Philips SHAVER Series 7000 S7522

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7522 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Haagie85 06-12-2017

Goed, maar ...

Ik gebruik mijn Philips Series 7000 scheerapparaat nu een aantal weken.

Ik gebruikte altijd een scheermesje, maar had daarmee vaak last van huidirritatie, vooral als ik binnen twee dagen nog een keer wilde scheren. Dit scheerapparaat is daar een mooie oplossing voor. Het resultaat is niet zo glas als (nat) scheren met een mesje, maar omdat de mesjes de huid niet raken ontstaat er geen huidirritatie. Ik scheer dus nu 1 of 2 keer per week met een mesje, en 'tussendoor' met de Philips Series 7000 om de huid de kans te geven om te herstellen zonder er onverzorgd uit te zien. Ik heb ook geprobeerd om nat te scheren met het apparaat, maar dat heeft me niet overtuigd. Het resultaat lijkt niet beter dan bij droog scheren.

Het geluid dat het apparaat maakt valt mij erg mee. Ik kan me er probleemloos mee scheren in de badkamer terwijl er twee kinderen slapen in de kamers ernaast.

Het schoonmaken gaat vrij gemakkelijk. Je haalt de kop van het apparaat af, haalt de twee delen van de kop van elkaar en spoelt ze allebei af. Even laten drogen, weer in elkaar zetten en klaar. Enige punt van aandacht is de aansluiting van de scheerkop. Omdat je die er elke keer dat je hem schoonmaakt vanaf haalt en de aansluiting niet heel solide aanvoelt vraag ik me af of die tot in lengte van jaren heel blijft.

De batterijduur is me positief opgevallen. Zeker wanneer je het apparaat niet dagelijks gebruikt duurt het lang voordat hij opnieuw opgeladen moet worden. Als hij eenmaal leeg is, is hij ook zo weer opgeladen. Extra positief puntje: de aansluiting van de adapter is hetzelfde als die van de Philips tondeuse, die ik al een tijdje heb. Redelijk universeel dus. Altijd gemakkelijk om 1 adapter voor meerdere apparaten te kunnen gebruiken.

De trimmer heb ik nog niet gebruikt, maar ziet eruit alsof hij goed bruikbaar is. De bijgeleverde roterende borstel zie ik mezelf nog niet gebruiken.

Mijn eindconclusie:
Als vervanging voor nat scheren met een mesje: Nee.
Als aanvulling om huidirritatie te voorkomen en er gemakkelijk en snel verzorgd uit te zien: Ja

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Batterijduur
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Stil

Minpunten

• Minder glad dan met een scheermes

Rutger99 03-12-2017

Fijn en handig scheerappartaat

De Philips serie 7000 heeft een mooi design, licht prettig in de hand en is voorzien van alle benodigde accessoires. Opladen gaat erg snel. Tevens gaat de batterij lang mee en kun je meerdere malen mee scheren totdat de batterij leeg is.
Dit apparaat speciaal geschikt voor de gevoelige huid. Zowel tijdens als na het scheren geen enkele last van irritatie.

Pluspunten

• Geschikt voor gevoelige huid
  • Inclusief trimmer
  • Glad scheer resultaat

aaron7951 03-12-2017

Mooi en goed werkend scheerapparaat

De Philips serie 7000 heeft een mooi design, licht prettig in de hand en is voorzien van alle benodigde assecoires.

Voor gebruik dien je het apparaat even op te laten. Dit gaat zeer snel. Tevens is de batterij duurzaam en kun je meerdere malen ( ca 6 keer) mee scheren totdat de batterij leeg is.

Volgens de productinformatie is dit apparaat speciaal geschikt voor de gevoelige huid. Dit is helemaal waar. Zowel tijdens al na het scheren geen enkele last van irritatie.

Het apparaat kan nat en droog gebruikt worden. Ik geef de voorkeur voor nat, omdat ik tijdens het droog scheren t gevoel heb dat er haartjes worden meegetrokken.

Het scheerresultaat is wat het hoort te zijn!

Pluspunten

• snel opgeladen
  • lange batterijduur
  • mooi design
  • flexibele scheerkop
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• droog scheren onprettig ( gevoel van harsen)

