Philips SW6700 - Reviews

Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

ColonelD 22-12-2017

Doet wat het moet doen

Scheerapparaat voldoet aan alle verwachtingen.
De dagelijkse scheerbeurt is verkort met een aantal minuten.
In samenwerking met de turbo mode scheert het apparaat makkelijk alle haren,
zelf de op lastige plaatsen.

Waar andere scheerapparaten moeite hebben om de aanwezige kruin onder mijn kaaklijn glad te scheren,
scheert deze moeiteloos in 2 bewegingen de haren weg.

Ook het aantal ingegroeide haren zijn verminderd door het gebruik van dit scheerapparaat.

Batterij gaat lang mee, nu al 4 weken met dagelijkse gebruik op turbo stand.
Door de aanwezige batterij indicator geen verassingen meer tijden het scheren.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • snel en goed

Minpunten

• trimmer en scheerapparaat past niet in etui

ColonelD 15-12-2017

Product voldoet aan alle verwachtingen

Scheerapparaat voldoet aan alle verwachtingen. De dagelijkse scheerbeurt is verkort met een aantal minuten omdat dit type de baardharen in 1 keer scheert.
Zelf op lastige plaatsen zoals de kaaklijn.

Onder de kaaklijn heb ik een kruin zitten die veel scheerapparaten moeilijk weg scheren. Dit scheerapparaat pakt deze lastige haartjes gewoon mee.

Ook het aantal ingegroeide haren in de baard is afgenomen na gebruik van dit scheerapparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Mark88 15-12-2017

Fijn scheerapparaat, ook nat te gebruiken

Fijn scheerapparaat met roterende mesjes. Industrieel aandoend design geïnspireerd op de Star Wars filmreeks (ben zelf meer een Trekkie) in grijs, zwart en oranje. Scheert droog heel goed en nat nog beter bij gebruik van scheergel die je ook met mesjes gebruikt. Nat gebruik met scheerolie heb ik nog niet getest, maar ga ik zeker doen. Aanrader!

Pluspunten

• Goed scheerresultaat zowel droog als nat
  • Lange accuduur, ruime week op een lading

Minpunten

• Wisselen scheer- en trimmerkop wat lastig

DavidSG 14-12-2017

Een geweldig scheerapparaat

Ik heb de Philips SW6700/14 nu een maand in gebruik en ben erg tevreden over.

Om te beginnen komt de Philips goed verpakt met een korte handleiding die duidelijker kan zijn, het scheerapparaat, de trimmer, de oplader en een etui.
Opladen is snel, na maximaal 1 uur is het apparaat opgeladen en na vier weken gebruik met een gemiddelde gebruiksduur van 5 minuten elke twee dagen is de batterij nog bijna vol.

De eerste keer dat ik het gebruikte, was ik een beetje ongerust omdat mijn huid een beetje gevoelig is en mijn eerdere ervaringen met dit soort scheerapparaten niet zo prettig waren. Na enkele minuten was mijn huid zelfs een beetje rood, waarschijnlijk door de verandering van de mesjes naar het elektrische scheerapparaat. Maar de tweede dag dat ik het gebruikte was er geen enkel teken van irritatie
De V-track pro scheerkop glijdt soepel over de huid en heeft geen problemen met wat langere stoppels. Heb het apparaat de eerste keer droog gebruikt met een super glad scheerresultaat. Tijdens het scheren is het apparaat zeer stil. Schoonmaken is echt gemakkelijk, scheer kop open maken en afspoelen onder stromend water.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel
  • Grote accu capaciteit
  • Mogelijkheid om nat en droog te scheren

DavidSG 14-12-2017

Een geweldig scheerapparaat

Ik heb de Philips SW6700/14 nu een maand in gebruik en ben erg tevreden over.

Kortom, een geweldig scheerapparaat, delicaat met de huid en met een grote accu capaciteit. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

DavyK 13-12-2017

Voor de echte Starwars fan

Sinds kort in het bezit van deze scheerapparaat. Erg verrast door de prestatie van dit apparaat. Voornamelijk bij een paar dagen-baard. Lange haren is hij ook de baas. Wat ook handig is dat hij onder de douche te gebruiken is. Of je nu droog of nat scheert dit apparaat weet elk haartje te vinden. De inbegrepen precisietrimmer is makkelijk te monteren en handig om de baard en bakkebaarden te finetunen. Het enige minpunt is het schoonmaken van de mesjes. Het klepje is lastig om te verwijderen voordat de mesjes schoongespoeld kunnen worden. Het design is volledig in Star Wars stijl. Een leuke toevoeging voor de echte fan is dat de lampjes ook star wars gerelateerd zijn. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Branko33 12-12-2017

Uitstekend scheerapparaat

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Uitstekend scheerresultaat
  • Lange accuduur
  • Mogelijkheid om nat en droog te scheren

DannyP87 12-12-2017

Fijn scheerapparaat!

