldig snel. Vooral met scheerschuim geeft goede resultaten. Mijn voorkeur is dus nat scheren. Heel eenvoudig schoon te maken. De scheerkop is heel makkelijk te wisselen met de trimmer. Drie snelheden in te stellen en stil. Mooie opbergdoos. Top product.

Pluspunten

• Uitstekend resultaat
  • Snel klaar
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Handzaam

Lauraatje39 21-11-2018

Glad resultaat

Mijn man heeft een zware baardgroei en scheert zich daarom eigenlijk altijd met een mesje. Nu toch over gegaan op een schaarapparaat. Hij is echt om. Zelfs na een aantal dagen gaat de baard er nog goed vanaf. Hij heeft een gevoelige huid maar na het scheren heeft hij geen rode of branderige huid. Hij scheert wel liever droog dan nat met het apparaat. De batterij gaat lang mee als je het scheerapparaat oppakt zie je al hoeveel % batterij je nog hebt, en het schoonmaken is heel makkelijk.

Pluspunten

• Stil
  • Ligt lekker in de hand
  • Batterij gaat lang mee
  • Schoonmaken gaat makkelijk

Robbie17 20-11-2018

Innovatief en prima resultaat!

Het scheerapparaat was verpakt in een ontzettend mooie, "soft touch" doos. Op zich al een genot om uit te pakken maar om uiteindelijk het apparaat zelf in handen te hebben....in 1 woord geweldig! Als accessoire het opzetstuk van de tondeuse. Prachtig uitgevoerd en als je het aanzet hoor je een zacht futuristisch geluid waaruit je al op kunt maken dat je met een innovatief en perfect apparaat te maken hebt. Duidelijk display waarop precies af te lezen is hoe lang je er nog mee kunt scheren en ik kan zeggen dat het eenmaal geladen ontzettend lang meegaat! Ook wordt op het display zichtbaar zodra het tijd is om schoon te maken. De eerste scheerbeurten heb ik inmiddels gedaan en waar mijn andere scheerapparaat nog deeltjes van baardhaartjes achterlaat ( het Ruud Lubbers effect zeg maar) scheert dit apparaat werkelijk perfect glad, zowel voelbaar als zichtbaar. Schoonmaken gewoon onder de kraan werkt zo makkelijk ook. Volgende keer ga ik hem eens onder de douche gebruiken dus wordt vervolgd! Complimenten voor de ontwikkelaars van dit werkelijk geweldig mooi en functioneel scheerapparaat! Update: Inmiddels heb ik mij met het apparaat ook nat geschoren. Iets omslachtiger vind ik zelf dan droog scheren al is dat voor een ieder anders maar het resultaat mocht er zijn: prima glad.

Pluspunten

• Prachtig Design
  • Makkelijk schoon te maken
  • Prima resultaat!

Patricia 19-11-2018

De Philips S9000 Prestige overtreft mijn verwachtingen

Voor mijn vriend is elektrisch scheren helemaal nieuw maar ik moet eerlijk zeggen, hij is helemaal om!

Van het gevoel van de doos tot de eerste keer dat je het opent en op de AAN-knop drukt, weet je gewoon dat je iets speciaals in handen hebt. Ik was echt onder de indruk van het scheerapparaat toen ik het uit de doos haalde.

Het scheerapparaat gebruiken is een ervaring op zich - met 3 standen die de scheerbeurt nog specialer maken. Het meest opmerkelijke is de precisie, hoe dicht je op je huid kan scheren. Nooit in mijn wildste dromen zou ik gedacht hebben dat dit zo dicht bij mijn huid zou kunnen komen met zo'n minimale irritatie – wat me wel ALTIJD gebeurt als ik nat scheer met een mes.
Het design van het apparaat en de accuduur zijn gewoon fenomenaal. Het ligt heerlijk in de hand, je voelt gewoon direct dat het een kwalitatief hoogwaardig apparaat is. De accuduur is extreem, ik scheer met gemak een volle week zonder bij te laden

Ik zou de Philips S9000 Prestige ten zeerste aanbevelen, je krijgt echt waar voor je geld, super.

Pluspunten

• Accuduur

BCdG 17-11-2018

zo stil en zo glad

Wauw wat een mooi apparaat, erg mooi design en is luxe verpakt dus was erg benieuwd naar het scheer resultaat. Nou kan zeggen hij scheert kort, glad en is erg stil. Heb na het scheren ook geen irritatie en de kop is gemakkelijk en snel schoon te maken. Kortom ik ben tevreden met het apparaat. De prijs daar in tegen is wat hoog maar daar heb je wel kwaliteit voor.