daflowaman 30-11-2017

Echt glad scheren

Na meerdere weken gebruik wordt het tijd voor een review. Ik heb meerdere scheerapparaten gebruikt, maar kwam altijd terug bij het nat scheren met een scheermes. De reden hiervoor was dat ik sneller klaar was en dan ook nog met een gladder en minder geïrriteerde huid als resultaat. Ik was dan ook een beetje sceptisch als het gaat om de beweringen dat dit scheerapparaat glad zou scheren en dan ook nog zonder irritatie. Maar ik moet toch eerlijk zeggen dat de beweringen kloppen. Het resultaat is een erg gladde huid. En waar ik met de andere scheerapparaten een droge rode huid aan het scheren overhield, is er nu helemaal geen irritatie.
Toch is er wel een klein puntje van kritiek. Het scheren kost meer tijd dan verwacht, vooral rond de kaaklijn (rondingen). Om een goed resultaat te halen moet je hier goed controleren of het resultaat overal gelijk is en meerdere malen de scheerbeweging herhalen. Voor mij is de combinatie met nat scheren (dus scheerschuim en de Serie7000) de perfecte. Het gaat sneller dan droog scheren en na het scheren voelt de huid nog zachter.
Accuduur is goed te noemen, nog niet hoeven te herladen. Schoonmaken een fluitje van een cent, aangezien je gewoon onder kraan kunt schoonmaken.
Dus voor mij geen andere scheermethode meer.

Pluspunten

• glad resultaat
  • zowel droog als nat scheren
  • makkelijk schoon te maken
  • lang gebruik voor herladen

Minpunten

• iets langer nodig om te scheren

Macjos 29-11-2017
  • Product gekregen

Fijn apparaat

Na een weekje de Philips Shaver 7000 getest te hebben ben ik heel tevreden over het apparaat en de scheerprestaties. De belofte om zonder huidirritaties glad te scheren maakt Philips met dit apparaat helemaal waar. Ook met droog scheren zonder schuim. De Philips Shaver 7000 ziet er fraai uit, is licht en ligt prima in de hand. Met de scherpe kinlijn en de halsstreek heeft het apparaat iets meer moeite. Jammer dat er geen (oplaad)houder bij zit zodat je hem netjes een staand plekje had kunnen geven.

Pluspunten

• Lekker glad scheerresultaat
  • Geen huidirritatie

Minpunten

• Geen oplaadhouder

Erik 28-11-2017

Scheert Prima

Prima scheerapparaat, scheert glad en ik heb er geen huidirritatie van gehad. Prima apparaat voor als je snel een goed resultaat wilt hebben. Wat mij betreft is de prijs aan de hoge kant.

Pluspunten

• Prima laadtijd
  • Makkelijk in bediening
  • Eenvoudig te reinigen
  • Prima accu indicatie

Minpunten

• Scheren tijdens laden niet mogelijk

KlaasK39 24-11-2017

Fijn apparaat

Nadat mijn oude scheerapparaat het een tijdje terug had begeven heb ik een tijd met een mesje geschoren. Echter, ik miste het gemak van even snel 's ochtends met een scheerapparaat door je gezicht en klaar! De Philips S7522/50 is een fijn scheerapparaat. Relatief korte laadtijd en lange gebruiksduur. Tot nu toe heb ik alleen droog geschoren, het scheert wel iets minder glad als met mesjes maar ben zeer tevreden met het resultaat. Tevens heb ik geen last van huidirritatie, wat ik met mijn vorige scheerapparaat en scheermesjes wel had. Er zit een baardtrimmer en reinigingsborstel (nog niet gebruikt) bij en een etui. Al met al dus een complete set. Handig is ook de batterij indicator, snellaadmogelijkheid voor een enkele scheerbeurt en de vergrendelknop voor onderweg. Tevens is het apparaat makkelijk te reinigen onder de kraan. Ik vind wel de handleiding enigszins beknopt, hier had wel iets meer tekst bij gemogen in plaats van alleen plaatjes.

Pluspunten

• Snellaadmogelijkheid
  • Batterij indicator
  • Lange gebruiksduur
  • Korte laadtijd

Minpunten

• Beknopte handleiding

Schuurtje1904 24-11-2017

Top scheerapparaat

Heb dit apparaat nu ruim 2 weken in het gebruik en het scheert echt super glad. Het apparaat is namelijk te reinigen.

Minpunten

• Vind de blauwe omhulsels een beetje zwak

Marco 24-11-2017

Philips Shaver 7000 Werkt prima!

Ik heb dit scheerapparaat sinds kort. Het is een fijn apparaat wat goed in de hand ligt. Voorheen scheerde ik vaak met een mesje of met een ander scheerapparaat, het is dus even wennen maar werkt erg fijn. Droog scheren voelt prettig aan. Ik gebruik hem liefst met nat scheren. Herwisselen gaat goed maar voelt of je iets kapot trekt.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Glijd rustig over de huid
  • Bruikbaar onder de douche

