Philips SHAVER Series 9000 S9151

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 S9151 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Roel65 02-12-2017

Tegen verwachting in een prima resultaat

Na jarenlang geschoren te hebben met mesjes en een bladshaver (Braun) ben ik op aanraden van een vriend overgestapt naar deze Philishave. Bij een Philips shaver van 10 jaar geleden hield ik veel last van een gevoelige huid en ben toen bij de oude shaver gebleven.
Dit nieuwe apparaat kost een paar weken gewenning (lichte huidirritatie) maar werkt perfect! De huid is glad op alle plaatsen; ook op de lastige stukjes onder de neus en bij de kaaklijn. De oplaadtijd is kort en dan kun je ruim twee weken scheren. Na gebruik even de scheerkop er af klikken en onder de kraan afspoelen. Het opzetstuk met tondeuse heb k nog niet gebruikt maar lijkt me handig voor bakkebaarden of de hals.
Mijn ervaring zijn nu top. Gladde en zachte huid, geen stoppels na enkele uren en een licht en handzaam apparaat. Aanrader dus.

Pluspunten

• glad resultaat
  • lange gebruiksduur
  • eenvoudig reinigen

Minpunten

• lichte huidirritatie in de eerste weken

renebettenb 29-11-2017

Aangenaam en perfect scheren

Ik heb de series 9000 nu ongeveer 1.5 week in gebruik. Wat een verschil met mijn vorige scheerapparaat! De drie scheerkoppen zijn zeer flexibel waardoor je heel glad kunt scheren. Zelfs met haargroei van een aantal dagen scheert het apparaat hier nog soepel doorheen. Batterij gaat verassend lang mee en het schoonmaken gaat erg soepel. Alleen het geluid had wat zachter gemogen van mij. Erg tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• Glad scheren
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Geluid

Gerlof 26-11-2017

De S9151/41 scheert verrassend glad

Vergeleken met mijn vorige Philips scheerapparaat (5000 series) is de S9151/41 een prettige verrassing!
Het apparaat is mooi licht qua gewicht, en ligt lekker in de hand. De shaver maakt iets minder geluid dan mijn vorige Philips, en scheert superglad. Vrijwel net zo glad als wanneer ik me nat zou scheren (had ik eigenlijk niet verwacht), en dat nog eens een stuk sneller.

Ook het scheren van een meerdaagse baard gaat prima en levert een glad resultaat op.
Klein minpunt vergeleken met mijn oude Philips is dat de scheerkop niet met een klik op de knop 'opengeklapt' kan worden. Om de scheerkop van de 9000 series schoon te spoelen moet je de kop zelf losmaken en onder de kraan vasthouden. Is wat minder handig als je e.e.a. met goed heet water afspoelt ;)

In de praktijk gebruik ik het apparaat vrijwel dagelijks om 'droog' te scheren. Tot nu toe nog niet opnieuw hoeven opladen.
Toch ook maar eens geprobeerd om het scheerapparaat i.c.m. scheerschuim te proberen. Het resultaat viel me een beetje tegen: wel het frisse gevoel van nat scheren, maar minder glad dan bij een gewone droogscheerbeurt. Ik houd het dus maar gewoon bij mijn normale manier van scheren, en ben over dat resultaat prima tevreden.

Nadeel van dit scheerapparaat (geldt trouwens ook voor mijn vorige 5000 series) is dat het bijwerken van bakkebaarden vrij omslachtig is. Hiervoor moet je een tondeuse i.p.v. het scheerhoofd op de body klikken. Eigenlijk heb je hier in de praktijk nog steeds een scheermesje voor nodig.

Pluspunten

• glad scheerresultaat
  • stil
  • onder de kraan schoon te spoelen
  • goede accuduur

Minpunten

• scheerhoofd met hand vasthouden bij afspoelen
  • bakkebaarden bijwerken met aparte tondeuse
  • i.c.m. scheerschuim minder glad resultaat

qjpaa 25-11-2017

Fijn apparaat

Een mooie verpakking wat je uitnodigd om snel uit te pakken. Vandaag voor het eerst sinds jaren weer electrisch geschoren. Jaren heb ik met mesjes geschoren en deze philips shaver valt me helemaal niet tegen. Mooi glad resultaat, wat mij opviel was dat dezeshaver makkelijk de contouren van je gezicht volgt en met gemak alle haartjes meeneemt