Pluspunten

• stil
  • goed scheerresultaat

Minpunten

• prijzig

The Cyberdude 16-11-2018

Scheermaster!

Wat een mooi scheer apparaat! Philips heeft wat dat betreft niet stilgestaan. Mijn Philips scheerapparaat van 2007 lijkt wel antiek! Ik heb gekozen voor de SP9820/12 omdat het mij niet super handig lijkt om het scheerapparaat constant op de contactlader te hebben liggen. Je moet tenslotte die lader ook weer ergens neerzetten.

Ik heb nu een week of drie mijzelf geschoren met dit scheerapparaat. Ik vindt het scheerapparaat vrij stil, ligt goed in de hand en het resultaat is prima. De scheerkoppen glijden merkbaar beter over de huid dan van mijn oude scheerapparaat. Ik kan niet echt zeggen dat hij veel beter scheert dan mijn oude Philishave. Maar zeker ook niet slechter! Misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog gespannen.

Ik heb mijzelf ook nat geschoren met dit apparaat en dat gaat ook prima. Nog gladder dan droog scheren maar kost ook wat meer tijd natuurlijk. De batterij gaat lang mee. Nu in mijn derde week heb ik nog steeds 35% lading over. Het opladen kost trouwens maar een uurtje!

Wat ik wel weer onhandig vindt is dat als je de trimmer wilt gebruiken je eerst de scheerkoppen moet verwijderen. Kan dat niet handiger? Wat ik eigenlijk ook mis is een kapje om de scheerkoppen te beschermen. Maar misschien is dit niet meer nodig met de nieuwe scheerkoppen?

En als ik toch aan het ‘zeuren’ ben, is het teveel moeite om een borsteltje toe te voegen? Nu wordt er van je verwacht dat je het toestel na gebruik uitspoelt met water. Gelijk droog is hij natuurlijk niet waardoor, wanneer je op reis bent, het apparaat nat in het etui gaat met een knoeiboel als gevolg.

Waarom zit er trouwens ook geen standaard bij om de shaver rechtopstaand neer te zetten? Scheelt weer ruimte in de kast.

Neerleggen is trouwens best wel tricky. Als het scheerapparaat op zijn rug ligt rolt hij eenvoudig om waarbij je kans hebt dat hij van een plankje of wastafel af valt. Opletten dus!

Voor de rest nog steeds super tevreden!

Pluspunten

• Accuduur en oplaadtijd
  • Scheerresultaat
  • Weinig geluid

Minpunten

• Geen standaard om apparaat rechtop te zetten
  • Geen borsteltje

Rik 16-11-2018

Super accuduur

ZIet er erg mooi uit, is licht en accu gaat erg lang mee. Toerental is wat laag waardoor scheren iets meer tijd kost.

Zeer tevreden over de losse oplader die erbij zit. Beter dan de oplaaddozen die Philips eerst had.

Pluspunten

• Acuuduur

Jeroentjec 16-11-2018

Fijn scheerapparaat

Na ruim 20 jaar scheren met het mes overgestapt naar een electrisch scheerapparaat. Prima machine moet ik zeggen. Voor het oog mooi. Wel erg licht qua gewicht (hij ziet er kennelijk zwaarder uit). De 1e ervaring met droog scheren; da's makkelijk. Vlot klaar en het resultaat was voldoende (ik vergelijk het met nat scheren) . Naderhand even uitkloppen en afspoelen en klaar (slechts 5% batterije verbruikt) Na 4 dagen bij de wasbak met water mijn gezicht ingesmeerd met shavingcream en toen de machine erop. Prima te doen.......tot het moment dat je de koppen moet afspoelen omdat de machine verzadigd raakt. Dat gaat nog maar daarna weer tegen mijn gezicht zorgde voor een dikke stroom water/haartjes/zeep. Nee dit was hem niet. Maar wel beter resultaat dat compleet droog. Na 5 dagen onder de douche mee. Oh ja, spiegel onder de douche nodig. Scrubben, insmeren en gaan! Dit gaf het beste resultaat. Maar zonder scheercreme en alleen water wordt het erg stroef. En ik denk dat ik wel redelijk wat meer water verbruik met het scheren tijdens het douchen dan bij de kraan. Maar wel het beste resultaat van de 3 verschillende methodes. Eindoordeel volgt nog als ik alle 3 de methodes nog een keer ga ervaren. Sowieso na het scheren voelt de huid niet branderig aan. Na 2 weken alle vormen van scheren wel toegepast; droog, nat bij de wasbak en onder de douche. Het beste resultaat voor mij is definitief onder de douche voor het beste en langst durende gladde resultaat. Minpunt bij deze is het watergebruik ten opzichte van de manier bij de wasbak. Bij de wasbak nat scheren is dan weliswaar nummer 2 in mijn favoriete manier van scheren maar het wordt wel een zooitje bij mij (de zeepresten/haartjes/water wat het apparaat verlaat na het spoelen) Droogscheren is niet mijn ding, maar is wel super makkelijk met deze machine. Qua geluid is dit apparaat zeer stil. De batterij staat nu (na 8 keer scheren op verschillende manieren) op 55%. Dus tot nu toe maar 1 x opgeladen met het bijgeleverde snoer en dat ging mij snel genoeg.