Minpunten

• Geen schoonmaak borsteltje

Willem1975 24-11-2017

Goed geschoren, lekker glad

Vandaag heb ik Philips Shaver S7522/50 mogen ontvangen. De eerste indruk is goed, alles zag er mooi en degelijk uit. Mooi design, 2 hulpstukken, een borstel om te schubben en een Tondeuse/baardtrimmer. Ik vrees dat ik die niet kan testen, bij gebrek aan baard. Het scheerapparaat gaf aan dat hij leeg was en was binnen een uur opgeladen. Je mag dit apparaat niet gebruiken terwijl de stekker er in zit in verband met elektriciteit en water. ik merkte dat dit ook niet mogelijk is., als het snoer er aan zit gaar hij simpelweg ook niet aan en zie je een stekker symbool oplichten, geeft een veilig gevoel. Inmiddels zijn we een aantal scheerbeurten verder en kan ik niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. Wel maakt het apparaat wat meer lawaai dan ik gedacht had.
Inmiddels heb ik mij zowel nat als droog met het scheerapparaat geschoren en dit gaf beide een prima resultaat. Ook onder de douche kon ik met er prima mee scheren. Tevens heb ik daarna mijn gezicht met de reinigingsborstel gedaan en dit gaf een heerlijk schoon en ontspannen gevoel. Kortom, ik kan dit apparaat bij iedereen aanbevelen.

idn 23-11-2017

Goed en licht scheerapparaat

Via TheInsiders.eu dit scheerapparaat gekregen om te testen. De eerste indruk is positief: licht van gewicht, goed gevormd handvat en mooi verlichte symbolen. Na het laden gelijk gebruikt, met een baard van een week duurt het wel even voor alles eraf is. Het advies van Philips is eerst trimmen, maar zonder gaat het ook. Stil apparaat, minder lawaai dan mijn oude Braun Waterflex WF2S en een stuk lichter. Wel wennen aan de ronddraaiende beweging, met de Braun kun je gewoon rechte strepen maken. Eindresultaat is goed glad, maar bij de kaakhoeken moet ik zorgvuldig meerdere malen eroverheen, ondanks de meebewegende scheerkop. Pluspunt is dat het apparaat zelf aangeeft wanneer je de kop moet afspoelen. Wat betreft de accessoires werkt de trimmer prima, maar kost het wisselen wat kracht. Mogelijk wordt dit beter met de tijd. De reinigingsborstel voelt zacht aan, maar was niet zo bijzonder dat ik hem vaker zou willen gebruiken. Nat scheren gaat prima en levert een nog gladder resultaat op. Na drie weken gebruik heeft de accu nog de helft van de batterij over, dus dat is erg goed. Schoonmaken gaat simpel, mogelijk is dit nog handiger/beter met de automatische schoonmaakmodule maar deze had ik niet gekregen om te testen. In plaats van de reinigingsborstel had ik liever een houder met geïntegreerde oplader gekregen, maar dat is wel weer lastiger op reis.

Pluspunten

• Licht
  • Goed scheerresultaat
  • Goede batterij

Minpunten

• Accesoires gaan er (nog) wat stroef op

Tadeusz 19-11-2017

Geweldig product

Ik vind dat deze Philips scheerapparaat de nummer 1 voor de gevoelige huid is. De mesjes scheren glad, zelfs bij stoppels van drie dagen. Het scheerapparaat is handig in gebruik door makkelijk manier van reinigen, ligt goed in de hand, is snel opgeladen, kan een uur in gebruik zijn. Ik ben echt tevreden.

Pluspunten

• prima verpakking
  • makkelijk te reinigen
  • nat scheren
  • voor gevoelige huid

Minpunten

• geen etui voor SmartClick

Tadeusz 19-11-2017

Philips merk altijd prima

Ik vind dat deze scheerapparaat van Philips de nummer 1 voor de gevoelige huid is (geen huidirritatie). De mesjes scheren glad en in alle richtingen. Ik kan maar liefst een uur het apparaat gebruiken en hij zit in echt mooie verpakking. Ik ben echt tevreden.

Pluspunten

• prima verpakking
  • scheren glad en zacht

Minpunten

• geen etui voor SmartClick

Welkom99 15-11-2017
  • Product gekregen

Zacht voor de huid

Scheerapparaat is handig in gebruik door de makkelijke manier van reinigen. Scheert glad. Je voelt dat de koppen soepel over de huid glijden. Heeft beter resultaat I.c.m scheerschuim bij mij.

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen
  • Nat scheren
  • Voor gevoelige huid

Minpunten

• Minder resultaat bij droog scheren
  • Scheert iets minder in de hals

Lauran1976 10-11-2017

Test Philips 7000 series

Ik gebruik het apparaat vooral om mijn hoofd kaal te scheren en om mijn baard te trimmen. Ik merk dat het scheren van mijn hoofd veel langer duurt en dat het dan niet zo glad geschoren is als met een mesje. De baardtrimmer werkt wel prima maar de "rare" vorm is even wennen. Wat ik jammer vind is dat je een hele mooie verpakking krijgt om het apparaat in te stoppen maar dat hier geen plek in is voor de extra onderdelen die je dan los moet opbergen.

Pluspunten

Minpunten

• Scheert niet volledig glad
  • Accessoires kun je niet opbergen