CharlesC 25-11-2017

Prima apparaat voor de gevoelige huid

Ik heb een gevoelige huid en heb al diverse scheerapparten geprobeerd. Dit scheerapparaat scheert comfortabel en het resultaat is prima. Tot nu toe ook nog geen last van mijn huid gehad. Het enige minpuntje voor mij is dat de trimmer niet vast op het scheerapparaat zit en ik voor het gebruik hiervan de scheerkop eraf moet halen. Dit losse onderdeel past ook niet in de reistas die bij het scheerapparaat is meegeleverd. Ook het dagelijks moeten schoonmaken van het apparaat valt mij tegen. Omdat het scheerapparaat niet nat in de reistas opgeborgen mag worden moet deze op de wastafel blijven liggen totdat deze droog is. Het gebruik van een handdoek hiervoor wordt afgeraden. Hierdoor zou ik dit apparaat niet aanraden aan mensen die veel reizen. Voor thuis gebruik is deze prima.

Pluspunten

• scheert glad
  • zacht voor de gevoelige huid
  • mooi design

Minpunten

• niet alle onderdelen passen in de reistas
  • losse trimmer
  • apparaat moet dagelijks schoongemaakt worden

SheeverR 23-11-2017

handige scheerhulp

Ik mocht dit apparaat testen, en hiervan een review schrijven. Ik ben blij dat ik dit model gekregen heb. Een fijn apparaat, die goed in de hand ligt. Zelfs een driedaagse baard pakt hij goed aan, stil en snel. Het schoonmaken gaat ook zeer gemakkelijk. Dat je de trimmer er apart op moet zetten vind ik een klein beetje een nadeel. De trimmer werkt overigens prima.

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • ligt goed in de hand
  • scheert stil en snel
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• trimmer apart opzetten

tcsboom 22-11-2017

scheerapparaat Philips

ojuist uitgepakt en onder de indruk van design en gewicht. Ben benieuwd hoe die (nat) scheer. Van ochtend voor het eerst gebruikt en nooit gedacht dat een scheerapparraat zo glad kon scheren als deze. hier voor heb ik ook Braun en Reminton gebruikt en dit was wel okay maar dit overtreft zelf mijn verwachtingen Nu ook met scheer schuim geschoren en dit werkt ook geweldig. Het is wat zachter dan droog scheren maar beide is perfect. Ook de tijd dat ik nu aan scheren kwijt ben is ook een tijd winst dit omdat de mesjes de haren weg haal en niet dat ik er eerst tien keer overheen moet. TOP Baard groei na 3 dagen makkelijk scheren.

Pluspunten

• scheer super glad
  • licht in de hands en snel school

Dirchauf71 21-11-2017

Subliem apparaat (voor vaste Philips-gebruikers!)

Positieve punten: - Heerlijk stil vergeleken met mijn vaste apparaat van merk B. - De gedeeltes die de Philips Shaver goed scheert, scheert 'ie gládder dan merk B. ! - Apaaraat ligt goed in de hand - Makkelijk te reinigen Negatieve punten: - Bepaalde gedeeltes (snor, bakkebaardlijn en rondingen) scheert de Philips, naar mijn mening, niet goed. Die gedeeltes worden pas goed glad als ik ze naloop met mijn oude apparaat van merk B. - Vanwege de ronde scheerkoppen is het scheren van een rèchte lijn (bakkebaarden) praktisch onmogelijk en het is teveel 'gedoe' om daarvoor elke keer de los meegeleverde baardtrimmer te monteren. TIP aan Philips: ingebouwde uitklapbare trimmer (zoals andere Philips modellen wèl hebben..) - Geen schoonmaakborsteltje meegeleverd Conclusie: Het scheerresultaat voor het grootste deel van mijn gezicht is echt subliem met de Philips Shaver (beter dan het resultaat van mijn vaste merk B.!!), maar (misschien omdat ik, sinds ik mijn eerste dons moest scheren, gewend ben aan de apparaten van merk B.) een compleet gladde scheerbeurt krijg ikzèlf alleen met de Philips niet voor elkaar... Als je echter altijd al gewend bent aan de manier van scheren met Philips Shavers zal dit apparaat ábsoluut een goede keuze voor je zijn!

