Philips Scheerapparaat S 915141 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Kuip8 21-11-2017

Philips s9151/41

Sinds 2 weken mag ik mij ook electrisch scheren met een philips s9151/41. Na jaren mij met een krabbertje te hebben geschoren wat een heel werk is inzepen scheren schoonmaken. Ben ik zeer verrast met het resultaat van philips s9151/41 zeer glad en snel. dit had ik nooit verwacht als ik dit geweten had dan zou ik jaren geleden al overgestapt zijn van krabbertje naar elektrisch scheren Ik zou het ideeën aanraden.
Mijn vrouw zegt dit had je 30 jaar geleden al moeten hebben

Pluspunten

• Werkt zeer goed
  • Makkelijk in gebruik

Martijn666 03-12-2017

Voor een glad gezicht of een getrimde baard

Dit scheerapparaat geeft een super glad resultaat. Het scheren gaat ook veel sneller en prettiger. Op sommige delen blijven de stoppels achter, echter bij mijn oude scheerapparaat moest ik hier wel 10 keer overheen.
Met dit apparaat is 2 keer voldoende chapeau! De baardtrimmer is echt een super deze doet goed en snel zijn werk. Het geluid van dit product is minimaal dit is erg prettig. Helaas is de etui erg klein en passen scheerapparaat en alle accessoires hier niet eens in, echt een gemiste kans! Het ontwerp was even wennen maar uiteindelijk licht het erg prettig in de hand. Het wisselen van de opzetstukken ziet er een beetje goedkoop uit en zo voelt het ook, ik hoop dat dit na meerdere malen wisselen in de toekomst nog steeds goed blijft werken. De batterij gaat lang mee gelukkig is opladen zo. Kortom een goed product, het overtrof mijn verwachtingen!

Roel65 02-12-2017

Tegen verwachting in een prima resultaat

Na jarenlang geschoren te hebben met mesjes en een bladshaver (Braun) ben ik op aanraden van een vriend overgestapt naar deze Philishave. Bij een Philips shaver van 10 jaar geleden hield ik veel last van een gevoelige huid en ben toen bij de oude shaver gebleven.
Dit nieuwe apparaat kost een paar weken gewenning (lichte huidirritatie) maar werkt perfect! De huid is glad op alle plaatsen; ook op de lastige stukjes onder de neus en bij de kaaklijn. De oplaadtijd is kort en dan kun je ruim twee weken scheren. Na gebruik even de scheerkop er af klikken en onder de kraan afspoelen. Het opzetstuk met tondeuse heb k nog niet gebruikt maar lijkt me handig voor bakkebaarden of de hals.
Mijn ervaring zijn nu top. Gladde en zachte huid, geen stoppels na enkele uren en een licht en handzaam apparaat. Aanrader dus.

Pluspunten

• glad resultaat
  • lange gebruiksduur
  • eenvoudig reinigen

Minpunten

• lichte huidirritatie in de eerste weken

deTester64 29-11-2017

Een echte philps

Sinds een maand in mijn bezit, en zeer tevreden erover.
Zeer gebruiksvriendelijk echt een Philips.
Enige nadeel, losse tondeuse

renebettenb 29-11-2017

Aangenaam en perfect scheren

Ik heb de series 9000 nu ongeveer 1.5 week in gebruik. Wat een verschil met mijn vorige scheerapparaat! De drie scheerkoppen zijn zeer flexibel waardoor je heel glad kunt scheren. Zelfs met haargroei van een aantal dagen scheert het apparaat hier nog soepel doorheen. Batterij gaat verassend lang mee en het schoonmaken gaat erg soepel. Alleen het geluid had wat zachter gemogen van mij. Erg tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• Glad scheren
  • Makkelijk schoonmaken

Gerlof 26-11-2017

De S9151/41 scheert verrassend glad

Vergeleken met mijn vorige Philips scheerapparaat (5000 series) is de S9151/41 een prettige verrassing!
Het apparaat is mooi licht qua gewicht, en ligt lekker in de hand. De shaver maakt iets minder geluid dan mijn vorige Philips, en scheert superglad. Vrijwel net zo glad als wanneer ik me nat zou scheren (had ik eigenlijk niet verwacht), en dat nog eens een stuk sneller.