Dit scheerapparaat doet precies wat hij moet doen. Hij scheert erg prettig en bovendien gaat de batterij erg lang mee.

2 kleine minpuntjes:
-het overschakelen van scheerkop naar trimmer gaat wat stroef.

Pluspunten

• scheert goed
  • lange accuduur
  • met trimfunctie

Minpunten

• overschakelen naar trimfunctie is wat stroef
  • niet scheren wanneer hij laadt

DannyP87 11-12-2017

Prettig scheerapparaat

2 kleine minpuntjes:
-het overschakelen van scheerkop naar trimmer gaat wat stroef.
-het scheerapparaat heeft geen laadstation, maar werkt met een stekkertje met snoer. Je zou verwachten dat je tijdens het opladen nog kan scheren, maar dat gaat helaas niet. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

NiekD 11-12-2017
  • Product gekregen

Fijn apparaat en top onder de douche !

Na een ruime maand met dit mooie apparaat onder de douche te hebben gestaan merk ik dat het echt een topper is , even wennen in het begin aan elektrisch scheren na jarenlang met mesjes en scheerschuim geschoren te hebben.
Merk nu dat er tijdwinst is en dat het resultaat met de turbo stand bijna net zo glad is als met mesjes. Handig onder de douche en het extra tondeuse hulpstuk voor de bakkebaarden.
De bijgeleverde handleiding mag wat duidelijker met scheertips.

Pluspunten

• Handig onder de douche
  • goed uit te spoelen
  • scheert goed en erg glad

Minpunten

• handleiding niet superduidelijk

mark88 11-12-2017

Goede shaver voor wie graag een elektrisch apparaat gebruikt

Ik heb het apparaat voornamelijk droog gebruikt en daarmee voor droog scheren goede resultaten gehad. De koppen volgen de contouren van je gezicht goed en met een beetje moeite ook in het hoekje tussen hals en onderkaak (bij mij altijd lastig). Je kunt dit apparaat ook nat gebruiken met scheergel of scheerschuim. Dat heb ik ook geprobeerd en dat werkt heel goed, bijna net zo glad als met een mesje en met meer gemak. Na nat scheren de koppen heel goed schoonspoelen zodat er geen zeep achterblijft. Schoonmaken is even wat werk. Bij droog gebruik na iedere scheerbeurt de haarkamer legen (koppen losklikken) en de achtergebleven haartjes wegborstelen met een klein zacht kwastje. Schoonspoelen onder de kraan kan ook, alleen blijven er dan wat haarresten achter in de messenblokken. Deze kun je voorzichtig wegkwasten nadat alles goed droog geworden is. (zie handleiding). Ik wil nog eens proberen of je ook scheerolie kun gebruiken met deze shaver. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Branko33 10-12-2017

Dit is een echte aanrader.

Met een scheerkop die in 8 richtingen draait volgt het scheerapparaat de contouren van het gezicht perfect. Het scheerresultaat is uitstekend. De Turbo+ modus geeft nog extra vermogen waar nodig. De mogelijkheid om zowel nat als droog te kunnen scheren is prettig. Zeker wanneer je door tijdgebrek douchen en scheren moet combineren. Het scheerresultaat bij nat scheren is zelfs nog beter. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

SparkZ 10-12-2017

Krachtig scheerapparaat in Star Wars thema

De Philips SW6700/14 nu vier weken in gebruik en ben erg tevreden over. Ben wel iets bevooroordeeld daar ik een grote Star Wars fan ben.

Om te beginnen komt de Philips mooi verpakt met een duidelijke handleiding. In de verpakking Het scheerapparaat, de trimmer, de oplader en een stevige reis etui.

De uitvoering vind ik geweldig in dit thema. Het Star Wars thema is ook doorgetrokken in de indicatie leds.
Wat ik vooral fijn vind is dat er voor een matte in plaats van een glanzende uitvoering is gekozen. Hierdoor zie vinger afdrukken en krasjes wat minder.

Opladen gaat snel, na 60 minuten laden was het apparaat opgeladen. Na vier weken gebruik met een gemiddelde gebruiksduur van 3 minuten per dag is de batterij nog niet voor de helft leeg.
Dit zal zeker te maken hebben met de gebruikte Li ion batterij.