Pluspunten

• Zeer glad resultaat
  • design

Minpunten

• Sommige gedeeltes pakt 'ie slecht
  • geen ingebouwde trimmer

TimH 21-11-2017
  • Product gekregen

Lekker glad scheerresultaat

Sinds een kleine week scheer ik mij nu met het series 9000 scheerapparaat van Philips. Hier voor had ik een series 7000 waarvoor ik niet altijd helemaal tevreden was. Deze had namelijk wat last met rondingen in het gezicht en daardoor was meer tijd nodig om je gezicht goed glad te scheren.

Het apparaat komt in een nette verpakking met onder andere een adapter en reisetui. De handleiding is bijzonder bondig maar omdat ik al eerder Philips scheerapparaten heb gehad meer dan voldoende. De eerste keer opladen duurde circa 40 minuten.

Het scheren bevalt prima. Het apparaat is bijzonder stil en heeft doordat de scheerkop en de mesjes onafhankelijk van elkaar bewegen een prima bereik. Vlakke delen, ronde delen, het gaat allemaal zonder problemen. Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent, de scheerkop even er af, leegtikken en klaar.

Tot nu toe bevalt dit apparaat bijzonder goed, beter dan mijn vorige.

Pluspunten

• goed scheer resultaat
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• bondige handleiding

Kuip8 21-11-2017

Philips s9151/41

Sinds 2 weken mag ik mij ook electrisch scheren met een philips s9151/41. Na jaren mij met een krabbertje te hebben geschoren wat een heel werk is inzepen scheren schoonmaken. Ben ik zeer verrast met het resultaat van philips s9151/41 zeer glad en snel. dit had ik nooit verwacht als ik dit geweten had dan zou ik jaren geleden al overgestapt zijn van krabbertje naar elektrisch scheren Ik zou het ideeën aanraden.
Mijn vrouw zegt dit had je 30 jaar geleden al moeten hebben

Pluspunten

• Werkt zeer goed
  • Stil
  • Makkelijk in gebruik

RoyT 15-11-2017
  • Product gekregen

Goed product maar hoge prijs niet meteen merkbaar

Ik heb iets meer dan een week geleden de Phillips serie9000 scheerapparaat ontvangen om deze te reviewen. Ik heb het apparaat inmiddels ook meer dan een week gebruikt en zal hieronder mijn bevindingen delen.

Zodra je de verpakking opent zie je de mooie draaghoes en daarbinnen het apparaat. Het apparaat heeft een zeer luxe uitstraling. Dit zie je aan de materialen, Het is blij, en de algehele uitstraling. In de verpakking zit verder de lader, in mijn geval de baardstyleraccessoire voor het trimmen de baard, boekjes en overige noodzakelijke onderdelen om hem schoon te houden. Jammer is het feit dat de tondeuse met een lege accu geleverd wordt, hier zouden de subtiele verschillen zichtbaar moeten zijn van een apparaat dat een stuk duurder is. Daarnaast is in de draagzak slechts ruimte voor het scheerapparaat met standaard scheerkop, niet de bijgeleverde accessoire. Het lijkt me toch wel erg praktisch om een hoes te hebben waarin alles mee kan dat bij een scheerapparaat hoort, In elk geval de twee scheerkoppen.

Aangezien ik meestal een driedaags baardje heb is mijn gebruik van een scheerapparaat wisselend. De ene keer wil ik de nette lijnen kort en strak scheren, de andere keer wil ik met de baardstijler de lengte van mijn baard of bakkebaarden bijwerken. Opvallend was dat ik de eerste keer bij het droog scheren vrij snel irritatie merkte. De huid werd wat rood en tot een paar uur later had ik nog jeuk en een wat vervelend gevoel. Als ik scheer nadat ik onder de douche vandaan kom of mijn gezicht vooraf met warm water nat heb gemaakt is de ervaring gelukkig beter. Mijn ervaring met de baardtrimmer is veel beter. De trimmer is stil, snel en haarscherp. De instelling met het werkt perfect en zorgt voor een heel mooi resultaat.