Ook het scheren van een meerdaagse baard gaat prima en levert een glad resultaat op.
Klein minpunt vergeleken met mijn oude Philips is dat de scheerkop niet met een klik op de knop 'opengeklapt' kan worden. Om de scheerkop van de 9000 series schoon te spoelen moet je de kop zelf losmaken en onder de kraan vasthouden. Is wat minder handig als je e.e.a. met goed heet water afspoelt ;)

In de praktijk gebruik ik het apparaat vrijwel dagelijks om 'droog' te scheren. Tot nu toe nog niet opnieuw hoeven opladen.
Toch ook maar eens geprobeerd om het scheerapparaat i.c.m. scheerschuim te proberen. Het resultaat viel me een beetje tegen: wel het frisse gevoel van nat scheren, maar minder glad dan bij een gewone droogscheerbeurt. Ik houd het dus maar gewoon bij mijn normale manier van scheren, en ben over dat resultaat prima tevreden.

Nadeel van dit scheerapparaat (geldt trouwens ook voor mijn vorige 5000 series) is dat het bijwerken van bakkebaarden vrij omslachtig is. Hiervoor moet je een tondeuse i.p.v. het scheerhoofd op de body klikken. Eigenlijk heb je hier in de praktijk nog steeds een scheermesje voor nodig.

Pluspunten

• glad scheerresultaat
  • stil
  • onder de kraan schoon te spoelen
  • goede accuduur

Minpunten

• scheerhoofd met hand vasthouden bij afspoelen
  • bakkebaarden bijwerken met aparte tondeuse
  • i.c.m. scheerschuim minder glad resultaat

qjpaa 25-11-2017

Fijn apparaat

Een mooie verpakking wat je uitnodigd om snel uit te pakken. Vandaag voor het eerst sinds jaren weer electrisch geschoren. Jaren heb ik met mesjes geschoren en deze philips shaver valt me helemaal niet tegen. Mooi glad resultaat, wat mij opviel was dat dezeshaver makkelijk de contouren van je gezicht volgt en met gemak alle haartjes meeneemt

CharlesC 25-11-2017

Prima apparaat voor de gevoelige huid

Ik heb een gevoelige huid en heb al diverse scheerapparten geprobeerd. Dit scheerapparaat scheert comfortabel en het resultaat is prima. Tot nu toe ook nog geen last van mijn huid gehad. Het enige minpuntje voor mij is dat de trimmer niet vast op het scheerapparaat zit en ik voor het gebruik hiervan de scheerkop eraf moet halen. Dit losse onderdeel past ook niet in de reistas die bij het scheerapparaat is meegeleverd. Ook het dagelijks moeten schoonmaken van het apparaat valt mij tegen. Omdat het scheerapparaat niet nat in de reistas opgeborgen mag worden moet deze op de wastafel blijven liggen totdat deze droog is. Het gebruik van een handdoek hiervoor wordt afgeraden. Hierdoor zou ik dit apparaat niet aanraden aan mensen die veel reizen. Voor thuis gebruik is deze prima.

Pluspunten

• scheert glad
  • zacht voor de gevoelige huid
  • mooi design

Minpunten

• niet alle onderdelen passen in de reistas
  • losse trimmer
  • apparaat moet dagelijks schoongemaakt worden

Igorrr 25-11-2017

Mooi met resultaat

Een mooi design scheerapparaat met een fijn rustig geluid. Waar ik met andere scheerapparaten nog wel eens irritaties had na het scheren is dat hier nie het geval. Zelfs niet met droog scheren. Het enige minpuntje is dat ik de mesjes een beetje in mijn huid voel prikken tijdens het scheren, maar zonder gevolgen. Het scheerresultaat is mooi glad al moet ik daar soms wel wat vaker voor over 1 plek scheren. Het apparaat beweegt goed mee over de kin en keel. Verder zijn de opzetstukken makkelijk eraf te halen en goed schoon te maken.

SheeverR 23-11-2017

handige scheerhulp

Ik mocht dit apparaat testen, en hiervan een review schrijven. Ik ben blij dat ik dit model gekregen heb. Een fijn apparaat, die goed in de hand ligt. Zelfs een driedaagse baard pakt hij goed aan, stil en snel. Het schoonmaken gaat ook zeer gemakkelijk. Dat je de trimmer er apart op moet zetten vind ik een klein beetje een nadeel. De trimmer werkt overigens prima.