Door de uitsparingen aan de zijkant van het apparaat ligt het apparaat fijn in de hand en geeft het, het gevoel dat je volledige controle heb tijdens het scheren.
Normaal gebruik ik altijd scheergel en spoel ik om de zoveel bewegingen schoon. Ook dit is geen probleem voor dit apparaat en ik heb het idee dat de scheerkop niet zo snel volloopt
als bij mijn oude apparaat. Tijdens het scheren is het apparaat zeer stil wat ik persoonlijk erg fijn vind. Schoonmaken gaat net zoals met elke andere Philips die te gebruiken is om nat te scheren,
scheer kop open maken en afspoelen onder stromend water. Heel erg gemakkelijk.

v-track scheerkop glijdt soepel over de huid
ligt prettig in de hand
accu capaciteit
nat en droog te gebruiken
gemakkelijk schoon te maken

Pluspunten

• v-track scheerkop glijdt soepel over de huid
  • ligt prettig in de hand
  • accu capaciteit
  • nat en droog te gebruiken
  • gemakkelijk schoon te maken

SparkZ 10-12-2017

Geweldig scheerapparaat

Dit zal zeker te maken hebben met de gebruikte Li ion batterij.

als bij mijn oude apparaat. Het nut van de turbo functie begrijp ik niet helemaal, maar past wel helemaal in het Star Wars thema.
scheer kop open maken en afspoelen onder stromend water. Heel erg gemakkelijk.

Al met al een fijn scheerapparaat wat zowel droog al nat te gebruiken is met grote accu capaciteit voor dagen lang scheerplezier. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

MichielP 08-12-2017

Fijn apparaat zonder huidirritatie!

Het is een fijn product dat geen huidirritaties geeft. Ik heb er al vele geprobeerd maar deze geeft echt geen huidirritatie. Kortom een fijn apparaat. De tondeuze is ook prima. Een minpuntje is dat in het bijgeleverde etui niet alles in past om het mee te nemen.
Ben er verder echt heel tevreden over.

Pluspunten

• Goede kwaliteit / prijs verhouding
  • Ligt goed in de hand
  • Tondeuze is prima

Minpunten

• Soms druk je het apparaat per ongeluk uit
  • Etui is niet groot genoeg om alles mee te nemen

MichielP 08-12-2017

Fijn apparaat

Na verschillende apparaten te hebben geprobeerd en altijd huidirritaties te hebben gehad ging in maar nat scheren met mesjes.
Toch dit apparaat geprobeerd en het scheert goed zonder irritaties.
Het is wel even wennen; tijdens het gebruik druk je nog wel eens de aan en uit knop in....
Tondeuse deel werkt ook goed. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Roy 34 08-12-2017

Uitstekend scheerapparaat

Ik ben heel tevreden met dit apparaat. T.o.v. mijn oude scheerpaparaat (ook philips, 10 jaar oud) gaat het scheren nu in minder dan de helft van de tijd. Het apparaat is ook een stuk stiller, geen huisgenoten meer die er wakker van worden :-). Na 1 of 2 dagen niet scheren gaat het nog net zo snel en goed . Schoonmaken van het apparaat is supersimpel. Een handleiding heb je bij dit apparaat niet nodig.

Pluspunten

• Scheert snel en goed
  • Geen huidirritaties
  • Weinig geluid
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Tja, die naam...Star Wars...

Roy34 08-12-2017

Uitstekend scheerapparaat

Scheert in een mum van tijd superglad. Ook fijn dat ie heel makkelijk schoon is te maken. Het apparaat ziet er beetje anders uit dan je bent gewend maar ligt toch goed in de hand. Absoluut zeer tevreden mee. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Dijstelpower 19-11-2017

Fijn en handig, ook onder de douche prettig, scheert top !

Even wennen aan het anders vasthouden als voorgaand apparaat maar dat ging snel , om te ontdekken hoeveel druk je moet zetten op apparaat en even voelen of de stoppels weg zijn voel ik met de hand na en als je dan nog stoppels voelt zijn deze goed weg te krijgen.
Ook met shampoo of douche schuim gebruikt en dan voelt het wel prettiger.
Met scheergel fijnste resultaat.
De aanduidingen op het apparaat zijn niet echt helemaal duidelijk en de beschrijving op het bijgeleverde pictogram gebruiksaanduiding was voor mij niet echt duidelijk, maar het wijst zichzelf eigenlijk wel.
Ook extra turbo stand is handig onder de kin om daar de zwaardere stoppels weg te krijgen
Al met al een pima scheerapparaat.