Pluspunten

• Een standaard bijgeleverde draaghoes
  • Heel stil in gebruik (stiller dan voorganger)
  • Fijne aan/uit knop en ligt lekker in de hand
  • Baardtrimmer werkt zeer goed
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Een vrij hoge prijs
  • Hoes kan niet beide accessoires houden
  • Laden (aan stroom) en gebruiken niet mogelijk
  • Ik krijg bij droog scheren licht rode uitslag

PatrickH123 14-09-2015

Na een maar of 3 gebruikt te hebben kom ik wederom terug op het gewone scheren.

Hij scheert niet glad.(te dik haar denk ik). Duurt erg lang voor (bijna) alles eraf is.

Helaas als ik dit eerder had geweten had ik deze inet gekocht.

Cees 69 06-07-2015

Ben zeer tevreden met dit scheerapparaat.
Scheert supersnel en superglas. Het is mijn vierde Philips maar deze overtreft wederom het vorige apparaat.

MP02 28-06-2015

Heb het apparaat pas enkele dagen in het gebruik dus mijn review is beperkt. Het scheerresultaat is prima lekker glad en het apparaat is gemakkelijk schoon te maken.

Venom 28-06-2015

Apparaat ziet er mooi uit en houdt lekker vast. De scheerkop is makkelijk te wisselen met de baardstyler. De eerste scheerbeurt verliep in ieder geval naar tevredenheid.

Benno329 28-06-2015

Prima apparaat, maar heb ook enkele jaren met zijn voorganger geschoren, dus ik wist wel ongeveer wat ik kon verwachten. Helaas zit er geen standaard voor het apparaat bij.

Martijn1978ddd 27-06-2015

Goed apparaat doet wat hij moet doen, makkelijk schoon te maken en scheert super glad duurzaamheid weet ik nog niet hoop dat hij lang mee gaat

Maria Martha 22-06-2015

Het is een mooi en degelijk apparaat. Mooie kleur, fijne 3 kop. Werkt fantastisch en snel opgeladen.

Pauldv1973 19-06-2015

Het apparaat ziet er mooi uit en scheert super glad. Ik ben er dan ook erg blij mee. Het is best wel een pronkstuk!
Ik vind wel dat er voor het bedrag wat dit scheerapparaat kost, best wel een eenvoudige houder meegeleverd mag worden..

Hans Toom 17-06-2015

Ben nog nooit zo snel klaar geweest met scheren, het apparaat komt overal goed bij scheert lekker glad en is super snel. Verder geeft hij alles goed aan of het schoon gemaakt moet worden of op geladen moet worden, ook is het opladen super snel gebeurd. Al met al ik vind het een super apenraat ben er dan ook heel erg blij mee.

A van Hulst 16-06-2015

Onhandig dat je steeds de scheerkop eraf moet trekken om de trimmer cq tondeuse te monteren, ben benieuwd of dit jaren goed blijft gaan en heel blijft.

Scheert echter wel erg goed !!

Hans Toom 15-06-2015

Ik vind het een super scheerapenraat hij scheert goed glad en je bent snel klaar. Ook geeft het scheerapenraat netjes aan wanneer het schoon gemaakt dient te worden en geeft het netjes aan wanneer het opgeladen dient te worden. Ook het opladen is weer snel gebeurd.

Dundey 14-06-2015

Apparaat is zeer stil maar het lijkt wel of hij niet genoeg toeren maakt en scheert naar mijn inziens ook vrij traag Heb graag een toestel om te vergelijken want dit toestel lijkt me niet goed en dan valt het mij erg tegen in wat ik eerder gewend was van Philips.

eelke dijkstra 13-06-2015

gebruik dit scheer apparaat nou een week scheert vrij goed nog wel iets beter verwacht maar dan zal ik wel moeten nat scheren en mis een tondeuse en beschermkapje

WAMJP 10-06-2015

Scheer mijzelf al jaren met een PHILIPS scheerapparaat,
deze is weer beter dan mijn vorige, scheert gemakkelijk enis onder de kraan schoon te maken. Heb hem nu 1 keer gebruikt en heb een lekker glad resultaat. Ik gebruik hem niet alleen voor mijn kin en hals maar scheer er mijn hele hoofd mee. Het apparaat volgt ook heel gemakkelijk de contouren van mijn hoofd. Tot nu toe dus heel tevreden met mijn aankoop.