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • ligt goed in de hand
  • scheert stil en snel
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• trimmer apart opzetten

tcsboom 22-11-2017

scheerapparaat Philips

ojuist uitgepakt en onder de indruk van design en gewicht. Ben benieuwd hoe die (nat) scheer. Van ochtend voor het eerst gebruikt en nooit gedacht dat een scheerapparraat zo glad kon scheren als deze. hier voor heb ik ook Braun en Reminton gebruikt en dit was wel okay maar dit overtreft zelf mijn verwachtingen Nu ook met scheer schuim geschoren en dit werkt ook geweldig. Het is wat zachter dan droog scheren maar beide is perfect. Ook de tijd dat ik nu aan scheren kwijt ben is ook een tijd winst dit omdat de mesjes de haren weg haal en niet dat ik er eerst tien keer overheen moet. TOP Baard groei na 3 dagen makkelijk scheren.

Pluspunten

• scheer super glad
  • licht in de hands en snel school

Dirchauf71 21-11-2017

Subliem apparaat (voor vaste Philips-gebruikers!)

Positieve punten: - Heerlijk stil vergeleken met mijn vaste apparaat van merk B. - De gedeeltes die de Philips Shaver goed scheert, scheert 'ie gládder dan merk B. ! - Apaaraat ligt goed in de hand - Makkelijk te reinigen Negatieve punten: - Bepaalde gedeeltes (snor, bakkebaardlijn en rondingen) scheert de Philips, naar mijn mening, niet goed. Die gedeeltes worden pas goed glad als ik ze naloop met mijn oude apparaat van merk B. - Vanwege de ronde scheerkoppen is het scheren van een rèchte lijn (bakkebaarden) praktisch onmogelijk en het is teveel 'gedoe' om daarvoor elke keer de los meegeleverde baardtrimmer te monteren. TIP aan Philips: ingebouwde uitklapbare trimmer (zoals andere Philips modellen wèl hebben..) - Geen schoonmaakborsteltje meegeleverd Conclusie: Het scheerresultaat voor het grootste deel van mijn gezicht is echt subliem met de Philips Shaver (beter dan het resultaat van mijn vaste merk B.!!), maar (misschien omdat ik, sinds ik mijn eerste dons moest scheren, gewend ben aan de apparaten van merk B.) een compleet gladde scheerbeurt krijg ikzèlf alleen met de Philips niet voor elkaar... Als je echter altijd al gewend bent aan de manier van scheren met Philips Shavers zal dit apparaat ábsoluut een goede keuze voor je zijn!

Pluspunten

• Zeer glad resultaat
  • design

Minpunten

• Sommige gedeeltes pakt 'ie slecht
  • geen ingebouwde trimmer

TimH 21-11-2017
  • Product gekregen

Lekker glad scheerresultaat

Sinds een kleine week scheer ik mij nu met het series 9000 scheerapparaat van Philips. Hier voor had ik een series 7000 waarvoor ik niet altijd helemaal tevreden was. Deze had namelijk wat last met rondingen in het gezicht en daardoor was meer tijd nodig om je gezicht goed glad te scheren.

Het apparaat komt in een nette verpakking met onder andere een adapter en reisetui. De handleiding is bijzonder bondig maar omdat ik al eerder Philips scheerapparaten heb gehad meer dan voldoende. De eerste keer opladen duurde circa 40 minuten.

Het scheren bevalt prima. Het apparaat is bijzonder stil en heeft doordat de scheerkop en de mesjes onafhankelijk van elkaar bewegen een prima bereik. Vlakke delen, ronde delen, het gaat allemaal zonder problemen. Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent, de scheerkop even er af, leegtikken en klaar.

Tot nu toe bevalt dit apparaat bijzonder goed, beter dan mijn vorige.

Pluspunten

• goed scheer resultaat
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• bondige handleiding

RoyT 15-11-2017
  • Product gekregen

Goed product maar hoge prijs niet meteen merkbaar

Ik heb iets meer dan een week geleden de Phillips serie9000 scheerapparaat ontvangen om deze te reviewen. Ik heb het apparaat inmiddels ook meer dan een week gebruikt en zal hieronder mijn bevindingen delen.

Zodra je de verpakking opent zie je de mooie draaghoes en daarbinnen het apparaat. Het apparaat heeft een zeer luxe uitstraling. Dit zie je aan de materialen, Het is blij, en de algehele uitstraling. In de verpakking zit verder de lader, in mijn geval de baardstyleraccessoire voor het trimmen de baard, boekjes en overige noodzakelijke onderdelen om hem schoon te houden. Jammer is het feit dat de tondeuse met een lege accu geleverd wordt, hier zouden de subtiele verschillen zichtbaar moeten zijn van een apparaat dat een stuk duurder is. Daarnaast is in de draagzak slechts ruimte voor het scheerapparaat met standaard scheerkop, niet de bijgeleverde accessoire. Het lijkt me toch wel erg praktisch om een hoes te hebben waarin alles mee kan dat bij een scheerapparaat hoort, In elk geval de twee scheerkoppen.