Pluspunten

• stil
  • droog en nat scheren
  • zelfs onder de docuhe

Minpunten

• nat scheren bij de wasbak zorgt voor rotzooi

la74 13-11-2018

Luxe scheerapparaat die ook nog eens goed scheert

Ik scheer al jaren elektrisch onder de douche. Ideaal wat mij betreft, je kan na het scheren gelijk je gezicht schoon wassen.

De Philips Series 9000 heb ik nu drie weken getest en hij bevalt prima. Het apparaat arriveert in een luxe doos. Iets wat je vaak ziet bij luxe (lees duurdere) producten. Helaas staat er geen welkomstboodschap in het Nederlands op. Iets wat ik van Philips wel zou verwachten.

Als scheerapparaat bevalt hij prima. In no time een glad gezicht zonder irritaties of wondjes (voor mij het grootste voordeel ten opzichte van scheren met mesjes). Als je net start met elektrisch scheren moet je huid wel even wennen maar daarna wil je niet anders meer.

Op het apparaat staat in het groot weergegeven hoe vol de accu nog is. Handig. In een uur heb je je apparaat weer vol maar opladen hoef je niet vaak te doen. Je doet makkelijk een aantal weken met de accu.

De mesjes scheren erg fijn en vormen zich naar je gezicht. Scheren was nog nooit zo eenvoudig. Ik doe eerst wat scheerschuim op mijn gezicht zodat de scheerkop nog beter over de huis glijd. Kortom, een zeer fijn apparaat. Het enige nadeel is de hoge prijs.

Pluspunten

• Scheert goed
  • Goede accuduur
  • Eenvoudig te reinigen (onder de kraan)
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Duur

JeromeV 11-11-2018

Top apparaat!

Mijn baardhaar is zwaar en stug, waardoor ik altijd lang bezig was met goed scheren. Dit apparaat is werkelijk waar een topper. Nog nooit zo'n een goed apparaat gehad! Hij is zeker niet goedkoop, maar elke Euro meer dan waard. Ik kan dus alleen maar zeggen dat dit een regelrechte aanrader is voor elke man die supersnel super glad wil scheren.

Pluspunten

• Super glad scheren
  • Super snel
  • Lange levensduur accu
  • Fraai materiaal

Minpunten

• Iets wat zwaar in de hand

DennisR 31-10-2018

Prima Shaver

Mijn eerste indruk is erg goed. De beschermhoes van mijn Philips scheerapparaat en het design hiervan ziet er prima uit. Wat handig is dat je duidelijk kan zien hoeveel batterij je nog over hebt.
Daarnaast gaat het schoonmaken erg gemakkelijk. Het scheren gaat goed zonder enige irritaties.
Zelf heb ik nog een ouder goedkoper model en dit werkt eigenlijk net zo goed. De vraag is dan ook waar zit het verschil dan in. Het is design de beschermhoes? Helaas haal ik dit er niet direct uit.
Verder prima scheerapparaat Philips!

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Prijs

DJWally 27-10-2018

Heel tevreden!

k ben heel tevreden over dit scheerapparaat. Heel goed en glad resultaat, zowel bij droog als bij nat scheren! Ik wil dit toestel onmiddellijk aan iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• Glad resultaat bij zowel droog als nat gebruik.
  • Laadt heel vlug op.
  • Gemakkelijk schoon te maken.
  • Ligt goed in de hand en mooi design.
  • De indicatielampjes.

Minpunten

• Geen tot nu toe!