Aangezien ik meestal een driedaags baardje heb is mijn gebruik van een scheerapparaat wisselend. De ene keer wil ik de nette lijnen kort en strak scheren, de andere keer wil ik met de baardstijler de lengte van mijn baard of bakkebaarden bijwerken. Opvallend was dat ik de eerste keer bij het droog scheren vrij snel irritatie merkte. De huid werd wat rood en tot een paar uur later had ik nog jeuk en een wat vervelend gevoel. Als ik scheer nadat ik onder de douche vandaan kom of mijn gezicht vooraf met warm water nat heb gemaakt is de ervaring gelukkig beter. Mijn ervaring met de baardtrimmer is veel beter. De trimmer is stil, snel en haarscherp. De instelling met het werkt perfect en zorgt voor een heel mooi resultaat.

Pluspunten

• Een standaard bijgeleverde draaghoes
  • Heel stil in gebruik (stiller dan voorganger)
  • Fijne aan/uit knop en ligt lekker in de hand
  • Baardtrimmer werkt zeer goed
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Een vrij hoge prijs
  • Hoes kan niet beide accessoires houden
  • Laden (aan stroom) en gebruiken niet mogelijk
  • Ik krijg bij droog scheren licht rode uitslag

GerlofK 14-11-2017

Verrassend glad scheerresultaat

Ik heb mijn nieuwe scheerapparaat (S9151/41) nu een week in gebruik.
Het apparaat is mooi licht qua gewicht, en ligt lekker in de hand. Na een uurtje opladen al gereed voor gebruik ;)

Vergeleken met mijn vorige Philips scheerapparaat (5000 series) is dit apparaat een prettige verrassing!
De shaver maakt iets minder geluid dan mijn vorige Philips, en scheert superglad. Vrijwel net zo glad als wanneer ik me nat zou scheren (had ik eigenlijk niet verwacht), en dat nog eens een stuk sneller. Wel zo prettig als je 's ochtends haast hebt!

Ook het scheren van een meerdaagse baard heb ik geprobeerd. Dit gaat prima en levert ook een glad resultaat op.

Klein minpunt vergeleken met mijn oude Philips is dat de scheerkop niet met een klik op de knop 'opengeklapt' kan worden. Om de scheerkop van de 9000 series schoon te spoelen moet je de kop zelf losmaken en met de hand onder de kraan vasthouden. Is wat minder handig als je e.e.a. met goed heet water afspoelt ;)

Verder ben ik zeer tevreden!

PLH66 23-07-2017

Scheerkop op het scheerapparaat van zeer slechte kwaliteit

Scheerapparaat gekocht op 18-07-2016, na een half jaar al last dat de plastic ringetjes( s7xxx ) los lieten.
Vorige scheerapparaat de RQ 1250 had tenminste een systeem van metaal om de scheerkop bij elkaar te houden.
SCHEERKOP INMIDDELS AL ZOVER DAT HIJ NU AL VERVANGEN MOET WORDEN.
Kortom heel veel spijt dat ik tot de aankoop van dit scheerapparaat ben overgegaan.

Allardus 04-03-2015

doet wat het moet doen

Na 45 jaar nat scheren toch maar een Philips Series 9000 geprobeerd en ben verrast door het gemak en resultaat. Het apparaat ligt perfect in de hand, maakt een zacht geluid en volgt de huid in elke stand met een mooi glad resultaat. Het gebruik van mesjes is voor mij verleden tijd. Kortom een kwalitatief goed product en aan te bevelen.

Anoniem 25-02-2015

Een prima scheerapparaat

Het is prima scheren met dit scheerapparaat. Tot nu toe alleen nog maar "drooggeschoren", maar dat bevalt prima. Het apparaat ligt prima in de hand en is mooi vormgegeven. Ik heb al die jaren alleen maar met een scheermesje me geschoren, maar dit is een prima alternatief!

StarShine12 22-02-2015

Ik heb de Philips S9000 nu een week in gebruik en kort gezegd is het een uitstekend apparaat. Maar daarmee doe ik de S9000 flink te kort. Want ik heb zelf altijd veel plezier van reviews van anderen en wil deze dan ook laten profiteren van mijn review. De S9000 ligt erg goed in de hand. Dit is mede bereikt door de S9000 compact te houden. Men heeft er dan ook voor gekozen om de trimmer niet te intrigeren in de S9000 maar er los bij te leveren. Daar waar de trimmer meestal aan de achterzijde van een scheerapparaat is bevestigd heeft Philips het voor elkaar gekregen om er een golvende uitsparing in de S9000 aan te brengen waardoor de S9000 op een natuurlijke manier in je hand ligt. De trimmer heb je meestal niet alle dagen nodig. En als je hem wel nodig hebt dan haal je de scheerkop met het grootse gemak door een verticale beweging van het apparaat en klikt met evenveel gemak de trimmer op de vrijgekomen plaats. Deze trimmer is dan ook weer min of meer universeel. Dat wil zeggen dat hij in vijf verschillende standen gezet kan worden. Je kunt er dus heel precies de grenzen van je haargroei mee maken als ook de zelf gekozen lengte van je baard of snor er mee trimmen. Prima trimmer dus. Wat de S9000 met scheerkop betreft die heb ik zowel met nat als droogscheren uitgeprobeerd. Allereerst valt mij op, en dat geldt trouwens ook als de trimmer erop bevestigd is, dat de S9000 erg stil is. Dat is erg aangenaam zeker gezien het feit dat regelmatig vlak bij je oren komt met de S9000 als jij je aan het scheren en/of trimmen bent. Bij het droogscheren heb ik totaal geen problemen ondervonden. Ook al houdt ik de S9000 los tegen mijn gezicht aan en maak ik, zoals ik dat bij al mijn scheerapparaten deed, draaiende bewegingen over mijn huid om alle haartjes goed af te scheren. Het viel mij dan ook op dat ik bij de S9000 veel minder druk hoefde te zetten om toch een optimaal, dat wil zeggen een perfect glad geschoren gezicht, te krijgen. Dat had meteen ook het gevolg dat mijn huid veel minder of eigenlijk nauwelijks sporen van enige irritatie vertoonde. Gebruikers van scheerapparaten die bekend zijn met het fenomeen irritatie weten dat dit pijnlijk en niet comfortabel aanvoelt waardoor je weer met crèmes in de slag moet. Deze crèmes heb ik dus nog niet hoeven te gebruiken de afgelopen week. Spaart weer geld en tijd uit! De S9000 kun je ook gebruiken als jij gewend bent om je nat te scheren. Ik heb het geprobeerd met scheerschuim en het viel me daarbij op de S9000 erg gemakkelijk over je huid glijdt. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar het droogscheren. Maar ik kan mij goed voorstellen dat zij altijd gewend zijn om zich nat te scheren dit een uitkomst vinden. Je maakt op die manier gebruik van het beste uit twee werelden. Samenvattend kan ik stellen dat de S9000 een erg mooi en uitstekend scheerapparaat is dat je altijd draadloos kunt gebruiken, dit omdat hij is voorzien van een goede ingebouwde accu die met de bijgeleverde oplader altijd weer is op te laden. Verder maalt de S9000 er niet om als hij na een scheerbeurt onder de kraan schoongespoeld wordt van alle haren en eventuele zeepresten. De S9000 is dus altijd brandschoon en gereed voor gebruik iets wat ik bij andere apparaten niet altijd kon zeggen. Ook al deed ik nog zo goed mijn best om met het borsteltje alle scheerresten te verwijderen. De S9000 wordt geleverd met een hardcover om hem daarin op te bergen en een meertalige gebruiksaanwijzing en een netvoeding.

Banjer36 21-02-2015

In dit segment de beste keuze!

Enkele jaren nat geschoren weer terug naar het vertrouwde Philips scheerapparaat. Met name het gebruiksgemak geeft de doorslag. Dit nieuwe model is wederom beter dan de voorgangers die ik heb gebruikt. De vormgeving is top en de techniek is geweldig doorontwikkeld. Het scheerresultaat bij zorgvuldig scheren kan worden gewaardeerd t.o.v. het mes als 9 tegen 10. De prijsstelling is stevig maar is binnen twee jaar terugverdient als je het afzet tegen de aanschaf van de moderne nat scheerartikelen. Kortom een aanrader!